Setakat mana perhubungan anda dengan si dia?

Share on Tumblr
Tanda hubungan menjadi

Bila kita mengenali seseorang individu sama ada lelaki atau perempuan dan terasa ada kesesuaian pastinya jauh di lubuk hati ada keinginan mengetahui sejauh manakah perhubungan itu akan sampai.

Untuk mengetahui setakat mana perhubungan, sama ada dia hanya sekadar rakan biasa, rakan tertawa semata mahupun insan yang bakal menjadi individu yang penting dalam hidup, ini ada beberapa panduan untuk mengenali bahawa si dia juga mahu menjadikan perhubungannya dengan lebih jauh.

Maknanya bukan sekadar menjadi rakan biasa, namun lebih daripada itu. Mungkin belum tahapnya si dia akan mengucapkan perkataan sayang mahupun cinta. Namun gerak-gerinya boleh dibaca bahawa perhubungan itu sebenarnya boleh pergi lebih jauh malah sedang menuju ke alam persefahaman yang nyata.

Tanda-tanda ini sebenarnya bergantung kepada bahasa badan. Jika si dia melihat ke dalam mata ketika bercakap si dia sebenarnya memberikan sepenuh perhatian kepada anda berbanding rakan-rakan lain.

Namun, keadaan ini sebenarnya tidak praktikal sekiranya dia atau anda sedang memandu. namun sekiranya ia melibatkan perbualan dari hati ke hati, dia akan memberi sepenuh perhatian kepada anda dengan mengalihkan badannya ke arah anda dan memerhatikan ekspresi wajah anda. Ini adalah petanda bahawa dia ingin mengetahui apa yang anda sedang fikirkan.

Cinta Remaja

Jika teman lelaki anda bertanya tentang kisah silam anda, impian dan kemahuan anda, keperluan dan bagaimana anda mahu diinspirasikan olehnya, hem... hem... si dia sebenarnya sudah mula ingin mengenali diri anda lebih jauh.

Cara dia memberikan anda pelukan dan belaian adalah berlainan daripada yang biasa dia lakukan terhadap anda sebelum ini. Bukan berbentuk rangsangan seksual namun belaian berdasarkan rasa keikhlasan.

Dia juga akan cuba mententeramkan anda ketika anda berada dalam keadaan hari-hari yang teruk.

Si dia boleh diharapkan dalam keadaan yang sukar bagi hidup anda di saat orang lain mula menjauhkan diri mahupun buat tidak tak tahu dalam hidup anda. Tandanya hubungan anda telah memasuki satu fasa berlainan - mungkin setingkat lagi.

Dia memberi anda hadiah yang istimewa bukan bermakna memberikan hadiah yang paling mahal. Namun mungkin sekadar kad buatan tangan, memberi sepotong kek yang cantik, memberi bunga-bungaan untuk hari jadi anda, itu juga sifat nyata yang si dia mahu menjalinkan hubungan dengan anda dalam tingkat yang seterusnya.

Si dia membuatkan anda terasa sangat istimewa sesekali menyatakan betapa dia melihat anda kelihatan cantik di matanya atau anda kelihatan menarik buatnya.

Dia mahu anda berjumpa dengan rakannya atau orang yang penting dengan dirinya. Itu tanda si dia mahu anda mengenali insan atau rakan-rakannya yang penting.

Anda merasa persahabatan anda dengannya semakin mesra dan anda merasa selesa dengannya begitu juga dengan si dia.

Dia suka menghabiskan masa dengan anda dan melayan anda sebagai seorang teman karib dan memberitahu perancangan dan impiannya. Berkongsi pandangan dan cita rasanya dengan anda itu juga salah satu keadaan yang mana hubungan anda sebenarnya sedang berada pada tahap yang sempurna untuk diteruskan.
Setakat mana perhubungan anda dengan si dia?

11 Komen:

Tanpa Nama berkata...

memang terbaikkkkk......laaaaa!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

saya inginkan cinta sejati akn tetapi masih belum jumpa yang serasi dalam hidup untuk dijadikan putra dihati..............

Tanpa Nama berkata...

btol ke sume nie?? :D kalau btol mmg trbaik la.!!! :DD

Tanpa Nama berkata...

Semua ni sedang berlaku ngan saya....namun saya masih keliru, adakah dia adalah lelaki yang tepat untuk ku terima menjadi teman hidup ku sepanjang hayat? kerna pada masa yang sama dia juga selalu membuatku terluka dan sedih dengan perbuatannya di masa lalu dan sehingga kini perbuatan itu masih membelengu ku...

yasminminqal berkata...

erh mcm diri saya laaaa....mknenye hubungan kami tahap ok la erk??

Tanpa Nama berkata...

best

Tanpa Nama berkata...

best sangat2 saye suke dengan artikel awk nie..

Tanpa Nama berkata...

dulu mmg ye tp sekrang tak lagi mcm tu.............. sukar dimengerti lah......

Tanpa Nama berkata...

kekasih sy jauh..dia di Kelantan n saya di KL..Kalo rase rindu sugguh tersiksa jiwa ini..kami dlm proses mengenal hatibudi lg..semoga ada jodoh antara kami nanti. amin

Tanpa Nama berkata...

haha..mcm btul jeww artikel tu dgn pkwe sya....dy always crita pengalaman dya kat sya, merancang ttg sya dn dya..everyday, dya akn msj atau call sya..

Tanpa Nama berkata...

Kalo ramai yg terlalu caring ngn kite,cmne? Tp pkwe sy slalu buat mcm tu kt sy,tp sering kali jg dia lukakan hati sy...apa mksudnya??

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.