Tanda Lelaki Ingin Putuskan Hubungan

Share on Tumblr DIA AKAN MINTA PUTUS...


Lelaki mungkin sukar untuk melafazkan kata putus, tetapi bila si dia mulai menjauhkan diri, itulah tandanya si dia mulai jauhkan diri dari anda. Hati-hati dengan perubahannya dan lihat di cermin kesilapan dalam sedar atau tidak yang anda lakukan sehingga mengguris perasaannya. Lelaki juga sentitif…

Sering Ingkar Janji

Si dia mula tidak menepati janji untuk bertemu anda! Ada sahaja alasan saat-saat terakhir untuk tidak dapat bertemu dengan anda.

Pelbagai Persoalan
Lelaki bukanlah lelaki yang mudah untuk meluahkan segalagalanya. Ketika dia merasakan kehilangan cintanya, pelbagai soalan akan mula di tanya… “Adakah kamu rasa seperti ada yang tidak kena dengan perhubungan ini?” “Mungkin aku bukan orang yang tepat untuk mu…”

Rakan Lebih Penting
Si dia mulai mencari teman-teman lamanya. Jika dahulu masa hanya dihabiskan bersama kamu, sekarang si dia mulai menghabiskan masa berlibur bersama rakan-rakan. Di hujung-hujung nanti bila anda mula merungut, barulah dia akan berkata anda mengongkong kehidupannya dan meminta putus.

Mula Memuji Wanita Lain
Biarpun dahulu si dia mengagumi kecantikan wanita lain, tetapi tidak pernah diungkapkan di hadapan kekasih hatinya. Tetapi tiba-tiba si dia mula memuji dan kecantikan dan kehebatan wanita lain, itu bermakna dia ingin anda berasa cemburu dan tidak lagi menjaga hati perasaan anda.

MENGAPA DIA INGIN PUTUS??


Baby, you’re boring...

Sebahagian lelaki ada beranggapan bahawa wanita yang manja adalah jenis yang cute dan comel. Tapi kalau berlebihan apa jadinya, ya? Membosankan! Jawapan itu memang tidak akan keluar langsung dari mulutnya. Tapi jangan terkejut bila si dia mulai memberikan pelbagai alasan, saat anda merengek ingin di antar ke salon, pusat membeli-belah atau bertandang kerumah teman. Lelaki mulai jemu dan tidak tahan lagi dengan perangai manjanya… Tanda Lelaki Ingin Putuskan Hubungan

92 Komen:

Tanpa Nama berkata...

best

Tanpa Nama berkata...

SAYA PON SEDIH DAN DAPAT MERASAKAN IANYA SAMA SEPERTI KEHIDUPAN SAYA DENGAN CINTA

Tanpa Nama berkata...

memang tepat skali ap yang ditulis di atas,,.benda ni memg sy sdg alami dalam hidup sy skarang,,,..

Tanpa Nama berkata...

dea,

sememangnya cinta tidak perlu dicari biarla ia hadir sndry..krna pemergiaannya tidakla dirasai ='(

Tanpa Nama berkata...

bagai dgn waniya pula???

bdk sedih berkata...

Hmmmm..
saye pun penah hampir btol2 ptus..
dah 5 kali die mntak ptus...
saye x penah pun mntak ptus..sekali pun x penah..
tp,tiap kli nak ptus,msti die ckap die bkn yg terbaik...
die ckp sume berpunca daripada sye...

Tanpa Nama berkata...

erm..sakit sgt2..

Tanpa Nama berkata...

saya dah bertunang dan nak kawen pun tp sejak akhir2 ne bergaduh skit je dier kata putus, x payah kawen..dah la berjanji tp x tepati, x nak minta maaf, semuanya kata salah saya..sy stress giler skang ne..sy buat kptsan pindah tempat keje sbb ingatkan nak dekat, senang biler dah kawen tp ini menjadikan hubungan kitaorg lg worst..i hate that guy!!

Cinta ' Cari-Cari Cinta berkata...

knpa yah,.. hidup ini slalu di sengsarai oeh cinta,.. apa mungkin emang beginilah cinta,.. sulit ntuk mengikuti magnanya..???

Tanpa Nama berkata...

hurmmm... macam yg sedang alami jer... p try tuk faham dia... huhuuh
susah la...

Tanpa Nama berkata...

napeeee nie mcm sdh aje:)

Tanpa Nama berkata...

saya pun begitu juga selalu saja di sakiti hati ini memang sakit sekali bila hati dah luka begini lah nasib pp selalu di lukai.

Tanpa Nama berkata...

kadang2 tak faham dengan mereka ini asyik orang pp saja yang nak menjaga hati mereka tapi diorang langsung tak tahu nak menjaga hati malah di sakiti lagi ada.

Kakerou berkata...

mereka nk jaga ati la..tu psal dorg tak ungkapkan kata perpisahan dgn lisan..

Tanpa Nama berkata...

saya sudah bercinta 6 tahun tp kami bercinta dari jarak jauh,saya di utara dia di selatan,kami pernah bertemu hanya dua kali....yang selebihnya kami akan berhubung melalui sms dan call sahaja.akhir2 nie dia selalu saja mencari kesalahan saya dan hampir setiap hari kami bergaduh....setiap kali bergaduh dia akan jauhkan diri dari saya dan hendak berpisah..saya sayangkan dia wlaupun dia pernah melukai hati saya 2 tahun dulu apabila mempunyai kekasih lain tp saya tetap memaafkan dia dan memberi dia peluang ....tp sekarang saya keliru dan stress sgt patutkah saya teruskan hubungan ini?

Tanpa Nama berkata...

KENAPE LELAKI PERLU BERUBAH TAK CKUP SORANG YANG DIA DAH DE..

tierah@wanie_96_ berkata...

lakky sume sme,,bodohhhhhhhh!p mam r..!

Tanpa Nama berkata...

tak sume laki mcm tu.....sebilangan nye shj.igt tu

Tanpa Nama berkata...

Mngpa llki dgn bgtu mdh mnnglkn wnta yg dlu dea pja yg dsyngi drndui apabla brtmu wnta len????Sdgkn wktu nk tackle mcm2 yg dea bt utk mnmbt hati wnta trsbt...KJMNYE SOWG INSN YG BRNMA LELEKI.....

Tanpa Nama berkata...

biase r tu.... jgn sdh r.... jodoh ditentukan olh Allah kan... so, time jew... jgn slhkan owg laki2 laaaaa.....

insan derita berkata...

ak dh kwn nga dy dh dkt 1 thun........bru2 nie ak dpt tw dy dh ada ewek lain slaen ak.........hancurnye aty ak hanya tuhan jer y tw..........dy pjuk ak,kami baik blik.......bqu2 nie plak ak tgok dy nga prmpuan lain.......ak dh x tau nk buat pe la....ak dh penat akt rentak hdup dy......ak x tw skg nie ak msh syg kn dy lg atau x......y ak ty skg nie dy ngah kuaq nga prpuan laen........p bzar la konnon....ak y ada kt dpn mata dy x ajak pn p bazar..........alasan dy ak pkai bju krung x blh naik mtr................sapa2 ak y fhm prasaan ak,tlg la pe y perlu ak buat........

chempaka lina berkata...

lelaki mudah jatuh cinta sehinggakan kadang-kadang mereka terlalu tamak...tak cukup 1

insan tertipu berkata...

ak dah kwn ngan die dkt 1 thun lbih...die prnh ckp die mnat kat ak....dsbbkn die ckp gitu ak pon jtuh ati kat die....ak slalu contct ngan die coz ak nk die tau ak ske kat die...die pon slalu call ak comei la...syg la...ak pon ngat die btol2 syg kat ak....tp ari2 ak send lrik lgu cinta kat die coz ak nk mnyatakn cinta ak kat die mlalui lrik tu...tp syg die ckp die ase srba slh dgn ak...ak ngat die btol2 syg kat ak...mlgnye die ckp kat ak die dh xde ati kat ak...die ckp die dh ad awek...ak ase trtipu ngat...slma ni die tpu ak...ak ngat die btol2 syg kat ak....die jhat....tlong la ak...ak xtau camner nk lpekn die...ak dh syg kat die sgt tlong aku.....

Tanpa Nama berkata...

tip ni sgt bagus..dari ape yg sy bcer mmg dia ingn mnjauhkn diri drpd sy..mgkin sy bkn yg trbaek utknye..sy pasrah asalkn die bhgie..ni pngorbanan cinta sy utknye..

Tanpa Nama berkata...

cari yg lain aja...............

Tanpa Nama berkata...

laki , mmg penting dalam hidup kite . laki jgk menderite kann hidup kite . kenape lha adam di cipta untuk hawa ? hanya untuk menyakiti . rasa cinta sanad indah , tp sanad pedih jika ditiggal kann . wahaii insan yg bernama lelaki . jgn lha enkau menyakiti hati wanita , sesungguh nya wanita lha yg akan memberi kebahgiaan .

Tanpa Nama berkata...

aq da knal dia dkat 3 tahun da...aq SAYANG sgat kat dia...tp aq hairan napa dia tiba2 sepikn dri dri aq...xde stupn tanda sma ngn tips 2....hukhukhuk...aq rindu ngn dia sngt2....

Tanpa Nama berkata...

cmne lak law laki yang cuke majuk ek???bkn majuk ape ar tp lbih elok kate die cm lbih snsitif ckit...law die xdpt pe yg die nk...mule ar tarik muke...nape cm2????

Tanpa Nama berkata...

love my hubby so much...hrap2 dapat titik phujung yg mbahagiakan...

Tanpa Nama berkata...

lelaki sekarang jangan terlalu mpcayai....
hati akn merana....
ala dia wat mcm 2 cari je laen....
pompuan blh idup tanpa lelaki la....

Tanpa Nama berkata...

betol tu jgn tlalu pcyekan lelaki...sesetengh lelaki sengaja nak ambik kesempatan..
itu yg paling tak syok...

anna berkata...

sedeyyyyyy

Tanpa Nama berkata...

..dh berlaku pd diri sy..bercinta hampir 3thn..sama2 merancang utk bertunang pd bln feb 2010 dn berkawin lepas raya thn ni(2010)..tp akhirnya dia memutuskan perhubungan pd dec 2009..tanda2 awal sama seperti yg dinyatakn diatas..mulanya rasa susah nk percaya yg dia dh jauh pegi dr idup sy..dn akhirnya sy sedar yg dia mmg dh x ada lagi dlm idup sy..kini sy bersendirian dibayangi kenangan2 bersama dia..tersenyum bila ingat saat kisah cinta kami,tergelak bila ingat saat gurau senda kami,bersedih bila ingat saat dia mula menjauhkan diri dn menangis bila ingat saat kali terakhir menatap wajahnya semasa dia meninggalkan sy...

Tanpa Nama berkata...

korg suma nie asyik kata dkt org lelaki je.. aku nie, dh 5 tahun bercinta dgn awek aku, b4 aku bercinta dgn dia, mmg dia mengaku dia dh berpisah dgn pakwe lama dia.. ble kuar dgn aku, dia dok kutuk2 pakwe dia, aku nie jd tmpt luah perasaan dia.. lps 2, dia ckp dia suka dkt aku.. aku trima je la, lgpun aku x penah bercinta, dia 1st love aku.. tp, stelah 5tahun, tbe2 je dia pegi balik dkt boy lama dia.. sepanjang perhubungan kami, aku jaga dia elok2, suma bnda yg dia x suka, aku x wat.. aku manjakn dia, aku beli dia mcm2.. last2 dia tgglkn aku sorg2? lps raya nie, kami dh berbincang nk bertunang.. tp x sangka bulan ogos dia mtk putus dgn aku, pd mlm hari jadi aku.. so, pompuan baik ke? tahniah kpd dia sbb berjaya menghancurkan hati aku.. tapi, aku masih sygkn dia, dan akn tggu dia sampai bila2...

Tanpa Nama berkata...

aku sudh brkwan dgan dia dkt 4thn lbh.skrg dh bertung..alhamdulillah pa yg aku bca xprnah lagi trjadi.moga brkekalan hgga ke akhirat.

Tanpa Nama berkata...

mula pandg pertma aku sudah jtuh cinta pda sidia,mgkin itu di namakn cinta pertma.....tapi aku xsgka cinta aku berbalas,kami berkwan....mgkin dari jiwa aku yang muda dan kebudak2kan baru nak mgenal erti cinta..aku melafskan kata putus padanya..tiada slah silap yang dia lakukan,dia kecewa dgn aku,dia membwa diri..........skrg aku plk yg merana kern ksilpan lalu.....hrgailah orang y btl2 tlh mnyayangi kita k.

Tanpa Nama berkata...

jgn hrp lelaki yng memandg kita rupa prs yng blm tntu di btl2 syg kt kita....esk lusa jika kcntikan kita ditarik allah tidak mustahil dia meninggalkan kita

Tanpa Nama berkata...

Cintailah dia kerana Allah..
pasti akan terlerai segala yg tersirat dan tersurat..
Ikhlas mencintainya kerana Allah..
kerna andai kata tidak lagi bersama pasti kita redha ketentuan Allah..
segala2nya adalah pinjam2man..
hanya kenangan dapat diabadikan..

Raden Mas Gusti Agung

eyfa berkata...

sy setuju topik yg di bincangkan ini...........

Tanpa Nama berkata...

tak semua laki cam tu,sy ni laki jgk ye tp tak cam tu ek....semua cerita putus cinta....membosankan....kalau nak becinta,jgn bagi seratus peratus cinta sayang korang,bg setgh je..50/50,atau tak pon,70/30,bila putus tak la parah,betul tak,terutama org pempuan jgn pecya sgt kat laki nie...ambik kesempatan aje keja dia...emmm apa pon banyk2 besabr,pasti ada hikmah.apa pon tejadi allah yang tentukannya,wlkslm....

Tanpa Nama berkata...

ambil ikhtibar dpd setiap kjadian yg blaku....

Tanpa Nama berkata...

memang lelaki suka memainkan perasaan perempuan.lebih2 lagi bila dia tahu perempuan tue btl2 syg kat dia...kenapa lelaki senang jer meninggalkan kita lepas sama2 berjanji setia..serik untuk bercinta lepas ditinggalkan kekasih...

Tanpa Nama berkata...

sakit hati.. dlu b4 couple..bukan main indah berkata2.. skng dye..bhgie ngan pmpuan laen. dasar curang kau bie !! sedih ! nsb Tuhan msh sygkn mcux.. kalau x..nthlh..nsb mcux time tu .. biarlh mcux luahkn hati mcux disini..biar bie tau..betapa sygnya mcux kat bie.. andai itu takdirnya..aku rela..asalkn kmu bhgia..

Tanpa Nama berkata...

bkn sume lelaki sama,,aien x stuju,,,&juga x suma pompuan sama...mang rmbt sama itam..p haty lain2!!!!kite knl mce drjh 6,,pztu dia prgi tmpt len...rasa cdey gk,,p x sangka kite brtemu disekolah mce tnngktn 5....brmula dgn hubungan kwn,,skg ke arh hubungan cinta,,,,,hubungan kami ckp 2 taon bln satu ny&kami harap hubungan kami tetap brsemi....kami mrngcng tok disatukn..p x tahu ble....tgu jela mcenyeea,,,,amin....doakn ea,,,,saya tetap tgu dia pimpin saya ke mahligai.....bahagia,,,saya rasa dia pilihan idup saya...x mustahil..bibit cinta zmn skolah,,tdk mnkin brsatu????yg pnting kesabaran&kesetiaan.....jangan kau pergi sayang*abg..aq sgt mncntaimu....

Tanpa Nama berkata...

...hmm..aqw cdey gler..die ckp die x thu pew hbngn kteowg..mybe die dh cyunk gurlz laen n 2 y aqw rse...dlu die prnh ckp cyunk p hmm enthla...mmg x sume llki cm uh...p mngkin dlm 1000 juz bape jewk y ley aqw cye...cdey gler...saat ni aqw cbe jauhkn dri dri die..p aqw x bley...

syeera berkata...

sedih baca kisah ni..xtau ape status hubungan ktorg skrg..ye sy faham dia sibuk bkerja tmbh lg target kami ingin bkahwin akhir thn hadapan..tp dia yg sy kenali xble berenggang dgn phone nye..ade je msg yg dihantarnya..tp lately,alasannya sibuk bekerja hingga seharian xde khabar drp dia..bingung nye..adekah tu cubaan melarikan diri atau betul2 sibuk?

Tanpa Nama berkata...

eM mMg tOl pE yAnG t'TuLis kAt AtAs tUh.. eM kALo KaPeL kItE mNtAx PutUs,, tRy tO dEfEnD... tApI kALo Da b'kALi2 dIe mNtAx puTos,, Juz LeT gO.. sB ia m'wAt KaN kITe t'sEkSe... sB sYe Da pRNah LaLui sUmE nIe... n iT rEaLy hUrt..

Tanpa Nama berkata...

paling menyakitkan hati apabila si dia tiba2 sje mntak ptus.. tanpa mberitahu apa-apa alasan....

Tanpa Nama berkata...

erm..dulu mse mula2 kami kenal dye selalu cntct aku,mcj aku kerap sgt..klu aku lmbt blas mcj.dye akn kol aku..tnye knp x bls mcj dye?best sgt time tue..tp skrg nie bile aku kol dye xpnh nk angkat.alasan dye tkot kredit aku hbis!ske hati aku la kedit aku!ish3..aku pon xpnh berkira dgn si dia.n dye akan ckp lg klu aku kol dye lg pon xde benda nk ckp sedihnye hati aku nie..selama kami bercinta aku xpnh sekali pon tinggikan sore kat dye.xpnh mara..memg dye byk sakitkan hati aku tp aku xpnh tunjuk kat dye.aku selalu nangis sendirian..tp dye xpnh taw..yg aku salu nangis utk dye...sedihnye?adakah cinta aku dan si dia tak kesampaian??

Tanpa Nama berkata...

hmm.lelaki cemuenye came aja..kdang2 gurlz yg bodo sbb tlalu pcyekan lelaki n pomiz2 lelaki..hurm,mcm aku..die selalu nk diri die btol..asal gdo,ego die la dtg..knpe eyh?lau xde ego,xley hdop ke??ker tu tndenye bosan???hurm..hnye ape yg aku mmpu,cume bsba..trime aje hakikat yg akn dtg..kite cume perlu berserah kepade takdir..kdang2,aku bnci cpel..tp kdang cpel tu boleh wt kite bahagie..tp hnye smtre..mule2 je,syg..jnjy xkn tngglkan..akn hidup semati..tp???hurm..mungkin belum masenye..jodoh tu akn dtg sndri..kite cume perlu mnerima saje..aku pon bdo,sbb pcyekn lelaki..lelaki tu ibarat tmpt kite mngadu..hmm..aku dah xmmpu tok berkate2..aty ku hncur musnah!dah xde bnde yg boleh buat aku bhgie sperti dahulu..skrang hnye tnggu mase...tc...

Tanpa Nama berkata...

aku pun sama...bila aku mintak putus dia x nak...tp bila tgk sejak kebelakangan ini dia berubah..bila aku sms baru di reply..2 pun punyalah lama nak tunggu..kol jgn haraplah...kecewa betol

Tanpa Nama berkata...

ermmm,,mmg btol laki2 sukar utok mlfazkn kata putos but dri segi prlakuan dia kter akn pasan,,prubahan i2 akn brlaku sgt2 ketara..akhir nyer aq tlah wat kputusan utok lpas kn dia..biar dia dgn idop dia n aq dgn idop aq,,myb dgn cre i2 dia lg bhgia..

ryna ho berkata...

ermm..... wanita ni insan yg lemah bile berhadapan dengan cinta... saya hanya leh sarankan... jgn menyayangi seseorng itu lebih drpd sayangi diri kita dan act cool sahaja....
sentiasa hormat pada kaum lelaki.... buat mereka rasa yg kita ni wanita x mudah dikecewakan oleh cinta... baru mereka akan hargai diri kita.... xdelah maksudnye setiap masa kita harus ego... dalam sesetengah hal... wanita harus ade ego... baru lelaki akan respect n cair.... ingat tu..... :) kene bijak main peranan...
bile lelaki cemburu tgk awek diorang still ade market baru diorang tau..langit tu tinggi ke rendah... cemburukan tanda syg... tapi jgn lah kita plak yg ngada2 buat dia cemburu... like i say kene be smart.... guys only like smart gurls... but sumtimes u just need to act dumb n fool so that guys feels we do need them in our live!...

melati desa berkata...

aku knl ngn dier nh time chattng...mmg sweet giler..sbb otak kami berdua giler2...so leh release tntion ar kalu kitaowg ckp..pnuh ngn glak tawa..aku try ntuk fhm die sbb die bz giler..1 day da 2 weeks die x kol n msg aku...mmg parah ar time 2..mula fkir bebukan...after dat die kol aku...naek nangis aku dbuatnyer,,,dier kata dia syg aku sgt2 n x kan lupkan aku..soh aku fkir matang sal hbngn kami..die wat smua 2 ntuk kitaowg...tp skunk nh da sbln lbh kmi lost cntct...kdg2 sdh sgt2..aku sepi..tp perasaan aku pda die mmg utuh...aku ttp syg n rndu die ari2..smpai bile aku nak mcm nh...rsa nak nangis pun ada...

Tanpa Nama berkata...

hati sy sakit.....mngpa prlu berbohong??? mengapa ucapkan kata sayang kepd wanita lain sedangkan seorang isteri menunggu dengan setia kepulangan suami dr bekerja....hancur....lunyai...bukan sja tercalar hati & perasaan....punah semua....hilang semua kepercayaan....tiada kata2 dpt mengambarkan rasa hati yg telah berderai ini....spt tiada kemaafan lg buat suami.....grrrrrrrr

Tanpa Nama berkata...

sgt perit apabila mgalaminya

Tanpa Nama berkata...

salam..semua orang ade pengalaman masing2..anggap je 2 sbgai ujian dpd-Nya..sesungguhnya spe yg nk seksa..semua ta nk.wlupn mnde ni ta pena jd kat sy..tp dunia prcintaan ta smua indah..sy sedang merasaknnye..perit menanti saban hari.saban waktu si dia yg jauh d perantauan..ta bjumpe..ada prcye..tp lg byk perasaan musykil..cintakah dia pd sy?rindu ta mcm sy sntiase rindukn die..klu korg sume dgr detik2 prknalan kmi mmg la korg akn gelakkn sy.."mudah pcye"..ye..tp hati ni..amek mase sminit je utk mncintai die..sbr kn hati..doa..tawakal..insyaallah..Dia mendengar..

Tanpa Nama berkata...

die ckp die sygkan saye..die suh sye tnggu die...tp sjak akhir2 ni...die myalahkan sye ats ksilapan sye..sye xtau ape ksilapan yg telah sye lakukan...kini....die kate nk berkawen dgn org lain...ape silap sye?sdgkan slama ni sye tnggu die dgn ikhlas tnpa sbrang rungutan pun....

Tanpa Nama berkata...

mengapa dulu engkau menberi cinta???tapi skrng engkau tingl aku brgitu saje..sedih sngt2 hati ini..aku mncintai dri mu syg..ape slh aku?

Tanpa Nama berkata...

si dia emang CAKEP..
kini dia mulai sering MENYALAHKAN sya,hanya karna msalah spele,sya tau sya emang slah,tpi ksalahan itu sbenarnya brasal dari dirinya cendiri..
gra gra wktu kmarin,kni dya lebih sering susah di HUBUNGI.susah untuk diajak KETEMU

Tanpa Nama berkata...

Kami dah bercinta selama 4 thn. Dia terlalu sayangkan aku dan aku x mampu utk nafikan perkara tu. Byk masalah yg kami sama2 lalui. susah & senang. Tapi...akhir2 ni aku rasakan yg aku x layak utk dia. Dia semakin berubah menjadi lebih baik skrg. Aku gembira dgn perubahan dia hinggakan aku rasa aku bukanlah pompuan yg layak utk dia. Aku rasa lbh baik aku putuskan hubungan dgn dia wlupun cinta antara kami sgt kuat. aku nak putus sbb aku tlalu sygkan dia dan aku berharap dia akan berjumpa dgn sorg wanita yg lebih baik & lebih sempurna dari aku. Wlupun kami dah tak bersama nanti...aku akan tetap cintakan dia hingga nafas terakhir. Skrg aku sedang cuba utk jauhkan diri dari dia. Abang...percayalah...sy terpaksa buat mcm ni wlupun meninggalakn abg ibarat separuh dari jiwa sy pergi...abg akan faham nti...aku bersyukur pernah dipertemukan dgn lelaki sepertinya...

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah...aq da 3 thun ngn dye..tp dye x prnah skali pon tnjkkan tande2 sprti dye nk tggalkn aq...:)

Tanpa Nama berkata...

knp lelaki xboleh setia...pada hal aku terlalu menyintainya....knp....???knp....?????knp...??????

Tanpa Nama berkata...

HMMM AP MOTIF DYE BCINTA NGAN AQ???????SAAT AQ SGT SYGKAN DYE,,,DYE TGGALKN AQ CM 2 JEW..."KTE PUTUS K,BYE ASKUM"HMMM MUDAHNYA DYE MLAFAZKAN KTA PUTUS 2..SKALI MSG JEW...AQ PON TNPA BFIKIR PANJANG"HMM OK"...SALAHKAH AQ BUAT BGTU????RSANYA X COZ DA OWG DAH XSKEKAN KTE....TP,,AQ MSIH SYGKAN DYE SHGGA AKHIR HYATKU...HMMM AQ TRBCE KAT WALL FB BHAWA DYE DA AD MAKWE....SEDIHNYE AQ..TP AQ TTP XKAN CRI LLAKI LAIN COZ AQ SYG SGT2 KT DYE...WLAUPON DYE XTAWU,,XPE LARH...ASALKAN ATY AQ TAWU....

Tanpa Nama berkata...

rsanya sume ada pglman msing2... aku jga agaknya mngalami bnda yg sma.. agaknya dh tkdir aku bgini.. x pnah nk merasa btul2 bhgia.. msa mula2 dia nk rpat...aku try jgak nk mngelak.. tpi ahkirnya aku bg jgak peluang...aku rsa mgkin inilah cinta terakhirku stelah byk kali putus cnta.. tpi spertinya skrg berulang..tpi skrg hbgn kmi dingn sbb fmily aku slalu mntk tgguh pertngn kmi.. die plak x ska nk tggu lma2.. aku jdi tersepit antra fmili dan dia... skrg.. aku terpksa bersedia..utk lepaskn die..aku tau..klu dgn aku die kna tggu lgi...sbb fmili aku x lpas lgi..utk kmi kawen...skrg die mkin jrang call n msg.. huhh terasa sgt2 laa... perlu ke aku lpaskn die?? tpi ada sesuatu perjnjian yg tlah kami buat.. hya perjnjian itu yg mngikat kmi skrg..wpun perasaan mkin pudar..hurmm... SM1608 aku sgt cinta dia..MZ

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah sy dh brtunang setelah 3 taun berkwan.Namun berkat kejujuran die,die telah brjmpe dgn keluargaku dan menyatakan hasrat untuk berkwn dgnku..kami sama2 blaja..dan die merupakan cinta pertamaku..kami tidak pernah melakukan perkara yang dilaranag..Alhamdulillah kami masih menjaga adab..yang saya taw sekiranya kita sayang kpdnya..kita hndaklah sentiasa berdoa kepada Allah mudah2an dipanjangkan jodoh kita..kalo kita putus..Allah akan memberikan yang lebih baik dari sebelumnya..Kerana Allah maha mengetahui apa yang kita tidak tahu..jadi mudah2an lelaki yang aku telah terima hadir di dalam hati ini mampu membimbing aku ke jalan yang Allah redhai dan berkekalan..

mencari asal_usul berkata...

salam..nak bg ulasan sikit..
sebenarnya lelaki nie bukan nya sayang sangat pon kat perempuan..bermadah no1..tapi hati...sape tau!!!!!!!!!!!!!!!!!
yang confirm2 nak ambil kesempatan jewp..nasib ar tuh kan..
IMAN TAK KUAT,JWBNYA REBAHLAH DI PANGKUAN LELAKI IDUNG BELANG!!!!
Nasib lar wahai perempuan........mmmmmm.....seddih idup!!

Tanpa Nama berkata...

ya tuhn,tlongla sy...sy sgt bnci kpd kcurngn..even sy dn dia mc brsma....ttpi smuanya x sprti dlu lg....dia pna cl sy...yg dia borink..dn ign mmnta no kwn2 sy..dia ckp dia mw yg gurl ajahti pmpuan mna yg x skit hti....dn kdg2...dia ckp bsan krna slu cl sy...cz tda bnda yg mw dckp.knp dia x pna trfkir ka prasan sy cmna..sy slunya excted 4 brckp dgny...tp dia........y...adaka dia mmg da bsan dgn ku.......ya.tuhn bntu la....sy jg mc skit ati dgn kcurngnny pda bln lalu....gfny 2....cousin sy sndri...y?????.....knp dia x pna mhami prasn sy.....

Tanpa Nama berkata...

laky mmang....mudah bagi jnji2 palsu....
dy wat ite syg dy,past dy tinggalkan ite....

miss-not-so-good berkata...

lepas dekat 3tahun kami bcinta,pnh dgn suka n bhgia..dh la jrk jauh. tbe2 dia berubah . kejap je. sekelip mata. hnya kerana sy bkwn dgn laki lain. mmg xsalah kalau dia nak cmburu. tp tu cmbru buta. dh 3bulan sy b'usaha utk berbaik semula tpi xada hasil. dia ckp sy slh 100%. entah la. semua salah perempuan, lelaki nmppak. sekarang, sy dgn hidup lama sy.. hidup sebelum ada dia.

Tanpa Nama berkata...

Aku ingt lg,dulu mse mula2 kitorg knl...aku tngok dia jenis pemalu,kitorg kje kt tmpt sme,aku ni jenis yg suka menyakat org, aku sll sakat dia yg pemalu 2,suke tgk muka dia yg merah bila malu...mulanya,aku xtfikir pun akn jth ati kt dia,lme2 hbgn kitorg jd rapat,dia sll msj aku bila blik kje,xlme kmudian dia kje kt tmpt lain,jauh dari aku,dia tnye psaan aku kt dia..bila bjauhan,brulah aku sedar aku da mula sygkn dia,aku pun terima dia..kitorg sll contact,tp entahlah aku prasan perubahan dia,dia da jarang msj aku,dia kata xde kdt,aku pun call r dia,dia kata nnt kdt aku hbis,aku xkesah lgsg,yg penting dpt ckp ngan dia..hbgn kitorg da xmcm dulu,skg ni da nk dkt 3minggu dia xmsj aku,msj yg aku anta kt dye 3minggu lps pun dye xbls,hmpir setiap mlm aku tunggu blsn dari dia,tp hampa..agknya,btol r dia nk mintak putus ngan aku tp xberani nk ckp,aku da bsiap sedia kalau dia nk putuskn hbgn kitorg,aku xnk mghrp pd sesuatu yg xpsti,aku benci dia mghilg tnp berita,aku nakkan kata putus dari dia,aku redha jika dia da ada org lain,mungkin aku bukan wanita yg baik untuk dia,aku keliru dgn status kitorg,boleh ke aku anggap kitorg dah xde ape2 hbgn disebabkn dia menyepikan diri?Aku benci bende tergantung camni..baik putuskan,aku akui mmg sakit ati aku ni, terasa cam dipermainkan,dahlah dia 1st couple aku,terluka sgt...aku dah serik nk bcinta,aku xnk merasai kepedihan itu lagi,xsggup rsenya,biarlah aku mengubati luka di hati ini... semoga kau menemukan kebahagiaan yg kau cari slame ini,mungkin aku tdk mampu mmbhagiakn kau,pergilah syg,aku rela melepaskanmu pergi......

Tanpa Nama berkata...

emang sulitx untuk mengerti arti cinta karena cinta tak dumbuh dgn perkataan saja tapi tumbuhx cinta berasal dari hati............

hanna juliana berkata...

laki2 mmg sme jer..dlu aq pena c0uple n aq epy sgt2 ngn dhe,suatu hri dhe ad p'lwnan b0la kt skula n aq ngn dhe stu skula..past0o aq n kwn2 aq pegi tg0p dhe men b0la kt pdang skula,pasto0 ad laa due 0rg kwn aq nie,dhe dtg kt aq n aq tnye dhe mri tg0p b0la jgk kew?? dhe pun ckp a'ah ..dhe pun ckap cm nim " ni hah fatnin nk bgi sk0ngan kt gwe dhe " aq pun tnye dhe spe ?? kwn dhe pun ckap juwe laa gwe dhe .. aq pun snyp ..kwn aq adda pun sruh aq pegi jmpe laki t0o .. aq pun pegi laa n dhe mcm nk lri kn dri drpda aq cz myb dhe tk0t cz fatnin t0o dduk d s'blah aq myb dhe fkir rhsia dhe akn t'bngkar.. n then aq kjar dhe n aq tnye dhe npe wt aq cm nim ?? dhe pun ckp wt cm ner ?? aq pun ckp kt dhe sia2 jer kyte cple 2,3 thun p cm nim awk blas kt sy .. past0o aq mtk pt0z p dhe tax trme n dhe sng0p tgl fatnin..n then d'sbbkn syg aq sg0p trme dhe cz dhe da pt0z ngn fatnin.. dduk 2,3 ari fatnin mcj kt aq n fatnin tnye aq,aq msh cple tax ngn juwe ..aq pun tnye fatnin npe tny cm to0?? fatnin pun ckp yg dhe still lg ngn b0y t0o .. aq mmg kcwe ngn laki t0o .. n aq arap dhe ngn fatnin kkal smpai ble2 .. aq ingin dhe bhgia ngn plihan dhe ..n angp jer aq tax pena cple n tax pena knl ngn dhe .. C.I.N.T.A sgt pedih bg aq ..

tasyarina berkata...

saya merasainya skrg ni..si dia memberikan alasan sbuk dan meminta saya blaja hdup tanpanya..saya sgt2 sedih ketika ini..

Tanpa Nama berkata...

mngkin stgah org anggap sbuk 2 1 alsn.. tpi x bgi sy.. kmi ni jrak jaoh.. kalo kte pcye kt die... kte xkn ckap sbuknye die 2 1 alasn... jgn bgntung idup sgt tnpe org laen sbb nnti ble die xde.. kte xwtu nk bwt pe sndiri.. for tasyarina: jgan sdey.. pmpuan kne kuat.. awk sure sbuk die 2 alasn??? urm.. saba k..

Tanpa Nama berkata...

ayat terakhir tu betul sangat...sampai suh ubah penampilan.dulu tak kisah pun.leh trime seadanyer..sedih sangat

Tanpa Nama berkata...

dLu aK pNa kpEL nGn s0wg daK ni..dy 2 aLim sKit r..tp msa kTa0wG kpeL ni kTa0wg sTay jA0h..dy p0n x cM sKunk..lpZ dy dpT rSuLT kranG 0k mK dY p0n sw0h pnDaH..LsT2 Dy pNdAH 1 sEK ngN aK..kTa0wG dK sTu KLz..sJaK 2 pLajRaN aK MmAnG mR0s0t..Ak p0n x tAw sbb pA aK jD cM 2..t0k aK cKp laW aK dPt rSuLt tr0k g dLm pLaJrN dY nK aNtQ kT mA aK kT kl nu..SjAk dy pndah sni ak mmang x bley lngsung nk brenggang dr dy..tp msalahnya skunk ni ak x ley nk blajQ sbb dy ad kt sni dLu aK pNah mnx break ngn alsan nk blajQ dLu T lpz spm kta kpel blek tp dy mti2 x maw kn0nya dy syg kt ak..ak p0n ak0r ngn khndak dy n blajr tuk x mnx break lg lawp0n ak yk sksa..ak syg dy tp ak syg kt plajran ak jgk..lSt2 bLa kta0wg slalu gd0h dy lak yk mnx break..ak x mrungut p0n cm dy kta kt ak bla ak mnx break ngn dy dlu..dy 2 cmbru bta..trlmpau2 bta...dLm hbungn kta0wg bNyk jgk la praturan yk mmang ak x ley nk bwt..cthnya ddahkn aurat,smbg ngn laky laen tp ak lnggr gk sbb ak x than..dy mng0ngk0ng tp ak x ksah sbb ak taw dy syg kt bla ak wt pangai dy bsaq2 kn tp law dy lak ak diam ja..bla ak ckp cm 2 dy kta la ak cri psai nk gd0h..x ckup g ka syg ak kt dy??smpai dy wt ak cm ni...skunk kta0wg da x dw pape..kwn2 p0n bnyk yk sw0h ak break sbb dy0rg p0n x than tgk ak kpelngn dak ni..tp ak mseh sygkn dy n snggup tnggu dy smpay bla2 lawp0n ak plihan trakir dy ak x ksah sbb ak sygkn dy n ak ngaku da fall in l0ve ngn dy..pnah dlu sbb dy ak gd0h kwn ak tp ad r jgk sngkut ngn ak..ak x taw bley ka dk blajQ ngn keadaan aty yk trlka cm ni mmangkn ta0n dpn ak nk ambk sPm..tnda2 cm kt ats 2 ad sdikit sbnyk dlm dri dy..kdg2 ak syak dy ad pmpuan laen tp ak x brany nk td0h..
x pw la wk.law awk law wk mseh sygkn sy,sy ttap akn tnggu awk mskip0n lma...

Tanpa Nama berkata...

hurrmm..aq da tanda2 nie..dy skang slalu kuar dgn kwn2 dy..n pnah ckp dah lama "xbfoya2 sbb dpt awek xsporting = kOngkong"lastly aq gduh n gduh aq mtak break tapi dy ungkit sgala macam yang dy dh wat n dy nagis2 bila nak break..xfaham btOl...some1 pless help me..=)

Puteri NurSakinah berkata...

Sedihnye !

Tanpa Nama berkata...

hmm. dh ramai sgt luahkn prasaan kt sini. so aku pun.
smenjak dua menjak ni. aku jd moody dgn penat bkerja and so on. yup! mmg aku jeles tgk dia dok chat dgn laki lain. kdg2 smpai aku pun dia x hirau. tp, xpa aku sabar. maybe di masih punya ciri kebudak budakan. lambat pickup. aku syg dia sgt2. kalau boleh aku nk hidup semati dgn dia. tp, jodoh semua kt tangan tuhan. so, kalau dia bukan jodoh aku. aku harap sgt. aku nk pergi jauh jauh jauh dr hidup dia. sesetengah laki. kalau dipujuk. mmg cepat cair. aku xpaham langsung pasai dia. kdg2 perkara yg remeh temeh pun. dia nk besar2kan. any idea?

Tanpa Nama berkata...

dlu sya pnah brjumpa ngan sorang llaki yang sngat2 sya cintai,,kami da lama bercinta dan tiba2 sya t'rnmpak gmbar2nya bersma wnita lain di lman sosial fb, sjak itu hbungan kami smakin ari smakin rnggang, sya tak tau nak salahkan siapa, mungkin slah sya juga sbab terlalu prcayakan dia. skrang sya tidak tau apa pnghujung crita kmi bertiga.. apa yng sya tau dia sudah bralih arah dan ingin bertunang ngan wnita trsbut. apa yang harus sya lakukan?

Nurul Hafizah Hafizah berkata...

salam .saya sedang melalui saat-saat yang sukar sekarang ini.dia mula menjauhkan diri sari saya.lebih mementingkan kawan dari diri saya .mula bertanyakan ,"nak teruskan hubungan ni lagi x?" itu yang pernah diajukan pada saya .saya cuba untuk memahaminya ...dan sekarang ini saya lebih banyak mengeluarkan kata maaf even itu bukan salah saya .saya x tahu apa kurangnya saya.setiap hari saya menitiskan air mata .entah sampai bila saya dapat bertahan lagi ....mahu saja perkataan "PUTUS" keluar dari mulut saya ini .tp hati ini masih lagi menyayanginya.....bila saya meminta agar dilepaskan,dia enggan .saya bingung dan dalam dilema .

Tanpa Nama berkata...

nasib nurul sama seperti saya......dalam dilema.bila nak selesai masalah ini.

Tanpa Nama berkata...

lelaki sememang jahat sggup die buat kite mcm nie die x thu kerrr yg kita nie syang die sgat2.......syew dh x percaya lgi dgn cinta nie ermmmmmmmmmmmmmmmmmmmm pasal lelaki lahh sayew stilll single ermmmmmmmmmmmmmmmmmm ;(

Tanpa Nama berkata...

Sy penah putus cinta..sekian lama dia mengilangkan diri tanpa khabar berita..hati ini amat terluka..masa itu tipulah kalu x rindukan dia.. di saat sy mula dpat lupakan dia..Dan berbulan lamanya dia kembali mencari sy dan ucap kate2 rindu..dan selepas itu..dia bgtau yg dia mtk maaf sgt2 sebab dia xdpat teruskan hubungan ngan sy..ngan alasan dia khwin dgn pilihan keluarga..dia nak bgtau tapi takut sy terluka..(INI AYAT YG SELALU ORG LELAKI GUNA......)hati ini amat2 hancur..kenapa dari awal2 lagi x bgtau..bgtau awal n lambat bgtau benda nie tetap sama je..kalu bgtau dari awal2xda lah hati ini terluka sgt..

Tanpa Nama berkata...

muka kocntik ker||

Tanpa Nama berkata...

lelaki ni bongok dan bodohhhhhhhhhhhhhhhh!!!...

Noradiana Mohmad Hamdan berkata...

Sukar tepati janji..mungkir janji..dan rase aty da tertutup utk dia. Tidak seriusdan takut untuk menjalani masa akan datang..kecewa dengan sikapnya..ad lelaki yang lebih menyangi diri ini..maaf jerry @ady aiman aq tidak setia..

Noradiana Mohmad Hamdan berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
lloqBijan Old Automatic Garbage berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

emmmm saya baru mengenali hati budi lelaki.. tetapi.. kenapa dia menjauhkan diri dari saya... sedangkan saya terlampau sayang kan dia... alasan dia berbagai2 sibuk dengan kerja.. dulu semua ok sibuk pon saya diutamakan... kadang2 buatkan saya jadi tak percaya dengan lelaki...

Tanpa Nama berkata...

Sedihnya saya baca komen2 diatas, pernah sekali je seumur hidup lelaki minta putus... saya tk tahu la nak hargai lelaki tu cm mana kalau lelaki tu asyik minta apa yg dia nak saya bagi ,bila saya minta erm haram jadah tk bagi haih pening la kepala pikir benda ni hahahahahaha

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.