5 Tanda Wanita Sayang

Share on Tumblr Wan Sharmila kongsi kaum hawa terhadap lelaki

1. Apabila wanita menyukai seseorang lelaki, biasanya mereka akan rajin menghubungi atau menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada si dia. Kadang-kadang bertanya khabar atau sekadar menghantar ayat manis...

2. Wanita akan lebih menunjukkan keprihatinan terhadap si dia. Jika lelaki itu mengalami masalah, mereka akan menjadi pendengar yang baik dan membantu sedaya upaya.

3. Lazimnya, wanita akan berkongsi dengan lelaki mengenai perkara yang berlaku dalam hidupnya hari-hari. Sama ada peristiwa gembira atau sedih. Jika hendak ke mana-manapun, kalau boleh mahu si dia menemani.

4. Apabila berjauhan dengan lelaki yang disukai, wanita akan kelihatan sedih saja. Maklumlah, menanggung rindu!

5. Ada juga wanita suka memberi hadiah kepada lelaki yang dipuja. Bukan hanya pada hari istimewa seperti hari lahir, pergi ke mana-manapun pasti mereka akan belikan cenderahati. Itulah tanda sayang! 5 Tanda Wanita Sayang

31 Komen:

Sommerset berkata...

I agree with your article above.
I translate it using google translate tool..hope I'm not wrong to understand it xD

Tanpa Nama berkata...

tak dea makner nyeaa

Anna Nana berkata...

saya tak pernah pon rse cam tu:: maklumlah orang tak de pngalaman brcinta..

Tanpa Nama berkata...

lmn web ni trlmpau dlm shga ssh owang nk jmpa,papunn cnta abadi adlh cinta ALLAH

Tanpa Nama berkata...

sedih mengenangkan si dia yg mcm si0t.....
sialan....

Puteeh berkata...

apabila seorang wanita sukakan seorang lelaki:
-mereka memberi cinta tanpa mengharap balasan.
-mereka memahami tanpa bicara
-mereka tetap senyum walau dalam derita

tapi malangnya lelaki yang saya cintai kini menjadi milik wanita lain. walaupun saya mendoakan kebahagiaan mereka berdua, tersenyum pada hari pernikahan mereka, aku tetap menangis sendirian pada malam hari. namun aku masih gagahkan diri dan masih lagi tersenyum walau kelopak mata masih basah. mungkin aku akan ditakdirkan sendirian, aku bakal memiliki ijazah master dan berduit namun tiada peluang merasai kebahagiaan hakiki seorang wanita. ya allah, jadikan aku pencinta agungMu.

rakan masjid bukit kachi berkata...

relek kawan2 suma. dunia xkan kiamat bg korg ye. jgn putus asa. Allahkan ada, releks ye. mungkin ada lelaki kacak seperti saidina Ali tgh tggu korg. sabar ye

Tanpa Nama berkata...

ala...yang indah tu cuma dalam khayalan.
zaman skrg ni mane ade yang indah2 mcm tu lagi daaa. yang ade wanita/isteri tukang tanggung kesusahan dan utang lelaki jer..tukang tanggung masalah dieorang jer. yang laki lak sebuk nak cari pompuan yg keje best2 sb nak jadikan kuli tanggung masalah dieorg... time susah jer cari awek/isteri. time senang...lebih senang wat hal sendiri..
lelaki zaman skrg lain sangat dgn laki zaman dulu..tak gentle dan muka tak malu...x setia dan x jujur.ini bukan lepas perasaan tau...ini mejority suara2 awek n isteri teraniaya. hanya pompuan yng bodo duk sabar n terima kerenah lelaki. sayang n setia pun biar bertempatdik oiii....!!!

soulmate88 berkata...

cinta tu mnykitkan w/pun msih rindu, tp bla igt blik sumer yg dia bt, hti jd skit!

mumus berkata...

nag bagus lah macam tu...gw dukung banget karya lo...nag boleh pamer2 no ni..he...he...ni no aku 081269293936...o...ni email aku jga...silakan lo2 pada chat yach...mus_mumus@yahoo.co.id....da lgi..by.boyz@yahoo.co.id...by...n salam dari aqu...mumus...

Jee berkata...

cian kat puteeh...sabar ye...pasti ada hikmahnya...apabila Allah mengambil sesuatu yg kita sayangi, sebenarnya dia telah mnyediakan yg lebih baik dr itu untuk kita...cuma mungkin kita belum bertemu akannya...cintailah ALLAH, mudahan akan hadir cinta insan yg juga mencintai ALLAH untukmu...

N i N i berkata...

sy penah cpl..tpi ex sy tu btul2 mengecewakn..
kt dpn sy bkn men manis lg..sntiasa ckp yg dier syg sy..tpi dier tipu..bila ex awek dier kmbali,dier bkn main ucp syg2 kt ex dier..dier siap ckp yg dier xpenah buang pmpuan tu dlm idup dier..dier btl2 kcewakn sy..tpi btl ckp puteh..sy ttp snyum dlm derita..yg peliknya,knapa susah sngat sy nk hilangkan prasaan syg sy kt dier..hnya cinta pd Allah shja yg xkn wat kita kecewa kn..

Tanpa Nama berkata...

lumrah perasaan,,,,

Tanpa Nama berkata...

kerana cinta aku turutkan segalanya..
hilang kerja..
hilang saudara..
hilang harta benda..
hilang segalanya..
akhirnya aku dimadukan
dengan alasan..
"abang jatuh cinta lagi...."
uwaaaa..uwaaa..

Tanpa Nama berkata...

betul tu..semua tanda syg itu berlaku secara semulajadi.. skrg ni sy berjauhan dgn kekasih hati krn masing2 sudah tamat beljar n mnjalani praktikal.. mmg sentiasa sedih terutama bila sendirian..rindu sgt pd nya.. walau sudah call tp rindu tetap ada.. tak sabar utk berjumpa dgnnya lg n menyulam kembali cinta kami.. rindu ini mmg hnya utk dia...

maxwell berkata...

love is cinta

Tanpa Nama berkata...

ad part 2 btl, tp ad 1/2 2 kureng la..
nape lelaki sekarang ni pengecut nak lafazkan cinta mereka pd s'orang eK? PENAKUT AGAKNYA..
Duhai kaum adam...

Tanpa Nama berkata...

rindu tak semestinya suka..
suka tak semestinya sayang..
dan sayang pula tak semestinya CINTA

Tanpa Nama berkata...

cinta itu kejam,kadang2 cinta itu bisa buat orang sakit hati,tapi ,apakah orang itu tau arti dari cinta sejati itu?
pikirkan lah baik2 kalau kamu ingin maencintai orang,cintai lah keluargamu,baru kamu boleh mencintai orang yang kamu ingin kan

eko suryanto berkata...

kenapa cinta yang aq dambakan tidak pernah aq rasakan?apa cinta itu hanya mainan belaka?aq bingung?kalau cinta itu bisa buat aq sakit hati
dan bisa buat aq hilang segala2nya,tapi cinta yang aq dambakan adalah cinta sejati sampai akhir hayat ku

Tanpa Nama berkata...

x ada cinta yg dpt brthan slain cnta kta kpda Tuhan..GOD is evrything so no need 2 afraid 2 lose someone that u love coz GOD gives u the better one than b4..memank cnta d rasa smnis mdu tp d telan phit yg sgt..dlm prcntaan x ada yg smpurna msing2 pny klemahan so jgn memilih org i2 smpurna atau x utk kta cintai...mncintai kekurangan c dia mmbuat kn dia rsa lbih d cntai krna x da mnusia yg smpurna dlm hdup ini smuanya ada klemahan msing2..Tuhan mmberikan prasaan indah ini bkn utk d khianati tp utk d hrgai..jika anda slh sorg yg suka mngamalkan prisip dlm brcnta pakai buang lbh bek anda x prlu brcnta coz anda akn lbh mlukakn ramai ati yg ingin brsma anda...cntai la dri anda dan cintai la c dia dgn sgnap ati mu...

Tanpa Nama berkata...

macam mana dengan saya?? saya rasa saya sangat2 sayang pada lelaki tu...tapi saya tak buat apa-apa, lama dah saya suka dia, dulu de jugak saya tegur2 dia...saya tak berani nak mesej, saya serahkan segalanya pada takdir sebab saya taknak bila saya dah luahkan sepenuh perasaan ati saya pada dia, last2 dia bukan untuk saya...saya sangat2 pemalu dan tak buat apa-apa, saya hanya berani tengok dia dari jauh, saya memang tak buat apa-apa untuk nyatakan perasaan saya tapi saya benar2 sayang dia dan harap dia akan sentiasa berbahagia walaupun bukan dengan saya...patut ke tindakan saya begitu??

Cnt@ berkata...

Hy. . .prA adAm & hwA,bkLah mta kXan lbR2,
bhwA cnt tx sPntaznX dJdikN t4 brm├Žn

Tanpa Nama berkata...

latest post feb...xde lagi ke??

Tanpa Nama berkata...

cinta itu mmg mnykitkn lah ...... krna cintelah jiwa mrana ..

zanaz berkata...

walau setiap mlm b kol sya msh rindu kn dya , saya tkt yg dya ada penganti sya , :'(

zaza berkata...

zanas , stiap malam pun sy slalu gayut...
saya pun sama mcm kamu...hehe..
stil rindu kan dye..
tpi sy xpernah curiga..
percaye Ok!! hihi

huntingroses berkata...

CINTA itu ADESSSSSSSSSSSS

Tanpa Nama berkata...

da buat mcm tu pun....hehhhehee...;)

Tanpa Nama berkata...

sa dah lama bkapel dgn kekasih sa.time bdktan tu terasa segalanya indah.lbh 4taun kmi bsama akhirnya kmi bjauhan dan segalanya bertukar mjadi ngeri.dia trs brubah last2 dia mgaku ada org lain.terasa perasaanku tlh kosong krna aku benar2 cintakn dia.terlalu cintakan dia.aku sgup terima dia kalo dia mau berubah biarpun hatiku tlh hancur.namun dia bkn spti dlu...
akhirnya,aku tpksa belajar melepaskan dia dari hdpku...
wahai lelaki2 di luar sana,hargaila wanita dlm hdp anda dan saling la menghargai antara satu sama lain baru BETUL!

Tanpa Nama berkata...

Mcm2

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.