Cinta Tak Berbalas

Share on Tumblr
Cinta Tak Berbalas

Sakit yang paling dahsyat ialah mencintai seseorang, tetapi tidak berbalas


Cinta Tak Berbalas

27 Komen:

Tanpa Nama berkata...

sy sndri mmg sgt kcewe cnta tak berbls mmg skit..
seolah2 mcm x wujud je kita ni.. tp smua tuh khndak ilahi..
dye yg berhak mganugerahkn prsaan cinta tuh pda sape2 pon..
sbgai mnusia kita hruslah brsbr dn bljar mnerima..
mungkin ade hikmahnye..brfkir posifif.. bhwa dciptakn insan yg lbih baik utk mnyayangi kite.. =)

Tanpa Nama berkata...

cinta pada yang satu,
sayang pada semua..
baru best

Tanpa Nama berkata...

cinta yg x d blazzzz.....ada la cnta yg mengecewakan stiap orang...

Tanpa Nama berkata...

saya pon dah bberapa kali hadapi cinta tak terbalas nie...

Tanpa Nama berkata...

mencintai sseorang tak seharus nya memiliki ..
aku pasrah dengan kehendak nya ..
aku igin kebahagiaan nya,biar pn bkn dengan aku ..

Tanpa Nama berkata...

mmg menyakitkan .. tapi bukakanlah pintu hati anda utk mencintai org yg mencintai anda .. chayo!!

Tanpa Nama berkata...

mengapa perlu ungkitkan rasa cinta orang lain kepada kita? sama ada ia membalasnya atau tidak,jangan difikirkan..cinta yang ikhlas dan luhur tidak mengharapkan balasan yang sempurna.

Tanpa Nama berkata...

hehe,cinta sy pown xbblas.. tp xpe, mgkin 1 ari nti dye akn sdar.. klu kite btol2 ikhlas..

Tanpa Nama berkata...

cinta x bls pasty da hikmahnya ,. s0 , jgn kecewa dn tuhan psty bgy yg t`baek untk kta smua ..

Tanpa Nama berkata...

mmg sgt dirasakan pedihnya,tp itu sume dugaan untuk sesiapapun..
mgkn jodoh bukan dgnnya,berserahlah pd yg satu...

Tanpa Nama berkata...

hehem

Tanpa Nama berkata...

cinta yg x prnh diblz,mmanglh pedih tuk dirasakn... setiap 0rng psti pernh merasaknnya,,,hanya sesaat...

Tanpa Nama berkata...

apakah nasib seseorang yg cinta nya tidak di balas sedangkn dia setia memcintai seseorang itu dan snggup menunggu ! !
teruna terakhir!hahakz

Tanpa Nama berkata...

skt sgt2.....sedih yg xterkata.........tlg sy..........lupakan laki yg sy cinta...

Tanpa Nama berkata...

mmang ssah sangat2 bla kta sayang sseorang 2 tpy nak uat cm nea cinta kita tak berbalas mmang skit hty

eyida berkata...

sangat sedih bila cinta tak berbalas..apa nak buat..:(

Tanpa Nama berkata...

mmg sgt skt....sdih yg tramat..

Tanpa Nama berkata...

mmg susah ble kte da mnyintai seseowg 2 xpi cinta kte xbrbalas..

Tanpa Nama berkata...

astaghfirullahhalazim.. kenapa cinta kepada manusia lebih kuat dari cinta kepadaNYA YANG MAHA PENCIPTA... atau cinta kepada manusia hanya nafsu semata-mata..

Tanpa Nama berkata...

disini sya nak luahkn sikit kenangan yang sya alami..
Pada tanggal 20 ogos 1991 adalah kelahiran nya gadis yg tlah mncuri sbhagian hatiku... pada 20 ogos 2012 adalah langkah pertama ku tinggal dunia cinta sementara pedih menahan sakit hati.. ku tak sngka ia bri aku harapan palsu... sya sudah luahkan isi hatiku... tpi die kata tunggu ku habis pengajiannya.. ku setia menunggu nya sehingga 2 tahun lalu... hari2 ku menelefon nya krana rindu dngar suaranya dan keriangan gelak ketawanya... sehingga pada 1o ogos die trkantoi bercinta dngan sorg lelaki brumur 19 tahun... ku rasa pedih hatiku lalu ku bri sms kpadanya knpa tidak mnberithu ku prkara sbenar? knpa harus buat ku tertunggu jawapan drimu skian lama... lalu kau khianati ku bgitu.. engakau sendiri yng kata kau tidak ada mau ada kekasih slagi kau masih pengajian... tpi kau mnipu dirimu sbnar bknnya aku... kau kata ku jatuh hati dngan lelaki ini slalu buat ku ketawa dn gembira... tpi aku?????? skian lama ku bri kasihku dan kenangan2 manis saat gembira dan saat ketawa...kau jatuh cinta pada lelaki umur 19 tahun sedangkn engkau sudah brumur 21 tahun... sblum nie kmu kata ingin lelaki lbih matang dan tua dirimu... tpi kau khianati ku... kau buat ku sedih shingga ku menanggis slama 2 minggu nie... stiap kli ku tringat pdamu air mtaku mgalir tanpa henti... shinga ku terlantar di hospital krana tension dan tiada slera makan lalu ku dpt ulser perut... tpi kau tidak dtg mnjengguk ku... ku ingin skali nak jumpa kmu... ingin skali lihat riak wajah mu keriangan mu... kau btul2 khianati ku... kau kta ku tidak dpt jengguk aku krana tiada kenderaan... tpi kau tidak sedari bahwa kau tlah diperhati kawanku dimana kawan mu jga... kau kluar ngan lelaki itu dengan mnbawa kreta bapamu... bapa, emak dan kakak kmu sja dtg mnjengguk aku... tpi kau????? kmana kau??? aku kecewa... kau yang mnbuka hatiku dan kau juga menutup hatiku... akn ku kuburkan kan kisah, kenangan, dan cinta antara kita tanpa btu nisan... agar ku tidak mncarinya smula krana ku tdak mau kenang kn nya smula... kau mmg tlah mnbekukn hatiku ini....

Tanpa Nama berkata...

sangt perik nk telan kan,bila cinta xterblas,dya dh buat kita jatuh cinta dgn dya semakin hari smkin rapat,sehingga 1 hri dya menguji kita sye suka awak,kita punyalah happy sgt2...last2 dya cakap sye gurau je...sye angap awak frend je x lbih,tertpi dya dh buat kita ter'gila2 kan dya....sedihkan.... :( mkin mencintai seseorg x semestinya memiliki kita akn bhagia bila tgok dya bhagia dgn org lain....

Tanpa Nama berkata...

maybe lebih perik...bila sesorg yg kita cinta itu rupanya2 mncintai sahabat kita...apabila tibasaat itu pasti serba salah mahu bersedih krna org yg dcntai mcntai org lain atau bergmbira kerana sahabat kita sudah dicntai...hanya pasrah kpd ilahi..

Tanpa Nama berkata...

aku sedih sgt sebab sayang kat someone yg so special ... aku kenal dia from satu mimpi ...then esoknya aku kenal dia....pastu mulalah ada perasaan tu sampai skrg ....syg gle kat dia ... tp dia syg gle kat org lain ... sedih ...tp ujian ilahi...

Tanpa Nama berkata...

aku dah jatuh cinta..hmpir stiap hari dia berada dlm fikiran..
tp sayangnya,,dia dah beristeri..aku sangkakan dia masih belum kahwin, tp hakikatnya ya.. alangkah kecewa dan pedihnya hati, rasa mcm kna guris dgn pisau aje..sakitnya..

yg paling mengecewakan, dia ambil ksempatan pd aku..perbodohkn diri aku.. (bkn ke thp yg dosa, aku tau batas aku) ya allah, kenapa aku boleh jatuh cinta pd dia?..

mcm mne aku nk lupakan dia?..

Tanpa Nama berkata...

aku pun sama.. dia buat aku jatuh cinta.. tapi dia bersayang sayang dgn org lain...hati aku sakit sangat..

Tanpa Nama berkata...

sy pun merasai pengalaman yg sma.sy seorg pompuan..mlu sy nak luah perasaan sy pdnya..sy mnunggu mungkin dia akan menjdikan sy soulmate die tp sy silap..dia hnya anggap sy kwn biasa n customer dlm bisnesnyer..sdgkan sy mghrpkan dia jodoh sy..blan ni dia dah berumahtgga..dia dah dimiliki.dan dia menjemput sy ke mjlisnya.x mungkin dpt pegi..tgk gmbar die dgn org lain pun dah cukup heartbroken..ini pula pegi ke majlisnya.memandang die dgn orang lain...ohh tidak...really frustated..x tau luka kat hati ni sembuh bla.masih teringat..masih rasa sakitnya..:(

Tanpa Nama berkata...

Cinta tidak bbalas smemangnye perit, apatah lagi apabila kita tidak diingati lansung oleh si dia.. Perit rasanya menahan rasa hati y bergelodak untuk meluah rasa pada si dia, baru mahu mengorak langkah , terdengar khabar dari si dia sendiri bahawa si dia bakal berkahwin! Takpe selagi belum sampai undangan kahwin aku tetap menunggu mu.. :'(

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.