Wanita Idaman lelaki

Share on Tumblr Hakikatnya, apakah lelaki berbangga memiliki seorang wanita yang jelita?

Sebagai wanita, kesempurnaan bukan sekadar paras rupa kerana ia perlu ada gabungan perwatakan menarik dan keistimewaan tersendiri yang mampu menarik aura lelaki.

Petua berikut mungkin sedikit sebanyak dapat membantu anda menjadi wanita yang sempurna di mata lelaki:

# Sentiasa tersenyum dan jangan sombong apabila berinteraksi dengan mereka.

# Berperwatakan menarik dan lemah lembut.

# Jujur dan sentiasa merendah diri.

# Lakukan apa yang dia suka.

# Pandai menarik minat lelaki.

# Jangan terlalu mengongkong.

# Ketika berinteraksi, gunakan bahasa tubuh yang anda ketahui seperti mata dan tangan.

# Jaga cara penampilan atau pemakaian anda.

# Sering memberikan kad ucapan buat si dia yang anda minati untuk ‘perancangan’ pertama memikat dirinya.

# Lelaki sukakan wanita yang suka berterus-terang.

# Apabila berbual, renung matanya dan tunjukkan sifat humor. Ini bagi memberitahu si dia anda boleh didekati tetapi bukan perempuan murahan.

# Jangan bersikap selalu jual mahal.

# Bijak menyesuaikan diri dalam apa jua keadaan.

# Tidak mudah putus asa dan berdikari.

# Elak bercakap benda yang tidak berfaedah.

# Jangan bandingkannya dengan lelaki lain.

# Menjadi temannya ketika dia susah dan senang.

# Jadi pendengar setia bukan membangkang.

# Lelaki suka dimanja dengan belaian dan kata-kata romantik.

# Bunyi derapan kasut ketika berjalan juga mampu menarik perhatian lelaki.

# Mengetahui tarikh lahirnya.

# Menghormati dirinya, keluarga dan teman rapat.

# Bersikap matang dalam tutur kata dan tingkah laku.

# Jangan terlalu menunjukkan kegembiraan yang amat sangat ketika bertemu dan berbual dengannya.

# Bersikap feminin dan elak terlalu ganas dalam pergaulan.

# Elak menunjukkan anda terlalu baik atau sempurna.

# Jangan perasan anda jelita.

# Sentiasa sederhana dan tidak boros dalam perbelanjaan.

# Bersikap keibuan.

# Ketahui mereka adalah golongan yang terlalu sensitif dan suka kelembutan apatah lagi daripada seorang gadis.

# Kenali siapa dirinya yang sebenar sebelum memulakan langkah memikat.

# Lelaki sukakan wanita yang suka menjaga kulit. Jangan biarkan wajah anda dipenuhi jerawat batu!

# Jangan bersikap terlalu kuno.

# Jangan terlalu merengek dan mengada-ngada.

# Jangan melampau, nanti lelaki meluat dengan anda. Wanita Idaman lelaki

18 Komen:

♥chentaMAYA™ berkata...

thx bg tips!
hee~

daOnLyOnE berkata...

i like it...
tips yg berguna tuk sye,,
tq
=)

Tanpa Nama berkata...

thanx atas tipsnya .,.,
mdah2an bsa saya ambil hlkmahnya

chrysanti berkata...

Saya hanya minta kereta jaguar je...

awex amer amsyar berkata...

thanx bg tipnyer ...

Tanpa Nama berkata...

100% ciri2 saya ada dlm senarai d atas...

unknown!!! berkata...

yEs!!!

Tanpa Nama berkata...

bagus.bleh sye pkat ex sye

Tanpa Nama berkata...

thanx ya.,puas baca
makin kuat rasa sayang kat si dia
=)

AsZa berkata...

bf sya ni tak kasih sya pakai kasut tinggi, apa benda yang dia tak suka saya dah buang... apabila saya bercakp ngan dia, dia tenung mata saya dan saya tenung mata dia. itu tanda dia syang kat kita

Tanpa Nama berkata...

adush leh x bg tips nk jd lemah lembut?? dush dush pening pale..

Tanpa Nama berkata...

good idea , i have to do this

Tanpa Nama berkata...

good tips .....

Tanpa Nama berkata...

Kekawan dier nampak kelebihan,kebaekkn dan sikap sya.. Dier mula myedari a/bila kawan dier g tau "dier ckup sempurna utk kau,tu pn kau tak ble nampak,kalo dbnding dier dgn awek aku,awek kau tak da mslh sgt kalo nak dbndng dgn awek aku".. Sya ckup btrima ksh pd kwn bf sya krn mberi dan membuka minda bf sya utk mhargai kekurangan,kelebhn,kebaekn yg semulajdi pd dri sya spjg sya bgelar kekasih nya.

Tanpa Nama berkata...

Tips yg bgs..ttp prmpuan jgn trlalu menunjk bhwa kta mnyukainya..yg pntg jaga bts aurat dn prgaulan..

Tanpa Nama berkata...

sy akan berusaha mulai skrg

Tanpa Nama berkata...

tips yang berguna . thanks :)

Tanpa Nama berkata...

Thank,,,
Infonya.....!!

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.