Tip Cinta : Lelaki Yang Perlu Wanita Jauhi

Share on Tumblr
Wanita... sila jauhi...

* Lelaki yang inginkan temannya mirip bekas kekasih

Melalui fasa sedih akibat putus cinta sering membuatkan lelaki mengambil tindakan mencari teman baru. Mereka juga cenderung membandingkan teman wanita baru mereka itu dengan bekas kekasih lama. Sebaiknya siasat dulu adakah dia sudah benar-benar melupakan bekas kekasihnya itu atau sebaliknya.



* Lelaki yang sering `menghilang'

Lelaki seperti ini sering menghilangkan diri dengan alasan terpaksa menyempurnakan tugas penting di pejabat atau membatalkan temu janji anda bersamanya secara tiba-tiba. Bagi yang berpacaran dengan jejaka ini, sebaiknya berhati-hati kerana mereka mungkin memiliki pacar atau sudah beristeri.

* Lelaki yang terlihat terlalu sempurna

Lelaki yang tergolong dalam kategori lelaki seperti ini biasanya berkereta mewah dan mempunyai penampilan menarik seperti orang kaya. Bagi wanita di luar sana, jangan terburu-buru menghampiri lelaki seperti ini. Bukan apa, bimbang lelaki seperti ini berselindung di sebalik imej kerana mempunyai niat buruk di sebaliknya.

* Lelaki yang tidak beretika

Lelaki jenis ini sering mengajak teman wanitanya bertemu di lokasi yang berhampiran dengan rumahnya. Sudahlah begitu, teman wanitanya itu juga disuruh supaya datang sendiri dengan teksi. Jika ini terjadi, putuskan segera hubungan anda dengannya. Tiada gunanya anda berpacaran dengan lelaki seperti ini kerana selain tidak bertanggungjawab, dia juga mungkin mempergunakan teman wanitanya sendiri demi kepentingan dirinya suatu hari nanti.

* Lelaki yang tangannya ramah!

Baru beberapa kali bertemu, si dia sudah berani menyentuh tubuh teman wanitanya. Apabila ditegur, dia berlagak selamba sambil memberi pelbagai alasan yang tidak mampu diterima akal. Jangan sekali-kali berdampingan dengan lelaki seperti ini. Lebih baik lupakan saja niat untuk terus berkawan dengannya.

Tip Cinta : Lelaki Yang Perlu Wanita Jauhi

46 Komen:

b a m b a m ' s berkata...

minta share yer.. :)

Tanpa Nama berkata...

bf dulu suka menghilang, kejap ader kejap xder..macam cipsmall ler..tp perasaan kuat kat dia rase macm dia hilang le byk kali pum dia akm kembali padaku..last ari tu dia kata xkan hilang lg tp ni dah hilang lg..mmg rindu kat dia tp x bolh trima dia dah...hatiku ini sudah 'sakit'..baguslah dia x muncul lg wlpn hati ini saat merinduinya..moga dia gembira dan berjaya temui org yang boleh jaga dia dgn baik dan sempurna,,insyaAllah

Tanpa Nama berkata...

carik la org laen syg ooit...laki mcm nie mmg xleh caye..dtg bile nak bile xnk die wt kite mcm tunggul..u think i'm ur door mat...sile jgn dtg blik ok

Tanpa Nama berkata...

dulu de gak bf cam nie..kami bjauhan dan sy percayakan dye.tp sgalanya tbongkar apbila sye tgk myspace dye n dye slh send kt sye tp menyebut nama pompuan lain..bile tanye,cam2 alasan dye bagi. alasan mmg x munasabah langsung..bermulanya saat 2,sy berfikir pe tindkan sye same ade tgglkan dye or troskan.tp ats nsihat kwn2,sye minta pts gan dye..lpas jer putus, sok nye du tros wat in a relationship with gan pompuan 2 dlm fb..x slh tindkan sye...skg nie,sye da jmp someone yg tol2 syg sye n xlame ag kami akn kahwin..tp dy kembli mhubungi sye..wlu cmne pom dye hrapkan sye,x mgkin sye kmbli kpdnye..sye lbh myayangi bakal suami sye..

Tanpa Nama berkata...

HARAP2 UBUNGAN AKAN TRUS KEKAL...N PENGALAMAN YANG LALU JDI PENGAJARAN......

ila berkata...

bf sya dlu bg alasn x de duit nk tp up fon,,, so tpaksa la sy col die tiap2 hr.nk hlg rndu pnye psal.... ble sye col die mcm nk x nk je jwb.. sudh tbukti die x nk kt sy lag.. bt ape sy nk tnggu die. tp sy sbr..smpi 1 hari tu die tbe2 je tkr status single kt fb..tnpa bg ape2 pnjelasan tuk sy. sy msj die kt fb die x bls..snyap mcm 2 je..last2 sy remove as my fren kt fb,, n block trus.. sy x heran pu,, :P :P

TYRA. berkata...

Dulu susah senang sama sama. Aku api kau air. Sekarang aku api kau petrol. Memang sedih. Hati manusia selalu berubah kan kan kan :'(

Tanpa Nama berkata...

lelaki skrng kbnyakkan tak bleh dipercayai...mulut mnis cam gule..tapi wallahu'alamm..

Tanpa Nama berkata...

Ya-Allah, jika dia mmg kau jadikan untukku, kau dekatkanlah hatiku dengan hatinya dan jika kau ingin berikan aku yang lebih baik kau kuatkanlah semangatku untuk melupakannya..

mimiey scha berkata...

nak share bleh? :)

Tanpa Nama berkata...

mmng btol lelaki skg susah nk pcy...aku sygkn dia ngan ikhlas, xpandang pun lelaki lain, tapi dia pulak mhilang tanpa berita...Tinggalkn aku tanpa kata putus...benci tol...

Tanpa Nama berkata...

bf saya suka menghilang... macam chips more betull.. cal dier tak angkat, sms tak reply... alasan sibuk.. sibuk dier mengalahkan Perdana menteri.. hari-hari makan hati... sedey betoi huhuhuhhuhuhu.....

hada berkata...

bf i pn sama. suke m'hilang. arini msg, esok lusa diam 1000 bahasa. bile tny ckp bz keje. what a LIAR!

Tanpa Nama berkata...

lelaki kadang2 mncurigakan...kdg2 tnjuk trlalu syg smpaikan kdg2 kita pn ilang syg 2..

Tanpa Nama berkata...

tq admin & komen2 di atas, komen & artikel tambah semangat sye yg tgah down sgt...

dikecewakan oleh sesorg yg sya xcinta pada mulanya, tp saya cuba mencintai dia krn perangai dya yg baik luaran & sgt berusaha untuk memiliki sya. 7 tahun percintaan ilang pada saat saya sudah sgt mencintai dia, ilang sekelip mata tanpa berita & hanya meninggalkan pesan dia sudah tiada perasaan utk sya. guls out there, jgn la percaya mana2 lelaki pon 100% even dia buktikan cinta dia pada kite krn hati & perasaan manusia berubah2. Jgn dibuai cinta sepenuhnya =)

xamthone plus berkata...

hmmm..... siip.
postingn yg bagus ....
thanks ya..

noriZuzacHi berkata...

panduan yang bagus..
tapi lelaki mmg macam2 alasan yg dia boleh bg..
kadang2 mngarut pon ada..ex sy mcm no 5 2lah...ingat kita nie brang agknya..xda maruah dri...

Tanpa Nama berkata...

ex sya dlu pn sma..lma diam..jnji nk dtg jmpa,tpi xdtg2,bg.mcm2 alasn..rupanya2 dia tpu sya slma ni,kta single tpi da de awek sblm couple ngn sya lg..skrg da tau sape dia sebnrnya,siap col sya pesn jgn ganggu hubngn diorg..walaupn 'SAKIT' sangt rsa ati ni tpi sya redha..tpi nk maafkan dia memng x bleh!

Tanpa Nama berkata...

xdapat cakap apa2..sy cuma rasa sgt sedih skrg ni lepas baca semua komen2 di atas..*try holding my tears out*

Tanpa Nama berkata...

sedih bla ptus,,jgn la bcnta lau xda kkuatn hdpi saat ptus,,boleh jd gla,,xda smgt nk idp..mkn x lalu,,, siksa jwa rga,,,

Tanpa Nama berkata...

semangat kena kuat bila dah putus cinta.. berat mata memandang berat lagi bahu memikulnye.. dekat diri dgn ALLAH swt.. insya'allah dpt petunjuk.. amin..

Tanpa Nama berkata...

paling sedih....aku dan 3 anakku ditinggalkan suami lantaran mengikut kata kekasihnya untuk memilih antara aku dan dia...dan tanpa fikir panjang, aku diceraikan...kini, bekas suamiku ditinggalkan pula kekasih hatinya setelah mengetahui siapa dirinya yang sebenar....
apa yang perlu aku lakukan...terima dia kembali disebabkan anak2 kami yang masih kecil dan belum bersekolah atau lupakan dia....sedangkan aku masih menyayangi dan mencintainya....???

Tanpa Nama berkata...

korang pena tak bf korng minta izin dari korng untuk cari gf len?bf korng mau selingkuh terang2x?

Tanpa Nama berkata...

sy pnah bercinta dgn seorang llki yg sdh beristeri..sy rsa sgt bersalah...tp sy sgt skakn dye..bru knl 1 bln lbh...sy xtau sy ptt tglkn dye atau x....sy xnk jd prampas suami/kksh org...!!!

Tanpa Nama berkata...

saya jatuh hati dgn seseorg yg sy tidak tahu samada dia myygi atau hnya mempermainkn sy

Hani berkata...

huhu sdh sgt2 ngn cte2 u alls... sy lak nk kgsi pnglmn... sblm ni sy pnah b'cnta tme d universiti tp hbgn tu sy putskn sbb sy da xsggp tggu dia... kejamkah sy? sblm puts sy mtk dia truskn p'shbtn ktorg... tp skrg ble sy msg dia mcm nk xnk je bls.. sdhnye... bkn niat sy nk kcwakn dia tp sy tpakse wt kptsn tu utk gmbrakn ht parent sy yg xsbr tgk sy naik plamin...

mukhlisanis berkata...

nk share k..

Tanpa Nama berkata...

sesungguhnya wanita kaum yang lemah namun kuatkanlah semangat anda untuk melalui segala cabaran dan dugaan binalaah satu kehidupan yang baru pandanglah kehadapan sesekali pandanglah kebelakang untuk mengingati kesilapan yang pernah kita lakukan jadikannya sebagai satu pengajaran..percayalah setiap manusia ada jalannya yang tersendiri mengikut ketentuannya.anda pasti menemui seseorang yang benar2 menyintai anda

Tanpa Nama berkata...

ermmm..memang seronok bila bercinta. tapi bila berjauhan bermacam dugaan dan ragam..kepercayaan menjadi taruhan..betul ker?...dia pergi mana?..dengan siapa?..kadangkala mengundang perbalahan, kerna saling tidak mempercayai..

Tanpa Nama berkata...

BF saya mntak 'sesuatu' yg saya ta dapat tunaikan ..saya cakap dekat dye ..sye da malas na layan dye kalau siksp dye still ta ubahubah ...saya ingatkan dye na tec saya ke ..mintak maap dekat saya ..tapi,, da na dekat seminggu..dye ta tec saya ..saya rindu sgt2 dekat dye ..tapi sy benci perangai dye tuu..apa patot saya buat ??ta lama lagi bufday dye ..perlu kee saya bagi dye adiah ??saya buntu ..

Tanpa Nama berkata...

bf aku pun slalu ilang mcm biskut...suke2 ati je nk cntct ke x..sebuln skali..ke..huhu...aku rs dh penat sgt....aku yg bodoh kot....

Tanpa Nama berkata...

lelaki yg suka mghilang nie susah jgk..asyik kite je kene mesej dulu bru la dia menjelme balik..tggu dia mcj??nges bdarah la...

Tanpa Nama berkata...

dlu ada lelaki dia ckp sngt cinta kan sya,so sya pun ckp cntakan dia juga...sbb,sya pun ada perasaan terhadap dia....lama2 x berjumpa.....sekali,time ada perlawanan bola jaring di skolah dia sya ternampak dia ngan seorang perempuan...jdi,cikgu sya tnya sya ''mna stu bf kau'' trus sya ckp ''yg jalan2 sama perempuan tu'' cikgu ckp lgi ''mesra,juga tu bukannya gf dia ka tu?'' trus sya ckp ''x tau la cikgu?''....

Tanpa Nama berkata...

skli,tiba2 kwn dia xmx sya dia ckp ''bgs,kau janganlah punya perasaan terhadap dia sbb yg perempuan kwn dia jln tadi tu gf bru dia''...

Tanpa Nama berkata...

bf aku pun jenis cmtu...mcm chipsmore je..kdng2 bosan dgn perangai dia..ingin je aku blaaaaaa dri hdup dia...tp syg punya pasl tungu lagi la kalu msih boleh bertahan..uhuhuu

Tanpa Nama berkata...

Wanita2 semua jdknlah pengalaman cinta x ksampaian tu sbg pengajaran utk pstikn c diulangi lg.memg mua lelaki sama cuma kita sbg permpuan kna sntiasa berhati2 dlm memilih psgn hdup.satu ja di antara tnda2 lelaki btol2 ikhlas mnyintai kita.ertinya dia org sntiasa ada utk kita.klau
Mereka btol2 sibuk,dia org akn cuba cari atau curi masa.x pyh kita ni buat apa2,dia org akn cal kita setiap masa.klau kta mcm x lyn ja mereka akn cari kita sbab hati mereka dh mula gelisah tkut khilangn kita.kdg2 kita pulak yg bosan sbab hmpir stiap masa dia org cal&tnya kita kat mna&buat apa,tp jgnlh dmarah mereka ini,tgurlah cara brkhemah supaya x melukakn hati mereka sbab hkikatnya ini adalh tnda mereka terlalu menyayangi kita.

Tanpa Nama berkata...

ermmm...cian friend syerdia bru jerr putus cinter...ruper2nyerr ex-bf dia tu jenis cmtu...:(

Tanpa Nama berkata...

emm tkot ler.. mcm da jer ciri2 2 kt kksh hty sy.. emmm

love sweet couple berkata...

bf sy bgus,,ble sy xde kdt,,rajin tpap an sy,,ble kua je dye blanje,,sy xpenah mnx pn dye wt sume tuh tok sy,,,tp sblik cpl iteowg,,dye ade mkwe laen,,kantoi waktu sy tukar fon ng sim 1 ari,,sejak uh la sy ng dye putus,,ermm pompn2 yg bce sy pnye note,,ati2 la yea ng bf2 kowg tuh,,tgok je dye slalu wt ite se dye tol2 syg an ite,tp sbaliknye dye xksah sume tuh,,SEDIYNYEEE

Tanpa Nama berkata...

Lelaki spt ini prlu segera brubah..kesian pd mkwe2 yg ikhlas mncntai anda!!!

Tanpa Nama berkata...

lelaki akhir zaman ingin mmiliki wanita hanya utk btujuan hiburan dan kerna keseronokan duniawi serta mnjadi bhn untuk mlepaskan nafsu syahwat mereka...

Tanpa Nama berkata...

memang susah nak jumpa mr.RIGHT. Ana dulu berapa kali kecewa sblm jmpa MR.RIGHT.

Nurul Azreen berkata...

Salam. Dulu sy pernah dicurangi. 4 bulan dia minta hold hubungan ktorg. At last sy dapat tahu dia ada org lain. Yang boleh kantoi sebab dia buat twitcon dengan perempuan lain dlm keadaan kepala melekat di batu caves. Dalam erti kata yg lain,dorg pergi date. At last paada 20/4 dia datang cari dan merayu pada sy. Sy terlalu syg kan dia. Maka sy terima. Alhamdulillah sampai sekarang masih kekal. Tapi bayang2 perempuan tu masih kekal dalam ingatan sy. Sy terlalu marah dengan kekasih sy dan perempuan tersebut. Bagaimana nak hilangkan perasaan marah ni?

Tanpa Nama berkata...

Sesiapa yang membaca cerita ini harus sila bergembira dengan saya kerana saya merasakan ditolak dan kecewa sekali oleh Isteri saya dengan cara yang sama seperti mana-mana lain lakukan dengan kesedihan hati sebelum i bertemu Dr orinoko Online e-mel saya adalah debbyclifford501@gmail.com. Isu saya dengan rakan sekerja, dia sentiasa adalah menghantar mesej mereka walaupun selepas saya memberitahunya bagaimana saya berasa mengenainya. Dia akan berhenti untuk seketika dan kemudian mula seluruh. Dia sentiasa memberitahu saya bagaimana lemak dan lama ini Lelaki tetapi saya tahu bahawa dia telah menggunakan bahawa sebagai gangguan untuk saya tidak mengesyaki beliau. Hari ini saya kini telah mendapat tahu dia adalah menubuhkan tarikh makan tengah hari dengan salah seorang daripada mereka. Saya tidak lagi boleh mengambilnya. Saya tidak faham mengapa dia terus melakukan perkara ini kepada saya. Beliau juga datang rumah lewat selepas kerja sekarang dan dia akhirnya pergi dan berpecah dengan saya, baik i berada di psikik tetapi semua yang sama. apa yang perlu saya lakukan? sehingga kawan saya memperkenalkan saya t Rasulullah yang membantu untuk menyatukan kembali suaminya. mendapatkan dia dengan e-mel pada orinokosolutiontemple1@gmail.com anda boleh menghubungi beliau. jadi saya menggunakan ini cara untuk memberitahu orang bagaimana gembira dan berapa banyak i menghargai dr baik.

Miss Joyce berkata...

Nama saya Joyce dan bekas teman lelaki saya dibuang saya 8 bulan yang lalu setelah aku menangkapnya dari mempunyai hubungan sulit dengan orang lain dan menghina dia. Saya mahu dia kembali dalam hidup saya tetapi dia enggan mempunyai sebarang hubungan dengan saya. Aku begitu mengelirukan dan tidak tahu apa yang perlu dilakukan, jadi saya melawat INTERNET untuk membantu dan saya melihat kesaksian tentang bagaimana kastor mantra membantu mereka untuk mendapatkan bekas mereka kembali sehingga saya hubungi kastor mantra dan menjelaskan masalah saya kepadanya. .... ia membaca mantra untuk saya dan meyakinkan saya tentang 3 hari yang bekas saya akan kembali kepada saya dan saya terkejut besar hari yang ketiga, orang saya datang mengetuk pintu dan meminta maaf. Saya sangat gembira kerana cinta saya kembali lagi dan tidak hanya itu, kita akan berkahwin. Sekali lagi matur nuwun Kuil penyembuhan kekal, anda benar-benar berbakat dan berbakat. dr.jartospellcaster@gmail.com adalah satu-satunya jawapan kepada mana-mana problem.he hubungan boleh sangat membantu dan saya tidak akan berhenti menerbitkan dia kerana dia adalah seorang yang indah dr.jartospellcaster@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

saya ada berkenalan dengan seorang lelaki warga asing tetapi dia suka block saya dlm fb & unblocked balik mmg xtertahan dengan sikapnya..geram pun ada tapi lama-kelamaan dah tahu yang dia mmg xjujur dgn saya..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.