Dia kehilangan orang yang SANGAT mencintainya

Share on Tumblr
Jangan sesekali hadir dalam hidup seseorang kalau ia hanya akan menghancurkan perasaannya.

Jangan pernah menatap matanya jika semua yang kamu lakukan hanya kepalsuan belaka

Perkara yang paling kejam adalah membiarkan seseorang jatuh cinta sedangkan kamu tidak mencintainya.

Suatu hari, seseorang yang sedang putus cinta menangis di taman. Datang seorang ahli falsafah bertanya padanya, “Kenapa kamu menangis?”

Orang itu menjawab, “Aku sangat sedih, kenapa dia meninggalkanku”

Lalu ahli falsafah itu tertawa sambil berkata, “Kamu bodoh sekali!”

Lalu orang itu menjawab, “Kenapa berkata begitu? Aku sedang putus cinta dan sudah cukup menyedihkan, tak apalah kalau kamu tak mahu memujukku, tapi janganlah mentertawakanku."

“Bodoh, kamu tak perlu sedih, kerana yang seharusnya sedih adalah dia,” kata ahli falsafah.

“Kenapa dia yang bersedih, bukankah dia yang meninggalkanku?”

Kata orang itu, “Kamu hanya kehilangan orang yang TIDAK mencintaimu, tetapi dia kehilangan orang yang SANGAT mencintainya,” jawab ahli falsafah itu.

Jangan tertarik kepada seseorang kerana parasnya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya, kerana kekayaan dapat musnah. Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum. Hanya senyum yang dapat membuat hari-harimu yang gelap menjadi cerah.
Dia kehilangan orang yang SANGAT mencintainya

49 Komen:

Tanpa Nama berkata...

sangat cdey . . tp buley sy tanye , mcam maner pulak kalau kite mnyintai sseowg yg bukan milik kite ?

Hafifi Borhan El Said berkata...

nice, i nak copy okey..nak kongsi dlm entry di blog i..TQ

Ayu Rashidi berkata...

hmmmmm:')

fynn berkata...

betul! org yg meninggal kan, tak reti menghargai cinta sebenar

zairi faiezil berkata...

Salam..

Setuju dgn Artikel diatas, kerana jangan sesekali menilai seseorang dari segi luaran seperti paras rupa dan ramai yg kecundang disebabkan kabur dgn kemewahan yg diberikan.. Sebaliknya nilai orang itu pada segi Agamanya, insyallah akan berkekalan hingga akhir ayat...

.LALa. berkata...

nice tapi npe xleh share?

Azra Najwa berkata...

cool.. nak share jugak

WANTETA SATRIA berkata...

Hmm..ceritanya membuka inspirasi apa lagi jika ditambah dengan music background yang TOP..
Tolong saya gmn cra buat "musik background", saya masih baru di Blog..
Ini alamat blog saya
http://wantetasatria.blogspot.com/

Thanks

zie berkata...

minta izin share ek..

Tanpa Nama berkata...

npew dye ta hargai ete?? sdang arn dye tawu ete niy mncintai dye?

Naisardian Syah berkata...

nak share,,,

edogawa conan berkata...

manusia memang begitu. suka memancing ikan, bila ikan itu sudah makan umpan dan mata kail tersentap parah, manusia suka untuk mencabut mata kail itu dan melepaskan kembali ikan itu berenang. pernahkah manusia terfikir, apakah ikan tersebut mampu teruskan idup dengan luka yang parah itu? sangat susah untuk ikan itu sembuh kembali dan meneruskan idup ataupun mungkin juga akan mati.jadi..janganlah sesuka hati memancing ikan jika hanya sekadar hobi. sebab hobi kita menentukan hidup n mati yang lain.fikirkanlah kawan-kawan..

Tanpa Nama berkata...

mantabb sangat

Ana Aslina berkata...

want to share it... plez n tQ :)

Ain dan Anis berkata...

minta izin copy yer...TQ

eizyana irnada berkata...

sedihnyer...huhuhu...nk share ga

ErDiLa berkata...

nak share muleh....

Tanpa Nama berkata...

knp sy xbole nk post kt fb? :(

Tanpa Nama berkata...

knpe xboleh nk share?

Tanpa Nama berkata...

ren nk share ea..tq

Tanpa Nama berkata...

tp mcm mne lau org y sllu mmbuat kte mnngis de la org y kte syang,... mngkinkah stu ary nti dia akn sdr tntg khdiran diri nie,...

Tanpa Nama berkata...

nice ur word edogawa conan

Tanpa Nama berkata...

hmmmmm

Tanpa Nama berkata...

betulkah bgitu...dy yg rugi....ak smpai skrg trgatkan dy....kdg2 ak tnya pd diri ak..slah akukah krna dy tggalkan aku...x smpai sbulan dy dh ad couple lain...slahkah ak mencintai dy...knp dy buat ak cmne...???wlupn skrg ak dh ad couple,ak msih tidak dpt lupakn dy....ak msih byangkan dy....adkah ak sgt mencintai dy??kdg2 ak fham dngn diri ak sendiri...tlgkah ak...sesiapa yg leh tlg ak??

Tanpa Nama berkata...

waaaaaa sedehnya... sama macam perasaan sy sekarang..

Tanpa Nama berkata...

kata" yg bisa mmbuat ss'org mrubah sikap bodohnya :)

Tanpa Nama berkata...

mmm... btul bngt... gga da sseorng tega melepaskan org yg bner" syang pdanya...

cik nabila berkata...

salamm...sy mintk izin copy msk blogg sy..terima kasih

Tanpa Nama berkata...

camne plak klau kte x leh lupekan sidia

Tanpa Nama berkata...

sdihnya sya.....,,,, bdohnya dia.....!!!!!!!!! jgn mainkan prasaan k....^_^!!!!!

Tanpa Nama berkata...

tapi macam mane pulak bile kitew tingalkan owang bile kitew rase tak dihargai?cefikir:)

Tanpa Nama berkata...

sungguh benar2 kata2 yg memotifasi parasaan seorang yg sedang patah hati.....

Diksa Alti Ardianata berkata...

bagus aku setuju

miss kentang berkata...

betul menyentuh hati...saya sendiri dah mengalami hal begitu..ditingglkan oleh orng yang betul dicintai

Tanpa Nama berkata...

kata2 diatas buat aku berfikir...bahawa mencintai seseorg yg tidak lg mencintai kta membuat kta menjdi seorg yg bodoh...

Tanpa Nama berkata...

aku hormat dengan kata yg di atas itu...amat meyakinkan aku...terima kasih..

Tanpa Nama berkata...

slps aq membace kate2 yg diats bru le lega aty aq nie .. huhu .. terima kasih :))

Tanpa Nama berkata...

aqu sdh lah . knpe die tngglkn aqu . aqu tahu aqu slah . aqu ego, aqu pntngkn diri aqu . tapi aqu syg die . prlu kew die tngglkn aqu . pdahal kte da knal 2 tahun lbh . slame 2 aqu xpnh pndng laky2 mane slame niyh . aqu syg die , cinta die sngt2

Tanpa Nama berkata...

like it deh ..
gw gga bakal sedih lagi deh klo gitu ..

boy .. loe harus nya sadar loe tuh dah kehilangan orang yang SANGAT mencintai loe ..

bye..bye.. boy,,
semoga loe dapet ce yang lebih dari gw ..

mizz nana berkata...

mmg skt bila cinta kita x dihargai..tp percayalah 1 hr nnt dia akn sdr n time 2 mayb kita dh dpt org yg lebih baik dr dia..baru mnyesal x sudah..semuanya karma..kt dunia tuhan dh byr cash..so berdoa yg terbaik utk diri sndiri je...

Mawar Sepi berkata...

Pesan aku pada semua bersabarlah mghadapi dugaan dalam bercinta...sudah lumrah percintaan, ada manis pahitnya. Memang sakit tatkala hati terluka, aku pnah merasainya, smua pernah. Ttapi lbih mnyakitkan apabila ssorang yg kita sygi, cntai slama ini prgi utk slama2nya. Aku brcinta brthun2 lamanya, ttapi apalah dayaku dia tlah pergi jauh meningglkan aku. Pergi utk slama2nya..hncur hatiku tatkala dia tlah tiada. Namun, aku prlu akur pada kehendak YANG MAHA ESA. Stiap yang hdup akan mati...mgkin Tuhan lbih myyangi dia. Aku bukanlah seorang pujangga, aku cme ingin katakan "BUaT pEncinta, hrgailah orang yg kte sygi, cntai krn kita akn mula mydari apabla hrta yg pling brhrga hlang dari dlm hdup kita. Cinta prlukan tolak ansur, prlu sling mmhami dan apa yg pling pnting slalulah bajai cnta dgn bnih kasih sayang. Dan buat smua juga, haruslah anda ingat...cnta itu tak smestinya memiliki dan d'miliki".
AL-FATIHAH BUAT KEKASIHKU.

Puteri Adleeya Hazwani berkata...

andainya sayew dpt brkate sbegitu kpd si dia tentulah prkare sebegini tidak akn terjadi...

Tanpa Nama berkata...

walaupun kau xpernah kenal erti cintaku buatmu
aku akn mencintai kau dan tetap akan tunggu kau
kerana aku percaya kau adalah nafas akhirku , kau yg dihati
.. aku hanya mmpu mncintaimu dlm diam , melihat kau bahagia sudah ckup bagiku ... u r my king of heart...

Tanpa Nama berkata...

jgn mencintai org yg tidak mncintai kita kerana dia akn pergi kepada org yg dicintainya...cubalah untuk mencintai insan yg mencintai kita kerana dia xmungkin akan tinggalkan kita...

Tanpa Nama berkata...

Pabila kutatap penglihatan batinku
Nampak di dalamnya bayangan dari bayangannya,
Dan pabila kusentuh hujung jemariku
Terasa getaran kehadirannya.
Perilaku tanganku saksi bisu kehadirannya,
Bagai danau tenang yang memantulkan cahaya bintang-bintang bergemerlapan.

Nur Kasih Imani... berkata...

cinta akan datang dan pergi sekelip mata..
mungkin ada hikmah di balik semua ni...
pengalaman banyak yg mematangkan..namun disaat hati ingin memulakan lembaran baru.dia muncul tanpa diduga..walaupn lukanya hampir sembuh,tp parutnya tetap ada..
peluang kedua mungkin dh xde,yg ada cuma harapan semoga dia akn beroleh seseorg yg lebih baik.x guna bertengkar dan memusuhi...tp...beratnya nk hadapi...

Ahmad Fatoni berkata...

Kadang kita salah memilih seseorang dengan perasaan, karena perasaan jauh dengan logika dan realita, Semua perlu dipertimbangkan dan di perhitungkan, karena banyak kegagalan dihidupnya karena adanya cinta yang semu..

Jika ingin kekal dan abadi.. Cintailah ibadahnya..

Semoga semua mndapatkan cinta sejati ( termasuk saya )... Amiien

Tanpa Nama berkata...

kalau kita suka seseorg tu tpi dy xtaw kita suka dya cm mna eik?? ntah kenapa bila dia cakap dia suka orang lain kita rasa cm nk nangis..wlaupun dya cma brgurau.. dya slalu ambil brt psal kita..tpi kita xtaw dya suka org laen ... SEDIH !!

Tanpa Nama berkata...

Aku sedih Bila saat kitorang gaduh...Dia akan ckp,,dia menyesal tinggalkan ex dia dlu sbb aku,,,sbb ex dia xpernah n xkan sggup biarkan dia menitiskan air mata...tp aku???

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.