Luahan Hati Cinta

Share on Tumblr
Kehidupan tidak akan indah tanpa hadirnya seseorang sebagai peneman dalam liku-liku kehidupan.

Tanpa cinta, akankah wujudnya keindahan seperti taman syurga dalam hidup? Dapatkah kehidupan dipenuhi dengan warna-warni seprti pelangi dalam kehidupan?

Cinta, ada yang suci, ada yang seketika cuma, cinta juga ada yang hanya untuk hiburan..

Tetap percayalah, bahawa tanpa cinta tidak akan indah perjalanan hidup ini kerna cinta memberikan pengalaman dan pengajaran kepada yang melaluinya..

Bagi diri ini, cinta itu ada perit, kegembiraan, keasyikkan dan membawa seribu erti dalam diri ini..

Percintaan yang dilalui mengajar diri ini makna sebenar cinta..

Tangisan, hilai tawa kegembiraan, jeritan keperitan serta lonjakkan keriangan saat bersama akan dikenangan selamanya kerna semua itu adalah harta yang tidak ternilai harganya bagi diri ini...

Nukilan:
Manda Luahan Hati Cinta

42 Komen:

LuFFy Art&HearTs berkata...

cinta memerik kan..

Tanpa Nama berkata...

sangat bagus q sampai nangis

Tanpa Nama berkata...

cinta membuat aku selalu tersenyum,tergelak n membuat aku tertanya...sampai bilakah....

Tanpa Nama berkata...

cnta sring mmbuat mimi arnie teo sring trsnyum sndrian...trknang kn tunang ny c hafiz....mmbuat kn sy cpt mrasakn cnta itu indah.......shati dan sjiwa.....moga2 mimi arnie teo dan psangan ny hafiz akn smpai ke jinjang plamin dan kkal hngga ke ank cucu.............amin


from..your frend...cicie

jgn lpa jmput tw...sy nk jd artis d ats pnts tym psndngan ko...msak nasi byk2 ar...bubuh mnyak byk2 spya jd nsi mnyk

Tanpa Nama berkata...

pacarku tidak menghirau kan ku .., gimana ya ???

eskopi berkata...

cinta tu membebankan ... percayalah ...... ! hoho ...

Tanpa Nama berkata...

cinta sering menghantui liku hidup....
ke hangatannya serasa asyik dlm sanuabari yg menusuk dlm kalbu
kadangkalanya membuatkan seseorang tertawa...
kadangkalanya akan melukakan...

Tanpa Nama berkata...

Sememangnya manusia diciptakan pasangan masing-masing cuma yang menentukan pertemuan antara lambat dan cepat. Sesungguhnya cinta itu sangat indah dan bermakna tanpa cinta siapalah kita.Aku bersyukur dikurniakan rasa cinta. Aku redha menerima cinta dan aku bersedia untuk mencintai dan dicintai. Aku bersyukur mencintai dan menerima dia seadanya. Seandainya aku dijodohkan bersamanya aku sangat bersyukur. cinta hatiku-Muhammad Syahidan-

Dimas berkata...

aQ bukanlah mnusia yg tak prna merasakan cinta ...
tp, aQ slalu ingin tau kpd siapakah hati cinta Q tumbuh dan berkembang...
adakah hti yg bsa Q singgahi ...
agar aQ bsa memeliharanya seumur hdup Q ....

Tanpa Nama berkata...

setiap lelaki mesti mencintai wanita.......kerana allah telah menciptakn pasangan hidup untuk mereke.......
wlaupon lambat,korang tetap akn mendapat pasangan hidup yang bahagie.....k lorh.....klau nk apew2 coll jerk 0177559016

Tanpa Nama berkata...

cinta..kepahitan dan kemanisannya amat sukar untuk kita ketahui. aku cinta namun dalam cinta ini ada kala aku tewas untuk menyatakannya..aku xpernah berhenti menyintai dan cintai walaupun aku adalah insan yg sering ditinggalkan cinta..cinta itu pernah dikatakan pembunuh diri kita namun dapatkah kita fahami erti cinta yg sebenarnya..aku masih juga kadangkala xfahami erti cinta ini..semua insan lakukan pengorbanan namun xsemua dapat apa yg mereka harapkan...

Tanpa Nama berkata...

cinta memang indah tapi cinta juga buat kite bersedih...aku juga telah cuba menyelamatkan percintaan ku..tapi gagal :-(..kerana ke egoan manusia 2 pihak diam menyepi..tapi aku wanita xkan nak cari lelaki..haruskah aku yang selalu bertanya jadikah kite ingin mendirikan mahligai cinta kite yang kite rancang..setiap kali bertalian si dia x pernah bertanya..padahal tarikh perancangan 2 dah lepas ..si dia buat mcm x tahu serta x rasa bersalah je..janji di mana??????aku mungkin nampak happy di muke serta bersama teman bila bersama...hakikat nya aku selalu memikirkan nya bagaimana hubungan ku dengan si dia..kadang menitis juga airmata..sedang taip ni pun aku rasa sedih sangat..aku nak luahkan je..nak tanye pendapat..salahkah aku berdiam begini..sedangkan aku sering bertanya nya sebelum ni..tapi dia yang diam menyepi...hampe....

Tanpa Nama berkata...

cinta akan mematangkan diri kita,,,walaupn bgtu perit,,,kita akan lalui jg...& kita xboleh brputus asa dlm prcintaan,,,krana ku psti allah akn mgurniakan kita seorang insan yg lebih baik dr sblum nya....

hajir d'cnukles berkata...

cinta memang indah tapi juga membuat hati kitah sedih .......aku juga pernah yang rasakan cinta kitah boleh berputus asa ,,karenah allah akan meruniakan insan yang lebih baik dari sebelumnya .........................?

Tanpa Nama berkata...

maok owg

Tanpa Nama berkata...

Akan tiba saatnya dimana kamu harus berhenti mencintai seseorang

Bukan karena orang itu berhenti mencintai kita

Atau karena ia tidak mempedulikan kita

Melainkan saat kita menyadari bahwa orang itu

Akan lebih berbahagia apabila kita melepasnya

Tetapi apabila kamu benar benar mencintai seseorang,

Jangan dengan mudah kita melepaskannya

Berjuanglah demi cintamu… Fight for your dream !

Tanpa Nama berkata...

cinta amat indah dan untuk merasakan nikmatnya perlulah ada keberanian untuk mendapatkan cinta itu tapi perlu dengan keikhlasan yang lahir dari hati yang murni dan ikhlas. Cinta juga amat membahagiakan kepada sesiapa sahaja yang merasakan kebhagian namun pada masa yang sama ia amat menyeksakan. Namun jika kita ihlas mencintai n menyanyangi seseorang sedalam mana pun penderitaan yg kita perolehi kita tidak akan merasakankannya dengan adanya cinta yang tulus...

Tanpa Nama berkata...

aQ dah x mampu rasakan kemanisan cinta setelah semua pengorbanan yg aQ lakukan langsung x d hargai........adakah sang jejaka yg aQ cintai langsung x tau perasaan aQ kat dia....
aQ dah x tau apa makna cinta tu bg aQ.............

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah jika kerana ALLAH, kerana ada yg lbih kita prlu cintai dripada yang dicintai.

Tanpa Nama berkata...

mantab sekali cinTa itu.

Tanpa Nama berkata...

emmm..
aku d sni mo bkongsi ttg hubungan cnta ku ngan ssorg yg amt ku sygi... dia ku gelar CINTA.. llki yg dlunya seorg playboy.. n aku bjya mnambat atynya... 5 taun tlah blalu... hbgan kmi smkin ary smkn renggang krna kmi bkn lg brda d zman rmaja... km sntiasa bz... tp aku slalu mmbri ruang utk hbgan km... tp dia slalu sbuk ngan ursan kjanya... n akhrnya aku mmtuskn hbgan dgnnya.. tp dia tdk ingn mlpaskn ku... aty slalu mybut nmanya... mgatakn rndu.. tp inilah hakikatnya... stiap prtmuan pazty tmui detik perpsahan... kdg aku terfkir.. adaka aku mmpu bthan dgn kkosongan ini... aku tw aku xkuat tuk mlakukan sme ni... tp ni la jln yg aku plh... n skrg aku tlah tmui ssorg yg bru dlm hdp ku... ttp aku tdk psty ada ka myntai ea lbh dr org dlu....

Tanpa Nama berkata...

terluka q dlam perih,,
cinta tx hya begtu menyakit kan,,
y dy buat kita tau sgalan na,,
kebahagiaan,,
air mata,,
n segala yg belum pernah qta rasakan,,
menetes na air mata ini..
untuk dy yg tercinta..
yg tx bisa q miliki,,
walau aq ingin,,
"f"
i love you

Tanpa Nama berkata...

cinta diibaratkan sebagai kita mengejar rama rama
apabila kita menghampirinya dia akan melarikan diri
tapi apabila kita bersendirian ,iakan menghampiri kita
OH INDAH NYA BERCINTA...I LOVE U SAYANG

Tanpa Nama berkata...

SY THU Kmu syg sy snGT,,TP KNP AWK MLUKN SY DPN ORG.SY CNTAKN AWK JUGA.

Tanpa Nama berkata...

SY nk jAUH Dr hDUP CM Ni..deMI MSA DPn sy..demi tunaikn hrpn fmLY Sy..sY IngINKN KDUPN Tng.klau sy sd tIADA..bnYk pereMPUAN TERBAIK Dr sy..knP SY TERBAIK BT KAMU?SDGKN RMi yG PndG Hina pD Sy.

Tanpa Nama berkata...

cinta emang indah di rasa tp bl sudah pergi sakit rasanya.....

Tanpa Nama berkata...

itulah yang dinamakan cinta...
org yg kita cintai tidak akan pernah mnerima...tidak sedar aper yg cba kt tunjkkan..
tp,apabla dy kehilangan kita,
barulah dy merasakan smuanya...

Tanpa Nama berkata...

cinte e2 mmg indah,
xpi apkah akn selamanye menjadi indah dlm aty kte?????
sul!t untuk sseorng utk ungkapkn dan hnye kite rasekan,
xde jwpan ats kate c!nte....

cinte,,,
xselalunye indah,
cinte dtg dan cinte juge b0leh prg,
cinte mmerlukan prsefahaman,kasih cyunk,miss,
agr 2 aty dpt brstu,
cinte yg rumit mgkin ade sbbnye,
tanganilah semua dugaan dan rintangan bersme2,
yg boleh membahagiakan idup....

kenpe juge aty masih meyintai,
sdgkn aty thu akn hakikatnye,
knpe aty masih merindui,
sdgkn rindu e2 tidak dsambut,knpe diri masih menunggu@menanti,
sdgkan diri thu penantian e2 xbrmakne,
sukarnye mmper0leh sebuah kbahag!aan e2,
............dan..........
knpe dsaat e2 juge kite kehilangannye....

~syahirah~
spew2 yg bce sye ucapkan trime ksih.....

Tanpa Nama berkata...

kekdg cinta itu indah,kkdg tak...ak mencintai seseorg..yg dh lme ak menantikn cinta ku berblz..ak seolh2 menepuk sebelah tgn..yg xakn berbunyi...skit...hati ini..ak hanya mmpu mencintai tp tak untuk dicintai..kerna wjhku tak seberapa..tp ak ttp bersyukur..perit sgt atie ini menahan kesakitan disaat si dye bahagia dgn yg lain..tp ak hrus tabah..apkh ak harus menanti si dye memblz cinta ini atau mencari yg lain..??apkh ad org yg lbh baik dri dye??apkh ad yg lain mmpu hidup bhgia dgnku??apkh mereka ikhlz menerimaku??semua persoaln 2 dh lame terbuku di hati ini..ku arap ak tabah hadapi arie yg mendatang..

Tanpa Nama berkata...

cinta yg satu....cinta pada allah...............

Tanpa Nama berkata...

cinta adalah senjata kepda mati..kcuali cinta yg abadi..

Tanpa Nama berkata...

orgtua kadang mengatakan qt jatuh cinta pd org yg salah... akn tetapi qt merasa qt jatuh cinta pd org yg benar...
dlm hal ini,apakh qt hx ikuti kata ortu atw kata hati....ini adl pengalamn pahit....

Tanpa Nama berkata...

Cinta..cinta tidak dapat dilihat,cinta hanya dapat dirasai oleh mereka yang benar2 menghargai cinta.susah untuk menjelaskan maksud cinta yang sebenar.cinta memerlukan pengorbanan,kesetiaan,kejujuran dan kepercayaan untuk mengukuhkan perhubungan yang dibina selama-lamanya.

kepada para pembaca,jika kalian memahami apa erti cinta.berkongsilah pendapat kalian mengenai erti cinta yang sebenar.

tetapi ketahuilah,cinta yang abadi dan kekal selamanya hanya untuk TUHAN YANG MAHA ESA..

rose angle life berkata...

manusia banyak menilai cinta itu buta,tapi tidak sama sekali,manusia membuat cinta itu buta kan mata hati mereka,disebabkan itu cinta selalu disalah erti.

ramai manusia yang tak pandai menilai apa itu cinta,banyak disalah ertikan,ingin merasai bagaimana nikmat nya bercinta,hargai lah sebuah percintaan itu,andai salah satu pergi meninggalkannya,tak guna lagi pada masa itu untuk dikesalinya lagi.

iizzd berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
iizzd berkata...

cinta hadir tampa diundang.....perginya tampa dipaksa...permulaan itu indah akhiranya derita....awas

Tanpa Nama berkata...

CINTA Sngt2 m'yakitkn......

Tanpa Nama berkata...

...??

0127963190 berkata...

cinta...itu cume pkataan..ia akan bermakna bila hadirnya seseorang dalam hidup anda,,berbahagi rasa kasih dan saling melengkapi..bukan untuknya..bukan untukmu jua tetapi buatlah semua itu kerana Allah..insylh...ada cinta sejati untuk anda sume..

@lEyli berkata...

kNpe tUhAn mEngaNugErAhkAn kitA skEpiNg hAti...????mAnAkAh skEpiNg lAgi...????
kitA pErlu bErUsahA utk mEncAri skEpiNg lAgi..krNa skEpiNg lAgi adA pAda oWg yg tlAh djdOhkAn utk kitA....

Tanpa Nama berkata...

cinta mbuat kita kesal krna lalaki tdk setia

Tanpa Nama berkata...

so sweet

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.