Cerpen: Warkah Buat Yang Tercinta

Share on Tumblr
WARKAH BUAT YANG TERCINTA

Warkah buat insan yang ku cintai selalu….
- Muhd Izmirul Afizz Bin Izmirul Hazifi

Maaf kiranya warkah tak diundang ini mencetus kemarahan dihatimu sayang. Tidak terniat di hati ini untuk melukakan hatimu untuk yang kedua kalinya. Aku sedar siapalah aku untuk menagih kasihmu namun kedatangan warkah yang tak diundang ini bukan lagi untuk menagih kasihmu apatah lagi untuk meretakkan mahligaimu bersama insan yang kini menjadi tunanganmu dan bakal permaisuri mahligai indah impian kita dahulunya tapi kini hanya tinggal kenangan. Tahniah aku ucapkan untuk Pertunanganmu bersama Ayu Zatisya.

Sayang, mungkin kau tidak pernah faham isi hati ini ataupun kau buat-buat tak faham kerana aku tak layak bergadingan denganmu. Sesungguhnya aku terlalu mencintaimu dan cintaku padamu tak mampu diungkapkan dengan kata-kata lagi. Aku ikhlas menyintaimu dan bukan kerana dendam antara kita. Namun sudah terlambat untuk kau dengar penjelasanku ini.


Sayang , aku masih ingat tiap kenangan kita bersama. Apa kau masih kenang semua tu ataupun kau telah lama membuangnya jauh dari hatimu dan aku jua telah lama dicampak keluar dari kamus hidupmu. Sayang, kau bina mahligai dengan titisan air mataku, bukan niatku mengungkit segala yang telah lama kau lupakan namun aku cuma ingin kau mengenang semula kenangan kita walaupun kau jauh membenci diriku.

Sayang, aku tidak pernah membencimu dan dengan nama Allah Swt, mulut dan hati ini tidak pernah membicarakan perihal buruk tentang dirimu apalagi membuka aib dirimu kepada sesiapapun kerana bagiku dirimu terlalu sempurna dalam hidupku. Percayalah bahawa kau selalu di hati ini dan akan tetap berada terus di hati ini. Aku menyintaimu tulus dari hati ini dan percayalah yang cinta untukmu di hati ini takkan pernah ada peganti sehebat dirimu.

Sayang, aku selalu kenangkan saat-saat manis waktu kita bersama dulu, manis sangat kenangan tu ? Apa kau masih engat semua tu? Mungkin ini yang ditakdirkan untukku. Mungkin apa yang ditakdirkan ini adalah yang terbaek untuk hubungan kita , aku relakan pemergiaanmu kasih. Mencintai tak semestinya memiliki kan?

Sayangku, aku selalu berdoa pada yang esa agar 1 hari nanti, aku mampu menjadi permaisuri kamar hatimu & menjadi ibu kepada anak-anakmu, izinkan aku mengecapi semua itu walaupun sesaat cuma. Andai selepas itu , nafasku terhenti, aku dah merasakan cukup bahagia dapat bersama mu walaupun sesaat cuma.

Sayang, sesungguhnya aku cukup terluka mendengar cerita tentang dirimu bersama tunanganmu . apakah aku mampu melihatmu bersanding di pelamin anganku? Apakah aku cukup kuat untuk semua itu??? Ya Allah, kau tabahkan lah hati ini dan temukan aku dengan kedamaian yang abadi selama-lamanya. Andai nyata dia bukan tercipta untukku, lenyapkan lah ingatan ku terhadap dya sepertimana kau lenyapkan ingatanku kepada insan laen. Sesungguhnya aku terseksa dengan kebenciannya. Andai dia memang bukan ditakdirkan untukku, izinkanlah dia menjadi teman baek ku seperti 1 masa dulu. Aku terlalu merinduinya.

Sayang , aku pernah cuba melupakanmu dan menerima insan laen di hati namun nyata cintaku untukmu terlalu kuat dan kerana 1 janji, aku terpenjara dalam pen jara kasihmu dulu. Aku diburu bayangan silam kita bersama. Aku tak mampu membuangmu dari kamus hidupku apatah lagi membencimu dari hati yang terlalu menyintaimu. Walaupun sekuat mana bencimu padaku tidak akan mampu membuatkan aku membencimu. Cintaku adalah penawar segala kebencianmu untuk hatiku. Memang aku terseksa dengan kebencianmu dan aku lemah tanpa kemaafanmu buatku sayang.

Sayangku, aku terlalu berharap untuk menerima Undangan Hari bahagiamu , aku ingin melihat dirimu bersanding dengan pilihan hatimu, aku rindukan senyuman kebahgiaanmu. Tapi cukup kuatkah aku melihat dirimu sayang. Akan ku kumpul segala kekuatan yang ada dalam diri ini sebelum hari bahagiamu tiba. Sayang, aku akui cemburu dengan tunanganmu , Ayu Zatisya… Bertuahnya dia dapat bertakhta di hatimu dan menjadi permaisuri hatimu, pastinya dia bahagia bersamamu. Air mata ini tak pernah jemu menemaniku bersama kenangan kita. Andai kau fahami segalanya, pasti aku dihargaimu.

Sayang, aku sedar siapalah aku ini nak melawan takdir dari yang esa , namun aku hanya mampu berdoa agar kita tetap dijodohkan satu hari nanti, aku berjanji yang datanglah dirimu dalam apa jua keadaan sekalipun, aku tetap akan menyintaimu dan cintaku takkan pernah berubah sampai akhir hayat ku. Tiada sesiapapun mampu menghalang cintaku padamu sayang. Itu janji ku.

Sayang, kiranya kau tidak bahagia bersamanya, kembalilah kepadaku kerana pintu hatiku sentiasa terbuka untukmu selagi nyawa dikandung badan. Percayalah dengan cintaku. Aku berjanji akan cuba jadi yang terbaek antara yang terbaek untuk mu dan cinta kita.

Sayang, rasanya ini saja coretanku untukmu kali ini, sayang, berbahagialah kau bersama pilihan hatimu, aku sentiasa berdoa agar dia adalah jodoh terbaek yang ditetapkan untukmu dan dia adalah bakal istri solehah dan ibu yang mithali kepada anak2mu.. insyaallah… maafkan aku kerana pernah mengguris luka di hatimu dan luka itu meninggalkan parut yang amat dalam di hatimu. Maafkan aku seikhlas hatimu..

Sekian ..
Insan yang pernah dicintaimu ;
< R . F . F. N. F . A >


Nukilan:
Chinta Mahar

Cerpen: Warkah Buat Yang Tercinta

33 Komen:

Tanpa Nama berkata...

seriously im sad

Tanpa Nama berkata...

me too..
aku xley byngkn lau aku kt tmpt ko..
n aku khlgn keksh yg sudh 4 thn myemai cnta bsme...
aku hrp pnulis tetap tabh...
ko mmg kuat tok hdpi dugaan ni...

Tanpa Nama berkata...

mungkin berat bgi korang semua melaluinya,..namun itulah yg saya lalui sendrian... terima kasih kerana sudi membaca n mberi komen korang kat sni.. saya menghrgainya... doakan agar kami bersatu 1hari nnti..lambat atau cepat, biarlah ALLAH yg tentukan.. Chinta Mahar- ReeYn FArra FieyzrieYn

Tanpa Nama berkata...

TQ untuk pembaca yang sudi meluangkan masa membaca karya saya... insyaallah , Karya seterusnya " DIARI CINTA MAHAR " & " MEMORI CINTA TERINDAH akan menyusul xlama lagi... MEMOIR CINTA MAHAR - WARKAH BUAT YANG TERCINTA - MEMORI CINTA TERINDAH - KUATKAH AKU ( SAJAK )- DIARI CINTA MAHAR
Chinta Mahar - Reeyn Farra Fieyzrieyn

Tanpa Nama berkata...

Sedihnya,,huhu... berharap sayangku tak akan pernah pergi..
kepada penulis,, semoga penulis sentiasa kuat menghadapi hidup ini..

Tanpa Nama berkata...

insyaallah... saya akn kuat menghadapi semua ni kerana sya sedar Allah sentiasa disisi, saya ade keluarga...saya ade kawan2 yg sentiasa mberi dorongn n sokongn.. saya ade korang semua ... thanks sngt2 untuk komen korang... k ..saya menghargainya.... wassalam... Chinta Mahar- Reeyn Farra Fieyzrieyn

de'eqa berkata...

sedih nya .. hope u tabah :)
saya selalu sakit kerna cinta

Tanpa Nama berkata...

kita mempunyai rasa yang sama..
kita berkongsi penyesalan dan kesakitan yang sama jugak..
da 2 tahun bercinta,semua bnde di kongsi..tpi terputus..
bru sebulan lepas,saya menghadiri majlis perkahwinan dorang..
xsmpat nk tngok lama..saya kluar..
malunya saya sbb msih smpan rasa tu..malunya saya sbb masih brani tmpilkan dri..
malunya saya bila rmai mata2 yang pndang wajah kesedihan saya..
malunya saya sbb msih brani cntakan orang yg sy penah skitkan hati..
malunya saya..bila mlut2 kata saya sngaja datang untuk rosakkn rumah tngga dorang..
tp smpai skng saya msih sygkan dia..cintakan dia..

Tanpa Nama berkata...

memang takde orang yg fhm hati n perasaan kite.. org cume bleyh kata ape yg dorang rsa tapi yg tanggung..kita seniri... saya sendri tak pasti ape sy mmpu mghadiri mjlis dorang kerana saya tak ckup kuat untuk semua tu,.. saya xsgup tengok org yg sya cintai bersanding dengn pilihan hatinya.... Chinta Mahar- Reeyn Farra Fieyzrieyn

Tanpa Nama berkata...

ingiN aku melenyapkan namanya dalam kamus hidup ini kerana aku ckup terluka n menderita kerana dia...... pergilah kenangan, pergilah memori... bebaskan driku dari belenggu masa silam ku.... ya allah..tabahkan hatiku melalui semua ini.....

Tanpa Nama berkata...

sad story.... :(
tabahlah hadapi semua nie....smua ni pn prnah brlaku dekt diri sy...mmg sgt2 trseksa bl berpisah...cm org mati...dr berisi jd kurus keding....Mgkin ad hikmah disebalik perpisahan yg trjadi....Sakit yg drasa,org lain x kn fhm...bl kta dh kna sekali,ditinggalkan oleh org yg kta syg.Kta akn lbih brhati2 pada hub akn dtg spy smuanya tidak berulng....pesanan sy :jgn trlalu mmpercyai lelaki...mulut sja mnis,tpi...fhm2lah...

Tanpa Nama berkata...

that right.. baru2 nie sy cuba terimainsan laen..dye tu nk kata rupa ade..xde laa.. n bukan nk mghina dye tapi dh knyataan..dye xpnh kple pon..sy terima dye sbb sy ingt dye mmpu jd pganti.. n sy nk dye jga hati nih slmnya... tba2 kple xsmpai smggu..dye tgalkan sy.. dye engt dye tu laku kot.. suka ti dye laaa... sy pon xksh.. n seumur hdup sy cuma mncintai mahar selamanya.... mulut manis, pndai bjnji..pndai jugk memungkirinya..... so better xpyh nk bcinta..lagi senang... hdup sendiri... Chinta Mahar- Reeyn Farra Fieyzrieyn

Tanpa Nama berkata...

ssah nk lpekn cinta pertama...shgga skrang xleh trime llaki len dlm hati...biarlah org kt xlaku ke apa ke aslkn sy tau hti ini msih cntakn cnta pertama..dri sy kaple ngan org len t myakitkn hti die plak sbb xleh nk trime die..hti ini ttp milik insan yg prtama di hati ini...urm..

Tanpa Nama berkata...

sediynya dgr story nie........im so sad.....kepda penulis warkah nie......hope u tbh.....

Tanpa Nama berkata...

Dah... le jangan sedih.... jodoh ditangan Allah.... cinta yang kekal adalah cinta Allah.....
Tabah ye.... kalau orang tu cinta kita.... kita buat macam manapun .... dia akan terima kita.... ni salah sikit kita buat, dah dia tak nak kita....

Tanpa Nama berkata...

kciannya awk.sbrlah..sy dh stahun lbh bcinta tp tetiba ja dpt thu mlalui sms yg dia dh berkahwin scara snyap2..btapa sdihnya saya slps tu hnya ALLAH yg tahu.hati saya hancur sgt2 mcm dri saya n x bermakna lg.smpai skrg saya doakan dia bahagia sllu d smping isteri dia dan smpai sekarang saya x boleh mfkan dia.

Tanpa Nama berkata...

hurmm terima kasih kepada korang krna sudi baca nurkilan nie.. sememangnye saya sedar.saya perlu tabah n terima hakikat yang cinta kami memang setakat tu je.. dia bakal menjadi suami orang dan saya juga kini telah bahagia bersama dia yang menerima sya seadanya.. mungkin saya masih xdapat lupakan cinta pertama saya tapi saya akn smpannya sebgai kenangan dan saya ingin bahagiakan orang yang mcintai n menghargai diri ini..semoga kasih yang bertaut antara aku dan dia, dia & tunangannya serta bakal isterinya, & aku bersama insan baru abadi selamanya.... Chinta Mahar - Reeyn Farra Fieyzrieyn

Tanpa Nama berkata...

sedihhh...e2 saja yang dapat d ungkapkan..doakan yang terbaik untuk dia yg kita syang..apapun keadaanya jgn sesali apa yg terjadi..e2 yang telah d tetapkan untuk kita..Allah swt..sdh menulis smuanya untuk kita..tgl kita ja lagi menerimanya mcm mna,..

secrerlove berkata...

naseb kita same......penulis sye penah dikecewakan cinta pertama saye.cnta jarak jauh kami xkekal..dy tgal kan sye tanpa alasan.. dan belum genap setahun perpisahan kami...dy sudah ade pgnti.. dan ternyata kekasih baru dy dy knl lebih lme dr usia percintaan kami... skunk dy mmbenci saye..terlalu benci shgga xmmpu mnjadikan sye sbg kawan..apelah anseb sye setelah kejujuran kesetian dan kpercyaan yg telah sy beri dalam tempoh percintaan akhirnye dibalas dgn kelukaan dan perpisahan..dye mnemui kekasih baru dan terus mlupakan kenangan kami !! sedangkan saye mngis meratapi gmbar kngna kami bsama.... sdgkan dye berpeluk dgn kekasih baru.. sdeyh !

secretlove berkata...

knp ea sy masih tidak dapat mlupakan cinta pertama sye! wlopon sye sudah ade pgnti yg jauh lebih mnghrgai?knp hati ini sdeyh teringat akan janji dye yg tidak akan meninggalakn sye? sye terjeraqt dengan janji yg telah diungkapkan dye?kenapa!!!!knp dye mlupakan kami!!!!ternyata aku masih mnyayngi mu abdulmunirabdulmajid... wlopon kau sudah de pgnti~

Tanpa Nama berkata...

sakit kerana cinta!!tlg lah..kenapa lah melemparkan jnji kalau xmmpu nk setia!!sdeyhhh...tlg lah...

Tanpa Nama berkata...

saya benci couple, n saya anti-lelaki.... cz all the boyz are same... hate boyz!!! :P:P ...saya xnk b'cinta dengan lelaki lain kerana cinta saya kpd lelaki hanya utk lelaki yang bergelar suami kepada saya dan suami yang sah utk saya...

Tanpa Nama berkata...

beginilah kisah hidup cinta..
sabar menghadapi dugaan..
andai kata kamu betul2 redha dengan pemergian dia jgn kamu mengharapkan dia kembali jika dia tak bahagia..

Tanpa Nama berkata...

Ieda emelda- kisah ini sama jugak dengan kisah hidup ku....kekasih lamaku skrg sudah bergelar tunangan org...aku disini hnya mampu berdoa semoga hubungan dyeorg kekal...biarlah yang lepas tuh jadi teladan buatku...sedih tuh mmg sedih...n aku harap tuhan bg jodoh pada ku yg terbaik suatu hari nanti amin.....

Tanpa Nama berkata...

sy kini sedang melaluinya..

Tanpa Nama berkata...

sya pn melaluinye skrg..tp sya x pasti dia dh brpnye lum ag.. sya cbe msj die..tp xde blasn pe2 pn..sya rindu sgt kt die... law jodoh antra kami xde,sya trime tp 1 je permintaan sya.. saya nk sgt jupe ngn dia wlaupn 1 kali...

Tanpa Nama berkata...

Aku mengalami hal sperti itu mba skrg. sedih banget. walau kondisinya cukup berbeda. dia hanya bimbang dnegan perasaannya trhdp aku skrg, karena kita LDR dan dia bilang sedang dekat dgn seseorang, namun ga tau jg perasaannya gmn. Aku tetap pertahanin hubungan aku dgn'y, karena hub kami terlalu jauh... maka aku tunggu tanggung jawabnya. tapi melihat keadaannya seperti ini, itu terasa sgt mustahil. apa yg harus aku lakuin untuk mendapatkan hatinya seperti dulu lagi? karena jujur, aku merasa berdosa dgn suamiku nanti, kalau suamiku itu bukan dia.

Tanpa Nama berkata...

NB: *terlalu jauh yg aku maksud bukan mengumbarkan kehormatanku sabagai perempuan tanpa batas. Tapi tetap saja dia telah menginjak harga diri & kehormatanku. Untuk itu, aku bersikeras untuk tetap menjalankan hubungan ini sampai waktunya tiba nanti.

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum sume...hmmm...xyah la sedey2 sume..aku pun same baru putus cinta..baru xbaru la..dalam 6 bulan gitu r..kena plak cinta pertama aku..kat 4 tahun bersama last2 putus jgk..sakit tu mmg sakit gle r ..nak pecah je rase dada ni..ader dia cakap dye lebih rela kawin ngan nepal dari kawin ngan aku..hampeh tol..dye igt aku ni anak angsa ker per...naseb bek xmati sesak napas je aku ..aduhai..tp walau cane dye hina aku skalpon aku tetap sayang gak kat dye..huhu...actually aku pon de salah gak kat dye sbnrya...same2 salah je sebenarnya...biasa la org bercinta mestila de salah silap kan....lumrah la tu..tp xsangka la sampai cani jadinya..sampainya atimu sayang...xpe lah..biarla dye bahagia ngan orang yang dye suka..susah beb nak hilangkan rase love tu...aku paham cane rasenya..sampaikan aku sendiri pun pegi berubat tuk lupakan dye..but sampai bile geng kita nak sedey2 sepanjang mase sedangkan dia da bahagia ngan org len..even kita sedey or sayang dye samapai langit ke 7 skalipun or nangis air mata darah pon sume tu da xbermakna da bagi dye...so macam ni la cadangan aku..di kesempatan ruangan ni bek kita berkenalan satu same len..kita sume pon de pengalaman masing2 kan...just 4 sharing something or maybe untung2 kalo de 'keserasian' kita dapat bf or gf baru..;p..xgitu geng..hehe..ni alamat email aku..senario_oo@yahoo.com..pada siapa2 yg nak berkenalan sila la..jgn malu2 plak..hehe..ok la..akhir sekali aku nak nasihatkan korang sume wake up la skarang..don't be loser anymare k..buktikan kita bleh hidup bahagia tanpa dye..ingat..'kebahagian mesti dicari bukan untuk diratapi'..wassalam

Tanpa Nama berkata...

sangat bermakna CINTA itu padamu,,,, percayalah,,, bahawa ada hikmah di sebalik apa yg tlah menimpa dirimu,,tabahkan lah hatimu,,,

Hamba Allah berkata...

SAD

Tanpa Nama berkata...

citer ni lbh krgn sma dgn citer cnta aku..yg beza yer..ex aku yg kcwakn aku..kini dia kmbli brsma bks kksh yer..aku msh ingt dulu swktu dia kcwa dgn bks kkh yer..dia cri aku..dia mntak aku jgn tnya ape2 tntng prmpuan tu..katanya hatinya trlalu skit dgn prbuatan bks mak we yer tu tp skrg...dia kmbli kpda prmpuan yg prnh kcwakn dia dn tngglkn aku...tatkala kau mncri kekuatn aku ada untk kau...tp kau tngglkn aku pd ms aku msh prlukn kau..mn prgiya rs skit hati kau dulu shngga kau snggup trima kmbli dri dia..atau aku yg bdoh mnrima diri kau pd wktu tu..skali aku ucpkn cnta slmanya aku akn cnta...ak akn cr pgnti bila tiada lag rs cnta dn syng dlm dri aku untk kau.

bubble bee berkata...

kenapa menharap pada suatu yang tak pasti...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.