9 Wanita Yang Perlu Dijauhi Lelaki

Share on Tumblr LELAKI SERING DIGAMBARKAN SEBAGAI SEORANG YANG EGO, KERAS HATI DAN PEMBULI SEMENTARA WANITA PULA DIGAMBARKAN SEBAGAI MAKHLUK LEMAH LEMBUT DAN PERLUKAN PERHATIAN DARI LELAKI SEPENUHNYA.

Tetapi awas, bukan semua kejadian begitu sebaliknya 10 sikap ini perlu anda beri perhatian tentang wanita. Cuba semak, apa sikap wanita yang perlu lelaki jauhi!

1. Perasan cantik
Wanita ini, beranggapan amat mudah mencairkan hati lelaki dengan kecantikan yang mereka ada. Lebih malang, ada yang menjadikan wajah cantik sebagai aset dan bergelar pisau cukur dengan mengikis harta lelaki kaya yang begitu mendambakan layanan wanita cantik. Biasanya golongan cantik ini percaya, wajah mereka boleh memberikan mereka apa saja termasuklah cinta.

2. Punya ‘sugar daddy’
Dalam kehidupan di kota yang serba-serbi memerlukan wang ada wanita yang sanggup mendampingi lelaki kaya demi kesenangan hidup. Mereka sanggup menyerahkan tubuh badan memberikan layanan seks demi wang biar pun haram di sisi agama. Lelaki yang merasakan ia satu peluang yang sukar dilepaskan pula sanggup menabur wang untuk kepuasan nafsu mereka.

3. Pandai ambil kesempatan
Bagi mereka, setiap peluang perlu direbut dengan pantas tanpa mengambil kira sama ada ia hak orang lain atau tidak. Kalau tidak, masakan muncul kisah tunang dirampas, suami diambil wanita lain dan sebagainya.

4. Suka mengongkong
‘Queen control’ inilah gelaran paling sinonim dengan wanita sedemikian. Mereka suka mengawal semua pergerakan pasangannya, dengan siapa suami keluar, balik jam berapa dan macam-macam lagi. Suami yang mendapat isteri begini dikatakan sering menjadi bahan jenaka jika sanak saudara berkumpul.

Cuba bayangkan, ketika sedang minum di kedai mamak bersama rakan lelaki, isteri menelefon menyuruh anda balik segera sedangkan teh tarik baru saja terhidang. Suami mana yang tidak stres. Wanita ini bersikap demikian kerana cemburu dan tidak mahu suami mempunyai wanita lain.

5. Mahu Sempurna
Sikap wanita yang mahukan kesempurnaan juga merimaskan. Bagi mereka, setiap perbuatan orang lain adalah salah dan hanya mereka saja yang betul. Malah bagi mereka, tiada orang lain yang sempurna kecuali mereka. Bayangkan jika anda mempunyai isteri begini, alamatnya makan hatilah selama bersama.

6. Selekeh
Jangan ingat lelaki saja yang selekeh tetapi ada juga wanita yang tidak tahu menjaga penampilan diri. Bagi mereka, cukup berkain batik saja bila di rumah atau memakai baju kaftan seharian walau pun suami ada di rumah. Sebaiknya, biar tidak cantik tetapi pandai menjaga penampilan diri.

Begitu juga halnya dengan wanita yang tidak mempedulikan apa kata-kata orang tentang penampilannya itu, ia juga bahaya. Mereka tidak dapat membuat penilaian tentang diri sendiri selain mengabaikan cakap-cakap orang tentang mereka juga.

7. Suka mengharap
Ada sesetengah wanita yang tidak mampu membuat sebarang keputusan untuk diri mereka dan terlalu mengharapkan orang lain memberikan jawapan bagi diri mereka. Biasanya wanita begini kalau ditinggalkan suami, hidup mereka lebih merana kerana terlalu mengharap.

8. Terlalu cemburu
Lebih teruk lagi jika cemburu buta. Wanita ini biasanya akan menyerang pasangan sebelum sempat memberi penjelasan. Cemburu ini biasanya akan menjadi perosak kepada sebuah perhubungan. Malah ada yang sanggup memutuskan perhubungan kerana tidak sanggup berdepan dengan kerenah wanita cemburu.

9. Tidak berhati-hati
Bayangkan, apabila anda tidak berhati-hati dalam setiap perbuatan dan kata-kata, ia tentu saja akan melukakan hati orang lain. 9 Wanita Yang Perlu Dijauhi Lelaki

33 Komen:

Tanpa Nama berkata...

Salam.... sy adalah antara wanita yg perlu di jauhi... ape yg sy sedar slepas mmbaca artikel kamu ialah... sy sbnarnye seorg yg kuat cmburu dan queen cntrol.... sy mgkin x mmpu lagi nk memikul komitmen dlm phubungan...

Mlm ni... sy lepaskan cnta hati sy... sy x tahu tndakan sy ni btol or x... tp sy x mmpu mlihat org yg sy syg sakit krana sy...
:)

Tanpa Nama berkata...

xprlu lpaskan org yg kita syg hnya krana msalh kita,thu ke si dia inginkan ppisahn dri anda?
anda hnya prlu ubah sikap untk mnyenangkan hati pasangan anda...
tp ingat,cinta msti blandaskan syariat islam......
smoga phubungn anda akan bjaya....amin

Tanpa Nama berkata...

bagus jugak kan laman nie...dpt jgk ilmu...hehe

Tanpa Nama berkata...

bgus jgk artikel mcm nie..
x da lah lelaki di permaen kan lg..
bg perempuan yg ade ciri2 wanita ini..
sile lah berubah..
jgn nk main2 kan lelaki lg..
ingat kite dah akhir zaman..
perempuan dah byk dari pada lelaki..
setia lah pada yg satu..

Tanpa Nama berkata...

kdg2...bila kite setia yang satu, tp kekasih kite pula setia yang dua..betul la..perempuan semakin ramai, pesaingan yang hebat..oleh itu, jdila wanita yang terbaik diantara wanita yang baik..........

Tanpa Nama berkata...

setiap org ta penah lepas dari melakukan kesilapn.. dari kesilapn itu mgjar kita utk lakukn yg ter baek..
dan every 1 will get 'wut u give,u get back'..kalau rase2 dri pnh d sakiti.. renung2kn kmbali sejarah lalu.. prnah ta anda mlakukan perkra yg sama anda hadapi skrg...
jadi pe yg perlu kte lakukan..
berbuat bek kpd semua org walaupn pahit rasenyer.. pcya la yg phit itulah penawar....

aDd shumillo berkata...

erm...benar dengan apa yang diperkatakan..namun ingatlah kesempurnaan wanita tersebut belum tentu lagi untuk lelaki yang mempunyai kesempurnaan yang sama sepertinya.Allah adalah penentu segalanya,kita hanyalah merancang.Allahualam...

Tanpa Nama berkata...

perempuan ingin sempurna disebabkan rasa iri hati bila orang yg kita syg memuji orang lain didepan kita..sedangkan kita sendiri pn susah untuk dia puji..kadang2 perempuan ingin nampak sempurna didepan orang yg dia sayang...itu sahaja...dia tidak akan memikirkan pandangan orang lain jika pasangan nya suka dengan apa yang ada pada nya...memang paras rupa tidak penting..tapi tipu la kal0w kita na pilih tanpa pikirkan rupa seseorang.mesti ada juga...hati,rupa,agama n harta....

Tanpa Nama berkata...

saya sedang bercinta dengan seorang perempuan yang dalam proses bercerai dengan suami tp sejak akhir2 ni dia mula x angkat telefon dan tak balas sms katanya tension sebab nak bercerai. apa pendapat kalian?

Tanpa Nama berkata...

saya cuba taknak cemburu atau bersikap ala queen control..tetapi sikap tu hanye sementara,,,sata tak mampu lagi..macam mane untuk berubah selamanyer..

Tanpa Nama berkata...

salam...selepas baca artikel nie,sy tak taulah sy nie bleh ker dikatakan jenis PANDAI AMBIL KESEMPATAN.sbb perkenalan sy dgn si dia bkn disengajakan.asalnya ats dasar kerja di mana si dia ditugaskan membantu sy dlm masalah yg sy hadapi.sy pn mulanya panggil si dia pakcik shj memandangkan usia kami beza 10 tahun.namun,lama kelamaan kami mula sama2 jatuh hati.sy tahu dia dah berkeluarga,tp entahlah.sy xada niat nak ambil suami org atau merampasnya.tp,tnpa sy sedar sy sbnrnya dh jadi insan ke3 dlm rumahtangga mereka.sy tak mahu mereka bercerai berai krn sy dan sy pn xpernah suruh si dia menceraikan isterinya malahan suruh menjaga isterinya dengan lebih baik,tp dlm diam juga sy berdoa untuk hidup dengannya sbg isteri yang sah walaupn terpaksa bermadu.isterinya pernah hubungi sy,tapi tak marah2.sy sbg wanita yg hadir kemudian dlm rumahtangga mereka cuma mampu mendiamkan diri tanpa melawan atau menyakiti hati isterinya.sejujurnya,sy bukan mengambil kesempatan,tp sy benar2 sayangkan si dia.mcm mana ya Allah...

Tanpa Nama berkata...

hmmm setiap apew yg berlaku mesti ade hikmatnye
...kdg2 manusia nie lalai dbuai cinta
ingt la,cinta ini stu perasaan yg dikurnakan oleh allah....dan jgn la kiter luper akn nye....kerna tuhan itu akn menarik semula perasaan cinta itu titukar pule kpd perasaan benci...allah itu maha berkuasa terhadap setiap hambenye...

Tanpa Nama berkata...

sy xprnh jd mcm nie..
tp sy ttp pts dgn lelaki 2..
npe ye..

Tanpa Nama berkata...

ape2 pon, kita harus sentiasa mengamalkan prinsip islam.dari segi sikap, pakaian, ibadat dan lain2.insyallah rumah tangga akan kekal bahagia~

Tanpa Nama berkata...

sekrg2nye kte dh mncuba dlm hdup,,mncri cinta sjti,..stiap mnusia mmpnyai cinta sjati...

mencari asal_usul berkata...

kite tidak perlu menunding jari pada mana_mana pihak..
lelaki dan perempuan sebenarnya sama sahaja..mana yang bertuah dia akan dapat yang sempurna tetapi bergantung pada diri sendiri lar kan..
kita bercinta nie ibarat melabur nasib..tak pasti akan penghujungnya..

Tanpa Nama berkata...

npa si dia nk mrajuk lma2? sy mrajuk dy x pjuk..ktanya xthu pjuk..bleh pcya ker?

Tanpa Nama berkata...

1 ag prmpuan yg mhukn psangn yg kcak jga prlu dtjauhi krna glongn i2 cma mhu mnunjk dkt org

Tanpa Nama berkata...

oh wanita..

Tanpa Nama berkata...

hati-hati juga terhadap perampuan yang mempunyai kedudukan kebanyakan mereka ini bosting, timing, mengada-gada.

Tanpa Nama berkata...

emm...x cmua wanita mcm 2...

Tanpa Nama berkata...

ermmmm sume manusie ade kebaikan n keburukan dalam diri,,,so tnye n selidik diri sendry dlu baru menilai org lain.......

Tanpa Nama berkata...

keadaan perhbungn sy dh terbalik yang jd mslh ny si dia yang jg king control..wlpn dh tgur byk kli tp cma 2@3 sje brubh..stess dibuat ny smua bnda xleh buat...

Tanpa Nama berkata...

saya juga seorang yang cemburu saya sedar diri saya tak lah lawa sangat tapi saya redha semua nya...apa yang tuhan berikan pada saya tapi di sini saya ingin kata kan suami saya seolah2 tidak bersyukur dengan apa yang tuhan berikan pada nya..kerana suami saya suka sangat menlihat wanita lain yang seksi2 sampai nampak segala nya..saya hanya mampu bersabar aje walau pun saya bekecil hati dengan sikap nya...

Tanpa Nama berkata...

nasib baik satu pon x de .. hehe .. syukur kepada allah .. smile ^_^

Tanpa Nama berkata...

lelaki perangai mmg s*al.. nak yang perfect, tapi diri sendiri tue perfect sgt ke?

Tanpa Nama berkata...

xlengkap cinta kalau xcemburu... bahagia ke lelaki kalau perempuan xambil kisah pn tntg dia.. kemana,dux dimana.

Tanpa Nama berkata...

bkan laky ja yg slah tp pmpuan lg bwak bnyk mslah...yg pmpuan thu mmbebel ja,itu x kna iani x kna....hhheeeerrrrrr!!!!

mira mirana berkata...

hurm..

Tanpa Nama berkata...

mmbuat ak trtdor mmbca ...

Tanpa Nama berkata...

alah kalo x cantik
nanti lari pula kekasih aku,
kalo aku x cemburu kata ny
aku x sayang ma die,ayoooo
mcm mna nih,,??;)

Tanpa Nama berkata...

oong neh...

tp mang bner bgt sih...

Tanpa Nama berkata...

Nak elak rasa cemburu pun xboleh bila suami saje nak bagi kita jeles... Last2 gagal nak control rasa cemburu...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.