Mutiara Persahabatan

Share on Tumblr

 Apabila datang kesusahan dan kepayahan, di situlah nyata kawan dan lawan.
Mutiara Persahabatan

65 Komen:

minah klete berkata...

sukar untuk cari kawan sejaati....

Tanpa Nama berkata...

izinkan saya meminjam kata-kata hikmah di atas untuk renungan saya..

lucy berkata...

mutiara hatiku

Tanpa Nama berkata...

bila datangnya susah baru kita tahu sapa lawan and aspa kawan kita..........

Tanpa Nama berkata...

yg pasto dlm hidup ku tiada kwn yg ssah

Tanpa Nama berkata...

kadang2 x smua sahabat setia n x smua shabat yg x stia

Tanpa Nama berkata...

org kate sahabat dan kawan ad perbezaan tp sme jek.. hampeh..!!

Tanpa Nama berkata...

mane ada mcm 2... mereka berbeza...
kawan biasanya akan bia kte dalam kesusahan tapi sahabat yang sejati tidak...

adiet sie anak singa mania berkata...

saya ingin mencari teman yg mau mengerti keadaan saya......
izinkan saya meminjam kata2 ini untuk mencari seorang sahabat.........

Tanpa Nama berkata...

saya sulit unutk mencari sahabat........
tpi saya capat untuk mencari musuh...
saya pinjam kata2 nya ea...saya ingin merenungi arti sahabat dan temand.....

Tanpa Nama berkata...

jika cinta banyak masalah,
lebih baik ada yg mengalah,
jika tangis selalu jadi tradisi,
lebih baik jalan sendiri-sendiri,
bukan berarti tanpa cinta lo akan mati..

uwan_well berkata...

semua owg nak kn kebahagian..
akan tetapi adakalah y tersungkur..
tpi dngar kesabar yg ada pada dri kita..
kita akn dapat apa yg kita ingini..
sakit ku rasa ujian ini..
tpi semua aku da jalani dngan tenang..
syukur...

Tanpa Nama berkata...

jika cinta bayak masalah...

lebih baik ada yang mengalah..


jika tangis selalu jadi tradisi...

lebih baik jalan sendiri

bukan berarti tanpa cinta lo akan mati...

miera berkata...

iluve my friend !!

dina berkata...

frenz forever.....

Tanpa Nama berkata...

hidup kita akan kesunyian tanpa shbt....
jdi....,hargailah sahabat kita.....
syg korng sumew....
mmuuuahhhh......

Tanpa Nama berkata...

dengan cinta kita bisa lupa akan segala galanya

Tanpa Nama berkata...

jika mereka sbuk m'cri cnta,biarlh kta sbuk m'cri iman,jka mreka sbuk m'cri psngan,biarlh kta sbuk m'cri keredhan,jka mreka m'nangis krna b'cnta,biarlh kta m'nangis krna m'genang dosa dosa smlm,jika mreka cntkn kemanusian,biarlah kta m'cntai Allah yg esa

Tanpa Nama berkata...

sahabat selalu ada untuk menutupi kejelekan kita sm orang

sdangkan teman selalu mnceritakan kejelekan kita itu lh perbedaanx

Tanpa Nama berkata...

sahabat sejati adlh yng trindh yg kta miliki

Tanpa Nama berkata...

sahabat satu kurnia tuhan yg plg bharga

Tanpa Nama berkata...

lebih mudah mencari teman dari pada sahabat sejati,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

aku sendiri sentiasa didatangi oleh teman2 dan sahbat yg sentiasa susah...mcmana ek?tpi yg peliknya aku ni..bila diaorg senang ke bersuka ke...aku tk minat nk join..bgi aku kauorg bergembiralh ...hak3

Tanpa Nama berkata...

Teman Sejati sangat untuk dicari...!!!

Tanpa Nama berkata...

xde yang lebih berharga melainkan kawan dan teman sejati .. (;

Tanpa Nama berkata...

persahabatan adlah orang yg pling dkat di antara laen.........

Tanpa Nama berkata...

friends is someone who always make me smile..
n friends always give me spirit they always

Tanpa Nama berkata...

tanpa sahabat
hidup kita seakan akan
tidk berti kerana sahaba
adalah umpama cahaya
yang menyinari hidup
tanpa cahaya hidup kita
akan kegelapan.....
maka jangan lah kita
membenci kawan kita walau apa pun
mereka tetapkawan kita....

Tanpa Nama berkata...

sahabat dimana kah kau.....
aq sangat memerlukan mu
dan aq sanga merindukanmu....
wahai sahabat...
kembalilah kau seperti dulu
yang sering membuat aq tertawa
kembalilahkau wahai sahabat....

Tanpa Nama berkata...

wahai sahabat.....
aq kesunyian...
hiburkan lah hati q
wahai sahabat....

beybyerma94 berkata...

FrIeNdZ fOreVeR

fazril@jea berkata...

teman yg sjati ssah d cri,,
kte prlu pndai dlm mmlih tman,,
krna x smunye sjti,,
ini smua dmi kbhagiaan,,,....



jgn tr pdya dgn kte2 yg indah,,
tkot mmakan dri,,
kna yg indh itu x slalu nye indah,,,
1 ari psti mmkan dri....

Tanpa Nama berkata...

Teman yang mampu membuat hidup ini lebih berarti.
karena teman hidup ini lebih berwarna. selalu bisa saat kita membutuhkannya.

Tanpa Nama berkata...

temsn ..... teramat sukar untuk dicari....

leneck berkata...

sahabat is the best........

Tanpa Nama berkata...

memang susah nk cari sahabat dunia dan akhirat..walaubagaimanapun tanpa sahabat hidup kita tentu tak ceria..memiliki sahabat perkara yg tdk merugikan kita..malah ia amat bermakna utk mewarnai kehidupan kita selepas ibu dan bapa kita

Tanpa Nama berkata...

sahabat sejati ialah dia y slalu di sisi di saat susah n senang...tdak mgharap kn blasan utk ape y dlakukan..mlihat tman ye bhagie adlah 1 kbhagiean bt driye... <3

Tanpa Nama berkata...

i luvv my pwend.....

Tanpa Nama berkata...

dimana pergi nya semua teman gembira ku di saat ku kesedihan...
kenapa semua nye hilang entah kemana..
aku ditinggal kn keseorangan dalam kesedihan..
itu kh yg dinama kn kwn..
saat ini ku perlu kn teman utk memberi kta2 smgat...
kini kuhadapinya dgn sndiri...
sedih rasa nya pabila mngenangkn nasib diri ku...
tiada siapa yg sudi untuk menemani..
hanya pada NYA lah tempat ku mngadu..

Tanpa Nama berkata...

izinkan aku meminjam kata" yg d buat teman" utk memotivasi diri saya sndiri dan sahabat" karib saya terutama...

Tanpa Nama berkata...

jika kmu sedang bercinta jngn lah ku mencitai pacar kmu melebihi ibu kmu krna belum tentu pacar mu itu mnctia kmu dngn setulus hati'a

Tanpa Nama berkata...

.^_^- hIduP KIta aKAN KESunyian tnPa sAhabAT...-^_^
-kArnA iaLAh yG mEneManie.. kIta Di sAat Sdih,,,maupuN seNAng
-Jdi...HargAiLah SahaBat Kita....
sLama kita Dan Dia msih ada....

^_^.....

Tanpa Nama berkata...

cinta sejati di mulai dengan persahabatan...

Tanpa Nama berkata...

semua ....
sama . aku juga begitu .
aku tidak bisa hidup jika dengan sekumpulan kecuekan seorang teman . aku gk bisa .
sekarang , esok ,atu nanti .

Tanpa Nama berkata...

buat kamu emg perlu pgrbnan
meskipun aku skit karna kamu
hati ni tetap sama sperti pertama
kamu bles sms q..........

Tanpa Nama berkata...

Cari sahabat sejati susah bgt sich.Semuanya penghianat.Padahal sahabat itu penting.

Tanpa Nama berkata...

ya mmg klu berkwn semmg akan semanis...bile berduka semua kwn akan membuat akan jadi sangsara....

Tanpa Nama berkata...

kalau korang terasa x kalau kawan korang tipu korang

Tanpa Nama berkata...

msti la terasa

Tanpa Nama berkata...

kAwaN tUe bGaIkAn AnGin. .
kEjAp dY aDEw. .
kEjAp Dy X deW. .
HuhuHUh..
tApY kAlO..
KaWAn YG bAgaIkaN
KuKU niErr. .
HaHaH!!. .
MiMng sAh lH X dApT kOU nAx laRy. . hAhAhAaHaH. .

salju berkata...

sllu rse snyi sb xde kwn yg memahami..

Tanpa Nama berkata...

memang susah kita nak cari sahabat yang betul2 fham kita kan... adakalanya kita sendrian merenung jauh apakah ertinya persahabatan sebenenarnya..... bila kita berduka tak siapa yang tahu....

Tanpa Nama berkata...

kita sebagai manusia punyai kelemahan nya masing2... tetapi apabila di sesetangah pihak tak dapat menerima kelemahan yang ada pada sahabatnya sendiri... amatlah mengecawakan....

Tanpa Nama berkata...

Kebahagiaan terletak kepada mereka yang menangis ,mereka yang terluka, mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba.Yakin lah bahawa Allah sentiasa bersama kita.

Tanpa Nama berkata...

Susah cari temen yg sejati,aqhu dah 2 x di kecewai am shbt sendiri hikz...hikz....hikz...kecewa...kecewa...banget...

evietpr berkata...

Masih ada g'iya shbt sejati tuch.. kyknya dah mulai punah seiring dengan zamanany...:)

Tanpa Nama berkata...

kita sebenarnya mempunyai sahbat yang benar-benar sejati,namun kita sering leka sehingga mengabaikan sahabat tersebut dan berdamping debgan kawan2 yang ntah ape2... bila kita kehilangan sahabat sejati tersebut,baru lah kita sedar betapa bodohnya kita selama ini. dia sukar untuk dcari ganti....

Tanpa Nama berkata...

Sahabat umpama keluarga kepada kita...orang yang sanggup bersama-sama susah dan senang tanpa mengeluh...itu lah sahabat yg sejati....jaga lah hubungan persahabatan ini agar tetap sehingga ke akhir hayat....

Tanpa Nama berkata...

jika anda sayang kan sahabat anda .. hargai lha dy selagi dy maseh ad ..

Tanpa Nama berkata...

Salam UKHWAH:-) Peganglah pd kata2 ni..."shbt yg baik adlh shbt y slalu mngingtkn kta kpd allah..apbl kmu mlht wjhnya,kmu tringt akn allah,mndgr kta-ktanya mnambhkn ilmu agama,mliht grk-grinya tringt mati.."

Tanpa Nama berkata...

aku rindukanmu wahai sahabatku..beradalah di pangkuanku semula..Al-fatihah

Tanpa Nama berkata...

aq mnginginkan sahabat sejati

Tanpa Nama berkata...

ssh nk cri shbt sjti,tak semua orang memahami kite..

Tanpa Nama berkata...

gembira aq tgk rakan2 ku punya rakan baik..tp aq??sapa???xad sapa mhu kwn sma aq..SEDIH SANGAT!!!!!aq dipnggir..aq dihina..aq benci..tapi ap SALAHKU????aq juga punya HATI..aq juga pnya PERASAAN..maybe aq MATI..bru diowq faham kot.. :(

ya Allah..tabahkan aq bg hdapai smua ni.. >.<

Tanpa Nama berkata...

minta izin untuk copy..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.