Sajak Cinta

Share on Tumblr

Jujur

Aku menilai bukan dari
keindahan paras rupa
tetapi dari ketulusan hati
aku jatuh cinta bukan dari
kemanisan tutur bicara
tetapi dari kejujuran kata-kata

Hadir kamu dalam hidupku
ku hargai sepenuh jiwaku

Asalkan kejujuran menjadi teras
pasti cinta kan teguh terpatri

Nukilan:
Nys Zairee

Sajak Cinta

55 Komen:

Tanpa Nama berkata...

best...best...

Tanpa Nama berkata...

memng btl aq sapport...

Tanpa Nama berkata...

lyn gak

Tanpa Nama berkata...

puitis nyew...

Tanpa Nama berkata...

fuyooooooo

Tanpa Nama berkata...

mm.....bes2....i liKee...=P

Tanpa Nama berkata...

best!

cOcKy sCouNdreL berkata...

best giler2.......good job derh!!

Tanpa Nama berkata...

best....tu memang best...........................................tapi aku masih tak berpunya ni cam mane'

Nieylicio Kerolicio berkata...

tq sume.. =)

Tanpa Nama berkata...

suke sgt2 mmg best,,n tharu,,,,irama muzic pun buat hati syu...

Tanpa Nama berkata...

very..very nice...i like..

Tanpa Nama berkata...

best!!!!!!!!

daniel berkata...

BESTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT_________________ <3

Tanpa Nama berkata...

aku pun sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sangatttttttttt

Tanpa Nama berkata...

ok lah

Tanpa Nama berkata...

--- Gelisah ---

Wahai malam,,,
Entah perasaan apa yang saat ini melanda hatiku,,,
Resah,gelisah,,kian mendera jiwaku,,,,,,,
Seperti rindu menyekapku,,,
Semakin kurasa dalam,,,,,,,,,,
Berharap kabar,,,,tapi tak kudapatkan,,,,,,,,,
Ingin meronta,,,ingin berteriak,,ingin menangis,,,
Tapi aku tak bisa,,,,,,
Rasa ini menghanyutkan jiwaku,,,,,,,,,,
Ku mohon padamu Tuhan,buatlah rasa ini indah,,,,,,,
Bukan derai airmata,,,,,,,,,
Tuhan salahkah aku yang telah ku pilih untuk mengisi ruang kosong di hatiku,,,,,,,,?
Salahkah aku Tuhan yang teramat beraharap padamu tuk membuat dia menjadi milikku,,,,,,,?
Salahkah aku tuhan yang meminta padamu tuk menjadikan jarak itu menjadi dekat,,,,bukan sekat,,,,,,,,,,
Aku tak pernah mengerti hingga rasa ini hadir,,,,,,,
Semua mengalir begitu saja,,,,,,,,,
Tuhan,dalam harap dan doaku memohon berikanlah keajaiban itu padaku,,,,,,,,,
amien,,,,,,,

( vena _mars2002 )

Tanpa Nama berkata...

DUSTA

Andai ketulusan hati selama ini didusta,
Jiwa dicengkap sekuat dendam yg membara,
Tiada nilai kejujuran kata-kata dan janji setia,
Bila semurni CINTA dinilai dengan harta benda...

Andai tidak lagi percaya pada CINTA, janganlah biarkan hatinya dicampakkan dgn penghinaan kata-kata...

nasa.seth@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

di saat aku duduk keseorangan......aku melihat bulan di langit dan aku tersenyum...kerana aku tau dia sedang melihatku dan merasakan kehangatan kasih sayang ku terhadapnya...
sygku,,,ku harap engkau akan sentiasa bersama ku walau apa pun keadaan kita....kerana Tuhan telah menemukan kan kita dan satu kan kita....

Tanpa Nama berkata...

wajah mu buat ku rindu
senyum manis mu ada di hati ku
canda tawa mu buat ku tak ingin jauh dari mu
perhatian mu semakin tak ingin ku jauh dari mu



love you bnzt

herman berkata...

sajakku kurang jujur
hanya pikiran belaka

Nieylicio Kerolicio berkata...

tulis apa yg ada di hatimu

syafinaz sui berkata...

sedih nya baca.. teringt pd si dia

Tanpa Nama berkata...

cinta yg sjti bgitu ssh dicri,
tpi mngknkh cinta kkl abdi,
bgitu mndlm di hti ini,
smkn ku pndm,smkn skit yg ku rsa ,
cinta mmbuatkn sglnya...
apkh kta erti cinta

Tanpa Nama berkata...

boleh tahan jugak sajak ni kann....

Anna Suzana berkata...

cinta amat dalam sanggup berkorban apa saja untuk tersayang tapi belum tentu si dia akan memahami segala2nya ...

crossfire_lancau berkata...

memg senang mengukir kata,
manis terasa dibibir sahaja,
sedang badan yg menanggung beban,
kerna hati x mungkin menipu...
fitrah manusia memg begitu...
rupa yg elok tetap didambakan...
kemanisan kata-kata pula terkadang mengaburi kejujuran di hati...
hanya mampu aku tersenyum,
bila engkau lantang mengaku,
kejujuran hati engkau hargai...
dengan apakah kau menilai cintaku???

Tanpa Nama berkata...

gzdrhrdht

Tanpa Nama berkata...

-----ni ku persembah kan buatmu yg kucinta-------
jdl:Cahaya matamu

indah cahya matamu...
lembut belaiyan tanganmu...
sosok mu hadirkan warna baru...
tuk leng kapi hati ku yg pudar tak berwar na...

kau bagai kan bintang terang...
yg muncul di ufuk hatiku...
bagai kan malam yg berbintang...
indah terlihat dilangit yg kelam...

senyum indah mu...
semangat hidup mu...
biarkan semua mengalir sempurna...
agar cint...

Tanpa Nama berkata...

i like it...

Tanpa Nama berkata...

ko ga bisa dicopas??

Tanpa Nama berkata...

aiyo.....beh sanget la benda korang nie?feel der..

Catwoman berkata...

sweet la..:0

Tanpa Nama berkata...

sy pn ska bersajak

Tanpa Nama berkata...

BTOL LA 2... SOKONG SANGAT ....

Tanpa Nama berkata...

best sngat sajak2 nie..aq asew nak bg sajak yang indah 4 my lovely bf..safwan othman

adreen_irfan berkata...

sweetnya...

Tanpa Nama berkata...

rteriuoupitrweeuyi

Tanpa Nama berkata...

I luv it!!!!!The song was too much attrctfull for me and as the for the "sajak's" it was so tuchfull if readed by the beautifull song.

Tanpa Nama berkata...

i like it.................jujur pda cinta....adalah kepentingan dalm bercinta.........

lonely berkata...

swett....indah melihat...the song m;nyetuh hati..huu..best nyerr excited

Tanpa Nama berkata...

sweettttttt

Tanpa Nama berkata...

sungguh tersentuh hati ini...terkenang masa lalu dengan musik yg lembut....

Tanpa Nama berkata...

sdeyhny bla bca....sguh trsntuh aty lolx~~!! ^,^

Tanpa Nama berkata...

pada malam itu,
sakit hatiku kerana seseorang telah meninggalkanku begitu sahaja...
hatiku sekarang biru...
tanpamu hatiku tidak akn menjadi merah...
mataku bocor selalu keranamu aku tulis sajak ini...

Tanpa Nama berkata...

bila baca je...teringat pasal si dia.. :(
ya ALLAH MENGAPAKAH HATIKU BEGINI.....??
AKU SEPERTI MANGSA MENGHATI-HATI.

Tanpa Nama berkata...

sweetttttt sangattttttt lah sajak cintaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Tanpa Nama berkata...

ya,allah dengan lagu lagi.hish.......romantis gila.dah lah sweeeet....

Tanpa Nama berkata...

hari demi hari hati kita akan hancur............my name is ********

Tanpa Nama berkata...

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________i love u baby.......

Tanpa Nama berkata...

wanita,
kau lah racun kau lah madu
dikala ku kesunyian kau la peneman
dikala ku sedih kau selalu menjd penghibur
kinie kau pergi dr hdp ku
tanpa meninggalkan sebarang kata

sakit jiwa nie tanpa ada ubt yg dpt menyembuhkan
ku rapuh tanpa mu
kurindu belaian manja mu
pulang la kepangkuaan ku
ku mendanbarkan kebahagian dr mu

rindu yg setiap detik menyelubungi diri mu
membt diri nie terasa sunyi
oh tuhan kembalikan dia kpd ku
sesungguhnya hamba mu ini amat sgt menyintai drnya

nick_name berkata...

.witeng tresno jalaran seko kulino.

ijinkan aku mnjadikan dia matahari dilangt hatiku meski takkan pernah aku mnjadi rembulan dilangthatinya,biarlah dia ku jdkn bidadari penjaga hatiku meski akutakakn mnjdi malaikat cntanya,
kadang aku bicara besar pada cintaku,.,.,., maka aku sangsi? adakah ddunia ini orang yang mncintaiku sebesar aku mncintaimu.,.,.
dan saat aku bicara trlalu kcl pd diriku maka aku sangsi?
adkh didunia ini yg mncintaiku sbesar aku mncintaimu,.,.,.,

nick_name berkata...

begitu indah cnta takkn pernah bs diraba hanya bs dirasa.,.,

Tanpa Nama berkata...

bes ga kaa2 nie...

Tanpa Nama berkata...

Cinta bersama paras rupa engkau jatuh cinta, cinta itu akan hilang bersama pudarnya kecantikan itu...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.