6 Tanda Pasangan Anda Mulai Bosan Dengan Anda

Share on Tumblr
6 Tanda Pasangan Anda Mulai Bosan Dengan Anda

Tiba- Tiba Sangat Sibuk

Tidak ada angin, tidak ada hujan, tiba -tiba saja dia jadi sibuk. Padahal kalau dilihat – lihat, tidak ada yang berubah dari rutin hariannya. Bahkan menurut teman- temannya, jadual kuliah atau mungkin kerjaan pejabatnya biasa saja, tidak ada projek atau kegiatan tambahan yang boleh membuatnya sibuk. Tetapi kebelakangan ini si dia makin sibuk. Hurm, pelik!

Makin Jarang BBM/WhatsApp/Line/Wechat/Facebook/Kakaotalk/Viber

Dia makin jarang menghubungi anda atau sekadar menanyakan khabar hari ini. Dia seolah tidak punya masa lima minit saja untuk menghubungi anda via BBM, WhatsApp atau jalur komunikasi lain.

Cinta Bosan

Lebih Peduli Dengan Smartphonenya

Apabila anda makan berdua atau jalan dengannya, dia lebih sibuk dengan telefon pintar atau iPadnya berbanding bertanya khabar akan perihal harian anda. Bila anda bertanyakan sesuatu si dia hanya akan menjawab singkat. Paling teruk seolah kehadiran anda tidak ada ertinya buat anda.

Banyak Habiskan Masa Bersama Teman-Temannya

Akhir- akhir ini si dia lebih banyak berkumpul ataupun habiskan masa dengan temannya. Apabila anda meminta ditemani ke suatu tempat, si dia lebih memilih berkumpul dengan teman- temannya.

Sering Beri Banyak Alasan

Ketika anda tanyakan kenapa akhir- akhir ini dia sibuk dan sepertinya melupakan anda, dia akan mengeluarkan banyak alasan. Bahkan lagi teruk dia menyalahkan anda kerana menuduhnya bukan-bukan. Jika sudah begini jadinya, nampaknya si dia mungkin sudah bosan dengan anda.

Tidak Peduli Dengan Kehidupan Anda

Selepas anda bertanya mengapa dia menjauh, dia sama sekali tidak menunjukkan perubahan. Bahkan dia semakin tidak peduli dengan kehidupan anda. Dia tidak lagi peduli tentang diri anda, anda keluar dengan siapa ataupun perasaan anda.

Jika sudah begini, masih ada masa untuk memperbaiki hubungan. Kebosanan biasanya muncul kerana salah satu pihak merasa diabaikan. Perkuat lagi hubungan anda jika masih boleh dipertahankan.

~ Gempak
6 Tanda Pasangan Anda Mulai Bosan Dengan Anda

17 Komen:

siti aisha berkata...

mmg dy da buat sme ni.hahaah..smp hati.

Tanpa Nama berkata...

hurmm

Tanpa Nama berkata...

jika seseorang itu membuat respon dgn cra tengkingan mcm mna tu..apa kah dia mla rsa bosan atau apa

Tanpa Nama berkata...

Kdg2 kite xphm lelaki mcm mne...ape sbnr yg dye nk dri kite...wlupn kite mmg jujur dgn dye..

Salam ukhwah fillah berkata...

Sebenarnya ada sebab pasangan bosan,bukan saje2 nk bosan

Tanpa Nama berkata...

kekasih saya jadi mcm ni hmm :'( saya sedih

Tanpa Nama berkata...

Sedih aq..xpelah klau btul pown dye dh mle bosan ngan aq..xkish aq kuar ngan sape..dan Xnk contact aq Dh..ok fine..aq pown xheran..mls aq nk jdie tunggul semata2 demi tunggu ko..nk hancurkan life aq sebb ko?? Sorry dear aq xkn buat mcm tue

Tanpa Nama berkata...

kadang salah sendiri sebabkan org bosan, dah ditegur berulang kali masih macam tu jugak , asik sebelah pihak kena mengalah, kena ikut kata

Tanpa Nama berkata...

Sy pom rase dia da bosan . Dulu slalu je msg . Skrg msg pom mcm tu je . Kkdg xmsg pom :( . Merajuk tauu . Sy xmsg pom , xbls pom msg dia . Biar dia tau . Org ckp pmpuan ni jgn terhegeh2 sngt . Kkdg org laki kite kene ajar tngl skjp cmtu , dia akn dtg cari balik kite ni . Tula sy buat . Dia ingtkn sy pegi mne . Dia plk nk mrajuk . Terbalik . Entah . Mm . Tpi sy buat xkisah jgk same mcm dia xkisah jgk kalau sy mrajuk . Senang . Fair n square . Susah jgk dia nk ckp sorry . Sy jgk y ckp sorry dlu . Kesian jgk . Skrg still merajuk . Ish boleh dia xde perasaan . Tgok bolaaa la tuu ! Da laaa . I wanna sleep . Biar rase la sikit shari tanpa msg jiwang from i . Gudnite guys .

Tanpa Nama berkata...

hy u all

👩secret berkata...

boyfriend ak siap cakap yg dye gile dengan ak ��

Tanpa Nama berkata...

Untungla sape yg cantik...selalu ade org nak rapat.. Aku ni, asyik kene tinggal je... Ermmm....

Unknown berkata...

sedih kalau ada pasangan macam nie

butter scotch berkata...

cantik pun kena tinggal hahahahaha

Little Qhaleefah berkata...

Em patutla slalu sebok 😞

Unknown berkata...

Macam mana kalau sy kata sy lelaki yg setia tapi teman wanita sy yg berperangai macam ni? Sy tk tau mane silapnya. Sy jarang bergaduh. Tapi skang semua tanda2 ni dh ade pada dia. Boleh ke sy perbaiki lagi?

Unknown berkata...

no komen...mcm ni la dia

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.