Luahan Hati :Adakah Aku Penyebabnya?

Share on Tumblr Hanya kerna aku perempuan,
kau buat ku seperti badut yang tidak bernyawa,
kau anggap aku tidak bermakna,
kau biarkan ku dalam dilema,
kau tinggalkan diriku seperti tiada makna,
adakah aku penyebab segala-galanya.

Hanya kerna aku seorang perempuan,
kau mencurangiku seperti aku penghancur segala-galanya,
kau biarkan diriku menghadapi segala-galanya,
tiadakah rasa cinta dalam hidup dirimu.

Kerna aku seorang wanita, ku korbankan segala-galanya,
hanya kau yg sering di dalam jiwa,
tapi kau musnahkan segala-galanya,
adakah aku tak setia,
adakah aku yang membuat angkara,
hingga kau berpaling tadah,
hingga kau musnahkan segalanya.

Akukah yang bersalah,
di atas segalanya,
tinggalkan aku jika kita tak pernah bercinta,
biarkan aku menangis dalam ketawa,
agar kau sentiasa gembira,
agar aku tabah dan menjadi dewasa.

Aku benci dirimu yang lupa akan segalanya,
waktu kau susah aku yang bersama,
waktu kau senang kau lupa segalanya,
tapi aku tak pernah ambil kisah,
lepaskan aku agar ku bahagia,
walaupun dalam kesuraman dunia,
agar aku tabah untuk segalanya...

Nukilan: nj Luahan Hati :Adakah Aku Penyebabnya?

31 Komen:

Curve ofMy LiFe berkata...

sedih...same goes to me

awanterpilu berkata...

Kenapa cinta kita selalu terbagi pd org yg tidak menghargai kita???

Tanpa Nama berkata...

pompuan selalu buat masalah...

Tanpa Nama berkata...

jgn salahkan pompuan...
kdgkala xpernah cube mmhami hati pompuan...
ego llki tinggi...
xpernh m'hargai prsaan pompuan.
pompuan rela hatinya disakiti demi laki yg dsyngi...
tp pernah ke laki nampak semua tu??
ape yg dey all nampak hanya kbrukan pompuan...
ape jnis makhluk la laki ni kn?

~insan kecewa~

hunter berkata...

sama cm kisah aku.. aduh.. memang seksa angkara perempuan

ima berkata...

adoyai.
sedeynye dgr.
mst ade yg terbaek.
asalkn kite percaye ade seseorg utk kite,
everything will be fine.;)

ManDan berkata...

Ye. kaU penyebabnya! Twitter aku tiba2 pagi ni dipenuhi oleh ntah sapa2 ntah followers. (BaNyaknye.... :-0)

Tolong!

dhekz_nvrma berkata...

nvrma.
tak semua salah ada pada perempuan..ia selalu mencoba memberi yang terbaik pada yang dicinta kok,,tapi memang dalam pengarian cinta yang sejati banyak sekali jalan yang berliku..

✿Lovillea✿ berkata...

ermm ego lelaki mmg tggi..
xpatot...
sakit skali bile terpakse wt kptsn mcm tu..
adekah kerana amarah di hati kita jd begitu or kerna xsggup utk bersama lagi..
uwaaaaaaaaa

Tanpa Nama berkata...

adakah sume laki mempunyai ego yg tggi..dan cmne nk buang sifat ego kat laki nie..sombdy help me..

Tanpa Nama berkata...

adkh sume laki ego..cmne nk buang sift ego laki nie...somdby help me?????

Tanpa Nama berkata...

same dngan ape yg terjadi pada ku....shgga ini tiada kata ptus darimu....kau pergi tggalkan aku terkapai kapai mencari maksud kau pergi...jika xsudi katakan saja...ku xrela dbdoh2kan oleh mu...aku punya hati....ntuk dcintai dan mencintai....

Tanpa Nama berkata...

kenapa mesti cintaku tak dihargai...

Tanpa Nama berkata...

eh,kte sme la...sedih,wa3..xtaw la nape lky ske tglkn pmpuan tnpe kate ptus..wahai lelaki,cuba anda bygkn jika se2owg yg anda cintai tglkn anda tnpe sebarang kate2..begitu jugalah perasaan seowg insan yg bernama perempuan..

Tanpa Nama berkata...

jgn bairkan aty ini mghrp cinta dr owg yg xsudi..

Tanpa Nama berkata...

aku lelaki yang malang,dikongkong dan dia boleh lakukan apa yg dia mahu...tp aku terkurung dalam sangkar cinta..

Tanpa Nama berkata...

cinta cinta cinta cinta kenal dulu sebelum dikenali. sakit yang tiada ubat teruk daripada canser & aids sakitnya.

Tanpa Nama berkata...

laki ego.nasib aq lebih kurang jg dgn kisah di atas 2
mula2 manis pas2 apa yg tjd. semuanya x adil bagi aq bila susah cari aq bila dh senang lupa aq bila ada masalah cari aq bila happy tggal aq s'org hrumm..........

Tanpa Nama berkata...

waaa!!!!
cdihnye...teringat kembali knagan pahit..

mardaorange berkata...

mmg makin byk JANTAN yg ampeh drp laki yg baik skunk nih..smp ms nnti diorg akn rs per yg kter penah rs nih..

Tanpa Nama berkata...

tp knpe mesti perempuan jea...ak nie lelaki..still kene...xbererti lelaki yg slalu membuat perempuan terluka...pada ak sume nye sa,e jea.laki ,pompuan,xde beza..

Tanpa Nama berkata...

laki dan perempuan mmg xde bezanya..... menyintai org yg xpernah cintai kte mmg sakit....bila susah cari kte bila senang kte di lupakan.....cinta hanya sekadar dibibir sja tapi hati xpernah cuba tuk tetap menyintai....

Tanpa Nama berkata...

sbelum kita bjumpe dgn org yg betul ~ kita akn jmpe ngn org yg salah . . dugaan akn mematangkn kite..

nushu pinky berkata...

cinta mmg sukar untuk difahami

Tanpa Nama berkata...

aku lak baru aje mengucapkn kata putus pd seorg lelaki yg amat aku cintai dn sayangi..pd awal percintaan semuanya amat indah..katanya aku sangat penting dlm hidupnya..malangnya, kebahagiaan hnya sementara..cintanya beralih arah setelah aku berikan segala2nya..aku sggp lukakn ht family hnya krna dirinya yg aku cintai..sungguh aku x menyangka kasih syg seseorg boleh pudar dlm sekelip mata..wahai lelaki yg aku cintai..d manakah silapnya cara aku mencintai mu..kau menggantungkn hbgn kt..sehingga hati ini terpaksa wat kptsn tuk tgglkn mu..betapa bsr pengorbanan aku tp knpa ko x mhargai diri ini..Ya Allah ampunkanlah aku d atas ketelanjuranku dgnnya..kederhakaan ku terhadap kedua ibu bapa aku..dn bermula detik aku memutuskn hbgn ini..aku telah menutup pintu hati aku tuk selama2nya..biarlah hnya cinta kpd yg hakiki bertakhta d hati ini..

Tanpa Nama berkata...

Lelaki mmg selalu mcm ne...janji manis je..biler dan dpt, smua nyer palsu...ikat kita dgn alasan cinta tapi cinta pa yg mnyeksa kita...berkorban kerjaya, harapan keluarga...yg dapat, sakit hati, kecewa...merana...

AZIZAH SALAM berkata...

laki xpnh lihat cinta dan kasih syng yg d berikan oleh wanita...
slh ckit smue nk kt pmpuan yg slh...laki je yg btul...xphm btol laki ni...

Tanpa Nama berkata...

ala semua tu ujian wat kta sedar kta xseharus menpercayai lelaki.....

Tanpa Nama berkata...

pernah berlaku kepada saya .. so sad :') , menagis dalam ketawa .

Tanpa Nama berkata...

org lelaki hnye thu mengukapkn kata cinta,tpi tdk thu mana cinta ..org popuan lak hnye thu mencari cinta,tpi tdk thu menghargai ,,emm ..lelaki or popuan same je ..

Tanpa Nama berkata...

mcm nilah jdinya jika trlalu prcaya pada orang yang dcintai,, smpai snggup gadaikan maruah diri demi dicintai dan mmbuktikan yang dirinya layak untuk dicintai, snggup melakukan prkara2 yang tak sptutnya dilakukan tnpa iktan rasmi, sptutnya...jikalau kita ingin cinta itu abadi dan kekal shingga ke jinjang pelamin, kita sharusnya mngawal nafsu dan saling mngingati yng mna btul dan slah, bukan mnyokongnya untuk mlakukan ssuatu yng tak bermaruah...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.