Kata Luahan Hati Cinta

Share on Tumblr
Kalaulah awak tahu saya sayang awakPernah aku mengimpikannya,
memasang angan-angan andai dapat kumilikinya...
tetapi siapalah diriku ini,
ku bukan yang terbaik
yang ada di hatimu...

Malah pernahkah aku ada di hatimu..
kerna aku cuma mengintaimu dari jauh...
walaupun aku tahu bahawa aku tidak dapat memilikimu
namun aku masih mencintaimu..
kerna sekali cinta,aku tetap cinta..
andai rasa ini rasamu jua,
kamu akan mengetahui sakitnya hati
apabila mencintai seseorang secara diam-diam..
melihatnya bersama yang lain,
cukup membuatkanmu
cemburu tidak semena-mena..
aku hanya mampu mengharapkan
kamu akan berbahagia bersama pilihan hatimu..
berbahagialah si dia yang mendapat cintamu...

Nukilan:
Nama Pena: eny
Email: eny_sya29wari@yahoo.com

Kata Luahan Hati Cinta

65 Komen:

leila berkata...

jgn cedey2...be happy ok...

Tanpa Nama berkata...

mengantuk aku nak baca..... madah sangat.... cntakan tuhan itu lebih baik..... cinta pada manusia tak berkekalan..... cinta pada Allah adalah cinta hakiki..... wallahhualam....
from:city

Tanpa Nama berkata...

deritanya hati bila kita mencintai seseorang dalam dia..merana nya jiwa bila kita terus memendamkan perasaan..itu yg aku rasa kini...

aiwa berkata...

dulu prnh jg alami perkara yang sama tapi tenang kan hati dan jgn terlalu taksub..alhamdullilah sekarang lebih bahagia bersama org yang menyintai diri ini dari kita mencintai org dulu...dan hati ini lebih menyayangi dan mencintai org yang terlebih dulu mencintai kita wlw pun tk sebaik org yang kita suka itu...tapi lama kita akan tau org yang mencintai diri kita ini lebih baik dan hensem dari org yg kita cntai..apa yg penting kita bersyukur dgn kudrat dr Ilahi sesungguhnya Tuhan yg Maha mengetahui apa yg terbaik untuk hambanya..percaya lah terima apa yang ada walau bkn seperti impian dan harapan kita krn ada hikmah di sebalik itu...

mafuza berkata...

Salam...
Kdg2 apabila kita rasa seseorang itu adalah yg terbaik utk kita, belum tentu betul apa yg kita rasakan itu...Sesungguhnya perjalanan hidup ini panjang, siapa tahu kita akan menemui kegembiraan di pertengahan atau di penghujung jalan...Jangan terlalu bersedih dengan sesuatu kehilangan,terimala ia dengan hati terbuka...seadanya...Semoga Allah akan menggantikan kedukaan itu dengan kegembiraan yg berpanjangan...Bahagia bersama-sama dengan orang yg menyintai kita...

Tanpa Nama berkata...

salam...

maaf,mohon berbicara...
selalu kita lihat,ramai yang menulis cinta pada Allah adalah cinta yg hakiki, cinta pd Allah adalah sebenar2nya cinta... memang benar,semua yg di tulis sangat benar...
tetapi adakah sepenulis memahami erti sebenar yang apa dikatakan...
atau hanya sebuah bicara manis...
marilah kita bersama renungkanya...
muhasabah diri kita...
insyaAlla, Allah akkan sentiasa bersama dengan orng2 yang beriman...

wallahhu'alam.

Anonymous berkata...

salam...

maaf,mohon berbicara...
selalu kita lihat,ramai yang menulis cinta pada Allah adalah cinta yg hakiki, cinta pd Allah adalah sebenar2nya cinta... memang benar,semua yg di tulis sangat benar...
tetapi adakah sepenulis memahami erti sebenar yang apa dikatakan...
atau hanya sebuah bicara manis...
marilah kita bersama renungkanya...
muhasabah diri kita...
insyaAlla, Allah akkan sentiasa bersama dengan orng2 yang beriman...

wallahhu'alam.

Tanpa Nama berkata...

hhhuhuuuuuuuuuu,.,.,.,.,.,.

nabila_5404 berkata...

aq pn pnh merasa bnde yg cme...
tp,,
kte harus tabah + red0..
pasti ad hikmah disebalik nyer..

Tanpa Nama berkata...

hmmmm...
susa nk ckp...
setiap orang ada pendapat sendiri.pPE pon terserah kpada diri sendiri tok mnilai erti sebenar cinta itu...
yang penting cintakan tuhan paling utama...
cinta pada tuhan adalah cinta yang teragung kerna tuha tak penah tiggalkan kite walopon kite sering kali lupa pada-NYA...

Tanpa Nama berkata...

JGN GGU SAYA,,
SAYA XTAHAN,,
SAKIT HATI INI
TDK TERKATA..

Tanpa Nama berkata...

SY TAKKAN TERIMA KAMU.

Tanpa Nama berkata...

aku zura,yg mncintai seseorg laki yg bnama li..tp...aku thu..aku tdak memiliki nya,,dn,,sudah tba untuk mlupa kn nya,dn hrus lps ia pgi..aku tk kn pnh lpa kn knagan yg pnh kmi lalui...brat nk mlangkah pgi..tp...aku hrus pgi..krana aku thu..aku hrus brundur...aku tdk tau...aku dpt bthn dlm hdup ini smpai bler...smapai aku mnutup mta..aku kn sentiasa syg dri mu..aku kn memandang dri mu dri jauh...

Tanpa Nama berkata...

bersabarlah...pahit akan manis jua akhirnya....cuma masa yg akan menentukannya....adios

Tanpa Nama berkata...

mencintai seseorang tanpa memilikinya amat menyeksa hati dan perasaan kerana banyak yang telah dilalui tapi akhirnya tidak bersama

Tanpa Nama berkata...

aku alami perkara yg sama..
pada mulanya aku xdpt menerima..
sentiasa muram dan sentiasa menanti kmbalinya cnta..
tetapi cinta masih tidak lg kembali semula..
hati ku luruh,kosong tnpa si dia..

bru ku sedar dari lamunan cinta
aku buat solat iztiqarah..meminta petunjuk dr yg maha esa
ternyata kuasa ilahi menenangkan jiwa...
petunjuk allah yg maha esa..

kini ku redha pemergian kekasih hati..
org yg ku cinta dan ku sayangi..
ku berdoa kepada ilahi..
smoga bahagiakn dia dgn pilihan hati..

ku juga berdoa pada tuhan yg esa..
moga kurniakan cinta yg diredhainya..
seorang wanita yg menerima aku seadanya..
seorang insan lemah dan hina..

Tanpa Nama berkata...

mencintai seseorang memang berat...
nak ungkap kan cinta..
sangat lah berat...
tapi apa kata hati...
adakan perasaan ini..patut d pendam untuk selama2 nya...
klu benar cinta mu lahir dari keihlasan hati seseorang hamba Allah yang sangat lemah...
luahan kan lah sebelum terlamabat...

Tanpa Nama berkata...

SY XPERNAH MHU MLUKAI HTNYA..MLAH CUBA NTUK SETIA.WALAUPUN BERMACAM2 TOHMAHAN DLEMPR PD SY..TERSA DRI INI HINA SGT..DN JD RNDH DRI..TP AWK XFHM JG HT SY..SY MLU AWK SURUH Org bt gosip..sy xpernh ingin selingkuh..walaupun sy thu dia mcederakn ht sy dpn org..

Tanpa Nama berkata...

mcm mna mHU Luahkan..awk xmhu start dLU..SY XTHU CM MNA NK Luahkan..tKut sy slap org..=)..tp sy xakn duduk lma lg..awk blh kan hdup tnpa sy

Tanpa Nama berkata...

awk knp kmu siksa sy mcm ni..sy thu kmu suruh org ekori sy..knp awk xdk trus trg dgn sy sj..sy pnt taaw..kmu bt sy x tntu arh..

Tanpa Nama berkata...

tlgla sy xmhu mnderita lg,,kmu mgerti ka pndrtaan sy..sy mlu sngt ni..

Tanpa Nama berkata...

tlogla sy xmHU Lg jUMpa awK..
Jgn sakITKN Ht sy lagi.

Tanpa Nama berkata...

saya sedang merasanya.namun org yg sya impikan telah menyatakn cinta pada sya saat sya ad insan lain...:(

Tanpa Nama berkata...

FiTri SAYANG HIDAYAH..............

Tanpa Nama berkata...

MOGA DRI INI DISAYANGI N DICINTAI...........

faizalblogger berkata...

cinta sememangnya indah
betul kan?

Tanpa Nama berkata...

cinta memang indah, namun ia juga bisa
walaupun cintaku terhadap nabilah husna md zin telah lama
namun dihatiku ini, tetap mengingatimu selalu
walaupun kau jauh umpama serdang dan Gombak

setiap detik bersama mu akan ku hargai
terima kasih memberi pahit dan manis bersama
namun jangan kau ulangi pada si dia
kau tetap di hujung sudut hatiku ini

Dulu kala, kau laaa bulan bgku
mana memberi cahaya pdaku di malam kala
walaupun jauh dri ku, namun ku tetp dpt rasakan... MIN

Tanpa Nama berkata...

Jiwang karat wehh..!!

Tanpa Nama berkata...

bgi aq cinta i2 menyakit kan,,,,

Tanpa Nama berkata...

sedihnyer bace ni,not bad la.

indah codes berkata...

yg paling menyakitkan adalah bila di benci oleh orang yg kita cintai .. rasa yg sangat menyakitkan ...

am berkata...

ak syg die!!!!!!!!!!!! tp knpe die cm xpnah taw pngrbanan ak kt die..huk2

am berkata...

ak nchatkn kt org len..jngnla kau sygkn sorg 2 btol2 kerna die mungkin org yg akn mmbuatkn aty kau hancur berderai stu hari 6t..cyes..ak da kne..dngr nchat ak

Tanpa Nama berkata...

saye pnah rase ape yg awk rse .. dan sye pon cri cre untuk lupakan dye .. hmm ~

arief berkata...

cintailah cinta yg mencintai cintamu

Tanpa Nama berkata...

saya juga tengah alami menda yang sama sekarang . tapi mungkin saya tak mencintainya dalam diam kerana dia tahu tentang perasaan saya , tapi dia tak pernah membalas . saya redha jika tiada jodoh antara kami . walau ape pun saya tahu ALLAH memberikan yang erbaik buat hambaNya bukan ?
bersabar lah , :)

Tanpa Nama berkata...

mencintai seseorg dari kejauhan amat menyiksakan...andai kata takdir dan waktu dapat diputarkan kembali ingin ku menanti sidia untuk menjadi pendampingku...mngapa setelah 20thun dia kembali muncul dihadapanku..??betapa sakit..pedih..kecewa..hati ini..pabila melihat dirinya..dia masih sendirian...YA ALLAH..kau tabahkan hari2ku dengan penuh kesabaran...sesungguhnya aku masih menyintai dia....

Tanpa Nama berkata...

sugguh menyentuh hatiku,
yang satu....
dirimu bgaikn kpompong,
yg ingin terbang bebas sprt rama-rama,
nmun trsadar krana klesan yg cuma skejap,
buanglah mimpimu whai shbat,
agar kau bisa trbang sprt rama-rama....

Amelia Amel berkata...

menyintai kamu adalah sesuatu perkara yang sukar buat ku . .
kerana banyak dugaan yang harus ku tempuhi untuk memiliki kamu . .satu demi satu halangan yang datang , tapi cintaku terhadap kamu tidak pernah luntur walaupun sedikit . . meskipun keluargaku menghilang cinta kita , ku tetap sabar menunggu kamu . kadang-kadang ku menghitung hari untuk menemuimu . . apa lagi cubaan yang harus ku lalui untuk menyatukan hati kita . . jodoh pertemuan di tangan Tuhan , apapun yang terjadi ku akan tetap menyayangimu sampai bila-bila .. AKU TETAP PILIH KAMU .(To:IRFAN)

Tanpa Nama berkata...

Hanya kerana kamu melihat apa yg dilakukan seseorang, tak bererti kamu boleh menghakiminya. Kamu tak tahu apa yg telah dilaluinya..Just let the time tell.. lets just hope for a happy ending for everyone..

Qasyah berkata...

macam kena je ngan aku ayat2 kat "Luahan Hati Cinta" ni :P

nadia berkata...

wlaupn aku tk rase cm tu..tpi aku pernah rase skit nye bbila diduakn...aku tk thu ape slh aku smpai di duakn pstu dituduh dimaki di caci....aku tkleh benci die sbb aku cintakn die....tpi andai kate die mahukn perpisahan..aku redha dan snggup mengundur diri...walaupn payh..tpi tok kebahagiaan die..aku rela

Tanpa Nama berkata...

bila nk die ambk aku bila dia taknk die buang aku...tu ke cinta....

atiey_apem berkata...

aku prnh cintakn s's0rg...p,aku tkut untk mluahkn prsaan ku ini pdanya..suatu hri,aku b'jln,aku t'lihat dia dgn pmpuan lain..btapa skit hti ini,,p,aku xptut mrh pdanya,,c0z,aku xjujur..

atiey_apem berkata...

skrg dia dh bhgia dgn psangan nya ,...aku d0akn m0ga awak bhgia sampai ke akhr hayat ...

Tanpa Nama berkata...

sy....skt aty c0z 0rng yg sy syg b'kwin dgn pmp0n len.... tp apa blh bt klu 2 sdh d'takdirkn...so wpn skt aty kna tpu2 0lh dy....sy hrp dy dn istri dy s'tiasa b'ada dlm k'adaan yg bek2 s'lalu... tp jgn m'yesal s'uatu ary nti....hrp2 sntiasa bhagiaa.............

Tanpa Nama berkata...

aku mencintai dy,dy juga mencintai aku..tapi sidia sudah berpunya..aq hnye mmpu menunggu dan terus menunggu sidia menjadi milik aku..dalm percintaan harus ad pgorbanan,dan aq dlm hal ini lah aq harus korbankan pasaan aku tok dy menjadi milik aq..

Tanpa Nama berkata...

sngt skit hti...:(

Tanpa Nama berkata...

cinta itu bodohh dn myaktkn

Tanpa Nama berkata...

so sweet .. hurmm sme ngn syew .. love it ..

Tanpa Nama berkata...

aku mencintai sidia...dan dia mencintai aku...tetpi...dia serng terbayng wajah owang lain...emmmm :(

Tanpa Nama berkata...

saya penah alami perkara yang sama...sidia cintakan kawan baik saya....naseb baik kawan baik saya cintakan org lain...jadi saya pun usaha dapatkan dia....saya ckp saya sukakan dia...mula2 dia tak trima saya...saya pon ok jelah time tuh...tapi sbnrnya dlm hati sy x ok..tapi sy tetap sabar dan ada kat sisi dia...hinggalah satu hari bile sy dah nak mengalah..tetiba dia cakap dia sayang saya...dan sekarang ni yg bestnya ialah dia dah sayangkan lebih dari saya sayangkan dia...sebenarnya apa yg beri kekuatan pada saya untuk usaha dapatkan cinta dia ialah saya doa pada Allah setiap hari supaya terus bagi saya kekuatan jika lelaki itu jodoh saya...Alhamdullilah..doa saya dah makbul n x lama lagi kami dah nak kawen...best2..hehe..:-)

Tanpa Nama berkata...

neways..if kita sukakan sumone...jgnlah hanya pandang dari jauh..kumpulkan keberanian dan cakap jeh kat dia...tapi dgn syarat dia single lah...if dah berpunya,,,sila jgn kacau dan sila cari org yang single..ramai lagi org yg baik utk kita..yg penting doa pada ALLAH supaya ditemukan jodoh terbaik..Insyaallah....

Tanpa Nama berkata...

saya seorang yang single... tapi orang yang suke kat saya darapada saya masuk sekolah sampai sekarang dia merayu kat saya suruh terima dia walau bagaimana pun sekali

Tanpa Nama berkata...

memendam cinta memang sakit...sekarang aku pun tengah lalui benda yang sama.. aku suka sangat dengan sorang lelaki kat tempat kerja aku sekarang.. kami 2 rapat. dia layan aku macam girlfriend dia tapi x pernah pulak meluahkan perasaan nya.. aku pun x juga pernah cakap yang aku suka kat dia.. aku sakit hati bila dia selalu cerita pasal ex-girlfriend dia, tp aku buat slumber jer dengar cerita dia walaupun hati ku sangat sedih.. macam mana aku nak terus terang dengan dia yg aku betol2 suka kat dia.. adakah masalah agama yang membuatkan kami susah untuk bersatu...????

Tanpa Nama berkata...

cinta yg b'kekelan hanya pda Tuhan.....tetapi persan cinta itu tidak boleh dihapuskan...b'juang untuk org yg kita cinta....

Tanpa Nama berkata...

saya ada seorang rakan namanya ain.Ain seorang perampas boyfriend saya.Setelah saya putus dia ingin ganggu boyfriend baru saya itu,punya saya sakit aty dgn dia tapi saya stay kawan dgn dia lagi.Nak wat cam mane kawan ibarat 'air yg dicincang x kan putus'.
Sekian dari saya 'capital F'

Tanpa Nama berkata...

sabar la..sy pun penah hadapi sume ni..mle2 sy xdpt trima apa yg blaku antra kmi.dya mmg baik.dya mmg setia.tetibe dya lgsg xcontact sy.pda 1 hri,ade betina ni mcg sy dya ckp jgn gggu bf dya.rupa2nya bf dya bf sy.sy mmg sdh gle mse 2.slma sy cple ngn dya adlh prmainan semata-mata.dan akhirnya sy mla brasa mnyesal dan kini hati sy dh tertutup utk insan yg brgelar LELAKI.......

Tanpa Nama berkata...

LeLaKi aKaN MeLaFaZkAn kAtA2 YaNg iNdAh DaN SweeT UnTuK pAsAnGanNya..tEtApI,, kItA sEbAgAi PeReMpUaN,hEnDaKLaH sEnTiAsA bErWaSpAdA Dgn KaTa2 mErEkA aGaR tIdAk MeNjAdI MaNgSaNyA kErAnA LeLaKi tIdAk bOlEh dIpErCayAi sEpEnUhNyA....

Tanpa Nama berkata...

sepi jiwa ini kosong.sunyi hati ini hampa.tanpa kata,bicara cinta.haruskah aku kesana dengan sepi ini.menagih sesuatu yg mungkin aku miliki biarpun hanya sedetik.haruskah aku di hukum begini,cinta kau terangilah kegelapan agar dapat aku berlari kehutan memburu harapan.cinta kau terangilah kegelapan agar aku dapat berenang kelautan dgn sejuta harapan moga seorg insan akan hadir dalam hidupku,mencintaiku,menyayangiku,untuk selamanya.

Tanpa Nama berkata...

huhuhu

Tanpa Nama berkata...

aq sygg kau ..tpi npe kau xnmpk ??? =(

Tanpa Nama berkata...

aku menyayangi seserg,,,, tp sekarang hubungan kami mule dalam peretakan..... aku buntu n hilang cara bagai mana tok menyelamatkan nyer.... aku syg die sgt2.......

Tanpa Nama berkata...

cinta e2 gle

Tanpa Nama berkata...

Akuu sayaaang samaa kamuu ;)

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.