Cinta Bidan Terjun

Share on Tumblr Gagal dalam percintaan tidak bermakna gagal selama-lamanya. Namun, jauh di sudut hati, anda sering mempunyai keinginan dan harapan terlalu tinggi bahkan mengharap si dia yang baru akan melebihi bekas kekasih dalam pelbagai aspek.

Kadangkala anda tewas dengan harapan kekasih baru itu mampu menandingi kekasih lama yang pernah menghancurkan hati dan seluruh hidup untuk hidup bersama.

Apapun kekurangan diri, seharusnya terima si dia seadanya tanpa sebarang perbandingan jika di penghujungnya anda tidak mahu kekecewaan berulang.

Dalam mencipta perhubungan yang berpanjangan dengan kekasih baru, pelbagai perkara boleh dibaiki. Paling penting, perbaiki diri sendiri kerana kebanyakan hubungan yang baru dijalin gagal disebabkan kurang persefahaman, tidak memberi peluang selain kurang memupuk rasa cinta sebenar.

Lebih malang apabila anda asyik menyebut nama kekasih lama sehingga ia membosankan orang baru itu. Kecil hati, terkilan, cemburu dan pelbagai perasaan mula bersarang di hati kekasih baru dengan mengandaikan pelbagai perkara sehingga boleh mengusutkan keadaan.

Mahukah anda mengulangi kekecewaan sedangkan diri terus dipanjat usia kerana gagal mengawal perasaan sendiri?

Untuk itu, cuba teliti pelbagai sudut dalam diri anda jika tidak mahu pisang berbuah dua kali sekali gus menemui kejayaan dalam cinta kedua.

# Kekasih atau pasangan kini tidak sebaik dulu

Bekas kekasih tidak pernah tengok perempuan lain depan anda sedangkan teman lelaki kini suka buat perangai bukan-bukan. Dia juga tidak seromantik dulu.

Dia juga suka ambil ringan perasaan anda, tidak pandai mengambil hati dan banyak lagi perkara yang buatkan anda merindui kekasih lama.

# Masih sayangkan kekasih lama

Perasaan sayang masih wujud terhadap kekasih lama. Perasaan itu sukar dibuang walaupun pada masa sama, anda menyayangi kekasih sekarang. Walaupun sayang pada kekasih dulu sudah berkurangan, rasa sayang itu membuatkan ada sering teringatkan dirinya.

# Cinta sekarang hanya bidan terjun

Selepas anda putus cinta dengan bekas kekasih dulu, ada pula lelaki yang menjadi tempat anda mencurahkan masalah dan perasaan. Dalam keadaan yang dilanda kesepian dan keseorangan, tentunya anda mahu mencari seseorang yang mampu mengisi kekosongan.

Jadi, semakin lama perhubungan semakin rapat dan lama-kelamaan, lelaki itu mencurahkan perasaannya kepada anda.

Tanpa berlengah, lalu anda menerimanya tanpa berfikir panjang kerana memikirkan si dia boleh mengisi dan mengubat hati yang lara.

Justeru, cinta kini bagaikan bidan terjun, namun hakikatnya, anda masih tidak dapat melupakan perasaan terhadap kekasih pertama.

# Anda membenci lelaki

Tanpa sedar pengalaman pahit anda dulu membuatkan anda membenci dan tidak percayakan lelaki termasuk pasangan anda kini.

Jika anda termasuk dalam golongan ini, anda perlukan bantuan!

# Anda sebenarnya sekarang ini tidak bercinta!

Anda rasa bersama pasangan anda kini satu perhubungan yang dinamakan cinta lalu anda berpasangan dengannya. Sedangkan hakikatnya, jauh di sudut hati anda tahu masih mencintai bekas kekasih lama.

Anda juga mungkin sedar perasaan ini dan masih meneruskan perhubungan dengan kekasih kini dengan harapan perasaan cinta terhadap kekasih anda sekarang akan wujud. Cinta Bidan Terjun

4 Komen:

~daCkScOot^_^ berkata...

ermm trase btl kat diri nie... ramai yg mengugkap syg rindu tp hakikatnye mereka benar2 menyatakan or tidak.. huhhh ht telah sekian lme kesunyian hampir 2 thn.. sehingga kini blm ade yg benar2 meyakinkan ht bahwa mereka mampu membahagiakan..

Tanpa Nama berkata...

btl pun sume yg dinyatakan tu..bf dlu lg baik dr bf skrg..aku tinggalkn yg lama dlu sbb terpesona dgn kehenseman yg bru ni..aku bahagia dgn bf bru selama seminggu je..msti sume org t'kejut kan dgn tempoh yg singkat tu..lps seminggu mcm2 aku dpt tau perangai dia yg sbnrnya..suka hang-out dgn kwn2 lelaki n pompuan smpi abaikn aku sbg gf dia..time tu aku rasa menyesal yg t'amat sgt..n dlm diam aku mula nak kembali pd bf lama yg aku tinggalkn tu..alhamdulillah kini dia kembali kat aku semula sbb dia mmg sygkn aku lg n sanggup terima aku semula..utk bf xjd aku yg sorang lg tu..hargailah apa yg ada dpn mata kta sbb awk akn rasa satu kehilgn yg bsr bla ia dh xde nnti..sy sentiasa doakan awk jmpa dgn someone yg terbaik utk awk sbb sy bkn yg terbaik utk awk..maafkan sy..~demicintakita~

ieda_kareena berkata...

mcm aku plak lain citer nye... tapi aku akui aku sdg menjalani cinta bidan terjun....
tapi berkat kekasih aku yg skrang yg dulu nye abg angkt aku, kini aku dapat lupakn bf aku yang lama, n skrang aku dah jatuh cinta dgn dia...

ieda_kareena berkata...

mcm aku plak lain citer nye... tapi aku akui aku sdg menjalani cinta bidan terjun....
tapi berkat kekasih aku yg skrang yg dulu nye abg angkt aku, kini aku dapat lupakn bf aku yang lama, n skrang aku dah jatuh cinta dgn dia...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.