Bagaimana mengeksploitasi akal anugerah Tuhan?

Share on Tumblr Pertama: Mendengar dan memerhati. Seperti kata Brian Tracy, penulis buku Maximum Achievement, "Asalnya, sumber tunggal yang terbesar berada di antara dua telinga anda (maksudnya otak). Kini, kekayaan berada dalam kekuatan otak bukan otot." Betul, ramai orang bekerja keras (membina otot) tetapi tidak cemerlang. Tetapi kalau anda work hard and work smart - itulah yang sebaik-baik pendekatan.

Kedua: Yakin. Seperti kata Napoleon Hill dalam bukunya, Think and Grow Rich, "Apa saja yang dapat difahami dan diyakini oleh fikiran, dapat dicapai oleh fikiran."

Ketiga: Bekerja keras untuk merealisasikannya. Seorang ahli motivasi berkata: "Menggunakan otak seperti meneroka hutan belantara. Akhirnya anda akan bertemu jalan keluar. Kalau tidak anda harus membinanya sendiri." Bagaimana mengeksploitasi akal anugerah Tuhan?

3 Komen:

iqone_dinie berkata...

wah..info yang berguna di sini..tahniah kepada empunya diri...teruskan menulis artikel yang baik seperti ini..

Tanpa Nama berkata...

pasti di try punya hehe..3

NF berkata...

ya,that's right.,,.
stuju sgt2.,.,.,

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.