Kata-kata Motivasi Hikmah Pujangga

Share on Tumblr
Kata-kata Motivasi Hikmah Pujangga Untuk Hari Ini

Berhentilah daripada berprasangka buruk kerana prasangka itulah yang akan membuatkan anda menyesal di kemudian hari

Jangan takut kepada kegagalan kerana apa yang paling ditakuti ialah anda tidak mempunyai cita-cita untuk mencuba.

Jangan pernah mengeluh dengan masalah yang datang pada hari ini. Apapun yang terjadi, terimalah dengan hati yang terbuka.

Kemarahan orang yang berakal dilihat pada tindak tanduknya dan kemarahan yang ada pada orang jahil itu dapat dilihat melalui perkataannya. - Saidina Ali bin Abi Thalib

Jangan sesekali menyalahkan kesilapan diri sendiri kepada orang lain kerana orang yang tidak mengakui kelemahan diri sukar untuk berjaya.

Jangan terus berfikir anda tidak mampu untuk melupakan masa lalu. Tutup masa lalu anda, kerana allah selalu membuka pintu masa depan anda.

Kalau kamu berbuat baik hendaklah kamu tutup dan kalau orang membuat kebaikan kepada kamu hendaklah kamu berterima kasih.


Senyum ini merupakan satu sedekah.. jangan kedekut untuk bersedekah .. Senyum juga membuatkan anda awet muda

Anda layak bahagia , layak di cintai dan layak mendapat yang terbaik. Jangan biarkan pengalaman pahit serta fikiran negatif terus menghantui kehidupan anda

Optimis dan positif ringankan beban kehidupan

Orang yang terlalu memikirkan akibat dari sesuatu keputusan atau tindakan, sampai bila-bilapun dia tidak akan menjadi orang yang berani.


~ Kata-kata Hikmah
Kata-kata Motivasi Hikmah Pujangga

0 Komen:

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.