Cinta tak semestinya memiliki

Share on Tumblr Cinta tak semestinya memiliki

Bila kita jatuh cinta pada seseorang, jangan menyiksa diri dengan menganggap bahawa cinta kita tak diterima.

Cinta itu tak pernah ditolak kerana, setiap insan memerlukan, menginginkan untuk dicintai.

Wujudkan cinta itu dengan memberikan sesuatu bukan mengharap harap akan sesuatu sebab, apa yang diberikan kerana cinta selalu datang pada hati kita disaat itu juga.

Kebahagiaan memberi jauh lebih sempurna dari pada kebahagiaan kerana menerima.

Tapi…lain bila kita menginginkan sesuatu yang kita cintai. Keinginan itulah yang memberikan pahit pahit yang menghiris dada…

Jangan menyiksa diri dengan menginginkan sesuatu….

Jangan sia kan cinta dengan beban yang berat mengharap mampu di pikul bahu.

Keinginan memiliki mungkin tak kesampaian…

Tapi…

Percayalah pada diri…
Selalunya cinta yang kita berikan seadanya
Takkan pernah bertepuk sebelah tangan..

Sumber: YahooGroup Rileks[Dot]Info
Cinta tak semestinya memiliki

150 Komen:

lovely_wawa berkata...

huhuhuhuhu...saye cdey sgt....

teddy_froggy berkata...

setuju...
walau sedalam mana kita mecintai seseorang...
jika dia tidak di ciptakan untuk kita...
kita tidak akan memilikinya.

Tanpa Nama berkata...

Setuju...cinta tak semestinya kita dapat memiliki orang yang kita cintai,terkadang kita hanya mampu melihat kebahagiaan si dia dari jauh bersama orang yang dia cintai......

Tanpa Nama berkata...

benar
jgn terlalu mengharap.
aku bcnta dgn bf aku yg sudah dtunangkn oleh kluarga.
Cuma tuhn yg tau btapa hati luluh mjadi yg ke2 dlm sglanya.
Demi kasih aku yg tidk mahu cintaku disisih kluarga,aku mendiamkn diri.
Hingga kni kami msh brsama.
Air mata ini tidak pernah skali pun diseka utk hariku.
Tak lm lg,dia akn di ijabkabulkn.
Sdgkn kami msg2 tidk mrelakan diri utk mlupakan.
Aku phon,tuhan tentukanlh sesua2 yg trindah utk aku d ms depan krn ksengsaraan ini sgguh tak tertahan.
Pada mata kalian aku mgkin yg paling berdosa.
Tidak punya simpati pada wanita yg mjadi tunangnya.
Tapi tahukah kalian air mata kesengsaraan menahan kerinduan,mengingat kenangan dan senyuman palsu bila si dia bersama tunangnya.
Sungguh,itu semua derita.
Aku percaya ada sesuatu disebalik kesengsaraan yang sekian lama aku pendamkan.
Tiada daya untuk terus melupai dia.
Melainkan terus menjalani hidup dengan ketabahan.
Sayang.mmg cinta ini hanya untuk kamu.
Pengorbanan ini semata untuk sesuatu yang kau panggil ayah dan ibu.
Dan juga wanita yang sudah lama menantimu.
Tuhan.
Jika benar dia jodohku,kau tetapkanlah keindahan untukku di suatu hari.
Dan jika kami tidak semstinya bersatu.
Berikan aku secebis kekuatan utk menerima kenyataan yang sesungguhnya melumpuhkan aku

fierlynn berkata...

to; tanpa nama,
relakan lah die pergi dan rawatlah sekeping hati yang suci itu dengan kegembiraan.
anda bukan lah orang yang sepatutnye dipersalahkan,
tetapi,
orang yg sepatut nye di persalahkan adlah kekasih anda sendiri.
tidak salah untuk menyatakan perkara yang sebenar pada ibu bapa nya,
tetapi, mungkin, hatinya sudah terpaut pada wanita yang bakal menjadi isterinya.
dan ingat lah, seorang lelaki perlulah berani dlm menegas kan sesuatu perkara.

Tanpa Nama berkata...

betul tu.. cinta yg ikhlas adalah tanpa mengharap balasan utk di cintai... cinta yg tulus adalah kita bahagia pabila melihat dia turut bahagia... bila kita merelakan dia pergi,maka itu adalah satu keputusan yg terbaik yg kita pernah miliki... percayalah jika kita ikhlas dan baik, kita akan mendapat org yg lebih baik... Allah itu Maha Adil..org yg baik akan mendapat jodoh yg baik.. Allah itu tahu apa yg terbaik utk hambaNya. setiap perkara yg berlaku pasti ada hikmahnya...

sakura 2010 berkata...

to: tanpa nama.......
perpisahan 1 kemestian bg smua insan. anda plu bersedia. trimalah dgn hati yang tabah. kerana stp yg blaku ada sebabnya. bkn mudah mjd org ke 2 dlm cinta 3 segi trasa amat pahit dan sakit sekali. kuatkan hati dan lepaskan dia pergi kerana setiap kesengsaraan dan kesedihan hati kan berganti dgn sesuatu yang lbh bererti......pcayalah...

sakura 2010 berkata...

kisah anda sama mcm sy. amat berat utk merelakan org kesayangan utk pergi meninggalkan kte tp ketabahan hati mengatasi segalanya. lbh myedihkan ble sms di terima mgatakan "abg dah slamat di tunangkan" btapa kecewanya hati tak kala menerima msj 2. tp selepas pertunangan 2 di masih mencari dan mharap agar hubungan di teruskan takkala hati ni btekad tuk melupakn dia. kata2 harapan msh di berikan utk menagih harapan yg blum pasti. tb hari bahagia di mhantar kad jemputan mjemput di hari bahagia. bagai luruh jantung dan remuknya jiwa kerana segala kata2 harapan msh teriang di telinga "tak semestinya abg akan kwin nagn dia,ape2 pun bleh jadi di saat akhir" dan skrag ape yg tjd di slamat di ijab dan aku sdr dlm kesedihan. tp tuhan maha kuasa menciptakan adam dan hawa,langit dan bumi,aur dan tebing, begitu juga aku yang kina meniti hari bahagia sama dgn insan lain yang sengsara sebelum bahagia..

Tanpa Nama berkata...

usah sedih...saya pun menerima nasb yg sama...bersujudlah kepada ALLAH...mohon kelapangan hati...akhirnya saya redho dan sentiasa berfikr bhw jodoh pertemuan ditentukan ALLAH...

Tanpa Nama berkata...

saya fikir cuma saya je yg alami nasib macam ni,,, rupanya saya tak sendiri,,, walaupun saya sangat2 sayangkan dan cintakan dia... saya tau.. saya terpasksa lepaskan dia pergi... walaupun dia tak nak....sampai bila saya nak terus-terus macamni.... carilah kebahagiaan untuk diri sendiri... mungkin bukan kita yang tercipta dari tulang rusuknya... bukan kita jodohnya... cinta tak semestinya memiliiki.. cinta yang sejati adalah bila kita masih mampu tersenyum untuk kebahagiannya.....

kepada sayangku....
terima kasih untuk segalanya.....
terima kasih untuk segala kegembiraan dan kasih sayang......
walaupun kau jua tak mampu melupakan diriku,,
lupakanla.....
andai mmg aku tercipta untukmu....
percayalah suatu hari nanti kita akan bersama...

mang0range berkata...

Guys..
nak nasihat terbaik bagi masalah korang pegi kat blog tini-rahim.blogspot.com under entry A REPLY.
u can find d answer there

Tanpa Nama berkata...

waaa
sedeynyaa..
sy xpernah lalui situasi spt anda
tetapi berdasarkan naluri yang dimiliki
sy amt memahami betapa pedihnya bile terpaksa berpisah bkan di ats kerelaan..sbr ye..evrything happens wit the reason..mgkin die bkan yang terbaik untuk anda..ingtlah lelaki yang baik untuk perempuan yang baik dan begitulah sbliknya...

nySs berkata...

memamg benar cinta itu x semestinya memiliki..
namun cinta yg tak termilliki membuatkan hati menjadi parah dan hancur..
Tak mampu merawat luka sendiri
hati yang hancur x mampu dicantumkan kembali...

Tanpa Nama berkata...

sipp2.....................

nuerul berkata...

btol..
nape lelaki suka bt kite mcm nie...memberi harapan setinggi gunung,
sedangkan dia masih terikat bersama seseorang,
kadang aku rasa aku amat diperlukan dia,
kadang aku bosan sebegini
saat aku relakan kepergiannya
dia masih mengharap aku....bantu aku untuk menghadapi ini...
rasanya aku tidak sanggup lagi mencintai dia yang dicintai temanku sedangkan temanku sedia maklum hubungan kami telah mula sebelum dia mengenali temanku...aku dalam dilema...

Tanpa Nama berkata...

aku juga telah melalui apa yang telah korang lalui....aku penah bertunang, setia nya aku bagaikan ombak dan laut....namun, tsunami yang melanda menghancurkan impian aku....dia belayar meinggalkan aku yang lemas keseorangan...sampai hati membiarkan aku hancur dipukul ombak sedangkan dia bahagia meniti hari-hari indah bersama insan lain....inikah yang harus aku terima???tanpa jemu aku menunggu, menghitung hari demi hari menanti hadirnya....aku harap panas sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari,ku harapkan dikau seorang sampainya hati kau mengkhianati....membiarkan aku menjadi mangsa cemuhan dan hinaan sedangkan kau yang mendustai aku...namun, aku tetap menanti dirimu walaupun aku tahu kau akan menjadi milik org lain..kerana cinta aku hanya untuk mu...oh Tuhan, bila masih ku diberi kesempatan izinkan aku untuk mencintainya, namun bila waktu ku telah habis dengan nya, biarkan cinta ini hidup untuk sekali ini saja....buatmu nasa, aku sentiasa mendoakan kebahagiaanmu walau di mana dan siapa yang menjadi teman hidup mu kiranya aku tiada lagi dihatimu...

mang0range berkata...

to all of u who have been hurt this way..
babe,its all in your hands.
Hidup ni selalu bermain dgn pilihan.
Kalau kita ada pilihan.
Y dont kita sakit n sengsara sgt2 sekarang.
N one day,u all akan bahagia jugak.
I KNOW WELL mcm mn rasanya d tempat anda semua.
Ikut gerak hati kita.
Jgn terlalu batasi diri kita dalam mencari kebahagiaan.
CUBA untuk terima yang lain.
Memang tak akn boleh bahagia.
Tetapi,sekurg2nya.
Kamu tak akan rasa sunyi sayang sekelian.
Walau tiada cina,tapi sayang itu mungkin dapat dipupuk.
Sedar tak bahawa kesunyian itu yang selalu melumpuhkan kita.
Kenangan itu merebahkan jiwa.
Dan cinta itu bermain dgn setiap nafas kita.
Tapi ingatlah.
Tuhan itu adil.
Ada yang cintanya telah bertemu jodoh yang lain.
Pabila sudah di ijabkabulkan.
Bercerai juga.
Dan lelaki itu kembali pada kekasih yang dulunya.
Selalu ditinggalkan.
Di biarkan.
Dilukakan.
Tapi mungkin kerana cinta si wanita yang penuh dengan kecekalan dan kesabaran.
Lelaki itu kembali padanya.
Dan kasih sayang yang diterima kini.
Jauh seribu kali bahagia dari segala air mata kesabaran wanita ini.
Lihat & fikir sejenak.
Jangan selalu hadkan diri kita dengan kebutaan cinta.
Bertawakallah.
Satu hari nanti.
Ada juga kebahagiaan untuk kalian.

nuraen berkata...

cinta mmg menyiksa kan...
saat org yg kita syg pegi tinggal kan kita
rasa mcm nyawa kita juga seakan pergi bersama..
tp aq sbg seorg hamba allah yg smemngnya lemah..
aq ttp
cbe sedaya upaya aq untuk trima dugaan ini..
aq redha dengan ketentuannya..
aq hnya mmpu mrancng..tuha yg mnentukan

Tanpa Nama berkata...

Aku rse ak xkeseorangan slepas membaca cerita kalian..
mungkin ak hanya melalui ujian getir..
orang yg ak minat telah meminati kakakku sndiri..
dan mereka nmpk mesra skali..
ak jua yg terpaksa beralah..
mmg kukatakan cukup la utk kali ini..
tp ak xtrdaya melupakan dia..
dy hadir dlm hidupku scara tiba2, dia juga hilang dlm hidupku scara tiba2...
Ya TUHAN, ampuni aku...mmg ak cintakan dia!
berikanlah ak kekuatan..
berikan ak kekuatan..saat mengingati dy yg b'sama kakakku, ak menangis seorang diri...

Tanpa Nama berkata...

cerita in same mcm kisah cinta aku.
skg dia telah selamat di ijab kabul kn dgn pilihan keluarga dia.tuhan je yg tau bertapa hancur nye hati ni.. tp aku tetap kuat kn semangat utk lawan semua kesedihan ini.

mang0range berkata...

to tnpa nama:
jgn pendam persaan sedih itu seorg.
Jika kita sanggup berkorban utk org yg kita syg,mcm kamu yg sggup bkorban utk kkk sndiri,ada bahagia untuk kamu nanti.
Tak ada apa yg lebih sakit dari biar rasa pedih itu hilang.
Ianya tak akn hilang.
Cuma akan diselitkan dengan sdikit ketabahan.
:)

Tanpa Nama berkata...

cinta x semestinya memiliki..
cinta adalah kekuatan yg memberi kt seribu daya untuk melepaskn "dia" pergi..
seseorg yg kt fkr milik kita, ternyata bkn milik kt..

pena_kapas

Tanpa Nama berkata...

To: tanpa nama
From: tanpa nama

jangan bersedih...
senyumlah...
Tuhan itu ada...
kembali padaNya...

zie berkata...

lebih baik menangis sekarang dari menangis kemudian. tak semestinya bila kita dh kawin kita tak akan kehilangan dia. saya dh hampir 20 tahun tapi akhirnya dia dirampas olih wanita lain. Pedihnya bukan kepalang. Hanya Iman yg kuat boleh menghadapi semua ini

Tanpa Nama berkata...

from: IT

ayat tue menyentuh hati..
sedih sgt..
sebab aku sendiri da mengalami nyer..
11 tahun menghambakan diri terhadap cinta..
tapi itu lah yang aku dapat dari insan yang aku sayang..
semoga dia akan bahagia ngan pilihan hati dia..
aku akan doakan kebahgian dia selalu..

Tanpa Nama berkata...

sMua itU bTul Bgt,,,
Tak Ada CiNta yG bertEpuk sbelah tAngaN,,
I'm sUre!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

ari2 lepas ak lalui dgn org yg paling ak syg..
tp skrng dy tlh pergi dr hdup ak..
tnpa dy d cc..
ak rasa ad kurang pd diri ini..
kosong..
sunyi..
luaran ak ketawa,riang..tp ati ak menangis..
terlalu bnyk kenangan..
pahit..
manis..
x dpt ak lupakan..
pd dy yg ak syg..
ak doakan semoga ari2 yg engkau lalui penuh kebahagiaan..
dan..
ingatlah..
cintaku hanya 1..
dan ak tlh serahkan semuanya pdmu..

TINTA BICARA berkata...

KHAIRUL
cinta sememangnya indah tetapi pengorbanan yang lahir dari hati yang luhur mencantikkan lagi cerita cinta.cinta sememangnya bukan untuk di miliki tetapi kita perlu membebaskannya,jika dia kembali ke sisi kita,sememangnya dia adalah milik kita.

lia berkata...

tak penah pun aku memiliki cinta... ape tu cinta...? entah... sedih bile hati kite betul mengatakan itulah manusia yg kite suke, tp rupe2 nye cinta tu bertepuk sbelah tangan... terlalu menghiris hati... sampai skg terasa pedihnye... tp stil kawan... tu yg lebih baik... Sampai skg aku tak penah rase cinta yang bertepuk 2 belah tangan..

Tanpa Nama berkata...

aku syg kt dia!!!!dia pon begitu!!!
tp dia penakut!!!dia tak nak mengaku..
dia biarkan aku meneka sendiri apa yang akan berlaku slepas itu!!!
dn akhirnya, dia tinggalkan aku dan terpaksa bersama dengan permpuan lain hanya kerana janjinya pd kawan2!!lelaki dayus!!
dh stahun dia tinggalkan aku..
knape aku tak dapat lupakan dia!!
aku tahu dia tak bahagia dengan perempuan tu..aku tahu!
dn hingga kini, aku sudah tak sanggup mempermainkan lelaki hanya kerana dendam aku pada dirinya!
kpada semua lelaki yang pernah aku mainkan..
maaf dipinta bt diri ini yang sudah memainkan kamu semua.sesungguhnya kata2 cinta yg sering ku ungkapkan pada kalian hanyalah stu ungkapan yang tiada makna!maafkan aku..
smoga kalian menemui bintang yg sejati..dan yg pasti bintang yg bersinar itu bkanlah diriku kerana sinarku telah lama hilang bersama cinta yg tidak pernah kesampaian utk slamanya..
kpada dia yang sungguh dayus! berubahlah..
jdilah seorang lelaki yg sejati..
mskipun hati ini msih untukmu namun, ianya sudh lma terkubur..aku tidak mungkin akan menanti dirimu lg..

Tanpa Nama berkata...

Adakalanya cinta pertama membawa kita ke alam perkahwinan dan bahagia untuk selamanya ada juga 10 kali kita bercinta baru kita kecapi kebahagian percalayalah setiap insan pasti mendapat kebahagiaan....

aku yg terluka berkata...

cinta xsemesti nye memiliki...mmg btul..aku pun menerima nasib yg sama...kekasih yg aku sayang telah berkahwin dgn pilihan keluarga nya..aku tau dia terpaksa menerima semua ini walaupun dia masih syg kan aku...aku terpaksa merelakan nya walaupun hati ku berat utk melepaskan ia pergi... sayang...ketahuilah cinta sy terhadap awak masih mendalam..walaupun awak akan menjadi milik org lain dlm beberapa hari ni je lagi, cinta dan kasih syg sy tetap ada untuk awak....sy doakan smoga awak bahagia dan sihat selalu...sy terlalu rindu kan awak....

Miss.Ola berkata...

saya dah banyak2 kali sangat menghancurkan hati sidia ....saya syg sangat kt dia... ksiannye kt die... die masih cintakan aku sangat2....

Tanpa Nama berkata...

cedih nyew haku...=(
hmmmmm.....

Tanpa Nama berkata...

npa cnta 2 xseindah yg kita impikan...=(

Tanpa Nama berkata...

aku terpaksa lpaskn dy pg dmi fmly aku...

Tanpa Nama berkata...

ayu

salam..ayu da 3 kali kecewa nga cinta ni..
kkdg terasa mcm hina sgt dri ni coz
x dpt jg cinta ayu nga baek....
tp lps bc ni ayu baru tahu bahwa cinta
bkn segalanya...

kebahgiaan kita adalah segalanya..
sumenye ALLAH telah tentukan..
smg si dia bahgia selamanya....

Tanpa Nama berkata...

Hanya ingin meluahkan apa yang terpendam selama 15 tahun ini.

Koyie.... maafkan aku kerana mencintai dirimu dalam diam. Namun aku tau engkau juga begitu.

Kenapa engkau terus membisu?

Akukah yang bersalah kerana mengharapkan cinta darimu...

ikhlas: mie94

Tanpa Nama berkata...

siapa yg harus dperslhkn andai hati tiba2 berubah??
cinta xsemetinya dimiliki..
ya,mmang btul..aku pernah mencintai seorang lelaki tetapi andainya kecantikan paras sahabat baikku berjaya meluluhkan hatinya,siapakah aku untuk menidakkan takdir bahawa dia bukan untukku..
aku terlalu mencintainya..
tp aku rela melepaskannya andai itu yg lebih membahagiakan hidupnya.
kini,aku keseorangan,
sahabat baikku kian melupakan aku kerana seorang lelaki..
kurelakan cinta ini pergi
sampai suatu masa bahagia menonjolkan sinarnya.

liena berkata...

separuh jiwa ku pergi...
2 je ungkapan yg dpat drasa ketika ini...
xpnah terfikir akan khilangn insan yg paling dsayangi...
dan xpnah tfikir akan terpisah kerana org ketiga..xtau ape kkuragn diri...kurangkah ksih syg n pengorbanan selama 6 tahun ni...?
saat ni hanya kkecewaan yg drasai..sakit yg teramat sgt...
xtertanggung beban di bahu n luka di hati...
rasa ingin mati...dr terus mengenang betapa hancur luluhnya hati ini...

dira berkata...

lepas baca ni baru aku rasa lega sedikit tapi sedih sangat bila kenang hubungan kami sebelum ni...dia cinta pertama aku,kami sangat serasi jarang bergaduh..tapi apa kan daya takdir dah menentukan jodoh kami tak panjang bukan kerana orang ketiga tapi kerana jalan hidup kami berbeza...dia lebih rela melepaskan aku daripada menerima tekanan daripada famili dia..aku terima ini sebagai dugaan harap ALLAH s.w.t memberi aku petunjuk dan kepada orang yang aku cintai..

Tanpa Nama berkata...

i thought that i was alone, but i was wrong.. ble bace ksh korang ni rasa lega sgt.... yup cinta x semestinya memiliki...sama seperti kalian aku juga kecewa dalam cinta,,.. ingatlah semua yg kita miliki harus di kembalikan pd pemiliknya...teruskan prjalanan hidup krn masih byk yang belum kita lihat...sometime the best way to hold onto something is to let it go

Tanpa Nama berkata...

aku suda myk kaly kcwa..p..aku ttap cple dgn sspe mx...cz kdg2 aku rsa aku ksunyian..tp,lbh bek ta dew psngn dri dew..cz kdg2 dyowg mmbtkn kte t'tekan n mmtahkn hty kite..

Tanpa Nama berkata...

HIDUP YG MENOGKAH ARUS PERLU DAHAN UTK BRPAUT,
ANDAI DAHAN ITU PATAH MAKA HANYUT DILANDA BADAI ARUS...MAKA
BERPAUTLAH PD DAHAN ALLAH, KRN IA X AKN PATAH
WALAU SEKUAT MANA ARUS YG MELANDA.......

Tanpa Nama berkata...

alllah dh takdirkan kebahagiaan untuk semua hamba2nya wether kat dunie atau pn kt akhirat t. so jgn la dirintihkan kesedihan dunie ni.sbr ek. aku dlu pn gitu gak tp skang dpt terime sume ni dunie belake.be kool ek kengkawan.

Tanpa Nama berkata...

kurela lepaskanmu jika ada insan lain dihtimu..
tpi ktahuilah cntaku untukmu tdk akn prnhku pdamkan.ku akn slalu mndoakan kbhagiaanmu wlaupun bkn dgnku.mngkn aku tdk lyk untkmu n mngkn kau xbhgia dgnku.tpi hti kcilku sngat mnyintaimu. biarpun pdih hati ini utk mlepaskanmu.tpi allah dah tkdirkn kte mcm nie.maafkn aku krn aku tdk bisa bhgiakanmu whai kkasihku.aku sayang kamu selamanya syg..

NANI berkata...

cinta yang menyeksa kan hidupku...engkau pergi tanpa meninggalkan kata putus,engkau pergi tanpa ku tahu apa salahku,tergamak dirimu meninggalkan diriku segalanya telah ku serahkan demi sebuah pengorbanan CINTA

Tanpa Nama berkata...

ira...
memang betul.. cinta tak semestinya memiliki..walau sedalam man pun kita mencintainya..jika allah tak izinkan kita untuk memilikinye,kita tetap tidak akan dapat memilikinyer..pertemuan dan perpisahan adalah lumrah kehidupan manusia..setiap pertemuan pasti ada perpisahan..yang indah kita simpan di lubuk hati yang paling dalam..yang pahit kite biarkan ia berlabuh di bawa angin bayu...yang penting dia pernah buat kita bahagia satu ketika dahulu..bersyukurlah dengan ape yang kita lalui..kerana pengalaman tersebut tidak dapat dimiliki oleh semua semua..kite insan bertuah kerana allah memberi kit pengalaman yang berharga n diberi peluang merasai indahnya jatuh cinta..renung2kanlah..ahlan wal sahlan..

miezamiozami berkata...

cinta...
jangan salahkan cinta...
setiap yang bercinta tidak semestinya akan bersama,
namun ia tidak bermakna hidup perlu terus2an dipersia...
cinta bukan hanya pada manusia..
luas erti cinta...
bersatulah dengan cinta yang Esa,
kerana dengan cintaNYA,
pasti kau akan dapat cinta yang lebih bermakna...
jangan pernah putus asa mencari cinta,
kerana hidup tanpa cinta,
bagai burung dalam sangkar...
kenapa???
cantik dipandang,hidup sendiri tanpa teman hanya dlm sangkar,sepi..kosong..

Tanpa Nama berkata...

btol 2 btol..
tp kte jgn la hrp sgt seseowg laky
2 syg kn kte spnuh nye.,coz kte pown
x taw adkh dye bnr2 syg kn kte,.tw pown
sje nk luka kn kte..

Tanpa Nama berkata...

tul tuh cinta tak musti harus memiliki.....& cinta bukalah nafsu, namun cinta itu suatu anugrah dr tuhan untuk kita....sungguh mulya yg mengartikan cinta dengan positif...sungguh merugi orang yg mengartikan cinta adalah nafsu

Cik Lin berkata...

Sedihnya bila baca pengalaman cinta nie. Hmm...jodoh, ajal & rezeki adalah ketentuan Allah jua. Bila Allah izinkan ia berlaku ia tetap akan berlaku. Tapi tipulah kalau kata hati tak sayang. Kalau hati tak sayang, mengapa perlu terbayang; kalau hati tak kasih, mengapa perlu kisah. Utk ibu sahabatku yang menghalang, aku benar-benar terluka. Cukup terluka dan terima kasih diatas kelukaan ini. Aku perlu redha dengan takdir Allah walaupun ia pahit.

mya zara berkata...

mya zara

cinta tak semestinya memiliki..
yup, aq agree ngan benda ni..
hm.. aku dah busan cakap pasal cnta.. bab bg aku, orang yang aku sayang tak pernah nak hargai aku.. gler mulut tabur janji.. tapi palsu belaka.. bile nak clash, macam2 alasan.. walaupun cnta tu mmg tak semestinya memiliki, namun aku yakin, satu hari nanti aku akan memiliki cinta seseorang yang terlebih dahulu memiliki cinta aku...
sape yer?????

Tanpa Nama berkata...

Terima Kasih smua atas respon kalian dalam membantu aku.
Pertama aku menulis cerita aku di atas tentang kekasihku yang akan mendirikan masjid tidak lama lagi,tanggapan aku kalian akan menghamburkan kata2 makian dan sebagainya.
Tiada apa yang bahagia untuk aku.
Hingga kini.
Hati aku sudah terlalu luluh dan hancur.
16 Februari kau akan di ijabkabulkan.
Tuhan.
Pegang tali imanku.
Hingga ke detik ini.
Cinta aku masih padamu.
Tuhan.
Adakah aku yg berdosa.
Luaran.
Tiada siapa menduga.
Aku benar terluka.
Aku ikhlas mencintai kau M.
Dan kerana itu aku relakan perkahwinan kau dan dia.
Ada ketika
Aku sayu teringat janji manismu.
Aku pilu melihat kegigihan tunangmu.
Cuba utk mpertahankn hbgn kalian.
Biarlah aku yg beralah.
Jangan lenakan aku dgn khayalanmu.
Dia hawa dalam hidupmu.
Aku pasti.
Tuhan telah merencanakan yg terbaik di hadapan kita.
Ini pengajaran utk lelaki di luar sana.
Kerana adanya hawa.
Pada hatinya.
Sekali cinta tetap buta.
Aku selalu membaca komen2 kalian.
T.kasih.
Seseorang pernah berkta pdku.
Jika benar dia menci

Tanpa Nama berkata...

sambungan.
Jika benar dia mencintai aku.
Seharusnya dia sanggup berkorban utkku.
Ptunangan itu cuma 1 ikatan.
Perkahwinan itu yg selama2nya.
Tetapi fikirkan ini.
Sanggupkah jikalau kalian meruntuhkan masjid yg bakal dibina?
Tuhan yg tau cinta ini.
Setelah pemergian kekasih lama ke rahmatullah.
4 thn lamanya hati terbiar 0.
Hanya dia yg mmpu merubah segalanya.
Tuhan uji aku lg.
Kehilangn di alam nyata.
Benar.
Hati ini tidak mmpu.
Melihat tunangmu.
Berusaha sebaik yg mgkin.
Tuhan.
Bimbing aku.
Temukan aku dgn khdupn yg lbh baik.
Masih rmi lg yg perit khidupnnya dr aku.
Syukur.
Masih kau beri kesempatan utk mnyedari segalanya

Tanpa Nama berkata...

to tanpa nama, situasi kita sama..
sama2 susah utk melupakan sidia. mggu depan dia akn diijabkabulkan.
sabr la. relakan dia pergi. mungkin dia bkn jodoh kita. sbr la..

spec

Tanpa Nama berkata...

kadang2 Tuhan berikan hujan dan petir kita tertanya tanya dimanakah matahari kita tak tahu sebenarnya Tuhan akn berikan kita pelangi selepas itu,so setiap apa yg berlaku pasti ada hikmah langit tidak selalunya mendung.kita redha dgn apa yg berlaku.

Tanpa Nama berkata...

suhaida aku terlalu menyintaimu,hanya itu yg aku tahu.setiap nafas yg ku hembus teringatkanmu,

Tanpa Nama berkata...

hati sudah tidak mampu.
kekuatan sudah sampai ke penghujung.
tuhan.
panjatkan rahmat kekuatanmu.

mang0range berkata...

so sad to read this T.T

Tanpa Nama berkata...

salam semua. kebetulan saja Kak Vel terbaca luahan rasa kalian. Ya, cinta pertama memang indah.seperti kami dulu, ketika cinta hangat berputik, tiba-tiba takdir tidak menyebelahi kami. selama 3 tahun kami hanya berutus khabar berita, sehingga dia keluar dari kolej dan Kak Vel menjadi seorang guru. Kami benar-benar bertemu untuk berpisah. Kak Vel yang memutuskannya, walau sebenarnya kami tidak ingin itu terjadi. Kak Vel perlu menerima takdir yang telah ditentukan. Masih segar diingatan pertemuan pertama itu, seperti baru semalam terjadi. Memang menyakitkan kerana Kak Vel masih terus mengingatinya . Lebih malang lagi, setelah hampir 20 tahun kisah itu berlalu, dia menghubungi Kak Vel semula. Dugaan ini memang sangat berat, sehingga kini, kerana ia melibatkan hati dan perasaan kami. Kak Vel tidak pasti, apakah pengakhiran pada kisah sedih ini.

Xiao Ci berkata...

Dicintai adalah lebih bahagia daripada mencintai karna apabila kita dicintai kita akan dihargai tapi bila kita mencintai kita akan disakiti.

Xiao Ci berkata...

Dicintai adalah lebih bahagia daripada mencintai karna apabila kita dicintai kita akan dihargai tapi apabila kita mencintai kita akan disakiti.

Tanpa Nama berkata...

Bila membaca kisah teman-teman semua mengingatkan saya kisah arwah abang saya.....dia menyintai seorang gadis namun gadis itu tidak dapat menerima cintanya lantaran itu gadis itu memilih seorang jurutera sebagai suami. Setelah itu abang saya menjalani kehidupan seperti biasa...dan mengambil keputusan tidak berkahwin. Sehinggalah selepas 3 bulan menyambut harijadinya yang ke 42tahun...dia kembali keRahmatullah. Disaat kami mengemas biliknya....saya menemui sebuah kotak yang terkunci rapat.....saya mengambil keputusan untuk membuka kotak itu....sayunya hati mendapati terdapat 24 batang pen pelbagai jenama dari Parker hinggalah Sheaffer....yang ada engraved nama kekasihnya itu..dan ucapan selamat hari jadi buat kekasihnya....Rupa2nya dia belikan hadiah buat orang yang dicintai tetapi tidak memberikan padanya.....Memandangkan saya kenal siapa perempuan itu maka saya beranikan diri memberikan kesemua pen itu pada perempuan itu dan memberitahu bahawa abang saya sudah meninggal dunia.....Kakak tu terpaku melihat pen-pen tu....airmata dia mengalir.....saya hanya tersenyum dan berkata
"sabarlah kak...sekurang2nya..dia pergi dengan cintanya terhadap kakak tak pernah berubah....". Saya pun meninggalkan kakak tu sendirian......Besar sungguh cinta abang saya pada orang yang dicintainya walaupun dia tak memilikinya

Tanpa Nama berkata...

wah.....sdehnye.....cukupla aku katakan aku jua diluka...oleh insan yg amat aku syg...die pergi tanpa kata2....tggalkan aku kebuntuan memikirkan apekah salahku...setelah semua aku korbankan...stelah semuanya aku turutkan....aku dibiar terduduk keseorangan...memikirkan akukah yg bersalah???

love iz cinta berkata...

huhuhu...hurmm...patutkah aku gtaw die yg aku menyintainye?? .... tapi lau die x ske cm ner.... mesti malu.....:(

AzrulHanamichi berkata...

x pyah nk di malu kn...
sy taw sape yg menyintai awk selama ni...!!
sy rase sy knl awk...ermm..tp kt mne erk??!!....

Tanpa Nama berkata...

cite aku legi sedih kut...aku penah mencintai seseorang dan masih mencintainya hingga ke hari ini dan mungkin tuk selamanya...namun cinta itu x berani aku luahkan, takut si dia menolaknya...hingga kami bawa haluan masing2, kahwin, masing2 dah dapat anak, 2 tahun kemudian kami bertemu, baru la terluah dari mulutnya yang dia penah mencintai aku.. dan masih mencintai aku...aku juga meluahkan perkara yg sama,tapi sayangkan cinta kami tak kesampaian, tak tahu siapa salah...mungkin bukan jodoh kami, tapi mata kami tak mampu utk membohongi kata hati...yg pasti kami juga tak mampu tuk melukai hati pasangan masing2..yg ternyata juga disayangi.. sekarang kami bekerja di bawah satu bumbung, hari2 bertemu, tapi aku selalu mengelak tuk berbicara atau bertembung mata dgnnya, tak mahu melukakan hati pasangan masing2, tapi tuhan aja yg tahu betapa sengsaranya hati ini setiap kali terpandang wajahnya...

fad berkata...

xperlah xder jodoh kot
jangan putus asa untuk kehidupan awk

Tanpa Nama berkata...

aku pon ader masalah
aku suka kat mamat ni
setelah lama kenal aku hantar surat yg aku sukakan dia
dia juga menyatakan yang sama
selepas itu keran kakak angkat dia tahu hubungan kami kakak angkatnya suruh kami break
dia terpaksa putus ngan aku
selepas aku dapat tahu yang mamat ni suka dkt kawan baek aku
dengan sombongnya kawn baek aku memberitahu semua orang yang tiada lagi cinta mamat nie kepada aku
aku sekrg dipulau oleh kawan kawan
aku sgt terseksa
aku masih lagi cinta akan mamat ni

Tanpa Nama berkata...

tapi tak semestinya berkahwin atas dasar cinta separuh mati akan kekal selamanya. tak semestinya berkahwin tanpa cinta akan putus di tengah jalan. dunia ini memang aneh.

Tanpa Nama berkata...

sy dlm ksdhn kini...dia b"jji dgn nm allah x akn tgl kn aku..tp dia tp aku..dia tgl kn aku...bl dia hbgi aku dia berterus trng bhwa dia sdh b"kwin...ya allah apa slh dri ku...

Tanpa Nama berkata...

cinta tak semestinya dimiliki..betul...
walaupun dia sudah punya pengganti ku..
aku masih lagi berharap yang dia..akan kembali..mengukir senyuman di bibirku ini.,.yang sekian lama..merindui..menanti,mencintainya
perit sungguh..penantian satu penyiksaan...

Tanpa Nama berkata...

cinta tak semestinya memiliki....aku letakkan harapku padanya yg menyayangiku yg sma spt ku..tp dia masih menjalinkan hubungan dgn kekasihnya yg tak pasti lg ke mana arah mereka yg seterusnya..dia katakan dia syg padaku..3 tahun kmi pendam perasaan yg sma..tp sehingga kini....cintanya masih belum ku miliki...

Nazmi berkata...

Selepas membaca cerita kalian..sy terniat utk menulis.
saya bercinta dgn kekasih saya selama 6thn ttp sy berkhawin dgn insan lain.sesungguhnya sy ada rs menyesal meneruskan perkhawinan krn lepas kawin baru sy sedar apa erti cinta.seminggu lepas kawin sy masih meneruskan hubungan dgn nya dan pada ms yg sm dia telah mempunyai pengganti. betapa hancurnya saya kerana melihat dia bersama insan lain.
sehingga skrg sy menyesal krn meninggalkan dia dan bekawin dgn insan lain yg tidak sy cintai.sy menyesal krn tidak berjuang demi cinta kami dahulu.hny krn turutan pihak keluarga sy skrg menyesal. skrng genap lah sebulan perkhawinan saya.tp ingattan sy masih kuat pada bekas kekasih yg telah sy tgglkan. Nurul Iman..maafkan abang.jika dpt dibalikkan waktu itu pasti abang korbankan utk mu spt yg telah kau buat utk ku.. kau menangis dihari persandingan ku.. dan kini aku menyesal.

Tanpa Nama berkata...

cinta adalah halus..
ia tidak boleh dilihat dengan mata kasar
tetapi dapat dirasai oleh semua insan..
jgan kecewa dengan cinta yang kecundang..
pasti ade cinta yang menanti..

Tanpa Nama berkata...

sungguh sedih membaca coretan ini...kerana aku juga begitu...
aku terpaksa berpisah dgnnye kerana tiada restu keluarganye..
berat hati ini tuk melepaskan..tp apakan daya..berpisah jua..
kini aku bakal bertunang dgn sahabatku...tp hakikatnye aku masih menyayangi si dia...sesungguhnye jodoh pertemuan itu ditangan Tuhan..mungkin ini jodoh terbaik buatku..
cinta tak semestinya memiliki...aku redha dgn ketentuan ilahi.. semoga hari2 mendatang membawa kebahagiaan buatku..semoga si dia juga berbahagia..amin

Pre3ncE$s pH@n+a$e3 berkata...

ermmmm..btl tu..cinta x seharusnya memiliki..kdg2..wlupn kite berjauhan dr seseorg tu...kite ttp cinta kn dia..wlupn kite x pnh jmpe org tuh..tp kite leh jtuh cnta dgn dia..mmg bnr..cnta x seharusnya memiliki...

Tanpa Nama berkata...

hai sumer... juz wanna share my story too...
perkenalan ketika msih belajar mmg amt menyeronokkan,pcintaan kami berthn selama 2thun wpun kami berjauhan,bercinta jarak jauh.hubungan kami mula bergoyah apabila wujud org ketiga.pling best time kiteorg clash,ex-bf dgn bangganyer menayangkan gf die yg bru...pedih,sedih mmg x dpt dgambarkan....jodoh mereka kuat sehingga ke jinjang pelamin dn kini mempunyai 2 org ank,kami msih berhubung dan dia sering meluahkan kekesalan memutuskan phubungan kami dulu. btullah kata org2 tua dulu "lajak perahu bleh diundur,lajak kata/perbuatan buruk padahnyer" tp nk wat cmner kn,dh die sendri yg memilih jodoh sendri....mmg di akui sehingga kini perasaan syg terhdp si dia mmg ader lgi tp xkanlah nk jd perosak rumahtangga org len plak kan?redha dengan ketentuan drNya...CINTA X SEMESTINYA MEMILIKI dan hingga kini diri ini masih belum dimiliki...hehehehe(wat iklan skit setelah bersedey) ;)

Tanpa Nama berkata...

nak tahu apa perkembangan aku skrg selepas kekasih diijabkabulkan?
pada mulanya dia membuang aku.
dengan sepenuh kekuatan aku kutip rasa mati ditinggalkan.
aku buang rasa pedih melihat persandingan mereka.
dan sekarang.
dia yang tak mahu lepaskan aku.
tuhan.
aku tidak sanggup lagi.
letih menguatkan hati.
memang sesungguhnya ada lagi cinta di hati
tapi kesakitan yang diberi melemahkan.
untuk apa lagi aku bertahan dalam perhubungan ini.
tidak pernah kah kau terfikir aku sangat terluka.
dari mula hingga kini.
aku terluka sayang.
aku panajtkan doa pada illahi.
setiap masanya.
agar aku boleh benar2 pergi dari hidupmu.

bintang14h berkata...

walau sekuat mana sayang kamu pada seseorang itu,
relakan pemergiannya...
andai kata dia kembali padamu,
sesungguhnya takdir telah menentukan dia untukmu...

tapi andai kata dia tidak kembali,
maka redhalah...
ketentuan takdir dia bukan milikmu sejak dulu lagi...

Tanpa Nama berkata...

:(( sye juge mengalami bende yg same .. menemui semule cinta mase di univesiti ... memendam 'suka' akhirnye membawa pade perpisahan...yg menyedihkan ... kami bertemu semule ats takdirNya selepas status kami berubah ... hancur luluh hati ketika menemuinye semule .. bukan benci ... tp .. syg yg dtg kembali .. erghhhh .... nape mesti aku melalui semue ni?? ini ke namenye kegagalan cinta?... :((

Tanpa Nama berkata...

bagaimana tuk aku nk melupakanya..
hingga kini aku fobia untuk memulakan perhubungan baru...
bantu lah aku....

Tanpa Nama berkata...

btul bgt tu

Tanpa Nama berkata...

aku juga baru merasai sakitnya melihat insan tersayang pergi bersama yang lain...aku di sah kan mengidap breast cancer tahap 1...perlu menjalani pembedahan..dan dia menangisi seolah2 menderita bersama...tp seminggu selepas tu...status di fb bertukar serta merta...'in relationship with an----an---'...apakah makna titisan air mata seorang lelaki?byk hamburan kata2 yang x mampu untuk aku lupakan bila mengenangkan si dia...kau menipu ku sesuka hati..kau akan merasai keperitan ini kerna Tuhan itu Maha Adil..semoga kau bahagia...dan jgn la lagi kau berharap aku akan kembali bersamamu di saat kau memerlukan nanti...cinta itu semakin terkubur...

Tanpa Nama berkata...

mengalir air mata aku baca pengalaman korang sbb pengalaman yg sama aku tgh lalui skrg bersama org yg aku cintai. adakah aku akan melalui saat2 getir spt korang nnt?? YA ALLAH di bulan yg mulia bulan yg penuh dgn keberkatan ini aku minta berkat,restu dan rahmat dr mu YA ALLAH jgnlah kau ambil dia dr aku wlupn kesukaran sdng melanda diri kami saat ini. aku berjuang bermati matian demi memiliki dia,doa dimulut dan dihati menjadi makanan ku. jgn ada insan lain yg sanggup membunuh cinta kami. walaupun ats pilihan mak nya.

Tanpa Nama berkata...

sedih baca cite korang sume..:=(...
aku nk share cte aku...hubungan aku slame 3 thn...aku dgn dia bhgia slme 3 thn ni..tp tpu lah kan kalu aku ckp xgdh..ade jugk...byk kngan mnis dan phit aku dgn dia...dia romantik gle...last dia tggalkan aku hnya pkra kcik...aku redha dan aku trma...aku doakan smoga dia bhgia..:(

Tanpa Nama berkata...

ye...cinta xsemestinya memiliki...tp hati ku selamanya milikmu n dirimu dekat dihatiku selamanya...SH N FS

Tanpa Nama berkata...

Aku mnjd prindu setia sleps kekasih iijabkabulkn tp ak pasrah apabila cinta dan kluarga dijdkn pilihn.ak sndiri xnk lkukn kslhn mnyintai tunangan org tp ak insan biasa.aklah pnawar duka pdnya namun siapa yg tahu?smua menunding jari pdaku. pd mulanya aku rsakan keluarga xmmberi tentangan hebat,nmun aku silap..ak pasrah,tidak sngup aku roskkn hubungan keluarga kami krn prtalian itu teramat dekat.abg aku adlh suami kakaknya.ak tahu dia juga celaru. N, I xslhkn u,dn i hrp u bahagia skrang..

Tanpa Nama berkata...

sedey nye citer korunk ni.bg aku pula,aku da rasa cinta ikhlas,cinta yg xperlukn balasan.aku mencintai seorg gurl ni selama 9 tahun.permulaan aku bersahabat ngan dia dan akhirnya aku yg jatuh cinta kt dia.dia syg aku tp kerana dia xpnah kenal aku dia tolak cinta aku.aku byk merubah idop aku demi menjadi lelaki berguna.byk keputusan yg xmatang aku wat masa dulu.kini aku lebih sedar dan matang.aku redha cinta aku xdibalas.tetapi aku tetap terus mencintai dia.tiap2 ari aku gagahkn diri dalam meneruskn idop aku.walaupon dia belum berkahwin dan hanya mempunyai kekasih aku tetap setia menunggu dia.walaupon dia byk mslh ngan kekasih nya aku salu tenangkn jiwa dia,aku xnk rampas dia.bg aku,aku salu doa kt tuhan,andai aku xmampu bahagiakn dia,aku harap tuhan pilihkn la calon terbaik utk dia.aku xsanggup meminta apa2 pon dr diri dia.kerna cinta aku pada dia seikhlas hati.aku akan tetap terus mencintai dia.kerana dia la aku dpt kenal benar2 erti cinta.for her, i truly love u with all my heart.hanya allah je tahu betapa aku mencintai mu seikhlas hati. :')

Tanpa Nama berkata...

cinta x semestinya memiliki, kerana cinta sesama manusia mati...cinta pada tuhan jualah yang hakiki....jangan kecewa krn kehilangan cinta dr insan tersayang keran ianya memang xkan pernah kekal....

Tanpa Nama berkata...

cinta x semestinya memiliki..
ntah kenape..aku jatuh cinta suami orang..
kini ku biarkan dia pergi walupun dia telah melamar ku..
x sggup diduakan dan melukakan hati isterinye

Tanpa Nama berkata...

wowww.....cinta mmg sukar utk dinilai..........semua kta mmg pernah mengalami detik2 percintaan yg indah....semasa kat form 6 aku mula kenal cinta....cinta pertama di ucap setelah berpisah...dia pergi melanjutkan pelajaran ke ipt..kerana salah sangka kami berpisah tanpa kata2.....setelah 18 thn berjumpa lagi tp dlm situasi berbeza...kami sudah memiliki keluarga ...setelah sekian lama terpisah baru menyedari kesilapan masing2....perpisahan mmg menyakitkan.mmg benar cinta tidak semestinya memiliki,,,,katanya "aku bahagia melihat kamu bahagia....sesungguhnya aku terlalu mencintai mu...."....

Berry berkata...

Kalau Tuhan tidak mengizinkan kita bahagia dengan seseorang yang kita cintai, itu karena Dia memiliki sebuah alasan baik didalamnya. Dan apabila Dia mengambil kebahagiaan itu, Dia pasti akan menggantinya dengan seseorang yang lebih baik menurut kehendakNya karena Dia yang paling tau apa yang kita butuhkan & baik buat kita..........

PleaseDon'tHurtMeAnymore berkata...

mencintai xsemestinya memiliki...ttpi mengapa kau hadir memberikan cintamu walaupun kau tahu kita x mungkin bersatu...walaupun sudah puas aku menolak tapi kau ttp xpernah mengalah membahagiakanku...hati perempuan manakah yg tidak tersentuh melihat kau begitu bersungguh mendapatkanku...tanpa kusedari telah kuserahkan hati ini padamu sedangkan kutahu seseorang menantimu disana...dan kini,kau sedang berbahagia bersama si dia di sana dan biarlah aku mengundurkan diri,kerana aku sedar kau bukanlah milikku sejak dari dulu lagi...ya Allah sesungguhnya engkau maha mengetahui...semoga jln yg bakal kulalui di hadapan jauh lbh indah dan membahagiakanku...amin

PleaseDon'tHurtMeAnymore berkata...

bersabarlah hati....teruskan tersenyum :')

Norash berkata...

salam... aku tertarik untuk menulis... aku telah berkawan dengan seseorg selama 3 thn dan kini kami telah berkahwin... tetapi setelah genap 6 bln berkahwin apa yg dpt ku katakan hanya seminggu aku merasa bahagia... setelah berkahwin denganku barulah dia mengakui bahawa dia tidak cintakan aku dan berkahwin atas dasar pilihan keluarga.... betapa hancurnya hatiku tidak dapat digambarkan dengan kata2... hanya Tuhan yg tahu... sesungguhnya dia lebih mencintai insan lain drpd aku isterinya sendiri... apalah salahku??? aku tidak pernah sekali2 memaksa nya berkahwin dgnku... keluarga nya juga mengakui mereka tidak pernah memaksa dia berkahwin dgn ku... ini semua atas pilihan nya sendiri...

semua bermula apabila bekas kekasihnya mempunyai pengganti yg lain... dia merasakan kehilangan di dalam hatinya, tp kini aku yg sdg menjadi mangsa pd keadaan ini... sehingga kini aku telah digantung tidak bertali cukup 6 bln... aku sdg memikirkan ptt kah aku memfailkan fasakh terhadapnya?? tp aku bersimmpati dgn mertuaku yg sudah berumur...

aku sedar walaupun aku telah mencintainya selama 3 thn ini, tk semestinya aku memiliki hatinya walaupun kami telah sah bernikah... dilema hatiku tk mgkn berakhir... apa yg dpt kulakukan hanya berdoa kepadaNya yg Maha Berkuasa... agar hidupku kan lebih baik di masa dpn... tunjukkan lah aku jalan mana yg harus ku tuju... harap semua dpt doakan tuk aku jugak yek... thx!

Dyana Danya berkata...

so sad...sedey sangat bile bace...

Tanpa Nama berkata...

skt skali rasanya, harus terima kenyataan klu benar dia bkan untuk kta.... inilah hidup....kejam tp tetap hrs dijalani.... sbar dan ikhlas jalan solusi terbaik

Tanpa Nama berkata...

sdesh aq mmbca crite k0wang smue...aq pn jga bgtu...aq syg pd si dia...kmi bknalan dlm blan ramadhan...stlah sbulan mngenali...dye ingin mnjadikn aq sbgai adk angkt nyew...krana hatiku blum brpyew..aq mnerimanya dgn tlus ikhls..sjak dtik..aq smkin syg pda dri nyew..wlaupun kmi brjauhan...aq ttp syg pd dye...aq taw dye sdh brpnyew..aq lah tmpat si dia mluahkan sgala prasaan nyew..stiap kli dye mncritakn hbungan dye dgn bf dye...btapa skitnyaw hatiku iny...hyan tuhan sj yg taw...jiwa aq trsiksa sgt..aq hrungi dgn tbah c0z aq syg dye sgt...tiada llki yg dpt mngantikn dri nya wlaupun rmai yg ign kn aq...aq ttp plih dye...stlh 2ta0n kmi brhbungan sbg abg n adk angkt..pd suatu ary...dye ajk aq c0uple...btapa trkjut nya aq saat itu...mcm2 prsaan aq almi..dye ign kputusn mlm i2 jga..aq ptuskn utk c0uple dgn dye..c0z iny dlu yg aq hrpkn dn aq xnk sketkn aty nyew...dye kte dye dgn bf dye tlh ptus..tp aq taw dye sgt sygkan p0mpuan 2..tp aq..sygkn dye...xsmpai sbln kmi c0uple..sgla2 nya brubah...dye jrg sms n c0l aq..aq taw dye mseh brhbung dgn bf dye 2..mseh c0uple..apa hrus aq wt skg ny..ptuskn @ diamkn..aq syg dyew....

l0ve u abg...

Tanpa Nama berkata...

dah hampir sebulan dia meninggalkn diriku...aku ttp mencintai dia walaupun dia x mencintaiku lg..setiap detik aku x penah lupa akn kenangan indah yg pernah kt lalui bersama...kau selalu ada...aku tetap akan menunggumu smpai bila2...aku yakin tuhan akn makbulkn doaku suatu hari nnt...amin...aku akan tggu bln hari jadi mu thun ini, bln nov kt akn bertunang spt yg pnah kt bncg....dan kt akn berkahwin bln hari jadi ku mac thun dpan....aku akn tggu...aku percaya tuhan akn jodohkn kt...aku menunggumu......I love you s** forever...

Tanpa Nama berkata...

syg...knape kt harus berkorban memilih jalan derita sdgkn kt msh ade pilihan utk pilih jln bahagia??? tiap2 hari yg ku lalui sgt pedih dan sunyi tanpa cintamu lg..hati ku menangis tiap kali terigtkn saat indah ketika bersama..tiap kali ku lewati tempat2 yg pernah kita pg bersama, hati ini terasa bagaikn di robek2..sudah kuhulurkn salam kemaafan...mungkin kesalahanku terlalu besar sehingga kau tak mampu utk maafkn aku...namun aku bersyukur sekurang2nya dia pernah m'bahagiakn aku..ya Allah, tabahkn hati ku dlm menempuh ujianmu...sygku, ketahuilah bahawa hati ini adalah milikmu bt selama2nye....betapa perit dan deritanya hatiku stp kali terkenangknmu....

kpd suamiku, maafkn aku kerana tidak dpt mencintai mu sepenuh hati...kerana hati ini hanya milik di buat selamanya.....

Tanpa Nama berkata...

Hati ini adalah milik mu walaupun dirimu bukan milikku...

Syg..cepatnye hati mu berubah...setiap kali aku terigtkn saat indah kt bersama,hatiku spt di siat2...aku rasakan spt x mahu hidup lg..tp2 hari dan malam hati ini menangis...aku x pernah lupakn mu walau sedetik..stp hari hanya wajahmu yg trbyg sblum ku memejam mata dan slps ku m'buka mata setiap pagi...

Hati ku seolah2 telah mati..pergi bersama dirimu...
Ya Allah ampunkn aku krn terlalu mencintai dia..

Andai dpt ku putarkn kembali masa, aku ingin menjadi yg terbaik bt dirimu....dan aku pasti akn menjauhkn semua bnda yg akn m'hancurkn cinta kita...

Hanya tuhan yg tahu betapa rindunya aku padamu..
sesungguhnya, hati ini adalah milik mu walaupun dirimu bukan milikku...dan aku ttp mencintaimu wlaupun kau x mencintaiku lg..

Tanpa Nama berkata...

ya...cinta 2 terkalu sukar dimlki...
aq xpnah hargai pun laki disekeliling aq...bg aq...suma 2 mudah dicari..
aq xpnah sedih...bila clasz dgn sapa2...tp aq sedih bila aq
dah mula berlajar utk mencintai...aq x dhargai...buat kali pertama....aq sesedh ini....mencintai sahabat aku sendri..dak 2 x hemsem cam buah hati ya yg dulu...kulit metalik.kurus...org biasa ja...tp cinta dia buat aq sedar...skrung aq perlukan dia dlm setiap ari2 aq...dak hitam 2 wat aq rasa dihargai,dsygngi..kini msg2 still study..dy di upnm...aq di poli....dia maybe dah da pganti....dia laki yg baik...
insyallah akn temui prempuan yg baik...aq sentisa mendoakn dia...andai dpt aq putr blek masa 2....aq akn mnghargai dia..lau aq berjodoh dgnnya.....aq harap biar la cinta kmi...bersama dgn keredhoannya...tp cinta 2 x selalunya indah...
x selalunya memiliki

farah_l!yana berkata...

bila aku baca balik,
aku mula pikir aku memang patut mengalah n relakan insan yg aku syg slama nih pergi bersama pilihannya..
aku tau dia xmampu nk bgi kat aku jwapan yg pasti c0z dia tataw yg mana stu hati dia mau,aku tau kasih dia berbelah bhagi,dia sayang aku dia juga sayangkan p0mpuan tu!!tp smpai bla aku harus bersabar??smpai bila aku nk melihat kecurangan dia d depan aku ???skrang nih,ini je k0t jlan yg terbaek yg mampu aku buat..aku akan mengalah n mengikhlaskan insan yg aku sayang slama nih pergi n berbhagia bersama denganNYA..
walaupn perit unt0k aku tma aku tetp akan cba,kl0 dia bhagia aku p0n tumpang bhagia,yg aku hrap pasni dia jgn la lupakan aku,biarla kenangan kami yg sebelum ni kami telah ciptakan bersama menjadi kenangan manis buat dia dan aku..aku xkn membenci diriny,mungkin apa yg bakal aku lakukan ni adalah satu peng0rbanan aku nt0k dia,xsmestiny kita menyayangi n mencintai sese0wang itu kita mesti memilikinya kn ???
m0ga awak berbahagia ngn plihan awak,spa yg dpat awak sya harap dia akn dpat jaga n sayang awak cmana yg sya telah sayang n jaga awak.....buat yg terbaik,cukupla sekadar awak menyakiti saya jgn la awak ulangi kesilapan nih dan cuba menyakiti pilihan awak ye...sambutla salam sayang dariku yg mengalah n merelakan kebahagiaan kamu bersama denganNYA....

r.butterfly9076.yahoo.com berkata...

Pd yg pernah t'luka dek krn cinta @ lelaki... Jgnlh kau lupa dr mana dtgnya kita,dr mna asalnya kte.. Wahai kwn2 semua lupakanlh segala duga & kecewa krn di masa hadapan ada kebahagian yg akan menanti kita..
Soal jodoh kita serahkan pd yg ESA krn dia maha mengetahui segala yg tlh di tentukan oleh-NYA.. Kita jalani hdp seperti biasa.. Sy pernah jgk kecewa tp sy bahagia apabila dia bahagia b'sama insan yg yg dia sygi,jd sy rawat luka ni sendri tnpa bntuan rakan @ adk2.. Namun sy reda dgn ketentuan-NYA,krn tiap yg b'laku psti ada sbbnya..
Skrg sy dh khwn dgn seorg lelaki yg p'yayang,sy syukur krn diketemukan sy dgn seorg lelaki yg baik & setia.. Sy syukur pd ILAHI mgkn ini sbbnya sy x di tkdirkan utk dia krn ada lelaki yg jauh lebih baik drnya.........

Tanpa Nama berkata...

cinta adalah spender..sekian

Tanpa Nama berkata...

apa hujah anda cinta adalah spender?

grrrr

Ahmad Halifi berkata...

AKu rindu padamu Siti :)
rasa rinduku membuak, aku ingin mendakapmu ke hujung hayatku

beginilah perasaanku terhadapmu

Syafiq Marzuki-sendai berkata...

cinta indah jiwaku...
seperti sengugut kasih...
owh hanun...
jgn hambar kan driku ini sperti sekeping spender carik..
dengarlah perasaan sanubariku ini..
harap2 tiada sasul dalam mencoret puisi indah ini..
for my luv..
hanun fatiha...
i luv u like hell dear..u r my candy n column...
(puas ati aku)

Edels. M Harding sukri berkata...

so jangan terlalu mencintai cinta...........

halifi88@yahoo.com berkata...

Nasrun,
Cintaku kepadamu cinta daun pisang.
Rinduku terhadapmu rindu si tahi lalat
aku tahu mereka membantah
aku tahu mereka mencerca
tapi aku dan kau tidak bisa dipisahkan
biarpun diketuk roshan sehingga cedera di dada
biarpun courier dipukul mati yuhi, resepi lothar layu dipijak
kita berdua adalah satu bangsa merdeka
engkau di bachok
aku di labis

kita mendongak memandang satu langit yang sama

tempat jatuh lagikan dikenang
inikan pula tempat lebur

Cintaku seratus persen

Tanpa Nama berkata...

cinta..mmg mudah utk d luahkn...nmun mgapa kta d beri masa yg singkat utk bersama insan yang kita cinta..walaupun sehingga hari ini ak masih mengingatinya..namun ak harus merelakannya pergi..ak berharap agar tuhan tabahkan hati ku menempuhu dugaannya..air mata pengubat rindu ku kepadanya..memang betul..cinta tak semestinya memiliki..

Tanpa Nama berkata...

rakan saya, kerap kali mencintai cita-cita menjadi angkasawan
tapi tidak kesampaian
biarpun begitu beliau memiliki sekeping tanah dibuatkan kebun cendawan
benarlah cinta tidak sekadar memiliki

Tanpa Nama berkata...

bnyak komen main2 baru2 ni...nak aje saye tampar mke org yg main2...lebih2 lg syafiq marzuki ngn ahmad halifi tu...haish...asu g top

Tanpa Nama berkata...

cinta ibarat cendawan,
cendawan yg comel tumbuh di seluruh alam,
rakan syer, mencari cinta yg diibaratkan cendawan,
jadi, die bercita2 jadi angkasawan,
tapi sayang,
cendawan yg diimpikan,
hambar yg datang...

asu gi top la!!! berkata...

Cinta itu buta(bukan buta dalam bahasa jepun ye rakan2),
Cinta biasa menuju sesiapa yang diingini dan,
Cinta tak dapat dipaksa.

Cinta itu abadi(bukan Abby abadi ye rakan2),
Cinta itu seperti ulti Abaddon(Lord of Avernus),
Cinta itu makin dipukul makin menjadi2(tp boleh ke pukul cinta),

Oh, Cinta,
Andai kau disamakan dengan spender,
Andai kau diibaratkan seperti cendawan,
Andai kau dinamakan cinta daun pisang,
Andai kau disepertikn sebagai senggugut kasih,
kau tetaplah Cinta yang satu.

Tanpa Nama berkata...

hitam itu bergaya

Tanpa Nama berkata...

Nisha baca komen2 ni, nisha rasa syukur dpt suami cam abg, trime kasih abg, sbb cintai nisha sprti mana kate blogger2 kat ats ni, i luv u abg, kui2, tp bleh jgak ye cinta diibaratkn seperti spender...kui2:p

fabio berkata...

only for you~
(from Brothers of Black)

Tanpa Nama berkata...

abg pik ku sayang,
syair yg ko dendangkan,
ku tanam dlm lubuk hati ni,
bile trase sunyi,
ku search video puisimu syg,
seratus taauuuun....
seratus taauuuun....
seratus taauuuun....
kalimah ini saja,
sudah bisa mmbuatkn ku pyonpyon.
oh abg pik,


(bersambung)

Tanpa Nama berkata...

jgn sampai ak sambung asu gi top oi...

Tanpa Nama berkata...

oh hnnku,
ku simpan jiwaku,
hnye untk mu,
kaulah madu,
kaulah ratu,
ingin sekali aku,
dendang kan syairku,
untuk mu,
wahai hnnku,
seratus taaauunn....
seratus taaauunn....
seratus taaauunn....


(bersambung)

Tanpa Nama berkata...

Tetibe rase nk share 1 story of mine...:)
Xsampai sebulan lagi si die nk kawen...lg 3 miggu kowt...
xtaw la sape yang salah dalam relation kami...
kami bermula as a fren...and that time i knoe dat he hav a gf...but kitorang memg sgt3 rapat smpai mak die pon da anggap i mcm anak die...we ol slau hang up 2gether...he's caring and pandai sgt amek ati ni NO ONE BEFORE DIZ CAN MAKE ME FEEL DIZ WAY BEFORE...;) pada pandangan mata orang disekeliling kitorang mcm adik n abg..padahal as for us, hubungan 2 da laen...
tapi...makin lame i rase makin bersalah dgn gf die...even i xpnah knl pon...kalau i kat tmpat gf die mesti hati i hancur if my boy do dis to me....hati pempuan kan...
then i decide to go far from him....n tetibe i dpat taw die nak bertunang...i call die wish semoga bahgia..tp die ckp die bertunang bcoz of i tinggalkan die...
his mum asyik kol i jer suh dtg kawen die...i x sampi hati nk tolak permintaan mak die coz kami sgt rapat..but i xtaw cmner i nk face muka die time die akad nikah...n "aku terima nikah nye......(bukan name i..);( YA ALLAH....kuatkan hati ku...aku berkorban demi cinta dan sifat wanitaku yang x ingin melihat wanita laen menangis keranaku....

ika berkata...

cinta x semestinya memiliki...iye, aku harus kuat, tabah utk memutuskan hbungan ini..bkn aku x cinta, bkn aku x sayang, tp demi msa dpanku..aku trpaksa...cinta mstilah mnggunakan akal, andai kata tiada jodoh antara kita, relakanlah aku pergi...bkn pergi utk menyakiti hatimu..tetapi pergi mencari sebenarnya CINTA SEJATI>>>>

Tanpa Nama berkata...

teringat kisah ku 2 thn lpas...laki yg aku syangi betunang dgn pmpuan len...dan kini mereka telah berkwen...hnya tuhan ja yg tahu betapa luluh nya hati d saat mndgar ucapan yg dia akan bertunang, yA Allah...kuat nya dugaan kpd hmba mu ini...aku begitu lemah..tangisan sentiasa mngiringi diriku..ya aku kuat mnnyatakan laki msti kuat utk mmpertahan kan hak nya...even campur tngan keluarga skali pon...dia lnsg tdk mmberani kan dri utk berterus terang yg kami slng mnyintai...dia hnya mnjaga hati keluarganya dan juga bkal tunang nya...walhal...hati ku ini sgt kecewa dan sedih...aku terus mndiam kan diri...shingga la aku mndapat kekuatan baru berbekal kan doa yg tidak ptus2 dan dorongan dr kluarga jga shabat2..ingin aku nyatakan sini..stiap perbuatan nya itu hnya Allh swt yg akan mnilai...kau hancurkan kebahagian aku,mmungkiri janji2 mu..mmbiarkan aku berkeseorangan merintih kesedihan..kau boleh berbahagia skrg...tp bkn suatu hari nnti..!!

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum semua...

Bagi ku cinta itu suci dan misteri yg Allah singgahkan pada hati2 yang dia tetapkan dlm perjalan hidup ini... tanpa kita sedar pintu hati ini diketuk setelah mata memandang terpaut sayang...tapi jangan lah kita lupa cinta itu cuma talian kasih sayang Allah meski pun kita dan dia diijab kabul... namun dia ttp milik Allah... Cinta yang sejati adalah cinta yg disandarkan pd allah kepada insan yang kita suka tanpa memberi sebarang syarat dan mengharapkan balasan dari orang yang kita cintai...berilah cinta ini dengan penuh hikmah didasari kasih allah...dan persiapkanlah diri kita pd apa jua kemungkinan sama ada dia yang kita sayang membunuh kita..atau mengaibkan kita... apa daya kita melainkan memohon pada Allah... Percayalah kalian...Kata2 ini bukan semata2 ntuk dibaca tapi aku cuma berkongsi atas apa yg aku telah lalui... Setelah ditinggalkan tanpa kata...oleh org yg aku paling sayang..meski pun dia selalu membohongi ku dek kerana takut tidak di terima walhal aku pun sudah tahu sapa dirinya namun dek keranan ego yg tinggi dia melanggkah pergi dan 3 tahun kemudian dia datang kembali merayu cinta namun ku menolak lamarannya meskipun cinta ini masi ada namun aku yakin ini bukan takdir ku...lantaran di nikahi X-nya namun bahagianya cuma dua tahun ...dan dia dtg kembali...dengan kekecewaan... dan melamar ku kembali..ingin ku cuba pujuk hati namaun gagal utk terimanya kembali... bagi ku masih ada sinar dan harapan ntk mereka disatukan semula...berkali ku memohon pD Allah dan akhirnya aku ditemukan X-wifenya, dia memohon ntuk suaminya kembali..segala cerita dan rahsia dibongkar..sungguh dasyat atas apa yg berlaku..dari apa yg kujangka...namun berkat doa dan kekuatan serta kepercayan isterinya thdp ku dalam memujuk lelaki itu mereka kembali bersatu....masayaallah inilah hikmah yg hebat Engkau berikan.....namun Sehinnga kini aku masih sendiri dan pasti aku yakin ada pengganti yg lebih baik sedang menantiku nun jauh disana..dan menerima cinta ini seikhlasnya dn disandarkan cinta kerana Allah... Dari Ku JUE.. (Vieda_soul)

naa berkata...

sy pn lalui nsib yg sma. sy jtuh cnta dgn kekasih. dia pn syg sy jga tp dia msih syg kekasih dia wlaupn prmpuan 2 tlh lukai hti dia, curang dgn dia. dlm msa yg sma dia xnak kehilangan sy..sy jd buntu, xthu nk buat apa. sy selalu terfikir apakh kesudahan hubungan kami. mcm mna klau dia tggalkan sy dn bersama kekasih dia? mcm mna sy nk hdapi smua tu sdgkan sy sgt sygkan dia.knpa dia xdpt lpskan kekasih dia 2 sdgkan prmpuan 2 selalu lukai ati dia...dihati sy hanya tuhan je yg thu btapa seksanya jd org ke3. sy sdah terlanjur syg pd dia. mgkin org rsa sy kjam cba rmpas kekasih org tp perasaan 2 hdir sndri tnpa sy sdar..sy tseksa dgn smua ni

Tanpa Nama berkata...

bner tu gan...
saat dia mencintai orang lain,
aq masih mampu tersenyum, sambil berkata: "aq turut bahagia untukmu"

syuha berkata...

..sEbEnarnyEr kisah kitE semua ni hampir sama..cuma kEadaan yg bErbEza...sy juga spt anda semua..bercinta dgn seorang insan yg dh bErpunya..katenyer dye terpaksa tEruskan krn kluarga pasangannya yg mEndEsak..katenyEr dye tiada pilihan..bulan depan katenyer mereka sudah ingin mengikat tali pErtunangan..hancur musnah sEgala impian dan kEnangan kami bErsama....tp apakan daya kami...sy tak akan pErnah cube menghancurkan impian mEreka utk bErsama..mungkin dia bukan untuk sy..sy pasrah dgn sEgala2nya.....

Tanpa Nama berkata...

aku ditinggalkan si dia sejak 6 bulan lalu...atas alasan die mencintai clasmate aku sindri di IPT.aku redha dengan pemergiannya.. aku bwk haluan sindri.. aku bina hidup baru..tp mengapa die dtg kembali hya utk brtaya khabar stelah aku kuat??aku tersungkur.. terduduk.. aku masih mennagiss...mengenangkan sbnya aku msh mencintainya..andai benar ko meninggalkan aku demi H.. jgnlah kau dtg lagi kepadaku.. aku x ckup kuat bile melihat namamu di HP ku..ya Allah.. satu yg aku pinta.. andai benar die bukan jodohku.. buang la rs cinta ini untuknye dr hatiku..jangan kau uji aku lg dengan cintanya.. aku tak kuat ya allah..

Tanpa Nama berkata...

kerna percaya yg ESA paling berkuasa...so kena telan walaupon pahit...

Tanpa Nama berkata...

Emmm..aku dan dia masih lagi bersama sedang kan aku tahu mungkin hujung tahun depan dia akan bertunang dengan pilihan keluarga nya dak juga bekas kekasih nya..aku pernah meminta dia untuk lepaskan aku kerana aku tahu hakikat nya kami tetap tidak akan bersama..tetapi kata nya jodoh itu di tangan Tuhan dan dia sendiri tidak tahu sama ada dia akan bertunang atau tidak..kata nya lagi..dia ingin bersama ku..hidup dengan ku tetapi dia terikat dengan janji..sekarang kami masih lagi bersama..aku tidak tahu apa yang patut aku laku kan..teruskan hubungan kami @ melepaskan dia????tapi aku tidak sanggup untuk kehilangan dia,begitu juga dengannya..apa yang patut aku lakukan?????

Tanpa Nama berkata...

cinta xsemstinya memiliki..ia, baru itu aku mengakuinya stlah aku juga menerima nasib yg sama..b'pisah atas alasan takut utk mneruskn hbngan jarak jauh & harapan seorang ibu yg ingnkn anak lelakinya mmilih pasangan yg dekat..btapa hancurnya hati apabila menerima kata putus..namun aku pasrah..mencintai dia tak semestinya aku memiliki dia..aku doakan dia bahagia dlm hidupnya..usah menambah lagi kelukaan di hati aku..meskipun dia mencari aku satu hari nanti, doakan aku kuat utk m'hadapinya..hingga saat ini, aku masih m'cintai dia walaupun dia tidak lagi begitu

Tanpa Nama berkata...

cinta tak semesti memiliki....
secara zahirnya memang tidak dapat memiliki tapi pada hati cinta menjadi satu dan tak pernah berubah....biar pun ada pengganti tetap tidak seperti cinta antara aku dan dia....CHENTA ABADI di TAMAN HATI......

Tanpa Nama berkata...

kehidupan memg begini,,mungkin aq xptot beri ulas di sini kerane aq lht sume ye ptos cinte,,tp aq??? keliru dalam memilih 2 cinta..cinta y abadi,, dan cinta kerana simpati,,?? mungkin aq beruntung kerana di cintai 2 lelaki,,tp jiwe tetp terluke kerane mjage 2 perasaan,, sehgga akhir ya aq y tersekse..
kesimpuln ye,,walaupun cinta hadir atau pergi,,pasti hati terluke jua..

Tanpa Nama berkata...

cinta tidak semestinya berakhir dengan perkahwinan..dan kita sebagai manusia harus tabah dalam menghadapi dugaan tersebut...

Tanpa Nama berkata...

cinta tak harus memiliki...tp diri ini sgt sukar utk melepaskan perasaan padamu sungguhpun hatimu xpernah ku miliki...jika masa boleh dikembalikan, aku mahu menjadi seseorang yg kau suka dan selesa bersama...jika kau bukan milikku,aku takkan menyesal mengejarmu kerana kau mengajarku erti CINTA...
biarlah ku undurkan diri kerana mencintaimu slalu menyakiti perasaanku dan mengundang duka yg amat pedih...biarlah masa mengubati hati yg terluka... Tuhanku...bimbinglah aku ke jalan-Mu semoga aku lebih tabah dan matang dgn dugaan ini...

Hani berkata...

btl la kn,ble kte khlgn ssorg bru kte akn tsedar n akn igt pd dia... tp ble dia ada dpn mta kte lgsg xm'hrgai khdrnnye... sbliknya kte akn sntiasa m'cri ksempurnaan dr org lain... tp aku xle nk mnyesal sbb ble aku da wt kptsn aku xle nk mnoleh ke blkg lg... lgpn fmly dia da bg amrn pd aku spya xcri dia lg....huhu sdhnye... siapalah aku utk mpesoalkn ttg jodh...apa yg harus aku lakukan ialah mnerima psgn aku dgn seadanya...

Tanpa Nama berkata...

khidpan ini sguh aneh .....knpe smua ini terjadi...sdangkn aq tdak dpat mnerima dakdir ini dn aq tdak akn mlupkan mu saddam i love u so much....kembli lah pdaku mnyerikn smula khdpan aq............ingt lah syg akn tgu abg

ahmad dimyati berkata...

muhun karaos

Tanpa Nama berkata...

thanks korang berkongsi pengalaman . i am in that kind of situation now . kekasih hati memilih pilihan keluarganya . Dia lebih rela kecewakan 2 hati dari melihat 5 hati kecewa kerana dia . Hujung bulan ni dia bakal ditunangkan dengan anak kawan parents dia. Memang hancur hati tak terkira . Aku kesian melihatnya, aku doakan dia bahagia . Doakanla kebahagianku juga. Semoha satu hari nanti aku pun dapat kecapi bahagia seperti orang lain . Percayalah , Allah ada pilihan yang lebih baik untuk kita Tabahkan la hati ini ya Allah

Tanpa Nama berkata...

cinta memerlukan pengorbanan, walaupun kita tahu kita akan sakit dn terseksa ... percayalah , perancangan allah lagi baik untuk kita semua dimasa hadapan ....relakan lah dia pergi kerana allah tlah mnntukn siape jdoh kite dimasa akn dtg ....cuma sekarang , masanya belum tiba ...

Tanpa Nama berkata...

Cinta berdasarkan nafsu yg lebih dicari dari isteri sendiri.. Airmata ku sudah kering utk menangisi kelakuan suami.. Walaupun kami telah 2 thn berkahwin, hatinya masih belum ku miliki.. Aku redha dgn ujian Tuhan ni.. Cuma aku berharap ada hikmah utk ku di sebalik semua ini..

dotdot69@rocketmail.com berkata...

Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut kemulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.Bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.

Tanpa Nama berkata...

Lepaskanlah dia pergi... kerana sekuat mana pun kita pegang dia... dia akan pergi jua jika dia bkn ditakdirkan utk kita.

Tanpa Nama berkata...

Korang semua perempuan kan? kisah aku plak lebih kurang sebijik mcm kisah korang, cuma yg beza nya aku ni lelaki...kekasih ku, dah dekat 7 tahun, dr sekolah mnengah lg smpai umur aku 23 ni...aku setia dgn dia, snggup tunggu dia and maafkan dia wlu berulang2 kali aku disakiti, oleh org yg sama...tp setelah janji yg terakhir dibuat (kali ke-5 aku terima dia), akhirnya...dia bertunang dgn org lain...aku xtau nk ckp apa...perit pedih sakit seksa derita....aku mmg buntu...hanya kpd Allah aku berserah...so jgn ingat pmpuan je yg jd mangsa okay...kita sama2 manusia, so mnde2 ni semua , setiap org akn rasa...

Tanpa Nama berkata...

aku pun lelaki....tak sangka kekasih hati telah betunang dgn org lain atas kerelaan sendiri. perit tak terkata utk diterima. hingga aku ambik keputusan melepaskannya pergi walaupun hati masih mengharap. selepas bertahun- tahun ditakdirkan Allah kami berjumpa kembali dan dia menceritakan yg suami nya telah mempermainkan perasaannya dan kesetiaannya bertahun2. Dia juga mengatakan dia masih menyimpan perasaan syg pada aku. tetapi cukup tak kusangka kekasih itu masih terus mahu meneruskan kehidupannya dgn suaminya itu dan dan menolak cintaku yg dulu dan membiarkan aku terus ternanti2 kehadirannya menyinari hidup ku utk yg terakhir. sgguh kejam aku rasa diperlakukan begitu.

Tanpa Nama berkata...

Saya da bercintab selama 5 tahun dgn dia..tahun 2014 kami disatukan sbg suami isteri.5 thn yg sgt bahgia wlupn serba kekurangan.sy dpt mngecapi bahgia yg amat sgt bila bersamanaya....stlh betbernikah selama 3bln, rmhtgga kami d uji oleh keadaan sekeliling n kmi bercerai akibat lafaz talak 1 yg diberikannya pagi itu melalui app whatsup.aku redha..kini iddah ku pertama da berlalu.aku menanti iddah yg ke 2 & 3..cinta tak semestinya memiliki.percayala pd qada n qadar allah swt.yakin akan ketentuanNya.perpisahan ini adalah tamparan terhebat dlm idup ini ..genap 30 tahun umurku aku berkahwin n 30 juga aku bercerai.tarikh 30hb 3 aku bernikah n slps 3 bln jg aku bercerai...sesungguhnya aku sgt syg akn dia sehingga aku membuta tuli kan segala kelemahanannya.aku akn bt segalanya untuk bersama dia.tapi ini balasannya kpdku.seingga hari ini aku lalui hari2 dgn mencabar, aku berubah.dr seorg yg pelawak ,periang & suka bercerita.sehingga menjadi org yg sebaliknya..aura sedih terpancar diwajahku.bagaimana harus aku tersenyum jika wajahnya yg aku ingatkan setiap saat...cinta tak sehatusnya memiliki, jika melepaskan dia dapat membahagiakn semua pihak ,aku patut berundur demi kebahagian dia.malam2ku sepi sunyi........langit ku pandang ksong ,selalu mengharapkan dia mengingatiku setiap saat.segala nasiha org aku abaikan.aku pekakakn telinga n aku hanyut dgn duniaku sendiri.aku selesa bersendiri dsetiap saat.

Tanpa Nama berkata...

saya kenal dia masa praktikal dekat office dia, masa tu saya dah tahu dia dah tunang.. bila hari2 jumpa hati boleh terpaut dengan dia... saya mula rapat dengan dia tp atas dasar kawan je sebab saya tahu dia dah tunang... tp bila makin rapat dia jelaskan yg dia sebenarnya belum tunang sebab majlis ditunda... saya pada mulanya tak percaya tp last percaya juga sbb dia berjaya yakinkan saya.... dah setahun lebih hubungan kitaorg saya dpt tahu yg dia tipu saya and sebenarnya dia dah tunang... tp masa tu hati dah terlalu sayang... dia x nk saya tinggalkan dia sebab dia cakap tunang boleh putus... so saya yg buta kerana cinta akur and masih teruskan hubungan dgn dia walaupun saya tahu bila2 masa je saya akan kehilangan dia... saya tnya dia bila dia akan diijabkabulkan and dia bg jawapan tahun depan... so saya rasa masih ada peluang untuk saya... tapi bila saya dapat tahu majlis ijab kabul dia dah x lama x sampai sebulan lagi... luluh hati saya and rasa menyesal sebab percaya dia... tp saya dan dia still contact walaupun hari bahagia dia dah x lama.... saya x rasa saya kuat tp kerana Tuhan saya harus kuat... dia hanya seorang lelaki... hilang dia saya masih ada keluarga yang x pernah luntur rasa cinta kepada saya... insyaAllah saya boleh terima perpisahan selepas dia diijab kabulkan... mungkin makan masa tp hati saya akan terubat....
saya x marah dia cuma saya terkilan... tp org selalu cakap dugaan msa bertunang kuat, so mybe tuhan hadirkan saya untuk menguji kekuatan jodoh mereka.... and dugaan ni juga sebagai pengajaran kepada saya... saya akur

Cinta ini bukan milik kami, tapi milik Allah...Hati ini juga milik Dia, jadi serahkan balik hati kepada Allah.... Allah lebih mengetahui segalanya, Perancangan dia lebih dulu daripada hambanya... Dia tahu bila waktunya hati ini akan pudar rasa cinta... Dialah yg akan memudarkan rasa itu dan dia juga akan cambahkan rasa itu kepada insan yg ditetapkan untuk aku... Semuanya kerja dia...

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.