Kawan Dan Cinta

Share on Tumblr Di suatu hari yang indah, CINTA dan KAWAN bersiar-siar di sebuah kampung. Tiba-tiba CINTA terjatuh di dalam telaga.

Kenapa? Kerana CINTA itu buta.

Lalu KAWAN pun ikut terjun ke dalam telaga.

Kenapa? Kerana… KAWAN akan buat apa sahaja demi CINTA !

Di dalam telaga CINTA hilang.

Kenapa? Kerana… CINTA itu halus, mudah hilang kalau tidak dijaga, sukar dicari apatah lagi dalam telaga yang gelap. Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari dimana CINTA dan terus menunggu.

Kenapa? Kerana… KAWAN itu sejati dan akan kekal sebagai KAWAN yang setia. Jadi, hargailah KAWAN kita selagi kita terasa dia BERERTI…. Kawan Dan Cinta

70 Komen:

Tanpa Nama berkata...

"Kawan Dan Cinta"...
Aku pasrah dan redha jika kwn ku(juga cintaku)bukan di takdirkan untukku..Tapi dalam hatiku kini "HANYA CINTA KAU SEORANG HAIDIR..."walau masa yang akan datang kau akan tinggalkan aku..aku tahu aku memang tak layak untukmu sayang..aku juga sedar..aku tak layak untuk berada disisimu yang terlalu baik buatku..Aku doakan semoga kau akan ditemukan jodoh sebaikmu..dan bahagia ke akhir hayat..AMIN..

suraya berkata...

aduh....sedihnye dengar....tak pe patah tumbuh hilang berganti ye.....moga2 akan jupe dengan lelaki yang lebih hensem..dan lebih kaya..hahahahahaha..ok la 2..ekkkk..sabar ye siti..

Tanpa Nama berkata...

aku pn pernah alami saat begini...kawan dan cinta...tapi aku pilih kawan kerna aku xnk kehilangannya...jika aku pilih cinta mungkin aku akan kehilangannya suatu hari nanti..kini aku hanya brdoa untuk kebahagiaan kawanku..
kawan...
aku tetap menyayangimu...

Tanpa Nama berkata...

aku pun sama juga pernah alamai saat2 nie smp skrng..aku tak dapat lupakannya..aku nasihatkan supaya bawalah b'bincang..tny si dia dan tny hati sendiri..semoga ct n' haidir kekal..(klu ad jodoh)..AMIN..

Tanpa Nama berkata...

aku pernah ngerasain hal kayak gi2,,,
tapi aku rasa kawan lah yang bisa buat kita saling berbagi...............
mungkin cinta akan ditemukan oleh takdir..........

Tanpa Nama berkata...

Aku KECEWA andai selama aku menjadi sahabatnya aku masih tidak dapat memahamainya
Aku KECEWA selama aku bersahabat dengannya aku tak mengenali siapa dia sebenarnya
Aku KECEWA masa yang berlalu aku biarkan berlalu begitu saje
Dan aku TERAMAT KECEWA sahabat yang selama ini mencintai aku hanya mampu meluahkan apa yang terpendam di saat hari pernikahan ku...
Dan disaat ini aku binggu adakah dia cinta atau sahabat ku.....??????

Tanpa Nama berkata...

adui...aku pun bingung dgn kwn dan cinta..mana satu yg lebih baik...jika aku nyatakn cinta pd kwn aku, mgkin aku akn kehlgan kedua-duanya sebab aku x tau apa reaksi dia nanti bila dia tau aku syg dia lebih dr sorang kawan huhuhu..ada sape2 leh tlg aku x???? hanya doa je wt aku tenang selama ni..namun jauh dr sudut hati aku...aku resah...

Tanpa Nama berkata...

cinta datang dan pergi..
cinta tak semestinya bersatu..

Tanpa Nama berkata...

dulu,sering aku katakan pada diriku..kalau orang yang aku sayang bahagia, aku akan bahagia..tapi, ternyata bukan mudah untuk lakukannya..aku sengsara melihat kau bahagia disampingnya..kenyataan itu terlalu pahit untuk ku telan

eny berkata...

cinta tak semestiny di miliki...

Tanpa Nama berkata...

huhuu..
datz y llae..
orng yg terdekat ngn kiter
mesti kawan..
dan kawan nie lak..drng ne..
de sumting perasaan kt kiter
if kite too take care
bkn kite x nk menerime kasih sayang die
cume x dapat accept die more than a fren
lg pun..
x nk frenship 2 ilang
sayang sngt..
ak harap..
kengkawan paam la..
ak x ble untuk terime korng more than a fren
cz ak sayang korng just a fren
sayang sgt2..~

ShALiLo berkata...

Kdag2 kte xth sape sbnrnye insan yg akn mnjd mlik kte kelak..Ak pn prnh alami keadaan cmnie..Tp ape blh bt..Smunye sudh dtkdrkn..Redha shj..Dsmpig itu kte juga prlu brusaha utk mncri 'CINTA SEJATI' kte..

nur syahirah qahira berkata...

cinta itu akan lebih mahal jika kita gagal memilikinya..dia y ku sayang dulu juga adalah sahabat baik ku..banyak menasihatiku..melayan aku dengan baik..segalanya sempurna untuk aku...tp sayang..cinta yang ada bukan untuk ku..aku hanya mampu tertunduk dan menangis di dalam hati ....

nuii berkata...

gUa SuLIT dAhh BuAd MaHaMi CInTa aTo SaHaBaT .
GuA GAg MaO kEhiLaNgaN k'2'a , tApi guA HrZ mLiH Dri SlH sAtu CINta I2 .
gamnAhh Dunnd !!!

Tanpa Nama berkata...

kesimpulannya, cinta is cinta dan kawan is kawan.
saling berkaitan, kita memerlukan cinta dan kawan.
cinta mungkin boleh dikhianati oleh kawan,
dan kawan boleh jatuh cinta dgn cinta..

Tanpa Nama berkata...

mmg btl...kawan boleh jatuh dgn cinta..kerana kawan cinta itu hadir dgn tiba-tiba tanpa diduga..

Tanpa Nama berkata...

Knowing a friend like you has made me happy in a million ways and if ever I have to let you go I would find a million reasons to make you stay.

Tanpa Nama berkata...

aku telah melukan hati seorang kawanku....maafkan aku..hatiku milik seseorang yang dicintai

Tanpa Nama berkata...

KAWAN??? hampeh.....!!!!x pernah nk hargai ape yg kita buat(kebaikan) untuk dia..yg die nampak hanya keburukan kita..zaman skrg ni susah nk cari kawan yg betul2 ikhlas nk kawan dengan kita.kebanyakannya berkawan dengan kita hanya untuk kepentingan mereka saje..

Tanpa Nama berkata...

kawan mmg adalah segaianya,sedangkan cinta tak menjamin kebahagiaan...

Tanpa Nama berkata...

kwn2 lah dlu bru b'cinta..
jgn t'buru2..tak kemane kan..

Aku KekasihMu berkata...

aku juga menyayangi sahabatku melebihi segalanya.. Aku hanya ingin melihat kebahagiaan di matanya... dalam dirinya.....

dan aku juga x ahu kehilangan persahabatan ini hanya kerana perasaan yang x pasti ini...

ku korbankan dengan memendam perasaan ini.. hanya kerana aku xmahu kehilangan persahabatan kita yang telah lama terjalin.....

Ku doakan agar kau temui insan yg benar layak untuk kau sayang dan cintai...

usah kau Khuatir tentang aku.... pasti ada hikmah atas setiap dugaan yang kita lalui sahabatku... Dalam diam aku ....Menyintaimu...

~*nurin*~ berkata...

friend is the best....

sharon berkata...

kwan adalah segalanya,sedangkan cinta tak menjamin kebahagiaan...cita hanya menyakitkan...

mariana berkata...

teman adalh keharusan nmun cinta adalah pilihan.....

suzie berkata...

pada mulany kami mang kawan, bnyak benda yg kami saling kongsi bersama...
tp dlm hati ada cinta padanya n saya luahkan yang saya cinta n sygkan dia lbh dr sorg kwn..
tp akhinya hubungan kami pai skg PUTUS dia da menjauhkan dirinya dr saya unt selamany n hingga kini kmi xpena lg Bhubung.. Sedihkn

Tanpa Nama berkata...

dalam diam aku mencintaimu.......
smpai skrg kitowg still cntct ag wlopon msing2 dh de plhan at.....kitowg xdpt bpsah....kuatnya cinta dalm at kitowg,.....

Tanpa Nama berkata...

friend forever....

Tanpa Nama berkata...

cinta pernah bertanya....
knapa percintaan tak pernah berakhir dengan persahabatan....
kawan penah bertanya.........
knapa persabatan sering berakhir dengan
percintaan....

Tanpa Nama berkata...

Cam pElaQ?
pUKI AyAt Cm BODoH?
TAU PASAL APA CINTA XpnAh bErAkhIR?
bodoh?
Dh sayang sama sayang?
kalau cinta ada peghabisanya mna boleh kawin?
romen pon xleh?

nadia berkata...

antara cinta n kawan...
ak br aja merasakan kehilgan seseorg yg ak sayangi...
dr temen mnjd cinta,tp kenapa dr cinta tidak bs menjd temen??...
andai waktu bs diulang ak lebih memilih temen drpd cinta...

Tanpa Nama berkata...

dlu gua de ar gak cuke kt someone nie...dye 2 member baek gua dri kecik agi..tpi 1 day,mende 2 terkantoi kt sume dak kelas gua..malu giler beb..dye ckp kt gua yg dye x anggap gua nie lebih dri member baek dye...ye ar kn cinta nie kte bkn nyew leh pakse-paksekn...law owg dh memng x cuke kt kte nk wat cm mew agi kn...

edayah berkata...

ak pnah jgk laluinye..ak tergelincir dr lndasan psahabatan..ak myangi dia lbih dr sorg shbat...

Tanpa Nama berkata...

yg mner lbih baek shbat or keksih atii??
tpi klau aq shbat lbih pnting but...shbat ader di waktu kte suka atau dka..

Tanpa Nama berkata...

ak kwn ngn sorg mamat ni.... dy memg baik... but kitowg dh puts shabt coz dy kte dy dh jatuh cnte kt ak... wuarggg!!!ak x leh trima...

Tanpa Nama berkata...

xpi kalu cinta kpada sahabat xdiluahkan..
camne kita nk tau perasaan dia jgk..
jika diluahkan pula..
mgkn boley hilang seorg kwn...
penim2??yg mne jalan terbaek??
trus terang o tak?

cinta berkata...

tak menarik langsung

jann berkata...

hahaha~~ bgos3 n klaka.....

Tanpa Nama berkata...

bez cgt!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

ade s0rg yg aku syg skg nii,,dh hmpir 4 thun kmi knal.. n dlm tmpoh tue,kmi penah jd kekasih..dua kali ptus n sebabnye adalah aku..wlaupn dh ptus kmi tetap xdpt nk ptuskan trus hubungan ni..knapa agknya yea?sesalnya aku lukakan hti dia masa tu,,itulah kali ptama aku liht air mta sorg laki..shingga skg,kmi msih jd sahabat yg baik,nmun jauh di sudut hti ni,aku msih mengharapkan dia adalah jodoh aku...ya ALLAH..Kalo dia adalah jodoh aku,jodohkanlah kmi n jika sebaliknya,,lupaknlah aku tentang dirinya..

Tanpa Nama berkata...

continue..
aku lgsung x dpt trima org laen selain dia..entahlah...puas aku cuba,tp xmampu..

Tanpa Nama berkata...

aq kan ku coba untukx,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

TeRlAlU TaKE CaRe sUsAh jG...sYa bR Je kNaL DiA..tB2 dA CkP sUkA KaT SyA...pElIk 2...dA bF PuN SuSaH JG...kNpA OrG TaK PaM Yg kT Da bPunYa..KnPA MsT NaK Tggu Kt...WlAu pUn kT ShAbAt...DhA TeTaPO CkP CiNtA KaT SyA...tAkUtNyA NaK BeRcInTa..

Tanpa Nama berkata...

ak de kawan yang penah katekan sayang.....namun ak x tahu sayang itu bereti cinta atau tidak..yang ku tahu selepas ucapan itu hubunggan kami makn renggang...

Tanpa Nama berkata...

aku xley get rid nma ezree dr dlm aty aku.pape pon,aku still anggap dy kwn.walau aku tw aku x mgkin jd mlik dya.aty aku nangis bla egt dy.tp mata aku xkn nangis sbb lelaki lg.ckupla..

Tanpa Nama berkata...

di dunia luar awak adalah kawan...
tapi dihati saya, awak adalah cinta saya...
awak x tahu...tapi saya tahu, saya cuma kawan awak...

tiey nurizzaty berkata...

tanpa berkawan ..aku x kenal cinta... engkau dulu sebagai sahbat aku.. dan kini di january ini aku merasakan jatuh cinta bersama kamu.,.. dan kamu yang banyak menasihati aku.. dan mengajar aku tentang erti sebuah suka duka kehidupan.. dan tanpa bicara senyum dan gurau senda mu.. serba xkena hari2 yang aku lalui... terima kasih sahabat... dan dalaman nya aku mula terasa cinta dengan kamu... walaupun aku nampak tiada ape2 antara kau dan aku dari luaran nya.... tapi dalam hati dan jiwa yang halus merasakan cinta kepada mu.. bunga2 kasih sayang mula subur tumbuh di taman hati aku....

Tanpa Nama berkata...

mcm mane nk bezakan antara kawan dan cinta???..kdg2 kita rase die adalah kawan baik kita..susah senang sme2 lalui..tp jauh kat sudut hati plak asyik tertanya-tanya dia ke mr. right kita???sentiasa ant. kawan dan cinta..

Tanpa Nama berkata...

agree with dis story . :)

Tanpa Nama berkata...

biase lah 2..setiap org yang kita cinta msty ad halang wlau pun dy anggap kita nie kawan..tp haty kita cjp dy lah yg mmbuka pntu haty untk dy mncntai...semua itu ad hkmah yang mungkin terjdi slpas semuanya berlaku..
percaya lahh.......

Tanpa Nama berkata...

Kawan??..bg aq sgt penting meskipun sutu msa dlu dia sndiri menyatakan Cinta,,tp bg aq berkawan lebih baik,,aq harap x slh fhm kerana aq x mahu disebabkn Cinta hbnganku dgn yg len akn terjejas krna aq tw mereka jg pnya perasaan pdmu dan aq sedar sepa aq bkn seperti dirimu yg jauh lbh dikenali dklngn teman2...aq sentiasa mendoakan kebahagiaanmu dgn insan yg lbh baik drku,,aq tetap shbtmu meskipun aq jauh drimu^_^

Tanpa Nama berkata...

memberi dan mengambil hati memerlukan byk kecekalan....

george berkata...

Sahabat or cinta

klo bicara soal tu q tidak dpat memilih ...

karena adapula cinta yg berawal dari persahabatan ...
dan kita tdak mmungkin melukai di antara keduanya ...

cinta dan sahbat sangat penting dalam kehidupan kita ...
jadi kita haruz menjaganya agar tdak pernah terjadi hal "
yg menyakitkan ...

husna berkata...

mohon untk share cerita ini....

Tanpa Nama berkata...

aq syg kat kau..
aq cnta kat kau...cma kau ja yg x taw...
kta rapat sngt...tp tuh dlu..
skung kta dah x rpt...aq sdh,sbb aq slalu trngat ksh kta...
skung kau dah couple ngn org laen..
xpela asalkan kta msh bley kwn...
semoga kau bahagia....

Tanpa Nama berkata...

aku suka kat dier,,,,

Tanpa Nama berkata...

setiap owng ada cerita cinta maasing..dmi cinta seseowng 2 sggp wat ape saje....cinta buta...hahahha...

Tanpa Nama berkata...

knpa cinta mdh hilang???

Tanpa Nama berkata...

kwn lbh pntg dr cinta.krna bla qte ssh msti kwn yg bntu qte.bla qte nk story sal aweq&pkwe qte msti story kt kwn qte kn...

Tanpa Nama berkata...

flend .. sorry,,
bukannya gw gga suka ma loe
tapi kita kan dah lama sahabatan ..
mungkin perasaan cinta dan sayang itu memang ada namun gga lebih dari itu ..
hanya sebatas cinta dan sayang antar sahabat ..
gw gga mau hub kita ntar nya hancur ..

sorry ... okey!!

Tanpa Nama berkata...

hubungilah aku jika kau memerlukan cinta 0137408816 aini.

Tanpa Nama berkata...

call me pls!!!! 0127691224 zai

Tanpa Nama berkata...

aku tau cinta dan kawan itu sama..
kawan itu lebih bayak berkorban dri pada cinta ,,
namun aku takut kehilangan kawan karna cinta..
karna mungkin suatu saat kawan itu bisa jadi cinta

Tanpa Nama berkata...

dye kawan ak..
dye cinta aku...
skg cinta da hilang....TAPIIIIIIIIIIII
kami ttap bkawan.....

Tanpa Nama berkata...

kawan lebih oke ktimbang cinta...!!






indrapp klate berkata...

kawan dan cinta.... aku pilih kawan....

Tanpa Nama berkata...

. .aq pon prnh. .tme aq form4 dlo. .aq luahkn cmua prasaan cinta aq thdp nya. .tp syang die kta kt sya. .sya just kwan sklas SAHAJA. .
. .skunk aq msh rasa malu naK bercakap dgn die. .tp km salu cntact. .wlo apa pon cra aq nak memiliki @ memikat dia. .AQ TTP MAHU KN DIA. .

sheena ningkan berkata...

aku pernah jatuh cinta dengan sahabatku. dia juga mencintaiku seadanya.tetapi sejak kepergiannya yg jauh mbuat smua itu tiada penghujungnya. tapi,aku tetap cintakn dia .bahkan sangat2 bharap aku dan dia akan bersama mcm dulu -_-

Tanpa Nama berkata...

Percuma jgg kalo berTeman tau_tau'nya Dia nusug dari belakang.padahal Cinta aku kePersahabatan itu lebih Besar dariPadda Cinta aku kePacartapi siSahabat kgak pnya hati sama aku Sampe" CintaKu diAmbil :'(seperti itukah caraNya berTEMAN ?!!?.

Mine * berkata...

Right ! ughhh .. Touching .

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.