Mutiara Kata - TENTANG BAHAGIA

Share on Tumblr Bahagia itu adalah tunduk dan patuh mengikuti garis-garis yang ditentukan Allah dan perikemanusiaan.(Ibnu Khaldun)

Kebahagiaan tidak terletak dengan memiliki apa yang kita inginkan, melainkan kerana kita tidak menginginkan apa yang tidak dapat kita miliki.(Princess Karaja)


Anda tidak berbahagia apabila anda berfikir diri anda tidak berbahagia.(Marcus A. Antonius)

Bahagia itu adalah kesenangan yang dicapai oleh manusia menurut kehendak masing-masing.(Aristotles)

Hancurnya kebahagiaan bukan kerana kecelakaan besar melainkan kerana hal-hal kecil yang membahayakan yang datang berulang-ulang.(E. Dimnet)

Jalan menuju kebahagiaan:
-bebaskan hatimu daripada rasa dendam dan rasa takut
-hidup sederhana yang mengharap sedikit tetapi banyak
memberi.
-mengisi penuh harapanmu dengan kasih sayang.
-pancarkanlah cahaya mentari.
-lupakanlah dirimu sendiri dan ingatlah orang lain.
-perlakukanlah sesama manusia seperti yang anda ingin
diperlakukan.(Mattern)

Jangan anda membuat kehancuran atas kebahagiaan orang lain melainkan bangunkanlah kebahagiaan itu atas kehancuran seseorang.(Shakespeare)

Kebanyakan orang memperoleh bahagia ataupun tidak, sesuai dengan kemahuannya sendiri.(Lincoln)

Kebahagiaan hidup yang tertinggi adalah keyakinan yang diri
kita dicintai.(Victor Hugo)

Kebahagiaan dirasakan oleh orang yang biasa berasa puas pada dirinya sendiri.(Aristotles)

Kebahagiaan bukan timbul daripada kekayaan yang melimpah-
limpah, melainkan daripada kebiasaan hidup yang sederhana dan wajar.(James Wood)

Kita sering terpesona oleh kebahagiaan yang tampak dari jauh, akan tetapi keterpesonaan itu menjadi kurang apabila kebahagiaan itu didekati.(T.H. Valden)

Salah satu alasan besar mengapa tidak berasa bahagia, adalah mengharapkan kebahagiaan yang terlalu besar.(Fontanelle)

Saat berbahagia sebaiknya jangan tinggi hati, apabila dalam kesusahan jangan hilang semangat.(K. von Lindos)

Setiap orang adalah pencipta kebahagiaannya sendiri.(Theoreau)

Tidak ada kosmetik yang mujarabnya dapat menyamai kebahagiaan hidup. (Lady Blassington)

Sumbangan:
Nur Hikmah

Sumber: 7000 Mutiara Kata Mutiara Kata - TENTANG BAHAGIA

40 Komen:

my life berkata...

emmm , kenal x puisi nii .
cinta ini boleh dijadikan nomal menjadi tidak normal , yang abnormal menjadi normal .
tahu tak puisi ni dari sape ??

Tanpa Nama berkata...

x taw laa..nk cri jgk,,

Tanpa Nama berkata...

indahnya cinta itew pabila itew lbeyh mencintai ALLAH & RASUL..
wah,,indahnyew
(^_^)......(^_^)

suzi berkata...

wahhh..best ea..(@_@)

ucon berkata...

sOo Sweeat..???

Tanpa Nama berkata...

hhihcuihiuh7uzychgyv8yg87dgvgx

t!EyA berkata...

BeS r gAk ...dPt prBAiki ksLAhaN . . .

Tanpa Nama berkata...

Kita hidup diDunia ini hanya sementara,janganLah berlebihan dalam melakukan sesuatu

Tanpa Nama berkata...

Saat aku sedih kau disampingku, saat aku marah kau ada di dekatku. Saat aku menangis kau disisiku, Sekarang aku sadar, jangan2 kau adalah pembawa sial untukku.

Tanpa Nama berkata...

cinta itu sebenarnya bkan mainan sesaat saja...
krna cinta itu dapat membawa kita untuk menjalin suatu hubungan yg d harapkan oleh setiap insan...
maka jangan suka menperainkan cinta karna bisa membuat diri sendiri terluka

Tanpa Nama berkata...

aku x pernah bertemu ngan lelaki sebaik mu....kau sentiasa bersabar ngan karenah ku kau sentiasa disisiku dan kau jua sudi menyintaiku seadanya...aku betul2 bersyukur kerana ngan izin-Nya kita bertemu....terima kasih wahai sayangku

Tanpa Nama berkata...

apa-apa tentang cinta ialah semuanya datang dari hati seseorang itu...jika seseorag itu betul2 ikhlas menyintai ikhlas lah cinta itu....ianya datng dari hati masing2.....

Tanpa Nama berkata...

emmm..ckup indah kata2 n byk pngjrn..yg pntg jadilah diri kta sndri..brsyukurlah dgn pe yg kta ada..

baby_hani87 berkata...

SEMEMANGNYA SEMUA DUGAAN MENIMBULKAN SERIBU PERSOALAN..
KADANG- KADANG KITA LUPA IA SEBAGAISATU PERINGATAN SEWAKTU KITA
DALAM ASYIK MELAYARI KEBAHAGIAAN
KESILAPAN ADA DIMANA- MANA
SAAT KITA LIHAT ADALAH SETELAH SEGALANYA TERJADI..
JANGAN LUPA..
KITA LEMAH
TAPI`TUHAN MASIH BERI KITA PELUANG UNTUK KITA PERBAIKI
KELEMAHAN YANG KITA LINDUNG..

Tanpa Nama berkata...

sy ade copy utk sharing2 ngan kwn2..tapekan? halal ye?=) tq!

Tanpa Nama berkata...

aku selalu bahagia saat bersamamu, itu karna aku mampu menciptakan kebahagiaanku sendri, ciptakanlah juga kebahagianmu saat bersamaku, agar cinta kita mampu menciptakan kebahgianya untuk kita bedua,,
iyank_tho

Tanpa Nama berkata...

senang utk mcari cinta tp susah utk bahagia.....bg ak cinta bkn utk sesaat tp utk selamanya..utk pkongsian hidup dan utk ksempurnaan diri...susah utk mcapai bhagia dn krana i2 lah bila ia jd milik kita jgn senang utk lepas kn ia...bhagia ialah harta yg tiada nilainya...carilah cinta yg boleh mjamin kbahagian kita.....

Tanpa Nama berkata...

sekarang aku sedang bahagia...mungkin esok aku kan berduka...

Tanpa Nama berkata...

kadang2 ku rasa bhgia,kdg2 ku sedh ngan ore ku cntai,tp htiku ttap cintai dia walaupn die sllu wat driku kecewa,ku ttap syg sma die lbh dri apa2pn,hanya allah saje yang tahu betapa ku cintai dia,walaupan ku jrg bertemu dia,dia ttp tbhkan dri,ku sgt ykin skli inilh llki ku cinta sepnjang ku berknlan dgn dia,i luv u so much for everything,[zetty luv yatullah]ku sgt rndu pdnya,ku rela biar betapa pun perit tertsuk duri,jaln berliku tiada bertepi,ku percya tidk sia2 aku diuji demi cinta tersembunyi khidmatnya psti,semenjak mula ku prcya pda cinta,cinta itu memungkinkn sglanya cnt sci nan abadi.

Tanpa Nama berkata...

kadang2 aku rasa bahagia,kdg2 aku rasa sedih brsama insan yg aku sayang,tpi aku ttp cntakn dia n m.yanyanginya..w.pun kte xpnh brsua muka,,tp aku dpt rasa yg dia adlh cinta terakhirku..dia sll mbri aku smgt dlm khdpn,dia sll m.ambil brat ttg aku..bb aku terllu cntakn kau,hnye Allah sje yg thu brtapa aku m.cntaimu...diriku mlikmu dan dirimu mlikku..semoga hbgan kte ini kkl sehngga keakhir hyt kte..cinta kita penuh p,gorbanan...luv u so much...

nur berkata...

Ya ALLAH, anday bnar drku dbri sdtik lg utk dpt brbcra dgn drnya sblum mlaikat Izrael mnjlankn tgaznya mncbut nyawaku, izinkan aku mngcapkn trma ksh kpd drnya krna tlh mmbri kbhgiaan dlm drku..hlalkn lah ksh syg yg tlh kmi jlni slma ini..anday bnar ku prgi dulu sblumnya, tbahkn lah hatinya dan brikanlahnya kbhgiaan..

cici berkata...

cinta ?? bila kita melalui cinta, x akan nampak semua ayat2 ini bila cinta menguasai diri...

Tanpa Nama berkata...

memang sukar untuk mencari kebahagian sendiri melainkan kita yang mencari

LORETHA berkata...

KEBAHAGIAN MEMERLUKAN PENGORBANAN YANG LAHIR DARI HATI YANG SUCI....

Tanpa Nama berkata...

like..boleh share ye

Tanpa Nama berkata...

KEBAHAGIAAN ITU CUMA DTG APABILA ANDA BERDOA KEPADA ILAHI DAN MEMINTA KEPADANYA SUPAYA MEMBERIKAN ANDA KEBAHAGIAAN. :) insya allah

azis berkata...

MALAM INI MALAM YG PENUH KERINDUAN ..>?
DAN MALAM INI SAYA MERASA KESEPIAAN..?
DIA ASIK DENGAN EGO NYA..?
SAYA...TIDAK PERNAH MENGHARAP DIA MENCINTAI SYA..
SAYA CUMA MINTA SATU DARI DIA...HARGAI SEMUA PENGORBANAN YG SAYA SUDAH BERIKAN KEPA DA NYA..?
AKU CUMA MAU BILANG ..I ILOVE TO KIKI ....

azis berkata...

MALAM INI SAYA MERASA DI JAUHI SAHABAT SAYA ....TAPI SAYA PUNYA SATU YG TIDA PERNAH MENINGGAL KAN SAYA ..ALLAH SLALU MEMBERIKAN YG TERBAIK BUAT SAYA...YA ALLAH BERIKAN LAH TERUS KEHIDUPAN YG BAHAGIA UNTU SEMUA ORANG YG TLAH MENYAKITI SAYA..?

Tanpa Nama berkata...

Awak,saya rindu sgt3 akan awk yg dulu...pulangkn blik tawa dihatiku ini syg..sesungguhnya hatiku benar2 terluke tatkala mengenangkan sikapmu yang sudah jauh m'ilang m'niggalkan drimu...

Tanpa Nama berkata...

andai drimu tlah trtlis dlm jdoh ku,sjauh mne kamu lari,skuat mne kau mmbenci tp stu mse 6t pasti kte brstu kmbali..

Tanpa Nama berkata...

i love u darling

gadis misteri berkata...

besty klu dpt psngn yg setia kn smpy akhir hayat...

Tanpa Nama berkata...

bgus kata2 nya..

Tanpa Nama berkata...

sukak banget sama kata kta ktanya..

Tanpa Nama berkata...

ggggg

Tanpa Nama berkata...

terbaik!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kalau takot tentang risiko jgn ko cerita perjuangan

Tanpa Nama berkata...

sy harapkn kbahagiaan antara kmi bdua .. tp dia tgl kn sy & mlupakn sy dgn myayangi org lain .. sy sgt2 tluka .. :'(

Tanpa Nama berkata...

mungkin bahagia itu bukan milikku..tapi aku yakin setiap yang berlaku ada hikmahnya...

shahezan berkata...

Cintai lah seseorang tu , dan bukan menyintai nye sebab harta tapi cintai die dengan penuh ikhlas tanpa ada balasan ... :)

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.