Ayat Romantik dan Ayat Cinta Buat Kekasih

Share on Tumblr
Mencari ayat-ayat cinta buat kekasih? Ayat Romantik dan Ayat Cinta Buat Kekasih banyak terdapat di sini. Ayat-ayat jiwang buat girlfriend atau boyfriend seperti di bawah:

Aku tak pernah menyesal mencintaimu, yang kusesali mengapa tidak sejak dulu aku mencintaimu.

Cinta yang suci dapat dilihat dari pengorbanan seseorang, bukanlah dari pemberian atau hadiah semata.

Dalam hatiku terdapat rasa cinta yang hebat terhadapmu. Adakah kau juga berperasaan begitu?

Janganlah kau permainkan cintaku. Ketahuilah cintaku terhadapmu adalah tulus dan suci.

Ketika aku sendirian, hanya wajahmu yang indah yang kufikirkan.

Jangan putus asa dengan CINTA. Bahagialah terlebih dahulu dengan dirimu, dan kamu akan menarik seseorang untuk berbahagia denganmu.

Cinta adalah caraku bercerita tentang dirimu, caraku menatap kepergianmu dan caraku tersenyum saat menatap wajahmu

Cinta letaknya di hati, meskipun tersembunyi, namun getarannya jelas sekali. Ia mampu mempengaruhi fikiran sekaligus mengendalikan tindakan kita sehingga kadangkala kita melakukan hal terbodoh tanpa kita sedari

Cinta itu buta. Cinta itu tidak memerlukan cahaya matahari untuk menyuluh jalan sang pencinta itu walaupun jalan itu amat sukar dan berliku. Cahaya hati dan perasaan sudah cukup untuk menerangi segalanya.

Cinta tidak boleh dipaksa dan cinta bukan datang dengan sekelip mata. Cinta bagaikan bintang di langit sana. Terlalu banyak yang bercahaya indah tetapi cuma satu yang akan jadi igauan pemujanya.

Cinta itu bukanlah menyayangi yang sempurna tapi cinta itu menyayangi yang tak sempurna menjadikannya lebih sempurna



Bersyukurlah Anda yang merasakan CINTA,memberi CINTA kepada orang-orang di sekitar dan menerima CINTA dari orang-orang di sekitar.

Cinta itu HADIR setiap saat
Cinta itu TERASA dalam tindakan
Cinta itu TERUCAP dalam senyuman
Cinta itu BERSINAR dengan tatapan
Cinta itu HANGAT dalam dakapan
Cinta itu MENYENGAT lewat belaian

Jangan terlalu meratap atas kegagalan bercinta. Cinta kepada manusia dan daripada manusia, tak pernah kekal.Jadi untuk apa kita bersedih, meratap untuk sesuatu yang tak pernah jadi milik kita?


Panduan Atasi Jerawat. Info lanjut, KLIK SINI

Ayat Romantik dan Ayat Cinta Buat Kekasih

463 Komen:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   401 – 463 daripada 463   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

romantik sngat...ase2 sape la nk kt sy nie...

Tanpa Nama berkata...

cinte boleh datang dengan mencari cinte yg sejati dan cinte boleh dimiliki oleh org yg jujur dan setia (y) ;)

are deqq berkata...

kenapa kah chienta hrus prlu kan pengorbanan??
kenapa kah chienta itu membuatkan sgala nya berubah???

Tanpa Nama berkata...

sye syg awax sye....

Tanpa Nama berkata...

saya sayang awk

Tanpa Nama berkata...

CINTA tak perlu dipakse , kerana cinte itu datang dari hati .
CINTA tak perlu diduga , kerana allah yang menentukannya

# aku sayang kan wan akmal hafizul <3

Tanpa Nama berkata...

terbaik......syg I love u...

~LOPHZX CAPITAL J~

sofie sofiana berkata...

Mencintai mu memang menyeronok kan
tetapi melepaskan mu sungguh menyedihkan
syang mung senget ..

Tanpa Nama berkata...

ayat nyer sangat mengusik hati .... bagi sye ayat cinta nyer sangat sweet....... sye suka

Tanpa Nama berkata...

cinta itu bodoh .jangan percayakan kata kata cinta melainkan isteri atau suami kamu.Tapi kalau x bercinta manakan dapat isteri atau suami .erkkkkkkkk

Tanpa Nama berkata...

sweet2 je ayat nyer :)

Tanpa Nama berkata...

romantiknya

ending berkata...

terbaik sgt

Tanpa Nama berkata...

Rasa cinta tak boleh dipaksa-paksa wujud di dal hty..

Tanpa Nama berkata...

best nyer..

qasih berkata...

hai

Tanpa Nama berkata...

izinkan aku terus bersama dea ..

Tanpa Nama berkata...

so sweet....

Tanpa Nama berkata...

setelah sekian lama
kita hidup bersama
menjadi sebuah kisah
yang hampa

lalalala...nk nangis:-(

Tanpa Nama berkata...

aq mahu bf yg fham ngan aq ..dan bersikap adil ngan aq..aq x nk bnde yang lpas trjadi balik,,ckupla airmata ini selalu mengalir untuk die..

Tanpa Nama berkata...

ok, tpi susah skit sbb bf aku ni terllu kuat cmburu. kdang-kdang aku pon x pham dengan member aku sendri bf aku cembru

Tanpa Nama berkata...

so sweet :) lw bf i cmnie kan best :(

Tanpa Nama berkata...

cnta t'baEk. .. .

Tanpa Nama berkata...

ku mencintaimu seenuh hatiku

Tanpa Nama berkata...

Kata pujangga perempuan bagaikan angin lembutnya melenakan ributnya menggusarkan. Adakalanya mereka seperti ibu menyaji kasih, menghidang sayang adakalanya mereka seperti anak ingin dibelai, minta dimanjakan adakalanya mereka seperti..

Tanpa Nama berkata...

hah....bosan hah

andi shop berkata...

ANDI SHOP
BURUAN BELANJA DAPATKAN HARGA PROMO HARI NATAL TAHUN BARU
Produk dijamin asli orginal.Barang yang Kami Tawarkan Semuanya Barang ASLI ORGINAL Ada Garansi Resmi Distributor dan Garansi TAM 2 bebas resiko bebas penipuan.Semua Produk Kami Baru dan Msh Tersegel dLm BOX_nya.
BERMINAT HUB-SMS 089-6919-86274 ATAU KLIK WEBSET RESMI KAMI http://andi-shop7.blogspot.com

Ready Stock!
BlackBerry 9380 Orlando - Black.Rp.900.000,-
Ready Stock!
BlackBerry Curve 8520 Gemini.Rp.500.000,-
Ready Stock!
BlackBerry Bold 9780 Onyx 2.Rp.800.000,-
Ready Stock!
Blackberry Curve 9320.Rp.700.000,-
Ready Stock!
Samsung Galaxy Note 10.1.Rp.2,500.000.
Ready Stock!
Samsung Galaxy Tab 2 (7.0).Rp. 1.000.000
Ready Stock!
Samsung Galaxy S III Mini.Rp.1.800.000.
Ready Stock!
Samsung Galaxy Nexus I9250 - Titanium Si.Rp.1.500.000,-
Ready Stock!
Samsung Galaxy Note N7100.Rp.2.500.000.
Ready Stock!
Samsung Galaxy Note N7000 - Pink.Rp.1.700.000.
Ready Stock!
Samsung Galaxy Y S5360 GSM - Pure White.Rp.500.000,-
Ready Stock!
Nokia Lumia 800 - Matt Black.Rp.1.700.000,-
Ready Stock!
Nokia Lumia-710-whiteRp. 900.000,-
Ready Stock!
Nokia C2-06 Touch & Type -Dual GSM-Rp.450.000,-
Ready Stock!
Nokia Lumia 710 - Black.Rp. 900.000,-
Ready Stock!
Apple iPhone 4S 16GB (dari XL) - Black.Rp.1.200.000,-
Ready Stock!
Apple iPhone 4S 16GB (dari Telkomsel).Rp.1.200.000,-
Ready Stock!
Apple iPod Touch 4 Gen 8GB.Rp.700.000.
Ready Stock!
APPLE iPod Nano 8GB - Pink.Rp.500.000,-
Ready Stock!
Acer Aspire 4755G Core i5 2430 Linux Blue.Rp 1.700.000.
Ready Stock!
Acer Aspire One AOD270 10.1.-Rp. 1.000.000,-
Ready Stock!
Acer TravelMate TM8481-2462G32.Rp. 1.400.000
Ready Stock!
Acer ICONIA Tab W500 10.1" Tablets Notebook.Rp. 1.100.000,-
Ready Stock!
Nikon D7000 kit 18-105mm.Rp.1.700.000.
Ready Stock!
Nikon D90 Kit 18-105mm Vr.Rp 1.300.000.
Ready Stock!
Nikon Coolpix L 120 Red.Rp. 900.000
Ready Stock!
Nikon Coolpix P 500 Black.Rp 1.000.000.

Tanpa Nama berkata...

terima kasih telah menolong saya.......baru saya tahu betapa tulusnya cinta seseorang........:)

safuan wan berkata...

romantis la ayat kt sni

Tanpa Nama berkata...

Sye tk ingin didua ,tapi sye ingin dicanta ....

Tanpa Nama berkata...

sweat sangat la.....

Tanpa Nama berkata...

aq harap bf aq swit camtu..

Tanpa Nama berkata...

best kalo dpat 4we yg paam prasaan kte.....

Tanpa Nama berkata...

aque suk0w ayat t0e.........I LIKE.......

Tanpa Nama berkata...

aque suk0w ayat t0e.......

Tanpa Nama berkata...

putus cinta

Tanpa Nama berkata...

kenapa gambar kat bwh tu gila do`ohhhhhhhhhhhhhhhhh
x thu mlu kerrrrrrrrr,dk syggggggggggg brg kat bwah ke doh larrr BURIT BESARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

nor atika berkata...

so sweet .......

Tanpa Nama berkata...

ngian ensong mata aji sema ngiseng..

Tanpa Nama berkata...

NAk ayat yg manja2 yg bole kasi kt bf titew..
♂Qieyla Maesha♀

Tanpa Nama berkata...

cinta memang hujut bila kita keseorangan."""

Tanpa Nama berkata...

Swett gila what t2 !!

Tanpa Nama berkata...

So sweet

Tanpa Nama berkata...

BEST GILERRRRRRRRRRR

Tanpa Nama berkata...

..cinta datang tanpa diduga......aku cintakan seseorg dalam diam..dia berikan aku harapan sebuah percintaan..kejujurannya membuatkan aku mula jatuh cinta kembali..mula melupakan kekasih lama yang telah meninggalkan aku..memberi aku sebuah kebahagiaan dan kembalikan senyuman aku yang sudah lama tidak terukir diwajah..ツ

Tanpa Nama berkata...

kata2 yg sgt berksn dan pilu haty perhhhhh

Tanpa Nama berkata...

uiiik , skt hti woee,,,.pts cnta kono hrrm,.

Tanpa Nama berkata...

best lah ayat ni

cha cha maembong berkata...

memang kita tau cinta itu buta tapi itu kadangkala sahgaja jadi bersyukurlah apa yang kita dapat tapi selalu bila kita suka dia dia benci kitaa mcm mana tu

Tanpa Nama berkata...

Bestnya ayat cnta nie tpi sya nk cnta yg sempurna sya xnk gduh dgn dya lgi klau dya membaca sya nk mnta maaf sngt2 dkt dya sbb buat dya sedih I'M SO SORY SAYANG I RELLY LOVE YOU

Tanpa Nama berkata...

Sayang Awak

Tanpa Nama berkata...

aaaaaaaaaaaaa byk nye rase dlm mimpi lh plk

Tanpa Nama berkata...

diri ku bosan tanpa diri hati ku gembira kerna mu jadi jangalah membazirkan cintaku karna ramailagi yang sayang







Tanpa Nama berkata...

best gla

Tanpa Nama berkata...

best gla

Tanpa Nama berkata...

klau org tu cinte kn kite xpe .. k la jgak .. tpi klau die x cinte kn kite cm ne .. kite jer yg cinte kn die......

Nurul Razmira berkata...

Walaupun kekasih itu tidak selalu berada disamping kita tapi cinta dan renungan wajah kita selalu beraada fi dalam hatinya.

Tanpa Nama berkata...

SWEET NYA ..

Tanpa Nama berkata...

jika indah 1 pertemuan jngn akhir dngn perpisahan , jika suci 1 p'kenalan jngn cemari dngn p'dustaan , jika b'nilai sebuah p'hubungan , hargailah ia dngn keikhlasan ....

Tanpa Nama berkata...

cinta tk pndng harta and rupa ... hnye aku pndng hati

Unknown berkata...

Cinta itu bute sekali sakai huhu

Unknown berkata...

_cinta itu mmg indh
_cinta itu jga buat kita happy
_cinta itu jga buat hidup kita sengsara

Tanpa Nama berkata...

Carilah aku , jika aku masih bermakna didalam hidup kau .

«Lebih lama ‹Lebih lama   401 – 463 daripada 463   Terbaru› Baru»

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.