Nota Cinta - Jangan Menyalahkan Diri Bertemu Orang Yang Salah

Share on Tumblr
Memang Tuhan sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

Memang Tuhan sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.


Memang Tuhan sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

Memang Tuhan sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan…

Memang Tuhan sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

Memang Tuhan sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita jadi MANUSIA YANG HEBAT JIWANYA.

Memang Tuhan sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

Memang Tuhan sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TAK SELAMANYA KEKAL.


Nota Cinta - Jangan Menyalahkan Diri Bertemu Orang Yang Salah

32 Komen:

Misz Eisya berkata...

menarik! mohon share ya!

Tanpa Nama berkata...

tq..it's a good information

alis berkata...

sgt2 menarik..
semuanya telah di tentukan olehNYA..

Tanpa Nama berkata...

Minta share gak kat blog saya ek.....info yg sangat menarik

Anum

Tanpa Nama berkata...

memberi sy semangat utk teruskan hidup....
terima kasih :)

Tanpa Nama berkata...

hendii josaphat ingin berbicara ,,....

kata-katanya membuat saya merinding ...

Tanpa Nama berkata...

Memang benar jodoh itu di tangan Tuhan tetapi kita berhak berusaha agar jodoh kekal bersama orang tersayang.

by : hendii josaphat II

Rahsia Cinta berkata...

Salam sayang..

Thanks atas perkongsian yang hebat nie, sememangnya Allah telah takdirkan kepada kita bukan dalam kesempurnaan kerana Allah ingin melihat umatnya saling bantu membantu antara satu lain..

Tanpa Nama berkata...

thanks a lot...skrg sy tau jawapannya...

Tanpa Nama berkata...

mohon share juga..sgt indah;)tq dear

gEEk0 berkata...

mohon share juga..kata2 yg sgt2 best <3 ngan bckground music yg sgt2 kena..=]

Tanpa Nama berkata...

mohon untuk share ok...kata2 yg sangat indah sekali kena dgn lgu dan background

Jelita Lara berkata...

I love u ...
But now ..
All just memories ..
Memories are just memories forever ..
We can not afford to repeat the story of our love ..
It is written in destiny ..
Could we not together ..
We had to surrender on everything ..
Although the heart did not allow it ...

Tanpa Nama berkata...

memang sakit hati ini bila kita melepaskan si dia
walaupun dia adalah orang yang salah untuk kita
namun, hidup perlu diteruskan
walau hati ini sangat tulus menyayanginya..

AHMAD AZIZI HJ ABAS (A3) berkata...

hmmm...

Tanpa Nama berkata...

sangat bermakna dan indah kata2 ini mengubat keperitan dugaan yg sedang saya alami...ALLAH maha mengetahui...

Tanpa Nama berkata...

sgt mnarik..
mohon share

jue berkata...

thanks pd penulis ini....semoga tiada lagi air mata sedih melainkan tanda syukur atas apa yg berlaku.. pada insan2 yg pernah dilukai kerana cinta tak kesampaian. Semoga diberi kekuatan ntuk melangkah demi cinta untuk cinta yang satu...

farra berkata...

farra berkata kata...


aku selalu berkata dalam hati....aku telah memilih lelaki yg salah dlm hidupku....tapi yang salah tu lah yang membahagia kan aku....ku cari salahnya.....hanya kerana tidak mewah wang ringgit....tapi ya allah aku mewah kasih sygnya....jadi aku tau sekarang dgn nota cinta itu...harus bersyukur walaupun kita tersalah!!!ade hikmah dari allahku.

Aquilegia Momo berkata...

best sgt knyataan dlm nota cinta ni..s'tiap apa yg berlaku ke atas kita sume ia sdh d'atur oleh-Nya..kita sbg hambaNya haruslh kuat, sbr, tbh dan cekal dlm m'hdapi s'tiap ujian yg diberi...dan kita sume hrs ingt DIA m'guji kita dgn plbgai ujian kerana DIA sntiasa m'yayangi kita..so b'syukurlh kita sume kerna DIA tidak prnh m'gabaikan kita w'pun sesaat..ALLAH SAYANGKAN HAMBANYA YANG TABAH DALAM MENGHADAPI UJIAN DARIPADANYA..:)

Tanpa Nama berkata...

sememangnya..allah itu maha bijaksana..

Tanpa Nama berkata...

mohon share ye...

aniessuhaida berkata...

jadikan perpisahan ini adalah perpisahan sementara kita untuk kita mendapat keredhaan dr Allah..

Tanpa Nama berkata...

Sesungguhnya mencari erti sebuah cinta yg sebenarnya adalah terlalu sukar...hanya bagi mereka yg benar2 ikhlas dlm mengabadikan cinta di dlm kalbu yg luhur..sgt menarik nota cinta ini..mohon share..

ate-ateng berkata...

uhuhuhuhuhuh

Tanpa Nama berkata...

overall nya, mmg sengaja Tuhan temukan kita dgn org yg salah spy kita dpt belajar erti kehidupan yg sebenarnya d samping tidak melupakan tanggungjawab kita padaNya jua

firqil berkata...

d situlah kita belajar dri kesilapn untuk panduan mse akn dtg

Tanpa Nama berkata...

alah itu maha adil.Dia thu pe yg trbaik untuk kite.. jngn sesali pe yg brlaku,itulah lumrah hidup....terima ngn hati yg redha....sesungguhnya allah bersama ngn org yg sabar....

Tanpa Nama berkata...

Saya amat tertarik & rasa terhibur dgn kata2 ini...

Tanpa Nama berkata...

jodoh kita telh tertulis di luhmahfuz..cume cpt atau lmbt untuk kita mngetahui siapakah gerangannya..

farih.. berkata...

jdi jgn sedih jika brtemu org y salah=)

Nurul Naimah berkata...

mungkin juga allah menguji kte dgn mempertemu kan kte dgn org yunk slh,jdi jgn mnyesal dan jgn lah bersedih.

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.