Poskad: Luka Di Hati Siapa Yang Tahu?

Share on Tumblr


Aku hanya berpura bahagia. Namun luka di hati siapa yang tahu?

Poskad: Luka Di Hati Siapa Yang Tahu?

53 Komen:

fierlynn berkata...

ye, orang hanya nampak kita tersenyum gembira.
melambai dan ketawa.
di sudut hati yang terlalu dalam,
tersimpan satu kisah duka yang amat menyakitkan jiwa.
kisah duka yang akan kita simpan sampai bile2x.
luka di tangan,
nampak di mata.
luka di hati, tiada siapa yang mengetahui.

Tanpa Nama berkata...

betul betul betul....kita x bole menyakit kan hati menggunakan pisau..kita hanya bole menyakit kan hati menggunakan percakapan....tapi x sepa yg akan tau jika hati telah sakit....luka d hati x sepa yg tau....

Tanpa Nama berkata...

sepa yg taw...berpura pura bahagia...namun luka d hati sepa yg taw...

Tanpa Nama berkata...

sedihkan terpaksa berpura2 bahagia...tp si dia tu betul ke bahagia...berdoalah agar kita berdua betul2 bahagia dgn pasangan masing2...tp sebenarnya lukanya hati ini melihat kemesraan kamu berdua...

Tanpa Nama berkata...

kenapa dipertemukan hanya untuk dipisahkan..dan kenapa dipertemukan lagi hanya untuk dipisahkan lagi..lukaku semakin parah..parah..dan parah..'sepi tanpa kata,terdiam dan kaku tak daya kau kulupa,apapun kata mereka biarkan kenangan berbunga di ranting usia'..dan adakah selamanya aku terpaksa berpura2 bahagia..

Tanpa Nama berkata...

no komen..sbb skrg pun tgh berpura2 bahagia...

Tanpa Nama berkata...

yup..btol skali..
kita kelihtn gembira..
tapi padahal kiter cuba menyembunyikan rasa pilu dhati ini...

Tanpa Nama berkata...

btul tu..hati kita yg sedih sape yg tahu..org nmpk kita gelak tawa suka riang tp sebenarnya dalam ati bergelora.hurmm..apa2 pn mst smile...:)

Tanpa Nama berkata...

nampaknya kita semua ni ahli kelab hati terlukalah ye...kesian kita semua ni kan...ada sape2 nak jadi presiden???ha..ha..ha...buat lawak ala kadar je...padahal aku rindu sgt ngan si dia waktu ni...hu..hu..hu

Tanpa Nama berkata...

sabar2..kita x bleh tnjuk kpda lelaki,kita lemah...walaupan kita terlalu menyayangi si dia sepenuh ati,tunjukkn bhawa kita tidak selemah..wlaupn ati kita luka,namun air muka kita tidak jatuh..

Tanpa Nama berkata...

bagaimana pila klu lelaki yg mmbaca artikel ini..huh,maafkan saya klu saya masuk campur ypi saya pon sama dilukai......

Tanpa Nama berkata...

gg.com

r berkata...

knpa g smua kisah d akhiri dngan happy ending atw bhagia eah..............sabar menghadapi cobaan

Tanpa Nama berkata...

nape ramai yg mengalami nasib yg sama seprti ku?apekah laki hdup ntuk melukakan hati seorg wanita?hati ku menangis,meratap,kehlangannya...tp ddpan fmly aku tertawa riang,meyembunyikan sendu...rahsia dhati x siapa yg tahu.....

Tanpa Nama berkata...

aku pOwn ngah sdeh nie..huwaaa..
tp,still kne smile..:)

mia_zara88 berkata...

kepura-puraan akhirnya akn menjadi kebiasaan..
aku pasti mmg skung pedih tok menerima kksh yg dsyangi curang setelah berkali-kali aku beri ruang dan peluang..
aku terpaksa berpura-pura bahagia depan semua,tp aku pasti mendung akn berlalu bhagia yg pura-pura pasti akn menjadi keaslian dihati,andai aku melabuhkn cinta ini hanya pada yg satu pasti suatu hari nanti aku x perlu pura-pura bahagia...
aku pasrah....

Tanpa Nama berkata...

luka,,, owhhh... luka,, hati kciwa,,,,,,,,,,,sdh biasa d permain kan dan tak sekali jemu mencintai dan mencri kekasih hatii............

Tanpa Nama berkata...

cinta itu buta hinggakan sang pencinta itu terluka kerana terlalu percayakan cinta...

Tanpa Nama berkata...

cinta tak pernah buta.. tapi pencinta yang selalunye buta..pembuta selalu buta ble miliki cinta...
sakit hati ku ble memikirkan cinta...
sakit yang teramat seumpama nafas tersekat diantanra 2 hati...

Tanpa Nama berkata...

knapa lelaki saja yg disalahkan? bukankan wanita juga selalu melukakan hati kaum adam... tidak semua lelaki kejam.. aku merasai seksa cinta bila ditinggalkan oleh sidia yg kucintai setulus hati... dunia spt tak beseri.. senyuman hanya menutup kedukaan. hati sentiasa menjerit kerinduaan. rupanya cintanya hanya pada $$$$...

Tanpa Nama berkata...

Sangat menyedihkan....

Tanpa Nama berkata...

dLuw ble brsme sume nyer setia..bLew da brjauhan.....kter yg trtipu.Baru la sdar slame ny mniS dBibir,phit diHaty..

Tanpa Nama berkata...

sayer nk dy tau yg sayer sentiase syg kn dy n tak mungkin boleh lupekan dy..sayer happy hnye appearance smate2..kt dlm aty tuhan jer yg tau..sayer tunggu awk..

Tanpa Nama berkata...

knape smue kwn2 sy x fhm jiwa sy??? sy syg kwn2 sy!!! sy x nk khlngan mreka..

Tanpa Nama berkata...

cinta xbermakna memiliki...
tp mencintai bukan utk disakiti...
cuma harap dia bahagia dengan hidupnya....
kerana itu sudah bisa buat saya tersenyum..
walau sebenarnya hati ini sangat terluka..

Tanpa Nama berkata...

menvintai tanpa memiliki..
tersenyum tapi hakikatnye..
aku menangisi....
seksa nye...

Tanpa Nama berkata...

aq hanya mampu doakan c dia bahagia bsama pilihan hatinya..
wlupn ktika bdoa air mata mgalir laju...tp aq xkisa asalkan aq tahu dia hepy....hukhuk...tme ni aq rindu sgat kat dia...tp aq x slahkan dia cri yg len sbab mgkin dia x bahagia bila dgn aq...ea la aq bkan pmpuan yg perfect...^_^

Tanpa Nama berkata...

btol3..
mencintai seseorg xsemestinyer memilikinyer..
aty aq untuknyer..
ttapi atinyer???
entah r..
im still luv u...
smoga kau bnhagia,
aq sllu mndoakn kbhgiaanmu..
i luv u ever

Tanpa Nama berkata...

sy baru lps dilukai dan disembuh kembali..dgn orng yg same..ntahla..terlalu sygkan die...sy bg peluang n harap die pandai utk gunekan peluang ni... sy syg swk sntiase,syahir...

Tanpa Nama berkata...

sy pun bru je lps dilukai..dia dah berkhwin...sgt2 sedih...sy still syg dia n akan tggu dia sbb dia berjnji kmi akan kwin..tp jalan ke arah tu sgt berliku..hari2 hati sy dilukai dan terluka...

Tanpa Nama berkata...

walaupun kita tidak ditakdirkan utk dimiliki dan memiliki...namun ku tahu dan yakin bahawa jauh di sudut hati kita berdua masih saling mengingati. Indahnya ukhuwah itu bkn terletak pada pertemuan...tetapi pada ingatan dan doa yang berkekalan...semoga jalinan ukhuwah antara kita akan kekal selama-lamanya disamping pasangan masing-masing.

Tanpa Nama berkata...

setiap jam5,30 aq mesti lemah. aq rndukn suamiku.. aq mau menagis tpi aq tak blh mnagis, aq tak mau dia tau aq sedih setiap kali dia tak besamaku.. hari2 aq menunggu kepulanggn suamiku,,selepas dua2 hari baru aq dapat jumpa suamiku... aq sekarang luaran jak hppy tp dlm hati ini hanya tuhan yg tahu, betapa pedihnya hati ini....

Tanpa Nama berkata...

setiap individu melalui saat duka namun kadang-kadang tidak memperlihatkannye. aq juga seperti itu..kekasih hatiku berada nun jauh disana.perhubungan hanya melalui hp tetapi coverage tidak ok. setiap hari aq menunggu panggilan or msj darinya namun setiap hari hanya sekali dua dapt berhubung dengannya. hari ini aq belum mendengar suaranye..mengertikah dia bahawa aq amat merinduinya dan rindu mendengar suaranya. aq tertekan dgn semua ini. mengertikah dia tentang keadaan diriku ini?aq amat merindunya...sungguh.... hanya tuhan yang mengetahuinya...

Cik Eqin Baile berkata...

btol tue,kt msty nk tgk org yg kt syg tue bhgia walaupon kt shja yg menagungg sgla kesedihan segala keperitan,,,kuatkan iman tabhkan lh hatimu wahai kwn2 yg senasib dgnku,,ku doakan agar kamu semua akan mendapat keredhaan ALLAH hendaknya,,wasalam,,

mawar berkata...

Tidak smpurna khdpan ssorg tnpa mnempuh ksedihan dan kgmbiraan..oleh itu,hdapilah ksedihan dgn redha dan kgembiraan dgn syukur.

Tanpa Nama berkata...

stiap org berhak menyayang dan disayangi
tetapi xsume syg dibalas dgn syg
sebaliknya airmata yg jd teman setia
nafas tersekat2 jntung bgaikan berenti
pabila tahu dia bukan milikku

Tanpa Nama berkata...

aku sang lelaki yang menyayangi sang wanita sepenuh jiwa. sggh kecewa, pabila kasih dan sygku hanya 1 mainan bagimu.kau pergi tanpa sepatah kata,kau hilang sekelip mata

Tanpa Nama berkata...

btapa sktnye bile kepercayaan yg diberikan dikhianati...mlt kate lain tp lain yang dibuatnya...sedih,,ye mmg sgt sdh sbb kita dah syg kt die...tp semua ad hikmahnya...Allah maha Mengasihani semua hambanya sbb 2 diberikan ujian kpd hmba yg boleh menanggung ujian tersebut...hati..begitu sukar dipujuk supaya berhenti meratap...tapi lme kelamaan si hati akn fhm dan menerima apa yg berlaku dengan redha..akn ku simpan cinta dan htiku hnya untk sorng yg btl2 memerlukannya..

Tanpa Nama berkata...

smoga sidia bahgia...walaupun bkn dnganku..amen..

Tanpa Nama berkata...

seandainya menjauhi diriku membuat kau bahagia ,aku redha ...kebahagian mu keutamaan Ku ..walau pun aku tersenyum dalam duka

Tanpa Nama berkata...

bahagiakah kau disana...adakah kau sepertiku jua?merintih dan merindui dalam kesuraman hatiku..melihat bintang berkelipan tanpa sinaran bulan....aku cuba tuk tersenyum melihat mu disampingnya,namum saat itu juga hatiku pedih..aku tak terdaya membencimu kerana hatiku masuh untukmu....

Tanpa Nama berkata...

luka di hati sape y tau...
snyum bkn bermksd bahagia...
tabah w/pun di lukai...
berpura2 tiada ape2 y terjdi....
hidup dlm dunia sendiri..
bagai tgh tidur dan x nk bgan untuk trima knytaan..
marah, kcw, penh, pts asa...
pura2 ketawa di hadapan org lain...
bila bersendirian air mata y meneman...
pedih sgt hati ini.. xde sape y tau

Tanpa Nama berkata...

luka di hati hanYa ALLAH
yang maHa meGatahui dAn peRasaan
luka buKAn muDAh tuk sembuh.....
n bUkan mUdah tuk meLupakn pA yang
oeRna trJadi Dlam hidUp kita...

Tanpa Nama berkata...

sya terluka sgt ne kwn2 help me..urm

Tanpa Nama berkata...

apew nk wat klu jdi cm ne??

Fiha Munchet berkata...

betul tu.. cm aku jgk.. :/

Tanpa Nama berkata...

cinta,,bgitu phit,,kerna cinta sprty pdang,,wlaupun indah,,tpy,,bleh mmbunh jiwa dn prasaan...

Tanpa Nama berkata...

cinta pada bunga .. bunga akn layu kala musim beganti ...
cinta pada manusia ...manusia akn mati bila ajal menjemput...
cinta pada ALLAH akn kekal selamnya ...

Tanpa Nama berkata...

knpa urank sume sedih ...jgn larh terlalu mengharap cinta itu indh selamnya ...jgn pula salah kn cinta bila hati dah terluka krn cinta itu memang buta perlu kah korbnkan sume nya utk cinta .!! bg sye cinta itu tak wujud dlm dri sye ....itu larh sye sentiasa bahgia walupun bersedih !!

Tanpa Nama berkata...

sa benci dea.. dea sering abaikan sa.. napa soma ksalahan dea sa yg tnggung ??/

Tanpa Nama berkata...

hmmm...sy cuba utk buat hati sy gembira...tp sy xmampu....

Tanpa Nama berkata...

cuba tp x ada perubahan

Rafi Farris berkata...

Hati hilang bagai di curi orang lain..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.