Mengayat gadis idaman

Share on Tumblr
Cara Lelaki Mengayat Gadis

SEMEMANgNyA MALu TiADA DALAM KAMuS HiDuP SEOrANg LELAKi. OOPS, BETuL KE? PANTANg NAMPAK gADiS cANTiK LALu DEPAN MATA, MESTi NAK AyAT MErEKA KAN. TAPi, MErEKA TAK ‘TEMBAK’ SEBArANgAN. MErEKA AKAN MENgguNAKAN AyAT TErSirAT yANg AgAKNyA BiASA DiguNAKAN KETiKA MAHu MEMiKAT Si gADiS. AyAT APA Tu? JOM SEMAK!

1. “Rasanya saya pernah nampak kamu sebelum ni. Kamu kawan kepada Farah kan?”
Lelaki selalu berharap kamu dapat membalasnya dengan bertanya di manakah dia melihat kamu. Kalau kamu bukan kawan si Farah, dia akan buat-buat lupa dan sedang memikirkan ayat seterusnya dimanakah dia pernah nampak kamu.

2. “Siti kan? Apa khabar?”
Ini cuma cara untuk melihat reaksi kamu. Si dia sudah memerhatikan kamu dari tadi. Akhirnya, pasti si dia yang berpura-pura minta maaf dan bertanyakan nama betul kamu.

Cicinta

3. “Adakah ini pen kamu? Tadi terjatuh di sana.. “
Dia memang tak mahu melepaskan segala peluang perkenalan yang ada. Buktinya, pen kamu terjatuh pun si dia perasan. Walaupun meluat dengan sikapnya itu, kamu harus berterima kasih juga pada si dia ya.

Hmmm...adakah ayat lebih power lagi? Sila komen...

Mengayat gadis idaman

11 Komen:

Tanpa Nama berkata...

ANTARA AYAT SANG JEJAKA
Rupamu seakan mirip bekas pacarku . .
mengingatkan akan kisah silamku yang lampau. .

-Tujuannya agar si gadis yang baru itu akan bersimpati dan memberi nafas baru@sinar pada dirinya yg dulunya pernah bahagia.

-cancer160@yahoo.com.my-

Zuhair berkata...

memang bez

Tanpa Nama berkata...

sekiranya aku mndpat brtemu dgn dye yg ku cri slma2 nie??? aku xkn prsiakn dye??? krna dye tlah mnbuat ak jtuh cinta pada nye... apbila aku brtemu dgn dye aty ku rasa tnang jew??? mungkin aku inie xptah untk dye... tpi aku tetap akn mnjaga dye seumur idup aku???

Tanpa Nama berkata...

PENERIMAAN

Kalau kau mau kuterima kau kembali
Dengan sepenuh hati

Aku masih tetap sendiri

Kutahu kau bukan yang dulu lagi
Bak kembang sari sudah terbagi

Jangan tunduk! Tentang aku dengan berani

Kalau kau mau kuterima kembali
Untukku sendiri tapi

Sedang dengan cermin aku enggan berbagi.

Naqib Sulaiman berkata...

ayat yg pernah saya gunakan:

"Tunggu teksi ke? Da lame duduk sini?
saya first time dtg sini.takot sesat plak nnt.
Awak boleh tolong tunjukkan jalan kat kawasan nie x?"


Alhamdulillah da 2 tahun.

Tanpa Nama berkata...

no komen???

Tanpa Nama berkata...

mmg betul pn aku sllu wt bnda mcm nie...huhuhu

Tanpa Nama berkata...

askom...
nei nama sy fik
sy nk gtaw bhwa makwe sy yg dlu menggal,
ttpi ade muka seiras ngn dy
nama badk pmpuan tu farah najwa
kini dy da ade owg lain ada kew patut sy nk lupa kn
muka nyg seiras ngn makwe sy dlu sy syg cgt ngn makwe sy dlu da 4 tahun kami bercinta taw...
salam...

Unknown berkata...

ade ke tif yg g powe? Wa in progres ni na try cri awex

Tanpa Nama berkata...

ai,as salam.. terus terang sy ckp sy btol2 nk berkenalan dngn awk dh lama sy perhatikan awk.. ini buktinye tiket2 bas yg awk buang suma sy simpan...


alhmdulillah dh 3 tahun kami bersama...

Are LaN berkata...

HAi cik adik....
sorang jew kew...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.