Rahsia Tarikh Lahir Mengikut Haribulan

Share on Tumblr

1. Tarikh Lahir pada 1, 9 & 24

Pada umumnya pasangan ini bersifat pendiam & konservatif. Namun dengan orang-orang tertentu dia cepat mesra. Tapi pasangan yang lahir tarikh ini mudah terperasan. Kerana sifatnya itu menyebabkan ramai orang yang tidak menyukainya. Namun begitu dia tetap dikagumi kerana bersikap serius terutamanya yang berhubung dengan orang ramai. Dalam hal percintaan, dia sanggup berhabis semata-mata untuk memenuhi segala keinginan pasangannya. Tapi hati-hati kadangkala dia lebih mementingkan persahabatan daripada percintaan dan lebih rela memutuskan cintanya demi sebuah persahabatan yang telah terjalin lama.

2. Tarikh Lahir pada 2, 11 & 30

Orangnya sensitif dan mudah tersinggung. Sifatnya yang suka menyendiri membuatkan dia lebih suka tinggal di rumah. Ramai orang suka bergaul denganya kerana perwatakannya yang lembut & ramah. Dia paling benci jika cintanya ditolak atau dikhianati olih orang yang benar-benar dicintainya. Namun begitu dia selalu bersikap sabar dan tidak terburu- buru dalam bertindak. Sayangnya untuk urusan masa depan dia bersikap pesimis sering mengalah sebelum mencuba. Oleh itu mesti ada yang mendorongnya agar tidak terus terjebak dengan sikap pesimisnya.

3. Tarikh Lahir pada 3, 18 & 29

Sabar serta pandai menguasai diri adalah ciri yang khas bagi pasangan yang lahir pada tarikh ini. Tapi jangan cuba mempermain-mainkannya, dia akan mengamuk dengan hebat. Dia tergolong pasangan yang bijaksana dan bertanggungjawab. Sifat jujur & ramah adalah modal utamanya dalam bergaul. Tapi dalam soal cinta dia merupakan pasangan yang susah untuk dimengertikan.


4. Tarikh Lahir pada 4, & 13

Pasangan yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang pandai, suka bergaul dan mudah berubah pendapat. Dia seringkali tidak yakin dengan diri sendiri. Dalam soal cinta, dia tergolong pasangan yang mata keranjang dan suka bertukar-tukar partner. Sifat ini membuatkan orang tidak suka apa lagi untuk bersimpati dengannya. Dia sering bersifat dingin kepada orang lain kerana menganggap orang lain merupakan faktor penyebab timbulnya masalah. Tapi dia memiliki sifat kelakar, mudah ketawa dan kadangkala bersikap keanak-anakkan.


5. Tarikh Lahir pada 5 & 17

Yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang optimis, bercita-cita tinggi dan punya kecederungan untuk berprestasi. Namun begitu dia adalah seorang yang berwatak keras dan apa yang diinginkan selalunya dipenuhi. Memandangkan sesuatu selalunya dari segi yang menguntungkan.Tapi sayangnya dia suka menganggap remeh pada orang lain. Dalam soal cinta, berhati-hatilah kerana dia suka bertukar-tukar pasangan.


6.Tarikh Lahir pada 6, 14 & 27

Dia adalah seorang pasangan yang tidak mahu kalah dan pantang menyerah. Kejujuran dan keadilan merupakan sifat yang membuatkan dia disegani. Dalam soal cinta dia ingin memberi yang terbaik kepada orang yang dicintainya. Namun begitu harga dirinya terlalu tinggi sehingga dia tidak pernah mengerti mengapa seseorang itu menolak kebaikannya.


7. Tarikh Lahir pada 7, 28 & 31


Dia adalah seorang yang bersifat terbuka berterus terang & jujur. Namun dia mudah sekali terpengaruh dan ingin mencapai sesuatu itu dengan cara mudah. Cinta baginya sering diertikan sebagai pengisi masa lapang. Semasa bercinta dia sangat berhati-hati dan suka sekali merayu dan kalau pasangannya curang dia dengan mudah meninggalkannya.


8. Tarikh Lahir pada 8 & 23

Dia bersifat peramah dan mudah terasa. Kepada teman-teman dia bersifat lembut & bijaksana. Namun begitu dia tersisih dari teman-teman kerana rasa rendah diri yang terlalu menebal. Dia memerlukan suasana yang seimbang baik sewaktu berfikir mahupun dalam kehidupan seharian. Kelemahan yang paling menonjol ialah gugup dan selalu dihantui perasaan khuatir tetapi dia adalah seorang yang penjimat. Dalam urusan cinta, dia seorang yang tabah dan rela berkorban.


9. Tarikh Lahir pada 10, 16 & 21

Suka bekerja keras, memiliki nafsu yang tinggi dalam usaha mencapai cita-citanya. Dalam pergaulan sehari-hari dia merupakan orang yang mudah tersinggung. Namun begitu dia seorang yang jujur & tabah dalam menghadapi persoalan. Soal cinta dia sangat setia dan sebab itulah dia mudah disenangi. Tapi dia seorang yang terlalu cemburu. Kalau baik dia sangat baik dan kalau jahat dia merupakan orang yang paling jahat.


10. Tarikh Lahir pada 12 & 19

Orang yang lahir pada tarikh ini memiliki sifat suka dipuji. Dia berharap setiap orang akan menganggapnya sebagai juara. Pada dasarnya dia suka berdandan dan berpakaian rapi. Kerana itu dia sering membelanjakan wangnya untuk menunjukkan penampilannya. Dalam kehidupan sehari-hari dia adalah pasangan yang disegani kerana bakat kepimpinannya. Sifatnya yang bijaksana membuatkan dia disegani dalam pergaulan. Dalam urusan cinta, dia adalah pasangan yang sangat susah untuk dipercayai.


11. Tarikh Lahir pada 15, 20 & 26

Jangan mengharapkan sifat romantis dari pasangan yang lahir pada tarikh ini. Dia tergolong dalam orang yang kurang serius, bersikap bodoh dalam menghadapi sesuatu. Namun begitu dia selalu bersikap penuh pengertian bila menghadapi sesuatu masalah. Dia sangat benci pada perkara-perkara yang berbau keributan terutama yang menimbulkan huru-hara. Dalam hal percintaan dia menuntut untuk lebih diberi perhatian tapi dia jarang mengambil berat pada pasangannya. Namun begitu sikapnya disenangi oleh kawan-kawan.

12. Tarikh Lahir pada 22 & 25

Wataknya paling susah untuk dimengertikan. Kadangkala dia disukai kerana kebaikannya dan kadangkala dia dibenci kerana perbuatannya. Namun buat teman-teman dia merupakan orang penuh pengertian. Dalam pelbagai situasi dia lebih suka merendahkan diri jarang sekali mahu menonjolkan kelebihannya pada orang lain. Pasangan jenis ini terkenal sebagai perayu dan sebab itulah dia diberi jolokan seniman asmara.

----------------------------

Untuk mengenali potensi diri dan membongkar rahsia peribadi menurut kiraan tarikh lahir secara metafizik, sila lawati laman >> My Tarikh Lahir

Apa Kata "Survey" ??? Jawapannya : 90% ke 95% tepat


Rahsia Tarikh Lahir Mengikut Haribulan

28 Komen:

Tanpa Nama berkata...

xberapa nak cya lah...huhu

Tanpa Nama berkata...

xbtol sgat...sng ckap xbtol pon..huhu

Tanpa Nama berkata...

no komennnnn

devilboysafe berkata...

sape yg tulis mende2 ni, rujukan/copy paste dari mane ni? ha??

cinta_putih berkata...

btul tu!sy sokong!haha

devilboysafe berkata...

cinta putih: yg part alis mata tu betulla
farouq amir: ?
cinta putih: alis mata sayang menyambung kan?
farouq amir: ?
cinta putih: klikla tu dulu
farouq amir: mane ada pape
farouq amir: ayang pakai ym lain
cinta putih: eh?
cinta putih: lain?
cinta putih: pakai web ke?
farouq amir: tak
farouq amir: i pakai ym 8
farouq amir: ayang?
cinta putih: owh..
cinta putih: 9
farouq amir: ayang sok klik tadi, tade pape utk di klik kan pon, alis mate ape ni?
cinta putih: sy baca tip membaca raut wajah
farouq amir: ayang copy address yg kat kotak atas tu je
farouq amir: paste kat dlm ni
cinta putih: http://koleksicinta.blogspot.com/2009/02/tip-membaca-raut-wajah.html
cinta putih: dapat?
farouq amir: dapat
farouq amir: alis mata yg mane?
farouq amir: part mane
farouq amir: atas mata?
farouq amir: hello?
farouq amir: yang?
farouq amir: alis mata apa?
farouq amir: i tak tau alis mata tu apa?
cinta putih: haha
cinta putih: konpius dah
cinta putih is using a different version of Yahoo! Messenger. Certain features may be unavailable.

cinta putih: I hide my tears when I say your name,but the pain in my heart is still the same.although I smile & seem care free,there is no one who misses you more than ME!

If you wanna know how much I miss u,
Try to catch is how much u miss me,
And the ones u miss is how much I miss


I’m sending u 3 little hearts to remind u 3 things, I m HERE,I CARE and I MISS U



Last night I wanted to send u a msg,butt all I could write was: “nohss!W!”.it didn’t make much sense until I read it upside down..


U must be tired coz u hv been running through my mind, u gotta be a thief coz u have stolen my heart n I must hv been a bad shooter coz I Keep missing u.


Do u know,what I say,what I think,what I feel,what I think,what I wish,U want to know?
I MISS U SO MUCH.

farouq amir: k takpe
farouq amir: ayang bz
farouq amir: sori
farouq amir: nanti2 k
cinta putih: mana da bz
cinta putih: da abis da
farouq amir: la
farouq amir: dah tu
farouq amir: alis mata tu apa?
cinta putih: kening
farouq amir: kening? nape dia tak tulis kening je
cinta putih: ntah
cinta putih: sy pun keliru jgak td
cinta putih: hehe
farouq amir: bukan...
farouq amir: Untuk mata kelihatan cantik, kening dan alis mata serta kawasan di sekitar ... Mengelakkan alis mata daripada tertanggal akibat kering dengan merapikannya
cinta putih: sayang baca ni lak
farouq amir: Perapi Kening



Kening juga berfungsi sebagai alis mata dalam melindungi mata daripada cairan atau kotoran yang jatuh ke dahi daripada terus masuk ke dalam mata. Ia juga berfungsi mengurangkan sinaran matahari terus terpancar ke mata.

Secara umumnya wanita mencantikkan kening dengan memakai pensel kening untuk memperjelaskan warna dan bentuk kening. Kebiasaannya pensel kening dapat menjadikan kening yang nipis kelilhatan tebal. Bagi kening yang tebal pula, bulu kening di cabut pada bahagian-bahagian yang dianggap berlebihan atau diubah bentuk mengikut selera individu supaya kelihatan rapi dan menarik.



Di pasaran, pensel kening disediakan dalam warna hitam dan perang sahaja. Ia boleh mengandungi bahan-bahan lemak dan pewarna seperti minyak kastor, minyak tengkawang, lanolin
cinta putih: Al

lis mata pada sebagian besar mamalia berupa bagian yang sedikit menonjol sedikit di atas kedua belah kelopak mata dan mempunyai sedikit rambut halus. Alis mata berfungsi sebagai pelindung mata yang peka dari tetesan keringat yang jatuh dari bagian dahi, air hujan, atau sinar matahari yang berlebihan.

Bentuk alis mata pada manusia biasanya bagaikan bulan sabit dengan lengkungan agak tajam di bagian pelipis. Tidak jarang juga dijumpai orang dengan alis mata bagian kiri dan bagian kanan yang bersambung menjadi satu.

Bentuk alis mata dan arah tumbuh rambut pada alis dimaksudkan agar keringat atau air bisa mengalir ke kening dan jatuh ke pipi, atau ke arah pipi melewati puncak hidung. Bentuk tulang dahi pada bagian alis mata juga ikut melindungi mata dari tetesan keringat dan air.

cinta putih: maksudnya
cinta putih: kening kan sayang?
farouq amir: ntah la
farouq amir: i dah letak komen kat tips td
farouq amir: padan muak dia
farouq amir: *muka
cinta putih: laaa..
cinta putih: hehe
cinta putih: sayang baca ni lak
cinta putih: http://koleksicinta.blogspot.com/2007/10/rahsia-kasih-sayang-berdasarkan-bulan.html
farouq amir: pon i dah komen
cinta putih: la
farouq amir: cuba ayang refresh
cinta putih: nape lak?
farouq amir: sejauh mane kebenaran?
farouq amir: org2 perempuan tak bley baca menda2 ni, depa pecaye sampai mati
cinta putih: hehe
cinta putih: aa kan
farouq amir: http://koleksicinta.blogspot.com/2008/11/rahsia-tarikh-lahir-mengikut-haribulan.html
farouq amir: yg ni plak
cinta putih: sept punya ok la pulak
farouq amir: tak ke konfius org perempuan baca
cinta putih: hehe
farouq amir: ye
cinta putih: ermmm..
cinta putih: erk..erk..
farouq amir: pon i dah komen
cinta putih: yg tarikh lahir tu rasa camna lak?
cinta putih: btol tak?
cinta putih: ada cket2 kan?
farouq amir: tak
cinta putih: yg awk punya tarikh lahir ke sy?
farouq amir: 2-2 tak betol
farouq amir: tgk tu
farouq amir: belom pape ayang dah nak pecaye kat mende2 ni
cinta putih: mana ada
cinta putih: sy tanya pendapat awk jela sayangggggg
cinta putih: ish ish ish
farouq amir: dah i ckp tak tadi kan
cinta putih: ok ok
cinta putih: jgnla marah
cinta putih: 唔~~~啊~~啊~~(嚎啕大哭)!
farouq amir: marah sebab ayang layan mende2 mcm ni dan hidop dgn menda2 mcm ni
cinta putih: xde
farouq amir: baik
cinta putih: sy baru tertengok laman web ni td
cinta putih: kwn sy suh tgk
farouq amir: ok
farouq amir: sori, tapi jgn la terpengaruh dgn menda2 ni, ngarot, rosak fikiran
farouq amir: ganggu
cinta putih: baiklah
farouq amir: soh kawan ayang yg forward menda2 ni betobat
cinta putih: hehe
cinta putih: iye iye
cinta putih: nanti sy suh dia btobat
cinta putih: hehe
farouq amir: sebab perempuan lambat dan amik masa utk faham cane bumi ni berpusing
farouq amir: cepat tang lain
cinta putih: ppuan kan?
farouq amir: ye
farouq amir: itu bukan satu langkah yg positif pon..
cinta putih: btul sayang
farouq amir: cthnya
farouq amir: pompuan org puteh ada ngidam2 tak?
farouq amir: masa depa ngandong
cinta putih: tak
farouq amir: tak sebab depa salurkan melalui masa utk kaseh sayang
farouq amir: itu yg penting
cinta putih: budaya dan cara hidup bbeza kan sayang
farouq amir: laki kena paham
farouq amir: ngadung nak kena masok budaya ke? depa pon 9 bulan gak kan?
cinta putih: sbnrnya sy rasa
cinta putih: kalau tak mengandung pun kita tringin nak mkn ssuatu kan?
cinta putih: cuma sesetengah org yg salah anggap benda tu
farouq amir: kita tgh ckp pasal topik - cth nye ngidam
cinta putih: bila ngandung mesti mengidam
farouq amir: bukan nye lapar dan teringin sayang
cinta putih: ok ok
cinta putih: sy faham maksud awk
farouq amir: cthnye lg
farouq amir: bini ngandong, tapi laki dia buta,tade duit baru lepas kena rompak, kaki pon cacat, pekak plak tu, agak2 bini dia tak ke nak pikir laki dia mampu nak kejar ape yg dia idam?
farouq amir: di situ, toleransi
farouq amir: pemahaman
farouq amir: penyayang
farouq amir: hmmmm
cinta putih: betul

Tanpa Nama berkata...

xleh nk caye langsung..
x pe2 r..

HaYisA neeRzA berkata...

aq x caye gak tp dia kena ngan batang hidung aq sendiri hehe

ain berkata...

sekadar ramalan

Tanpa Nama berkata...

100 % tepat dgn diri aku..

Tanpa Nama berkata...

aku x tau nak tulis apa...
tapi yg penting apa yg berlaku datang dari diri kite bukannyer ikut pe yg tertulis...

okb berkata...

nk jana pendapatan dari rumah??
tp x reti, xder produk..susah..dan mcm2x lg sebab yg menghalang kita dr berjaya?

cuba bukak laman web web di bawah ini untuk penerangan lanjut

http://www.klikjutawan.com/recommends/mudah2u

Tanpa Nama berkata...

ok la...ad yg betul gak.wat evr pn asl jge sahsiah n peribadi dri da la....

izz berkata...

be yourself.....jgn lepas baca ikut sebiji2 mcm yg trtulis kt atas tu!!!!!!!!!!yg betul cuma kebetulan saja....

Tanpa Nama berkata...

jangan terlalu ikot sangat bende-bende yang macam nie...bukan betul sangat pown..tapi aku ikot lah jugak coz bende kadang-kadang ape yang dorang bagi fakta tepat tentang aku...tapi yang lain tu suke aty lah nak follow or not..

Clarabelle berkata...

ssh untuk dimengertikan..huhu

Tanpa Nama berkata...

tarikh lahir 17 tu, sy x puas hati dgn apa yg dinyatakan dlm soal cinta...
pd pendpt sy, ia bertentangan...
x caye, carilah pasangan yg lahir pd 17 haribulan...

Baby...

purplegirlzz berkata...

i...pun x tau mau caya tau x...i just want to say..BELIEVE IN YOURSELF...papai

Tanpa Nama berkata...

ntahlaaaaaaaa
ssahla nk percaya ramaln2 ni..
lbih2 kang syirik lak..
anggap je tu sekadar ramalan biasa..
juz bce je..jgn percaya sgt..

Tanpa Nama berkata...

tol2 aku pon lahir 17...x samer pon...ekekeke



juliet

syiera berkata...

ak lahir 26,ad btol,tp ad yg xbetol kowt...

blues berkata...

aku lahir 23,ada betul ugak...tp aku jusz baca je,bkn ambl srieus!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

klau lahir bulan3..
14.mach?

Tanpa Nama berkata...

erk! o_O

Tanpa Nama berkata...

ak lahir 20hb....ad btolnyer...tp xleh pcaye sgt...kn???saper stuju???

Tanpa Nama berkata...

nk c0py cmne..huhuhu...

Tanpa Nama berkata...

tak percaya sgt :)

Tanpa Nama berkata...

AkU lHr TGGl 13... Sm BtLh

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.