Rahsia personaliti di sebalik gambar DP Facebook

Share on Tumblr
Rahsia personaliti di sebalik gambar DP Facebook

Menurut psikologi, di sebalik gambar display picture facebook kamu sebenarnya tersirat beberapa karakter diri yang mungkin kamu tidak sedari.

Tak percaya ? Cuba kamu baca artikel ini sepenuhnya!

1)      GAMBAR SENDIRI

Jika kamu kerap menggunakan gambar kamu sendiri, itu bermakna kamu  mempunyai tahap confident level yang tinggi. Kata-kata orang bukanlah penghalang untuk kamu berhenti mencintai diri kamu. Bagi individu seperti kamu, benda yang paling utama adalah diri kamu sendiri. Tak ada benda lain yang lebih bermakna berbanding diri kamu. Malah kamu juga seorang yang sangat berdikari.

2)      GAMBAR BERSAMA SEKUMPULAN RAKAN-RAKAN

Kamu seorang yang suka bergaul. Bagi kamu, kebahagiaan rakan-rakan lebih penting dari segalanya. Oleh kerana itu, kamu banyak bekorban dan lebih suka menghabiskan masa bersama. sifat dan semangat persahabatan yang kamu miliki sangat kuat dan kukuh . Bila keseorangan, kamu pasti akan ‘mati kutu’.  Tak percaya ? Cuba sehari kamu habiskan masa di rumah seorang diri.

3)      GAMBAR BERDUA

Self confident kamu agak rendah. Kamu malu untuk menunjukan ‘kelebihan’ yang kamu ada. Kamu hanya berani jika ada seseorang bersama kamu. Bagi kamu, kata-kata orang di sekeliling sangat penting. Namun, adakalanya ia ‘membunuh’ semangat kamu sendiri. Sifat kamu yang suka bergantung dengan orang lain menampakan kamu seperti seorang yang ‘parasit’. Hakikatnya, kamu bukanlah seorang yang mengada-ngada atau suka ambil kesempatan. Cumanya sifat malu kamu itu terlalu menguasai diri.

4)      GAMBAR BERSAMA PASANGAN

Sifat romantik kamu tidak dapat di sembunyikan lagi. Kamu memang seorang hopeless romantic . Kamu seorang yang suka berimaginasi dan bayangkan benda-benda yang indah dengan pasangan. Contoh seperti berangankan majlis perkahwinan dan sebagainya. Bagi kamu, biarlah kamu tiada kawan atau sedara terdekat sekalipun. Yang penting si dia tetap berada di sisi kamu. Tidak di nafikan, pasangan kamu berhuntung memiliki kamu.

5)      GAMBAR KARTUN

Kamu seorang yang tidak serius dengan apa yang terjadi. Sifat keanak-anakan kamu itu adakalanya mencuit hati orang-orang di sekeliling. Namun adakalanya, ia juga agak menjengkelkan. Tidak di ragui, kamu memang seorang yang mudah tersenyum dan happy go lucky jadi tidak hairanlah mengapa kamu nampak ‘awet muda’.

6)      GAMBAR LAIN

Contohnya seperti gambar Haiwan, pemandangan dan sebagainya. Itu kuat membuktikan kamu lebih selesa hidup di sebalik ‘tembok’. Kamu mempunyai masalah dalam keyakinan diri. Bukan itu sahaja, kamu juga agak suka bersembunyi dan ‘sesuatu’. Kamu bukan golongan yang suka menonjolkan diri. Tetapi bila bab-bab menghentam orang kamulah orang yang paling ‘kuat menjerit’ atau mudah kata, kamu cepat  dan mudah melenting.




7)      GAMBAR TIDAK PANDANG KAMERA

Ego kamu agak tinggi melangit. Jadi, tidak hairanlah mengapa kebanyakan lelaki menggunakan DP seperti ini. Individu yang menggunakann gambar seperti ini lebih di kenali dengan sikap misteri mereka. Mungkin bagi sesetengah orang, mereka agak sombong dan belagak. Hakikatnya, mereka sangat peramah dan baik. Cumanya mereka ego dan agak ‘simpan’ untuk menunjukan kemesraan mereka.

8)      GAMBAR HITAM PUTIH

Orangnya agak oldschool dan sangat ‘indie’. Tak nafikan selalunya orang-orang seperti ini sangat kreatif dan lebih ke arah seni. Kamu memang seorang yang kuat semangat dan berdikari. Sifat ‘nostalgia’ yang kamu miliki itu membuatkan sesiapa sahaja yang cuba berkawan dengan kamu terasa selamat dan selesa. Kamu juga agak pendiam tetapi dalam masa yang sama kamu suka memerhati. Kemudian ada sahaja ‘kata-kata’ yang terkeluar di minda.


Hmm..mungkin ada yang terkena pada kamu, kan?

~ Remaja
Rahsia personaliti di sebalik gambar DP Facebook

2 Komen:

Tanpa Nama berkata...

Salam..

Bagaimana utk sya hubungi admin?..
Tq

Tanpa Nama berkata...

Sesat..buruk sangka yg melampau.orang yg suka menunjukkan kecantikan adalah yg suka menunjuk.sesungguhnya riya di benci ALLAH.KALAU AWAK ISLAM,AWAK TK BRANI POST BNDA CAMNI.TOBATLAH.RIYA PENGHAPUS DOSA.SEMUA NI DAJJAL YG RANCANG.

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.