Tip Meluahkan Perasaan Cinta

Share on Tumblr Manusia yang mempunyai perasaan pasti pernah jatuh hati.

Ia boleh membuatkan seseorang itu gila bayang, takut dimalukan, malah bimbang ditolak terutama jika si dia sudah berpunya.

Bagi yang tidak pernah bercinta, pengalaman jatuh cinta ini mungkin sesuatu yang aneh.

Mengungkapkan isi hati pada si dia memang berat apatah lagi jika kita pemalu atau tiada pengalaman.

Rancang dengan matang

Kita perlu strategi dan latihan dalam segala aspek apabila mahu mengatakan cinta pada si dia.

Untuk mengungkapkan cinta tidak boleh sebarangan sebaliknya, lihat tempat dan waktu yang sesuai. Jangan seberbuat demikian ketika dia ada tetamu.

  • Kenali si dia dengan baik

    Hal ini penting supaya anda tidak kecewa pada saat menuturkan rasa cinta yang membara itu. Jika yakin anda akan diterima, jangan ragu-ragu.

  • Ungkapkan cinta dengan sesuatu

    Ungkapan cinta tidak hanya dengan ucapan, tetapi seharusnya ada elemen lain, misalnya, selitkan bersama sesuatu yang amat digemarinya.

    Jika anda lelaki, berikan si gadis bunga mawar atau cincin, kerongsang. Jika anda perempuan, cukup dengan senyuman dan kata cinta.

  • Cari waktu dan tempat romantis

    Waktu paling tepat untuk mengatakan cinta ialah ketika saat terluang atau hari bersantai. Pilih tempat yang romantis.

  • Ungkapkan cinta secara langsung

    Si dia akan lebih menghargai jika anda berbicara secara langsung. Jangan mengatakan cinta melalui perantara seperti teman, telefon, surat atau e-mel.

  • Jika berani, ungkapkan cinta di depan umum

    Ini hanya berlaku untuk mereka yang bermuka tebal atau muka tembok saja.

  • Siapkan mental

    Ini juga perkara paling penting supaya semua rancangan tidak tergendala di tengah jalan. Jangan sampai suara tidak terkeluar atau peluh ketika mengucapkan kata cinta.

  • Doa sebelum mengungkapkan cinta

    Perkara ini adakalanya dilupakan atau kadangkala dianggap remeh.

    Dengan berdoa, rancangan anda lebih membawa keberkatan. Jika ditolak, biarkan saja dan anda harus pasrah atau reda.
  • Tip Meluahkan Perasaan Cinta

    37 Komen:

    Tanpa Nama berkata...

    oooo....;)

    Tanpa Nama berkata...

    aku g' da koment, tp qu hanya mo nyanya, seandainya teman yang kita sukai itu adalah teman, terus dia udah punya cowok..... gimana ya ???

    Tanpa Nama berkata...

    urm....sshnye nk cri jntn.... klu ad jdoh ad la... huhuhuhu

    Tanpa Nama berkata...

    urm...sshnye nk cri jntan...klu ad jdoh ad la... huhuhu

    Tanpa Nama berkata...

    uchhhh,, jtuh cinta !?? ..
    cinta bkin kta hrU,,kdang benci, hapY,.
    smua tu hanya terpaut pd pendirian qta,,,
    kta cinta ,,,
    pndaman h ti,,

    Tanpa Nama berkata...

    ooooooooooooooooooooooooooooo......... bez gak bnd nieww yerwww..........

    Tanpa Nama berkata...

    g mn ya law seorang cewe'g' berkata romantis ma cwo'x

    mencari cintaa berkata...

    xp klo laki tuh uat x thu jew!!!

    Tanpa Nama berkata...

    NOTHING--MUZ I MOMEN..................

    Tanpa Nama berkata...

    I LoOVE........THIS..HU.HU.HU..*CINTA*..BIKIN KTA GLEe....SoO..WAT SESAPA YG NK CINTA2 NY..PILIHLAH YG BTL2 BKENAN NGAN ATY................HEX33........TA2..

    Tanpa Nama berkata...

    hidup tanpe cinte tu dah biase....

    Tanpa Nama berkata...

    jika semua tu sudh kta jlani tpi tak berhasil,lalu apa seharus'y yg kta perbuat untuk mendapatkan cnta trsbut...???

    Tanpa Nama berkata...

    cnta anugra yg plng bsaar yg di berikan oleh tuhan buat manusia............jd jangan prna hianati cnta.............ok

    dongliang berkata...

    bu zhi tao yao cang she me...

    Tanpa Nama berkata...

    CINTE GLE ADE LA

    Tanpa Nama berkata...

    aku suka seseorang,tapi aku rela kan saja orang nie...
    meskipun detik-detik saat terakhir.........

    Tanpa Nama berkata...

    emm ak sggup b'abis wit demi si jntaN tp hakikat nye sume x leh pakai,, ak x phm r ngn si jntaN nie.. ape bez nye r sume hncur kn aty wnta???emmmm........

    Tanpa Nama berkata...

    adoiii
    ssahnya rs nk luah2 ni..
    btnye reject..
    malu woOooooo...

    Tanpa Nama berkata...

    Ooo...susahnya nak luahkan,,x apala saya akan cuba..OK..

    ariyana berkata...

    (HIDUPP BIAR SELAMBA...BEB...)nilah kta-kta lelaki poyo...tp cair jugak pada cinta...coverr macho je lebihhh...kdang-kdang tu ade gak laki yg jual mahal...laki mcm ni x yah layann...sape nak beli klu laki jual mahal ... buat sakit hati jerrr...

    MOMEEEEEYYYYYY........ berkata...

    ntah ap2 ntah

    Tanpa Nama berkata...

    knapa awek indon lebih lemah lembut dari awek melayu ?

    Tanpa Nama berkata...

    betul la smue trjadi pada diri aku la....

    mama N berkata...

    kalau dah suka luahkan jer, x kisahlah sidia terima ke tak, p mama nasihatkan jgn luah kat umum, takut kena pelempang...

    Tanpa Nama berkata...

    AKU XPERNAH BERCINTA..WAWAWA SEDIHNYA...CAMNE NIE????

    ALYA MAISARAH berkata...

    CINTA ITU INDAH JIKA KITA MENJAGA KEINDAHAN DALAM MELAKSANAKAN KEPERIBADIAN KITA DENGAN ALLAH S.W.T. INSYA-ALLAH.... CINTA ITU AKAN DATANG DENGAN KEINDAHAN... TAPI,SETIAP KEINDAHAN ITU.. ADA COBAANNYA DAN KESULITAN... TAPI...KESULITAN ITU YANG AKAN MENJADI MUDAH DENGAN KESABARAN....

    ALYA MAISARAH berkata...

    TAK SALAH MENCARI CINTA... LAGI-LAGI CINTA KEDAPA PENCIPTA... TAPI,DALAM SETIAP LANGKAH PERJALAN UNTUK MENCARI CINTA MESTI DALAM SATU TITIK PERISTIWE... DAN PERISTIWE ITU YANG MENGAJAR KITA TENTANG KEHIDUPAN... DI KECEWA OLEH LELAKI BUKALAH SEBUAH DUKA...TAPI, SEBUAH PERJALAN..... DI SITU,KITA BOLEH MENILAI ERTI SEBUAH CINTA YANG SEJATI...

    Tanpa Nama berkata...

    cinta mcm celaka.....bahan berekmok....wak skit ati..!!!!!

    Tanpa Nama berkata...

    dulu aq da makwe tpi dh ptoz. cam ne nk kembalikan cinta aq ??

    Tanpa Nama berkata...

    aq cinta kn dy spenohh aty..p aq nk dy jd milik aq slme2nye..

    Tanpa Nama berkata...

    weeeeeeeee

    Tanpa Nama berkata...

    dye yg mmbuatkn sye jdey ANTI BOYZZ..........
    ttpi hkiktnye sye mseh mrndui, menyayangi , dn mncntai nyew...........

    Tanpa Nama berkata...

    Smemgnya cnta sgt indah tuk dkongsi brsma..
    ati siapa yg dpt merasai dgan tulus dan ikhlas tnpa ragu akn mrasai sume itu..
    hargailah stiap dtik anda ble brsame dgan dye..
    tiada kata lain slain cinta yg mmbri sribu makna kpda stiap psangan..cintailh dye seadanya sprti mane dye mncntai kte..
    jgnlh trlalu iktkan kte aty agar kte x mnyesal stu ary nanti..

    Tanpa Nama berkata...

    hye..smmue..kwn2,,cinta ibarat enjoy ye..yer srnk bangt..

    Tanpa Nama berkata...

    aq sgt syanf ardianatul aiera.. :)

    Tanpa Nama berkata...

    hi..ni saya pun nak luahkan perasaan..saya rindu seseorang tetapi dia tidak tahu pun yang saya sangat merindui dia..setiap kali saya kata nak lupakan dia tetapi tak dapat! malah makin meluap luap lg rindu saya terhadap dia..saya mula merinduinya sejak dia call saya tanya pasal kerja2 office la..dan sejak hari tu la suara dia melekat dekat telinga saya dan saya nak hari2 pula dengar suaranya..dah la lemah lembut dia bercakap hensem pula tu..dah la tinggi n macho lagi..dan saya mula untuk dekatinya dengan hanya saya buat laman web facebook yang baru dengan nama yang lain supaya saya dapat tahu cerita tentangnya..this is miracle ! saya tidak pernah ada perasaan terhadapnya sebelum ni..walaupun kami telah kenal 4 tahun suda..itu pun kerana atas kerja juga menemukan kami berdua..

    Tanpa Nama berkata...

    Aku nak cube .semoge dengan tips ini aku dapat luahkan sume perasaan aku .

    Selepas Baca, Sila Komen

    Artikel Terkini

    Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.