Tip Cinta : Tanda-tanda Wanita Mahu Menjauhi

Share on Tumblr DALAM MENJALIN HUBUNGAN, ADA KALANYA KITA GAGAL MENEMUI TITIK KETIDAKSERASIAN BERSAMA PASANGAN. MUNGKIN MASALAH-MASALAH YANG TIMBUL JUGA MEMBUATKAN KITA MAHU MEMUTUSKAN PERHUBUNGAN. DI BAWAH INI ADALAH TANDA-TANDA WANITA MAHU MENJAUHI DIRI ANDA. JADI KEPADA LELAKI, INI ADALAH TANDA-TANDA YANG PERLU ANDA FAHAMI.

Berpura-pura masih cinta
Dia memang sudah lama mahu memutuskan perhubungan namun kerana anda masih mencintainya, dia masih meneruskannya. Tapi ada saja perkara-perkara yang dibuat menyakiti hati anda. Dia akan memanipulasi atau mempergunakan anda demi kepentingannya.

Dia Keluar Bersama Lelaki Lain
Anda sudah bersiap sedia untuk keluar bersama kawan-kawan, tiba-tiba dia menghubungi anda dan mengajak keluar bersamanya. Alasannya sangat biasa dan mahu anda bertemu juga. Namun ketika anda datang bertemunya, dia sedang duduk minum bersama lelaki dan bertanya adakah lelaki tersebut menyayanginya. Saat anda melihat adegan tersebut, sudah tentu hati anda hancur bukan!



Tidak mahu mengaku menjalin hubungan
Teman-teman melihat anda keluar ke sana ke mari dengannya, selain anda sendiri menyatakan perasaan suka dan berkongsi segala rasa duka bersamanya. Namun bila kawan-kawan bertanya adakah anda pasangannya, hanya anda saja yang menjawab ya sedangkan dia tidak menyatakannya langsung.

Mengkritik secara terbuka
Bila hati sudah tidak suka, akan timbul berbagai-bagai cara agar anda pergi jauh dari hidupnya. Namun mungkin disebabkan anda begitu mencintainya, anda masih mahu menunggu dia sebagai kekasih.

Tetapi satu yang harus anda belajar, apabila dia sudah mula mengkritik anda secara terus terang baik di hadapan kawan-kawannya atau kawan-kawan anda, itu satu petanda bahawa dia memang sudah tidak dapat menerima anda lagi. Apa yang harus anda buat, ialah putuskan hubungan agar anda tidak dimalukan. Wanita boleh dicari, jangan biar maruah anda diperkotak-katikkan di hadapan umum.

Tidak bersuara langsung
Jika dia masih berbicara itu tandanya dia masih mahu meneruskan hubungan dengan anda meski pun hatinya tidak suka. Namun jika dia melakukan protes secara senyap itu satu petanda, dia memang tidak sukakan anda lagi. Itu adalah tanda terakhir yang perlu anda fahami. Bayangkan anda bercakap dengan orang bisu, sudah tentu susah berkomunikasi bukan!

Terlalu emosi
Lelaki memang kurang menggemari wanita yang suka menangis dan emosi. Bagi mereka, menangis adalah satu bentuk kelemahan dan mereka tidak tahu cara memujuk yang sebenarnya. Jadi wanita selalu menggunakan emosi ini terutama air mata sebagai benteng terakhir mereka sama ada untuk mempertahankan diri atau mahu melepaskan diri.

Lelaki pula sangat pantang bila melihat wanita menangis. Jadi awas, kalau wanita sudah sampai mengeluarkan air mata meminta hubungan itu diputuskan, itu tandanya dia tidak mahukan anda lagi.

Dia berusaha mencari kenalan baru Dalam diam, dia mencari kenalan baru yang dikatakan lebih serasi dengannya. Ia satu alasan untuk tidak lagi bertemu anda. Lebih teruk lagi, jika dia cuba mendekati kawan baik. Kalau itu yang terjadi, anda sudah tahu bahawa dia sudah tidak menginginkan anda.

Tidak mengangkat telefon
Kalau sebelum ini dia memprotes dengan tidak bersuara , kali ini dia menyembunyikan diri dan tidak mengangkat sebarang panggilan dari anda. Dia lebih senang mendiamkan diri sedangkan anda berasa sangat risau. Kalau ini yang terjadi, anda faham sajalah maksudnya.

Minta lelaki lain belanja
Bayangkan situasi ini, teman wanita anda meminta lelaki lain membelanja dirinya minum sedangkan anda ada ketika itu. Dia memang sengaja berbuat demikian bagi menyakiti hati anda. Kalau anda sudah dimalukan begitu, anggap sajalah hubungan anda berakhir di situ sahaja. Tip Cinta : Tanda-tanda Wanita Mahu Menjauhi

59 Komen:

ardmad berkata...

Ya...
Aku mengerti kerna aku juga pernah mengalaminya....malang skali; wanita yg melakukan begitu terhadapku, adalah wanita yg paling daku cintai dalam kisah hidupku...semenjak itu, daku tersiksa sehingga sampai ke tahap tidak memahami lagi erti cinta...juga tidak ambil pusing lagi tentang cinta...ini kerana daku tersangatlah keliru mengapa dia sanggup melakukan begitu terhadapku...

Untuk sesiapa yg mahu berkongsi kisah kepahitan yg dirasai, sudi2lah menceritakannya di blog daku yg tk seberapa ini:

Cinta itu membunuh

Tidak semua yg bernasib baik berpeluang menikmati 'cinta' di muka bumi ini....

Anna Suzana berkata...

emm .. ada benarnya jugak .. tp aku ingin meningalkan coretan disini... wanita menjauhkan diri ada jugak sbb lain contohnya kurang perhatian dari lelaki, suami, kekasih... macam diriku aku menjauhkan diri kerana dia tidak peka pada sifat ku walaupun sudah lama melayari bahtera rumahtangga.... sifat ego lelaki tidak mahu bertolah ansur.. itu juga salah satu sebab musabah..

Tanpa Nama berkata...

kadang hati wanita nie tidak juga sejahat itu...kerani wanita penuh dengan hati nurani....
wanita jd begitu disebabkan lelaki juga....

Dyana Roslizan berkata...

ermmm,menarik..i really need to admit that it was true.However,lelaki juga perlu mengkaji semula mengapa wanita mahu memutuskan hubungan dengan anda :)

Tanpa Nama berkata...

cintatu pembodohan

Ceqla berkata...

suka singgah disini :)
menarik.. tambah dgn musik2 yang santai..

Tanpa Nama berkata...

saya sebagai wanita, ya, mmg betul.
ada seorang lelaki yg begitu menyayangi saya, tapi saya tidak boleh menerimanya. hati saya belum terbuka buat siapa-siapa. dia sering berlaku baik terhadap saya, saya amat bersalah. pada mulanya saya cuba untuk berkawan dengannya, tapi lama-kelamaan hati saya tidak boleh. cara diatas lah yang saya lakukan.

Tanpa Nama berkata...

mgkin jga sy sukakan dia.. sblm ni dia ada mnyatakan dia ska pd sy.. namun sy anti lelaki.. mlihat ksugguhan utk bkawan, sdkit prasaan suka dtg.. namun bila hati ini tbuka utknya, dia seolah-olah mahu suka pd org lain.. bila sy melihatnya bgitu, sy rela melihat dia gmbira dgn org lain, mski pun kami berdua pnah menyukai.. sy ambil jln utk mendiamkan dri, mskipun dia mnghantar msg, sy hnya mblas ":)"(senyum).. jd kdg2 wanita yg snyap bknlah bermakna dia tidak sukakan lelaki tersebut..ttp mgharapkan lelaki itu gmbira bsama yg lain jika itu lebih baik..mskipun ppuan itu tidak mncari yg lain sbg pganti ..

Tanpa Nama berkata...

sebab itu bukan jodoh kita....' boleh jadi kamu membenci sssuatu tp ia amat baik bagimu dan boleh jadi kamu menyukai sstu padahal ianya amat buruk bgmu...sesungguhnya Allah lebih tahu......SETIAP ORG ADA CERITA SEDIH MASING2...PERCAYALA ANDA TIDAK KESEORANGAN.....

Tanpa Nama berkata...

aku juga sedih,, krna cinta aku tlah usah sampai disini saja
ga tau knpa, aku di putusing begitu saja ma dia
aku di anggap selingku lah ma org, mank aku tukang maen perempuan tpi selama aku shalat aku udah berubah kok aku bukan lagi yG seperti dia kira
! LOVE

Tanpa Nama berkata...

biar lah semua berlalu.....

Tanpa Nama berkata...

aku bercinta dengan suami org.... memang berancang untuk berkahwin..... namun...apekan daya.... hingga saat ni isteri pertama masih membenci diriku.....malah masyarakat pandang hina pada wanita seperti ku... "xde jantan lain ke ko nak cari??" senangnye mulut mencaci.... tetapi dia lelaki yg paling aku cintai dlm hidup ni.... ku pinta ditinggalkan dia tidak sanggup..... aku juga x sanggup setelah susah senang sama2.... percintaan ni hambar begitu sahaja..... aku hanya insan yg lemah.... tetapi ku tetap cintai mu..... SALAHKE BERPOLIGAMI????

Tanpa Nama berkata...

ngs lg singel kan lg best huuhu

Tanpa Nama berkata...

mencintai seseorang adalah sungguh indah..namun adakah ia miliki kita........penuh erti percintaan yang dibrikan oleh tuhan...aku hampir kecewa slama ini.....

Tanpa Nama berkata...

carilah cinta sejati yg menjurus ketuhanan

Tanpa Nama berkata...

tidak semestinya kita keluar dgn lelaki ni tandanya nak tanda2 nak mnjauhi diri kekasihnya.jika mempercyai antra satu sama lain dan jujur kpd psangan...

Tanpa Nama berkata...

em.....

Tanpa Nama berkata...

tak guna memberi sepenuh hati atau berperasaan cinta kpd wanita yang kita suka kerna belum tentu wanita tu mencintai kita dengan sepenuhnya..so,pikir2 lh..

Tanpa Nama berkata...

Memang susah kalau kita terpksa menerima seseorang tanpa keikhlasan hati...pada mulanya,kita menerima dia dengan alasan untuk menjaga hati dan perasaan orang yang menyayangi kita...namun dalam masa yang sama kita tidak menyedari bahawa tindakan kita itu akan lebih menyakitkan hatinya kelak...renung2 kn

Tanpa Nama berkata...

dlu aq slalu buat bnde nie pompuan. .
skang aq plak yg slalu kne . .
padan muke aq .

AK hakim berkata...

nk Share....Semua berlaku dengan Saya....

Tanpa Nama berkata...

memang tepat sekali...

namun..wanita tidak akan mudah untuk berbuat seperti diatas..melainkan ..hatinya telah terguris dalam diam...tanpa lelaki sedari..seperti yang berlaku kepada aku...sehingga kini aku cuba membuatkan dia benci aku...tiada perkataan yang sempurna dan manja untuk dirinya yang aku hadiahkan...ragu pada diri..jika aku tunjukkan kasih sayang aku yang sebenar..dan aku akan sekali lagi menderita kerana cinta lelaki..apatah lagi dia adalah suami orang..namun dia sangat sayangkan aku..dia tahu aku pernah kecewa...sehingga kini selepas 4 tahun hubungan kami..tiada perkataan "aku cinta pada mu" yang aku luahkan padanya...namun bagi dirinya..perkataan.."i miss u so much" sering dihadiakan pada aku...namun benteng kami adalah..dia sudah mempunyai keluarga..dan aku kini semakin agresif untuk menyakiti hatinya..agar membenci aku..walau aku tahu aku semakin menerima dirinya..tapi aku cuba benihkan keegoan dalam diri..agar dia putus asa dengan aku..

Tanpa Nama berkata...

wanita terkadang terlalu lemah .....
wanita yang benar benar baik sebenarnya dia hanya membutuhkan PERHATIAN,KASIH SAYANG yang begitu LEMBUT,...dari pasangannya
itulah yang saya RASAKAN SEKARANG

Tanpa Nama berkata...

semua tanda-tanda itu betul, tapi wanita selalu berfikir secara emosi bukannya guna akal. maka tindakan yang mereka ambil bukan sahaja menyakitkan hati orang lain malah menyakitkan hati sendiri. contohnya; wanita yang tidak menyiasat sesuatu perkara untuk mendapatkan bukti nyata; wanita suka mendengar khabar angin @ fitnah dari mencari kesahihannya.
zaman sekarang juga lebih ramai yang memilih harta dan rupa dari melihat keimanan seseorang itu. sebab itu banyak kes cerai-berai dan kecurangan.
jangan salahkan keadaan tapi tengok dulu kelemahan diri.
yang penting untuk kekalkan perhubungan ialah cintakan Allah, semuanya akan selamat.

Tanpa Nama berkata...

cinta ...bukan mudah nk lepaskan cinta....cinta anugrah ilahi..

Tanpa Nama berkata...

sy pernh dikecewakan oleh lelaki,,, selame nie sy selalu mnjge perasaanyer supya tidak terguris,,, selalu prihatin tentng dye,, tp dye sewenang-wenangnyer curang ngn sy... selame 4 tahun sy mnjge perhubungn kami agr tidak putus,,, berusha supaya tidak ad pergaduhan,, tp malangnyer dye ske sakitkn aty sy dgn mmasang awek2 keliling pinggang,,, after break, dye ckp perkataan yg mnyakitkn halwa telinga sy... cthnyer spt, ba**,si**,sund***.pela***,,, apa semua nie..?? sewaktu berkasih, i love, i miss u... lepas break, ckp2 bnda tue.... korg rase laki jenis ap dye nie ek..??

Tanpa Nama berkata...

otak wanita seperti otak gajah...? susah ngelupain kejadian2 masa lalu

FIRMAN SAKRAL SKC berkata...

aku skrng bersedih banget kalau q mengingat dia..
rsanya hati aku skt kalau inget perjuang n pengorbanan ku ma dya slama 2 tahun ni... tiba2 masalah kecil mnjdi besar..

saya mencintai dia lebih dari apapun...
tpi hancur begitu saja...
aku sangat kecewa dan sakit hati ni...

dya mudah saja melupakan kenangan2 yg terindah2 yg prnh kmi jlni...susah,senang,,,,betapa skit nya hatiku...

Tanpa Nama berkata...

jkjo

Tanpa Nama berkata...

cinta itu sangat hebat..!!
disulami dengan kasih sayang, menghormati, bertolak ansur, dan kepercayaan...
dan cinta itu juga menyakitkan..
jika kasih sayang, hormat,tolak ansur, dan kepercayaan itu disalahgunakan..
Mengapa perlu bercinta sedangkan hati memang tidak berkenan..walaupon jauh di sudut hati ingin membina mahligai istana..
-wanita-

Tanpa Nama berkata...

jika selama ini aku mnjaganya dgn spenuh jiwa...
satu hrapanku...jgn dia pergi jauh drku...
wlaupun hakikatnya kita mmg jauh..sedangkn lautan memisahkan kmi...namun sedetik pn tidak pernah ku anggap dia jauh drku..malah terlalu terbayang dia di mataku...

msa berubah..tidak terkecuali mnusia...kini aku sedar..dia mnta dilepaskn...hncur luluh diriku kerana aku dimnta utk melepaskn nyawaku pergi...

Tanpa Nama berkata...

Cinta tu megarut.. there is no such thing is love.. pergi mampos

Tanpa Nama berkata...

aduh awek ak pasang 2 la plak..

Tanpa Nama berkata...

tp kan aq x fhm lha.. knpa dya mhu tima aq balik sbgai kekasih nya..?? ada kah d sbb kn dya simpati dgn aq.??kesian dgn aq..?? atau pown cma hnya ingin memainkan perasaan ku..?? aq rasa tiada maknanya mnrus kn hubungan ini lagi.. tp aq terllu sayang kn sangat pd nya.. apa yg ku harus lakukan skrg ni.?? ada kah sesiapa yg boleh beritahu kpda ku.??

Tanpa Nama berkata...

Keegoan seorang wanita melebihi apa yang sepatutnya dilakukan..iaitu mempertahankan suatu hubungan cinta.. sekiranya hanya sebelah pihak sahaja (lelaki) yang bersungguh-sungguh mempertahankan hubungan cinta itu daripada musnah, adalah tidak adil dalam perasaan berkasih sayang.. sama-sama lah untuk menjaga hubungan itu untuk mencapai matlamat berkekalan..

Tanpa Nama berkata...

:(... ak ase mcm dpermainkan

Tanpa Nama berkata...

pada prmulaan..amirah mmg btul2 nk tackle aku,mmg nampak laa kesungguhan dia..dia selalu post2 kt wall fb aku..slalu je tgur aku kt fb..slepas itu,aku mula trtarik dan percaya trhadapnya..
setelah 5 bulan kapel dan aku mencintainya sepenuh hati..dia dh mula tunjukkan reaksi negatif terhadapku..byk alasan yg dia bg kt aku..dia byk buat perangai...aku tidak sangka dia berbuat sedemikian kt aku..dia cakap dia xboleh anggap aku lebih dari seorang kawan..petang td jgk lah dia memutuskan perhubungan kami.. :(

perempuan oh perempuan..kau tarik aku ke dalam cintamu..setelah aku lemas,kau biarkan aku begitu sahaja...
patah seribu hatiku..apekan daya.
perempuan mempunyai akal yg pendek...

Tanpa Nama berkata...

Jangan lh risau, jodoh sudah ditentukan..perempuan yg baik hnya utk lelaki baik...
insyaALLAH

jangan lh bersedih ats apa yg berlaku, smua adalah ketentuan Allah...dan setiap ujian ada hikmah disebalikNya..

Tanpa Nama berkata...

ya aku juga pernah mengalaminya

Tanpa Nama berkata...

begitu sedih apa yang terjadi pad diriku terhegeh2 kat pompuan pada hal orang tak suka kita

Tanpa Nama berkata...

pompuan memang macam ni klu dh tawar hati/dh xsuka....sy dh masak sgt...huhu

Tanpa Nama berkata...

hey perempuan2..knepe nk buat demikian haa

Pikaa Ohsem berkata...

sy ingin pendapat......hari ini sy call dye(teman wanita sy) sy cakap kejap je dengan dye pastu dye kate ad kawan dye nx call,sy rasew lelaki sbb da 2jam sy tunggu dye.....sy cuba mehubungi dye tp dy tukar sim...dye guna dua sim stu upax n stu lg x2 mula2 dye gune upax pastu bila sy call dye bynk kali dye pon tukar sim nk tau mcm mnew sy tau smbil tunggu dye berbual dngn kwn dye tu sy tertidur n bermimpi yg dye tukar sim sy cuba call ternyata mimpi yang sy alami btul2 terjadi.....memang btul dye tukar nombor dah dua jam sy menunggunye tp dye xbhnti berbual dngn kawan dye tu......ape pndpt korang adakah sy patt tinggalkan dye????ni id adik sy pikaa ohsem nme sbnar sy wan amirun

Tanpa Nama berkata...

Patut ada saling mempercayai antara satu sama lain,. law betul sudah ada orang lain, ka'c tggal ja lah dia,hehe, yang bercouple sama suami orang tu, pikir2x jalah, carilah orang lain, masa kaw couple sama suami orang tu, kaw tak selidik ke,?? Dia single ke atau milik orang,. Jangan terus ja terima dengan kata-kata manis nya tu, Ingat taw,. lidah itu tidak bertulang, pandai bermain kata, jangan takut tiada jodoh,.. Pilihan pasangan kita suda ditulis oleh 'DIA', cuma kita sahaja kena bijak berjuang, O_K,..

Tanpa Nama berkata...

korang bayang kan.. kalau korang kena macam nasib aku.. aku sanggup gadai nyawa aku kat bekas teman wanita aku, .. dy kena rogol dgn bapak dy.. abg dy tnya anak sapa.. ak mengaku kta ank ak sedang kan tu bkn anak aku.. tu anak kandung bapak sendiri.. aku kena tikam... aku masuk wad dekat 1 bulan... lepas 3 bulan kami still bersama tapi dalam senyap.. dy lari umah.. abng dy tuduh ak yang bawak lari.. sedang kan aku xtaw yang dy lari uma.. aku masa tuh tengah berkerja.. last2 ak dn abg dy sama2 carik last2 jumpa 1 tempat ni. ak kena pukul sampai nk mati... abng dy cakap ak bawak adik dia lari rumah.. selepas tuh ak kena masuk penjara , lepas 2 bulan kes tuh, ak keluar, ak pujuk teman wanita ak, dekat 4 bulan, hari2 ak msj dy xbalas,. hari2 ak menangis.. hari2 ak kol tp dy xangkat dy letak,, dh kol kena voicemail... korang taw dak kena bil telefon selama 4 bulan dekat 5000k .. bayang kan banyak mana aku pakai pujuk...tiba2 1 hari dy kol ak ajak keluar.. masa tuh happy sgt2.. masa ak berjmpa dgn dy,,, dy keluar dengan pakwe dy sekarang ni.. apa perasan korang sedih tak ?? ak terus balik, ak menangis sgt2.. lepas ak menangis.. ak berjanji, kalau ak jmpa teman wanita ak lagi .. ak nk tikam dia hidup2.. ak benci perempuan... perempuan ni semua tak guna bagi ak.. perempuan tidak boleyh percaya.. fuck ....

Tanpa Nama berkata...

sya bingung dengan kisah cinta sya,sya x fhm adkah cinta sya bertepuk sebelah tangan atau tak..dia mintak sya tegur dia tapi sya ckap sya malu..then,dia mcm tunggu sya tegur dia..tapi pd msa yg sama,dia mcm bencikn sya..sbb sya pikir knapa dia je yg tegur sya

Tanpa Nama berkata...

Kenapa dia x tegur sya..ari tu,msa sya btol2 bepandang mata dengan dia..sya x terkelip dibuatnya..msa sya menghampiri dia,dia nampak macam malu dengan saya..tapi kenapa?pelik x?

Tanpa Nama berkata...

saya rasa macam saya nie x penting bagi dye & d'sbbkn itu hati sy mulai merasa bosan dengan sikapnya yang acuh x acuh je ngn sy..lgpn dye pernah ada kekasih sblm nie & sy merasakan dye masih x blh melupakan ex dye..hati ini ingin sekali meninggalkannya tapi hati ini juga berat tuk meninggalkannya...saya keliru dengan perasaan sendiri...

Tanpa Nama berkata...

macam mana pula kalau saya dan dia saling suka menyukai tapi malu nak berterus terang

Tanpa Nama berkata...

ataupun saya suka dia tapi tiba-tiba ada orang lain pula yang sayatak berapa suka suka kat saya

Tanpa Nama berkata...

tolonglah jawad

Tanpa Nama berkata...

dalam dunia ni kenapa aq seorng saja yg banyak kAli kena dengan perempuan kenapa lah mereka kejam sngt....janji hanya tinggal janji akhirnya aku sendiri yg terluka.....maaf aku kata kan ini perasaan saja.....tinggal kan seseorng itu hanya dengan sebelah mata saja tanpa tahu apa yg orng yg ditinggal itu rasakan.....

Husin Lempoyang berkata...

Pernah je ada pengalaman macam ni. 2 kali lagi.

Tak salahkan orang perempuan. Mungkin keadaan time bercinta tu dengan ekonomi yang tak stabil, jarak jauh lagi, dengan keterbukaan pergaulan antara lelaki dan perempuan zaman sekarang, sebab jadi macam tu.

Cuma memang terasa hati sangat la. Banyak pengorbanan aku sebagai lelaki. Dengan wang ringgit, masa dan yang paling penting adalah komitmen. Aku bukan orang senang, jadi manalah mampu nak ulang alik selalu.
Sejujurnya memang aku takde perempuan lain. Kerja stress tau adik-adik.

Nak-nak kalau baru-baru kerja, byk benda yang kita tak tahu.
Dengan umurnya yang masih muda, mungkin jugaklah dia tak matang lagi.

Apapun, semua perpisahan walaupun menyakitkan mendidik kita menjadi seorang yang lebih matang. Perpisahan aku dengan cara baik. Takde gaduh2 lepas break-up. Masih boleh berkawan dan tiada masalah.

Pengajaran yang boleh aku kongsikan ialah, tak perlulah nak makan hati sgt kalau isu-isu break up ni. Take it cool and relax. Biasalah dunia.

Tanpa Nama berkata...

aku lalui benda ni.. gf aku dah mengaku tawar hati.. tp kitorg dh 3 tahun bersama dan aku teramat sygkn dia.. mcm mana aku nak pikat hati dia balik? :,(

Tanpa Nama berkata...

hmmmm aku pn dh rsa...btapa skitnya bila jdy mcm ni....tp aku stil sygkn dya..cm mna untk sya lupknnya

anko dluffy berkata...

Aku pun kena...da x cara mcm mna nk pjuk pompuan tu utk trma kita blk...

Tanpa Nama berkata...

Sya da gf yg Da 5 thun bsma,kmi da rncag utk btunag hjug thun ni,,tp skrg sya dpt rsakn dia spt xsygkn aku ag,,kdag2 dia malukn ak d hdpan rkan2 nya tp krn syg aku diam j n smalam ak xdpt than stress n cmbru ak llukn kslapan,,ak cbe mnta maaf n pjuk dia tp dia ttp nk ptuskn hbungn cnta kami,,ak amt sygkn dia,ak nk hdup bsmanya,,ak penig xtaw nk wat pe ag,,prlu ke ak pjuk dia ag atw lpaskn dia,,ape yg hrus ak lkukn,,blh sape2 tlog ak bg sdkit pndangn,,ak sygkn dia,,mcm2 ak da bkoban utk dia,,ak xnk siakn hbngn yg Da 5 thun ni,,tlog la

Firdaus Madara berkata...

Bersabarlah wahai sahabat ... dalam msalah ni . .ada silap kita ... mcm kes aku .. kami berdua mmg setia dan sgt jujur .. tetapi dsbbkn aku ni jnis lelaki yg x pdulikan org lain n suke snyap je ... dia mula tawar hati .. tp dia tetap sygkn aku . .cuma dia tak sanggup nak tunggu aku kalau aku akhirnye cri perempuan lain .. tp aku tak la mengiyakan sbb aku memang setia tp klau dh brkli2 pjuk .. dan hampir sbulan mnangis .. akhirnye aku trpakse telan duri yg menyucuk hati aku ni .. so .. kita bersabarlah .. mcm gf ksygn aku tu ckp .. kalau ade jodoh, dia terima .. tp ayt prmpuan ble dh tawar hti ni .. ayt dia tak sampai ke dlm hti aku .. so .. aku susah nak percaya :) .. tapi aku tak kecewa sgt sbb aku dh ttpkn hati aku untuk tak buke hti ni untk mne2 prmpuan slpas brsme dia .. jd .. kita kenalah pndai2 jage hti sndri,.. yek ..

Tanpa Nama berkata...

gf aku curang kearan cinta sahaja yg mampu ku beri..gf aku lari dengan pemain bola sepak sabah..

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.