Cinta Sejati - Gambar Ayat-Ayat Cinta

Share on Tumblr

Cinta yang sejati tidak akan berkurang dengan kesilapan dan tidak akan berlebihan dengan kebaikan


Cinta Sejati - Gambar Ayat-Ayat Cinta

79 Komen:

Tanpa Nama berkata...

Tenang rasa dijiwa bila cinta dapat diungkapkan kepada insan yang dicintai. Memberi cinta untuk dicintai insan yang punya hak untuk cinta itu.

Tanpa Nama berkata...

secret name say...
no ways to feel cool and happy if we tell our heart speech to our lovely person....give love?????i don't think so...its because love will make our heart to be blow up...

Anna Suzana berkata...

tidak terungkap dengan kata-kata... ia cinta yang lahir dari hati yang benar-benar ikhlas....

..fairuzzana.. berkata...

cinta x bisa d beli dngan wang...
cinta juga tidak hanya boleh di luah dngan kata2..
tapi,, cinta hendak lah di bukti kan dngan perbuatan...
>setia...
>mmpercayai...
>jujur...
>tdak myimpan prasagka buruk...
.....cinta juga hndak lah datang dari aty...
...bukan dari mata...

Tanpa Nama berkata...

cint adalha sebuah keikhlasan menerima dan mencintai seseorang tanpa keterpaksan dari orang lain.........

Gabriel berkata...

Mencintai karna kelebihan yg dmiliki pasangan mu.. itu sudah biasa, namun mencintai segala kekurangan yg dimiliki pasangan mu.. ITU LUAR BIASA...

Tanpa Nama berkata...

bukn senang untok mencri cinte sjti..jika sudah jmpe jnganlh kite melpasknye wlau sribu mslh mnimpe d'dlm ubgan e2..

Tanpa Nama berkata...

bgos r kowg....

HeLLSperM berkata...

tapi realitinya berbeza bukan....
ramai yg mencinta kerana dunia...
atas alasan mencapai masa depan...
walau sanggup dipergunakan....
memang susah mencari cinta sejati....

Tanpa Nama berkata...

tersenyumlah sellu meskipun hatimu sakit tpi jgn tersenyum utk drimu sendri tersenyumlah utk semua org karna tanpa kamu sadari ada ssorg yg sangat bahagia melihat kamu tersenyum....

hati yang memahami berkata...

mudah untuk jth cinta...tp susah untuk setia...org tau maksud cinta,tp adakah org knl apa erti cinta sbnr...mudah melafazknnya,tp susah nk melakukannya,org kt cinta sejati menembusi pintu syurga...apa mksd sebalik ayat tue...hm...cinta yg suci,kepada seseorang,berlandaskn islam,kerana allah,insyaalah,itu cinta yg tulus,umpama mlm dan siang,umpama matahari dan bulan,umpama lelaki dan perempuan,diantara semua itu adanya cinta...tanpa cinta...siang xkn jd mlm,tanpa cinta,mentari xkn menyinar pd sang rembulan,dan tanpa cinta,manusia xkn lengkap...

Feeda berkata...

cinta lahir dari hati....sukar untuk memenangi cinta...kerana cinta sejati itu terlalu sukar untuk d cari.....cinnta kepada ilahi lebih murni....dalam mencari cinta perlunye ikhlas, jujur barulah cinta itu jadi 1

Tanpa Nama berkata...

cinta perlukan byk kesabaran dan pengorbanan tidak kira dari lelaki mahupun wanita......

Tanpa Nama berkata...

cinta hadir dlm diri tanpa dduga...
...cinta yg bisa mngubah seseorg,,,
tanpa cinta..hdup hambar..
..hadirnye cinta,,mnjdikn kite berani..berusaha..
..meskipon kite brtepok sblh tgnn....
..asalkn org dcintai bahagia...
cinta dlm hati

Tanpa Nama berkata...

Persetanan Dngan Cita
Cinta Hanya Membuat Sakit Hati
Cinta Juga Bisa Di Beli dngan Uang . .

Tanpa Nama berkata...

tak pernah penat memujuk si dia . walau apa pun terjadi saya tetap mencuba jadi yang terbaik untuk dia .. namun dia tak pernah faham .

Tanpa Nama berkata...

cinta sejati????
susah untk mdpatnya...

Tanpa Nama berkata...

ssh nk jdikn satu kaseh yg setia ini,,mgkin jodoh tdk dpt dsatukn,,tpi walaubagaimnapun,,cinta mseh lgi ad di tngan tuhan,,maseh ad pluang untk jdikn sayu kekaseh,,,cinta sejati ssah untk mdpatnya...

Tanpa Nama berkata...

bila hati sudah saling mencintai ..
mulalah muncul pelbagai halangan untuk menguji cinta ..
apabila hati bersatu ..
terbitlah sinar cinta yang akan menghalang halangan tersebut dari membinasakan cinta itu !

Sayang si 'A' . berkata...

Saye sayang sangat kat orang tu , tapi orang tu taktau .
saye dh anggap orang tu teman saye ..
tapi orang tu tetap tak nampak cinta saye .
bile satu hari tu tiba , cinta orang tu mulai ade ..
orang tu mula menunjukkan cintanya ..
malangnya .. kami harus berpisah ..
saye sayang awak ! :-)

Tanpa Nama berkata...

`HMMMMM...>>>>

farah nazirah berkata...

bila,,,orang sudah putus!!!cinta hatiy pasti akan terluka#####

adib#### berkata...

saye tidak tahu nk menilai cinta!!!setelah saye curang!!!baru saye sedar cinta itu bermakne bgi sye.....<<<<<crazy kapel adib&iqa

crazy kapel berkata...

semase sedang becinta hatiy saling mencintai*****bile sudh brek off pasti akn terluke

adib&iqa berkata...

kite perlulah menilai!!!cinta kerana cinta itu bermakne???

shasha berkata...

no komen?????

Tanpa Nama berkata...

kite seharusny terime hakikat yg dia telah meniggalkn idup#########

MoMo ChAn berkata...

law de jodoh???tidAK KeManE

Iqa berkata...

cinta Memang best???tpiY kte perlu bnyakkn perGorBanaN mAhupn lelaki ataw pn perempuan^_^

crazy kapel adib&iqa berkata...

dlu sye ta taw cam ne nk bercinte.......hadirnye seorang insan di dlam idop sye bru la sye pham ape itu ertinye cinte......sye amt bersyukur cz dpt mngenalinye.....(crazy kapel adib&iqa)

markz&nun 4ever berkata...

sye arap ubungan sye n dye(shahrul ikhwan)dapat kekal tnpe berlku ape2 salah faham antara kte berdue....

crazy kapel adib&iqa berkata...

sye syg glew at sorang bdak ni.....sye arap dye dpat ase ape yg sye ase terhadap dye....sye arap ubungan sye dpat kkal ngan dye....luv u adib...

nenek berkata...

Dulu sye pn x pandai nk beCinTa???tpiy hadirNYE nenek sye terus sye pandai BecintA>>>>><<<<<<<^_^....

crazy kapel berkata...

sye nak jmpe sgt ngan dye tp taleh cz dye dok jaoh glew....herm...sye arap stu ary nnti sye dpat jmpe dye.....law sye dpat jmpe dye sye na cbit2 dye.....he...

JulAiqa berkata...

cubit la.....^_^

crazy kapel (uekk) berkata...

dluw,waktoo sye kwan ngan dye, kte org slalu gadoh....tp skunk ny ta sngke yg sye da kapel ngan dye....upe2 nye dye tu bek owg nye....best glew kapel ngan dye...dye un pndai ambk aty mak sye.....he.....slame sye kapel, tade owg yg brani ckap ngan mak sye...dye la owg prtme...i <3 u so much

Tanpa Nama berkata...

“Berfikir sebelum berbuat adalah satu kebijaksanaan, berfikir selepas berbuat adalah satu kebodohan, berbuat tanpa berfikir adalah seribu kebodohan.”

Tanpa Nama berkata...

jiwang siottt..

Tanpa Nama berkata...

knp dy tipu sy??sy syg sgt tat dy..smpai hti dy wat sy cmniw..tp xpe..stiap yg berlku psti ad hikmahnya

Tanpa Nama berkata...

cinta bukan nafsu semata-mata..

Tanpa Nama berkata...

cinta pernah bersemi namun kelak tak bersemi

Tanpa Nama berkata...

~!@#$%^&*()_

Tanpa Nama berkata...

best sungguh!

Tanpa Nama berkata...

jangan tinggalkan orang yang kita sayang untuk orang yang kita suka kerana orang yang kita suka akan tinggalkan kita untuk orang yang dia sayang ..jadi,, hargailah orang yang menyayangi kita .. :))

secret berkata...

aq ta w sape yg aq syang skg ney .. aq tgu text dri dye .. tp ta mcg un .. aq tgu call dri dye .. tp dye ta all un .. aq mmg mmbe dye .. tp aq ada pasaan syg at dye .. aq ta tw ble pasaan syg ney dtg lam ay aq .. tp yg jlaz .. aq ske dye ! aq syg dye !

secret berkata...

aq syg at sowg ney ..
tp dye ta tw ..
aq ta nx kc tew dye ape pasaan aq trhdap dye ..
aq tkot t ubungan aq nan dye akn ancur cm tu jep ..
bia a aq jep yg tw pasaan aq at dye ..
yg pntg pasaan aq ta kn ilang ..
wlw un hnye sowg kwan .. :'(

Tanpa Nama berkata...

aq syg dya sgt2 .. xsngop hlg dya ..

Tanpa Nama berkata...

walaupon berjaohan aku ttap akan menunggu mu sampai bile2....

Tanpa Nama berkata...

aku syg dye..tpi..aku takut nk bercinta..aku takut hay aku dipermainkan...n dye tu btul2 series ke dgn aku...akuuuu...entah la..ape lagi yg aku nk ckap...aku bleh gler dgn bercinta nie..tpi klau aku sendrian aku plak rse bosan...ape aku nk buat...aku rindu gler ke dye...

Tanpa Nama berkata...

aq x prnh mnyesal mncntaimu,yg kusesali mngapa tidk sejak dl aq mncntaimu

Tanpa Nama berkata...

cnta krna rupa xkn lma. cnta krna harta xkn bhagia. hnya cnta dgn ksih syg dan kstiaan akn kkal abadi slamanya.....

Tanpa Nama berkata...

sye tlh menjalani x-ray ary nie,dktr jumpa awk dlm aty sya.dktr ckp klu keluarkn awk sye akn mti coz sye x blh hidup tnpa awk.jdilh seorg yg jujur.appn tq krna prnh buat sye senym dn cerikn sye.....

Tanpa Nama berkata...

cnta itu hdir stiap saat. cnta itu terasa dlm tndkn. cnta itu trucp dlm snyuman. cnta itu brsnar dgn tatapan. cnta itu hangat dlm dkpn....

Imuk -rodzi- berkata...

susahkan nak dapatkan cinta sejati :')

Tanpa Nama berkata...

cinte....cinte 2 ada...cume kite jerk x nmpk...cinte ada d dpan mata sendiri...cume kite xsedar jerk....cedeh..

Tanpa Nama berkata...

cinta itu tertuntu allah .................

Tanpa Nama berkata...

saya ske ayat2 cinta ny.....

Tanpa Nama berkata...

jangan lah mendustai hati seseorang lelaki , kerana lelaki mempunyai hati yang sangat sensitif . tangisan lelaki bagaikan mutiara yang bernilai , bayangkan lah mutiara yang nilainya teramat tinggi kita buang begitu sahaja , kata kata manis lelaki ada betul . kata kata dan janji manis itu yang membuatkan hubungan percintaan antara wanita menjadi lebih akrab . <3 <3

Tanpa Nama berkata...

aq sayang at s0wg niey...xpi diey duk jauh sgt..aq rindu sgt kt diey,lame sgt x jumpe diey niey ermm..xpi aq yakin suatu hari nnti aq akn jumpew diey...leh lah aq tgk senyuman diey...klu diey setia pasti suatu saat nnti aq akn jumpew diey...i <3 u s0 much...n i miss u s0 much...

Tanpa Nama berkata...

cinta g prlu d mliki lgi ..
ckup d rasain ajah;)

Tanpa Nama berkata...

cinta di beri untuk dijadikan satu ujian kasih sayang kita terhadap seseorang pasangan bahagia

Tanpa Nama berkata...

cinta x bley dipksa, cinta bukan segalanya
cinta bukan tuk dipermainkan, cinta perlu pengorbanan
hidup tanpa cinta pasti sunyi, tp x mengapa asal hati x disakiti
cinta harus diperjuangkan, agar hidup menjd aman
cinta akan menjd sakit sekali, bila sekepal hati ini disakiti
luahkanlah cinta dihati, agar hati tidak keresahan lagi
berhati-hati jika bercinta, supaya hati tidak merana

Tanpa Nama berkata...

Sye sngat syng kat dye...wlaupon qmi duk b'jauhan...Tpi sye ttap stie kat dye...
Sye tkt khlngan dye...

Ariel cyank Laila

Tanpa Nama berkata...

aNqqiiE KaNgAn BAnGaT sAmA DiiA

dari jepara berkata...

satu satunya cara agar QT memperoleh kasih sayang ialah jngn menuntut agar QT di cintai tetapi mulailah memberikan ksh sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan
CINTA ADALAH ANUGRAH TUHAN YANG INDAH .............

Tanpa Nama berkata...

jika difahami erti cinta yg sebenar,cinta itu boleh menjadi indah meski pun harus melalui bnyak rintangan yg berliku-liku.. Hargailah cinta, ia tidak menyakitkan, tetapi indah.. :)

Tanpa Nama berkata...

dha dpat cinta sejati..hbungan okayh je..last2x muncul owg ke3 rosakkn hbungn kmi..n now ak khilangan dya..n smpai skunk x bley tima..

Tanpa Nama berkata...

aq cinte sgt2 kt dye,, ase cm dh xleh nk b'pisah lg dh.... eya cyunk ijat

nur a run_love berkata...

cinta itu art,,, dimana kita bisa memainkan,meresapi, memberi warna2 yang sesuai dan semakin banyak warna yang kita torehkan di dalamnya maka cinta itu menjadi sebuah lukisan yang indah lukisan yang menyejukkan hati jika di pandang setiap orang, lukisan yang menjadi inspirasi bagi anak cucu nya,,,,

Tanpa Nama berkata...

cinta mmrlukan kjujuran,kesetian,keiklasan,pegorbanan,kpercyaan..tnpa ini smua cinta itu tdak wjud dn hnyalah sekdar mainan dunia..kerna cinta itu adlah indah jika psgan itu brpgang dgn prisip yg baru dkatakn..dn mmbolehkn psangan itu bhagia smpai ke akhir hyat.

_simple boy 92_

Tanpa Nama berkata...

cinta after nikah the best..n direstui pencipta kerana mencintai seseorang yang halal bagi kita........

Tanpa Nama berkata...

kalau cinta itu mnyakitkan , gmna harus mmpertahankan ?

Tanpa Nama berkata...

cinta itu susah dicari tp aku sudah nggak sabar untuk mencari cinta sejati q

Tanpa Nama berkata...

<3 LoVe Is'Nt FiNdInG SoMeOnE YoU CaN LiVe WiTh..... <3 <3 It'S FiNdInG SoMeOnE YoU CaN't LiVe WiThOuT..... <3

Tanpa Nama berkata...

aq ska kt pmpuan ni,,tpi aq rsa cm sgan ahh nk lfaszzkn yg aq ska kt dia..
an aq pndm je prsaan aq trhdp dia...an aq arap sua2 ary nnti dia akan
trima aq...aminn..aq ska ag syawani

(azrul♡syawani)

Tanpa Nama berkata...

saya suka ayat2 nya ,,,,,

Tanpa Nama berkata...

Hujan keluarkan air kerana tak mampu menampung air ....
Manusia keluarkan air mati kerana tak mampu menampung kesedihan .......

Mengenali seseorang memang senang , tapi utk melupakan nya agak sukar ........

(FarahSyazwani <3 Norman)

Tanpa Nama berkata...

Ayat2 cinta ni hanya untuk orang yg pandai menghargai sahaja...bukan untuk dimain2 kn..

Tanpa Nama berkata...

btul..cinta mmng bkn untk dimain kn....:-):-)...

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.