15 petanda dilamun cinta

Share on Tumblr Cinta tidak mengenal usia dan latar belakang. Ia boleh datang bila-bila masa saja. Jadi bagaimana mengenali bila dan bagaimana seseorang itu dihinggapi rasa cinta?

Cuba semak 15 tanda jatuh cinta yang disenaraikan supaya dapat melengkapi diri sebelum menghadapi atau menangkisnya.

1. Sukar melelapkan mata

Sejak berkenalan, ingatan anda kepada si dia kian menebal hingga mengganggu tidur anda.

2. Sentiasa berdebar

Perasaan anda sentiasa berdebar-debar jika bertembung, malah anda jadi menggelabah dihampiri si dia.

3. Suka ambil tahu

Anda semakin berminat mengambil tahu latar belakang dan perkembangan si dia. Anda tekun mendengar cerita mengenai si dia dan bertanya daripada kawan-kawannya.

4. Resah gelisah

Hati gelisah apabila si dia tidak kelihatan. Anda tercari-cari jika terlihat kelibat bayangnya.

5. Dihinggapi cemburu

Anda cemburu apabila si dia melayan orang lain sekalipun kawan-kawan. Sikap itu amat ketara sehingga disedari kawan-kawan anda.

6. Hobi baru...termenung

Anda suka termenung dan di mata anda terbayang wajah si dia dan anda bersama.

7. Dating

Ada saja alasan untuk berjumpa atau secara terang menawarkan keluar bersama. Kadangkala anda buat janji temu di waktu malam sekalipun baru petang tadi berjumpa.

8. Rindu

Setiap saat anda mengingatinya dan apa yang dipandang akan mengingatkan anda kepada si dia.

9. Bergayut di telefon

Anda sanggup menghabiskan masa berjam-jam bergayut di telefon berbual kosong kerana yang penting dapat dengar suaranya untuk melepaskan rindu.

10. Berubah cita rasa

Kehadiran si dia berjaya mengubah cita rasa anda mengenai pelbagai perkara.

11. Memberi hadiah

Anda memberi si dia hadiah padahal hari lahirnya masih jauh.

12. Awal ke tempat kerja

Anda bersemangat datang ke pejabat awal dengan harapan dapat berbual atau bersarapan dengan si dia.

13. Lebih rajin

Prestasi kerja anda semakin meningkat jika dibandingkan sebelum ini.

14. Menjaga penampilan

Penampilan anda semakin anggun, malah wajah berhias dengan mekap hingga nampak mempesonakan.

15. Defensif

Pantang orang lain salah cakap atau sekadar mengusik, anda akan mempertahankan si dia meskipun sampai anda marah dan timbul permusuhan.



15 petanda dilamun cinta

22 Komen:

adha berkata...

aku memang dilamun cinta....

lydia berkata...

owhhhh mcm 2 ke org y tgah dlamun cinta....... cbe tlong aku camne nak ske kat laki bab aku ni x pnah brcinta, syg n ske kat mne2 laki pun

mas_kulin09 berkata...

askun lydia mu inginkan kekasih sy suka awk n klu leh kt couple nak tp... kt kenal la dulu ye lydia lydia apa2 add sy punya ym abdulrazak_93@yahoo.com ye bye...

b O N g F a R a berkata...

hmm..
cm de tnda2 jtuh cinta je neh..

Pury seroja berkata...

mmm comfirm dah 'jatuh' nie..;p

Tanpa Nama berkata...

ak tiap kali tinguk llaki pn,ak jth cinte..huhu

Tanpa Nama berkata...

aku x dilamun cinta, p veeka, yes !!!!

Tanpa Nama berkata...

ku jatuh cinta senior... MIAKYA SADIQI, FROM AVEEKA... SADIQI palak kecik!!!

Tanpa Nama berkata...

sadiqi palak kecik and rasa kiut... hanis ahmad pun sama... haha.. p veeka suka nya duak... ha

Ain Farah asyikin berkata...

memng betul saye d lamun cinta...
tpi,blh tlng saye x???
jika ada 2 jejaka yang mendatngi awak n m'bawa awak kapel dlm 1 masa yang sama apa tindakan yg awak ambik????

Tanpa Nama berkata...

ya cnfm i tnga d lamun cinta ni...hehehheeee

ika berkata...

hye AIN FARAH ASYIKIN....
pilih la yang mna awak berkenan...
betul tak?????!!!

Tanpa Nama berkata...

akuu hanya cinta kan c dye ALIFFFFFF.......................

pUtErI_NiRmAla berkata...

wargh!! aku di lamun cinta pula..baru aku menyedarinya

-lala- berkata...

ak jatuh cinta??? emm.. ak takot khlgn lg..

dialaila berkata...

ada la sikit2 mcm hint yg kt atas tuh..
tp..
dye x tawu pon yg ak suke kt dye..
uhuk2..

Tanpa Nama berkata...

gler laa..aku 9/15 jek yg aku slalu bwat yg kat ats too... tp kompom ku tlah jath cnte pd si dye...

Ain Farah asyikin berkata...

memng betul saye d lamun cinta...
tpi,blh tlng saye x???
jika ada 2 jejaka yang mendatngi awak n m'bawa awak kapel dlm 1 masa yang sama apa tindakan yg awak ambik????

Tanpa Nama berkata...

Ain Farah....tinggalkn saje kedua2 nye. cari org len mcm sye....hahahaha

Tanpa Nama berkata...

sye hrap 4we sye bnar2 chentakn sye.. sye ingn hdup bahgie ngn yew smpai bile2.. kuage sye dh stuju ngn hbngn kit0rg..

Tanpa Nama berkata...

:) hehe

Tanpa Nama berkata...

cm nie tndanya cinta,hehehehe

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.