Cara Jadi Romantik

Share on Tumblr 1. Letakkan catatan 'aku cinta padamu' di meja makan ketika kamu dan si dia makan bersama.

2. Kirimkan sebuah e-mel pada si dia yang berisi sebuah puisi cinta.

3. Kirimkan kad ucapan cinta pada si dia. Lebih romantis lagi andainya kamu melakukanya setiap hari.

4. Kirimkan bunga dengan catatan ringkas 'aku cinta padamu'.

5. Senaraikan semua sebab-sebab mengapa kamu mencintainya dan kemudian serahkan padanya untuk dia membaca sendiri isi hatimu.

6. Luangkan waktu khusus hanya untuk berduaan dengan si dia dan luahkan perasaan kamu padanya.

7. Biarpun mungkin suara kamu agak sumbang namun tidak salahnya kamu menyanyikan lagu cinta untuknya ...

8. Masakkan makanan kegemaran si dia.

9. Saat menemuinya, berikan senyuman kamu yang paling manis dan tatap matanya dalam-dalam. Biarpun kamu tidak suarakan cinta kamu padanya namun pandangan mata kamu sudah cukup menjelaskan segala-galanya. ....

10. Jika kamu dan si dia terpisah jarak, lakukan kunjungan kejutan...

Sumber: Internet Cara Jadi Romantik

16 Komen:

Luth Textile berkata...

kalau takdak awek mcmne admin? hahhaa..

Tanpa Nama berkata...

hhahahaa,,,dulu ader yang wat cam ni ..tapi skrg terlepas sudah...hhehehehee

Tanpa Nama berkata...

hm..Wa lg masalah...bercinta ngan awek orang yg tgh begaduh ngan bf nyer....hmhmhm

Tanpa Nama berkata...

xpenah buat ar...malu arr...kena perli nnti ar....jiwang sgt ar...ada cara lain lg?yg lbh brutal?ni mat2 minah jiwang punye cara nih..

Tanpa Nama berkata...

betol tu..euw~jiwang karat besi paip dowh..
buat kat aku cm ni..sure aku mntak breakup terus..lainlah lau laki aku ker..haks

Tanpa Nama berkata...

bley kew wat cm 2..
6t kena gelak adew la..

Tanpa Nama berkata...

xjd nyee...tunang ku kan gelak ade ler!!!

Tanpa Nama berkata...

thank for tips tuk romantik...syen pasangan semakin bhga skrg

Tanpa Nama berkata...

t'lalu jiwang r...
bleh d'pertimbang kan...

Fairytopia berkata...

geli la aku jiwang2 karat nih..heheh

Tanpa Nama berkata...

memang mnarik n' tlalu jiwang n' ssh nk dlakukan sbagai sorang laki2 tp mest cubee........ bru dpt cinta y' d'edamkan sorang kekasih..... klaw dpt buat mmg power r kekasih nie......... hap for all couple.........

Tanpa Nama berkata...

9 n 10 aku dah bt lah....
hehehehehe.....
power seh...
xterkate2....

Anonymous berkata...

9 n 10 aku dah bt lah....
hehehehehe.....
power seh...
xterkate2....

Tanpa Nama berkata...

ad few yg bf sy wat..cm nyanyi n puisi..mmg ler jiwang(wlpn sy brutal2) tp i2 ler yg wat ati ni sentap..tmbh terharu..even it is funny but it feels so sincere..i lerb my b..

Tanpa Nama berkata...

semua ciri2 di atas ada dalam hubungan saya dan dia :)

Tanpa Nama berkata...

>.<
sume tudah lakukn ..
siap ngn video lagu lg ngn memo cinta ..
tp pintu hatinya tidak dpt dibuka lg, angkra Ex lamanya.. :'(

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.