Madah Cinta Sayang

Share on Tumblr Mencintai seseorang tidak semestinya kita memiliki dirinya. Oleh itu sayangilah diri kita dari disakiti oleh cinta kerana cinta tak semesti dapat membahagiakan kita.

Persahabatan lebih bermakna dari percintaan yang mengecewakan.

Insan yang lemah akan membiarkan cinta menguasai dirinya sehingga merana, insan yang bijak akan menguasai cinta hingga gagal membuatnya kecewa.

Cinta itu ibarat nyamuk yang menggigit, dibiar sakit digaru sedap.

Sebelum mencintai seseorang, cintailah diri sendiri terlebih dahulu. Kerana orang yang tidak menyayangi dirinya amat sukar untuk membahagiakan orang lain.

Jangan permainkan perasaan orang dengan cinta yang mengecewakan jika tidak suka perasaan kita pula dipermainkan orang lain.

Kejarlah cita-cita sebelum cinta, apabila tercapainya cita-cita, maka dengan sendirinya cinta itu akan hadir.

Janganlah engkau menangis kerana gagal bercinta kerana lambat-laun manusia pasti akan meninggalkan segala apa yang dicintai.

Cinta itu cahaya yang menyirami kehidupan. Hidup menjadi suram jika orang yang kita cintai tidak turut sama menikmatinya.

Cinta itu adalah api, namun kita tidak akan pernah tahu sama ada api itu akan menghangatkan atau menghanguskan kita.

Segulung ijazah adalah lebih bermakna dari surat cinta. Madah Cinta Sayang

135 Komen:

Tanpa Nama berkata...

cinta tak kenal siapa, hadir tanpa dipaksa, biar berkecai badan, melepaskan mu...aku rela berputih tulang. Cinta boleh menghidupkan sekeping nyawa...boleh menghentikan sebuah peperangan... ~ cinta adalah segala-galanya, tanpa cinta hidup tdk akan bahagia.
Bercinta & mencintailah selayak-layaknya.

Tanpa Nama berkata...

cinta tak semesti nya bahagia........org yg thu erti cinta sahaja yg paham maksud cinta......dan org yg hine saja yg akan mehancurkan cinta sejati yg diberi oleh seseorg itu

Tanpa Nama berkata...

kehidupan sememagnya indah jika org yang kita suka dan sayang menegur kita..
tapi sedih untuk mengenangkan jika org yang kita sayang tidak pernah memperdulikan kita..


hatiku bertanya..
knpa aku sanagt takut untuk menegur dirimu,
bilakan masa yang sesuai bg ku untuk berbicara denganmu..mengapa aku tak ter daya untuk bercakap dgnmu...mengapa!!!!
sdgkan kita hanya kawan..mungkin aku ada menyimpan satu perasaan yang x pernah aku rasakan selama ini...

dr. love cheras berkata...

cinta dibelakang cita2.
junjung cita bimbit lah cinta
dan rangkul untuk tidak di lepas kan

dr.love cheras berkata...

cita2 ku untuk memberikan cinta ku pada nya.
cita2 ku untuk mendapat kan cinta nya.
cita2 ku tak mau cinta ku pudar patah ditengah jalan.
UNTUK MENCINTAI JUGA ADALAH DORONGAN DARI CITA2

Tanpa Nama berkata...

HIDUP TIDAK AKAN CERIA TANPA SENYUMAN DAN GELAK TAWA, MANA KALA DUNIA TIDAK AKAN BERSERI TANPA CINTA DAN KASIH SAYANG

Tanpa Nama berkata...

KALAU SUDAH PUTUS CINTA=
Perasaan Tak tenteram Jiwa Melara,
Fikiran melayang akibat sensara,
semuakerja dibuat serba tak kena,
Hidup seakan mati dibuatnya,

ini akibat kalau sudah putus cinta

saya inginkan pendapat kawan semua untuk membantu saya... email saya md_izuwan@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

cinta sememang nya indah namun cinta tak semestinta beratu
percaya pada takdir

Tanpa Nama berkata...

berkenalan denganmu satu kenangan,
bersenda denganmu payah ku lupakan,
merinduimu satu keindahan,
memilikimu hanyalah impian.........

Tanpa Nama berkata...

setiap kali kita menemukan cinta, seringkali dia bukanlah orangnya. setiap kali kucuba untuk mencinta, hatinya telah di isikan dengan cinta. mengapa kita seringkali terlewat untuk memiliki cinta yang kita rasakan tepat untuk kita.

Tanpa Nama berkata...

CINTA...

CINTA SANGAT INDAH BILA KITA TAHU MENGHARGAINYA TETAPI SANGAT SAKIT BILA KITA MENSIA-SIAKANNYA..

gu berkata...

cinta lg...pe itu cinta?

cinta berkata...

cinta adalah pemusnah pada diri kita

Tanpa Nama berkata...

kdg2... kita rela disakiti...dibenci dan dihina kerana cinta...

Tanpa Nama berkata...

demi cinta kita rela berkorbn ape sja jiwa dan raga..tp jgn slp korban pla ok,

Tanpa Nama berkata...

rindu adalah suatu derita yang amat bahagia kerana kerinduan itu sebahagian dari NAFAS CINTA

Tanpa Nama berkata...

cinta,cinta dan cinta.....xkn kan penah sepi dlm hidup kia...

Tanpa Nama berkata...

di setiap sudut hati manusia akan lahirnya satu perasaan yg tidak dapat dielak...
degupan jantung akan menjadi semakin kencang daripada hari2 biasa yg dilaluinya..
cinta itu hadir tanpa diduga...setiap saat,setiap detik menjadi amat bermakna..
kehadirannya dinanti dan kepergiannya ditangisi...

Tanpa Nama berkata...

MAkin di kenang makin sengsara ati yg terluka..
makin mengejar kebahagiaan,tp tersungkur di tgh jalan..
begitulah hidup oang yg blom menemui cintanye...
=(

Tanpa Nama berkata...

“ ramai orang pandai mengucapkan cinta dan menghayati cinta, tapi tidak ada sesiapa yang pandai menilai cinta kerana cinta bukannya objek yang boleh di lihat dengan mata kasar, sebaliknya cinta hanya boleh ditilik dengan hati dan perasaan.”

nash_naruto92 berkata...

cinta i2 umpama mutiara,tnpa cinta hidup ibart lyg2...aq trgamam sndrian myksikn khbtan cinta sjati..tp......aq xmmpu mndptkannye........

Tanpa Nama berkata...

cinta terhalang....memang sakit!!!! tp aku tetap setia padamu...

Tanpa Nama berkata...

Buatmu yang ku kasihi... Bukan aku tak cinta, tetapi keadaan memaksa kita terima kenyataan bahawa kau kehilanganku.. Aku telah buat keputusan untuk memilih dia, kerana aku cuba untuk melupakan kenangan kita..

Tanpa Nama berkata...

Buat dirimu yg ku rindui...hati ini terlalu mengharapkan dirimu kembali kpd ku..

kecewa cinta@prk berkata...

Mengapa sakit bila ditinggalkan?begitu payah untukku melupakan dirimu..terlalu kecewa diri ini..

Tanpa Nama berkata...

CINTA ITU AMAT MENYAKITKAN TIKA DILAMBUNG OMBAK DERITA...CINTA ITU AMAT MEMBAHAGIAKAN TIKA DIHEMBUS ANGIN ASMARA..

Tanpa Nama berkata...

Mengapa aku terus menyintai dia sedangkan ku tahu sikapnya yg sering membuatku mengalirkan air mata..jarang sekali aku mndapat kasih sayang darinya...ku tahu dia amat menyintaiku tetapi caranya amat berbeza dari insan lain..tlg la aku...

Tanpa Nama berkata...

INI LAH YANG DINAMAKAN CINTA......INILAH DUNIA,CINTA PADA MANUSIA MENAGIH HARAPAN ,LEBIH BAIK CINTA PADA DIA YANG ESA YANG TAK PERNAH MENYAKITI KITA,APA PUN KITA TAK BOLEH LARI DARI CINTA KERANA IA LUMRAH HIDUP.MACAM KITA TAK MINUM AIRLAH,KALAU LAMA TAK MINUM NYAWA BOLEH TERCABUT.

rindu berpanjangan berkata...

dr sudut hati yang terluka dengan niat suci yg membara, ku curahkan semua harapan ku yg ada kerana ku terlalu menyinta. ku menitip tiap keindahan ku lepaskan apa yang ku genggam tiada ku inginkan keraguan mu kian berpanjangan tanpa persoalan. keteguhan cinta ku pada mu membuat ku tak merasamu jemu, seringkali pertanyaan yang cuba aku timbulkan pada mu hanya kebosanan, bagaikan ada kesamaran didalam sinar pengharapan.
puas sudah mencari silap ku, puas sudah meneka hati mu, tiada ku temui jawapan mu yang pasti memberi ketenangan diri...

Tanpa Nama berkata...

akula perosak CINTA...aku sedih knp aku mpunyai perasaan mcm nie,,,ape harus aku buat.....terlalu mudah utk aku berdusta pd CINTA............

Tanpa Nama berkata...

knp nak salahkan cnt sdgkn kt y' dgn rela m'jd hamba cnt itu, jd slhkn dr sndr jk kt x mmp kcp bhgia dgn btmnkn cnt d hati

Tanpa Nama berkata...

salahkah aku kerana menyintaimu...cintaku luhur dan ikhlas sayangnya kau x pernah menghargai perasaan ini..sebaliknya apa yang sering aku perolehi adalah linangan airmata...puas sudah ku cuba untuk melupakan mu tp aku tahu cinta ku terhadapmu xkan ada penggantinya...100 kali kau membenciku 1000 kali ku akan menyintai mu...dan ku tahu diri ini ttp akan menyintai n menyayangimu sampai bila2.

Tanpa Nama berkata...

hati tak blh paksa utk mncintai sseorg tnpa ada perasaan syg,minat dn suka.cinta perlukan ketulusan,kjujuran dn ketulusan.cinta tdk blh dpksa..

Tanpa Nama berkata...

tak perlu kejar cinta,krn cinta dtg sendiri.klu cnta dkejar,ia akn myakitkan hati sendiri.:-)

Tanpa Nama berkata...

aku amat menyayangi dirimu..
tiada insan lain yang bertahte di hati ku ni..
hanya engkau yang bertahta di hatiku..
jika aku diberi peluang untuk hidup bersama mu..
akan ku buktikan keagungan cinta ku padamu...

Tanpa Nama berkata...

Cinta itu aneh. Sukar untuk ditafsirkan. Datangnya bukan dari paksaan,
perginya pula tanpa kerelaan. Cinta itu penuh mesra dengan kasih
sayang. Ianya perlu dibelai dengan kelembutan bagi menyerikan lagi
keindahannya. Kekasaran boleh mencipta sebuah perpisahan.

Manusia
kadang kala lupa, cinta adalah syarat berlangsungnya kehidupan
perkahwinan. Malah, tanpa cinta, perkahwinan itu akan mati, ibarat
rumah kosong tanpa penghuni.

Mungkin benar tatkala kita
kehilangan barulah kita menyedari. Mungkin benar saat kita terluka
barulah kita mengerti. Mungkin benar bila kita rasakan rindu yang
sangat dalam barulah kita tahu seberapa besar makna dan erti seseorang
bagi kita.

Cinta…Jika anda memilikinya, anda tidak memerlukan
sesuatu pun yang lain. Dan jika anda tidak memilikinya,apa pun yang
lain yang anda miliki tidak banyak bererti.

Jika kita kehilangan
cinta, pasti ada alasan di sebaliknya. Alasan yang kadang-kadang sukar
untuk dimengertikan. Namun percayalah bahawa ketika Dia mengambil
sesuatu, telah Dia mempersiapkan sesuatu yang lebih baik untuk
diberikan.

Cinta antara dua jiwa telah dikatakan boleh
membakarkan semangat seseorang itu untuk memeliharakan akhlak yang
mulia, memperbaiki pergaulan antara manusia dan menjaga adab dan
keperibadiaan. Selain daripada itu, ia juga dipercayai dapat
menghilangkan kekhuatiran dan ketakutan dalam hati, menjernihkan akal
dan menyucikan jiwa kita. Tetapi, cinta juga merupakan ujian, godaan
dan cubaan kepada manusia kerana ia merupakan pertarungan dan
pertimbangan di antara akal dan rasa.

Andai kata cinta itu
sebuah pengorbanan,mengapa pengorbanan itu bukan noktah sebuah cinta?
Andai kata derita itu harga sebuah cinta,mengapa cinta itu semakin
sukar utk dimiliki? Cinta umpama kota kristal, indah di penglihatan ,
derita di perasaan….

Cinta tidak berupa tatapan satu sama lain, tetapi memandang ke luar bersama ke arah yang sama.

Tanpa Nama berkata...

Memang mudah untuk mendapatkan cinta daripada seseorang... Namun bukan mudah untuk mendapatkan cinta daripada yang ESA....

Tanpa Nama berkata...

mmg tp... saya sering disakiti kerana cinta...
Saya sering berdoa agar arwah kekasih lame saya masih hidup... mmg indah...sbb ta disakiti...tp... kekasih baru saye nie... mcm ta cinta sy...trutama di dpn kekwn kami...die seolah2 ta mengaku dan malu mengenalkan sy kpd kekwn die... lg2..di hdpan cikgu2 kami... sy la yg memberitahu kpd cikgu2 saya dan teman2 saya bahwa..die adelah kekasih sy... besides..kami dulu same sekolah...so..bile diorg dpt tahu..sume terkejut... kalo nk tahu..budak kelas die anti terhadap saya sbb saya pengawas yg teramat garang...huhuhu...itu mungkin salah satu sbb die cam ta mo kenalkan ssy kt kekwn die... hurm... die ta de la hensem mane pun..biase je..bak kwn baek sy ckp..oit, awat anq pilih dio...anq tado taste ke?,,,hurm... sy ta kesah la ape org nk ckp...tp..sy tahu...sy mencintai die skrg...bukan sy ta cinta arwah sy..sy mmg cinta akan 1st love sy...he s the best..tp..kami ta de jodoh...die pesan kpd sy..die nk lihat sy bahagia... ape2pun, sy rahsia kpd bf sy ttg arwah...yg tahu ttg nie..hanya kwn baik dan keluarga saya...
Baru2 nie..teman baik sy dr Germany ada mengatakan die sbenarnye jatuh cinta pada sy..tp..sy bg tahu..sy ade bf..sy ta pernah crite ape2 masalah sy pd org ttg bf sy nie...tp.. ye la..kalo pikir..nk je sy minta clash ng bf sy ni..tp..buat pengetahuan kalian..saya yg meluahkan hasrat hati sy pada bf saya... die trima...mmg happy..tp rupenye...die trima sekadar sbb saya dpt melanjutkan pelajaran ke luar negara...tu je...hurmm..tape la.. saya tekad nk dptkan cinta die jugak... kalo nk tahu..die slalu ckp kt saya..hp die tertinggal...cube bygkan.. sy sanggup korbankan duit mkn sy semata2 utk membuat panggilan dr luar negara ke mesia...tp..bile sy pulang ke mesia..bile time dating tu.. boleh lak die maen sms dpn sy...betapa kecainye hati sy... saya ta tahu mcm mane sy ly sabar..dan tabah..saya tekad ta mau menangeh..tp..lepas dating je..dlm train nk pulang...berdoyong2 air mata saya kuar..ish2x!! sudah hampir 4 tahun cinta kami... saya ttp nk dptkan cinta die..tp..bile saye bgtau kat die..kalo die ade gurl lain dan die mencintai gurl tu..sy lepaskan..buat ape truskan kalo awak ta cintai saya...die ckp..die cintai sy..hurm..sy ta pham ng sikap die...lg2.bru2 ni saya bru je bercuti di suatu negara di eropah..mestilah kite nk kongsi percutian kite ng teman2 kat bf kite...dan bf kite mestilah nk kongsi dan lihat pic2 percutian kite..tp..tahu ta ape die ckp..."terpulang la..syg nk kongsi ke ta..sbb itu kan hak syg..."hurm....ape berkaitan hak nie? hak ape? gambar je..bukan gambar lucah ke ape ke..cume itu adelah gambar pemandangan tempat2 yg bukan sume org dpt pergi... betol ta?..at last..sy frust...sy cume kongsi ng teman baik sy... ce bygkan lg ape perasaan sy... bile sy pulang mesia... die buat ta tahu je..msg pun ta... senyap je... sy hantar email..g tahu..sy balik..sy hantar msg.. yg paling truk..org kalo raye..mesti la nk ucp selamat hari raye..minta maaf...dulu, mse berkwn..tahu lak ..buat mcm tu...lepas da jd kekasih..lepas seminggu bru ucap camat hari raya... nacib raye sebulan..so, trima dan sabar je...hari ulang tahun kami pun..die buat ta tahu je..so, sy senyap je..happy birthday sy pun die lupe...sy bg tahu die..bru die ckp ..oh ye ke?..hurmm... kalo nk tahu..sy slalu luah kat ayah dan ibu sy... ayah sy ckp..bersabar je..tgk sejauh mane.. along jgn minta clash..mama ckp..kalo la mama, da lame mama tinggalkan...camne along ly sabar camni...btw, itu hak along..mama hanya memberi bimbingan.. kalo along tekad..tekad bebetol..tp jgn mengharap... yg penting doa..usaha...ade jodoh..ade..xde buat mcm mane..yg penting along da usaha...mama papa berharap..along cemerlang dlm pelajaran..sbb pelajaran la yg boleh bwk diri along ke mane saje yg along nk...mama nasihatkan along..cinta itu bukan suatu bentuk pelaburan..nt sakit..seksa..jgn aniaya diri sendiri..kite perempuan..jgn sesekali samekan cinta arwah kpd along dan cinta sekarg...setiap org berbeza2... ..itu la nasihat ibu dan ayah ku kpd ku...
ape2pun..saya berusaha menjaga perhubungan kami sekian hampir 4 tahun... ape2pun..jauh sudut hatiku..saya masih rindu kan arwah... family sy kenal arwah..dan telah mjd bestfren ayah sy..kemane ayah sy pergi..die temankan ayah sy... kan sy blajar ke luar negara..sering dtg ke umah sy..teman ibu dan ayah sy..bantu ibu sy masak...jaga adik cacat sy..sy ade seorg adik cacat(boy) dan adik cacat sy amt syg die..sampai skrg..bile sy pulang mesia..pasti ckp kt saya..."bg as, ne?"..sy peluk erat adik cacat sy...sy tahan je air mata sy...dlm bilik air bru sy menangeh...kalo nk tahu, saudara mara sy pun die kenal..sbb..die sering teman ayah sy ke umah kazen2 sy.. sy ingat lg.. mse sy kat asrama dulu..die rajin hantar sy dan adik2 sy balik hostel..mse shopping...brg2 adiksy pun die tolong angkat..sampai malu sy..begitu erat arwah ng family sy...die sering bercuti ke umah sy ..so..die share bilik ng adik sy..tp..setelah 2 tahun sering ke umah..so, ayah sy sedia kan die sebuah bilik...dan mengambil die sbg anak angkat... kami layan die mcm ahli keluarga kami..sy ingat lg..mse sy pulang asrama.. sy sebok sgt dlm plajaran dn sering tidur lewat mlm sbb studi...(slalunye..slpas subuh sy bru tido)akibat..lewat mangon pg... die bantu sy basuh kain..dan sidaikan..teman ibu dn ayah sy ke pasar...tolong ibu masak..teman ayah sy g swimming...mcm2la..sy cume..lipat kain..hidang mkn dan kemas rumah..terase amat ringan..dulu ayah sy yg hantar tp bile kehadiran die..die teman ayah sy dan die drive..sanggup hantar sy ke Johor utk menuntut ilmu...kehadiran arwah dlm kdpan kami bagai bidadari yg menceriakan kehidupan kami dan membuat kehidupan kami amat bermakne......tp skrg die tade..sudah 7 tahun..arwah tinggalkan sy dan keluarga..lg2 org yg rapat ng die..pasti terase kehilangan die trutama saya sbg kekasih die dan ayah saya... Kalo nk tahu... 2bulan sebelum die meninggal..die dtg melamar sy..tp..die bgtahu ayah dan ibu sy je..sy ta tahu...die ckp..dtg meminang ng terkejut sblum sy terbang ke luar negara..... Kalo nk tahu..sy bru je dpt tahu crite ni..raya tahu lepas...hari mlm raya..cam esok tu nk raya..mse tu..sy bru je pulang dr luar negara..so..mmg penat sekian 2 hari dlm flight..sy bantu ibu sy sekadar yg mampu...begitu jugak adik2 sy..adik laki kedua dan ketiga sy seorg plajar medic ..dan blajar di luar negara...kalo nk tahu,saya juga plajar medic ..cume..beza negara yg kami blajar je....tahu la masing2 penat bru balik..ta sangka..raya tahun lepas sume ade bersama2..mmg hapening gile..bersyukur sgt tau...ayah dan ibu ade rezki lebey so..blanje kami duit kapal terbang..ye la..tiket utk sy dan along ..masing-masing..pergi balik da rm6ribu...angah lak rm7ribu lebih..lebey kurang hampir rm22 ribu..tahun nie lak..adik bongsu sy ke mesir..medic jugak..nt raye nk balik..pun ta tahu la lak harga tiket mesir-mesia...syukur sgt..sbb sy berjaya menolong ibu dan ayah sy dlm membimbing adik2 sy...yg teman ibu dan ayah sy skrg adelah.. adik istimewa sy..tahun ni.. sy balik 2 kali..hehehe...sy pakse ayah sy..hehehe..tade la..ayah sy offer..nk balik ke ta..sbb ayah ade duit lebey..maksud sy 2 kali tu adelah..bulan lepas dan raye nt..sy balik sbb ayah sy suruh sy cek adik bongsu sy..sbelum nie..kalo nk tahu..sy sering ke negara2 tempat adik sy blajar ..ye la..cek diorg..sehat ke..mcm mane plajaran..kalo nk tahu..sy ikat perot..puase..simpan duit..semata2 utk utk adik2 sy..sampai ayah sy terkejut..mcm mane sy ly ade kt sane..gune duit ape..tp org ckp..itu la pengorbanan seorg kakak kpd adik2nye.. mse sy balik bulan lepas...adik istimewa sy da pandai ckp..sbelum nie die ckp perkataan hujung2 je.. dan ckp bahasa die la..hanya org tertentu mcm kami je la yg paham...skrg nie die pandai ckp sikit2..tp masih ssh nk phamla.. da pandai mandi sendiri...ta berak merata2..ta bogel kat khayalan ramai...pandai pakai bj..mse sy balik tu..fuh yoh...bile die balik je dr sekolah pendidikan khas..mcm2 die mengadu kat sy.. kwn die curi pensel die la..beg die koyak sbb kwn die buat....menangeh mengadu kat sy dan mak..kelakar..da pandai die mengadu.. syukur sgt... hehehe...pastu..manje sgt ng sy..bile mak dan ayah panggil bantu diorg..adik sy nie..ta mo dgr ckp..tp..kalo sy panggil je..laju je die dtg..pai mak n ayah jeles..hihihi..kelakar..tp..kalo ade abg kedua die..die dgr ckp..sbb die takot kat abg kedua die..hahaha..abg ngah tade la garang..cume.. die tahu..die ckp skali..sume kne dgr..lgpun..abgngah jarang sgt ckp...die slalu senyum je..jrg marah..24 hour ng buku die kt tgn..mse mkn pun mcm tu..so..ayah n mak cam ta kesah..insyaallah, panjang umur sy..sy akan bela adik istimewa sy... Bg sy..org yg paling jujur ng saya adelah adik istimewa sy...die ta pernah tipu sy.... Itu la kisah hidup saya yg sekian lame sy pendam sendiri..yg sudah berlalu dan sedang berlalu...
Kehadiran mereka2 dlm hidup sy..membawa seribu erti..terasa bg suatu mimpi..trutama Arwah..cintaku...

p/s: ucapkanlah cinta kpd kekasih anda...iaitu "sy cintai awk"..sbb sy amat menyesal...sesal sgt... ta ucap..arwah pun ta pernah paksa sy... kalo nk tahu..sy ta pernah..ucap i love u kat die..die sabar menanti ucapan sy.. mse sy trima jd keksh die..sy ckp ye je...cume sy panggil die abg..lgpun..die lg tua drp sy..hehe..sy seorg yg amat melafazkan..tp.. skrg nie..sy sering lafaz kat bf sy..die mcm ta mengharhai je..nk je sy hempok!!! aishhh! geram la lak...hahaha~ tape la...sabar itu separoh drp iman betol ta?..hehehe...so..pikir2 la...yg baik..di jdkan contoh..yg ta baik...jdkan teladan dan sempadan utk kalian buat bekalan dlm kehidupan kalian...sesungguhnye...Allah itu Maha Adil dan Maha Penyayang... ta selama2nye kite senang...ta selama2nye kite bahagia...ta selama2nye kite sehat...ta pulak selama2nye kite sakit... sume ade hikmah.. Kite ta tahu bile kite mati..ingatlah pada kematian... slalu bertaubat... Kite hidup dan mati ni..kerana Allah Taala... Bg diri ku..sume itu ujian... Ujian itu nikmat...~hehehe...
..org slalu ckp..aku seorg happy go lucky..tp...jauh sudut kotak hati ku..tade sape tahu..ttg kisah sejarah hidup ku ini...hehehe~ dun;t worry be happy..mari la sesame..Upgrade kan hidup kite...dgn penuh kan ilmu didada..dan ingat pd Allah..serta berbakti keluarga dan masyarakat...hehehe..peace!^_^v

Tanpa Nama berkata...

cinta oh cinta
amat menyakitkan

Tanpa Nama berkata...

cinta i2 amat pedih..skt..lg2 kte mencintai org yg sdh dimiliki..,kejam tol cinta..sgt kejam...ley wat org x sng duduk...

wantho smile berkata...

cinta tu,,,,,,,,Mh,,,,,,, ngak tu,,,, cozx klw dblang cinta apbila mereka dah menikah,,,,,

Tanpa Nama berkata...

Sdey..mgenangkan cinta pertama yang x ksampaian..cnta yg thalang..ak terima sumenya..wpun ak sukar tuk lupakan nye..sbb ak msih cinta kn dy..wpun dlm mase yg same ade insan yg bru hadir dlm idupku n myayangiku spenuh atinya..tp......

Tanpa Nama berkata...

CINTA DTG TNP D'UNDG.....PRG TNP D'SRH..........CINTA...JGN T'LALU M'PRCY CNT...KRN....CNT E2 HNY AKN M'NYAKITKAN...JK KITE B'CNT PD MS YG SLH..........

Tanpa Nama berkata...

AKU PNH M'CNTI ORG YG SDH D'MLKI...IANYA AMT M'NYAKITKAN.....TP IANYA LBH INDH KRN AKU M'LHT ORG YG KU CNT BHG D'SMPG ORG YG DIA SYG....

Tanpa Nama berkata...

KENAPA KITA KECEWA?

cinta..
hanya utk tuhan yg Esa..
apabila cinta kita ..
tidak di beri kpd tmpt yg tak spttnye,berlakulah kekecewaan..yg teramat pedih,,,

Dia , yg sepatutnye kita(manusia-hamba) memberi ,Dialah satu2nya tmpt meluahkn cinta kita,tmpat kite mgadu, Dia yg patut dhargai,,

kerna Dia yg telah mencipta ..

dan apabila kita mecintai others( yakni bukan Dia), Dia akan "kecik hati" dgn kita,dan apabila Dia kecik hati dgn kita ...

sesungguhnya,Dia maha berkuasa terhadap makhluk2nya,
dan manusia salah satu makhluk2nya..

fikir-fikirkan....kenape kita KECEWA..

sebenarnya, tanpa disedari, kite sendiri yg "mengundang dan mnjemput" kkecewaan itu..
kerana kite yg mengecewakan tuhan yang ESa first...
THINK.! wasalam..

Tanpa Nama berkata...

andai satu ari ayg trik diri...ingtlh bkn sbb ayg x syg tp sbb ayg dh x mmpu rwat luke yg mkin brdrah ni...ayg akn sntiasa doakn kbhgiaan baby n moga baby akn jmpe gurl yg lg baek dr ayg...
jge diri bebaek n jge gurl 2 baek2...
jgn bg die rse sdey cm yg ayg rse ni..
jgn lukekan hati die mcm baby lukekan hati ayg...
semoga baby akn selalu bhgia...

Tanpa Nama berkata...

sy ada sorg kwan...
stiap ari ktorg smkin rpat..
n sy pnah lukakn dy..
smpai dy trok..huhh..
kini ktorg da baek n sy mule syg sme dy..
sume mslh ktorg kongsi sesame..
dy amat la syg sy..
ble da lame..bru ktorg pasan
cnta juga bputik..
sy bsyukur krna dpt org cm dy..
dy baek, stia, jjur..
susah nk cri org cm dy..
tapi..kbhgian ktorg x tjamin..
dy saket trok..
knpa bgni..sy x mwu dy pegi tgglkn sy..
dy tman yg amt smpurna..
sy hnya mmpu bdoa..
n tada spa yg dpt mggntikn dy dlm idup sy..

*cinta itu mmg indah..
tp
brani bcinta..
brani lah bkorbn tuk suatu ari nnti..

nur berkata...

sume y bercinta mgharapkn kgmbiraan,kebhagiaan,,tp kite msti ingat y kite hanye mmpu mrncang dan TUHAN y tntukan sume nyew,,cinta ini kdg2 manis kdg2 pahit,,namun itulah hakikat y perlu kite trime dlm idup sbg insan y lmah di bumi ini,,kite harus ingat satu andai nya kita menyakiti insan lain,cuba berfikir and take u on thier shoes,,msti kite akn rskn kesakitan y mereka rasai,,,jd lah seorag y melengkapi untuk keksih kita,sudah tentu kita tidak boley untuk jadi seorg y perfect,,tp cubalah melengkapi apa y kekasih kita kurg,dan begtu juga dhrapkn untuk kekasih y dsyngi

nur berkata...

bukan untuk mangadu ttpi meluahkn,,bkn untuk mengaib ttp untuk ketentraman,,sudah lame diri ini merasa trkilan dgn sikap nya mgkin ego seorg lelaki memungkin kan dia bersikap begitu,,aku x mahu wang rggit sbg pbalsan ksih syg ku,,aku tidak mahu emas sbg hiasan dtubuhku..aku hanya mahu ucapan maaf seiklas hati dari nya,,itu shj,,smlum aku mnutup mata,,ssh kah itu wahai kekasih,,,mungkin bgmu itu semua adalah perkara y kecil,,dan tidak perlu kau ambil kisah,,,,namun luka y kecil jika dtmbah tmbah akan mnjadi lebih besar dan bernanah andai tidak diubat,,

Tanpa Nama berkata...

Dengan mudahkau lafazkan kata2,
Hingga aku terpesona dibuai gelora,
Cinta&Asmara...
Kata2 yang lembut &indah sekali
rupanya diselimuti duri sehingga
Aku engkau lukai..!!
huhuhu...

Tanpa Nama berkata...

adkh cnta itu kekal atau hnye persinggahan di hati kite.. prlu ke kte menghargainya.. tp klo cnta menghayalkan kte..prlu kte tgglknnye jua.. jd adkh cnta itu kekal???

Tanpa Nama berkata...

dulu dia mengajar aku cinta. dia bersungguh dalam hubungan cinta. pd mase tu aku x pasti untuk terima dia. dan akhir nya dia telah membuat aku jatuh cinta wt kalu kdua walaupun mase tu ramai yang nk kwn ngn aku tp aku pilh dia. memang banyak kata2 indah dia. mulut memang manis dari gula. tp sejak dia tukar kerja, banyak yg berubah. aku x pasti kenapa sebab alasan yang dia bg semua msuk akal. time tu baru aku rasa aku sayg dia. tp dia berubah. bila aku tye kenapa lain je, dia ckp same je cm dulu... sekarang aku x ley lupa kan dia. knape cinta tu sakit. sakit nye...........................

Tanpa Nama berkata...

Cinta terhalang amat menyakitkan..owg yg mhalang phubungn itu akn sentiasa cuba memisahkn pasangan tersebut..spt yg aku alami sekarang..xsmua nya indah..tp aku anggap dugaan idup mencapai kebahagiaan..sdih sgt2..

Tanpa Nama berkata...

Cinta itu adalah satu perasaan yg bermain dr dlm hati dan jiwa manusia.Cinta itu kadang kala membuatkan manusia menjadi lebih maju lagi dan kadang kala membuatkan manusia jatuh tersungkur kebelakang...

aida berkata...

cinta simbol kpd kasih sayang..
kasih sayang adalah perasaan yg mwujudkan cinta..
sesungguhnya,cinta adalah anugerah yg esa..

Tanpa Nama berkata...

Cinta.......apa itu CINTA!!!sukar utk diri ini mentfsirkan....CINTA x mmbawa erti....CINTA boleh dtg dan pergi....CiNTA boleh mehanyutkan diri ke lembah kehinaan.....CINTA itu buta!!!fikir2kan.....CInTA lah kpd ILAHI,itulah sebenarnye CiNTA HAKIKI!...PEACE!

Tanpa Nama berkata...

CINTA KEPADA ALLAH!!!...
CINTA SUCI....
akan dpt jua d gapai..
suatu hari nanti...
PASTI!
PASTI!
PASTI!
HANYA MANUSIA BERAKAL AKAN MEMAHAMI-NYA!

Tanpa Nama berkata...

cinta satu perkataan indah.tapi melaksanakan tidak terlalu indah..ape pun terserah pa yg memiliki cinta...from zailee_77

manja sepi berkata...

cinta kau terlalu indah untuk diunkapkan tapi cukuplah sekadar hati ini dapat menrasakan yang kini aku telah jatuh untuk kali keduanya...

Tanpa Nama berkata...

Cinta...
kadang2 menyakitkan..,kadang2 terasa indah
hingga ia begitu sukar ditafsirkan.
Hadir orang ketiga lebih memeritkan cinta.
Kenapa dia hadir dalam hidup kami????

Tanpa Nama berkata...

cinta...bg aku...sakit...sering membuatkan aku..jd tiade haluan...bile diperlukan dicari..bile tidak sering saje membiarkan aku menjadi kesepian.

elia fexluks berkata...

tu la psal..cinte ney memang ade pahit dn manis nye..pokok nye,madu jangan terus dtelan & pahit jgn terus dbuang..semua org ad pngalamn cinte trmasuklah diri saye sndiri..sy pun prnah mrase suker duke lam alam brcinte.,nasihat sy kat para pencinte di luar sana hargaila cinte yg ade cz gubahan bunge yg ke2 xkan seindah bunge yg ptame..kecmne??

aziera96 berkata...

tau tkpe..aku pun same gak..prnah gak brcine..dn xsemuany indah..tgk ats orang la jugak..o,sape yang pndai mghargai cinte,dye bhagia..tp ingt,jodoh ditangan Dia..

rabia0901 berkata...

em..betul3..yela tu..bukan senang nak terima satu perpisahan ni..saya mempunyai seorang kawan yang pernah melalui pengalaman seperti ini..

puteri eriesya berkata...

Belajarlah mencintai orang yang amat mencintai kita walau kita tidak mencintainya kerana itu lebih bermakna dari kita amat mencintai orang yang tidak mencintai kita. Seksanya hidup bila orang yang kita cintai mencintai orang lain bukanya kita.......................

anti cinta berkata...

cinte...cinte...cinte...
korang sume pham ke pebende cinte tue???
klu x pham x pyh bercinte....
kan snang...

Tanpa Nama berkata...

cinta itu membunuh diriku..
menghancurkan hatiku..
meleraikan perasan hatiku..
knpe smoa ini hrus ku tempuhi...sdangkan ak xpernah menyeksakan..melukakan hati ssiapa..
ak mrayu...

kay cute berkata...

cinta memg perit lagi-lagi kalau owg yg kita cinta tu pergi dan tidak hiraukan kita lagi...percaya lah tanpa cinta kita akan lemah

eyca berkata...

cinta mmg sukar utk di fhmi..tp stiap insan psti merasai..tanpa cinta kta akan lmh?mmg ada kalanya begitu tetapi kta jgn trlalu lmh..Tuhan xpnh tdo..Dia psti mmberikan yg terbaik tuk kta..

Tanpa Nama berkata...

aku terlalu mncintai mu,aku rela trluka untk melihatmu bahagia...tidakkah dhtimu merasakan ape yg ku rasakan ni,hdpku suram tanpa cahaya cinta mu...aku lemah tanpa kamu..buat insan yg brnama fakrun niza,sha btl2 sayangkan kamu.. tiade sesiapa yg dpt takluk hati ini slain mu.. smpai akhir hayat ku,aku akn menunggumu...

Tanpa Nama berkata...

cinta ku brpegang pd jinji mu... kmana ku prgi aku sntiase mnbawa cinta kamu,hbgn kite tlh trlalu lame terjalin,cme yg aku harapkn biar la brakhir djinjang pelamin bknnye prpisahan yg menyiksa jiwa aku.. aku trlalu tkt khilangn cinta mu... fahami la skeping hti yg trluka ni..... wlaupun brkali2 kau skiti hti ni tp aku msh ttp memberi peluang untuk kau brubah... kau adalah nyawa aku.. tnpe mu aku tdk dapt teruskan hdpku...air mata yg sntiase menemani mlm ku

Tanpa Nama berkata...

3thn mengenali dri mu tlh bnyk yg kau ajarkn dp aku erti sbuah cinte yg begitu brnilai buatku.... brmacam2 dugaan tlh tuhan turun kan pd kite,dgn berkat doa dan ksabaran smpai khri ni lg brsme.... cme yg aku hrp kan agr kite dapat brsatu mnjadi suami isteri yg bahagia. smoga tuhan merestui hubungan kite

Tanpa Nama berkata...

mengapa terlalu banyak dugaan dalam hubunganku bersama si dia..adakah kerana dugaan itu petunjuk aku tidak layak untuk bersamanya....

Tanpa Nama berkata...

bercinta ni mmg snang..tp payah sngt ble kita tdak mmhaminya

kasih berkata...

pengalaman bercinta sama ada yang membahagiakan ataupun tidak adalah satu kenangan yang sangat indah untuk dikenang. jangan sekali-kali menyesal dengan cinta yang hadir kerana kegagalan bercinta adalah pengalaman yang akan menjadikan diri kita lebih matang. hargai setiap kenangan yang ada.

Tanpa Nama berkata...

cinta ku..lebih dari segala nya.. kerana aku mencintai seseorang itu kerna Allah.. dan dunie ini tetap dalam genggaman ku... kan ku pasti kan cinta ku membawa ku ke menara gading... Amin.. semoge Allah merahmati cinta kita...Amin..

Tanpa Nama berkata...

apa yg ada pd cinta?
semuanya palsu belaka..
ianya hanya sekdar ucpan yg meniti dibibir.
hati aku sudah tawar untuk mencintai dan dicintai.
bahagia?
apakah itu hanya khaylan?
cinta sejati?
benarkan ianya wujud?
lelaki?
jujurkah mereka thdap permpuan yg lemah sepertiku?

jebat berkata...

cinta....

Sesuatu yang mudah dilafaskan ...... sesuatu yang senang untuk dimengertikan ....... cinta umpama sembilu jika kita gagal menilainya ....... setiap orang yang pernah bercinta tahu baik buruk dalam percintaan ........ cinta kadangkala indah dan kadangkala membosankan ....... apa ada pada cinta.

Tanpa Nama berkata...

I LOVE U FULL

kay cute berkata...

cinta memg perit lagi-lagi kalau owg yg kita cinta tu pergi dan tidak hiraukan kita lagi...percaya lah tanpa cinta kita akan lemah

dr.love cheras berkata...

cita2 ku untuk memberikan cinta ku pada nya.
cita2 ku untuk mendapat kan cinta nya.
cita2 ku tak mau cinta ku pudar patah ditengah jalan.
UNTUK MENCINTAI JUGA ADALAH DORONGAN DARI CITA2

Tanpa Nama berkata...

cinta...sesuatu yang indah
dengan adanya cinta hidup lebih indah dan bermakna.......
cinta...aku bersyukur dengan kewujudhanmu dalam hidupku......

Tanpa Nama berkata...

cinta...herm susah nk cari yg sejati...kalau dah berjauhan...semua mau lari..mula lah bagi alasan bodoh...tak dapat bercinta bila berjauhan...stupid reason...lebih sng kalau berterus terang...sudah jumpa yg baru....jgn lah bagi alasan basi...kalau berjanji...bkn main...mcm2 d janji...kalau dh jemu d biar kita menunggu...hari demi hari...alasan bz...herm...bz dgn yg baru...tp memang sakit bila d tinggal org yg d cintai...merana jiwa...tp pa blh buat xda jodoh...sbr je lah..tp apabila kita dpt melupakan dia...dia dtg kembali...menagih cinta...just think...nak trima @ tggl kan....kalau trima ada yg nak bls dendam @ masih cinta...kalau tgglkan x mahu parut berdarah lagi...

Tanpa Nama berkata...

x caya pada cinta...mengarut..x msk akal langsung...blew tngah hangat bcinta mule larh sengeh sowg2..blew dh clash nangis sowg2..

abby berkata...

fucking l0ve

Tanpa Nama berkata...

cinta adalah dua... ketawa dan air mata

Tanpa Nama berkata...

ak sangt2 mnyayangi mu tpi ak xkn prnah ungkapkn di hadapan mu kerna ak takut untuk menyakiti dan disakiti..

Tanpa Nama berkata...

lps baca catatan student yg belajar oversea di atas tu,yg ceta psl bf baru dia dgn arwah bf dia..sy tersentuh..
kisah sy terbalik berbanding kisah dia..
dulu sy syg giler la org kata..terlalu syg melebihi segala2nya pd dia.maklumlah..nk kata mabuk cinta,tak jgk tp mgkin sbb sy terlalu yakin bhw jodh sy dgn dia.sy prnh bermimipi kami disatukn dlm majlis yg meriah.sy buat istiqarah..sy yakin dgn dia.disebabkn itu,sy berikan sepenuh hati pd dia.dia brjiwa spt kebanyakan remaja.suka motor,melepak dgn kwn2..tp sy syg sy.sifat kami berbeza sama sekali.kwn2 kata,sy jenis 'sivic'.ramai yg x percaya sy couple dgn dia.dia selalu mtk nk naik moto sekali,nk pegang tgn..tp sy ckp 'tggu lps kita kawin'.dia jemu.muak dgn sikp sy.klu ada selisih fhm,sy yg akn mengalah walaupn memg salah dia.sy mencintai dlm kepedihan..tp itu tdk prnh memudarkn ksh syg sy pd dia.dia prnh ceta kisah lampau dia pd sy.sy blh menerimanya dgn terbuka.x perlulah sy ceta tntg kisah lampau dia.tp bg sesetengah org,mgkin ia tdk dpt diterima.bercinta pny bercinta..sy makin disakiti.dia lgsg x hargai ksh syg sy.terlalu sayu,pahit utk diceritakn.dia lyn pmpn lain.berkwn dgn mat rempit.main moto.solat x jaga.prnh dia g bereya kt umh (kg kami x jauh),mak ckp mak x suka.mgkin pd masa itu,naluri seorg ibu dh dpt baca tntg perwatakan dia,perangai dia..sy x pedulikan sgt kata2 mak..sbb keyakinan sy mengatasi segala2nya.last2 bila fkir balik,bila hati x thn nangis tiap kali lps solat..sy buat istiqarah balik.sy x dpt tumpukn pd exm thn pertama sy kt u.masa tu krisis kami tgh memuncak.dia sealu ckp,dia x pdn dgn sy.sy degree,dia cuma diploma.tp sy x prnh pndg suma tu.yg buat sy saklit hati,terlalu ketara bhw dia tdk mghargai sy.x ucap syg dia pd sy.x prnh tunjuk ksh syg dia pd sy.akhirnya..kami clash.sy yg minta.berkali2 dia memujuk xnk putus..tp sy tetap dgn kptsn tu.Allah dh beri hidayah.dia bkn llaki yg terbaik utk sy.sy redha..tp hny Allah yg tahu betapa hancurnya hati sy.sakitnya x terhingga.sy fobia pd cinta.sy dh xnk bercinta.hati tawar.
Tp Allah swt itu maha kuasa.
DIA ambk dari kita,DIA gantikan yg lbh baik.
kwn sy masa form6 dulu dtg menawarkn cintanya.sy terima..tp hati sy tetap kering..tetap tawar..sy sekadar menerima.hndk dijadikan ceta,dia terlalu baik.terlalu mencintai.puja diri ini bagaikn sang puteri.sy cuma ingin seseorg yg dpt membimbing sy.dpt didik diri sy.alhamdulillah..Allah dh makbulkn doa sy suatu ketika dulu.Ya Allah..kau ketemukanlah aku dgn suami yg dpt membimbing aku ke jalanMu.
sekarang,sy dh dpt balik balasan baik drpd Allah.sy hargai dia..walaupn mgkin utk mencintai dia,sy masih berusaha.cinta sy prnh terkubur.dan utk mghidupkan kembali cinta itu,terlalu pyh.namun sy selalu ucpkn cinta sy pd dia..walaupn hati tawar..sbb sy tahu,dia mencintai sy dgn ikhlas.sy mula bina keyakinan diri kembali.sy mula bina cinta utk dia walaupn mengambil masa..dan sy akn tetap mghargai org yg mghargai diri sy.sy mghargainya sebagaimana dia mghargai sy.tekad sy dlm hati,sy takkan biarkn hati dia sakit sebagaimana sakit yg prnh sy lalui seketika dahulu.
hny Allah yg tahu betapa bersykurnya sy...
p/s: hargailah org yg mencintaimu..x perlu dikejar cinta yg hny menyakitimu..dan ingtlah bhw pesanan ibu adalah yg terbaik..

Tanpa Nama berkata...

cintailah seseorg semata2 krn Tuhan..krn Allah swt..pasti Allah akn menemukan kita dgn insan yg terbaik utk kita.
sy dh lalui keperitan bercinta.sape yg prnh merasai pedihnya cinta,dia akn fhm..dan skrg Allah dh ketemukan sy dgn insan yg betul2 mghargai diri ini..sy bersyukur.jadikan iman itu sbg landasan utama dlm bercinta..pasti kebahagiaan menjadi milik anda semua..

Tanpa Nama berkata...

btl la cinta tu xsemestinye kta blh miliki..tpi kta kne berusaha utk memiliki n sabar utk mencarinye..slamat berusahe memiliki cinta yg berada didpn matamu.......

Tanpa Nama berkata...

MUDAHAN KITEW ADALAH ORG2 YG BERTUAH MDAPAT CNTA SUCI DAN ABADI.BERJAYE SAMPAI KEPENGHUJUNGNYE,,,BINA MATLAMAT KEARAH KEHIDUPAN YANG BERUGAMA,,,

Tanpa Nama berkata...

cintaku terlalu brmkna dlam hidupku, aku x penah merasakan perasaan sebegini....sazlina bt shaari adalh insan yg paling bermkna dlm hidupku,aku x blh hidup tnpanya....krn aku terlalu menyayngi & mencintainye spenuh hti & seikhlas htiku....sayang,dirimu segalanye bagiku.....MOHD NORHISHAM B AWANG & SAZLINA BT SHAARI.....luv u so much!!!!

Tanpa Nama berkata...

buat insan tersayang...
hadirmu umpama pelangi diwaktu setelah hujan..
cukup mendamaikan sekeping hati yg pernah tandus..
sungguh...
aku benar2 bahagia di sisimu...
kau pemberi cinta itu...
dan aku penerima cintamu...
tiada lagi kata yg indah untuk kutujukan buatmu..
percayalah...
jika tuhan mengizinkan hati insan di tukar,
ingin sekali aku pinjamkan hatiku padamu..agar kau mengerti ketulusan CINTAKU ini...

Tanpa Nama berkata...

tujuku pada insan bernama KHAIRUL HISHAFUDDIN BIN SHAZALI..
Abang..
syg tak pernah menyangka, kita akan dipertemukan..
sungguh pertemuan itu luar biasa..
namun jika di imbas kembali..
itulah kenangan terindah antara kita..
syg relakan segala kekecewaan yg dulu jika itu jalan yg harus syg tuju sebelum bertemu abg..
biarpun kecewa yg dulu satu keperitan..
syg pasrah..
pengganti yg dulu adalah ABANG..
insan yg paling syg sayangi...
memang benar..
abang bukan yg pertama..
tp percayalah..
tiada lagi yg lain setelah aku mengenalimu..
kan ku kuduskan hati ini...
dalam layar percintaa..
kan ku ukirkan kaliamah cinta di setiap inci kamar hatimu...
ku tahu..
aku bukan yg terbaik..
tp izinkan aku menjadi pencinta yg setia buatmu..
bangga lah dikau atas pemberianku ini..
sebangga aku penerima cintamu...
abang..
syg janji..
walau ape pun yg terjadi...
takkan syg tinggal kan abg..
biar maut sekalipun..
jd kan itu sebagi pentas RINDU..
kan ku tunggu hadirmu..
dipuncak cinta FIRDAUSI..
(SN.ZAINANI)

mizz koya berkata...

dulu..aku pernah bercinta dengan seseorang iaitu A..dia seorang yang panas baran..apa yang aku buat,sumenya salah.dia juga terlalu mengongkong aku..apa yang aku larang langsung dia x dengar kata.kadang2 aku tertekan sangat,aku pernah menangis depan mak aku,luah apa yang aku alami..tapi apa yang mak aku nasihat,suruh aku bersabar..pernah jugak aku lari,,dia tetap cari aku,,kejar aku.dia xnak lepaskan aku,sampai aku sendiri xtahu mana aku nak pergi.sampai satu hari aku betul2 xboleh menerimanya lagi.masa tu..dia merayu pada aku..skali lagi aku bagi peluang,,yang terakhir..tiba2 perasaan pada dia timbul kembali.3hari selepas itu,aku dapat berita tentang dia,dia telah ditangkap bersama kawannya,,kerana positif dadah..masa tu hati aku hancur sangat2,aku rasa akulah orang paling kecewa,paling sedih.aku hilang arah,hilang punca.aku xtahu mana tempat untuk aku tuju..masa tu,,hati aku tertutup kembali.aku tak dapat menerima sesiapa lagi dalam hidup aku.tapi..Allah Maha Adil..betul kata orang,kita akan berjumpa dengan orang yang salah sebelum kita berjumpa dengan orang yang betul.aku bercinta dengan sahabatku sendiri,iaitu R..dia berusaha membahagiakanku walaupun aku masih belajar untuk menyayangi dia..sekarang,baru aku sedar..apa yang aku harap2kan ada pada A,ada pada R..dia jujur pada aku,xpernah marahkan aku,kalau aku marahkan dia pun dia senyap je,dia tahu salah dia & dia maafkan aku sekiranya aku bersalah.dia tidak mengongkong aku sebagaimana A mengongkong hidup aku dulu.Ya Allah,,andai dia tercipta untukku,Kau satukanlah hati kami agar kami bahagia selama2nya..amin...

Tanpa Nama berkata...

sya ni rmai kawn lelaki...pda rmai2 tu hnya ada sorang yg xprnh putus asa mgejar cinta sya..nm dia ady..kmi bkenal pd 31.08.2006 di sebuah hotel dmana pd msa tu sya bkerja sbgai waitress.dia org smnjg..dtg kejap je..pastu dia blik tmpt asal dia..kmi bhbhg mlalui surat jer..hbs jer spm,sya dpt keje dn bkenaln dgn seorng palis nm dia azwan..sya syg gila kat dia ni..dia hdsme sgt...sy bgtaw kat ady ttg azwan..actually i anggap ady ni mcm member i taw tp bla lma x dgr suara dia i jd sunyi..pelikkn...i da tlmpau syg kat azwan ni..i bgtau la kat ady...dia nanggis taw..dia ckp dia syg kat sya..tp sya x leh paksa dri sya tuk cinta kat dia...sya kesian gak kat dia..sya prnh bgtaw dia,klu sya mgandungkn ak azwan nak x awk trima sya..ady ckp dia akn trima sya n anak tu mcm anak dia...knp dia x prnh benci kat sya..sya selalu buat mcm2 agar ady benci kat sya tp x dpt...betapa suci nya cinta dia kat sya...beberapa hri selepas bkenalan dgn azwan,dia mula tunjukn belang nya..dia bwa sya tido dgn dia..mula minta dri sya..hrp muka jer hndsmo tp xleh pki...smpi i prnh gdh ngan mama psl azwan..mama mmg x restui hbgn kmi sbb mama lbh suka kat ady event dia x da rupa tp hati ady penuh dgn keiklasn..cuma i yg x nmpk.. sya sering tjumpa pakian dlm pempuan dlm bilik azwan...bla sya tanya dia ckp itu kepunyaan ex tunang dia..dia nak buang laa..sakit hati tu bukn kplg..tuhan jer yg tahu..bila ada problem jer mesti i akn cri ady..bla senang ady dlupakn..azwan???mkin dah xleh sabar i dgn sikap dia...bnyk member i nmpk dia bawa awek lain balik umah..bertukar ganti...sakit hati taw bla dgr owg ckp mcm tu..mmg la xnak pecaya tp bla nm dgn mata sendri ha!bru pdn muka...bru mnagis call ady..ady still mcm dlu sedia ada bla sya perlukn..sya dah pun break dgn azwan dn mbawa dri ke kl...dsitu sya btemu kembali dgn ady..dia laa org paling happy bla jumpe saya..sya?hepi gak..tp perangai buruk sya ni mmg x leh dtinggkn..suka pg clubbing..bgaul dgn mcm2 org....ady mrh gak..dia selalu nasuhati sya tp sya sering teriak dia...sibuk la awk ni..awk tu siapa nak kontrol hidup saya...tp dia ttp sabar..xjuga prnh mrh..kekadang pelik juga sya..ada perasaan ke dia ni..pda raya thn ni td 2010,dia bwa sya blik kpg dia jumpa family dia..kat situ keluarga dia lyn sya dgn baik..papa & mama dia syg sgt kat sya ..sya dah nekad utk cuba mcintai dia...dia bnyk ajar sya ttg agama dia..sori kekwn..actually kmi blainan agama..dia islam sya plak kristian...papa dia pesan kat sya jaga dia bebaik,jaga mkn dia,sygi n cintai dia dgn iklas.. sya ckp sya janji pak cik... beberapa hri lepas tu papa dia telah pergi tglkn kmi utk selamanya..masih tgiang2 lg pesan arwah utk sya..menitis air mata sya bila teringat pesan arwah..skrg sya dah x lyn clubbing dah..xpki seksi dah...cinta tu mula bputik dri hri kehari...dia sgt syg kat sya..mgmbil berat ttg sya dn keluarga sya..susah nak cri lelaki sebaik dia cuma sya jer xprnh hargai dia hnya kerana dia x punya rupa.tp hati dia mmg mulia..bg sya dia lah makluk yg tuhan cipta dgn sempurna utk sya..sya xleh kehilangan dia dah skrg....tp sekarang dia dah jd tunang sya...cinta mmg pelik kn...xlma lg kmi akn bkahwin..kekwn,hargailah org yg anda cintai jgn nti terlepas..xda dah peluang kedua...me Qalesya89......

Tanpa Nama berkata...

jangan terlalu mencintai seseorang . kerana bila perpisahan berlaku ,, dia akan pergi bawa bersama separuh dari hati kita .. pada masa itu ,, apa jua cinta yang datang .. cinta itu hanya berdiri di depan pintu hati kita .. tapi tidak akan dapat masuk . kerana ia tetap milik insan yang membawa hati kita pergi ~

Tanpa Nama berkata...

setia hnya dbibir,xpasti dhati,itulah mainan swaktu berkasaih......cinta ibarat kupu2,makin ddekati,smakin jauh ia prgi......

Tanpa Nama berkata...

Wah Best Giler Cerite Korang Smue.... Kadang2 Sy Baca Rasa Sedih, Siap Rase Sebak Lagi hakhak.... Ada Pulak Sy Baca Rase Terbakau Jgaklah, Ade Ke Patut Die Buat Gitu.... Byk Jgak Madah Cinta Yang Menarik.... Boleh DiBukukan Kisah-Kisah Kat Sini.... hakhak

Farah Farhanah berkata...

Kdg2 cinta s'lalu m'buat kita m'nangis
dan kdg2 cinta 2 cgt m'yakitkn....
tp sedar lh..... cinta jgk mmpu m'buat kita bhgia....
dan sedar lh..... kita takkan akan pernah mmpu utk hdup tanpa cinta walau s'sakit mne s'buah cinta itu.....

aensyam berkata...

cinta 2 saket sg2 klu terhalang...:((

aennsyam berkata...

syamsul harun....aku sgt2 mnyintaimu...tp byk hlangn tuk kite...:((((((

Tanpa Nama berkata...

buat sapa2 hati nya luka tuh,mai kat aku.biar doktor yg pakar bedah kn...hti luka ka,hati sakit ka,hati kecewa ka..barah hati x boleh.sbb doktor bedah barah hati m/c,sbb ada pertumbuhan buah hati di hati nya hahaahhaah....

Tanpa Nama berkata...

aku ad seorg pkwe..aku tak tahu sama ada aku cinta ie atau tak ?tapi ble da lme xcontact xmsj, aku jadi mcm rndu kat ie ..mgkin aku hanya sayang kt ie kot .. smpai skg , sudah 9 blan leby kmi bersme .. tp ie xthu yg aku xcinta ie spnuh ati .. aku thu aku ptot bg thu .. tp aku xsggup.. sbb ie syg sgt at aku .. smpai bfday aku ari tu ie snggup kuar kan wit gaji ie untk bli an aku bear2 yg besar sperti aku ... aku terkjot teramat sgt .. tp aku sedih .. sebb aku xprnah cinta kan ie , n aku ase aku xad hak utk memiliki hadiah tu .. ingin saje aku menolak .. tapi ie seakan brsungguh2 .. aku brasebrsalah yg tramat .. dan bru saja bbrape mnggu aku knal seorg laki nie , kte org knal dlm alam maya(mcm fb , tp bkn)kite org sling brtuka2 no ... n xlame kite org msj sudah 3 o 4 ari , ie ckp ie ske at aku .. aku trkejot .. padahal aku hanya aggap ie sbgaai kwn .. dan ie mrayu bhwe aku mnerima ie .. tp aku ckp , ati aku blom trbuka utk mnerima lelaki .. aku menipu ie seolah2 aku prnah dikecewa kn oleh lelaki walhal xprnah pn ...lalu ie ckp ie sggp .. dan aku tye wlupn 10 taun adkah ie sggp ?? n ie ckp sggup .. n ie ckp anything for u cyg ... aku ase sedih sgt .. aku xthu nk trima o x .. n ad satu mlm , kite org msj cm slalu , ttbe ie tye nme fb aku ap ? sbb da lpe , n sbb kiteorg jrg on9 fb .. heheh .. so aku pn bg lorh nme aku .. so da jmpe !! ie ttbe ckp .. waa ~ nsib bek den xkne blasah ngn pkwe u n nsib bek pkwe u xthu den kwn ngn u .. huhu .. aku ase trkejot nyer yg tergila2 .. hhahha .. ie da thu !! urm so aku crite lorh yg sbnr .. susa gak lar nk pujuk ie .. sbb ie ckp ie nk bnuh dri sbb ie ggal dlm stu prmainan n brg ksygan ie tlah digadai kan sbgai jnji bila kalah .. n pd ari yg sme brg ksygan ie tlah dugadai . aku plak wt hal .. tu lah ie ckp ie mcm nk bnuh dri .. so .. pjuk pnye pjuk alhamdulillah .. i da ok .. so esok nyer ie nk g keje ie ckp ie mcm nk pitam .. n ie ckp at aku .. bila ie da xad ingatlah tuhan n igtlah bhwa ie hnya syg at aku n dlm ati ie hnya ada aku .. so aku ckp jgn lah ckp bkn2 sbb ajal n maut hnya ditangan tuhan .. then ie gelak .. aku pelik .. then ie ckp xpelah , lau b sakit kurng2 nyer hnya nek ambulance n tngal at uama bru(ospital) aje .. aku ase cm sengal lah mamat nie .. hahah .. mane xnye da skit2 tp wt lwak lak .. huhu ..
then lme ie xmsj .. ttbe ptg kul lbey ie msj ie ckp nk tdo ..mlm msj .. so aku ckp ok lah . mgkin ie da smpai uma kot .. pkck ie anta blek uma ..so da mlm , cm biase ie kota kan jnji ie msj aku ..n ie ckp b skg at ospital .. so aku mara2 lorh .. sbb xbg thu .. isau lorh kate kn ??heheh .. so borak pnye borak da lpas esok ...esok nye ie msj ie ckkp .. mgkin ie da xdpt idop lme .. so aku tkot .. air mate aku cm da tangki air bocor asyk melelah aje air mate aku .. aku tkot sgt aku akn khlngn ie .. aku thu , wlpn aku bkn hak ie spnuh nye sbb aku ad pkwe yg sah .. tp aku xthu knpe prasaan tu len .. umm~ lalu .. aku cm xcye lorh aku asyk tye jer btoi ke nie b xtpu an ?? bnyk kali ar aku tye cmtu .. tp ie ckp cyg trima lorh knyataan .. so aku .. da lmah sgt2 .. aku stju ngn kate2 ie ..aku akan jge dri aku ..mcm yg ie pinta .. n ie ckp jgn tkot kite sme2 tngu kputusan dkter esok .. lalu , sudah subuh .. aku bngun cam bse nk solat sbur .. aku doa kan pkwe aku yg sah nie n ie yg sakit sihat2 n aku berdoa agar ie yg sakit semboh pnyakit nyer(jntung berlubang, pnyakit dulu tp ase sakit dtg blek ) itu .. so pg tu saat yg dinanti2 kn oleh aku, ie msj .. dkter ckp pnyakit ie da pulih , n ie ckp sume brkat doa aku .. aku pnjat kan doa n xberhnti2 sbot alhamdulliah pd tuhan ..heheh .. gembira weyh ..
huhu .. tu loh kisar nyer .. n smapi skg pkwe sah aku xthu yg aku ad lg stu . aku syg kedue2 nyer .. tp aku tkot khilgn yg lg stu nie .. aku tamak kn ?? tp cye lorh .. aku hnya ingin mengenal hati budi msing2 lbey dlm... sbb tu aku buat mcm tu ..
ap2 pn .. aku hrp korg jge lorh ati n prasaan korg seelok2 yer .. jgn mcm aku tamak .. hahah xlorh .. gurau jer .. knal ati budi sblm jtoh cinta .. :) haha arap korg fhm jln hdop cnta kau .. peace for lurve !! V _bell

-CaLaR`BaLaR`HidUp`AkU- berkata...

aku hidup mnyendiri & menyendiri lagi...aku cinta pd dia yg xmungkin mencintai aku & xmungkin jatuh hati...memang xpernah ade yg menghiasi hidup aku...aku xtau kenapa aku harus jatuh cinta pd org yg xmungkin aku miliki...yg aku sendiri xpasti...dlm mase yang same aku dicintai oleh 2 insan yg baik hati...aku bingung kehadiran semua ini...adakah aku harus memilih org yg mncintai aku @ mengejar cinta yg xpasti...?@ aku harus meninggalkn semua ini...parah aku kalau putus cinta lagi..arrhhhh!!!! benci aku dgn semua nie...

sayasukacakap.com berkata...

Cinta,tak diluah sakit memendam perasaan,tapi takut bila diluah akan ditolak..

mawar berkata...

aku mgalami nsb yg sama mcm "calar balar.."aku mcintai leleki yg tdk mcintai aku..namun phubungan kami msh d truskn jg.mgkin si dia hnya ksian je kat aku sbb 2 la dia mnrimaku.pd mulanya aku gmbira sgt krna d berikn pluang,tp semuanya tdk seindah yg d impikn..dia tdk hiraukn aku apath lg untk btanya khabar.sms ku tdk d bls,call ku tdk di jwb.1001 alasan d berikn.."abg sibuk,tlg fhm k" tp prnakah dia fhm prsaan aku???hnya air mata yg mnemani ari2 ku.kpd "calar balar.."jgn mghrp pd yg tak sudi,cintaila org yg mcintai kmu...

Tanpa Nama berkata...

tlg lh ak...
ak btl2 t'luke dgn laki...
pape bg ak smngt kt email pelam_junior@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

cinta adalah khas utk mahkota yang tersayang..iaitu??????????????

Tanpa Nama berkata...

cinta itu sngt indh jika kita bnr2 merasainye dgn ikhls.... mmg kdg2 mnyakitkn tp xprnh puas nk mncntai wlaupn d'kecewakn.....itu lah anugerah cinta....

Tanpa Nama berkata...

kerana cinta hidup menderita
kerana cinta hidup sengsara.
kerana cinta jiwa kecewa
kerana cinta hati diluka
kerana cinta hati menangis
kerana cinta hati dikhianati
kerana cinta hati disakiti
kerana cinta jugak jiwa bahagia
kerana cinta jugak hidup gembira
kerana cinta jugak sukar untuk dimengerti..
hadirnye tanpa dipinta perginya tanpa diduga..
oleh itu bercinta lah sesungguhnya..jangan dikhianati
cinta yang diberi.. hargailah..bila ia berada dihati..jangan
ditangaisi apabila ia pergi..jujur lah dalam perhubungan...supaya bahagia kebahagian menanti bukan pebderitaan yang dialami...

Tanpa Nama berkata...

saat luka baerdarah kembali..apabial dikhianati oleh insan2 tersayang...
tak pernaj aku bayang kan..peristiwa ini berulang kembali,,,setelah sejian lama aku menyepi tanpa cinta...tiba2 dia hadiar tanpa diduga, alangakh gembiranya hati yang telah lama sunyi terisi kembali .. dai datang dalam hidup ku tanpa ku pinta..dia hadir pergi tanpa ku pinta..aku tidak menyangka walaupun terlalu singkat tempoh perkenalan ku dengan mu aku begitu selesa dengan mu..aku tidak thu mengapa aku sebegitu rupa.. setelah hati ku terbuka untuk menerima cinta seorang lelaki..kau menambah kan lagi luka ini.. apakah salah ku ...aku dengan jujur dan ikhlas menerima mu..akhirnya kau khianati aku..tanpa ku sedar..kawan yang ku anggap ibarat kakak ku sendiri mengkhianati aku... saat aku mencoretkan tulisan ini aku harap kamu bahagia bersamanye...

Tanpa Nama berkata...

aku pernah di lukai seorang manusia yg sgt aku benci skrng....aku sudah banyak kali bercinta namun aku telah banyak kali gagal dlm percintaan...kenapa setiap orng memandang rupa dan bukannya sifat dan perangainya???????adakah semua orng mcm tu?setiap kali aku bersendirian pasti aku akan menangis mengenangkan apa yng mereka lakukan kpd aku...suma laki sama sja bagiku,,memandang rupa paras yg tdk akan menjaminkan kebahagiaan....

Lydia Arif berkata...

Cinta indah buatku....

Tanpa Nama berkata...

dalam hati sentiasa ada cinta

Tanpa Nama berkata...

memang benar rasa cinta itu datang dgn sendirinya.. perasaan itu tidk dpd disangkalkan lagi.. sukar untuk menyatakan rasa cinta itu. tp mengama seringkali terjadi cinta yg lahir dari hati yg ikhlas dan penuh dgn kasih sayang sering saja dikhianat oleh insan yg sangat kita cintai... cinta yg dipupuk dan disemai bersama-sama, bila tiba badai yg melanda ia tetap akan musnah dan beralih arah...

Tanpa Nama berkata...

nmaku n(bkan nma sbnr).........nma bfku r(bkn nma sbnr)......ak dah kaple ngan r ny....tp sygnya.....kmi kaple jrak jauh......dia kta dia cygkan aku tp aku xcye...entah lar....tbe2 muncul seorg lg yg meruntun kasihku......nmanya k(bkan nma sbnr)...k tbe2 dtang dlm driku dan mnta kasihku....aku pon kaple ngan k....r syg sgt2 kat ak...apa yg ak nak sume die wat..sampai satu msa.....ak mnx clash ngn r..r terpinga2 dan brkta tdak sama skali...die xkn clash ngan aku....walau apa2 pun yg tjadi die xkan lpaskan aku.......waktu ak minx clash ngan die first time aku tgok die ngis.......smpai bla2 pon die xkan ptus ngan aku...herm....aku???prasaan aku...aku sndri pon xfham.....kdg2 ak rsa ak still syg kat dia..tp aku rsa dia bkan yg tbaek buat ak.....tp knpa die ttp ngn pendrian die.....xnk lpaskan aku..die ckp ssah pyah die nk dpatkan aku..xmdah tuk die lpaskan aku..walaupun aku tau minta ptus ny adakah permainan setan tapi aku terpaksa....maafkan aku..sampai skrang..dia msh tunggu aku.....ntah lar...argh dunia....psal k....aku rsa aku xder pape prasaan kat k..tapi wat dek je r.......lau aku mnx ptus sumpah die xnak......aku nak hdup SINGLE......lagi best........argh lantak lar..

Tanpa Nama berkata...

mmg sdh gler la cter2 korng nie,blh wt sya mnagis..akn sya ambik iktibar d,ats cter2 korng nie..cyer la beb..tangkap leleh

Tanpa Nama berkata...

cinta klu dfahami dhayati smmg nye sgt indah....
tp cinta dgn nafsu buruk binasa jd nye....
TUHAN itu maha mgetahui andai dluah kn seribu kali pn....
jika ttutup hati nya dia tidak akn mcintai kite....
jgn mpersiakn cinta yg ad....
gunakn utk mcintai org lain...
nescaya cinta itu kekal hingga k syurga....
i love u

Gadis Cinta92 berkata...

cinta ibarat peperangan senang dimulai tp sukar untuk di akhiri.. cinta datang tanpa di di jemput, ia pergi tanpa di duga.. hargailh org yg mencintai kita.. semantara ia masih ada.. kerana apabial cinta sdh hilang dalam diri kita.. kita akan jadi x keruan dan hidup kita akan huru hara.. apa yg penting.. cintailh Illahi.. kerana sesungguhnya dia adalah cinta yg sejati, kemudian cintailh kedua org tua kita.. kerana mereka lh kita berada di tempat kita sekarang... dan sayangilh diri kita.. kerana xkn ada org lain yg sayang selain kita yg menyayangi diri kit...

Tanpa Nama berkata...

cinta itu kdang2 mnyiksakan..
kdg2 mati aku dibuatnya..
tpi hakikt xmampu aku mngelak..
dek kerana rindu & knangan lalu aku kalah..
sesungguhnya, aku insan biasa yg hidup dlm ksepiaan
sering ku mngharapkan sinar bhgi..
tapi silap & masa amat xmngizinkan hati bertemu dan cinta..
cinta sebenarku..
hanya mampu berdoa agar ade jambatan
mnemukan aku padanya...
biarpon smpai akhir waktu
setitis kasih yg didamba
hanya ketenangan bkal mndampingi
mnghamparkan scebis bahagia..
mrugkaikan rindu yg lame tersimpul..

Tanpa Nama berkata...

cinta itu amat2 memerlukan perhatian. . cinta yang diungkap selalu itulah cinta yg di sia2kan. . walhal cinta yg jarang diungkap itu lah cinta sejati. . =)

Tanpa Nama berkata...

cinta ada pahit dan manisnya.yg pahit boleh dijadikan pedoman,yg manis boleh dijadikan kenangn.hargailh cinta kita walaupun cinta dtg tidak diundang dan tidak diduga...

Tanpa Nama berkata...

nk tanye,haruskh kite tunggu si dia walaupun kite tau bahawa die mmg tdk suke kite??

Tanpa Nama berkata...

cinta mmg perit....skit deritA KIta yg tangung

Tanpa Nama berkata...

klu tlalu syg snggp buat apa saje,,,,,

Tanpa Nama berkata...

klw cnta smua indah~

Tanpa Nama berkata...

astafirullaalazim tak owg..untuk budak,dewasa dan remaja yg mngatakan dirinya sudah besar,tp mereka tu msh blajar sje,jgn nk berangan,,apa yg penting dlam hdup kte belajar..belajar dan jngan mengingat kan cinta shaja..untuk org dewasa tak pe,,klau budak dn remaja itu hanya cinta monyet..bagi org yg dh lowbos tu,,perempuan yg tak syang kan dri nya sndiri..betul tak????????????????????????????????????????

Tanpa Nama berkata...

bodo org yg kta astafirullahalazim ya,,dh nma cinta..gila!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

ccccccccccccccccccccccccccccccccciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnntaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa................

Tanpa Nama berkata...

Pecyela . Cinta sejati itu hadirnya hanya sekali saja dlam seumo hdup . Hrgai la dia , sblum dia pergi tok selamanye . Brikn la pluang kdue untk aku mempbaiki kslpn ku . Ungkapkn la kata cinta pdanya .sblum kita telmbt tok selama lama.

Tanpa Nama berkata...

Aisah ( sepucuk jagung ), asal mu tau ya, Winarly ( lemotz ) di sini masih mencintaimu...'' ya walaupun dirimu trpksa memilih nya, krn dirimu ngk enk kpd orang tua mereka, tpi aq rela mlepasmu, ya walaupun hti ini terasa skit....''

Tanpa Nama berkata...

Cinta sejati...
Cinta Suci....

Tanpa Nama berkata...

cinta sungguh menyakitkn ..aku harus melepaskn 0rg yg aku cinta n sayang utk kebahgiaan n mse dpan nya ..aku harus kuatkn diri itk trima takdir yg telah dtetapkn kepada ku ..aku bharap kau akn sntiasa bhagia dsmping plihan mu nnt n aku akn slalu bd0a utk kbhgiaanmu nnt ..kepada aten@umie akn tetap akn mncintaimu n mnyangimu selamanya ..

Tanpa Nama berkata...

wanita yang layak dicintai ialah wanita yang sanggup menerima apa pun kelemahan pasangannya . wanita itu juga mampu sabar dengan perangai pasangannya .. dan wanita itu masih mengukir senyum di bibirnya , meskipun hatinya merintih . itulah wanita yang kuat .
#nukilan dari saya fifa*musa

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.