Teman tapi mesra

Share on Tumblr Teman tapi mesra. Ungkapan terbabit sering kedengaran di bibir anak muda, tetapi kadangkala mengelirukan bagi sesetengah pihak, namun yang pasti ia merujuk kepada perhubungan antara lelaki dan perempuan.

Berkawan tidak salah, bahkan digalakkan kerana ia selaras dengan fitrah dan membawa banyak manfaat sehinggakan dapat membuatkan hidup lebih ceria.

Cuma, berwaspada apabila kawan lebih daripada had, terlalu rapat dan intim, malah sanggup mengorbankan harga diri.

Justeru, Islam menasihati umatnya sentiasa memelihara kesopanan dan tata cara sepanjang masa, terutama apabila bersosial dan berkawan, supaya kebaikan terjaga.

Ulama tersohor, Sheikh Yusuf Al-Qaradawi, berkata hubungan di antara lelaki dan wanita tidak ditolak secara keseluruhan.

Bagaimanapun, beliau menggariskan beberapa syarat hubungan di antara kedua-dua jantina terbabit, dengan saling merendahkan pandangan dan memastikan tiada pandangan yang disusuli nafsu.

Menurutnya, wanita Islam juga patut prihatin terhadap kod pakaian Islam, yang menutupi seluruh badan, tidak ketat dan menggambarkan bentuk badan.

"Akhlak yang umum sepatutnya diamalkan. Dalam perkataan lain, seorang wanita sepatutnya serius dalam ucapan dan tertib cara berjalan dan melawan godaan syaitan. Tiada wangian dipakai dari rumah."

Nabi s.a.w bersabda, maksudnya: "Mana-mana wanita yang memakai wangian dan kemudian berjalan melalui sekumpulan lelaki dan mereka mencium wangian itu, dia adalah penzina."

Al-Qaradawi juga berkata, lelaki dan wanita (bukan mahram) tidak dibenarkan bersama di satu tempat yang tiada lelaki lain.

Bagaimanapun, perkembangan mutakhir mendapati fenomena memiliki teman istimewa kian menjadi-jadi, seolah-olah ia suatu kebiasaan.

Bagaimanpun, apabila teman terbabit berkelakuan di luar jangkaan, timbullah keburukan, malah bagi pelajar prestasi pelajaran merosot, selera makan menurun, bahkan untuk hidup pun tidak bersemangat.

Bekas Presiden Masyarakat Islam Amerika Utara (ISNA), Dr Muzammil Siddiqi, berkata Muslim memang sepatutnya mempunyai hubungan yang baik dengan semua orang, lelaki dan wanita, di sekolah, tempat kerja dan kawasan kejiranan.

"Tetapi Islam tidak membenarkan mengambil orang bukan mahram sebagai kawan rapat kerana hubungan seperti itu kerap membawa perkara haram.

"Ini memungkinkan mereka melakukan dosa atau menghabiskan banyak masa bersama," katanya sambil mengemukakan ayat 25 Surah an-Nisa sebagai satu hujah atas dakwaan berkenaan.

Perhubungan intim yang membawa kepada pertemuan sosial atau 'dating' boleh mengundang pelbagai mala petaka, seperti rogol, pembunuhan dan persundalan.

Fenomena itu mula bercambah ketika muzik Barat mula memekik dari kereta dan pasangan muda berpegangan tangan di kafeteria. Malah, seks sebelum perkahwinan menjadi suatu fenomena yang semakin menjadi-jadi sejak era revolusi seks 1960-an.

Jurnal Persatuan Perubatan Amerika ada melaporkan, peningkatan bilangan gadis mengadakan pertemuan sosial, berisiko berdepan dengan kekejaman, hamil, penderaan, bahaya tingkah laku seksual dan membahayakan diri.

Berikutan itu, ramai di kalangan gadis menderita secara senyap, tidak memberitahu sesiapa kerana takut atau malu.

Walaupun sesetengah mereka cuba memilih untuk bersuara bagi mendapatkan pembelaan, ia hanya membabitkan sebilangan kes tertentu.

Hari ini, bukan sedikit anak muda yang berada dalam keadaan mengelirukan dan keterpaksaan, bersama masa depan yang kabur selepas terjebak dalam perhubungan intim dengan pasangan masing-masing.

Oleh itu Islam menasihati umatnya berwaspada apabila bersosial dan jangan sampai merugikan diri dan keluarga.

Hakikatnya berkawan tidak salah tetapi jika melanggar nilai agama lebih-lebih lagi bertemu dan berdua-duaan, ia dilarang sama sekali.

Sheikh Ahmad Kutty, dari Institut Islam Toronto, Kanada, berkata pertemuan sosial tentu tidak dibenarkan.

Menurutnya, Islam melarang umatnya berdua-duaan dengan pasangan berlainan jantina kecuali hubungan persaudaraan atau perkahwinan.

"Tidak dibenarkan menurut kehendak nafsu secara bebas, bergaul sembarangan dan bercampur dengan kawan berlainan jantina," katanya.

Nabi Muhammad s.a.w menegaskan: "Apabila seorang lelaki dan wanita duduk bersama mereka ditemani teman ketiga (yang membisikkan kejahatan kepada mereka)."

Katanya, Allah memerintahkan kita bukan saja menahan diri daripada zina tetapi menjauhi daripadanya.

"Menurut hukum ahli fiqah, perkara yang membawa kepada haram juga diputuskan haram. Justeru, apabila pertemuan sosial itu membawa kepada dosa, ia diputuskan haram.

"Jika untuk mengetahui wanita terbabit bagi tujuan perkahwinan, ia dibenarkan tetapi tertakluk kepada etika Islam," katanya.

Oleh Idris Musa Teman tapi mesra

46 Komen:

Tanpa Nama berkata...

asal xde sape brani komen hal ni...
sape yg mkn cili akan rase la kepedasannya...
astaghfirullahalzim...
bukan nak belagak atau poyo,...tp bace utk menginsafkan dan menyedarkan diri sendiri ape salahnye kan...

Tanpa Nama berkata...

ramai org islam skrg mengngap sesebuah hubungan terlalu ringan hinnga sanggup mengadaikan maruah wlau dgn membe sendiri,last2 anak yg kuar tak tahu siapa bapaknye...kesian.

sakura berkata...

tundukkan pandangan wahai umat manusia antara manusia berlainan jantina..

Tanpa Nama berkata...

naseb bek ak x terlibat..
wahhaaahaa....

Tanpa Nama berkata...

sama lah.
tak terlibat.
sentiasa m'nundukkan
pandangan bila lalu
depan lelaki. :-)

Tanpa Nama berkata...

betul2....
sy stuju...
x payahlah rapat sgt dgn lelaki tu ha...
buat pening kepala je...
*

herfia.com berkata...

Teman tapi mesra......??????Ugh........

Kisah cinta yang lain bisa dilihat di www.herfia.com

Maju terusss....koleksi cinta

online dating berkata...

kan du läsa om Freespee och följa aktuella händelser och bli en beundrare.

Tanpa Nama berkata...

Your method of explaining everything in this piece of writing is
truly good, every one can simply know it, Thanks a lot.

My web-site; starcraft 2 Hack

Tanpa Nama berkata...

Hurrah, that's what I was looking for, what a data! present here at this weblog, thanks admin of this web page.

my blog post; World Of Tanks Hack

Tanpa Nama berkata...

Hello mates, its wonderful article on the topic of tutoringand fully defined, keep it up all the time.


Here is my weblog :: diarrhea remedies

Tanpa Nama berkata...

Do you have a spam problem on this site; I also am a blogger,
and I was curious about your situation; many of us have created some nice
procedures and we are looking to trade techniques with others, please shoot me an email if interested.


Also visit my web page Coconut Oil For Hair

Tanpa Nama berkata...

Howdy would you mind letting me know which web host you're using? I've
loaded your blog in 3 completely different web browsers
and I must say this blog loads a lot quicker then
most. Can you recommend a good web hosting provider at
a honest price? Cheers, I appreciate it!

Feel free to visit my web-site - Unknown

Tanpa Nama berkata...

hey there and thank you for your information – I have definitely picked up anything new from right
here. I did however expertise a few technical points using this site, as I experienced to reload the website
a lot of times previous to I could get it to load correctly.
I had been wondering if your web hosting is OK? Not that
I am complaining, but sluggish loading instances times will often
affect your placement in google and could damage your high quality score
if advertising and marketing with Adwords. Well I'm adding this RSS to my email and could look out for much more of your respective interesting content. Ensure that you update this again very soon.

Look into my webpage Unknown

Tanpa Nama berkata...

Thanks very interesting blog!

my web blog - Ghanaweb.Com

Tanpa Nama berkata...

Wonderful beat ! I would like to apprentice at the same time as you amend your site, how can i subscribe
for a blog site? The account aided me a applicable deal. I had been a little bit
familiar of this your broadcast offered bright clear
concept

my webpage - Unknown

Tanpa Nama berkata...

It's great that you are getting thoughts from this piece of writing as well as from our argument made here.

Feel free to visit my blog ... Http://Journals.Fotki.Com/Harriettfer/Harriettfer/Entry/Fwsdwdrftqbb

Tanpa Nama berkata...

Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the book in it or
something. I think that you could do with some pics to drive the message home a bit, but instead of that,
this is excellent blog. A fantastic read. I will certainly be back.


My web-site: 7 zip download

Tanpa Nama berkata...

We absolutely love your blog and find most of your post's to be precisely what I'm looking for.
Do you offer guest writers to write content available for you?
I wouldn't mind composing a post or elaborating on some of the subjects you write about here. Again, awesome web site!

My page: Unknown

Tanpa Nama berkata...

Touche. Outstanding arguments. Keep up the good work.


Also visit my website - Mon Jervois

Tanpa Nama berkata...

It's very straightforward to find out any topic on net as compared to textbooks, as I found this paragraph at this web site.

Here is my blog :: get rid of stretch marks

Tanpa Nama berkata...

I seldom comment, however i did some searching and wound up here "Teman tapi mesra".

And I actually do have a few questions for you if it's allright. Is it just me or does it look like some of the comments look like coming from brain dead visitors? :-P And, if you are writing at additional online sites, I would like to follow everything new you have to post. Could you list of all of all your communal pages like your twitter feed, Facebook page or linkedin profile?

My web blog :: unknown

Tanpa Nama berkata...

When some one searches for his required thing, therefore he/she wishes to be available
that in detail, so that thing is maintained over here.


Stop by my webpage ... Www.Diaperrashhomeremedies.com

Tanpa Nama berkata...

With havin so much written content do you ever run into any issues of plagorism or copyright
violation? My blog has a lot of completely unique content I've either created myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over the internet without my agreement. Do you know any methods to help protect against content from being ripped off? I'd
truly appreciate it.

Feel free to visit my web-site; Unknown

Tanpa Nama berkata...

Good day! Would you mind if I share your blog with my zynga
group? There's a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Many thanks

Feel free to visit my weblog :: coconut oil for hair

Tanpa Nama berkata...

If you would like to get a great deal from this post then you have to apply these techniques to your won webpage.


My weblog ... Unknown

Tanpa Nama berkata...

I visited various sites however the audio quality for audio songs
existing at this web site is genuinely excellent.


Feel free to visit my weblog unknown

Tanpa Nama berkata...

I am really impressed with your writing skills and also with the layout on your blog.
Is this a paid theme or did you customize
it yourself? Anyway keep up the excellent quality writing, it's rare to see a great blog like this one these days.

Also visit my web-site - Psn Code Generator

Tanpa Nama berkata...

Wow! After all I got a blog from where I know how to actually get
useful facts regarding my study and knowledge.

Also visit my webpage; unknown

Tanpa Nama berkata...

I was curious if you ever considered changing the structure of your site?

Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a
little more in the way of content so people could connect
with it better. Youve got an awful lot of text for only having 1 or 2 images.
Maybe you could space it out better?

Feel free to surf to my blog: World Of Tanks Hack

Tanpa Nama berkata...

Wow that was strange. I just wrote an really long comment but after I
clicked submit my comment didn't show up. Grrrr... well I'm not writing
all that over again. Anyhow, just wanted to say fantastic blog!


Feel free to visit my web site PS3 Jailbreak 4.41

Tanpa Nama berkata...

Hi, all the time i used to check webpage posts here early in
the break of day, because i like to find out more and more.


my page: The Interlace

Tanpa Nama berkata...

Hmm it appears like your blog ate my first comment
(it was extremely long) so I guess I'll just sum it up what I submitted and say, I'm
thoroughly enjoying your blog. I as well am an aspiring blog writer but
I'm still new to everything. Do you have any recommendations for first-time blog writers? I'd genuinely appreciate it.


My web site - Candy crush Saga hack

Tanpa Nama berkata...

Great article.

My web site Dragon City Cheat Engine

Tanpa Nama berkata...

I like the valuable info you supply in your articles. I'll bookmark your weblog and take a look at again here regularly. I'm somewhat sure I'll be informed lots of new stuff proper right here! Best of luck for the following!

Here is my webpage; Microsoft Office Gratuit

Tanpa Nama berkata...

My brother suggested I might like this website.
He was totally right. This post actually made my
day. You can not imagine just how much time I had spent for this info!
Thanks!

My webpage ... Psn Code Generator

Tanpa Nama berkata...

Keep on working, great job!

my site ... Pirater Un compte facebook

Tanpa Nama berkata...

I relish, cause I discovered exactly what I used
to be looking for. You've ended my 4 day lengthy hunt! God Bless you man. Have a great day. Bye

Have a look at my webpage ... world Of tanks hack

Tanpa Nama berkata...

Link exchange is nothing else except it is only placing the other
person's blog link on your page at suitable place and other person will also do similar for you.

Here is my blog :: league of legends hack

Tanpa Nama berkata...

Hey very interesting blog!

Here is my web site - Your Anchor text

Tanpa Nama berkata...

Hi there! I could have sworn I've visited this website before but after going through some of the articles I realized it's new
to me. Nonetheless, I'm certainly delighted I discovered it and I'll be book-marking it and checking back often!



Feel free to visit my web-site; Code Psn Gratuit

Tanpa Nama berkata...

It's amazing for me to have a website, which is helpful in support of my know-how. thanks admin

my blog: how to Jailbreak a ps3

Tanpa Nama berkata...

Thank you for the auspicious writeup. It actually was once a enjoyment account it.
Look complicated to far introduced agreeable from you!
By the way, how can we communicate?

Also visit my page - Minecraft Gift Code Generator

Tanpa Nama berkata...

Oh my goodness! Awesome article dude! Many thanks,
However I am going through difficulties with your RSS.
I don't know why I can't subscribe to it. Is there
anyone else having identical RSS problems? Anyone that knows
the solution can you kindly respond? Thanx!!

My web site - Psn Code Generator ()

Tanpa Nama berkata...

I was wondering if you ever considered changing the layout of your site?
Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could
a little more in the way of content so people could connect with it better.

Youve got an awful lot of text for only having one or 2
pictures. Maybe you could space it out better?


my page :: Minecraft Crack

Tanpa Nama berkata...

I'm not sure exactly why but this website is loading extremely slow for me.

Is anyone else having this issue or is it a problem on my
end? I'll check back later and see if the problem still exists.


my web blog ... Gopher nz

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.