Kata-Kata Indah Madah Cinta Inspirasi Jiwa

Share on Tumblr
Cinta sesuatu yang suci. Cinta juga boleh dianggap sumber inspirasi

Cinta ibarat anak kunci hati yang tidak akan mengizinkan semua ketukan lain kecuali cinta itu sendiri dan sang kekasih hati

Walau sekuat manapun cinta kita kepada seseorang, simpanlah sikit rasa keraguan di dalam hati. Agar bila suatu hari nanti kita diuji, kita tidak akan terus jatuh rebah tetapi masih ada kekuatan untuk bangun semula

Kemahuan yang tinggi akan mengubah persepsi seseorang terhadap sesuatu sehingga yang mustahil pun boleh terjadi. Begitu juga dalam usaha meraih cinta si dia!

Bukan bererti si dia sering memaafkan, kamu terus mengulangi dengan kesalahan yang sama. Belajarlah mencintai tanpa menyakiti sekeping hati.


Jika melepaskannya memang jalan terbaik, maka lepaskanlah. Kerana cinta bukan untuk saling menyakiti tetapi saling mendoakan kebahagiaan masing-masing.

Jangan berubah untuk menyenangkan seseorang yang kau cinta kerana ia mungkin tidak kekal lama. Tetapi berubahlah kerana Allah dan perubahan itu membuat peribadimu menjadi lebih baik.

Cinta sejati dilihat dari tindakan bukan dari sekadar janji-janji manis yang sebenarnya kosong belaka

Tidak akan diketahui kecintaan seseorang sehingga tiba saat berpisah. Tidak diketahui kesabaran seseorang sehingga tiba masanya dia patut marah.

Janganlah menangis kerana putus cinta tetapi menangislah kerana dosa yang telah dilakukan semasa bercinta. Yang terbaik, bercintalah mengikut batas agama

Cinta yang hadir tanpa dipaksa adalah jauh lebih indah daripada memaksa diri untuk mencintai atau dicintai. Maka janganlah terlalu mencari atau cuba mencari cinta, kerana ia bakal melukakan dan menghancurkan

Jangan biarkan cinta menguasai hidup kamu, sama ada kamu ingin mencintai atau ingin dicintai sebaliknya cinta ialah soal kebijaksanaan di dalam mengawal situasi dan bukan situasi mengawal kamu.

Lelaki selesa melafazkan kata CINTA sedangkan perempuan lebih gemar menyembunyikannya tetapi disampaikan melalui renungan matanya

Cinta, sesuatu yang subjektif dan cinta bukanlah sesuatu yang mampu kau jawab dengan logika

Cinta semestinya lebih indah dari tulisan cinta atau madah cinta jiwang yang kau baca ini! :)



Kata-Kata Indah Madah Cinta Inspirasi Jiwa

32 Komen:

shueha berkata...

cinta perlukn ditunjukkan melalui perbuatan bkn sekadar hanye dengan ucapan

Tanpa Nama berkata...

Tidak ku pinta jadi begini..tidak ku pinta mencintaimu..pernahkah kau tahu perasaan ku padamu..cinta ku padamu?Aku tidak cukup kuat..untuk menyatakan...yang aku cinta padamu...cukup lah sekadar untuk ku memilikimu....

Tanpa Nama berkata...

nak bercinta cari la btul btul

Diana berkata...

Kadang kala cinta
membuatkan kita terleka
kadang kala cinta
membuatkan kita terlupa
kadang kala cinta
membuatkan kita terjatuh,tersungkur
ah!!Bosan bukan cinta ini?
Tetapi ingatlah juga
cinta juga memberikan kita semangat
cinta juga memberikan kita keindahan
cinta juga memberikan kita senyuman...

Tanpa Nama berkata...

kerana cinta kita terluka
kerana cinta juga kita gembira
jadi janganlah berduka kerana cinta
kerana cinta itu indah
kerana cinta itu jiwa kita

Tanpa Nama berkata...

:)

my abdi berkata...

no women
no cry ..

d'bella berkata...

menyintaimu bukan bermakna aku mesti memiliki kamu...
cukuplah kamu tahu MENYINTAI memerlukan PERGORBANAN
DICINTAI memerlukan PENGERTIAN..

kehidupan wanita berkata...

kerana cinta la aku jdi bgini...
aku terlalu mncintainya...
tetapi kerana dia juga memberikan aku semangat untuk hdup...
aku redo jika tidak memilikinya...
tetapi aku bersyukur kerana di temukan aku dengan nya..
walaupun hanya sementara..

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah ibarat seindah bidadari yang terbang di awangan

Tanpa Nama berkata...

cinta itu ibarat macam kawan-kawan
walaupun kita pasangan c0uple..

areNiey cyuNk berkata...

he that never changes his opinions
never corrects his mistakes,
will never be wiser on the
morrow than he is today... <3

Tanpa Nama berkata...

bla agak nya akan ada cinta d hati nie..

nad_eiya berkata...

kdang2 kta jadi xfham bla c dia mnagih cinta...

erni berkata...

cinta i2 bwat kta jdi gla... bodoh...
bwat kta menglirkn air mta.. bwt kt tluka...
tp... bla kta lihat snyumn nya... smua y kt rasa...
hlang dgn sklip mta... air mta menjadi mutiara...
ktahuila...
cinta trsngat la indah... wlaupn brkali terluka...
percayala...

Nurul Iman berkata...

adakah cintanya tulus untuk ku...mula ragu...kembali..hmmm;(

Nurul Iman berkata...

5tahun bersama_putus sambung putus sambung-putus lagi...and sambung lagi...buat aku takut /serik namun aku mencintainya...egonya buat aku myampah n tergila2kan dia..hmm...

Tanpa Nama berkata...

aq nk cri jdoh kt sni la..

Tanpa Nama berkata...

CEMBURU TANDANYA SAYANG. KAU UMPAMA NYAWAKU SAYANG :) AKU CINTA PADAMU.

SITI AISHAH berkata...

wo ai ni <3

ahmad berkata...

mncintaimu amat pnting bgiku..
mncintaimu mmbriknku smngt,
mncintaimu mmbriknku keindahan,
mncintaimu mmbriknku snyuman,
mncintaimu mmbriknku tmn hdup ^^

Tanpa Nama berkata...

aku gk tau apa itu cinta...namun yg aku tau btp aku sangat membutuh kanya,,,knp aku tersiksa ..knp aku sangat berharap pd nya...sungguh tersiksa bathin ku

Tanpa Nama berkata...

cinta ibarat dua hati yang menjadi satu...tak mungkin dapat dipisahkan..segala pahit dan manis diharungi bersama..

Tanpa Nama berkata...

Cinta ibarat bom yang akan meletup

Tanpa Nama berkata...

cinta..
bekorban demi cinta amat menyakitkan..
kewujudan diri ini hanya akan terasa apabila si dia dalam kesusahan..
ikhlaskan diri untuk memantu orang yang kita cintai walaupun tidak dihargai..
walaupun cinta tidak berbalas namum diri ini membantu dengan ikhlas..

sadgirl berkata...

SEMUA LELAKI DI DUNIA NI SAMA !!
SEMUA LELAKI DI DUNIA NI SAMA !!
SEMUA LELAKI DI DUNIA NI SAMA !!

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah kalau sidia setia kepadamu...
cinta itu menyakitkan kalau sidia mengkhianatimu..
nila dikhianati terasa dia sudah tiada lagi dalam hati..
lebih baik lupakan dan cari ketenangan denganAllah swt...insyaallah jiwa akan tenang walau tidak sepenuhnya,namun hati kita tidak akan terluka....

dotdot69@rocketmail.com berkata...

Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu; sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan… jadikan tauladan; segala yang kau pandang dan dengar, simpan… buat pedoman....

aifa saja berkata...

cinta yang romantik datg dri .. prasaan ikhlas antara satu sma lain .. :)

Tanpa Nama berkata...

cinta itu memang buta.........
memutakn mata manusia....

Tanpa Nama berkata...

cinta ibarat berniaga,
kadang untung, kadang rugi;
kadang senyum, kadang sedi:

Tanpa Nama berkata...

Aku ta pkse untk kau menerima ku kmbli, aku tau aku ta brpluang untk mnjga hubungan ini :'( jgn seksa aty ini, seandai nye kau mncntai y laen ku relakn kau pergi. Tp aku na kau tahu aku amt mncntai kamu CAPITAL D!

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.