20 tip pikat Mr Bachelor

Share on Tumblr
Situasi yang ingin dikupas ini sudah menjadi sesuatu yang dianggap lumrah dalam masyarakat sekarang. Hidup berseorangan dan bersendirian seolah-olah menjadi sebahagian daripada ciri-ciri kehidupan warga kota.

Berkeperibadian menarik, menduduki jawatan profesional malah harta rumah dan kereta kini bukanlah prasyarat atau jaminan memiliki teman hidup. Akhirnya, umur makin meningkat dan `saham' merudum gara-gara tidak berteman.

Namun, tidak semua orang inginkan situasi begitu. Sudah menjadi impian setiap insan untuk disayangi pasangan masing-masing. Lumrah alam menyebut lelaki diciptakan untuk wanita, begitulah sebaliknya.

Kebahagiaan yang tercipta itu bagai kisah agung Romeo dan Juliet dalam meniti kemuncak kebahagiaan. Namun, secara realitinya masih ramai insan di luar sana yang tidak mengecapi nikmat kebahagiaan, walaupun hidup bersama pasangan yang diimpikan.

Meskipun ramai lelaki dan wanita solo, belum tentu semuanya serasi dijadikan pasangan hidup. Faktor usia, perbezaan profesion, latar belakang pendidikan hingga keserasian menjadi antara penghalang mendekati kenalan baru.

Ditambah pula dengan bebanan kerja serta komitmen lain yang menghalang usaha bertemu pasangan sesuai, apatah lagi menyemai bibit cinta. Akibatnya angan-angan memiliki pasangan yang boleh menyayangi dan meniti detik susah senang hanya tinggal kenangan.

Jika sepanjang hari masa dihabiskan di tempat kerja hingga membawa ke petang, sebelah malam pula menjadi begitu sunyi dan terasing. Hari-hari begitu tentunya berasa bosan. Adakah ini yang dicari selama ini?

Bagi seorang wanita, ungkapan anak dara tua atau lebih manis dipanggil andartu bagaikan halilintar dan cukup ditakuti. Apatah lagi apabila saban tahun usia meningkat dan terus meningkat. Apakah tidak ada lelaki yang ingin mendampingi?

Terfikir juga, apalah yang dicari seorang lelaki di dalam hati kecil seorang wanita. Terkenang juga nasib seorang teman yang berusia awal 30-an. Kulit wajahnya cantik, berpotongan badan menarik dan cukup peramah tetapi sehingga kini tiada teman lelaki.

Mengenangkan masalah kenalan tadi, terbayang nasib wanita yang mungkin masih tercari-cari teman hidup. Pada usia sebegitu, hati kecil mereka inginkan kebahagiaan hidup berumahtangga, memiliki insan bergelar suami serta dikurnia cahaya mata.

Mungkin ada wanita yang mengandaikan lelaki mudah didekati. Lelaki digambarkan cukup mudah digoda dengan keperibadian dan kecantikan. Ternyata, fakta itu mungkin ada benarnya. Tetapi perlu diingat, tidak semua lelaki begitu. Lebih-lebih lagi apabila berdepan dengan ego dan prinsip diri.

Kata orang, bertepuk sebelah tangan tidak berbunyi. Begitu jugalah halnya apabila memiliki pasangan hidup. Meskipun seorang wanita hadir dengan pakej lengkap yang membolehkan dirinya mendekati hati lelaki pujaannya, harus diingat tidak semua lelaki mempunyai cita rasa yang sama.

Faktor cita rasa dan keserasian itulah jugalah yang mungkin kenalan wanita tadi tidak berpeluang menemui jejaka idamannya.

Minggu ini cuba menyelami masalah wanita solo seterusnya melerai kesukaran mendekati Mr Bachelor. Bersama tips ringkas, mungkin sedikit sebanyak membantu ramai wanita kembali yakin untuk bertemu sang arjuna hati.

Paling utama, pastikan anda berkeyakinan dan jangan berputus asa memikat lelaki pada zaman siber ini. Manalah tahu, kali ini mungkin berjaya bertemu kekasih pujaan. Ayuh pelajari 20 ciri-ciri wanita kesukaan lelaki dan sebaliknya...

Lelaki suka...

* Wanita bersifat keibuan

Gaya lemah lembut dan berperawakan sederhana mudah meruntun jiwa lelaki. Mustahil seorang wanita sebegini terus membujang!

* Wanita matang

Lelaki teruja apabila berdepan wanita yang matang. Bijak, pandai membuat keputusan dan tidak merimaskan adalah kunci kejayaan menjadi kekasih pujaan seorang lelaki.

* Wanita yang menjadi dirinya sendiri

Jangan menjadi `plastik' semata-mata untuk memenangi hati dan perasaan seorang lelaki. Lelaki lebih gemar dan selesa berbual dengan wanita yang tidak kekok bila berbicara.

* Wanita berpotongan badan menarik

Jangan pula terasa hati andai tidak memiliki bentuk badan idaman. Sebaliknya, yakin pada diri sendiri dan penting sekali mengambil pemakanan sihat.

* Wanita berterus terang

Pantang bagi seorang lelaki apabila seorang wanita cuba menyembunyikan rahsia dirinya. Lelaki suka apabila wanita berterus terang dan terbuka.

* Wanita yang sederhana

Usah pula menunjukkan `saham' anda yang kononnya tinggi dengan meminta itu dan ini. Lelaki tidak sukakan cabaran dan situasi yang sukar kerana mereka gemar sesuatu lebih bersifat sederhana.

* Wanita pandai memasak

Jangan merasakan kecantikan sudah cukup membeli jiwa seorang lelaki. Sebenarnya faktor memasak juga menjadi kunci kejayaan dalam menawan hati seorang lelaki. Rajin-rajinlah ke dapur!

* Wanita pandai menjaga hati

Keperibadian wanita yang lemah lembut mudah untuk didekati dan disayangi lelaki. Jangan sesekali membangkitkan perkara yang membuatkan dirinya cemburu dan menyakitkan hati.

* Wanita yang manja

Manja bukan bererti mengada-ngada. Manja yang disenangi seorang lelaki adalah milik mutlak dirinya semata-mata. Jangan pula menunjukkan sikap sama dengan lelaki lain sehingga membangkitkan rasa cemburu. Awas!

* Wanita yang menghormati dirinya

Sudah menjadi resam lelaki untuk menguasai dan seorang wanita itu perlulah menghormati dirinya sebagai ketua.

Lelaki benci...

* Wanita jual mahal

Lelaki mempunyai ego yang tinggi. Jangan sesekali meletakkan diri anda umpama seorang ratu. Akibatnya sukar untuk memujuk kembali hati seorang lelaki.

* Wanita ego

Ego seorang wanita tidak boleh mengatasi sifat semula jadi lelaki. Jika kedua-dua ego bertemu, alamatnya memang tidak ke mana perhubungan itu.

* Wanita mengongkong

Mungkin seorang wanita berasa sikap mengambil tahu sebagai bukti cintanya, tidak pula bagi lelaki. Lelaki hanya menganggap dirinya dikongkong apabila semua perkara dilakukannya ingin diketahui pasangannya.

* Wanita seksi

Jangan sesekali merasakan imej seksi boleh membeli jiwa seorang lelaki. Tanggapan itu salah, sebaliknya seksi di mata lelaki lebih kepada perawakan semula jadi dan kelembutan peribadi seorang wanita.

* Wanita mengada-ngada

Terdapat dua faktor berbeza antara wanita manja dan mengada-ngada. Lelaki cukup mual bila berdepan dengan wanita mengada-ngada hingga merimaskan mereka.

* Wanita terlalu mendesak

Pantang seorang lelaki apabila didesak untuk melakukan perkara yang dia tidak senangi. Jangan memaksa sebaliknya berbincang dengan cara baik sebelum membuat keputusan.

* Wanita yang terlalu memuji dirinya

Tidak perlu terdesak untuk menonjolkan kehebatan diri sendiri sehingga boleh menjejaskan keselesaan seorang lelaki. Biarlah pujian itu datang dari mulut seorang lelaki.

* Wanita yang mata duitan

Jangan pula menonjolkan sikap `pisau cukur' dengan meminta itu dan ini sehingga sukar untuk diberi seorang lelaki.

* Wanita yang hipokrit

Lelaki boleh memaafkan kesalahan wanita tetapi jangan sesekali bersikap hipokrit dalam perhubungan sehingga mengeruhkan keadaan.

* Wanita kuat cemburu

Belumpun sampai ke gerbang perkahwinan wanita sudah cemburu tidak tentu pasal. Perlu diingat, lelaki mudah bosan dan tidak suka dikongkong dengan perkara remeh-temeh!

# Artikel ulangan buat pedoman

20 tip pikat Mr Bachelor

8 Komen:

izza berkata...

hi, saye nak tip bercinta dan tip kecantikkan muka dan rambut supaya ramai ske kat saye hehe....

Tanpa Nama berkata...

saya ada suke kat seseorng nie.....
saya x tahu la die suke kat saya ke x..
but,die mcm ske kat kawan saya...saya tersgt la jeoles... mcm mne saya nk pikat die sedangkan saya x cantik mcm kawan saya.. die memang ada mintak o tepon saya..but,saya x bg coz saya x nak pelajaran saya terganggu...krn fikir kan die...
tp,,skrg saya tersangat la menyesal krn x g no tepon saya kat die..die sgt baek...sejak tu,die langsong x go sYA..
maybe sb die malu...tp saya seih,coz kami dh x bersahabat cm dulu lagi dah...

Tanpa Nama berkata...

tp yang terpenting kita saling mempercayai dan bertanggung jawab pd setiap keputusan yang diambil...dan selalu menghargai semua wanita....krn dengan menghargai wanita kita juga menghargai ibu kita sendiri..piss nd love..

Tanpa Nama berkata...

well....

Tanpa Nama berkata...

sy pernah bercinta tp.. pts d tengah jalan . setahun jugak ambil masa tuk lupakan dia . n selepas pts dgn dia sy da xprnh bercinta lg . sy serik untuk bercinta .

Tanpa Nama berkata...

macam mne nk bagi org tu tau yg kite ade hati ngan die??

Tanpa Nama berkata...

sya ada ske kat sseorg ni,,die pon dulu pnah ske kat sya tp sya x tau pon.. until die da kapel ngan sorg kawan sya ni, barulah sya tau.. tp smpai skrang..sya still x ley lupekan die..

Tanpa Nama berkata...

falaaa... kata je laki x suka pmpuan seksi n ngada2 sbb x dpt... cer dah dpt senyap jerrrrrrr.... siap smpn dlm hp... bbungerrr jeeer

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.