Tip Membaca Raut Wajah

Share on Tumblr Mampukah anda mentafsir raut wajah si dia untuk mendalami cinta, keyakinan dan keperibadiannya?

Masih bingung menentukan siapa pilihan hati? Kenapa tidak anda cuba mengujinya dengan cara lain? Misalnya, dengan membaca raut wajah si jejaka.

Dengan menerokai bentuk dahi, bibir, alis mata mahupun keseluruhan anggota wajahnya, anda pasti dapat mengetahui karakternya dengan tepat.

*** Bentuk wajah

Panjang dan tirus: Mereka yang memiliki bentuk wajah seperti ini umumnya bersifat sabar dan memiliki keteguhan hati. Mereka juga memiliki peribadi menarik dan tidak suka menangguh kerja.

Bulat: Bentuk mukanya yang bulat menandakan dia seorang yang mempunyai kekuatan diri dan harapan tinggi. Dirinya gemar perhatian dan mampu mengubah suasana kaku kepada keadaan yang penuh gelak tawa.

Lebar: Dia bersikap toleransi, mudah sedih dan mempunyai wawasan yang luas.

Bersegi: Memiliki keinginan yang kuat dalam mencapai segala impian. Pemilik wajah seperti ini tergolong mereka yang suka duduk diam.

*** Dahi

Licin: Jenis seorang yang kuat memikirkan sesuatu dan cepat membuat keputusan.

Berkerut: Apabila kerutan dahinya tampak garis-garis horizontal, ia menunjukkan individu tersebut bersikap cepat marah tetapi memiliki karisma yang tinggi.

*** Mata

Tegang: Apabila terdapat bahagian putih mata di antara iris atau selaput dan bahagian bawah kelopak mata pada kedua-mata mata, itu menunjukkan individu tersebut sedang tertekan dan begitu khuatir.

Menentang: Apabila bahagian putih terlihat di bahagian atas iris, ia bererti selain tertekan individu tersebut juga mempunyai sikap 'gatal'.

Terpisah: Apabila bahagian putih kelihatan di sekeliling iris, lebih baik anda hindari individu seperti ini. Ia menunjukkan jiwa mereka tidak stabil dan cepat marah.

*** Alis

Lurus: Alis mata berbentuk horizontal menunjukkan dia seorang yang gagah dan gemar berdebat.

Melengkung: Apabila memiliki bentuk alis mata yang melengkung, individu tersebut tergolong dalam kalangan mereka yang suka berjenaka.

Tipis: Seorang yang kurang mempercayai diri sendiri terutama apabila alis mata agak ke atas dan melengkung.

Menyambung: Apabila melihat alis mata yang menyambung, bererti anda sedang berhadapan dengan seorang pemikir dan dapat berkongsi manfaat dengan memberikan semangat kepada mereka.

*** Kelopak mata

Kecil: Apabila jarak antara bahagian atas kelopak mata dan bulu mata kelihatan terlalu dekat, ia menunjukkan individu tersebut begitu peka dan dapat memelihara jarak perhubungan dengan orang lain.

Lebar: Kelopak mata bersaiz lebar menandakan pemiliknya memiliki sifat yang terlalu mengharapkan bantuan orang lain.

*** Hidung

Kecil: Orang yang berhidung kecil umumnya memiliki sikap yang lemah. Dia juga seringkali tiada kekuatan untuk diri sendiri dan fikirannya selalu berubah-ubah.

Besar: Hidung besar menandakan individu itu mempunyai inisiatif, mantap serta memiliki karakter yang kuat.

Leper atau penyek: Hidung yang besar tetapi leper biasanya milik seorang yang tidak kaku dengan perkara yang berlaku di sekelilingnya. Mereka hanya percaya pada diri sendiri, mudah bergaul dan bersikap berani.

Mancung: Biasanya mereka mempunyai sifat berterus terang dan agak pedas ketika berbicara. Mengagumi diri sendiri, sukar untuk membuat keputusan dan peka terhadap sesuatu perkara.

*** Telinga

Kecil: Biasanya individu ini sentiasa berasa tidak aman tetapi pada umumnya tahu apa yang mereka inginkan. Individu ini juga tergolong dalam kalangan mereka yang kuat bekerja keras.

Tajam: Bersifat kaku dan tidak santai.

Telinga yang berambut: Pemiliknya bersifat cermat dan teliti. Namun, waktu dan tenaganya dihabiskan semata-mata untuk hal-hal yang tidak penting.

*** Dagu dan rahang

Rahang bersegi: Bersifat keras dan memiliki kemampuan untuk membuatkan segala impian yang diinginkan menjadi kenyataan.

Dagu yang menonjol keluar atau runcing: Merasakan dirinya penting dan selalu bercakap benar. Menurut pendapatnya, tidak seorang pun yang benar kecuali dirinya.

*** Pipi

Lesung pipi: Selain membuat individu tersebut tampak menarik, lesung pipi juga menjadi simbol keserasian pemiliknya.

*** Bibir

Tebal: Bersifat murah hati dan senang membicarakan tentang dirinya sendiri.

Tipis: Apabila bentuk bibirnya tipis dan bulat, ia menjadi tanda keperibadian yang tertutup dan peka.

Bibir atas tipis dan bibir bawah tebal: Menunjukkan individu ini jenis seorang yang meyakinkan dalam segala perbicaraan. - NOOR HASLIZA NUSI Tip Membaca Raut Wajah

9 Komen:

Tanpa Nama berkata...

okeylah tips ini

Fazd berkata...

hampir semua btol

Tanpa Nama berkata...

is it true? i'm not sure =) hehe. but i'll try to notice it. hoping its working. haha. =DD

mumus berkata...

bingung awak lah menafsirkaqn nya..he..he...tpi dah bgus ni..lanjutkan

devilboysafe berkata...

alis mata ni ape? letak la gambarajah nya sama, nyusahkan org je,apeda.

devilboysafe berkata...

cinta putih: yg part alis mata tu betulla
farouq amir: ?
cinta putih: alis mata sayang menyambung kan?
farouq amir: ?
cinta putih: klikla tu dulu
farouq amir: mane ada pape
farouq amir: ayang pakai ym lain
cinta putih: eh?
cinta putih: lain?
cinta putih: pakai web ke?
farouq amir: tak
farouq amir: i pakai ym 8
farouq amir: ayang?
cinta putih: owh..
cinta putih: 9
farouq amir: ayang sok klik tadi, tade pape utk di klik kan pon, alis mate ape ni?
cinta putih: sy baca tip membaca raut wajah
farouq amir: ayang copy address yg kat kotak atas tu je
farouq amir: paste kat dlm ni
cinta putih: http://koleksicinta.blogspot.com/2009/02/tip-membaca-raut-wajah.html
cinta putih: dapat?
farouq amir: dapat
farouq amir: alis mata yg mane?
farouq amir: part mane
farouq amir: atas mata?
farouq amir: hello?
farouq amir: yang?
farouq amir: alis mata apa?
farouq amir: i tak tau alis mata tu apa?
cinta putih: haha
cinta putih: konpius dah
cinta putih is using a different version of Yahoo! Messenger. Certain features may be unavailable.

cinta putih: I hide my tears when I say your name,but the pain in my heart is still the same.although I smile & seem care free,there is no one who misses you more than ME!

If you wanna know how much I miss u,
Try to catch is how much u miss me,
And the ones u miss is how much I miss


I’m sending u 3 little hearts to remind u 3 things, I m HERE,I CARE and I MISS U



Last night I wanted to send u a msg,butt all I could write was: “nohss!W!”.it didn’t make much sense until I read it upside down..


U must be tired coz u hv been running through my mind, u gotta be a thief coz u have stolen my heart n I must hv been a bad shooter coz I Keep missing u.


Do u know,what I say,what I think,what I feel,what I think,what I wish,U want to know?
I MISS U SO MUCH.

farouq amir: k takpe
farouq amir: ayang bz
farouq amir: sori
farouq amir: nanti2 k
cinta putih: mana da bz
cinta putih: da abis da
farouq amir: la
farouq amir: dah tu
farouq amir: alis mata tu apa?
cinta putih: kening
farouq amir: kening? nape dia tak tulis kening je
cinta putih: ntah
cinta putih: sy pun keliru jgak td
cinta putih: hehe
farouq amir: bukan...
farouq amir: Untuk mata kelihatan cantik, kening dan alis mata serta kawasan di sekitar ... Mengelakkan alis mata daripada tertanggal akibat kering dengan merapikannya
cinta putih: sayang baca ni lak
farouq amir: Perapi Kening



Kening juga berfungsi sebagai alis mata dalam melindungi mata daripada cairan atau kotoran yang jatuh ke dahi daripada terus masuk ke dalam mata. Ia juga berfungsi mengurangkan sinaran matahari terus terpancar ke mata.

Secara umumnya wanita mencantikkan kening dengan memakai pensel kening untuk memperjelaskan warna dan bentuk kening. Kebiasaannya pensel kening dapat menjadikan kening yang nipis kelilhatan tebal. Bagi kening yang tebal pula, bulu kening di cabut pada bahagian-bahagian yang dianggap berlebihan atau diubah bentuk mengikut selera individu supaya kelihatan rapi dan menarik.



Di pasaran, pensel kening disediakan dalam warna hitam dan perang sahaja. Ia boleh mengandungi bahan-bahan lemak dan pewarna seperti minyak kastor, minyak tengkawang, lanolin
cinta putih: Al

lis mata pada sebagian besar mamalia berupa bagian yang sedikit menonjol sedikit di atas kedua belah kelopak mata dan mempunyai sedikit rambut halus. Alis mata berfungsi sebagai pelindung mata yang peka dari tetesan keringat yang jatuh dari bagian dahi, air hujan, atau sinar matahari yang berlebihan.

Bentuk alis mata pada manusia biasanya bagaikan bulan sabit dengan lengkungan agak tajam di bagian pelipis. Tidak jarang juga dijumpai orang dengan alis mata bagian kiri dan bagian kanan yang bersambung menjadi satu.

Bentuk alis mata dan arah tumbuh rambut pada alis dimaksudkan agar keringat atau air bisa mengalir ke kening dan jatuh ke pipi, atau ke arah pipi melewati puncak hidung. Bentuk tulang dahi pada bagian alis mata juga ikut melindungi mata dari tetesan keringat dan air.

cinta putih: maksudnya
cinta putih: kening kan sayang?
farouq amir: ntah la
farouq amir: i dah letak komen kat tips td
farouq amir: padan muak dia
farouq amir: *muka
cinta putih: laaa..
cinta putih: hehe
cinta putih: sayang baca ni lak
cinta putih: http://koleksicinta.blogspot.com/2007/10/rahsia-kasih-sayang-berdasarkan-bulan.html
farouq amir: pon i dah komen
cinta putih: la
farouq amir: cuba ayang refresh
cinta putih: nape lak?
farouq amir: sejauh mane kebenaran?
farouq amir: org2 perempuan tak bley baca menda2 ni, depa pecaye sampai mati
cinta putih: hehe
cinta putih: aa kan
farouq amir: http://koleksicinta.blogspot.com/2008/11/rahsia-tarikh-lahir-mengikut-haribulan.html
farouq amir: yg ni plak
cinta putih: sept punya ok la pulak
farouq amir: tak ke konfius org perempuan baca
cinta putih: hehe
farouq amir: ye
cinta putih: ermmm..
cinta putih: erk..erk..
farouq amir: pon i dah komen
cinta putih: yg tarikh lahir tu rasa camna lak?
cinta putih: btol tak?
cinta putih: ada cket2 kan?
farouq amir: tak
cinta putih: yg awk punya tarikh lahir ke sy?
farouq amir: 2-2 tak betol
farouq amir: tgk tu
farouq amir: belom pape ayang dah nak pecaye kat mende2 ni
cinta putih: mana ada
cinta putih: sy tanya pendapat awk jela sayangggggg
cinta putih: ish ish ish
farouq amir: dah i ckp tak tadi kan
cinta putih: ok ok
cinta putih: jgnla marah
cinta putih: 唔~~~啊~~啊~~(嚎啕大哭)!
farouq amir: marah sebab ayang layan mende2 mcm ni dan hidop dgn menda2 mcm ni
cinta putih: xde
farouq amir: baik
cinta putih: sy baru tertengok laman web ni td
cinta putih: kwn sy suh tgk
farouq amir: ok
farouq amir: sori, tapi jgn la terpengaruh dgn menda2 ni, ngarot, rosak fikiran
farouq amir: ganggu
cinta putih: baiklah
farouq amir: soh kawan ayang yg forward menda2 ni betobat
cinta putih: hehe
cinta putih: iye iye
cinta putih: nanti sy suh dia btobat
cinta putih: hehe
farouq amir: sebab perempuan lambat dan amik masa utk faham cane bumi ni berpusing
farouq amir: cepat tang lain
cinta putih: ppuan kan?
farouq amir: ye
farouq amir: itu bukan satu langkah yg positif pon..
cinta putih: btul sayang
farouq amir: cthnya
farouq amir: pompuan org puteh ada ngidam2 tak?
farouq amir: masa depa ngandong
cinta putih: tak
farouq amir: tak sebab depa salurkan melalui masa utk kaseh sayang
farouq amir: itu yg penting
cinta putih: budaya dan cara hidup bbeza kan sayang
farouq amir: laki kena paham
farouq amir: ngadung nak kena masok budaya ke? depa pon 9 bulan gak kan?
cinta putih: sbnrnya sy rasa
cinta putih: kalau tak mengandung pun kita tringin nak mkn ssuatu kan?
cinta putih: cuma sesetengah org yg salah anggap benda tu
farouq amir: kita tgh ckp pasal topik - cth nye ngidam
cinta putih: bila ngandung mesti mengidam
farouq amir: bukan nye lapar dan teringin sayang
cinta putih: ok ok
cinta putih: sy faham maksud awk
farouq amir: cthnye lg
farouq amir: bini ngandong, tapi laki dia buta,tade duit baru lepas kena rompak, kaki pon cacat, pekak plak tu, agak2 bini dia tak ke nak pikir laki dia mampu nak kejar ape yg dia idam?
farouq amir: di situ, toleransi
farouq amir: pemahaman
farouq amir: penyayang
farouq amir: hmmmm
cinta putih: betul

Tanpa Nama berkata...

saudara saudari sekalian..jangan percaya sangat dengan tilikan..tahukah kita..setiap kali seseorang islam itu membaya tilikan (cth ZODIAK dan yg sama waktu dengannya) selama 40 hari amalan kita tidak diterima..tolong sebarkan..sekadar berdakwah..

PEMUDA RAKYAT

Anonymous berkata...

saudara saudari sekalian..jangan percaya sangat dengan tilikan..tahukah kita..setiap kali seseorang islam itu membaya tilikan (cth ZODIAK dan yg sama waktu dengannya) selama 40 hari amalan kita tidak diterima..tolong sebarkan..sekadar berdakwah..

PEMUDA RAKYAT

membacawajah berkata...

wah bgus bnget posting'a ... ;)
semoga brmanfaat bagi org yg mmbaca'a...
sukses slalu ok.. :)

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.