Mutiara Kata Kesabaran : Kata-kata pujangga tentang sabar

Share on Tumblr
Kata-kata pujangga tentang sabar, mutiara kata kesabaran

Sabar itu ibu daripada segala akhlak

Kesabaran itu pahit, tetapi buahnya manis

Kesabaran adalah kekayaan setiap orang yang tidak dapat dicuri oleh sesiapa pun juga

Apabila kesabaran dan rasa terima kasih adalah dua ekor unta betina, yang mana satu perlu kutunggang tidak menjadi masalah

Orang perlu sabar dan tenang tanpa tergesa-gesa dalam memikirkan sesuatu, tetapi perlu cepat dalam melaksanakannya

Orang yang tidak sabar menunggu dua kali

Kesabaran adalah bunga yang tidak tumbuh di semua kebun

Sabar itu separuh daripada iman

Betapa susah orang yang tidak punya kesabaran, segala luka hanya dapat sembuh secara perlahan-lahan

Berhati-hatilah dengan orang yang sangat sabar

Anda lebih berhasil apabila menggunakan kesabaran daripada hanya menggunakan bakat

Anda jangan terlalu menginginkan semua berlangsung seperti yang anda kehendaki, tetapi sabarlah dengan kejadian yang berlangsung sebagai apa yang sudah berlangsung sehingga anda tenang dan tenteram




Orang yang menakluk kesabarannya, menakluk kesemuanya

Orang yang paling sabar antara kamu adalah orang yang suka memaafkan kesalahan orang lain, padahal dia dapat membalasnya

Malang sekali mereka yang tidak memiliki kesabaran

Kesabaran yang terlampau sering terganggu, meletus menjadi kemarahan yang tiada taranya

Kunci semua hal adalah kesabaran, bukankah anda memperoleh anak ayam dengan jalan mengeram terlebih dahulu dan bukannya dengan memecahkannya

Kalau kita kehilangan kesabaran, lawan mendapat kesempatan menghujamkan senjatanya yang paling tajam

Kesuksesan terkadang bergantung pada pemahaman jumlah waktu yang diperlukan bagi memperoleh hasil

Kebanyakan orang membuat anda sibuk mendengarkan kesulitan mereka tanpa membiarkan anda mempunyai waktu bagi mengutarakan kesulitan anda sendiri

Kesabaran dan tawakal adalah minyak pelincir bagi roda kehidpan

Inti daripada kejernihan akal fikiran adalah adanya sifat penyantun, sedangkan landasan daripada semua perkara adalah kesabaran

Dengan kesabaran kita memperoleh hasil lebih daripada kekuatan kita

Kamu semua tidak berjaya mendapatkan apa yang kamu sukai, melainkan kamu bersabar pada perkara yang tidak kamu senangi
Mutiara Kata Kesabaran : Kata-kata pujangga tentang sabar

26 Komen:

Tanpa Nama berkata...

sy susah hndak sabar kenapa?? wlaupn sy dh usaha dn mengatakan dlm diri sy akn mndpat balasan apa yg sy sabar tp tetap tdak mnjd.sy selalu ingnkn bnda yg sy nk secepat yg boleh wlau bnda tu mustahil untk dapatkn...

Tanpa Nama berkata...

x tau nk komen lah

Tanpa Nama berkata...

dh bnyak kali bersbar....tp mkin blum da asilnya....
tunggu jaklah... nie

vya berkata...

sya takut kesabaran sya slama nie..
akn mendatangkn keburukan n benda yg x dingini..


hmmm... :(

Tanpa Nama berkata...

yg tu bukan sabar..pendam name nye..huhuuh

Tanpa Nama berkata...

Sesunggu nya,,sabar itu ada lar lebih baik

Tanpa Nama berkata...

Aku bersabar karena sayang dan ingin sukses

Tanpa Nama berkata...

Aku hanya ingin BAHAGIA dan SELALU MAU BERUSAHA 'SABAR'

Tanpa Nama berkata...

Susah bgt bs mnjd org yg bnr2 sabar

Tanpa Nama berkata...

walau pun susah jadi orang sabar....
tapi asik bisa jadi orang yang sabr..
hwwh

ryan berkata...

sabar itu sngt indah

wahyu yudi berkata...

aku ingin sukses dunia akhirat,oleh krn itu skrng aq mnjadi orng yg SABAR.,sabar dlm sgala hal tntunya. .

Tanpa Nama berkata...

melisa berkata....
sabar itu memang indah..tapi..sabar itu jengkel

astry berkata...

Ssabar-sabarya org pasti akn meluapkan kesbrn"y

Tanpa Nama berkata...

seringkali kesabaran saya membuat kan orang terasa terharu dan ingin mendekat ku. kenapa ya??

Tanpa Nama berkata...

kesabaran yang ada pada diri kita menyebabkan orang lain boleh terpikat,tertarik dengan kita...nak buat macam mana ek?????

Tanpa Nama berkata...

sabar itu kan separuh dri iman

Tanpa Nama berkata...

Ku akan selalu bersabar meski sngatlah berat bagiiku

Tanpa Nama berkata...

Apakah gara-gara Aku terlalu " SABAR ",
Sehingga banyak Orang yg Memperalat, Memanfaatkan & Membodohi Aku.???? Cuma buat sekedar Kesenangan Dirinya.!!!!

Tanpa Nama berkata...

aku selalu sabar menghadapi coba'n ini,dan smua coba'n2 yg prnah aku alami,mudah"n ada hikmah ny,Amiin.

Tanpa Nama berkata...

aku lagi belajar sabar dengan apa yang ku jalani ......saat ini, Tuhan berilah hambamu kesabaran ...... amin

Tanpa Nama berkata...

Ksabaran Adalah Awal dari sebuah Kesuksesan

Tanpa Nama berkata...

Good

Tanpa Nama berkata...

Sabar itu tak berbatas.....tapi terkadang kehilangan akal untuk mengungkapkan. Hanya diam yang dapat aku lakukan.

naufalaziz24 berkata...

thanks atas kata mutiaranya

opank berkata...

izin share

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.