Sajak Cinta : Angin, Sampaikan Salam Sayangku Padanya

Share on Tumblr
Malam ini aku memikirkanmu lagi,
nafasku menjadi sesak,
jantungku berdegup kencang,
nadiku berlagu sepi,
Jiwaku kosong,
mataku kabur kerana air mata yang mengalir sayu...

Ingin sekali rasanya aku menjerit di puncak gunung,
melaungkan betapa dalamnya rinduku padamu,
melaungkan begitu gilanya cintaku padamu,
agar kamu tahu bagaimana tersiksanya,
memendamkan perasaan bertahun lamanya...

Wahai angin...bantulah aku,
sampaikanlah salam rinduku padanya,
yang tidak pernah terucapkan,
agar dia tahu aku merinduinya di sini,
wahai sang burung...tolonglah aku,
berkicaulah dengan merdu,
supaya dia mengerti bait-bait cinta,
yang sudah tersusun indah untuknya...
wahai hujan,aku berharap,
turunlah dengan gerimis,
agar dia tahu betapa sunyinya aku di sini,
tanpanya...
wahai pelangi,mintaku,
bersinarlah setelah hujan lebat berlalu,
supaya dia tahu sesungguhnya aku di sini,
masih berharap dihatinya...

Ya Allah,
aku memohon,aku merayu,aku bersujud padamu,
jatuhkanlah hatinya padaku,
agar aku akan menjadi sesuatu yang halal baginya,
agar aku bisa melewati waktu-waktu yang tersisa kini dengannya,
Ya Allah,
sekiranya dia bukan tercipta untukku,
jauhkanlah aku dengannya,
agar aku tidak terus membuang waktu yang amat suntuk ini,
untuk terus berharap...

Ya Allah,
Sekiranya waktuku telah habis,
aku mohon padaMu,
tolonglah simpan rahsia ini sebaik-baiknya,
kerana hanya ENGKAU sahaja yang tahu,
rahsia yang paling indah seumur hidupku...

Duhai pujaan hatiku sayang,
mungkin kamu tidak pernah akan tahu sajak ini dicoret khas buatmu,
cuma satu yang aku mahu kamu mengerti,
kamu terlalu sempurna untuk aku dekati,
maafkan andai aku tidak sempurna,
tetapi mengertilah kamu wahai lelaki kasayanganku,
sesungguhnya rasa cinta ini aku sendiri tidak mungkin mencegahnya...

Nukilan rasa:
soul-lonely
Sajak Cinta : Angin, Sampaikan Salam Sayangku Padanya

29 Komen:

aeea berkata...

ku abadikan diriku dalam setiap bait-bait puitismu..airmataku jatuh menderu-deru tetapi ku bahagia kerna cinta kita mekar untuk selamanya..~!

Amri Bahruji matPuisi berkata...

nice.. pling suke line

agar aku menjadi sesuatu yang halal baginya

so nice..! ;)

Sri Sufi berkata...

best sangat puisi ni.....
very nice ....

aeea berkata...

bait-bait kata puitis adalah yang terbaik selama aku hidup dan menggambarkan kisah kehidupanku~ "halal" sudh sememangnya akan ku sunting dikau menjadi permysuri hatiku utk selama-lamanya:'(
urang yang sabar adalah...~!

love iz cinta berkata...

perhhh...
mmg sesuai utk aku bgi kat someone tuh...
utk lelaki yg aku sayangi...
aku harap kau mengerti..
betapa aku sangat merinduimu saat ini...

AzrulHanamichi berkata...

brtemu lgi sy dlm rancangan...tiktak2,,alexander...
hahaha...nk bg kt sape lak sajak ni??

love iz cinta berkata...

hahahhaha....
rancangang tiktak2 yer?? ...
erm...kan dh tliz tuh..
utk lelaki yg disayangi...
hehehehe...

AzrulHanamichi berkata...

ape kate awk sebut sje name balak awk tu kt cni..

MAHBUB YAFA berkata...

Numpang berpuisi pagi pagi...

Aku yang merindukan separuh hidupmu...
Adalah karena tengah dijalari oleh racun harapan...
Dengan demikian...
Aku akan selalu inget dirimu...
Aku yang tak tahu kemana musti menempatkan diri dihatimu...

Kerinduan itu bisa pergi...
Itulah sebabnya mengapa hidup ada semacam ketidak-pastian...
Sesuatu yang menggantung diantara kepada siapa aku musti berbagi rindu...

Langkah ini....menunjukkan sederet pemaknaan hidup...
Namun tidak dalam kerinduan yang tercantum dalam riwayat yang satu...
Mungkin benar bahwa aku disini adalah duli...
Yang terperangkap dalam ruas rindu yang menjadi tuli...

Selanjutnya baca sendiri diblog saya...
matatih...

MAHBUB YAFA berkata...

Sekali lagi...

01.03 PM

Aku merasa seperti terbuang…
Aku merasa seperti tidak bisa mengatasi keheningan yang menikam…
Sungguh, malam ini aku benar2 merindukanmu…
Kerinduan tentang arti hadirmu yang sesungguhnya….

01.20 PM

Air mataku mulai berdenyar….
Dan lamat2 mengalir dan mengusai pikiran letihku yang bercengkrama dengan sepi…
Aku merasa seperti tidak mampu mengatasi itu
Lebih2 ketika aku menyadari, bahwa disetiap rinduku selalu ada bayanganmu…
Bahwa rinduku selalu tercipta atas namamu...
Sebuah mozaik rindu yang melukai…

Read more....

Tanpa Nama berkata...

emang kren bgd ea he...he....

Tanpa Nama berkata...

cdey!!!

Tanpa Nama berkata...

cinta yg dambakan insan jga sebalik

Tanpa Nama berkata...

sarah

nich nyentuh bngt,buat q,,kata"nya tiap bait mngdug mkna tersendiri,,

reekabee berkata...

malam ini aku masih rindukan dia lagi..seperti hari-hari yang lalu..walaupun aku tahu cintaku telah tewas, walaupun aku tahu cintanya bukan untukku..walaupun aku tahu dia telah jauh dan tersangat jauh sehingga aku tidak dapat menggapainya lagi.Untuk lelaki yang sangat aku cintai Syahrul Effendi..maafkan aku kerana hati ini masih mengharapkan cintamu walaupun aku tahu itu tidak akan mungkin terjadi..maafkan aku..maafkan aku..

lutfi berkata...

enh . . . gue bangets . . .

Tanpa Nama berkata...

mencintai seseorang yang tidak mencintai kamu, memang perit rasanya,namun aku berharap suatu hari nanti dia akan sedar betapa aku sangat cintakannya..berharap dia akan mencari aku semula..kerana dia cinta pertama aku.

Tanpa Nama berkata...

sesuai dgn diriku saat ini..

Tanpa Nama berkata...

Suer Kata" itu Buat Aku Gak Bsa Ucap Satu Kata Yaitu BENAR

Tanpa Nama berkata...

Jujur Aku Gak Bsa Jauh Dari Dia Gak Bayak Kata Yg Harus Ku Ucapkan Dia Sangat Brarti Dia Slalu Kasih Aku Pelajaran Baru Dalam Hidup Aku Dulu Dan Seterus nya Dan Tak Satu Pun Orang Yg Buat Aku Jatuh Hati Lagi Slain Dia Hati INI MATI SARA ........

Tanpa Nama berkata...

tiada hari tanpa membaca. . .
puisinya bagus-bagus. . . keren. . .

Tanpa Nama berkata...

saye tujukan puisi ini kepada si dia yang saye nanti2 kan selama ini..semOga si dia menjadi miliku..

Tanpa Nama berkata...

khas jugak untuk kamu si pujaan hati. dr dulu smpai skrg takan pernah berhenti mencintai kamu!

Tanpa Nama berkata...

puisi ini kebetulan berlaku dalam hidup saya.awak... tak pernah tahu yang saya mula rindu kat awak, kerana ego . . . kita jauh walaupun dekat, saya lelah dan kesuntukan masa. saya terpaksa pergi dulu awak,terima kasih kerana pernah hadir dalam hidup saya

ieyda_hidayat berkata...

mohon nk amik post ni as my multimedia project=)
by the way,really2 love this=)
thanks=)

Tanpa Nama berkata...

izinkan saya untuk share bersama sama teman diblog sy...

Gadis Cinta92 berkata...

Cintaku pada mu.. amat besar.. hingga kn aq sanggup jadi payung tika panas mu, aku sanggup lakukan apa saja yg penting aku dapat melihat senyuman mu.. kerana hanya dengan senyuman mu membuatkn aq duka mejadi ceria.. aq sanggup berkorban utk mu.. segala yg ku lakukan hanyalh untuk mu.. tapi syg segala yg ku lakukan hanya lh sia2x.. rupanya cinta ku hanya bertepuk sebelah tangan,.. segala yg ku lakukan hanya di salah erti.. tapi aq x kisah.. aq lakukan semua tu.. sbb aq syg.. cinta ku pada mu akan tetap bertahan.. aq ingin kau tahu.. aq akan setia menunggumu.. sehingga hati mu terbuka untuk menerima aq.. dan hati aq sentiasa terbuka untuk mu..

syam berkata...

huffff best nya kta nya sunguh mencuit hati????

Tanpa Nama berkata...

aku mncintaimu..tersangat cinta..walaupun dikau tidak tahu..berthun rasa ini ku tanggung sendiri menggunung didlm diri..walau engkau entah dmana..tetapi Allah lbh mngetahui....ku pohon smoga andai kau jodohku..smoga kita brsua kmbali..seandainya tidak dtakdrkan..jauhkan lah rasa yang bertapak ini dri terus menggunung..disanubari..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.