Hidup ini bukan semudah yang disangka

Share on Tumblr
Hidup ini bukan semudah yang disangka. Perjuangan mempertahankan kebenaran kadang kala amat pahit. Namun, kepahitan itu akan terubat apabila kita sentiasa yakin bahawa Allah SWT sentiasa bersama-sama orang yang benar. Justeru, sentiasalah meletakkan kepentingan Allah di hadapan berbanding yang lain. Hidup ini bukan semudah yang disangka

27 Komen:

Tanpa Nama berkata...

betul tu, kalau ditimpa masaalah hendaklah kita kembali mengingati Allah dan mohonlah kepadaNya ketenangan hati dan jiwa dalam menghadapi liku-liku hidup ini.

usman berkata...

betul_betul..

Tanpa Nama berkata...

btu btul booangt tuuuch....

Tanpa Nama berkata...

baguss ...
hemm.. kurang menarikk siih !! heehe
tapiiii

I LIKE THIS DEH :D

Tanpa Nama berkata...

btol3, sy skong 100%

Tanpa Nama berkata...

tol gk tu...

Tanpa Nama berkata...

tantangan yang sangat besar dalam hidup ini adalah berpikir positif..... hidup itu sebenarnya indah kenapa mau di buat susah

Tanpa Nama berkata...

urmmmm...btl2...aku sokong sgt2...letak kn Allah s.w.t tempat y paling atas..dan hidup bersyariatkan islam mmg indah,,berbanding cinta2 lain???????

Tanpa Nama berkata...

betul2..bab ni aku stuju sgt..allah swt itu adlh segala-galanya..amin...

Tanpa Nama berkata...

betul betul betul

Tanpa Nama berkata...

ye btl...bkn sng kta nk prthnkn kbnrn...hnya tuhan je yg thu..ingtlah wahai teman..byk2lah kta brdoa pd allah..spya hdp kta sntsa tenang.

Salju Sakinah berkata...

mohon shre..

Tanpa Nama berkata...

sesungguhnya yang benar e2 adlah dri cc Allah swt

cinta sejati berkata...

Assalammualaikum semua

aq ada sesuatu nak di kongsikan..aq bercinta dengan seorang hamba ALLAH..bila aq mula berkenalan dengan dia pun..aq tengok x putus2 masalah menimpa dia..entah lah kenapa..bila selesai satu masalah/perkara pasti ada lagi yang akan menyusul...kadang2 aq yang x mengalami dan hanya memandang..mendengar..dan menolong setakat yang termampu pun..merasakan yang aq x mampu untuk menghadapinya..dan aq x pnah nampak ujian sebegini hebatnya ...
kasihan aq pada nya..sering kali aw berdoa pada Yang Maha Esa Mudah-Mudahan diringankanlah masalah nya....aq sedar i2 semua kehendaknya Yang Maha Kuasa...kita hanya mampu berdoa tapi ALLAH yang menentukannya..aq harap duhai kekasih ku tabahlah dalam menempuhi ujian dan cabaran yang telah di berikan olehnya Yang Maha Esa...Mudah-Mudahan diringankannya ujian ini

Tanpa Nama berkata...

=)

Tanpa Nama berkata...

life never easy...

aldo berkata...

Tanpa nama berkata

saya menyukai ne,,

TYRA. berkata...

Sangat sangat benar. Tak semua mendengar && memahami.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum
Aku bercinta dengan seorang gadis. kami sama-sama loving. Tapi tahap giler. Tpi kami loving kerana Allah, kerana ditentang keluarga gadis, kami bernikah di sempadan.Walaupun aku tahu sidia pernah ternoda dgn ramai lelaki sebelum aku, aku sanggup terima dia untuk membimbing dia ke jalan yang benar dan diredai Allah.Aku bawa dia ke masjid, bimbing dia ke jalan yg benar. Tpi apabila keluarganya mendapat tahu yang kami telah bersatu kembali, keluarganya membuat sihir untuk menutup pintu nafsunya dan tiba2 ia bertukar dari wanita yg amat mencintai diriku kepada dingin. Walaupun ia berkahwin dgn aku, ia masih tinggal bersama ibunya. Aku izinkan ia tinggal bersama ibunya untuk menjaga ibunya ygx berapa sihat.Ayahnya telah meninggal dunia kira2 10 tahun yang lalu. Sekarang, untuk menjawab sms @ panggilan telefon dariku pun ia x mau.

Tanpa Nama berkata...

aku prnh mlaluinya..mnegakkan kbnrn tnpa sbrg bukti..tp aku de saksi..sksi i2 hnya 1 iai2 ALLAH S.W.T..aku ingt lg kata2 seseorg..JGN MAIN2 SUMPAH DGN NAMA ALLAH..

Tanpa Nama berkata...

hidup ini x semudah disangka...perjalanan jauh ke hadapan...menyusur kita ke hadapan , pelbagai halangan menimpa..kita sebagai Hamba NYA, haruslah memilih jalan yang diredhai..aku juga pernah membuat kesilapan yang paling besar. bercinta dan x direstui. akhirnya diri merana, dan baru ku tahu, keluarga paling bermakna dalam hidup.

airneslobeng berkata...

perjuangan dlm kehidupan bkn sekejap...tp berterusn

Tanpa Nama berkata...

background music ni ape tajuk lagu nye..

Tanpa Nama berkata...

http://signup.wazzub.info/?lrRef=bcccb

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah dan juga sangat menyakitkan..

Tanpa Nama berkata...

^_^ -->@

anggerik berkata...

aalammualaikum semua... hidup mmg tak semudah yg disangka, mcm2 dugaan yg Allah berikan utk mgukur tahap keimanan kita padaNya... spnjg hidup aku, aku jua melalui dugaan yg tak pernah putus2, wpun berat utk aku tanggung, walau bertempayan sekalipun airmata aku menangis, namun perlahan2 aku redha, mungkin ada hikmah yg Allah berikan di setiap dugaan itu, mgkin saat ini aku menangis kerana dugaannya, tapi siapa tahu, aku akan menangis kegembiraan, kebahagiaan suatu hari nanti...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.