Adakah Diri Ini Sahabat Sejati?

Share on Tumblr Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar.
Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan.
Sahabat sejati menjadi pendorong impian.
Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah...
Justeru itu nilailah semula erti persahabatan yang anda miliki.
Tanya pada hati, adakah diri ini sahabat sejati?
Adakah Diri Ini Sahabat Sejati?

44 Komen:

huzz.. berkata...

adakah aku sahabat sejati..???uhh...

geyen berkata...

shbt sejati payah nak cari....huhuhu...rasa dri ini mcm x da shbt sbab semua kwn2 bz,sampaikn x kirim kabar..*lupalh tu kn?????**

Tanpa Nama berkata...

sy lgsg tidak mmpunyai rkn yg sjati..bg sy smua rkn sma sje..sy mmpunyai seorang rkn yg bnama N. sikap dia n skap sy mmg bbeza.sy seorang yg rjin dan ske brusaha krna sy ingin mnjdi org yg brjaya.tp n lain,dia seorang yg ske mmbuang mse..brmsj di hnfon n ske borak ttg benda2 yg tdk elok dan tdak snonoh..dia jg sring bkasar dgn ibunya..actualy,sy tdk thu ape mtlamat hdupnye yg sbnar..sy ingin skali mnasihatinya,tp adakah dia akn trima nsihat sy?jka sy brpeluang mnasihtinya,sy ingin skali mngatakan 'N,blajarlah bsungguh2.jgnlh mnyesal dkemudian hri.ingtlah kte prlu mnfaatkan mse krana mse tdk akn mnggu kte'.sy brhrp sgt suatu hri nnti sy akn mnemui seorang shbt yg btul2 sjati dan mmpunyai mtlamat hdup sperti sy..AMIN..

stranger berkata...

sepanjang hidup saya, belum pernah lagi jumpa sahabat yang bole saya kongsi segala cerita tanpa sebarang rahsia. walaupun saya ade seorang sahabat yang mencecah 8 tahun perkenalannya. saya tak begitu yakin dgn si dia. dia sering berubah karakter. depan orang nie mcm nie, dpan org lain, lain perangainya. selain itu, kawan baik saya tk penah kekal.setiap kali saya ade kwn baik setiap tulah saya menangis kerana kecewa dgn sikap2 kwn2 saya. bagi saya kawan baik tk kan buat kwn baik sendiri menangis/kecewa. sya sendiri tak tau mana silapnya, salah saya atau kwn baik sya.

shahfeeza berkata...

masih wujudkah erti sahabat sejati..kadangkala orang yang kita anggap sahabat itulah yang sering menikam kita dari belakang..pada diri ini cukuplah berpada2 dalam persahabatan.Kita sebenarnya seorang diri didunia ini..setiap manusia punyai kepentingan sendiri.hingga diriku tak memahami apakah erti SAHABAT SEJATI!

Tanpa Nama berkata...

Arti seorang SAHABAT tukku dalah penyemangat tuk dapat melihat lagi hari esok..

Tanpa Nama berkata...

Dakah DIduniA ini seorang SAHABAT yang bsa hadir Mberiku sedikit kebahagiaan

aku berkata...

apa SAHABAT itu..?
mereka tak selamanya ada di dekat kita...
bahkan aku tak menemukan sahabatku saat aku terjatuh dan terluka di kala malamnya hati..

Tanpa Nama berkata...

kwn sejati xpernah wujud.... da lame aku cari tp entah la..... sebenarnya aku xla kesah sgt bab2 kawan ni sbb bg aku dlm dunia ni xde benda yang paling penting kecuali kebahagian keluarga aku...

IeNa berkata...

aku rela berkorban demi sahabat2ku,aku snggup melakukan apa shja utk mlhat mereka bhgia,tetapi diri ku dpt merasakan diri ini hnya dprlukan dikala mereka kesusahan...

nUr berkata...

aq sllu ilg kwn bek...ilg cm 2 jew...skit dlm ati hnye Allah yg taw...pe slh aq? sapa skrg aq xde jwpn...aq b.syukur dgn ape yg aq ade...nkmat sume ni hnye pnjman

Tanpa Nama berkata...

peace...
huhuhu....

Tanpa Nama berkata...

adakh shbat yg setia i2 perlu dcari??sdagkn,setia i2 dtagnya dari diri masing2...tolll xxx??skrag,aQ b'syukyur,kerna aQ dkurniakan dgan kwan yg sentiasa ada bersama Aq....syukur Alhamdulullah....

~sirius~ berkata...

sy ada seorag kwn y agak okey la..si Q..kekdg,sy agk bleh trima prngai dye...but smtime..xleh la..
bkn apa..dya baik..mgkin sy kot y masalah skit...
kalau kitaorg gaduh..pernah skali dya pegi ngadu kat kwn y sorg lag..si R,,R pun citer la kat sy semua y si Q mengadu tntag sy...
sy rs sedih sgt..wlaubgaimanapun...kan kita ni kawn ...jagnlah smpai pi ngadu.kat org lain...
benda just salh paham....blh bwk berbincg...
(bkn nak megmpat..just..nk...ingtkan..kita ni kwn..bnda kcik mcm tuh,kenalah bwk berbncg..itulah gunaya kwn..)

Tanpa Nama berkata...

ade kwn sejati pown kdg2 wt kte skit aty n wat kte pening kple....
cye mmpunyai 2 rkan sejati tp xbpe sjati sgt lar.hahahaah
klau dy owg gaduh sy x thu nk pilih yg ane. pening sy.
sy lak jd owg tgh........urm, bsan,y........
tp ap2 pon dy ttp kwn cye....

Tanpa Nama berkata...

sy cyg fat,spupu aq 2 ca2 n all dax klaz aq...hehehe

Tanpa Nama berkata...

andai ada ramai yg menyayangi mu..aku adalah diantara satu nya..andai ada seseorang yg menyintai mu..sudah tentu aku lah insan itu..sekiranya ada yg merindui mu,makna nya engkau sllu ku ingati TETAPI seandai nya tiada lagi yg merindui,menyayangi dan menyintai mu..makna nya aku tiada lagi dalam duania ni..

huzz.. berkata...

adakah aku sahabat sejati..???uhh...

aris afandi berkata...

sahabat merupakan teman tak pernah mati.dia yang selalu menemaniku,memberi aku support untuk terus berkarya.
sahabat,kan selalu terkenang dalam setiap kenangan hari-hariku...

Tanpa Nama berkata...

aku pnya byk sahabat sejati.. kiranya anda mahu sahabat seperti sahabat2ku.. ikhlaskan hatimu dalam bersahabat, tnpa mngharap apa2 balasan dari mereka..

Tanpa Nama berkata...

lebih baik musuh daripada kawan
musuh akan berterus terang maka kita akan perbaiki tetapi kawan akan pendam maka kita tak dapat perbaiki

Tanpa Nama berkata...

indahnya arti sahabat tergantung dari hati... apabila hati itu indah dan penuh kelembutan maka cinta arti sahabat lebih penuh makna untuk kita hadiri... sahabat ....sahabat

Tanpa Nama berkata...

Saya terlalu sedih pada tahun lepas ketika hari p'tama myambut bln ramadhan satu peristiwa yang menyakitkan hati berlaku pd saya...saya dan kawan saya bergaduh ..yang b;punca hany kerana kekasihnya.. dari situ baru saya sedar kawan dan kekasih .yang mana lg pntg??

Tanpa Nama berkata...

kenap sush untk mncri sahabat yg sejati ????????????!!!

syud berkata...

Insyaallah satu hari nnt kite akn mndpt sahabt yg sbnrnye... sya pn mcm korg semua..

Tanpa Nama berkata...

sahabat. bila berubah maknanya dia bukan dicipta untuk menjadi sahabat kita. Bila berubah maknanya kita masih tak mengerti dia yang sebenar. sungguh pahit ditinggal setelah pelbagai dugaan ditempuhi bersama. namun apalah daya,ingatkan dia akan menemani diri ni. Kini, tiada perhubungan lagi walau sms. hanya melihat gambar mu di facebook dgn rakan2 baru mu. berbahagia lah insan yg dulu pernah digelar sahabat setia ku.

Tanpa Nama berkata...

sahabatq dlm diri ini ada tangis saat berpisah dg sahabatq

Tanpa Nama berkata...

sahabat sebenar tidak memilih kawan tapi menjaga kawan,memelihara persahabatan,mewarisi keperibadian,mengesat tangisan,menghembus kegembiraan.menelan kepahitan,menghapus sesalan,memulakan sebuah coretan penantian ke arah sebuah kejayaan bersama KENANGAN,,,,.........

Tanpa Nama berkata...

bagi sy,bila bersahabat,kte xkan sentiasa gembira stiap ms..mesti ada masa2nya akan berlaku salah faham...itu perkara biasa..sedangkan suami isteri pun sllu bergaduh...yang penting adalah ikhlaskan diri bila kita bsahabat.terima buruk baik seseorg itu..jangan bkawan sbb utk kpentingan diri shj..SETIAKAWAN itu penting..

Tanpa Nama berkata...

ye ke,

Tanpa Nama berkata...

i agree with tanpa nama

firqil berkata...

bila time msalh belaku..ak cbe nk slamt kn die...
tp slh phm yg dtg...die plak perslahkn kita..
dlm nk tolong jdi sebliknya pula...
apkan dya..mgkin ada hikmah di ats ape yg terjadi antra ak dan shbtku...tp sbg shabt ak tetap syg die..

Tanpa Nama berkata...

hurmm......semue kengkawan saye langsung xbg khabar ngan saye....sedih nye coz sepanjang cuti nie asyik saye je yg smez dowank......busan tol larh..!!!napa erk dalam hidup saye semua kengkawan saye cam buat dono je kat saye...padahal saye dah buat yg terbaik tuk dorank..???

deep inside my heart berkata...

Alhamdulillah..Allah telah menurunkan seorang sahabat sejati kpd saya.dia sentiasa ada utk saya waktu saya susah,senang,sedih,marah,setiap masa.without her,i'm nothing.. saya yakin,dialah sahabat saya dunia akhirat..semoga persahabatan kami kekal hingga ke Jannah insyaAllah..uhibbuki fillah sahabat..<3

Tanpa Nama berkata...

sahabat sejati skr untuk di cari..hargailah ia sblm kehilangnnya..

Tanpa Nama berkata...

sahbat sjti akn sntiasa brda dsisi kta mhupun susah dan snang
tpi kandang kla kta x prnah sdar
bhawa dia lah shabat sejati yg slama ni kta cri.
so kta jgn persia-siakan seseorang itu kerna
mungkin dialh shbat sjati kta

Tanpa Nama berkata...

sahabat sejati sulit tuk d temukan , perbandingn nya tuh 1000:1 ....
kebanyakn mrka yg mengaku sahabat itu dilatarbelakangi oleh suatu kepentingan terhadap diri kita sendiri..............

Tanpa Nama berkata...

sorang guru saya berkata....jangan percayakan sahabat biar baik mana pun..akhirnya kita akan ditinggalkan..

Tanpa Nama berkata...

I KwN NgAn dIa i tAu diA KwN I,.,.Tp i tK TAu kNpE nE smUa BOLeh TEjDI i muLAi SuKa KwN snDrI .,.,pEnAh i lUah Kn IsI HtI I .,.I CkP i SuKa Kn DIa I sYg NgN diA,.tP SyG skLi dIA TaK bLs cnTa i,.nI lA SaKT yG sNgT DaSYt yG peNAh i alMi,.,SeKaIn drI i,.Syg AwK SeLalU,.,WlAU pUn ktA tK D tKDiR kN BeSAmA,.lUV uE FrENd!!!

Tanpa Nama berkata...

i have alot of frenz.. but my close frenz is NIFZ... i don`t know what should i call her... a frenz or a best frenz... she always think that i`m her best frenz... this bcozz i always by her side when she`s introuble.. but i can`t accept the fact that i`m her best frenz... in front of her i can`t show my real attitude... i also don`t relly like her... bcoz she come from a family that has a lot of problem

PRIS berkata...

hai, semua. jadilah sahabat yg sejati. saya harap kawan2x sya msih setia dgn ku. salah sorang kwn sya slalu kata dari kwn kta bercnta, tapi ku kata tidak! kerna ku anggap mreka sbagai adk bradik ku.sya sprti kakak mreka kerna slalu bri nasihat kat mreka. kpada shabatku yg jauh. I MISSS U ALL! STUDY HARD! HINGGA BRTEMU KMBALI JIKA ADA REZKI.

Tanpa Nama berkata...

sahabat baikku sndiri tlah menfitnah sya..,dia prnah beritahu sya yg dia tak prnah anggp sya ini kwn..brbulan-bln kmi tdak brtgur skg dia dtg dan meminta maaf pda sya..sya kurang ykin dngan prmhonannya ..sya tkt psang brbuah dua kali..adkah ucpan maafnya itu hnya d bbir atau dri hati..???

Tanpa Nama berkata...

ku x perlu kan sahabat yg sempurna ..
kerna,ksempurnaan x dpt beri apa2 makna...
yg ku perlu kan hanya lah sahabat sejati...

Tanpa Nama berkata...

Sy ramai kawan.tapi x ada yg pnah mmahami sy.sy x tau la diorg anggp sy kwan atau x.
Sbap setau sy.sahabat sejati xkn tikam kta dri blakang kn.sy hairan knpa diorg kdang2 ada d msa senang dn hilang d masa susah.so ni la yg dktakan bukan sahabat sejati.smpai bila2 pun xkn jmpa sahabat yg layak sy gelar sahabat sejati.keluarga la bg sy yg sejati :)

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.