Mutiara Kata Persahabatan

Share on Tumblr
Apabila kita ingin berteman, janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin satu kelemahan, kau mungkin akan menjauhinya.

Andai kau ingin berteman, janganlah kerana kebaikannya keranaa mungkin dengan satu
keburukan, kau akan membencinya.

Andai kau ingin sahabat yang satu janganlah kerana ilmunya, kerana apabila dia buntu kau mungkin akan memfitnahnya.

Andai kau ingin seorang kawan janganlah kerana sifat cerianya kerana andai dia tak pandai menceriakan, kau mungkin akan menyalahinya.

Andai kau ingin bersahabat...terimalah dia seadanya, kerana dia seorg sahabat yang hanya manusia biasa.Jangan diharapkan semuanya sempurna kerana kau juga tidak sempurna. Tiada yang biasa-biasa menjadi satu sempurna tapi bersahabatlah kerana Allah Fillah....
Mutiara Kata Persahabatan

218 Komen:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 218   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

betul.. betul...betul

Tanpa Nama berkata...

sahabat adalah sahabat......tak kisah lah kalau nak kawan demi sebab-sebab seperti di atas tu

Tanpa Nama berkata...

dahlia
menurut aq g'smua sahabat tu indah klo dijlni,aq hrp klian smua yg px shbt jg dgn baik ,jgn sprt aq yg sllu di bwt tambal butuh ja

AWANG KARTA berkata...

MUTIARA KATA YANG PENUH PENGERTIAN YANG AMAT MENDALAM

Tanpa Nama berkata...

persahabatan yang kekal abadi itu lahir dari hati yang ikhlas....

Tanpa Nama berkata...

boley x copy petiksn nie..die pnye kata2 2 besh ar,,

dhinie berkata...

eya lar.. akuh p0wn maw copy gark.. best w0o..

Tanpa Nama berkata...

betul
linda

Tanpa Nama berkata...

persahabatan yang kekal abadi itu lahir dari hati yang ikhlas.........

Tanpa Nama berkata...

memang persahabatan terjalin saling caya mempercayai

Tanpa Nama berkata...

benar...benar...benar...

Tanpa Nama berkata...

shbt ntu ad lagh sglax bt qw .....
ynk bsa mngrti qt ....
ynk bsa mnyayangi qt ap adx ....
jand smpeg shbt ynk qt mliki ntu trnyayta shbt pcundank!!!!!

Tanpa Nama berkata...

hahaha sahabat 2 ada d mana2 jae lau koe orang
pandai mangjaga nya..!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

berkawan bia ikhlas

Tanpa Nama berkata...

y semua tu bnar tanpa shbt kt tdk pny teman,karna shbt mengerti akan kondisi kta.

Tanpa Nama berkata...

bnr bgt tuh brooooo
karena seorang sahabat,seperti tangan dan mata,bila tangan tersakiti,matalah yg menagis,bila mata menagis tangan lah yg megusap...

nuraen berkata...

tapi teramatla ssh untuk kita mncari sahabt yg bnar2 iklas dgn kita..
dgn erti kata lain..
shabt utk ktawe ramai..
tp sahabt utk waktu bersedih....pk la sndri..
time tu la kte tau mne yg btul2 shabat kita

Tanpa Nama berkata...

memang tidak salah untuk bsahabat!!
tapi?jgan biarkan,ddalam 1 pershabatn,ia tidak mmpu berkekalan,jika terdapat ego yg berlebihan

Murni berkata...

Persahabatan bukan matematika yg dpt dihitung dgn nilainya, bukan ekonomi ygn mengharapkan materi, tetapi sahabat adalah Sejarah yg dapat dikenang sepanjang masa

Tanpa Nama berkata...

sahabat yang biza mengerti kita
tapi aku sendiri tak punya sahabat yang mau ngertiin aQ
sahabat aku membutuhkanmu karnr sahabat adalah segalanya

honey berkata...

sahabat aku sayang banget sama kamu

Tanpa Nama berkata...

(atira)

sahabat itu sesuatu y istmewa...
xmamp dibeli mahupun dijual...
kerna adanya sahabat itu..
kita bisa keluar dari kelompok kesunyian...
maka bersyukur lah..dgn
..mempunyai..sahabat....

Tanpa Nama berkata...

persahabatan selalu mengajar erti kehidupan..sama ada baik atau buruk nya sesuatu yg kita terima,,yang pasti nya..kita kan tahu apa erti hadir nya persahabatan dalam hidup kita...

mat din.. berkata...

apakah arti peersahabatan yang
sebenar nya...??

mat din berkata...

knapa ya bila kita coba untuk memahami hati seorng sahabat,tapi dia sllu beranggapan lain....!!

mat din... berkata...

apa yang perlu di pahami sebagai seorg sahabat...??hantar komen anda kepada saya..

mario ^_^ berkata...

sahabat adalah senyum terindah
sahabat adalah mutiara kasih

are-are berkata...

sahabat yg baik terima kita seadanya..
bukan menjadikn kite sebagai batu lonctan..

Amelia berkata...

boleh coppas gaa ??

Tanpa Nama berkata...

Rasulullah saw umpamakan sahabat ibarat cermin kepad aseorang muslim, justeru pilihlah sahabat yang soleh, yang mendorong kita ke arah keridhaanNya

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah.. sahabat2 sy buat masa skang sangat baik2.. semmgnya yg slalu mngigatkan sy kpd Allah SWT.. wlupun sy nie xdek lah baik sangat.. huhuhu.. bg saya, suma orang yg saya kenal sangat special.. sbb mrka lah yg bantu sy lbh mngenali dunia, n tabah mhadapi mcm dugaan.. insyaallah sy harap dapat mjd kwan yg baik.. aduh.. what i meepek nie?? hehe

nuraen berkata...

tapi teramatla ssh untuk kita mncari sahabt yg bnar2 iklas dgn kita..
dgn erti kata lain..
shabt utk ktawe ramai..
tp sahabt utk waktu bersedih....pk la sndri..
time tu la kte tau mne yg btul2 shabat kita

Tanpa Nama berkata...

sahabat itu sukar dicari,jagalah hati sahabat mungkin dia akan membantu dalam kesusahan..saya juga mempunyai sahabat susah senang kami lalui bersama kini 2 tahun sudah bergelar sahabat...bagi saya bersahabat itu amat menyeronokkan juga berkongsi pengalaman..jadilah insan yang ingin berjaya dalam hidup

Tanpa Nama berkata...

Yes...,,thats righ...
I agree with you....,,

Tanpa Nama berkata...

kalau teman biar lar sampai mati sebab teman tidak boleh bawa ke dalam kubur...sayng lar kwn2 kmu 2 kkk....muuuuuaahhhhhhhh....lv u very mac.....

minah klete berkata...

kepada penulis kata-kata mutiara ini..kata-kata mutiara saya ambil sebagai panduan dan izinkan sy berkongsi dengan teman sy..thaks

Tanpa Nama berkata...

izinkan saya copy ayat2 di atas..sbgai renungan bersama..kwn2 saya

Tanpa Nama berkata...

dulu aq punya sahbat yg asyik bget.Tp krna dia mengatakn klu dia syg kan aq,aq sndr pun gak tau hrs berbut apa krn aq sndr pun syg kandia. Skrg shbt it sdh berubh menjd 'CINTA'

YF berkata...

sahabat kalau jadi CINTA asyik juga ya...........Seperti gue''FANDY LOVE YANTI''

Tanpa Nama berkata...

CINTA,CINTA,CINTA TAIK KUCING SAMA CINTA'

Tanpa Nama berkata...

kadang2 org yg jd sahabat kita ni hny untk ambil kesempatan je ni.. kerana kita yg asyk kita lupa bhw dia yg kita percayai hny mengambil kesempatan keatas kita.. menikam kita dri belakang.. harus kah kita berdiam diri selamanya..

Tanpa Nama berkata...

susah hendak memahami hati manusia...tapi yang pasti kita kena berjaga-jaga ketika berkawan...

Tanpa Nama berkata...

ooooooooooooooooooooooo...............masa sih....... :'(

kaseh berkata...

sahabat xmacam kawan bukan juga teman....kerna ianya berlainan....sukar untuk memperolehi psahabtn yg sejati

pucimai berkata...

like this....

kereN

Tanpa Nama berkata...

betul.......terima sahabat seadanya......

Tanpa Nama berkata...

suka sgt dgn Mutiara Kata tu...penuh bererti....

Tanpa Nama berkata...

best la mutiara kata ni...mntak izin c0py ye...nk share ngn kawan2 gak ;)BAARAKALLAHUFIK ;)

Tanpa Nama berkata...

sRing kali "cInta" bKinn "sakit haTi'
"kekasih" bIkin "lUpa dIri"
"kEgagalan" bIkin "patah "hati"
nmUn s`Orang "sHabat" bIkin hIdub kIta
"jsi lBih brarti"

Tanpa Nama berkata...

shabt yg menemani kita . . .

untuk melangkah d khidupan hari. ..

Tanpa Nama berkata...

I LIKE IT . . .

Novita Anjayani berkata...

aq seringg d'hianatin shbt ..
ckg qu benci ma yg nma'y shbt !!

Tanpa Nama berkata...

p'ahabatan yg paling teguh d'bentuk dlm KEsukaran bersama,sebagaimane besi d;persatukn oleh api yg panas...

ECAH ^^ berkata...

JIKE DIKATE EMBUN PAGI ITU SUCI,
SUCI LAGI PENGORBANAN N KEIKHLASAN,
JIKE DILHAT PULAU ITU INDAH,
INDAH LAGI EBUAH PERTEMUAN,
JIKE DIRASE MUTIARA ITU BERNILAI,
BERNILAI LAGI SEBUAH PERSAHABATAN.......

:) SMILE ALWAYS...

Tanpa Nama berkata...

ukhuwah itu bukan terletak pada pertemuan,
bukan pada manisnya ucapan dibibir,
tetapi ingatan seseorang terhadap saudaranya dalam doanya...

awang berkata...

wadah yang ikhlas buat seorang sahabat

Tanpa Nama berkata...

betull betull betull :D
I LIKE THIS , VERRY GOOD

Tanpa Nama berkata...

btul.....btul.....btul.....

Tanpa Nama berkata...

SUNGGUH INDAH MUTIARA KATA INI.....SAYA MOHON IZIN UNTUK MENGGUNAKANNYA SEBAGAI PESANAN BUAT DIRI SAYA DAN TEMAN2 SAYA...TERIMA KASIH.

Tanpa Nama berkata...

adakah persahabatan harus mengenal bangsa..

Tanpa Nama berkata...

sebuah pershbtn xakn hancur, jika kte benr2 ikls menjaganya dan memeliharanya...

Tanpa Nama berkata...

bguz bgt,,,

Tanpa Nama berkata...

salam..
sahabat begitu penting buat kite..
sahabat sukar untuk dicari..
sesiapa yg sdah memiliki sahabat..
syangilah merka...

Tanpa Nama berkata...

sedih jugak if ingat tentang sahabat

mimie berkata...

btul 2...sahabat adalah penting daripada kekasih...
kerana sahabat adalah selamanya yg tidak akan pernah ada erti kata 'clash'.....sahabatlah insan yg akn selalu ada bersama kita dalam ssah dan snang...yg akan selalu berkongsi tawa dan airmata..

Tanpa Nama berkata...

saya sangat suka dengan kata kata di atas

Tanpa Nama berkata...

sahabat tak kenal kata mantan

Tanpa Nama berkata...

persahabatan adlh sesuatu yg sgt indah...

Tanpa Nama berkata...

sahabat bisa jd teman..
tp teman tdk bisa jd sahabat

Tanpa Nama berkata...

ia jga che,,,

dlu aq pnah px shbt..
tp hancur gra2 satu mclh,,

smoga kaliand cmua isa mempertahan.in x
krna pershabatan ituch indah

sal-ly berkata...

persahabatan jauh lebih indah dari percintaan..
tanpa cinta,kite masih boleh tersenyum bahagia,
tanpa sahabat,kite pasti rase sunyi sepi...

Ayoe' Woelan berkata...

So sweet kamut persahabatan ini
:-)

Tanpa Nama berkata...

bagi malam,,bulan lah yg paling special,,
bagi awan,,hujan lah yg pling special,,
tetapi bagi ku ,,kamulah yg pling terpenting dlm hidupku sahabat!! ;-)

Tanpa Nama berkata...

"sepi"bukan berarti"hilang"
"diam"bukan berarti"lupa"
"jauh"bukan berarti"putuz"
karena diantara kita ada 1 ikatan yg tak pernah bisa dilupakan,yaitu SAHABAT!!

Tanpa Nama berkata...

Jika pacar bisa selingkuh,,
smoga SAHABAT bisa setia..
Jika ada mantan pacar,,
smoga gk ada mantan SAHABAT..
Karena SAHABAT adlh senyuman yg slalu memberi semangat....!!

Tanpa Nama berkata...

subhanallah allh menciptakan orang yg pandai dalam kata kata...seperti anda

Tanpa Nama berkata...

weeey....krn bgt...izinkan sy untuk men copi kata-kata diatas

Tanpa Nama berkata...

best la kata2 kt atas.. mtk izin nk share ye.. =)

Tanpa Nama berkata...

salam...
saya minta izin untuk copy ye...
kata2 yg best...
sy nk kongsi bersama kwn2 sy...
tma ksh...

Tanpa Nama berkata...

sahabat adalah cahaya yang menerangi kita
tatkala kesunyian....
tanpa sahaba jiwa akan merana keran sahabatlah yang memberikan suka dan duka,,,,

Tanpa Nama berkata...

aku sahabat kamu sahabat dia sahabat awak sahabat kami...yeah kami semua sahabat

Tanpa Nama berkata...

iya.......sy sokong 1oo%....shabt yg baik,msty tak kisa kwn ny e2 mskin taw pn kaya..hdoh taw pn cntik..coz,tak smsty ny yg cntik e2 suci..yg bida e2 hina...jd, wat spa yg ska mmilih kwn 2...sdar2 la kta suma bknny perfect... cicie ann@farah

Tanpa Nama berkata...

KAWAN 2 MESTI SEJATI.. KERANA KAWANLAH YANG MELAMBANGKN DRI KTE...RASULUALLAH PRNH BRSBDA,'TRGKNLH CIRI2 SHBTMU,MAKA DPTLH AQ MENERGKN SEMUA MGENAI DRIMU..'

Tanpa Nama berkata...

jika sy jadi airmata awk semua
sy nak mengalir dari mata awk semua
dan mati dari bibir awk semua
tp jika awk semua jd air mata sy
sy tak akan menangis sebab sy tak mahu kehilangan awk semua

miE ra berkata...

best kta2'y nie .. <3

Tanpa Nama berkata...

amt mndlam mkna yg trsirat d sblik kta-kata ini...nk mntk izin nk copy...

aida berkata...

terimalah sahabat tanpa sebarang syarat...
mohon utk share... TQ

ditha berkata...

emmm...
lgean sahabat 2h...
g' pandang segalanya....
yang penting hatinya...
tuluz.. ingin bersama kitha..

Tanpa Nama berkata...

tiada indah sperti sahabat
karena sahabat melebihi dari apapun...

Tanpa Nama berkata...

sAHABAT BISA MENjadi teman di saat kita kesepian n bs menjd org tua d saat kita salah...sahabat juga bs menjd cermin untk diri kita sendiri

Tanpa Nama berkata...

persahabatan adlh 1 penahaman dalam 2 tubuh ..

Tanpa Nama berkata...

izikan saya mengambil kata2 hikmah ini...

Tanpa Nama berkata...

bg ku sahabat itu yg paling terindah buat aku ,dan cpa saja bagi mengerti kn y,,,,(mendapatknny maka dia lah org paling berarti di dunia)sebam kata2 persahabatan itu tdk akan punah bila kita bs menjaga y dgn baik.....
hehehheheheheh........

Tanpa Nama berkata...

sahabat seperti duri..
yang boleh melukakan tanpa meninggalkan
sebarang parut.
berkawan biarlah berpada-pada.
jangan sampai dilukai dan terluka.

Tanpa Nama berkata...

eHHhmm, bGgus nni kta2
mmanng shhabat hruss djgga,,shhabt snggat brrati,,,,
bkkn spperti hhrta,shhabat mmlebbihhi ggalannya
:)

Tanpa Nama berkata...

punya cool ney kata2..tq u all..boleh tak kamu bagi kata2 yg kawan makan kawan..yg suka main belakang dengan kawan sendiri..boleh??

Tanpa Nama berkata...

betul sekalii :) persahabatan tdk bisa dgntikan oleh apapun

Tanpa Nama berkata...

my beloved friends,sahabat selamenye ..
wlaupun punyai pakwe hensem & smart
kwan tetap pling stie..
wlaupun punyai makwe comel & cantik
kwan tetap pling penting..
wlau punyai byk harte,kwan tetap pling berharge..
wlau punyai pngkat tggi,kwan tetap same level..
persahabatan adalah segalenye.. :)

Tanpa Nama berkata...

kate2 ni baik...izinkan saye copy yer..terima kasih..

Tanpa Nama berkata...

sahabat ,
aq akn sntiasa menemanimu disaat kw kesepian ..
aq akn sntiasa menasihati mu...disaat kw melakukan kesalahan..
aq akn sntiasa membuat kw tertawa..disaat kw bersedih .
hinggalah ..
nafasq y trakhir

Tanpa Nama berkata...

Sahabatlah Segalanya....

Chrizty Dewiimoela Soekarta berkata...

"bukan kitta yang mengikat persahabatan .. tapii persahabatanlah yang mengikat kitta"

Tanpa Nama berkata...

sy ader kwn baik..
cume sy rase sy smkn jauh dgn die..
mngkin juga sumenye berpunca dr sy..
am i going to lose her???
sy xnk tu sume trjadi...
ape yg harus sy buat?
sy syg kn die sbg kwn baik....

Tanpa Nama berkata...

aku benci punya sahabat...bg aku...sahabat tu ibarat lilin...bila diperlukan ada r ia..jika x, sebaliknya..

daniel berkata...

hati itu umpama kaca..akal itu umpama air..iman itu umpama debu..silaturrahim itu umpama tali..smua tu memerlukan kejujuran..krn seseorg yg jujur akn mendapat 3 perkara dlm dunia ni iaitu kepercayaan, rasa hormat dan jg nikmat cinta...

daniel berkata...

mencintaimu sbg sorg sahabat adlh perkara terindah yg pernah hadir dlm hdupku..mana mungkin aku melupakanmu seumur hdupku..kaulah sahabat yang pertama dan terakhir buat diriku..kepada sesiapa yg ingin mgenali daniel, sila add daniel (boys.over_flower22@yahoo.com) TQ...

Tanpa Nama berkata...

sahabat...
kadangkala jadi kawan..
kadangkala jadi lawan..

berhati2 memilih sahabat ...

SEMOGA DIHADIRKAN DENGAN SAHABAT2 YANG TERBAIKKKKK

INSAN TERLUKA berkata...

sye pernah merana krn s'org shbt..dia tlh merampas cinta sye..tp sye terpaksa rahsiakn kesedihan dan kerinduan kpd si dia demi kwn sye..tp sbnrnya hati ini mmg terluka..

Tanpa Nama berkata...

best! mntak izn gne kta2 tu ea... (",)

Tanpa Nama berkata...

jangan mudh mengatakan seseorang sebagai sahabat ..
karena sahabat memiLiki arti yang sangat penting ..

Tanpa Nama berkata...

mohon copy kata diatas untuk diri sy dan shabat sy yg sy sygi...me ksih

Tanpa Nama berkata...

best la ayat2 tu,tp skit sgt...but its a go0d job!THANKS..

Tanpa Nama berkata...

persahabtan tu memang indah...

tp d kla bersenang2 smua nx ad d smping kita,..klau di kla susah smua shbt tdk ad d smping kita2,..

Tanpa Nama berkata...

sayaa copy yahhh... >tiyan@makassar

Tanpa Nama berkata...

sahaabat kadang tidakk bisaa di tebakk .. kadang baikk kadangg lebihh buruk pulaa...

Tanpa Nama berkata...

name pun shbt...kdang2 kte sanggup bkorbn tuk shbt akn ttapi kte selalu mrasai tdak dhargai...mcm tak adil kn...nme pun khidupan...khidupan ni sperti roda...kdang kte di atas dan kdang kte dbwah...ble kte brada di atas pasti kseronokan brada brsme kte...akan ttapi ble ksronokan brsme kte sring mrase leka...ble ksdihan mlanda,kte mrase hidup ni sprti tak adil kn...akn ttapi kte lupe yang kte pnah mrase ksronokn pabila ksedhan melanda...papepun shbt adalah antare orng yang paling dekat ngan kte...oleh itu, layan lah shbt kte ngan sbaik2 nye...biar la org nyusahkan kte asalkn kte tdak nyusahkn org...bwt baik dbalaz baik...

Tanpa Nama berkata...

Milikilah sebuah HATI yang tak pernah MEMBENCI , sebuah SENYUMAN yang tak pernah PUDAR , sebuah SENTUHAN yang tak pernah MENYAKITI , dan sebuah PERSAHABATAN yang tidak pernah BERAKHIR !!!...♥♥♥

Tanpa Nama berkata...

dx smua y bgitu.............kdg lw brshbt cma diawl ja qta mrsakn indahnya persahabtan

Tanpa Nama berkata...

indahnya apabila kta bersahabatan,,dpat berkongsi suka dan duka,,di saat kta memerlu kan pertolongan sahabat akan membantu kita,,d saat kta sedih sahabat akan menghibur kta,, d saat kta gembra shabat akan brkongsi ngan kta,,,

tulus dri hati q,,,^_^

firqil berkata...

begitula bila kita besahabat...
tp sbg mnusia biasa kita jga kelemahan yg akan membuatkan pada suatu hri kita besama shbt kita akan begaduh...
begitulah saat yg ak hadpi pling myakitkan aty

Tanpa Nama berkata...

musuh pun boleh jadi kawan kalau kita memahami diri mereka kerana
musuh jujur bila menyata sesuatu tentang diri kita dan sebaliknya

Admin berkata...

LISTEN ONLINE RADIO AND WATCHING FREE
MOVIE ONLINE ,SPORTS ONLINE LIVE.
FOR WATCHING MOVIE ,NEWS ,AL JAZEERA ,SPORTS
VISIT LINK > CLICK TO WATCHING <
SINGAPORE RADIO >CLICK TO LISTEN <<
LISTEN HINDI RADIO VISIT LINK >>CLICK TO LISTEN <<
 WATCHING HINDI MOVIE CHANNEL VISIT LINK >>KLIK TO WATCHING<<
DI SINI ADA ,THR GEGAR,HOTFM,KLFM,JOHOR FM DAN MACAM MACAM LAGI,TERDAPAT LEBIH KURANG 175 BUAH STESEN RADIO YANG BEROPERSI DI MALAYSIA BOLEH DI DENGARI DI SINI SECARA PERCUMA >KLIK TO LISTEN<<
LISTEN INDONESIA RADIO ONLINE CLICK >> CLICK TO LISTEN <<
Teradapat juga siaran tv malaysis seperti pas tv ,tv selangor,tv kelantan, rtm1 ,rtm2,mobtv,dan banyak lagi.... >KLIK TO WATCHING<<

Admin berkata...

LISTEN ONLINE RADIO AND WATCHING FREE
MOVIE ONLINE ,SPORTS ONLINE LIVE.
FOR WATCHING MOVIE ,NEWS ,AL JAZEERA ,SPORTS
VISIT LINK > CLICK TO WATCHING <
SINGAPORE RADIO >CLICK TO LISTEN <<
LISTEN HINDI RADIO VISIT LINK >>CLICK TO LISTEN <<
 WATCHING HINDI MOVIE CHANNEL VISIT LINK >>KLIK TO WATCHING<<
DI SINI ADA ,THR GEGAR,HOTFM,KLFM,JOHOR FM DAN MACAM MACAM LAGI,TERDAPAT LEBIH KURANG 175 BUAH STESEN RADIO YANG BEROPERSI DI MALAYSIA BOLEH DI DENGARI DI SINI SECARA PERCUMA >KLIK TO LISTEN<<
LISTEN INDONESIA RADIO ONLINE CLICK >> CLICK TO LISTEN <<
Teradapat juga siaran tv malaysis seperti pas tv ,tv selangor,tv kelantan, rtm1 ,rtm2,mobtv,dan banyak lagi.... >KLIK TO WATCHING<<

Fiha Munchet berkata...

Betul tuh !

yayan berkata...

.susah mencari sahabat sejati. .

Tanpa Nama berkata...

bagi saya,.. kawan adalah perkara yang terindah dalam hidup saya,...

Tanpa Nama berkata...

indahnya percintaan tapi lagi indahkn persahabatan

Tanpa Nama berkata...

jike matahari terbit silauanye tdk dpt dtandingi

Tanpa Nama berkata...

i wont forget this note

Tanpa Nama berkata...

sahabat yang baik adalah sering dgnku&menjaga nama baikku ketika aku hidup atau mati ^_^

Tanpa Nama berkata...

mtk nk guna

Tanpa Nama berkata...

mmng mnarik...sy suke bc....mntak share...huhu..

MOHD SHUAIB berkata...

Mutiara kata yg mempunyai 10001 makna yg terselit....
moga ukwah yg kita bina akn terus utuh sampai kapanpun...
Persahabatan haruslah bersulamkan CINTA pd ILLAHI...
Moga kita sentiasa berada dlam NAUNAGAN ALLAH...
BERSAHABAT KERANA ALLAH..

Tanpa Nama berkata...

Sahabat itu seorang insan yang menjadi tempat untuk kita luahkan segala kesedihan...masalah...kegembiraan...kesempitan...susah dan senang bersama...menjadi pendengar yang setia...saya memiliki seorang sahabat dan alhamdulillah kami telah bersahabat selama 6 tahun...tapi..................

Tanpa Nama berkata...

Like :)

Tanpa Nama berkata...

Like :)

Tanpa Nama berkata...

Persahabatan itu amat indah jika saling menyayangi kerana allah s.w.t.saya ada seorang sahabat yang telah membuatkn hati saya hancur,sakit hati teramat sangat,membuatkan saya ingin membencinya...namun kerana saya juga insan biasa yang tidak lepas daripada melakukan kesilapan,,dan saya maafkan dia kerana saya menyayanginya hanya kerana allah s.w.t...saya doakan....semoga dia bertemu dengan seorang sahabat yang jauh lebih baik daripada saya....................

noranizah zaharul berkata...

sbh prshbtn yg sejati mgkn ssh nak dicari...
tapi cubalah brshbt kerana ALLAH kerana itu yang hakiki....

Tanpa Nama berkata...

sahabatku...
q kangn sama kamu yang dulu,,yg slalu buat q cria.tp,saau kau punya sahabat baru,perhatianmu padaku mnjadi brkurang,padahal q saaangat menyayangimu..tp tak apalah mungkin kamu lbih mrasa bahagia bila brsahabat dengannya..
dan doakan yah smoga q juga bisa mendapatkan sahabat yang menyayangiku juga.....

Tanpa Nama berkata...

macam mana nk copy aq mls nk salin pnjang 2.. ad spa2 sudi tlng aq x... pllsss

hasbullah berkata...

allaaaa xkn xdk spa nk tlong kot... aduhhh kowg ni smbong laa

Tanpa Nama berkata...

sahabat itu seperti bintang yang slalu setia menemani bulan...

Tanpa Nama berkata...

sahabat vs cinta

Tanpa Nama berkata...

sahabat sangatlah penting utk melengkapi kehidupan kita. Namun nilai sahabat yg paling penting dan setia adalah se iman serta seagama. Itu lebih dar saudara.

Tanpa Nama berkata...

so suwitttt...i like...

Tanpa Nama berkata...

betul la 2...sahabat sangat penting...

cerpen-cerpen islamik berkata...

terbaikk...indahnya bersahabat kerana Allah..mohon share

Tanpa Nama berkata...

Org yg pantas kamu tangisi tdk akan membuatmu menangis, & org yg membuatmu menangis tdk pantas kamu tangisi.

Tanpa Nama berkata...

qw ga tau apa tuh sahabat
yg qw tau hidup tanpa sahabat?
bagai kan hidup di tengah lautan..?

Tanpa Nama berkata...

Sahabat adalah jantung bagi gua
yang berdetak setiap detik .

delnie berkata...

betul...betul.... shbt adalha teman yg plng dkt pd kta....
tp....knpa?????
sy ada shbt mmn rapat lha..tp nth knpa skrng sy rsa dy bkn lgi sprti shbt yg dlu....tp len...mlh m'yakit kn hti...dn s'perti ingin m'elak drpd b'temu dgn kta.....

Tanpa Nama berkata...

sy mempunyai kwn tp sejak kami satu klz diew nii lain org nyew diew selfish sgt2 klu diew kt kn tlng tp bl tb mase kt kesusahan diew bt x th jew

Tanpa Nama berkata...

dorang ckp je.. tapi kwan sebb kelebihan.. xikhlas..

Tanpa Nama berkata...

kata2 nie tlh menyedarkan sy...
sy tlh silap dlam menilai kwan sy...
skrang dia dah tinggalkan sy...

Tanpa Nama berkata...

Sahabat yg baik tak menghakimi kesalahanmu,,,
tp tetap membantumu untuk membenarkannya....

EnhyM@chyez berkata...

ehmm...........
bagus smua kata2x ney....

...monol0gsekep!ngh@t!... berkata...

Pinjamkan sya kata2 nie...
I'm glad that frendz doesn't come with price tag c0z if it I'm sure that I could not afford it..

a dmy berkata...

sahabat hidup

Tanpa Nama berkata...

mungkin ku x pernah knal erti sahabat sjak aq p sklh mnengah...kadang2 aq mnangis keseorangan mmikirkan siapa sahabat sejati ku......

cinta aty98 berkata...

mungkin ku x pnah knal erti persahabatan sjak taon lepas.....hanya allah sj yg maha mngetahui prasaan ini....stiap ary ku mnangis kesepian....sahabat d sklh mnengah x akan mmbuatkn aq apy.....

Tanpa Nama berkata...

Tuhan aturkn antra kta 1 prtmuan, dlm 1 prtmuan dttpkan 2 hti..cyunk & cnta, dlm 2 hti tuhan brikn 3 rasa..cyunk,ksih & ksihn,dlm 3 rsa itu..dslitkn 4 tjuan..brknl,brtman,brkwn,& brsma,dlm 4 prkara itu trsmbunyi 5 prktaan..Tman Baek Slalu Di Sisi,dlm 5 prktaan itu trsembunyi 6 impian iaitu,cyunk,kkl,stia,mngrti,mghrgai & mngingati,srta dlm 6 prktaan itu trsimpul 7 hruf iaitu SAHABAT...
BeZ x Ayt aQ!!!hehe (T_T)''..

Tanpa Nama berkata...

Sahabat Pasti Selalu Ada Pada Sa'at Kita Senang Maupun Susah Kawan !!

Tanpa Nama berkata...

yoooooo terbaik lah blog ni!

Tanpa Nama berkata...

bgi sya shabat itu lebih indah dripada cinta.-ASHRAF96

Tanpa Nama berkata...

tapi aku sakit karena aku telahh di khianati oleh sahabatku sendiri

Tanpa Nama berkata...

memilikih sorang sahabat sejati ada lha lebih beharga dari seribuh teman yang selalu mentingkan diri sendiri..??? Sahabat sejati sahabat yang akan kekal selama'y.

Tanpa Nama berkata...

uhmm .. kwn ?>? eley .. kwn pun ley jd lwn lahh !! kwn zman skrg pun mkn kwn ...

Fricillia Shinta berkata...

hemmmmmmzzzzzz sedih bnget...kangen kalian shinta sahabatku..........Lup u....

khairul Nizam berkata...

share yea...hhuhuhuu
:) nukilan yg sgt bguna utk diaplikasi dlm khidupn bermasyarakat.

Tanpa Nama berkata...

ingat ya smua persahabatan itu
adala umpama mutiara emas

Tanpa Nama berkata...

Shbt adlah 'sesuatu' yg hrus kt ingt.. Love ur frens k.

Tanpa Nama berkata...

right2

Tanpa Nama berkata...

PERSAHABATAN jauh lebih baik dari percintaan..percintaan umpama layang-layang..andai putus berakhirlah ikatan....PERSAHABATAN bgaikan pantai dan lautan...wlaupun sering berhempas pulas kite tetap kekal berdampingan... -nasir- add facebook sy jika ingin brkwn hehe.. modetos_92@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

Semua orang pasti membutuhkan sahabat sejati, namun tidak semua orang berhasil mendapatkannya. Banyak pula orang yang telah menikmati indahnya persahabatan, namun ada juga yang begitu hancur karena dikhianati sahabatnya

Tanpa Nama berkata...

APE YG PENTING DISINI SAHABAT ADALAH SEGALANYA....LOVE FOREVER MY FRENZ....

Tanpa Nama berkata...

tapi cmne law kita rse tamak dan na kwan kite tu kwan dgn kite je?erm tpi ada jgak yg kawan ni ske pinggirkn kite?pling trok yg snggup tikam kte dr blkg????

Tanpa Nama berkata...

keren keren ..

I ;ike it :-)

Tanpa Nama berkata...

ye btoi...klaw kita nk brshabt 2 mst tnmkn sifat cintakan kawan....aq syg kwn2 aq...

Dyesebella berkata...

uhuhhuhu so god!!!!!!!!!!!!!!!

Mariana Azmi berkata...

apa perasaan anda bila sahabat baikmu berkata sedemikian????
"u know me very well...skali aku dah marah sampai bila2 aku ingat..n rasanye takyah la kot sibuk2 nak contact aku ke pe..takde pape kepentingan rasanye...live on your own way...so do i...i really mean"
sangat mengguris perasaan....

Tanpa Nama berkata...

nak cadang jer..boleh x upload bnyk gmbr2 yg best2 lg???^^

Tanpa Nama berkata...

bets..;)

Tanpa Nama berkata...

jgn mggangap sahabt itu spt rakan/kwn..krana kwn/rkn kita bile2 mse aje boleh m'aibkn kite..lain dgn sahabt.. sahabat tidak akn mmbuka aib kita..atau tikam dr blkng.. hope understand ;)

tinta porolya berkata...

ya.. jika benar dia adalah sahabat.. tidak akan sesekali sahabat mengaibkan sahabat lain.. tidak akan bergurau bodoh dengan sahabat lain..tidak akan menyakiti perasaan sahabat lain..tp apa yang berlaku pada diriku... cukup membuatkan aku mengenali apa itu erti sahabat.. bg mereka.. mereka adalah sahabat..tp sepeti yg tahu..mulut kata lain..tp maknanya juga lain.. kalian bukan sahabatku..kalian hanya kawan2 sahaja.. kalian tidak layak gelarkan diri sahabat sedangkan sahabat sendiri turut kalian sakiti.bukan lindungi.. hina sahabat.. saat aku dlm kesedihan..kalian tidak menemaniku..saat kalian susah..diriku yang diperlukan.. saat aku dlm kesusahan... kalian jauhkan diri.. ya itu la SAHABAT HIPOKRIT..!!

Tanpa Nama berkata...

sahabt untuk selamanya,bukn untuk dipermainkn.

Tanpa Nama berkata...

tpi npa bla kta coba jdi yg terbek untuk shbt kta..tpi d bls dgn kkecewaan..prasan cya inda prnh d jga..bnyk orng ckp prtngkaran kecil ngan shbat 2 ble bt jlinan prsahabatan mkin erat tpi cya tak percaya 2 smua krana dsbapkn prtngkaran kecil lr cya khilangan shabat yg cya sayanggi..dan skarang cya tak prcaya lagi ada sahabt yg setia..!dsbapkn percaya dan sayang dengan sorang kwn yg cya rsa terbaik hidup cya hancur..cya benci sahabat yg penuh dengan kepura-puraan..cya tak memerlukan sahabt macam 2..cya memerlukan shbat yg memahami cya..

Tanpa Nama berkata...

Ya ya , persahabatan juga satu takdir

Tanpa Nama berkata...

Persahabatan juga mungkin akan terus hilang tanpa persefahaman, kejujuran dan keikhlasan..
Jika ingin berkawan, berteman dan bersahabat persiapankanlah terlebih dahulu dirimu dengan semua sifat yang diperlukan untuk memiliki PERSAHABATAN..

Tanpa Nama berkata...

...mmg btol pown...lau ikhlas nx b'kwn...x pyh nx tngox traf,klmhn,klbhn @ ape2 sje...

Tanpa Nama berkata...

Emr..ia caNgat berkesAn dan bermuAfakat...ia memberi kite semaNgat..

Tanpa Nama berkata...

shabat adalah tmpat brbgi d'saat kta snang maupun sdih

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah,
Silaturahim kami ukhuwwah fillah,
Bermusuh kami nauzubillah,
Berpisah mati insyaallah...

~azkiratul~

Tanpa Nama berkata...

sahabat hye datang dan pergi dlm hdup aku..
jika benar ko sahabat baik aku kenapa ko kutuk aku,hina aku,perli aku tanpa sebab yang benar n betul..sedangkan aku nak lukakn aty ko pn x sanggup..time susah ko cari aku,mintak tlong ngan aku..time senang ko hina aku..macam tu ke ko anggap aku BFF..Tapi ape pun ko buat aku tetap syg ko dunia akhirat..smoge ko jmpe sahabat yg lebih baek dr aku yg serba kekurangan nim..ingat ar, 'Owg syg ye'..F.L.I..

Mymy Zainudin berkata...

Tak cukup ke awak sakitkan hati saya? now awak buat saya menangis pula, kalau awak mmg nk buat saya mcm ni, kenapa awak curi hati saya? :')

Tanpa Nama berkata...

betul kata mutiara kata shbt nieh

Tanpa Nama berkata...

kata2 yang memeberi seribu pengertian mengenai makna ertinya sebuah persahabatan.nak minx izin copy kata2 ini :)

Tanpa Nama berkata...

betl betul betul

Tanpa Nama berkata...

betul tu....terimalah kawan kita seadanye

Tanpa Nama berkata...

hargailah kawan kite tau....:)

Tanpa Nama berkata...

klau ko sahabat baik aq,knapew bile aq wde ko slalu kutuk aq...apakh itu kwan baik...?

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 218   Terbaru› Baru»

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.