Tip Kenali Keikhlasan Si Dia

Share on Tumblr Pernahkah anda digilai lelaki yang begitu teruja dengan diri anda? Si dia yang mencintai anda itu mungkin benar-benar ikhlas namun anda tidak pernah memberinya peluang kedua.

Apabila segalanya sudah berakhir, menyesal pun sudah tidak berguna. Bukan seperti sebuah drama, segalanya berakhir dengan kebahagiaan namun dalam dunia nyata, tidak semuanya berakhir penuh kebaikan.

Mengakhiri episod sebuah percintaan yang malap, penuh kesayuan dan kepedihan membuatkan anda merana selamanya.

Biarpun pernah menderita, cuba selidiki kenangan yang pernah anda cipta bersama si dia. Mana tahu anda mampu mengubah pandangan anda kepadanya.

~ Orang yang mencintai anda tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai anda. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya anda satu-satunya orang yang dicintai.

~ Walaupun anda sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli. Baginya yang penting anda bahagia dan tetap menjadi impiannya.

~ Orang yang mencintai anda selalu menerima seadanya, di hati dan matanya anda selalu yang tercantik walaupun mungkin anda berasa berat badan sudah bertambah.

~ Orang yang mencintai selalu ingin tahu apa saja yang dilalui anda sepanjang hari.

~ Orang yang mencintai anda akan mengirimkan sistem pesanan ringkas (SMS) seperti selamat pagi, selamat hari minggu, selamat tidur dan seumpamanya walaupun anda tidak membalas SMSnya.

~ Menerusi kiriman SMS itulah, dia menyatakan cintanya dalam cara yang berbeza bukan ‘aku CINTA padamu’ tetapi berselindung di sebalik ayat selain kata cinta itu.

~ Jika anda menyambut ulang tahun hari lahir dan anda tidak mengundangnya ke majlis yang diadakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

~ Orang yang mencintai anda akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama, bahkan mungkin kejadian yang anda sendiri sudah melupakannya kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.

~ Orang yang mencintai anda selalu mengingati setiap kata-kata yang anda ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang anda sendiri lupa pernah mengungkapkannya.

~ Orang yang mencintai anda akan belajar menggemari lagu kegemaran, bahkan mungkin meminjam cakera padat milik anda kerana dia ingin tahu apa kegemaran anda.

~ Jika anda kurang sihat kali terakhir bertemu, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan anda.

~ Orang yang mencintai anda akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin bagi anda, sekadar sesuatu yang biasa.

~ Orang yang mencintai anda akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan anda, sehingga anda menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana anda sudah menggegarkan dunianya.

~ Orang yang mencintai anda bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

~ Orang yang mencintai anda kadangkala merindukan anda dan melakukan perkara yang membuat anda pening kepala. Namun, dia cepat meminta maaf jika tindakannya mengganggu diri anda.

~Jika anda memintanya untuk mengajari sesuatu maka dia akan melakukannya dengan sabar walaupun anda mungkin orang yang terbodoh di dunia!

~ Kalau melihat telefon bimbitnya, nama anda akan menghiasi sebahagian besar ruang pesanannya. Dia masih menyimpan SMS anda walaupun ia sudah dikirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun lalu.

~ Jika suatu saat anda merindukannya dan ingin memberinya kesempatan, dia akan sedia menunggu kerana sebenarnya dia tidak pernah mencari orang lain. Tip Kenali Keikhlasan Si Dia

94 Komen:

Tanpa Nama berkata...

saya adalah lelaki yang menunggu sayang dari perempuan yang dah ada teman..namun saya rela..saya bodoh kahaaaa/

Tanpa Nama berkata...

susah nak kata tentang cinta..berkali dipaksa untuk melupakan tapi ia tetap disitu..tetap ade dan tetap subur walaupun dah cuba diracun dgn racun rumpai, racun serangga bahkan disimbah dettol.cinta tetap cinta, cuma mungkin perkara yang terlalu dibenci akan melenyapkan cinta..

Tanpa Nama berkata...

walaupun dah tau dia sudah berpunya, tapi hati ini masih mengharapkan dia.. bodohnya aku.. tapi aku bahagia kerana dpt mencintai dia.. hanya dia yg mampu memiliki hati aku..

emma berkata...

"cinta itu seperti kupu-kupu.Tambah dikejar tambah lari.Namun andai dibiarkan terbang ia akan datang disaat kita tidak mengharapkannya"

Tanpa Nama berkata...

kadang kala cinta itu tidaklah seindah mana..apa yang kita harapkan memang sukar untuk dipastikan..kadang kadang susah untuk kita kenal siapa yang lebih sayang dan kasih pada kita..walaupun perkataan cinta itu senang dilafazkan, tetapi tidak semuanya lahir denganhati yang ikhlas..andailah si dia mengerti cinta ini padanya,mungkikah si dia akan menerimanya(")(")

Tanpa Nama berkata...

so true....wish he read this...

Tanpa Nama berkata...

cinta adalah sesuatu yang mempersonakan,cinta juga melahirkan perasaan ghairah dan mengasyikkan..

Tanpa Nama berkata...

cinta itu buta tapi jangan buta kerana cinta.cinta ini kadang kala boleh menjadi musuh,kadang kala boleh menjadi rakan.cinta yang sebenar-benar cinta adalah cinta yang disulami keikhlasan,kejujuran dan kesetiaan.andai salah satu dikhianati maka musnah lah cinta.cinta tidak mempunyai sebab dan alasan.cinta tidak mempunyai tembok tapi dikukuhkan melalui jiwa.cinta adalah kain putih,yang mencoraknye adalah pencinta yang sejati.

Tanpa Nama berkata...

waahhh...adeke lelaki cmne ag mase zaman ni..

Tanpa Nama berkata...

hehehe...klu adew pn.susha nk cri.xkan jmpe kot..huhu

Tanpa Nama berkata...

heheheh~...
bler bc artikel ni teringat kat si dier...
memg sume 2 dier wt demi ak...
tp x lame mane p0n...
x smpai sethn...
lps 2 x de dah...
artikel ni bt0l2 wat ak wndu kngn lepas...
smpai sekrg p0n still teringat kt dier...
h0pe dier hepy bersm gurl yg skrg ni...
n hidup msti diteruskn...
gambate!...

mrscee berkata...

semua yang di atas adalah berkenaan dengan diri saya.. apepun alhamdulillah akhirnya dia menjadi milik saya.. syukur ke hadrat illahi.. dan kami bakal menamatkan zaman bujang kami oktober 2008 ini... yahuuuuuu

Tanpa Nama berkata...

sy m'cintai ex boy sy yg dah ade awek.dah die telah couple selama 3 tahun.tp sy masih cintakan ex boy sy dah sy sggup tggu die untuk menerima sy dengn sepenuh hati.dan beri sy peluang kedua.sy snggup lakukan ape saje utk die.tp dia x taw nk pilih sy atu awek die.die pn masih cintakan sy. ape yg perlu sy buar?? adekah sy perlu korbankan cinta sy untuk die bahagia?? walaupn sy tpaksa kecewa dan menderita.. tolong la sy..

Tanpa Nama berkata...

bile bace artkl ni.. sy teringt kt ex bf... skrng sye dh ade bf baru.. tp die jarang lakukan spt dlm artkl 2... sye pla yg tekejar2.. bodohnye sye.. cume 1 yg sye tau saat ni.. sye akan terus menanti sehingga sye pasti die bkn jodoh sye... bodohnye sye...

Tanpa Nama berkata...

Sy teringat kt awek2 yg tekel sy dulu dgn cara di atas tp sy menolak dgn eksyennya. Skang ni , Tuhan telah memberi balasannya,, umur nk msk 30 xde awek steady lagi. Skang sy pulak yg terhegeh-hegeh. p/s Hargailah orang yg mencintai dan meminati kita kerana kita pun bukannya sempurna sgt.

Tanpa Nama berkata...

mmmm..artkl ni buat kan sy tingat kat smeones...tp kteorg da pilih jln masing2.wlaupn kteorg da xde pape hbngan sy masih syg kn die n smpai skunk sy stll sgle myb ati sy xt'bkak lg..sy sntiasa doa kn kbhgiaan die dgn psngan idup die..die adalh my 1st lv..

Tanpa Nama berkata...

aku pun..huhu. die dh ade makwe tp ak xleh nk lupakn die. nk trime laki lain pn ak x mampu dh.. camne ni.. ish3

Tanpa Nama berkata...

apa yang mampu saya katakan.. saya masih sedang cuba ingin mencari erti dan bagaimana seseorang itu benar2 menyayangi..tapi apa yang saya harapkan, biarpun dia tidak seperti ciri2 diatas, saya mohon dan berharap agar kasihnya telus, jujur dan ikhlas.. kerana mungkin dia bukan yang pertama, tapi yang pasti insan terakhir yang saya terima dalam hidup ini.. Ya Allah.. lembutkan hatinya agar menyayangiku seikhlas hati dan biarla dia menyayangiku lebih dari aku menyayanginya. Kerana yang aku pasti, cinta aku terhadapnya membuatkan diriku merana..

Tanpa Nama berkata...

aku x tau nk kata apa..sbb aku x cinta dier(jejaka pasan)..mmg x boleh bagi peluang pun kat dier, sbb hati aku lebih sayangi lover aku wpun ku tau lover aku tu milik org..aku dan lover aku sama2 dimiliki namun kami bahagia dgn keadaan sebegini...

Tanpa Nama berkata...

persahabatan boleh berakhir dengan percintaan..
itu yg aku lalui..
kesetiaannya menunggu aku..
menambah rasa yakin bahawa dia adalah tercipta untuk ku!!!
kini ku bahagia bersamanya..
kpd yg masih menunggu si dia.. kuatkanlah semangat..
semoga dia tidak lambat tersedar akan kasih mu kpd si dia..
bye

Tanpa Nama berkata...

jika kita menyintainya,kadang2 kita terpaksa melepaskan nya,bukan sebab benci,amarah,tapi hanya dengan satu sebab,iaitu cinta,kerana kita menyintainya sepenuh hati tanpa berbelah bagi,walau hakikatnya dia tiada di sisi lagi,bukan bodoh jika kita terus menyintai,tapi kerena hati ini telah pun di isi nya,biarkanlah dia pergi,tapi cinta tetap bersemi

sya berkata...

wow...ayt diatas ni benar2 menyentuh hati sy...hampir menitiskan air mater sy.emmm..mungkin disebalik perpisahan kami ,ader hikhmahnya..dan skrg x-bf sy dah nak kawin,tp ader jugak terselit raser cinta sy padanya lg...kini sy ader boy yg minat sy,,tp perasaan cinta xpernah wujud...boleh kah kita teruskan hubungan kalau kita hanya ada perasaan sayang saje?plzzz..help meee

Tanpa Nama berkata...

ayat2 di atas menggambarkan diri saya bagaimana saya terlalu menyintai my ex gf.tapi dia ragu2 untuk memilih.Kini saya sudah bersama pilihan keluarga,Kepada semua wanita, hargailah insan yang benar2 mencintai anda setulus hati, dan jangan kesali dan tangisi dirinya, jika dia berundur dari kehidupanmu.
am luv ira 4 ever

Tanpa Nama berkata...

Rngkain kt diatz pas n oce bgtz,,n 99% udh gw,,tjkn ma pcr gw,,tp knp?,,dy g pdli,,n nggp gw g ikhlz n mlh,,rs ikhlz&sygny dy,,dy tnjkin ke mntnny!,,pdhl mrk da ptus +-2 thn yg lalu..
Cinta emg pny bnyk mkna,,n bwt qt buta...
Kyk gw nie..
He...3....
Cinta emg buta,,tp qt g blh buta donx ma Cinta...!!!

Tanpa Nama berkata...

cinta tu buta...
bah kan pekak...
malah bisu...

Tanpa Nama berkata...

cinta bagi ku hanya sandaran,,heheheh...EDORA

mawarputih berkata...

"jangan pernah lelah mencari cinta.."

Tanpa Nama berkata...

aku cintakan ami ruslan.. huhu..pulangla

Tanpa Nama berkata...

mase ader org layan kite mcm tu kite tak penah hargai.. tak penah sygkan die tak pernah bg peluang pada die. tapi kini hatiku trtawan pada seseorg yg langsung tak suke kan kite... terang2 tahu die layan kite sebab nak main2kan je... sedih nyer.. dah tahu niat die jaat pun hati nie masih mengharap die sayangkan kite satu ari nanti..

Tanpa Nama berkata...

erm...mcm aku...skang ni mmg ada sum1 yg terkejar2kan aku...tp aku tak percaya langsung kat dia...tp kesungguhan dia tu membuatkan aku syg kat dia sampai aku tak boleh nak lepaskan dia...tp...sampai bile...
aku tak tau dia jujur ke tak...tp...aku takut jugak nant kalau aku kehilangan dia...kalau dia betol2 ikhlasla kan....

Tanpa Nama berkata...

Aku ada menaruh prasaan pd some1 nie p aku x brani nk luahkn prasaan aku kt dia.........skang nie dia abg angkt aku sbb hnya i2 yg aku mmpu gtau dia,stiap kali b'temu ngan dia lidah aku kelu utk b'bicara ngan dia........aku sndiri x psti smpai bla aku hrus cmnie,yg psti hnya dia d ati aku & aku arap moga 1 ari nnt dia memahami apa yg t'sirat d ati aku sbb hnya dia satu2nya lelaki yg b'takhta d ati aku n moga hnya dia yg akn menemani aku hgga akhir hayat aku nnt sbb aku x mmpu utk bg cnta ini pd lelaki lain lg........aku msih t'tnya2 adakah dia jodoh aku sbb aku x mmpu lupakn dia..........

Tanpa Nama berkata...

aku cintakn alia md amin ,walaupun ramai cakap dia biasa je,tp mmg aku sgt sygkan die aku tak kisah dia terima aku ke tak yang penting aku senang bila tengok dia happy.........tp aku amt berharap klu aku diberi peluang aku pasti akn tunjukkan keikhlasan aku dan cintaku kepadanya
saat ini aku xpernah terfikir untuk mencari yg lain.............

Tanpa Nama berkata...

da kalu u eppy ngan dia n die eepy ngan u...
just proceed jela...
jgn hirau pe yg org ckp...yg penting u da cinta dia kan...
well gud luck!!!!

Tanpa Nama berkata...

aku amat menyintai dirinya...
aku thu die mempunyai masalah...
die xmahu aku bimbang tentang nye tp aku mengetahui segalanye...
aku akn tlg pe yang boleh aku tlg..
semoga aku dapat hidup bahagia dengan orng yang paling aku sayang untuk selamanye...kaula segalanye...

Tanpa Nama berkata...

umpama lirik lagu dibawah:

Lyrics: How Do I Live

How do I get through one night without you
If I had to live without you
What kind of life would that be
Oh and I, I need you in my arms
Need you to hold
You're my world, my heart, my soul
If you ever leave
Baby, you would take away everything good in my life

Without you there'd be no sun in my sky
There would be no love in my life
There'd be no world left for me
And I, baby I don't know what I would do
I'd be lost if I lost you
If you ever leave
Baby, you would take away everything real in my life
And tell me now

How do I live without you
I want to know
How do I breathe without you
If you ever go
How do I ever, ever survive
How do I, how do I
Oh, how do I live

If you ever leave
Baby, you would take away everything
Need you with me
Baby, 'cause you know that you're everything good in my life
And tell me now

How do I live without you
I want to know
How do I breathe without you
If you ever go
How do I ever, ever survive
How do I, how do I
Oh, how do I live
How do I live
Without you baby

Lagu ni mmg penuh makna tuk aku...sgt2 membawa maksud dan sejarah tersendiri ..
Dia pergi juga akhirnya walau antara kami masing2 mmg sudah jelas tentang perasaan dan hati masing2...

Bagi aku ..pergilah sejauh mana pun ..hati ku tidak akan dapat dimiliki oleh lelaki lain ...

terimakasih krn pernah meletakkan aku dihatimu dan ku mohon jgnlah kau membuangnya terus .. simpanlah walau sedikit pun perasaan syg mu pd ku krn aku mengharapakan jika didunia ini aku tak bisa bersama mu..moga didunia dan alam lain aku diberi ruang tuk bersamamu...semoga CINTA itu tidak menghukum penghidupan ku....

Aku masih disini ...

Tanpa Nama berkata...

hope i found this b4 this misery happened!!

Tanpa Nama berkata...

Sume 2 ada pda aQ..
nnth knape atie aQ nie slalu tringtkn die..
nmun aQ thu hatinya bkn ada pdaku..
dn aQ jga thu hatinya ada pda ex bf die..
aQ akn sntiasa mnunggu shingga pn2 atienye trbka untk trima cita ku yg tulus dn ikhlas nie..

Tanpa Nama berkata...

susah nk meneka....pening mikir.bior ler..takyah di kejor2..dikejor lari

Tanpa Nama berkata...

pening aku baca...

Tanpa Nama berkata...

cinta e2 memang indah mcm tngok mentari pg di ufuk timur,apatah lagi kalau cinta pandang pertama.smuenye syok belaka,tp terpulang pd individu e2 sndri mcm ne nak menilai cinta sejati.sekali kt jtuh x bermkna kt akn jtuh wat slma-lmanye..life must go on okey!!! jgn jdkn pengalaman lalu sbg penghalang tuk kt bena hdup bru. jdkn pnglman e2 sbg 1 pngjran utk kt mulakn hdup bru,wlupn bkn bersma sidia.krna ada lg insn yg lebih mnderita dr kt.mana mungkin cinta prtma dlupakn bgtu sj. tp anda arus sdar cinta k2,k3,k4 or slanjutnye xsmestinya akn berakhir spt yg prtma. buka ati nilai sndri..belajar dr ksilapan bangun dr kegagalan..all the best!!!

Tanpa Nama berkata...

cinta itu hanya 2 perkara...sama ada kita perlu pentgkan diri sndri atau lakukan pengorbanan...aku prnh menyayangi dirinya..trlalu syg shgga trlalu byk dugaan yg aku tempuhi..nmn akhirnya aku pasrah, aku mmlih utk berkrbn demi kbhgian kami..mgkn bkn dia tercipta utk ku..aku redha sglanya krna aku ykn, pasti ada ruang bhgia yg lbh baik untuk ku 1 ari nnti..

Tanpa Nama berkata...

cinta itu senyuman..cinta itu kegmbiraan...berfikir lh dgn hati yg tenang dan jiwa yg positif...pasti kita akan temui insan yg benar2 tlh tercipta untk kita...cinta itu keikhlasan, cinta itu kejujuran, cinta itu ketulusan...cinta membuat kita hidup tenang..untuk dicintai, maka kita prlu mencintai diri kita seadanya...

Tanpa Nama berkata...

watpe nk kejar2 org yg dah pergi n xingat kite lagi...biarkan die ngan dunia die..

baron berkata...

die mnolak ku tnpa alasn kkuh. tpi aku sntasa mnungu. eeeeeee kknp ngan aku ni.

Tanpa Nama berkata...

saya tak tau dia benar2 ikhlas dgn saya atau tidak.. memang gambar saya as a wallpaper kat hp dia.. tapi kat hp dia banyak sangat gambar2 perempuan.. semuanya adik angkat la, kawan biasa la.. hmhh lawa2 pulak tu. nka pulak simpan banyak gmbar mcm tu

Tanpa Nama berkata...

salam..
memang cinta itu buta...
tapi ia juga menyakitkan..

saya megenali dia melalui chating.dia sering menghubungi saya.mulanya saya anggap hanya kawan.saya pernah tanya "awk hendak saya jadi ape untuk awk?" and die jawab teman tapi mesra.pertemuan pertama mula terbitkan rasa sayang.tak tau knp.lepas tu,sehari lepas jumpe die mula nyatakan perasaannya.saya menolak pada mulanya.saya cuba mengenali die.dan saya memang dah jatuh cinta padanya.pertemuan kedua merungkai perasaan kami yang terpendam.selepas pertemuan kedua,saya tergerak hati untuk bertanya soalan yang memang dia tak jangka.dan akhirnya die jujur bhw dia suami orang.menitis airmata saya.tapi sayang saya mengatasi segalanya.kali ke 3 kami bertemu.saya ambil private no nya.dia pun bg.mlm esoknya sy mesej no private.akhirnya segalanya terbongkar.selain dah berkahwin,selama ni semuanya dia tipu,umur,nama n anak.setelah hati sy dia ambil,baru sy tau kenyataannya.die kata syg sgt kat sy.sy jg terlalu syg kan dia.sy sanggup jd isteri ke 2 tapi sy taknak lukakan ht isteri nya.jika dia ditakdirkan untuk sy,dia adalah milik sy.tp jika sebaliknya,sy akan terus myayanginya.sy cuba lupakan dia tapitak boleh.tiap masa,tiap saat selalu teringatkan nya...tapi adakah dia untuk saya???

Tanpa Nama berkata...

AKU SDG BLAJA MENERIMANYA..

KESABARAN SI DIA TERBALAS..
KESETIAAN SI DIA BERBALOI..
PENANTIAN SI DIA SELAMA 8 THN BERAKHIR..

BLAJA MENCINTAI SI DIA YANG MENCINTAI AKU..
PALING TERASA BILA BERJUMPA DENGAN EMAK SAUDARANYA..
MAK CIK DIA CKP AKU ADALAH WANITA YANG ARWAH AYAH SI DIA PERNAH BAGITAU BERKENAN SGT..SEDIHNYA..RASA MENIKAM KALBU..NAK MENGALIR AIRMATA SETIAP KALI MENGENANGKANNYA..

Tanpa Nama berkata...

huhu adeeeeee..cam mental je..takotttttttt..call, sms setiap hari...walau x reply tp tetap gak wat..mentallll

Tanpa Nama berkata...

mencintai tak bermakna memiliki..
mencintai bagiku dengan melihat dia bahagia walaupun dia bukan milik ku.

mencintai seseorg bukan kerana kita kasihan dgn apa yg dia lakukan.
kerana cinta tidak boleh di paksa
sudah menjadi lumrah alam jika ini berlaku.
kita hanya mampu doakan yang terbaik utk dirinya dan diri sendiri.

Tanpa Nama berkata...

ni la cinta...
ada sorg lelaki buta,sume org bencikannyer kecuali kekasihnyer..lelaki itu selalu b'kater,sy akn mengahwini awk kalo sy blh melihat.1 hari,ader org dermakan mata kpd lelaki tersebut..bler lelaki itu boleh melihat,dia merasa amat terkejut krn kekasihnya jg buta.kekasihnya b'tanya,sudikah awk mengahwini sy?lelaki itu menolak..kekasihnya senyum dan pergi sambil berkata TLG JG MATA SY BAIK2...
kpd yg phm apa itu cinta,hargailah cinta di depan mATA...

Tanpa Nama berkata...

benar, mencintai tak bermakna memiliki....
aku cintakan seseorang, tapi x pnh bg tau dia...
skrg aku x tau dia ada kt mana sbb dh 6 thn tak jumpa...
tapi sampai skrg aku rindukan dia,
sentiasa angan2 boleh jumpa dia.
mengalir air mata setiap kali rindu sangat....
dia lah cinta pertama aku.....

susah nak lupakan...
aku terima seseorang untuk lupakan dia
namun aku gagal
aku sayangkan pkwe ni tp x pnh cintsksn dia
punya punya cuba pun tak boleh
pastu aku mintak biarla kami kawan biasa jer...
aku taknak bg dia harapan kosong lg

skrg aku terima cinta seseorang yang lain plak...
aku sayang jugak kt dia ni...
dia baik n matang...
aku harap aku boleh lupakan cinta pertama aku tu
dan terima yg baru ni..
tapi masalah aku dari dulu sampai sekarang,
sebanyak mana org kata dia cintakan aku...
aku susah nak caya cinta lelaki...

BETULKE LELAKI BOLEH SETIA PADA CINTA??

ada sesiapa yang boleh bagi tau aku tak betapa cintanya lelaki pada seorang wanita??

Tanpa Nama berkata...

sabar separuh dr iman...
cinta dunia hanyer sementara...
cintai tuhan yang berkuasa adalah yg kekal abadi

Tanpa Nama berkata...

cinta..cinta..cinta..memang mengasyikkan.kerana mencintaimu ku jd begini ery..

Tanpa Nama berkata...

aku knl awek aku kt ym..mula2 just friend..bertkr jd lover..kami dh membina impian utk bersama.tp syg,dia dijodokn dgn pilihan klganya.aku pasrah dan terharu dgn kata2 akhir dr nya "diri qiss berjaya dimiliki org lain,tp cinta qiss tetap milik insan bernama mohd taufik" aku sedih woo....

Tanpa Nama berkata...

artikel kat atas cam menggambarkan diri aku sendiri..tapi aku bersyukur sebab akhirnya aku berjaya memiliki hatinya..sesungguhnya aku hanya menyayangi dirinya seseorang..sebaik sahaja mengenalinya,dia telah berjaya mengubah perangaiku yang playgirl ni..apa pun,doakan aku bahgia dengan si dia.. I LOVE YOU SAYANG..!!

Tanpa Nama berkata...

love make me sick n crazy!!!!

Tanpa Nama berkata...

aku terlalu cinta dia, walau semua kawan-kawan aku cakap lupakan dia sebab dia tak pernah membalas cinta aku, tapi aku sayang sangat dia...dia yang kucinta sampai bila-bila...even ada lelaki2 yang muncul dalam hidup aku, tapi aku rasa susah nak bukak pintu hati ni untuk mereka...walaupun aku terlalu nak dicintai dan menyintai...tapi hati aku dah dimiliki mr. s...sampai bila-bila...cuma Allah yang tahu bagaimana dalam perasaan aku...

miss setia berkata...

aku menanti..
seseorg yg tak pasti..
blum tntu mengerti..
apa yg ku rsa kini..
ku harap penantian ku ini..
mnjadi realiti..

Tanpa Nama berkata...

erm...bace artikel nih tingat kat "kwn" sy..wendu laks kat die..tp sejak akhir2 nih die xpenah kasik respon kat sy...hem....cam terhegeh2 lak sy ni....tp pape pon sy tetap syg die....andai satu hari nnti die brani btau yg die syg sy...sy akan terima...wlupon sejak beberape mgu nih sy suffer ngan tindakan die yg xlyn sms sy cxam dulu2....

Tanpa Nama berkata...

ak pule,,,dia tggu ak nk masuk 2 thun da.. dia baik,tp hati xtrbuke nk trime dia..sian gak kt dia,tp xkn ak nk pakse diri ak ske kt dia..uhu

Tanpa Nama berkata...

aku xtaw dia nie iklas x ngan aku...mase mula2 knl 2,bkn main lg call ngn msg xbrhnti...skrg dh couple semiggu sekali jer cntct..kdg2 xcntct lngsng..setelah lama menyepi tiba2 cntct ajak kawin...lps 2 snyp balik..aku xreti la laki canni...blh korang gmbrkn org laki cnni?

Tanpa Nama berkata...

My teori: Selalunyer cinta wujud lepas kenal n suka org tu...bila semua ok it continue as cinta...bila kahwin..tahun pertama defination still cinta....tapi bila masuk tahun seterusnyer ia jadi sayang.....sayang n understanding yg mengekalkan satu perkahwinan......

Tanpa Nama berkata...

ak tringat kat ex ak..smoge die jumpe org yg lbih mghargai die

Tanpa Nama berkata...

ada owg wat kat aq camnie....tp cian gak kat dye sbb aq xlyn walaupon aq pon ske kat dye....adoi la....nape erk ngan aq nie??

Tanpa Nama berkata...

Buduh btul kw tu..

Tanpa Nama berkata...

Aku tak tahu ngape aku cinta kn dia...
tapi di hatiku & fikiran selalu melayang memikirkannya...
Dia tak sama dengan wanita yang aku kenali...
Walaupun sdh hampir 3x aku meluahkan perasaan ku kepadanya tapi dia masih tak mengerti akan cinta & keikhlasanku..
Aku hanya mampu memendam cinta ku padanya..
Doa ku tidak pernah putus agar pintu hatinya terbuka untukku..
Aku ingin & suka melihat dia bahagia...
Walaupun kadang2 aku terseksa kerana cintanya masih lum ada untuk ku..
Aku tetap bersabar & tidak berputus asa..
Aku yakin jika benar dia jodoh ku Tuhan pasti memakbulkan doA KU..
Aku Sayang sangat dirinya..
Z.... walaupun seribu wanita yang aku kenali di hati ku cuma kau yang betakhta.. I LOVE U!

Tanpa Nama berkata...

Apa salahku hingga kau menjauhi aku? Apa silapku hingga kau bersikap dingin dgn ku? Teru teranglah wahai kasih.. Aku tetap menyintai mu biarpun aku terpaksa hidup berendam air mata mngenangkan sikapmu trhadapku.. Aku akan sentiasa mnyayangimu walau kau semakin mnjauh..

Tanpa Nama berkata...

i mish him so much when i read dis article....

i will love him f0rever n eva....

so sad....

now we have been clash....

but i still will love him 2646 4 6472

bingung... berkata...

sy ada seorang yg amat meyayangi sy...dia sggup mnunggu sy..wlaupun dia tau sy mempunyai pkwe..dia sggup wt pe2 untuk sy...sy mungkin tak dpt menerima dia coz sy tau mak sy mgkn tak akn terima dia..sy bingung kdg2..dia sggup tak terima sape2 selain sy...

eda berkata...

cukup la sekadar mencintai die seperti ini..
sbb die dah berpunye..sob2

maap la ek tesuke pakwe ko.. dah tesuke nk wat cmne lg...arap die hepy la gan ko...ak pulangkan...

tp ak stil nk syg kt die ='(

maap...

Tanpa Nama berkata...

keliru keikhlasan someone...

Tanpa Nama berkata...

sy sgt syg pd dia..xpenah rs perasaan mcm ni selama ini..sy hny perlu bersabar utk mendapatkan hatinye kembali walaupun hati nya masih ada pd bekas kekasihnya..harap suatu hari nnt dia dpt fikir apa yang telah sy buat utk dia..ini kerana sys sgt menyayanginye..sy th perasaan syg itu akan wujud suatu hari nnt..

Tanpa Nama berkata...

rosez gurl....
pada saya,cinta ni dari mata turun ke hati..menyayanginya ibarat kita menyayangi diri kita sendiri tapi ada batasnya,jangan mengikut hawa nafsu,buruk padahnya....

Tanpa Nama berkata...

aku sangat cinta seseorang..tp kenapa gerak tubuhku tak diperasan langsung.

syiera berkata...

yeke cam2?????ad seseorang ni asyik nk pakse2 ak je nk couple,smpai ak ad maigrane tawu!!!mnyushkn je...

Tanpa Nama berkata...

mase nk mengurat..tiap hari inbox penuh..call selalu..bile dh dapat..nk reply sms punyer la payah..call? sampai suare aweks sdri x cam..hurmm..
camne pon..syukur pada Tuhan kerana berikan seseorang yang memahami dan sentiasa menyokong diri ini..
aku hargai segala keikhlasan mu, kesetiaanmu serta kejujuranmu..
terima kasih kerana masih setia menunggu..
2 tahun telah kita lalui..another 2 years to go then we will put the end of tis crazy relationship wif aqad..insyAllah..
LOVE U CD HASNAIDI..

Tanpa Nama berkata...

cinta tu bagi ue biasa aj...vie ue ga tow jg deh apa yng dinamakn cnta tu,,krna ue ga bgtu ngaruh tu ma yg nama nya cnta ,udh ach cnta tu hanya mmbuat kta lpa sesuatu ,,,,.cinta ??????begoooooooooooooooooooooooooooooooo

Tanpa Nama berkata...

aku trime ngn ap yg da tjdi...trime kseh ngn ksakitan yg kau da lakukan pd aku...puaskanlah ati kau...trime kseh...lpekn n jgn kau pnah ingtkn aku!

Anonymous berkata...

aku trime ngn ap yg da tjdi...trime kseh ngn ksakitan yg kau da lakukan pd aku...puaskanlah ati kau...trime kseh...lpekn n jgn kau pnah ingtkn aku!

Tanpa Nama berkata...

sya baru kat sini

Tanpa Nama berkata...

sya ada sorang kwn , teman tp mesra....
masalahnya sekrang sy ada perasaan pd dia lebih dr seorang teman
tp dia sentiasa teringatkan ex gf dia sehingga tutup hati dia untuk insan lain
sy btol2 mengharapkan diamenjadi kekasih sya
tp sya hampir putus asa

Tanpa Nama berkata...

saya dgn kka c ,sy sgt lama brcinta.. tp keluargasya sgt mnhalang kami.,,sbb dia miskin dn lain bangsa,, blhka sya kahwin dgn dia,,, tlgla doakan utk sya,, amin amin raabbal Alamin,, dn sy pn akn doakan utk smu pecinta,,

S.A berkata...

saya ada cinta seorang perempuan yang selama ini saya cintai, chemistry benar benar terbangun serasi banyak hal yg telah terlalui, namun apa mau dikata dia sudah menikah dengan pria pilihan ortunya yg sama sekali tak dikehendakinya. kini kami masing-masing bagai melakoni sebuah peran yang sungguh menyakitkan. susah mempercayai kenyataan seperti ini. di sisa-sisa hati yang rejam ini saya bulatkan tekat kan selalu menunggunya di tepi pantai ini dimana kami pernah bersama duduk berdua memandangi luasnya lautan..apapun keadaannya nanti karna saya sungguh mencintainya..INSYA'ALLAH kan ada jalan.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kita hanya asyik fokus isu keikhlasan bercinta sesama manusia, sedangkan cinta yang hakiki, hanyalah cinta yang ikhlas kepada Allah s.w.t?
Sekiranya kita IKHLAS mencintai-Nya, bukankah balasannya dikurniakan insan yang benar-benar ikhlas mencintai diri ini, walaupun seburuk mana kita di mata manusia.

Sekadar berkongi pengalaman hidup.

Terima kasih..

Tanpa Nama berkata...

saye dah de pakwe.. tpi bila ex saye muncul balek cari saye.. n jumpe dia 25DEC2012 .. saye akan igt tarikh tuh pai bilabila.. tuh hari yg bhgia bgi saye.. yela.. dah dua tahun kitaorg berpisah.. skrg muncul blek si dia.. sesungguhnya.. aku lihat dye.. hatiku lemahh :'( aku dah de pakwe.. tpi bila aku terigtkan dye.. aku lupa siapa aku .. aku lupa aku milik siapa.. aku cuma igt kau jee ,AWIE !! aku cuma igt kau sorang jee ,awie .. tlg faam hatiku ini.. aku nk trima kau blek tpi aku ta bole.. :( ko dah bole cari perempuan laen.. tpi jujur.. aku sdih sgt sgt.. tpi apakan daya.. :( aku msih sygkan kau.. andai aku dan pakwe aku tiada jodoh.. aku akan tetap tnggu ko pai bilabila.. kau tetap yg utama dlm hati aku neh pai bilabila.. arap ko bole tunggu aku .. sesungguhnyaa.. aku sgup seksakan dirik aku tak mkn pape 4hari ,mgkin taktahu pai bila.. :( aku senang n epy bila ko ckp dgn aku , cntact aku .. sebab bila ko mcj aku , aku akan bls mcj ko.. bila pakwe mcj aku , aku taknak bls sebab aku hnye pikirkan ko sorang jee ,AWIE !!!! :(

Tanpa Nama berkata...

saye ade de suke kat sorang bdk pompuan nie...tp sejak saye dpt tahu yg dy dah ade pakwe.saye pon terima je la...sdey ade la ckit2.sob3.tp xpe...just saye set in mind,xde jodoh.hu3.so saye pon xjd confess la...hu3..kami just kawan je.n tbe2..saye dpt tahu yg dy dah clash dgn pakwe...pakwe dy minta putus.siyes geram gile bile dpt je tahu...saye geram sebab dy nie baek orgnye so saye xnak la dy sdey2...mmng susah kalao nak jumpe pompuan yg mcm nie.siyes..hu3.dy dah lame putus..dlm 5 bulan mcm tu la.tp saye baru je dpt tahu mlm tu.saye terus gtaw dy yg saye nak jumpe dy mlm tu.saye beranikn diri saye bgtaw dy yg saye dah lame saye suke kat dy lbh kurang 1 tahun setgah bln la jugak saye pendam.he3.dy pon terkejut n x sangke yg saye suke dy...yela...kami just kawan je kan.hu3.selama 1 bulan mcm tu saye msg dy lepas tu....dy pon dah mula suke kat saye...heee.saye pon not bad la klao nak wat jadi suami.ha3.perasaan abes.saya anak no 2..so paham2 la...hope sgt dy akan syg saye seperti mne saye syg dy skunk nie.saye siyes nak kawen dgn dy.heee.nak tungu respond dy je....or dy ade bg hint2 tu pon dah kira ok le tu.tngu ape g...teros g jmpe family dy la...heeee.wish me luck^^

Tanpa Nama berkata...

sya xdpt lupa kan dya..wlupn sy tahu dya dah ada pasangn hdp dya..sy cuba untk lupa kan dya tp mc lg xmampu melupakan dya..dan skrng sy ada pasangn hdp..pun mc jg xbly lupa kan dya..selalu jer teringat kan dya..sbb dya sgat baik dan ikhlas,sukar untk sy lupa kan kenangn km bersama..btw..semoga dya bahagia dgn org tersyg..amin..jau d pandangan mata dekat d hati..sy harap suatu hari nanti d temu kan jodoh bersama dya..bila dya btl2 perlukan sy,cpt atau lmbt..i alwyas rember u and wait..untk dya sy sgup buat ape jer untk dye.

Tanpa Nama berkata...

aq syg kau , aq pernah menangis psl kau , dan aq harap dpt melamar kau suatu hari nnti :)

Tanpa Nama berkata...

cnta jni mmang tak pernah dihargai,,,bila org 2 setia gan kita kita buat mcm tak tahu,,biasalh cinta mereka mpmainkan cinta org,,,,,,,,jngan ssekali mpemainkn cinta akhirnya myesal,,,tak guna myesal jika hati kita sendiri dipermainkan olh lelaki,,,,,,,,;]

Tanpa Nama berkata...

ada kala sya ingin setia,,tp,,orang 2 tak prnh pun setia kat sye,,,,,,,,bosannya klau hari2 cinta dipermainkan,,,,

aishah berkata...

klau boleh jnganlh kau org mykiti cinta orang....

Tanpa Nama berkata...

klau rasa briwg blh mcz kat sye,,0194841778

Tanpa Nama berkata...

Pkwe sy mcm org yg dimksudkn di ats..sy sndiri pown nangis bila bca artikel niey..

Tanpa Nama berkata...

Sya mencintai seorang perempuan, bile jumpa si dia, hati akan brasa gugup, nervous dan jantung akan berdegup kencang.. Namun, dia mencintai lelaki lain... :'(.. Sedihh sangat apabila ketahui.. Merinduinya..

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.