Cerpen Sedih - Senyuman Terakhir

Share on Tumblr
Kali pertama kami bertemu tiada langsung niat untuk mengenali antara satu sama lain. Dia dengan halnya, aku dengan hal aku. Namun kerana statusnya sebagai seniorku terpaksa juga aku mengenali dirinya. Izam, itulah panggilanku kepadanya dan nama itu juga yg terpahat di hati setelah hampir 2 tahun usia pengenalan kami. Izam seorang lelaki yg simple, sejuk mata memandang dan paling aku suka, dia tak pernah lekang dgn senyuman manisnya. Mungkin keramahannya yg membuatkan kami semakin rapat, ya antara kami sudah tiada rahsia. Izam dan maira..

Hari ini kuliahku tamat agak awal jadi aku mengambil keputusan untuk menunggu izam di kafe, ada sesuatu yg ingin kuberi kepadanya memandangkan hari lahirnya yg bakal menjelang. Aku tahu terlalu awal untuk hadiah itu namun aku tetap ingin menghadiahkan izam sesuatu. Hampir 5 minit kemudian izam tiba dgn senyuman manis terukir di bibirnya.

“Assalamualaikum..sorry ye wak, saya ada hal td..” Dia mengambil tempat di sebelahku, perlahan aku menjawab salamnya.

Aku mengambil bungkusan di dalam beg lalu kuserahkan kepadanya. Raut wajah izam agak panik, digaru-garu kepalanya yg tak gatal.

“Erk..apa ni wak? “
“Untuk awk la..saya kasi wak, tgk la suka ke tak”
Dahi izam berkerut-kerut namun jarinya pantas mengoyak balutan hadiah itu. Kemudian dibukanya kotak kecil yang berbentuk hati. Matanya bersinar cerah, lantas dikeluarkannya jam tangan hadiah pemberianku itu.
“Ya Allah..maira! ini jam hari tu kan? Awak, jam ni kan mahal. Kalau awak guna duit tu utk belanja kan lebih baik..”
“Suka tak?”

Aku cuba menduga. Itulah jam tangan yg paling diminati izam, namun disebabkan kekurangan wang dia tidak jadi membelinya. Ketika itu kami keluar untuk membeli barang-barang keperluan rumah, aku dan izam masing-masing menyewa di luar kampus jadi kami sering mengambil kesempatan utk keluar bersama.

Izam menggangguk kecil. “Suka, tp kurang suka awk bazirkan duit utk saya. Well, jam ni utk apa? Birthday saya lambat lagi, bulan depan la maira..”
Aku tersenyum memandang gelagat izam. Sememangnya dia begitu, selalu berpesan agar aku berjimat cermat. Katanya, dia sudah rasa bagaimana susahnya utk mendapatkan wang, keluarganya sederhana sahaja namun kaya dgn kasih sayang. Bagiku, bukankah itu lebih berharga?

“Awk, salah ke kalau saya hadiahkan something utk awk? Lagipun sepanjang kita berkawan, saya jarang kasi awk hadiah kan? Takpe la, nanti birthday awk saya kasi lagi ok?”
“Abis saya slalu ke kasi awk hadiah? Ok, hadiah ni saya terima sebagai hadiah hari lahir, tp saya tak nak hadiah lain dah, sebab ni pun dah sangat berharga wak..”
Mata izam memandangku penuh makna. Akhirnya aku mengalah di hadapannya. Dalam hati aku tetap mahu hadiahkan sesuatu buat izam. Sejak kebelakangan ini kami jarang bertemu kerana izam sudah berada di tahun akhir, banyak kerja yang perlu diuruskan jd aku tak mahu hubungan kami menjadi hambar. Sebolehnya aku mahu kami sentiasa gembira.

Jam tanganku sudah menunjukkan jam 8.30 mlm. Hari ini, 19 Jun, usia izam genap 23 tahun. Hari lahirnya yang kuraikan utk kali ke-2. Awal-awal lagi aku sudah menanti kedatangan izam utk menjemputku di rumah. Kami berjanji utk meraikannya di sebuah restoren seafood. Itu semuanya cadanganku, aku mahu izam sentiasa gembira kerana setiap kali dia tersenyum, senyuman itu cukup menenangkan. Izam tiba tepat pada masanya. Kami sedondon biru tanpa disengajakan, atau memang sudah jodoh? Aku tertawa sendiri.

Kereta yg dipandu izam meluncur laju menuju ke destinasi. Kami tak banyak bercakap kerana izam lebih menumpukan perhatian utk memandu. Malam ini kereta berpusu-pusu, mungkin malam minggu jadi org ramai mengambil kesempatan utk bersantai di tepi-tepi pantai. Izam memandangku sekilas, sempat aku melihat dia tersenyum manis. Ah, senyuman itu lagi..

” Jom, dah sampai. Awk turun dulu nanti saya follow, susah pulak nak cari parking. Takpe, saya parking jauh sikit..”

Aku menggeleng. “Saya ikut. Kita jalan sama-sama la, lagipun saya dah tempah meja so, don’t worry ok? Now, awk parking je kat depan tu..tu..”
Izam ketawa bila aku menjuihkan mulut ke arah parking yg kosong. Setelah meletakkan kereta kami sama-sama berjalan ke restoren itu. Aku sememangnya telah menempah meja yg terletak di hujung sudut restoren, betul-betul menghadap ke arah pantai. Agak romantik dan sesuai untuk kami berdua.

“Selamat hari lahir izam..ni utk awk, ikhlas daripada saya.” Sebuah bungkusan berbalut kemas aku serahkan kepada izam.

Izam memandangku agak serius. Aku tahu dia marahkan aku kerana melanggar permintaannya supaya tidak memberikan hadiah lain. Entah mengapa, aku betul-betul mahu hadiahi izam sesuatu, dan kali ini aku menghadiahkan sebentuk cincin silver untuknya. Izam masih seperti tadi, tiada tanda-tanda utk menghadiahkan senyumannya kepdaku seperti selalu.

“Awk..saya ikhlas ni..hari ni baru betul-betul birthday wak, hari tu hadiah kasih sayang je, ambik la wak..” Aku cuba memujuk. Nampaknya pujukkanku berkesan apabila izam sedikit tersenyum.
” Saya dah cakap, tak perlu hadiah wak..apa yg awak bagi selama ni pun dah cukup, kasih sayang, perhatian..hurm, memang degil. Awak igt saya nak biarkan awak je? Ni, utk awak..bukalah.”


Sebuah bungkusan berbalut merah hati dihulurkan kepadaku. Aku kaget, namun setelah didesak izam bungkusan itu bertukar tangan. Lantas dengan cermat aku membuka pembalutnya. Sebuah kotak berbentuk hati, sama seperti yang aku berikan utk izam Cuma lebih kecil saiznya. Kubuka kotak itu, dan kali ini aku terharu. Loket silver berbentuk hati dan di dalamnya ada gambar kami berdua. Cantik!

” Awak..”
” Awak pakai la..saya suka tgk awak happy. Kalau boleh tiap-tiap hari saya nak tgk awak..sepanjang masa. Kalau awak rindukan saya, tgk je gambar saya tu. Kalau saya pulak rindukan awak, hurm..saya nak buat apa ek?”
Aku ketawa. Izam betul-betul pandai mengambil hati.
“Kalau rindukan saya, awak senyumlah..”
“Senyum? Kenapa senyum?” Dia bertanya hairan.
Aku menarik nafas dalam-dalam. “Sebab senyuman awak tu saya boleh rasa. Setiap kali awk senyum, saya tahulah awk rindukan saya, ok?”
“hurm, macam ni?” izam menghadiahkan aku senyumannya, dan aku rasakan inilah senyuman paling manis yg pernah aku lihat di wajah izam. Tenang sekali setiap kali aku melihatnya tersenyum.

Tiba-tiba izam menepuk dahinya. “Saya tertinggal jam tangan tu dalam kereta la wak..saya pergi ambik kejap ya. Mana boleh tak pakai, hadiah special tu..”
“Ikhs..tak payahlah. Kita makan dulu, nanti lepas makan kita jalan-jalan kejap. Kan awal lagi? Kejap lagi la ek?” Aku cuba menghalangnya. Sayang kalau masa-masa begini dibiarkan berlalu.

Izam berkeras mahu mengambil jam tangan pemberianku. Aku hanya mampu mengalah, izam terlalu sukar utk dihalang. Aku mengekori izam dgn pandanganku. Setelah kelibatnya hilang di celah-celah kereta yang berpusu, aku melihat loket itu sekali lagi. Kami memang padan, itu kata kawan-kawanku. Dan buktinya dalam loket itu kami nampak seiras, sama padan. Aku melihat jam tanganku, sudah jam 9.30 mlm.
Beberapa buah kereta baru saja tiba dan diparkir berhampiran dengan restoren. Aku melemparkan pandangan ke arah jalan yang semakin sesak. Izam sudah berada di seberang jalan dan sempat melambaikan tangannya ke arahku. Bibirnya mengukir senyuman lagi, malah lebih menawan. Aku membalas lambaiannya dan izam berlari-lari anak utk menyeberangi jalan. Malangnya, ada sebuah kereta yang sedang memecut laju melalui jalan itu.

DEBUMMMMM!!!!

Ketika itu segala-galanya berlaku terlalu pantas. Aku melihat tubuh izam melayang-layang sebelum jatuh ke atas sebuah kereta. Kemudian, tubuh yang sudah tidak bermaya itu tergolek jatuh di atas jalan raya. Izam cuba utk bangun, sedaya upaya digagahinya dan ketika itu juga sebuah kereta dari arah yang bertentangan merempuh laju tubuhnya. Izam terjatuh, malah tidak bergerak-gerak.

Dan aku? Aku kaku, tergamam dengan apa yg sedang berlaku. Aku betul-betul keliru. Setelah beberapa org mengerumuni tubuh izam yg sudah terbujur kaku itu barulah aku tersedar. Aku berlari pantas ke arah izam, keadaanya sangat parah. Aku sudah mula meraung ketika memangku kepalanya. Izam sudah tidak berdaya. Puas aku menjerit memanggilnya, dan izam akhirnya terus meninggalkan aku buat selamanya. Aku meratap, meraung sepuas-puas hati. Izam! Dan ditangannya, sebuah jam tangan yang berlumuran darah masih erat dipegang. Aku menatap wajah kaku izam, dan senyuman itu…senyuman terakhir itu juga pergi buat selama-lamanya…

# Penulis asal tidak diketahui

Sesiapa berminat untuk menghantar cerpen nukilan sendiri, sila email cerpen anda ke alamat dearhaniey@yahoo.com

Sumbangan anda amat dihargai..
Cerpen Sedih - Senyuman Terakhir

153 Komen:

Tanpa Nama berkata...

syg blt izam kt maira...syg smp nfs trkhir..tp syg dia pergi dlu..

AMITO berkata...

TAK SEMUA YG KITA SYG DAPAT KITA MILIKI..

putriku_nina berkata...

sedih nya ceta ni..memang mendalam cinta izam kat maira...

Tanpa Nama berkata...

Mencintai Itu Tak Berarti Bahwa Memiliki Selamanya

Tanpa Nama berkata...

CINTA...
tetap terpahat dalam hati untuk selamanya...

OYO berkata...

aku adalah seorg insan biasa. punya perasaan dan hati....
tpi aku x kn menyerahkn ati ku pd insan yg x tau m'hrgai CINTA spt mu.......
PENIPU........

gurl'sbh.... berkata...

CINTA memang m'bahagiakan sekiranya lelaki itu spt izam.......
aku lah insan yg pling gembira di dunia...
tpi aku x nak kehlngan lelaki spt izam m'ggalkn maira utk slmanya......

Tanpa Nama berkata...

aku mempunyai lelaki seperti izam... tetapi aku tidak mnghargai nya...walau pun aku telah bnyk kali melakukan kesalahan... izam tetap memberi aku peluang untuk berubah... apakah jenis wanita aku ini... sehingga sekarang... aku masaih lagi mencari cinta sedangkan cinta sejati telah aku perolehi..... mungkin aku akn sedar selepas kehilangannya nanti..

Tanpa Nama berkata...

x semestinya org yg kte syg akn sentiasa dgn kte,skrg aku telah kehilang sesuatu yang berharga iaitu izhar fazren..kalau dia nak tahu aku syg dia sesangat...tp walau mcm mana skli pon pintu hati aku sentiasa terbuka utk sesiapa

Tanpa Nama berkata...

kekadang kita akan lebih menghargai sesuatu itu setelah sesuatu itu hilang..

Tanpa Nama berkata...

very touching story... sumtimes, there are things we can't control... just have faith n percaya kpd Tuhan... Allah tdk memnjgkan jodoh kita dgn lelaki yg kita cintai, kerana Dia telah dan ingin memberikan kita seorang insn yg lebih baik dri itu.. Allah Maha Megetahui...

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah...
hbatnye cnta izam pd maira...
cita nie mmg sdih...
aku yg bca pn rsa sebak jer...
laki yg baek mmg tlh dtkdirkn utk pmpuan yg baek...

triee wanie berkata...

begitu cintanya qt pada orang ttp akhirnya jg pergi n berlalu,hx tinggal kenangan n itupun msh setia tuk luangkan wkt tuk mengenangnya

salma samputri triee wanie berkata...

aku hanya mampu mengenangmu mengenang sgl yang pernah ada

Tanpa Nama berkata...

kesian maira tp jangan bimbang sebab bila kita kehilangan seseorg allah akan menggantikannya dengan insan yang lebih baik

Bh0iEmz... berkata...

Hmm...gue suka cerpennya...keren banget...

Tanpa Nama berkata...

hmmmm..saya pun suka ceritanya..walaupun selepas baca permulaan ceritanya saya dah bleh agak endingnya...tapi good job..coz mampu membuatkan air mataku mengalir.....................

Tanpa Nama berkata...

"x semua cinta bersatu............."

INSAN SEJATI berkata...

SUNGGUH INDAH CINTA ITU , CINTA YANG KITA NANTI KAN SELAMA INI, SEBUAH CINTA YANG JUJUR DAN SEJATI,

Tanpa Nama berkata...

kehilangan insan tersayang adalah dugaan yg plg brt untk kita hadapi....namun itulah lah dugaan yg Maha Esa utk hmbanya.

Tanpa Nama berkata...

Cite nie memang best.Tp,ending dia..knp mesti izam mati. Bahagianya kalau aku juga punnye cinta yang tulus seperti Izam,tp..aku xpernah jumpa..aku sering di permainkan.

azian berkata...

kehilangan yang terjadi menjadikan kita lebih matang dalam kehidupan..maka hargai lah ...setiap perkara yang berlaku dalam hidup kita.....setiap percintaan tidak semua diakhiri dengan kebahgiaan..kadang2 bahagia itu bukan milik kita walaupun kita dah berusaha mendapatkannya...

nana berkata...

nana""

mira berkata...

cite ni mmg best...org yg baik mmg selalu pergi dulu..
cinta xsemesti bersatu..namun cinta sejati xkn terkubur..walaupun jasad kita terkubur..

ArabellaGrace berkata...

Cinta sememangnya akan hadir pada setiap insan yg ikhlas dgn kasih sayang..Cinta tidak semestinya akn sentiasa bersama dgn kita,Cinta yg indh amat memeritkan pabila kta khlngan insan yg tersyg,,Tetapi kita harus ingt setiap apa yg terjadi itu adalah kehendak Allah yg Maha Esa,, Dan jika insan yg tercnta pergi buat selama-lamaya,,Hadiahkan lah dia dgn segulung Doa agar dia sentiasa berbhgia Di sana.... Salam (-_-, )

Tanpa Nama berkata...

cinta memang indah tp cinnta tidak bisa selamanya dimiliki.

Tanpa Nama berkata...

Cerpen yg mengharukan....

nuha-said berkata...

sedih.tapi nk buat mcm mane lg.memang dlm kasih sayang si maira& si izam.

Tanpa Nama berkata...

sedih aQ,di buat cite niee...

Tanpa Nama berkata...

sedihnye citer nieyh..kdg2 kta xsngka kn..org yg kta syg.. cpat sgt pergi..tp nk wat cm ner..itu adalah takdir ketentuaNYA..

hazelmia93 berkata...

Cinta 2 universal.. So, kisah cinta pun msti universal. Walau org yg kta cinta dah x da, tp cnta 2 akn sntiasa hidup dlm hati kita. Hargailah org yg ada dskeliling, sbb ble dah khlangan dia, kita x de chance tuk wat cam2 lg.

Tanpa Nama berkata...

kak..sy bru b'umur 12 ta0n,sy dpt rasakan yg akak dgn izam memang serasi..akak jgn la cedh..0key???
:)always hpyyy....

Anonymous berkata...

kak..sy bru b'umur 12 ta0n,sy dpt rasakan yg akak dgn izam memang serasi..akak jgn la cedh..0key???
:)always hpyyy....

devilia berkata...

duuuuh......... jdie sdieh cZ crpenya bgussssss bnget. tpi kcewa cZ mesty dtinggalkan untuk slamanya........

devilia berkata...

pngen lgi dunk cerpenya......... jdie pngen..............

Tanpa Nama berkata...

huuuh,.
sedihh dehh kalau ngalamin peristiwa kayak gitu,aku pun juga kan melakukan hal yg samadgn maira, yaitu menangis, mnjerit n meraung.
tp cerpennya ..
gooood ,.

Tanpa Nama berkata...

mmg cdeh ah cter ni

Tanpa Nama berkata...

cinta tak semestinye sntiasa bsame kte..cinta yg kekal hyelah cinta pd yang SATU..buat insan, hargailah org yg berada di skeliling anda, krn kte akan blajar mghargai sesuatu slps kte kehilangan sesuatu..so, gnelah mse yg msh ade, wlpn hye sesaat utk mghargai org yg kte syg..

Tanpa Nama berkata...

good story..kadang apa yang kita dapat tak semuanya sempurna dan kekal.. oleh itu semaunya berserah padaNYA...

Tanpa Nama berkata...

w bkan na baca ne cerpen , mlh yg ad w dngrin iringan lagu ne cerpen .
bsa gila w , cma grgr cinta .
udh stngh taon lebih w jdian , pdhl syang bngt w ma dy , eh mlh d gebet ma cwo laen .
sktttt na bkan maen TT .

Tanpa Nama berkata...

sedih sgt crita nie..tapi kisah cintaku lagi sedih...dan aku sgt menderita kehilangan org yang paling aku sayang....napa aku tak boleh hidup bersamanya..bahagia dengannya...aku pasrah dan redha..


-eyna-

Tanpa Nama berkata...

kishhh yg sngt mnyedih kan
aku sngt terharuuu

Tanpa Nama berkata...

sedihnyer.. lau aku?? cmner la aku nk hadapi hari2 tanpa org yg aku syg??

Tanpa Nama berkata...

aku x sedih pun..
boring la ctew ni

Tanpa Nama berkata...

best cgt2 cerpen ny

Tanpa Nama berkata...

keeeren aaabisss cerpennn'aa... gua ska bngeeeet..

km dri outSIDer berkata...

smua crpennn nie bgus bnget...
kt jdi trhru ....

Tanpa Nama berkata...

aku salut ma dya.......

Tanpa Nama berkata...

walaupun dy sdah tiada tpi tetap di hatinya slamanya,
walaupun hanya knangan yg ia dpat darinya. :)

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah jika disemai dengan kasih sayang yang berpanjangan

Tanpa Nama berkata...

cdeh btol crite nihh :'(

Tanpa Nama berkata...

sedih banget ..
gasiap kalo mesti ngalamin kaya gitu !!!!

Tanpa Nama berkata...

aduii. sedih nya juga. huhuhu

Tanpa Nama berkata...

sdih bgt..
prtemuan yg cuma sesaat

Tanpa Nama berkata...

lagu nya bagus lohh,
judul nya apasih ?
gue pengen download

Tanpa Nama berkata...

duch sedih ni cerita... mengharukan sekali..... cita itu emang gitu kdang_2 bisa happy ending n kadang_2 juga sad ending.... cerita cinta emang gak ada habisnya.......

Tanpa Nama berkata...

ya allah,janganlah KAU duga aku sebegini...
sesungguhnya,aku adalah selemah-lemah manusia...

from:b2utyvanilla93@myra...

Tanpa Nama berkata...

cinta x semestinya membuatkan kita bahagia walaupun segala pengorbanan telah diserahkan kepada sidia
tp jika hati dan perasaan nya bukan untuk kita
jangan la bersedih kerana ada yang lebih baik untuk kita ....

pIuTeEeEery LuPh berkata...

gk nysngKa...uMur mEmang gk ada yg tw

padahal orang yg qT Syank...
di depan mata.
vy,,,kl udah wkTU nya tiba..ia sUdah !!!!!
mang udah takdir

jgn sampe dah kl itu tErjadi sM ue...
gk tw harus gimana ?!!!

Tanpa Nama berkata...

uhhhh,sedih bgt certia nya,,,
jd pengin baca crt yg lain nya nieh....

dion berkata...

sedih banget............

Tanpa Nama berkata...

:'(
pengen nngis ..

Tanpa Nama berkata...

kesian Maira dah tk de Izam,peneman hidup dier....

Tanpa Nama berkata...

sedih nya cerpen itu ...:'(

Tanpa Nama berkata...

sedihnya...........

Tanpa Nama berkata...

bgus bgt jdi kbawa suasana
like it wlpun crita ne dh bwt gw nangis ngebacanya

natasya sila berkata...

kesian kali Maira.. sabar je la... :'(

Tanpa Nama berkata...

sedih sgt........ hmm

Tanpa Nama berkata...

mcm mane nk share ye??

Ilham Syazwani berkata...

Aww , this story is so sad . I'm really really touched :'(
I hope that I can find a man like Izam for me . It's really hard to find a true guy in this days .. Anyways , I love this story ! :)

Tanpa Nama berkata...

Saya dari Indonesia,ceritanya sedih,hati saya terasa teriris,
kalau Maira tahu sebelumnyha,jangan di ijinkan Izam menyebrang jalan sebelum menyantap makanan.habiskan dulu.baru ambil jam tangannya.

Tanpa Nama berkata...

cinta tak harus memiliki ...
Cinta dalam hati jauh lebih indah ...

Tanpa Nama berkata...

aq nak minta maaf byk2 kepda seowg lelaki sbb aq dh menyakitinya..hdp aq sunyi tanpa kamu,c..

ainun berkata...

cErpnNya sRu...,,,EndngNYa bwt Q nAngz....hehehe
emm psnQ : Yg Sbar ja,,slalu do'akn dya spya dya slMat n tnang dSna......tetp Smngat n TrsnyuM untk MnjLni kHdupn ne.....
^_^

Tanpa Nama berkata...

sedihnya,,semoga dy aman d sana n dtmptkan d kalangan org y beriman..amin,,

Luqman berkata...

Sedih lah jugak . Thumbs up to yang buat cerita ni . Next time try panjangkan lagi and try jadikan dia macam bunga bunga sikit . Baru pembaca feel lagi gila gila . Anyway , nice story . I love it :D

dyanurhidayah berkata...

sedihnya...='(

Farida FoLvox berkata...

so sweet :D merasukkk :D

Tanpa Nama berkata...

sedih...but sweet...

Tanpa Nama berkata...

Sedihya...bila kita kehilangan org yr tersayang,akan tetapi kita harus tabah dan menerima smua dugaan sebab walau g manapun kita tetap akan berpisah jua tak kira cepat atau lambat bab ini sdh lumrah hidup...sabar ajala......

Tanpa Nama berkata...

hhmmmmm...
jdi terharu_

april luphrafayee berkata...

wow, sesuatu deh..

Denis aditia berkata...

Sedih bgt

Tanpa Nama berkata...

mmm....cerite yg menyadihkan

Tanpa Nama berkata...

aku dgn dia byk sgt kngn.. tp suma to musnah..aku syg dia sgt2.tp skg dia dah tak cya aku..dia tak cya aku stia dgn dia,dsbbkn 1 pkara..kami dah puts tpi dsbb kn hati mrndu kami bsama blik.. tp apa yg aku dpat skg..yg aku dpat sdh,skt aty.

vhyant berkata...

sedihnya.......

Tanpa Nama berkata...

hurmmmmmm...kesedihan melanda....-p

Tanpa Nama berkata...

hiks hiks... :(

Tanpa Nama berkata...

ya ampun. .
:'(
menyedihkan. .

Tanpa Nama berkata...

INILAH YG DNMAKN SNYUMAN TRAKHR KLI NYA.....aquew mrindui saat2 brsme nyer nmun inilah hdiah ku buatmu...SNYUMAN YG BRMKNA!!!

Tanpa Nama berkata...

sedih cerita ni,,,
buat awq menetes kan air mata je,,,

Tanpa Nama berkata...

sedih sngtt2 smpai mnangis dibuat nyew...
ssah nk jmpe laki mcm 2...

Tanpa Nama berkata...

sedih nyew...

Tanpa Nama berkata...

sedihnye...meleleh air mata..urm...
tuhan lebih sygkan die..

Tanpa Nama berkata...

:'( menyedihkan.......

Tanpa Nama berkata...

:") mnyedihkan .

Tanpa Nama berkata...

cerpennya sedih banget hati gue sampai tersentuh

Tanpa Nama berkata...

sedih jgk......

Tanpa Nama berkata...

sedih cerpen nie...menyentuh perasaaan... the best..tq

Tanpa Nama berkata...

terharu bangeeeeet:'( the best :)

Tanpa Nama berkata...

cerpin yg sungguh sedih ! kalau jadikan novel kan best

Tanpa Nama berkata...

jadikan lah cerpin ni sebagai novel, mesti ramai orang nak beli :)

mawar puteh berkata...

Xde sambungan ke?? huhuhu..

Tanpa Nama berkata...

sedih bgt :(

Tanpa Nama berkata...

hemmm sedih sangat ceritanya

Tanpa Nama berkata...

menyentuh banget,,,
ga' trasa air mta q smpek mnetes ,,,

noranizah zaharul berkata...

cedihnye....tapi mgkn itu ketentuan ALLAH n itu tandanya ALLAH lbh menyayangi dirinya...
walau apapun bersyukurlah kpd ALLAH krn awak masih diberi kesempatan utk mengenalinya n berkongsi hidup dengannya walaupun hanya utk seketika....

Tanpa Nama berkata...

cediH ea...
jadi terharu....

Tanpa Nama berkata...

TAKJUB! AMAZING, baca cerpen ini aapalagi dengan musiknya yg luar biasa menyedihkan. bisa2 nangis daah :"(

Tanpa Nama berkata...

:'( smpe nangis baca ny..

Tanpa Nama berkata...

knp eak bila org eank kita cinta itu haruz pergi,sedih bgt nangis 7 hari 7 mlm ne q,lok perlu ikut mati sekalian

eott ceumenk berkata...

aaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrggggggggggggggggghhhhhhhhhhhhtttttttttt..
boring banget deh -,-

pasti kalau cerita cinta sedih endingnya selalu aja pada meninggal, kreatif dikit donk ..

Tanpa Nama berkata...

btul 2,,,cerpen ini sngat menyentuh jiwa setiap yang membacanya,,,ingat kita haruslah menghargai seseorg itu smasa ia msh ada,krna sesudah ia tlh tiada kita akn merasa kehilangan yang amat sngat,,seperti saya,saya memg mencintai seorg gadis 2,apa yg dia mahukan saya tunaikan.tapi dia mengangap saya kawan biasa saja,tpi saya diam saja sbab saya tau ia lebih sayangkan seseorg,saya korbankan cinta saya 2k org yg dia sayang itu.saya sntiasa berharap ia akan bhgia suatu ari nti.

Tanpa Nama berkata...

huhh

Tanpa Nama berkata...

sedih banget tpi lebih baik di tinggal mati deh dri pada ditinggalin ma yang laent :(

ayyasija berkata...

sedihnye...msih ade x llk yg baek spt izam ni ea????

Tanpa Nama berkata...

sedih bnget ,,,,,

jngan smpai itu terjadi kpada quu,gk snggup...

phutry berkata...

kereeeeeeeeennnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
terbitkan bukunya donk

andi audini putri seismicha berkata...

seedih banget sampe nangis akunya

Tanpa Nama berkata...

sedihnyer.. terharunyer..

Tanpa Nama berkata...

hiks,hiks..;(

Tanpa Nama berkata...

sedih awak dibuatnya
:'(

Tanpa Nama berkata...

sedey ny cite ni... now sye ase lose org yg sye fhm,.. d bpe arri da.. now die da ta cm dlu. dlu die la kkuatn sye.. bile sye sdey die la wt sye gelk.. bile sye snyi die msj sye tmn kn sye.. bile sye ta yah tdo die nnyikn sye untk tdokn sye=( sye na die kmbli pde asl...

Tanpa Nama berkata...

cerita ni salu dengar...so sedih die kureng lorh...

Tanpa Nama berkata...

mira kena tabah ye..jgn bunuh diri pulak

Tanpa Nama berkata...

jadi ikut terbawa suasana,ngebacanya.....
awak jadi sedih huhuhu

Tanpa Nama berkata...

keren bnget ceritanya salut sma sang pengarang :)

Tanpa Nama berkata...

UucH,,gLaX,,JdI HbIs Tsu 2 Bngkus nicH,,gra sdIcH,,Bca Crita'y,,,
tpI sIpH DecH,,q brI 5 JmpoL...
i LIke It....

Tanpa Nama berkata...

sedihnye citer ni.. cian ngan izam dan maira.. cinta yg ikhlas tapi jodoh x panjang...

lin berkata...

cerpen yg mnyuntuh jiwe dan sanubari

Tanpa Nama berkata...

Sdeynyer cita neh...cinta hingga ke akhir hyat

Tanpa Nama berkata...

terlalu manis kata cinta...
indah kisah kasih cinta..
ada pertemuan, pzti ada perpisahan...

Tanpa Nama berkata...

sangatt menyediihkn

Tanpa Nama berkata...

oooowwhhhh...
soo sweeet banget...
terharu sangat membacanya...

Tanpa Nama berkata...

apa yang anda khayalkan sama seperti yang tengah saya khayalkan. cerpenmu bagus kaliiiiiiiiiii

Tanpa Nama berkata...

ya allah jgan sampailah aq kayak gitu soanlnya cerpen ny sedih banget.aq aja sampai nangis bacanya

Tanpa Nama berkata...

setiap pagi bila isteri saya kejut saya bangun saya akan memberi senyuman kepadanya dan saya berdoa akan terus memberi senyuman kepadanya sehingga akhir hayat saya..

(kalau tak senyum tu ade something tak kena la tu tp bila dia berlalu senyuman itu tetap terukir)

Tanpa Nama berkata...

cerpen ni memang romantik...but this cerpen sama dengan kenangan dan kisah hidup aq dan adikku Faizzal..bila baca cerpen ini teringat akan kenangan yang terakhir..iaitu senyuman Faizzal yang sangat manis..kisah ini juga memaparkan tagedi kemalangan izam..dan begitu juga Faizzal..kemalangan di hadapan rumah masih segar di ingatan ku..Faizzal abang SAYANG Faizzal..
-NIK IZAM RAHIMIN-

Sahidin Namikaze berkata...

mantap gan jangan lupa mampir ke blog ane http://sahydinxrplc.blogspot.com

rumah berkata...

terima kasih atas informasi yang sudah di berikan dalam web ini

Tanpa Nama berkata...

apa yg izam korbankan kepada maira memang dahsyat... Memang fiil cita nie menusuk sampai ke pangkal hati... Penyudah yang sedih, betapa perit nya hati maira ketika izam meningal kannya....

ika berkata...

sayang sekali .. cinta yang sejatinya diakhiri dengan perpisahan dan kesedihan :( .

Tanpa Nama berkata...

bener-bener sedih :(

Tanpa Nama berkata...

pengorbanan dan kisah istimewa !



from : Rosana Agnes Maulida

Tanpa Nama berkata...

aaaa so sweetzzzzzzzzzz...........

Tanpa Nama berkata...

aaaa so sweetzzzzzzzzzz...........

Tanpa Nama berkata...

:'( a sad ending..aq pena ade dlm situasi
maira..tp sekurangnyr maira ade kesempatan
utk jmpe izam di saat2 terakhirnya..aq pulak,cme
mampu menatap wajahnye yg dah siap dikapan sebaik
meninggal krn mgalami pndrahan dalaman yg truk.
terkilan sgt bila rncgn utk brjumpa jd berita sedih utk aq
bile dye maut dlm perjalananye utk brjmpe..
alfatihah utk si dia..

Tanpa Nama berkata...

cerita nya sangat menyedihkan....:'(

Tanpa Nama berkata...

Ade x cerpen yg menyedihkan... Nie x berape sedih.. Ada yang sye bace sedih lagi,awak.. Sedih hingga kwn saye masa tu tegur saye... ~-~

Tanpa Nama berkata...

sungguh sdih crta ni. trjtuh pula air mata ni. .huhu. .

andi shop berkata...

ANDI SHOP
BURUAN BELANJA DAPATKAN HARGA PROMO HARI NATAL TAHUN BARU
Produk dijamin asli orginal.Barang yang Kami Tawarkan Semuanya Barang ASLI ORGINAL Ada Garansi Resmi Distributor dan Garansi TAM 2 bebas resiko bebas penipuan.Semua Produk Kami Baru dan Msh Tersegel dLm BOX_nya.
BERMINAT HUB-SMS 089-6919-86274 ATAU KLIK WEBSET RESMI KAMI http://andi-shop7.blogspot.com

Ready Stock!
BlackBerry 9380 Orlando - Black.Rp.900.000,-
Ready Stock!
BlackBerry Curve 8520 Gemini.Rp.500.000,-
Ready Stock!
BlackBerry Bold 9780 Onyx 2.Rp.800.000,-
Ready Stock!
Blackberry Curve 9320.Rp.700.000,-
Ready Stock!
Samsung Galaxy Note 10.1.Rp.2,500.000.
Ready Stock!
Samsung Galaxy Tab 2 (7.0).Rp. 1.000.000
Ready Stock!
Samsung Galaxy S III Mini.Rp.1.800.000.
Ready Stock!
Samsung Galaxy Nexus I9250 - Titanium Si.Rp.1.500.000,-
Ready Stock!
Samsung Galaxy Note N7100.Rp.2.500.000.
Ready Stock!
Samsung Galaxy Note N7000 - Pink.Rp.1.700.000.
Ready Stock!
Samsung Galaxy Y S5360 GSM - Pure White.Rp.500.000,-
Ready Stock!
Nokia Lumia 800 - Matt Black.Rp.1.700.000,-
Ready Stock!
Nokia Lumia-710-whiteRp. 900.000,-
Ready Stock!
Nokia C2-06 Touch & Type -Dual GSM-Rp.450.000,-
Ready Stock!
Nokia Lumia 710 - Black.Rp. 900.000,-
Ready Stock!
Apple iPhone 4S 16GB (dari XL) - Black.Rp.1.200.000,-
Ready Stock!
Apple iPhone 4S 16GB (dari Telkomsel).Rp.1.200.000,-
Ready Stock!
Apple iPod Touch 4 Gen 8GB.Rp.700.000.
Ready Stock!
APPLE iPod Nano 8GB - Pink.Rp.500.000,-
Ready Stock!
Acer Aspire 4755G Core i5 2430 Linux Blue.Rp 1.700.000.
Ready Stock!
Acer Aspire One AOD270 10.1.-Rp. 1.000.000,-
Ready Stock!
Acer TravelMate TM8481-2462G32.Rp. 1.400.000
Ready Stock!
Acer ICONIA Tab W500 10.1" Tablets Notebook.Rp. 1.100.000,-
Ready Stock!
Nikon D7000 kit 18-105mm.Rp.1.700.000.
Ready Stock!
Nikon D90 Kit 18-105mm Vr.Rp 1.300.000.
Ready Stock!
Nikon Coolpix L 120 Red.Rp. 900.000
Ready Stock!
Nikon Coolpix P 500 Black.Rp 1.000.000.

cikda berkata...

aku ade kwn llki yg spt izam..krn die trllu baik,aku jd alpa..aku xpernh menghargainye...shglah die tlh pergi slm2nye..aku mule merinduinye..tp sgl2nye dh trlmbat..die menghembuskn nfsnye yg terakhir tanpa aku sempat memohon maaf kpdnye..kejamkah aku ya ALLAH?

Tanpa Nama berkata...

sediih bangeet ,,
smpai terharu saya m'mbaca ny ,,
tingOk nie, air mate dah nak kluar .. :(

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.