Aku Dan Cintaku

Share on Tumblr Aku cintakannya, aku sayangkan dirinya, aku perlukan dia, aku merinduinya. Itulah ungkapan yang sering aku lafaskan saat perpisahan sejak empat tahun yang lalu. Mengapa kau pergi tinggalkan ku saat aku benar-benar memerlukan mu. Mengapa kau biar aku sendiri melayari hari-hari tanpa mu. Mengapa kau buat aku jatuh cinta kepada mu sedangkan kau tahu kita kan berpisah suatu hari nanti.

Aku mengerti, kau pergi bukan kerana kerelaan tetapi terpaksa mengikut keluargamu berpindah. Setiap masa kita bersama ku hayati sepenuhnya, aku panjatkan kesyukuran akan perkenalan kita yang sangat bernilai buat ku. Kau beri ku peluang untuk merasa erti cinta sebenar itulah kamu Muhd Aniq Syahmi. Nama mu telah lama bersemadi dihati ini pernah kah kau tahu akan ku dan cinta ku yang sentiasa mekar mengharum di setiap sudut ruang hati ku.

Aku masih simpan kenangan kita bersama sayang. Aku simpan dengan sebaik-baiknya itulah ubat ku dikala aku merindui kasih dan belai mu. Mengapa mesti aku terus mencintaimu sedangkan ku tahu kau tidak lagi mengingati apatah lagi meridui ku. Ya Allah ya tuhan ku mengapa perlu engkau menguji ku sebegini rupa apa yang telah ku lakukan sehingga kini aku tidak mampu melupakannya.

Ku layarkan ungkapan cinta, ku nyatakan bisikan jiwa, ku luahkan cinta dan rasa, namun segalanya sia-sia. Berkali-kali ku cuba menghubungi mu, berkali-kali juga ku mencari mu. Kenyataanya aku gagal, aku gagal menemukan mu. Apakah ini pengakhirannya? Doa ku buat dirimu agar bahagia dan mendapat keberkatan darinya. kini biarlah aku dan cinta ku pergi, ku pasti diri mu sudah berteman dan berbahagia. Sekalung penghargaan buat dirimu, kerana mencintai ku dulu. Aku tidak pernah sesali akan pertemuan kita, dan aku tidak pernah salahkan mu. Kerana itu lah aku pencinta mu.

Aku sangat terluka, aku sangat tersiksa. Benar kata perpatah penantian itu amat menyeksakan. Aku merasa perasaan itu, apakah kau juga seperti ku?

Besarnya cinta ku buat mu dan kerdilnya cinta mu buat ku, tidakkan kau simpati akan aku dan cinta ku yang memerlukan mu. Kini aku sedar dan aku redha dengan segalanya. Antara kita sudah berakhir.

Namun hati ini tidak pernah memungkiri, aku tetap mencintai mu sayang......

Dikirim oleh: eRah_Hyo rin Aku Dan Cintaku

12 Komen:

Tanpa Nama berkata...

Erm..mang sdih la jga crita ko 2 hmm..mmbuatkn sa tringat gan Bf sa hmm..Alaa..Llaki cam tu x pyah d tngguh Bb rmai lgi Llaki yg trbaik.jgn bgi 100% gan dorng,so ko kena fkir gan msa dpan ko dlu..wlaupun ko rsa ko mang myaynginya...tpi ko fkir dlu sdlm-dlmnya..Adkah Dia insan yg trbaik tuk ko,pdahal d blakang dia mmprmainkn prasaan ko.jgn jdi sperti org yg bdoh..k laa..sya mau Cauu..dlu,Take care..

dzita berkata...

cinta...
cinta itu dy..
dy itu cinta..

bagus panji berkata...

kok aku banget sich...

Tanpa Nama berkata...

hasda
wach,,
kamu cyank bnGet yag ma dy??
salut deh'
kL0w gw jdi dYa Qu bkaLan bhagia bnget memiliki ssorang sperti kamu.
Qu Jga pnah mengaLami it0!1

pink gulz berkata...

Erm..aku pun penah rasa pe yg ko rasa..hampir 15 tahun aku bercinta dengannya tiba-tiba pada hari kematiannya aku dikejutkan dengan org ke-3 iaitu tunang kepada BF ku..betapa hancur nya hati aku pada masa tu hanya tuhan yang tahu ibarat sudah jatuh ditimpa tangga..x sampai 10 minit aku dikejutkan bahawa org yang paling aku sayang telah pergi meninggalkan aku wat selamanya satu lagi berita yang aku terima iaitu arwah kekasihku rupa-rupanya telah pun bertunang sebulan sebelum beliau menghembuskan nafas terakhir..berlaku lah pertengkaran antara aku dan tunangnya..akkhirnya aku terpaksa mengalah..betapa hancur dan luluh nya hati ini ketika itu tiada siapa yg tahu..aku rasa seperti hendak terjun ke laut je masa tu sbb x sanggup terima semua ni.. tp aku terpaka redha je dengan ape yg terjadi..mungkin ade hikmah disebalik ape yg terjadi ini..

Tanpa Nama berkata...

memang saat perpisahan 2 sedih sangat tapi kehidupan masih panjang..aku dah dua kali rasai nya tapi begitu lah cinta.ibarat sambal belacan,walaupun pedas sampai mengalirkan air mata,tapi g2 lah.x pernah serik2.tapi tuhan 2 maha adil.setiap kejadian ada hikmahnya.mungkin kita akan di temukan dengan orang yang jauh lebih layak dengan diri kita & jauh lebih baik dari yang dulu..so wake up & smell the homis..

Tanpa Nama berkata...

cinta tdk semestinya memiliki.

NURUL berkata...

NURUL :
AKU CINTAKANNYA TAPI DLM DIAM DIA PERMAINKAN PERASAAN KU....... HEBAT SGT KER CINTA PANDANG PERTAMA DIA KATA SELAGI DIA XBALAS PERBUATAN FIRST LOVE DIA.. DIA AKAN MEMAINKAN PERASAAN SETIAP PEREMPUAN...TAPI DIA XNK MELEPASKAN AKU BILA AKU MINTA PUTUS AKU TERLALU BAIK UNTUK DIPERMAINKAN TAPI SAMPAI BILA UNTUK AKU MEMILIKI CINTA DARINYA..

amiey berkata...

hari pertama ak bertemu dengan si dia,hti ak mula berdebar..1minggu kemudian,kteorang mula bercinta...saat mula bercinta sngat la bhagia...tiap2 mlm kitorang berjumpa....tpi tup2 dlm 2/3blan kitorang xberhubung....last2 kitorang buat senyap camtu je...kata putus pn x....tpi hti nie sngat mencintai si dia...nk wak camne jdoh xde ngan si dia..sy cme bleh berdoa agar si dia sihat slalu dan berbahagia dismping yg dicintainya....

Tanpa Nama berkata...

aku shayunk gilEr eX boi aku uHh,
dyE first love..
dyE ubah aku drp tomboy jdik wanita sjati..
dyE ngurat aku 3taon bEb!
thEn 3taon kapel so 6taon aku kNal nan prgai dyE
tp timE ptos pEhh!!sEjam jEq musnah pErcintaan kami..mudAh nyeW!!

amiey berkata...

hari pertama ak bertemu dengan si dia,hti ak mula berdebar..1minggu kemudian,kteorang mula bercinta...saat mula bercinta sngat la bhagia...tiap2 mlm kitorang berjumpa....tpi tup2 dlm 2/3blan kitorang xberhubung....last2 kitorang buat senyap camtu je...kata putus pn x....tpi hti nie sngat mencintai si dia...nk wak camne jdoh xde ngan si dia..sy cme bleh berdoa agar si dia sihat slalu dan berbahagia dismping yg dicintainya....

Tanpa Nama berkata...

cinta membuatkan kita hanyut dalam dunia sendiri...seperti kata2 sam dalam ADNAN SEMPIT...dalam hati ada taman...

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.