Mutiara Cinta

Share on Tumblr Apabila manusia gagal mencintai Tuhannya, maka cinta sejati tidak akan ditemuinya.

Anda sebenarnya silap dan terperangkap apabila persahabatan dan semangat setiakawan yang terbina bertahun-tahun berakhir dengan ungkapan cinta.

Cinta yang tulus ikhlas lahir daripada sikap, perbuatan dan tindakbalas yang dipamerkan oleh seseorang, bukannya dari kata-kata bermadah walaupun terlalu indah.

Orang yang terlalu banyak berjanji semasa bercinta adalah orang yang keliru dengan perasaannya sendiri.

Cinta memerlukan keikhlasan dan kejujuran dan bukannya pengorbanan membuta tuli. Mereka yang sanggup berkorban demi cinta adalah orang yang tidak pernah memahami erti cinta sebenar.

Anda sebenarnya tidak pernah jatuh cinta atau dicintai sekiranya anda mengatakan sering gagal dalam percintaan.

Kecacatan cinta bukannya terletak atas sebab ‘Cinta Itu Buta’ tetapi disebabkan mereka yang selalu mempermainkan cinta.

Anda adalah insan yang kecewa sebelum waktunya sekiranya anda sering mengucapkan “Aku Cinta Padamu” dan “Adakah Kau Mencintaiku?”

Cinta adalah anugerah Tuhan, mereka yang menerima dan mengalaminya tidak pernah menyedari bahawa dia telah jatuh cinta kepada seseorang. Mutiara Cinta

64 Komen:

Tanpa Nama berkata...

cinta itu juga dikatakan sejati,pabila kita menerima dia seadanya...
cinta sentiasa ada..
ibarat baja...
pabila ditanam dan dijagai,maka hiduplah ia lalu terus berkembang jika kene pada cara jaganya...

bestclick berkata...

sememangnya cinta memerlukan pengorbanan tetapi jangan fikir dengan hanya pengorbanan dan wang ringgit kita dapat membeli hati seseorang.

Tanpa Nama berkata...

sekiranya kita mencintai seseorang dengan setulus hati, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia telah mengecewakan kita..

leez berkata...

cinta mpyi kekuatannye tsendiri ttp kte sering kali menyalahgunukannye

Tanpa Nama berkata...

memang benarlah cinta itu buta ia tidak memilih sesiapa utk dilukai...

pauLcumaasyangaLung berkata...

seandai'a pauL gg diprtmukan buat ktmu aLung ,, mgkin gg ad air mta yg jtuh terurai dan gg ad puLa yg dsakiti atupun mnyakiti ..
pii pauL sngat b'syukur krna pauL dpt mngnaL aLung dan drii stu Lah pauL twu artii cinta dan syang yg tuLus cmua drii aLung,, aLung bsa kcii app yg bsa pauL ksii yaitu CINTA dan SAYANG.
aLung gg mgkin tergnti dsisi pauL buatt cLama'a ..


aLung your the best in my heart

mnr berkata...

cinta umpama teh..makin tua makin syok mengeteh...hehehe

Tanpa Nama berkata...

cinta umpama makan roti canai

Tanpa Nama berkata...

cinta bute

Tanpa Nama berkata...

andai esok nafasku terhnti.. ingtlaa detik
terakhir dri ini... andai esok ndi ku mati, maaf
kn lah kslhan dri ini.. hanye sprkare yg
perlu kau tahu, aku bahgia mngnalimu..........

from: shah, btu hitam kuantan..

Tanpa Nama berkata...

sukar utk di perkatakan tg cinta.....hanya org yg bercinta jer yg tahu erti cinta sebenar......kerna cinta itu boleh membuat kita melakukan sesuatu di luar batasan..



from:anie..twu,sabah

Tanpa Nama berkata...

cinta itu memang indah,kalau anda mencintai seseorg itu dan berfikir memg dia lah cita sejati anda,kejar la dia sampai anda dpt..jangan sesekali berptus asa ok!!!cintai la dia krn agama,akhlak,iman,keikhlasan, kejujurn,kstiaan dan ketakwaan nya trhdap Allah S.W.T....

from:eyra...lhd dtu,sabah..

ezni berkata...

cinta tu mmg sejati kalo kte taat n doa kat tuhan..but kalo kte x doa kat tuhan cinte tu x sejati mcm kte bayangkan..




from:ezni...kulai,johor

Tanpa Nama berkata...

cinta itu sesuatu yg indah..
walaupn pahit..
kenangan cinta diabadikn sentiasa..
diingati walaupn sentiasa diduga..

Tanpa Nama berkata...

"cinte2 jugak tp jgn lupe smbhyang..s'ssngguhnye cinte di dunie x bwk kmane cinte pd smbhyang m'bawa syurga.."

azizi berkata...

cinta ibarat kain kosong yang beterbangan.
andai kamu mendapatnya, corakkanlah dengan ukiran yang indah...

calitkanlah warna dengan keikhlasan dan ketulusan...

Tanpa Nama berkata...

kadang kita sendiri bingung untuk mengungkapkan cinta sejati kita kepada orang yang kita cintai.bagaimana mengungkapkan menjadi sebuah kata kata...tapi lewat mata...mungkin hati akan merasakan sejatinya cinta....from ab to zt...

Tanpa Nama berkata...

alaa korg cakap sal cinta, korg tao ke erti cinta ? bodo cm sial suume !

Tanpa Nama berkata...

sbb cinta la, ak kena rogol. ak ingat dia baek.
rupenye syaitan brtopeng mnusia.
dlu dia slalu marah klu ak tggl solat.
slalu suh ak pakai tudung.
tp sbb ak caya sgt kt dia,
sng2 je dia rogol ak.
& sng2 je dia tgglkan ak.
so korg jgn jd cm ak ekk !

Tanpa Nama berkata...

FALSAFAH CINTA...menyintai seseorang itu adalah perasaan yang terindah..namum tidak semua cinta itu disambut..adakalanya hati lebur bila cinta yang disangkakan cerah ternyata gelap selamanya..tapi bagi ku menyintai tidak semenstinya memiliki..biarlah aku menyintainya dengan cara ku sendiri..kerana falsafah ku tentang cinta adalah...KAU atau AKU SALAH SATUNYA HARUS BAHAGIA...-MW

AA berkata...

CINTA....terlalu sukar untuk difahami.....biarlah takdri penentu segalanya....buat A yang sering aku rindui...doaku semoga dirimu bahagia sentiasa...tiada yang lebih menggembirakan aku selain melihat senyuman yang terukir di wajahmu...

Tanpa Nama berkata...

Tuhan, kirimkannlah aku kekasih yang baik hati dan mencintai aku apa adanya...!!

Tanpa Nama berkata...

cinta kadang2 bg macam2 rasa..
bahagia..kecewa..merana..marah..benci..sayang..
kita da berteman..namun kita seakan menjauh..
dekat tapi jauh.

Tanpa Nama berkata...

nak tau cter aku x...hurmmm.....penantian slme 4 tahun ..xmghncur kan aku ng dy...slme 4tahun dy tgug aku stdi..bia pon dy bkn org sng..
mle2 aku igt dy agp aku adik jer..sbb mmg xde tnda2 dy ske kt aku pon..1 ayat cintan pon aku xde dpt....
aku jer yg syok kt dy..tp aku xde ar tnjuk kan..wt xtau jer
klu kowang nk tau..dy ni pemalu org nyer..
mase mle2 knal pon..
nk ckp bkn main ssah.,
aku plak yg terase over malu..
hahha
pas spm aku dy mnx couple terkejut beruk aku..ske ade..gmbra...sume ade...
aku jual mhl dlu..da lame2 tuh..bru aku acpt.
heheh
n bru skg aku tau..nape dy xusha aku dulu..
upe nyer dy xmu ggu aku stdi...
dy takut aku berangan time spm..
baru aku tau..betape pnting nyer spm pde mse skg..
alhmdullah result aku memberangsangkan..
skg aku bhgia sgt knal ng dy..
mnx2 la bhga smpi akhir hayat aku..

nasihat aku pd kowang...jgn gelojoh..
klu btul2 syg..tgu jer ape feel dy kt kowang...tp klu da nmpk dy mmg xle pki..jgn la tgu

Tanpa Nama berkata...

cinta merupakan sesuatu yang indah..
tapi tak semua yang indah itu datang dengan mudah..
hargai cinta yang diberikan dan persiakan cinta yang diberikan kepada seseorang..
menilai dan menghargai dengan apa yang diberikan..
indah cinta indah manusia..
kita yang mencipta dan kita yang mengubah cinta..
pengorbanan cinta dan pengorbanan jasa amat bererti..
hargai dengan seikhlas hari..

(bothagx)

ak gadis h.... berkata...

ak gadis h....
cinta itu memedihkan,
bertahun2 ak menyintai dia sepenuh hatiku..
tapi tak pernah ku luahkan...
kerana ak perempuan,ak tggu luahan isi hati dr nya..
namun
akhir2 ini, aku letih,hati ini sakit!!!sakit!!..
ak buat keputusan,utk jauhkan diriku daripadanya..
ak rasa ia keputusan yg btul.. ak semakin tenang skrng... ak tahu jodoh itu ditangan Allah ...
ak hanya mampu meluahkn perasaanku di blog ini KAMARUDDIN..

Tanpa Nama berkata...

wei3.. kes aku pulak.........
aku tak tawu ape mende alah nye cinta ni... kalau ade yg nak bercintan ngan aku je, mula la aku buat muke selenge aku ni... hehehehe.. diaowg kte aku x normal.. kueng asam... tapi seyes cakap... sye x penah rse bestnye bercinta... ish3...

Tanpa Nama berkata...

aku kau dan dia~~~
cinta mmg menyakitkan...
bila aku g oversea ak ingat de akan setia...
rupanya dia ada org lain~~
bila dia nak balik lagi...
aku sangat2 menghargai...
mungkin salah aku yang pergi terlalu jauh....
sebab cinta aku hilang segala2nya...
bila aku mula percaya de benar2 berubah....
org lain datang buat pengakuan~~
maruahnya da hilang sebagai wanita...
aku~~ senasib dengan dia~~
sekarang macamana...
sanggup ke aku nak tgk wanita lain merana...
sanggup tak aku nak merana untuk melepaskan dia~~
bahagia ke aku atas kehancuran orang lain...
bahagia ke aku bila aku sendiri da hancur~~
aku ade kerjaya, oramg tgk aku wanita terhormat..
tapi cuma aku, dia dan ALLAH yang tau..
kepada wanita2 di luar sana...
janganla jadi sebodoh aku...

Tanpa Nama berkata...

cinta merupakn sesuatu yg indah...
andai kita tahu menghargainya..
aku pernah di lamun cinta..
mengenali dirinya sesuatu yg indah dlm hidup ku..
bercinta dgnnya sesuatu yg mengembirakn aku...
dia terlalu baek dgn ku..
sikapnya itu membuatkn aku tertawan..
walaupn suatu ketika dulu aku tak nk bercinta lg..
tapi kehadirannya merubah segalanya..
hidup ku yg suram kembali ceria..
hari2 ku lalui begitu indah dgn kehadiran dirinya..
tapi...
sayang sekali...
dia tiba2 berubah sikap...
aku dia abaikan..
tiada lg cinta utk ku..
aku begitu kecewa...
aku mencintainya sepenuh hati..
rupa2nya selama kami bersama dia curang pd ku..
bodohnya aku kerna percayakn dia selama ini..
MUHAMMAD FAIZ LEE...
terima kaseh atas mengkhianatan yg telah kau lakukan pada ku...
aku harap kau bahagia bersama wanita2 itu...
maafkan aku kerna aku tak mungkin akan memaafkn diri mu hingga hujung nafas ku ini..

ariana@sue

Tanpa Nama berkata...

Q mencintai CEWEKQ CEWEKQ MENCINTAIKU TAPI WAKTU AKU AJAK KE JENJANG SERIUS ORTUNYA TIDAK MENGIJINKAN ANAKNYA AKU NIKAHI DGN ALASAN AKU SAMA CEWEKQ TANGGAL KELAHIRAN (bhs.jwa:weton)TIDAK MENEMUI KEBAIKAN,KATA ORTUNYA JIKA ANAKNYA MENIKAH DGN KU AKAN MENEMUI KESIALAN WKTU HDUPNYA,APAKAH YG HARUS AKU BERBUAT..PADAHAL AKU SAMA CEWEKQ SAMA2 SUKA tlg beri k0mentar di satajaya@gmail.com atas perhatianya q ucpkan trim's aku adi

Tanpa Nama berkata...

Q mencintai CEWEKQ CEWEKQ MENCINTAIKU TAPI WAKTU AKU AJAK KE JENJANG SERIUS ORTUNYA TIDAK MENGIJINKAN ANAKNYA AKU NIKAHI DGN ALASAN AKU SAMA CEWEKQ TANGGAL KELAHIRAN (bhs.jwa:weton)TIDAK MENEMUI KEBAIKAN,KATA ORTUNYA JIKA ANAKNYA MENIKAH DGN KU AKAN MENEMUI KESIALAN WKTU HDUPNYA,APAKAH YG HARUS AKU BERBUAT..PADAHAL AKU SAMA CEWEKQ SAMA2 SUKA tlg beri k0mentar di SATAJAYA@gmail.com(serius):'(

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah dan terlalu abstrak...
sukar untuk dimengertikan dengan kata- kata...
hanya hati yang dapat menilai agungnya kalimah cinta....maka hargailah cinta sebelum ianya hilang meninggalkan kita...

~maWar beRduri~ berkata...

YA ALLAH..
seandainya dia benar2 ditakdirkan untuk aku..
satu kanlah hatinya dengan hatiku..
titipkan lah kebahagiaan diantara kami..
kuharap dia adalah yg terbaik buatku..

frenz...pontian(tjkm) berkata...

frezn_pontian
cinta itu indah jika kita lihat
namun ia kelat bila kte dapat
namun kte akan tabah ble cinta tak seindah rupa
cemburu bukan feel yg bgus ble bercinta....
setia jujur itu yang penting..
walau ape yg dilakukan sedarlah diri anda dah berpunya......

bekukang berkata...

Ade gurl lebeh X?nk romen2...

Tanpa Nama berkata...

Love Is Like a Quick Sands

lan_nfr berkata...

ape itu cinta?????????cinta kdg2 mbuatkn kte bgai d awan namun ad kalanya cinta membuat kn kte menangis..tp kerna cinta lh kte masih d cnie..mgkn smlm kte menangis pilu kerna cinta, siapa thu arie ini kte tsenyum ceria juga kerna cinta..kenali lh ape itu cinta pasti duniamu d kelilingi warna2 indah!!!!

Tanpa Nama berkata...

cinta.. satu perkara yang subjektif.. terlalu banyak jawapan terhadap cinta.. setiap insan akan mempunyai perasaan CINTA.. Tetapi jangan terlalu berharap dan mempercayai cinta itu 100% kelak akan merana badan jika di khianati.. Cinta pada manusia hanya sementara.. cinta pada ALLAh yang hakiki..

Tanpa Nama berkata...

love is cinta..........

Tanpa Nama berkata...

shasha & mek...tanpa perasaan cinta tak mungkin hati mampu bersatu....labuan...kenangan terindah sentiasa tercipta bila dua hati bersatu..........

Tanpa Nama berkata...

kompleks untuk berbicara tenteng cinta... yang pasti perasaan cinta ini diwujudkan oleh Allah S.W.T untuk hamba-hambanya... Berpasangan dan cinta adalah naluri dan nafsu, otak mengawalnya. Jika biarkan cinta kuasai diri hingga merosakkan hidup, nescaya diburu penyesalan sepanjang hayatnya..... cintailah sesiapa yang kamu cintai dan ingatlah bahawa manusia itu tidak kekal. tiba masa sang penyinta bakal jua ditinggalkan oleh cintanya... cinta pada yang esa kekal abadi......

aten berkata...

aku cintakan seseorang yang berjantinakan lelaki.. tapi aku rase xdihargai.. mcm2 tlh aku korbankan deminy.. kcuali maruaku.. aku akn pertahankan selagi aku masih bkn istri owg.. aku da xsnggup utk bercinta ag.. ckup smpai dcni sja..

Tanpa Nama berkata...

cinta itu ibarat kentut...klu tdk lpskn kita pasti trsksa...pabila dilepas...mesti puas..mskipun tdk dtrima..
kentut klu lps mst puas wlupun tk bau

Tanpa Nama berkata...

kentut tanpa rasa cinta, tidak membawa kita kemana

Tanpa Nama berkata...

mInAt bUkAn bErmAksUd cInta , bAnggA bUkAn bErErTi cIntA , kAgUm jUgA bUkAn bErmAksUd cIntA dAn sUka jUga x $Era$i dEngAn cIntA , mALaH saYanG pUn bUkAn cInTa . , . tApI cIntA iTu aDalaH cIntA . .

Insan yg trlka berkata...

Apa itu cnta???andai slma ini dea mlfazkn cnta pdaku dgn brsngh-sngh klo hnya ingn mndstai htiku yg amt mncntai dea...
DEA yg dlu aq pja kn tlah brbh...mngpa bgtu sng dea mndstai cntaku yg tlus bt dea???
Adkh lbh bgs klo ktk dcntai dripda mncntai????
Mngpa hrz aq insn yg sgt mncntai dea yg dlkai??
Dmna keadilan cnta??

insan derita berkata...

cinta amt menykitkn bg insan seperti ak......................

QuEeN mYrA berkata...

cinta itu anugerah Allah buat insan...tetapi cinta lah kerana Allah..kasihlah kerana Allah...syanglah kerana Allah...

ayue berkata...

Tak Semua Cinta Itu Indah...
Kadangkala Cinta Itu Amat Menyakitkan...
Teramat menyakitkan...

Tanpa Nama berkata...

AKU tak perlu mengungkapkan kata hatiKU...
seharusnya KAU lebih mengerti perasaanKU...
AKU tak perlu menitiskan airmata keranaMU...
seharusnya KAU tahu kaulah kebahagiaanKU...
Aku tak perlu menemaniMU...
...kerana AKU sentiasa di sisiMU..
tapi kini AKU menangis keranaMU..
kerana KAU telah melukaiKU..

Traviz and Greenzy berkata...

Cinta itu ibaratkan sutra apabila terlalu dipaksakan untuk ditarik akan robek dan apabila dipegang dengan lembut akan terlihat keindahannya...

Tanpa Nama berkata...

mcm ne nk copy ni??...plez give feedback..htom_92@yahoo.com....thanks yup....

Tanpa Nama berkata...

kadang-kadang kita terpakasa melepaskan orang yang kita sayang untuk kebaikan orang lain...
dan akhirnya kebaikan itu lah kadang-kadang memusnahkan diri kita sendiri...

pengembara cinta berkata...

psaat tsemua terlelap dalam keheningan malam ku coba bertanya pada gelap malam hanya seberkas cahaya yg nampak yg bersinar inda bak rembulan yg bersemayam di dada hing duka dan lara sirna dgn senyuman lembut penuh gairah

pengembara cinta berkata...

kesunyian yg menyentu relung hati ygmenyayat jiwa air mata yg tercurah kesedian penuh duka hanya selalu tuk mengingatmu dan kudendangkan lgu senandung rindu dan menebar senyuman rasa kehausan kerinduan yg ku simpan dalam keheningan malam yg menyimpan misteri kehidupan

Tanpa Nama berkata...

"Cinta atau Cinta sejati tidak dapat di cari atau di beli, Tetapi ia nya hanya dapat di Rasai, olih mereka2 yang benar2 mengenali apa itu cinta yg sebenarnya" (kelawar malam)

Tanpa Nama berkata...

~~I LOVE YOU MEE'
~PEE" CAIANKKK DGANN MEE"~

muhammad gabriel berkata...

CINTA TRKADANGG BUATT KTAA KCEWAA TPII CINTA JGAA MEMBUATT HDUPP KTAA MRASAA SMPURNAA,,,!!!!!! JGANNNN SIA" KAN ORANKK YNKK BENAR" MENCINTAI MU STULUZZ HATI NYY''''''''''!
KRENAA CINTAA BKANN TUKK DII PERMAINKAN TPII UNTKK PERTAHANN KANN,,,,,,,,,!!!! cintaa sjatiii eaa adalhhh cintaa ynkk bsa memahamii psangann mu sendriii........??????????

Tanpa Nama berkata...

tak que sesali cinta ini meski mesti cinta ini tidak dapat aqu miliki lagi dari di mue aqu hanyan ingin cinta dari mue
aqu tau cinta yang aqu ingin'kan hanyalah cinta bayngan que semta
aqu ingin qmu merasa'kan apa yang aqu rasa'kan saat ini..!!
"AQU MENCINTAI DAN MENYAYANGI MUE"
"I LOVE 4 A2NK"

Tanpa Nama berkata...

cinta itu setia jika kita tidk melukai
seseorang yang kita cintai

Rumah Pink Aku berkata...

Cinta bagi aku adalah menbosankan...

wani honeygurl berkata...

akuh x pernah rase cinta seperti org laen..
akuh pernah rse...
tp bnde tuh sgt lmer...da 3 taon lpas...
tp akuh x sedar pun itu adalah cinta buat aku,,cinta sejati,,cinta yg ikhlas bg akuh...
bler skrg,,bru akuh sdar,,
bertape mnyesal nyer akuh bler akuh tinggalkn dye..
3 taon akuh cri dye smule,,bler akuh daa dpt dye..
x mngkin dye nk kmbali pde akuh lg...
ssungguh nyer akuh sgt syg kt dye!!!
akuh syg kamuu HUZAIFAH...
xprnah pown hati niyh menilai diri kamu,,dan x pernah pown hati ini menilai kerjaya kamu...walaupown aku mngkin lbih dri kamu...akuh ttap mmilih kamu shingga akher hyat akuh!!!
wlaupown ko bkan mlik akuh suatu ari nnti..

Tanpa Nama berkata...

:: cinta itu anugerah daripada Allah swt.. hargai laa cinta dengan sebaikknya.. :)

mrs aQ berkata...

:: Cinta ibarat enjit-ii semut, sakit di bawah. bhgia d atas ::

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.