Luahan Hati : Mungkinkah Segalanya Kerana Cinta?

Share on Tumblr Mungkinkah Segalanya Kerana Cinta?

Cinta...kata orang cinta itu buta....
tapi aku tidak pernah faham mengapa cinta itu dikatakan buta...
Kalau pun benar cinta itu buta...
Perlu ke cinta melihat?
dan...kalau perlu cinta melihat...perlu ke cinta dibutakan....

Gambar Cinta

Cinta dengan manusia sangatlah akrab...
macam isi dengan kuku...jem dengan roti..?mungkin juga...
tapi...mungkin jua cinta ibarat kacang yang lupakan kulit???
ya...cinta memang kadang-kadang bagai kacang lupakan kulit..musuh dalam selimut...
gunting dalam lipatan.,...

Hadir cinta penuh dengan kejutan...
kadang-kadang cinta datang tanpa ada yang mempelawa...
cinta kadang-kadang sangat baik dalam pentas lakonan...
best actor..or best actress...it just the same...

Cinta.....kadang-kadang sangat lah baik dan sopan..
sangat manis diucap...sangat sukar diramal..
cinta kadang-kadang sahabat sejati..tapi...bila cinta ingin mengkhianati...
cinta ibarat kawan tikam belakang..ibarat pagar yang makan padi...

Berbisakan penangan cinta..
tapi cinta tak pernah mintak untuk digelar baik...
digelar terpuji..
diberi anugerah kehormat...

Cinta juga tak pernah marah..
walau dipanggil buta...
walau dipanggil hipokrit...
walau apapun gelaran yang diberi...
cinta tak pernah marah...

Kenapa??

Sebab banyak benda yang cinta buat...
tapi tak pernah ada yang menghargai...
banyak benda yang cinta dustakan..
tapi manusia x pernah dapat menilai...

Cinta...cinta dah yakin..
semuanya bukan salah cinta....
bukan silap cinta....
bukan karenah cinta...

Tapi....

Salah manusia...
kawan cinta...
kawan akrab.kawan baik cinta...

Yang mengkhianati,memfitnah cinta....
tapi...
cinta tak pernah marah..
cinta tak pernah berdendam..

Sebab....

cinta adalah anugerah...
kenapa perlu mensia-siakan cinta...
dan kenapa cinta perlu sia-siakan hidup manusia...
kerana cinta dan manusia adalah kawan....

"Kawan yang paling bermakna dan saling bergantung satu sama lain"=)

Nukilan:
Iena_miena
http://www.pinkynaiena.blogspot.com Luahan Hati : Mungkinkah Segalanya Kerana Cinta?

32 Komen:

nor berkata...

cinta ibarat permata. membawa bahagia disaat berduka

Tanpa Nama berkata...

cintq e2 indqh . . tpy qdqkqh siqpq tqhu qpq reti cintq yqng sebenqrnyq . . ???

Tanpa Nama berkata...

herm bgus.,,, cinta2 knapa kau hujud

Tanpa Nama berkata...

cita bkn utk mmiliki..pegi laa..sy lpzkan awk..

Tanpa Nama berkata...

indah sangat :)

Tanpa Nama berkata...

cinta kadang2 sukar ditafsir..

Tanpa Nama berkata...

saya sokong sume ny . :)

Tanpa Nama berkata...

org yg kita cinta tak semestinya menjadi milik kita . cinta , kini ak lepaskan kao . pergilah bersama hati ku yang luka . mungkin ak bukan yang terbaik untuk kao . pergilah . bergembiralah di atas penderitaan insan lain ...

r.butterfly9076.yahoo.com berkata...

cinta x semestinya di cintai @ menyintai tp cinta itu unik dan manusia sememagnya x layak utk menilai erti kata sebnr makna cinta ta cinta pd ILAHI itulh yg paling mulia dan wajar di lakukan oleh setiap manusia tp oleh krn cinta dunia manusia lalai dalam semua p'kara tp.... ingatlh wahai semua jaganlh kamu lalai dgn menyintai dunia sementara krn dunia ni hnya membinasakan maka cintailh dunia abadi krn itulh dunia asal kita yg sbnrnya..

sis berkata...

knpa aku mencintai dia....wlupun berkali2 menipu aku...knpa aku selalu memaafkan nya...wlpn dia meyakiti hati ku....kenapa??? kenapa?????

Tanpa Nama berkata...

background music pe tu?need to know

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah bila kita saling mencintai dan mengindahkannya...;]

Tanpa Nama berkata...

memang cinta penuh dengan kejutan, walaupun hati saya tak jangka, cinta cuba mengetuk pintu hati saya. maafkanlah saya cinta kerana pintu hati saya tak pernah terbuka untuk si dia.terima kasih cinta kerana pernah hadir dalam hidup saya.
arabella

SHIDA berkata...

menyintai pada yang sudi..hatinya telah ku bawa pergi tapi sayang dirinya tak mampu aku miliki....sukarnya tuk mengapai sebuah kebahagiaan..jalan yang ku lalui penuh dengan dugaan...BAHAGIA BILAKAH KAU KAN HADIR DALAM HIDUPKU...

Tanpa Nama berkata...

Mang btol bkn sala cinta ...

Tanpa Nama berkata...

cinta hdir tnpa d undang dan kt x tau bila msa cinta itu wujud d hati kta...org sll ckp kedatanganny x d undang kepergiannya x yg merelakan...cinta mmg indah tpi bila cinta itu blalu amat mnyakitkn...doaku agar 1 ari nnti aku d pertemukan semula dgn dia & hati kmi akn bsatu semula (amin)aku harap aku mampu bsabar utk mnntikn detik itu...doakn niat ikhlas ku teman2 -_-..

Tanpa Nama berkata...

cinta memg indah..
lg indah bila org yg kita syg ucapkan kata cinta pd kite...
cinta memg indah jika pandai mencorakkan nyer..
adakah aku tak pandai mencorakkan sebuah cinta dengan ikatan suci yg ade..aku still terpinga2..adakah aku tersilap memilih si dia atau cinta dan kasih syg bukan milikku?????ya allah berilah aku petunjuk agar si dia bisa memahami hatiku yg hancur ini....

Tanpa Nama berkata...

cinta sering menyakitkan hati..knp ia terjadi kpd ku?aku sgt sygkn dia tp dia selingkuh di belakang aku...aku dh bg peluang yg ke-3 utknya..aku xthu npe aku bleh bg peluang itu kpd dia..kecurangan tue aku tetap ingt dan xblh lupa...apa yg patut aku lakukan????

Tanpa Nama berkata...

cinta memang mengasyikkan,tp teramat perit dn pedih jika cinta itu di khianati..benarlah kata orang mencintai tk semestinya memiliki... cinta kekadang amat menyakit dan lebih pedih jika orang yang kita cintai mencintai orang lain...

Tanpa Nama berkata...

miemie berkata..

CINTA mmg indh d mata,p manusia lgsg x m'hrgai CINTA..tp knapa mst ada duka!!skt ati krna CINTA d dusta..smpi skrng.ku xprnh lupakkn CINTA.

Tanpa Nama berkata...

cinta buat ku sengsara....cinta jga buat ku bhgia....ku trpksa rdha yg kta xkan bersatu.......

Tanpa Nama berkata...

bila mencinta psti akan terluka..
tp cinta jg la yang membuat kta bhgia dan rsa dihargai..

Tanpa Nama berkata...

cinta ... q pengen bgt ngerasain yg mana'a pacaran lama ,,
pengen ngerasain mencintai & di cintai ..

Tanpa Nama berkata...

cinta adalh satu perasan yng sangat idah..x boleh dipamerkn dgn kate2..tp kite dapat merase cinta....hargai la cinta yng ade untuk kite...

roeneld berkata...

CINTA..1 lafaz mesra..1 azimat kasih..1 pengorbanan..1 kehidupan..CINTA..kehadirannya tanpa diundang..kewujudannya tanpa diduga..kedatangannya tanpa disangka..kepergiannya tanpa direla.. DALAM CINTA..kesetian harusnya wujud..kepercayaan semestinya hadir..keegoan sama sekali dibangkang..kerana ia hanyalah pemusnah CINTA..DALAM CINTA..bila rindu datang bertandang..pintu hati mulai diketuk..jasad diri kian meronta..ingin bertemu hasrat di hati..CINTA..kehadirannya membawa bahagia..kepergianya meninggalkan sengsara..kewujudan CINTA 1 kesyukuran..tanpa CINTA, tidak sempurna hidup ini.

caiya itok berkata...

cinta itu indah bila kita bersamanya.........
tapi cinta itu menyakitkan bila iamenghianati kita...
cinta adalah anugrah yang patut kita cintai....
tapi cinta itu kan hancur berkeping-keping...
karena dusta....
bagiku cinta itu akan datang saat kita tak sadar....
mungkin cinta itu hanya sekap.....
dan mungkin cinta itu...abadi di hati sahaja....

Tanpa Nama berkata...

cinta hanya di hargai setelah ianya berlalu........

Tanpa Nama berkata...

cinta tu memang indah.indah bila bersama dgn sidia. kdg2 kite bleh jd lupe ngn ape yg ade di sekeliling kita.kita tak pnh kisah ngn org d sekeliling kita.cukup dgn melihat dye. kite rase kita x perlukan org lain lagi tuk kita.tp bila dia tinggal kn kita baru kita sedar yg cinta ni x la seindah yg kita sangkakan banyak dugaan.dan cobaan yg harus kita harungi.jika kita tak dpt mengharunginya sekaligus dye hilang dgn begitu pantas sehinggakn kesan tuk mengobatinye terlalu sukar..

Tanpa Nama berkata...

cinta:::
kte kne memahami erti sbnarnye...
br kte bley memilikinye...
kte akn dtmukn dgn cinta sjati apabila kte bt0l2 memahminye..dan xmudah untuk kte mninggalknnye..
krn kte tlah mgambil mse yg lme utk mgnali cinta =) <3

Tanpa Nama berkata...

Allah menyayangi kita,dan Allah telah menyediakan yg t'baik utk kite,..cinta sejati bakal tiba,.untuk para yg sbr menanti waktunya..cinta la kpda Allah,.krne Allah akan memulang pd kita seperti yg dirancangNya..insaAllah..=) bykkan berdoa ye kwn2,..semua org akan merasai saat bahagia dicintai dan merasai kesengsaraan diptskan cinta dan di khianati..;)

Tanpa Nama berkata...

Cinta 2 mmg best tpi msti ada part yg skit hati

Tanpa Nama berkata...

Cinta adalh png0rbanan 2 hati diantara 2 insan..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.