Rahsia Personaliti Jari Jemari

Share on Tumblr Cincin di Jari

Memakai cincin di jari telunjuk menunjukkan anda mahu menguasai.

Memakai cincin di jari hantu menunjukkan anda selalu ambil berat yang berkaitan dengan kesejahteraan dan keselamatan.

Cincin di jari manis menunjukkan anda berminat untuk hal-hal percintaan.

Cincin di jari kelingking menunjukkan anda berminat untuk hal yang berkaitan dengan komunikasi, perhubungan awam dan perniagaan.

Cincin dipakai di ibu jari menunjukkan kehendak anda menguasai situasi dengan keadaan kurang menyenangkan.

Menyilangkan tangan anda

Ibu jari mana berada di atas bila menyilangkan tangan?

Kalau ibu jari sebelah kanan tinggal di atas, bermakna anda suka sesuatu yang logik daripada kreatif. Anda lebih suka membuat perancangan daripada untuk menyesuaikan diri. Belahan otak sebelah kiri menguasai diri anda.

Kalau ibu jari sebelah kiri berada di atas, anda adalah tokoh kreatif yang tidak ambil pusing untuk melakukan sesuatu dengan serta-merta. Belahan otak sebelah kanan menguasai diri anda.

Jari kelingking.


Jari kelingking anda berkeadaan lekuk di jari manis?

Itu bermakna anda adalah seorang yang cerdik. Semoga anda gunakan kecerdikan tersebut untuk tujuan kebaikan bukannya bertujuan untuk kejahatan!

Jari kelingking anda berkeadaan keluar?

Anda tidak takut pada sesiapa pun dan selalu bertindak nekad.

Jika anda memegang tangan dengan longgar di atas meja atau di berkeadaan tapak menghadap ke atas, dan jari kelingking masuk ke dalam. Itu bererti anda seorang yang kuat menyimpan rahsia.

Jika jari kelingking anda pendek dan agak melengkung ke jari manis.Itu bermakna anda sering mendapat kesusahan apabila membuat hubungan atau perjanjian dengan orang lain.

Jari kelingking anda kelihatan agak terkeluar dari tangan?

Itu bermakna anda seorang yang suka kepada kebebasan. Jika berbuat perjanjian, perjanjian tersebut tidak berjalan dengan lancar sebagaimana yang diharapkan. Oleh itu berwaspada apabila hendak berbuat sesuatu.

Jari kelingking anda kelihatan agak tebal?

Itu bererti anda seorang yang suka bertengkar dan setiapkali pertengkaran anda mesti hendak menang walau apa cara sekalipun. Anda juga sering memberikan kata-kata pedih pada pihak lawan.


RAMALAN MELALUI KUKU

Kebanyakan orang mempunyai tanda-tanda putih di setengah atau semua kuku mereka. Jumlah tanda berwarna putih atau kelabu menunjukkan waktu tekanan dan keletihan dan kemungkinan tidak seimbangan zinc dalam sistem badan anda dan beberapa ramalan lain.

Tanda putih tersebut bergantung pada letaknya ia pada kuku anda.

Jika ianya terletak di bahagian bawah kuku ia mengisahkan masa depan, jika di bahagian tengah kuku ia mengisahkan masa kini dan bahagian atas kuku ia mengisahkan masa lampau.

Jika tanda putih di ibu jari meramalkan anda akan mendapat hadiah atau pemberian.

Jika tanda putih di jari telunjuk menunjukkan pengaruh kawan baik.

Jika tanda putih di jari hantu menunjukkan tindakan seorang musuh.

Jika tanda putih di jari manis menandakan pencinta baru atau perkahwinan.

Jika tanda putih di jari kelinking menunjukkan perjalanan.

Jika berwarna kebiru-biruan di kuku ianya meremalkan anda kan mendapat sesuatu kecelakaan. Rahsia Personaliti Jari Jemari

40 Komen:

Tanpa Nama berkata...

boleh percaya ke?

Tanpa Nama berkata...

boleh je kottttttt...

Tanpa Nama berkata...

hehehehheheheehe............
betul ke nie...............
hem..............
risaunyerla kan...........

Tanpa Nama berkata...

mcm blh pcye,tp ssh nk pcye..hehehe......

Tanpa Nama berkata...

betul ke ni?

Tanpa Nama berkata...

hehehehe

Tanpa Nama berkata...

boleh caye ke semua ni

Tanpa Nama berkata...

hmmm.....

Tanpa Nama berkata...

ape la cete ni pening kepala aku membace nye aku bace kan kat awek aku aku yg kene marah ayat nye byak belit2 buat org pening kepale bace pegi la masuk sekolah rendah balik belajar balik buat karangan aku kene marah.sape nak jawab eeeee teruk la karangan ni.baik bukak ramalan primbon jawe dah tentu terang dan jelas tau.

Tanpa Nama berkata...

hemmmmmm..... cam x caye je kan....

Tanpa Nama berkata...

hmmmm.... btul ke????

Tanpa Nama berkata...

hmmmm.... btul ke????

Tanpa Nama berkata...

EMMMM BOLEH CAYE KOT SEBB ADA KENE CIKIT KAT AKU HHIIHIHHIIH

Tanpa Nama berkata...

ee...eee...boleh baca jer...p xble percaya..just sbgai hiburan jer, memang xble prcya.

Tanpa Nama berkata...

HIHIHIIIIIIIIII....PERCAYA GA YA........??????/

Tanpa Nama berkata...

bleh caya ke semua tu?

Tanpa Nama berkata...

leh caya gak lah coz bnyk y betul lah dgn aku...heheheh

Tanpa Nama berkata...

BOLEH PERCAYA KER SEMUA TU

Tanpa Nama berkata...

tp mcm de je skit kt aku.. tp xleh cy jgk kn???

Tanpa Nama berkata...

leh cya kot huhu

Tanpa Nama berkata...

something wrong somewhere???

Tanpa Nama berkata...

apa yg tulis di atas 2 jgnlah kte terlalu percaya hanya untuk pengetahuan jer...

Tanpa Nama berkata...

boleh pakai ke?????

Tanpa Nama berkata...

sebagai...pengetahuan tambahan....klu ada terkena nasib r....

Tanpa Nama berkata...

knk kmk rsa,kmk mkin bnci ktk???knk ohhhhhhhh.............

Tanpa Nama berkata...

bnarlah........tpi kmk c...cayaklah....HEEEEHHHH...............

Tanpa Nama berkata...

borink lah korg smua nih..

Tanpa Nama berkata...

ye la tu....

Tanpa Nama berkata...

100% bole caya... sure pyalah... kna dkat aku suma btoi

Tanpa Nama berkata...

semua jari aku ada...boleh caya ka..?

Tanpa Nama berkata...

tpu je ni...bkn die yg cpta..,.hahaha

Tanpa Nama berkata...

hahahah

just hiburan jew ni..

Anonymous berkata...

EMMMM BOLEH CAYE KOT SEBB ADA KENE CIKIT KAT AKU HHIIHIHHIIH

Tanpa Nama berkata...

hm....
x yah la cye,,
pe yg blaku kt sy skg nie pun ckit pn xde same ngn tanda2 lam nie....

Tanpa Nama berkata...

huhuu..
kalo dh biru tue.. tnd nye dh cyanose..
kurng oxygen.. grrr..
huhuuu

Tanpa Nama berkata...

btul ke pe yg diperkta kan....huhu...

Tanpa Nama berkata...

ko gitu sih...

Tanpa Nama berkata...

juz 4 fun ok..xperlulah percaya bulat2..ada masa ny para psikologist membuat kajian adakala nya kajian tu tepat mengena..by the way..jgn percaya 100%

Tanpa Nama berkata...

sya suka ramalan ini....

Tanpa Nama berkata...

klau putih pda semua jari???

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.