Kata-Kata Indah

Share on Tumblr
Kita lahir dengan dua mata di depan wajah kita, kerana kita tidak boleh selalu melihat ke belakang. Tapi pandanglah semua itu ke depan, pandanglah masa depan kita.

Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah.

Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita. Sehingga tidak peduli semiskin mana pun kita, kita tetap kaya. Kerana tidak akan ada seorang pun yang dapat mencuri otak kita, fikiran kita dan idea kita. Dan apa yang anda fikirkan dalam otak anda jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan.

Kita lahir dengan 2 mata dan 2 telinga, tapi kita hanya diberi 1 buah mulut. Kerana mulut adalah senjata yang sangat tajam, mulut bisa menyakiti, bisa membunuh, bisa menggoda, dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan. Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya.

Kita lahir hanya dengan 1 hati jauh di dalam diri kita. Mengingatkan kita pada penghargaan dan pemberian cinta diharapkan berasal dari hati kita yang paling dalam. Belajar untuk mencintai dan menikmati betapa kita dicintai tapi jangan pernah mengharapkan orang lain untuk mencintai kita seperti kita mencintai dia.

Berilah cinta tanpa meminta balasan dan kita akan menemui cinta yang jauh lebih indah.

Dapatkan Ebook Doa Pengasih


Kata-Kata Indah

774 Komen:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 774   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

cinta yang datang tak selalunya indah...
kadang-kadang ia paling nenyakitkan..

"walaupun awak dah bagie ngan pompuan tue,saya tetap sayangkan awak seumur hidup saya!!!! I LOVE YOU SOOO MUCHHHHHHHH.....

Tanpa Nama berkata...

sukar utk meluahkan cinta tp jauh di lubut hati ingin ku katakan'I LOVE YOU SO MUCH'

via berkata...

Cinta memang sulit ditebak,,,,

Kenya berkata...

Cinta Memang sulit di tebak,,,
Aku berharap mendapatkan cinta yang ingin kumiliki..tapi apa nyatanya, cinta yang ku pilih selalu tak memilih ku...
aku telah bernyanyi untuk nya..tapi dy tak juga mengerti..
Aku telah menangis untuknya,, tapi dy tak juga mengerti,,,,
Haruskah Aku bernyanyi sambil menangis Agar dy mengerti kalau aku Begitu mencintainnya...
I Love U ( .... )

Tanpa Nama berkata...

mengenalimu merupakan kenangan pahit dalam hidupku,namun ia juga adalah saat terindah yang tak mungkin kutemui sampai bila-bila...

walaupun awak dah ada girl lain,sy tetap sayangkan dan rindukan awak.saya harap awk bahagia dgn girl tu..I LOVE YOU.......

Tanpa Nama berkata...

apa yg dinamakan cinta tak kan pernah dapat ditebak... krn cinta datangnya dari Tuhan, dan kita tak kan pernah tau apa yg Tuhan rencanakan untuk cinta kita...

Tanpa Nama berkata...

kenapa awak sanggup memutuskan ku dgn tiba2....tapi alasan yang kukuh...walau pun mula nya keluarga ku tak suka pada mu....tapi akhir nya mereka mahu menerimamu dengan hati yang ikhlas...tapi malang aku terpaksa m'cari pengganti mu...walaupun ada s'orang laki suka pada ku....tapi aku x m'cintai nya...KERANA AKU MASIH CINTAIMU...DENGAN HATI YANG TULUS......I LOVE YOU....SEKARANG HARAP KU....ADALAH...INGIN KEMBALI PD MUU

anatasia berkata...

aku ingin kembali pd mu....tia.................................................i love you......4 ever....

KEKASIH SELAMANYA berkata...

adnya ini saya berterima kasih

hijriah berkata...

jangan perna merasa memiliki sehingga km tidak perna merasa kehilangan.

Tanpa Nama berkata...

sayangku kembalilah dikau

Tanpa Nama berkata...

aku rindukan dia,aku sygkan dia,dan aq cinta sama diaa,tp aq ndak branii mau mluahkannyaaaa.

Tanpa Nama berkata...

betol.,..,.,.betol,.,.,.betol.,.,

mantap ilove you indri

Debora berkata...

Cinta Sejatiku adalah dia...tapi ia telah pergi dan tak akan pernah mungkin kembali..ia adalah kenangan yg sdh harus ku tutup buku cintanya...dia akan mjd kenangan yg indah mskipun jauh,tp kan slalu melekat dlm hatiku

Tanpa Nama berkata...

cinta itu lucu, kadang kita dibuatnya menangis tapi kadang dibuatnya tertawa..sampai sekarang aku tak bisa mendiskripsikan apa itu cinta..Cinta hanya bisa dirasakan oleh orang2 yang punya rasa cinta di hatimya...by mahadi

Tanpa Nama berkata...

aku cinta diakah?

dimana cinta berkata...

knape blum ku temui cinta yg sejati

Tanpa Nama berkata...

CINTA ITU SULIT WAT DI TEBAK....
KARNE CINTA MEMILIKI MAKNE YANG SANGAT LUAS....

Tanpa Nama berkata...

cinta???

Tanpa Nama berkata...

ada apa dengan cinta?

Tanpa Nama berkata...

faiq....saya syg awak sgt2..nape smua ni ahrus tjadi dlm hubngn kite?? sy terseksa sgt..+_____+

flo berkata...

aku kenal cinta ketika aku bertemu dia yang mengenalkan aku cinta...

Tanpa Nama berkata...

Sebelum mencintai seseorang, Cintilah diri kita sendiri agar saat kita mencintai seseorang sama dengan mencintai diri kita.

Tanpa Nama berkata...

buah hati selalu minta duit untuk belanja, gj nya kcl sahaja,apa pdagan kaum adam semua..

Tanpa Nama berkata...

hdp saya menjd lbih bermakna dgn kehdran jantung hati sya..

anak band berkata...

ahhhhhhhhhhhh banciii lw smuaaa

Tanpa Nama berkata...

cinta itu sakit,
cinta itu perit,
cinta itu pedih.....ape erti hidup tanpa cinta??
tanpa cinta, tiadalah kita di dunie nie...
dengan cinta kita hadir...
dan dengn cinta jugalh kite pergi....

Tanpa Nama berkata...

CINTA Ibarat sebuah gunung,
kita harus dakinya,
kita harus panjatnya,
agar satu tika kita dapat tawan
puncaknya..
biar taufan datang menyapa,
biar badai datang menyeksa,
namun takkan penah ku sesali..
untuk ku serahkan segenap cntaku unkmu...
ak cnta dia...

Tanpa Nama berkata...

cinta..
sesuatu yang sukar untuk dimengertikan..
cinta juga sesuatu yang tidak mudah untuk dimiliki..
kerana..
cinta tidak dapat dipaksa..
cinta hadir secara tiba2..
andai kita terpisah dengan orang yang kita cintai..
relakanlah...
kerana..
andai kita bersungguh mencintai seseorang,kita akan bahagia melihatnya bahagia.
tapi..
andai hati hati kita tidak rela..
sedarilah..
perasaan itu sebenarnya bukan cinta..
tapi lebih kepada ingin memiliki..

salam ukhwah..

bLack'B berkata...

aQ g tau hakekat sayang itu bagaimana?
yang aQ tau aQ sangat membutuhkannya...
aQ g tau hakekat saYang itu sePerti apa?
yang aQ tau saat dia pergi, begitu sEpi....

Black'B berkata...

aQ hanya ingin buat dy bahagia
mski kadang aQ sendiri g tau bagaimana caranya agar dY bahagia....
karna
senyum...
bahagiamu...
adalah bahagiaQ..
dan rapuhQ
adalah
sedih...
dan amarahmu

zuraa berkata...

CINTA semua rasa...akn dimiliki oleh pencinta..dan dicinta...walau perit mana pun..CINTA x salah...yg salah..si pencinta..dan dcintaa

sweetbbygirl89 berkata...

jgn tinggalkan org yang kta syang untuk org yg kita ske..kerna org yg kta suke akan tinggalkan kita untuk org yg mreka syg....jgn cube dpatkan org yg kita syg...tapi sayanglah org yg kita ada.........on the best...

Tanpa Nama berkata...

ape yg di ktkn dgn cinta e2?
sukar ditafsir
krn cinta e2 terlau abstrak
andai kamu menemukan satu madaha yg ndah ttg cinta mash ada sejuta madah lg untu kau kutip utk memahami cinta...

Tanpa Nama berkata...

KU TETAP MENCINTAIMU HINGGA KE AKHIR HAYAT KU
I LOVE U SO MUCHHHHHHHHHHHH....

OmPoL berkata...

lu semua pada ngareeeeeeeeeeepppppppp n lebayyyyyy

manusia ngarep berkata...

cinta itu dilahirkan oleh adam dan hawa
cinta di dongengkan oleh rama dan sinta
cinta di bawa mati oleh romeo dan juliet
cinta di dendangkan oleh galih dan ratna

tapi cinta yg abadi cuma hanya milik tondy dan debi.......

sweety80y berkata...

I LUV U CKU[ TU AJA

Tanpa Nama berkata...

andai kau adalah kekasihku kan kuubah penaku jadi seruling dan kubiarkankan iramanya berhembuskan rindu tanda kasih tak pernah berpaling. sdg

asr berkata...

cinta adalah sebuah kata yang sukar di mengerti didalamnya ada rindu,kasih sayang dan kedamaian tapi berhati hatilah karena jika kita hanya bisa bercinta maka duri cinta yang akan menusuk hati kita.Sdg

Tasya Blog berkata...

cinta adalah 2 mata 1 penglihatan,2 kuping 1 pendengaran, 2 tanggan 1 genggaman, 2 kaki 1 tujuan, 2 mulut 1 kecupan dan 2 hati 1 cinta..

doktor cinta berkata...

cinta itu buta...

doktor cinta berkata...

cinta itu memang indah tapi cinta itu juga mengajar kita erti kekecewaan

cinta sr 2 berkata...

perpisahan?
berjauhan?
kehilangan?
apa-apa pun ia terjadi aku tetap sayang pada mu

mala berkata...

Cinta adalah memberi... :) maka berikan yang terbaik untuk cintamu...

mala berkata...

salam ukhuwah.. kunjungi http://www.rumahaqiqah.org

Tanpa Nama berkata...

BNYK KENANGAN Y SAYA TEMPUHI DGN AWAK.SAYA RASA BERTUAH SGT SBB DPAT KENAL AWAK.WALAUPUN AWAK DA ADE BOY BRU,SAYA TETAP SAYANG AWAK..LOVE U SO MUCH.

Tanpa Nama berkata...

NIESA,I LOVE U SO MUCHHH..!!!WALWUPUN AWK DA ADE BOY BRU,SYE TETAP SYG AWK.BNYK Y SYE PELAJARI SESUATU Y BRU DRI AWK.TNX 4 EVRYTHINGS.MAAF SBB SYE,HBUNGAN KTE JD CAM NI.IGT SYE DLAM HATI AWK.YOUR X-BOY (YUS)SORRY ANONYMOUS COUSE USE YOUR NICKNAME.

Tanpa Nama berkata...

sye mlz awk srh rajin,sye nakal awk marah,sye senyum awk lgi la senyum,sye gurau awk glak..sweetz sgt waktu 2...tpi,klu sye pegi jgn lak awk ikut sye pegi..cume doa jer dlm ati & igt ttg sye dh ckup untk nilai 'percintaan'kte & wat sye tnang slamenyer..awk jgn sdih,sye x ske air mte awk menitis..kerna..sye trlalu sygkn awk!

WAY berkata...

apalah arti cinta yang hanya di ungkapkan oleh kata-kata cinta tak hanya ungkapan kata tapi cinta adalah perasaan hati yg tulus mencintai apa adanya dan cinta tak pernah memaksa kehendak dan cinta bukan hanya nafsu...puaslah dgn apa yang kau miliki dan jgn coba tak pernah merasa puas dgn apa yg sudahh kau miliki karna bila itu smua tidak cukup maka siaplah untuk kehilangan apa yang kau miliki PERCAYA gak!!!

Tanpa Nama berkata...

"I'm a wind.I can go anywhere that I want,but now I lost something that give me spirit for where me mustgo???" something that make me like that is love

Tanpa Nama berkata...

xsemua yg kita mahu tu akan dapat..
dan xsemua yg kita mahu itu akn jd indah..
xsemua yg kita beri itu akan dihargai..
dah xsemua kita beri itu akan diigati..
segalanaya terletak pada diri dan hati..
sakit tu akan terubat..tp kita akan tertanya siapa yag akan mgubatinya...

Tanpa Nama berkata...

SYAI....nama yang terukir di hatiku...
semakin aku cuba melupakan...
rasa sayang semakin menggunung dalam diri ini...
biarpun aku tidak dapat memilikimu,namun aku akan sentiasa mendoakan kebahagiaanmu bersamanya...
aku gembira melihat dirimu gembira...
aku bahagia melihat dirimu bahagia...
aku hanya ingin kau tahu diriku disini menanti dirimu...
biar ku tunggu hingga hujung hayatku...

Tanpa Nama berkata...

begini lah cinta penderitaan nya tiada akhir , no wan no dead

Tanpa Nama berkata...

cinta terkadang membuat kita bodoh
cinta membuat kita menanggis
cinta cinta cinta kata nya cinta ma cinta

uspah berkata...

cinta itu anugerah makanya pake kipas biar ga gerah

inaazali berkata...

Antara kau dan aku,
Di situ ada cerita,
Tentang rindu dan sayang,
Tentang pertemuan dan perpisahan,

Antara siang dan malam,
Di situ ada cerita,
Tentang cinta dan pengorbanan,
Tentang kesetiaan dan kejujuran

Tanpa Nama berkata...

cinta buat gw tai kucing..

Tanpa Nama berkata...

"PLUR"
Wakakaak Bancilah Semua..!!!

Cintanya palingan sebelum dapat aja ..!!
kalau dah dapat anu2 trus maen campak kek ampas kelapa..!!!!! wakaka cinta memang gila!

Tanpa Nama berkata...

cinte ??
ape sih??
awak ta ngerti....

Tanpa Nama berkata...

waLaupOn tLaH laMa b'JauHan..
nMun..
aTi iNi maSiH mgiNgiNkn Nya..
aTi ini sLL meRinDuinY..
aTi ini sGt sEpi..
daN..
aTi iNi maNanGis taNpa d sEdaRi..
keRaNa tiaDa LaGi dia d siSi..

aKu xtaU knaPa iNi t'jaDi..
HaNya kRaNa dia inSaN yG peRnaH aKu SAYANGI..

ikHLaS daR!,
~miSs sMiLe=)~

Tanpa Nama berkata...

waLaupOn tLaH laMa b'JauHan..
nMun..
aTi iNi maSiH mgiNgiNkn Nya..
aTi ini sLL meRinDuinY..
aTi ini sGt sEpi..
daN..
aTi iNi maNanGis taNpa d sEdaRi..
keRaNa tiaDa LaGi dia d siSi..

aKu xtaU knaPa iNi t'jaDi..
HaNya kRaNa dia inSaN yG peRnaH aKu SAYANGI..

ikHLaS daR!,
~miSs sMiLe=)~

Tanpa Nama berkata...

waLaupOn tLah laMa b'JauHan..
naMun..
aTi iNi maSih m'nGinGinKnya..
aTi iNi maSiH meRinDuinY..
aTi iNi sgT sEpi..
keRaNa dia TiaDa Lagi dsiSi..

kaDaNg2 t'raSa diRi iNi boDoh keRaNa meNgaLirKn aRi maTa tNpa dsEdaRi....
HaNya keRaNa..
dia iNsaN yg peRnaH aKu SAYANGI..

naMun sMua iNi mGajaR aKu LeBih TaBah..

ikHLaS daRi,
~miSs smiLe=)~

jErry_outSIDers berkata...

ciNta tu.. .

C -I -N -T -A

bNer kGaa ?? hheehEhe

yG jeLaz cNta tuhh bkN pnGkhiaNataN .

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah bgt yachhh
tapi klo kita terlalu cinta N percaya pada cinta kita jg bisa jatuh CZ cinta....
bermain lah dgn cinta dg mata terbuka jagn bermain cinta dg sebelah mata.............?

Tanpa Nama berkata...

sadiqa: jika ia sebuah cinta ia tdk menyeksa namun sentiasa menguji..jika ia sebuah cinta ia tdk memaksa namun sentiasa berusaha..jika ia sebuah cinta ia tdk cantik namun sentiasa menarik..jika ia sebuah cinta ia tdk terucap dgn kata2 namun sntiasa hadir dengan sinar mata..jika ia sebuah cinta. ia tdk hanya berjanji.. namun sntiasa cuba memenangi...jika ia sebuah cinta ia tdk haadir dgn kekayaan & kebendaan namun hadir kerna pengorbanan dan kesetiaan...kerna itu aku takkan berputus asa..?

Tanpa Nama berkata...

apakah kamu tahu hubungan antara 2 bola mata Qamu...???
Mrka berkedip bersama,bergerak bersama,melihat bersama dan terpejam bersama pula.
Meskipun mreka tak pernah melihat antara saru sama lain,cinta itu spt itu tak selallu tampak tapi selalu ada....@

Tanpa Nama berkata...

aku hanya lah Pecundang yang tak kenal apa itu cinta,.,.,.,
tapia ku bisa merasakan Cinta karna dia yang memberikan ku harapan,.,.,.,
aku akan takut Bila aku kehilangan nya ,.,.,.,!!!!!
sungguh aku mencintai nya ,.,.,.,
Ku mohon tuhan ,.,.,.,!!!!!
jangan pisahkan aku darinya ,.,.,.,!!!
i love yo ZELIN,.,.,.,

dini berkata...

Nay
cinta itu biasa aja, kadang seneng kadang susah.. tapi buat CHOMENK (daus) I LOVE U FUULLL. My Life is perfact Because i have u...
tapi cita juga boleh bercabang (BUAT CEWE),, kalo buat cowo Kurangin tuh Deretan Cowo2 mata keranjang.. luph u juga ah buat RIKI(baim).. Dimas(iksan)..trush ANDRI juga boleh... paling penting buat ORTU gw... Luph u Fuuuuulllllll...

Tanpa Nama berkata...

ajeng

cinta itu ga bisa diukur dengan uang, tapi kalo untuk cwe2 uang itu perlu untuk belanja2 gitu masa jalan2 ga bawa oleh2,tapi untuk w cinta itu harus pake uang biar ga cari gratisan truz,,

Tanpa Nama berkata...

desi/ sally


cinta itu buta.. g mandang usia,status,dan harta.buat gw cinta itu suatu hal yang membuat gw jadi lebih baik..buat akmal mudah2an u jodoh w .. amiin

Tanpa Nama berkata...

beauty comunity

kata org cinta itu tak harus memilki tapi buat kita haruss. enak aja masa harus sakit hati.. cinta itu salah satu bumbu kehidupan. agar menjadi indah.. makanya qt g kenal Bertepuk sebelah kanan.. bagi yang menyia2kan cinta qt orang itu g lebih pintar dari piraan gw.. GW CINTA lw & LW HARUS CINTA W... you now.. gentelman

dini berkata...

nay

CInta itu ibarat KENTUT..(duuuut...)bau euy...
bila ditahan jadi sakit perut...
bila dilepas jadi ribut...

Tanpa Nama berkata...

cinta memang indah tapi tak seindah persahabatan , cinta memang setia tapi tak ada yang setia dari pada sahabat , cinta memang mengasikan tapi tak ada yang lebih asik dari pada berkumpul dengan sahabat ,,,, cinta mudah di cari tapi tak mudah memperca...yai dan mencari sahabat ….jagalah persahabatan mu seutuhnya

by;Budi Triple

Tanpa Nama berkata...

Jika kamu mencintai seseorang, cintailah dia apa adanya, bukan karena kamu ingin dia menjadi seperti yang kamu inginkan, karena sesungguhnya kamu hanya mencintai cerminan diri kamu pada dirinya.

Tanpa Nama berkata...

cinta perlukah diungkapkan??

sWeeTGuRL berkata...

aku xtahu pe yg aku rasa skarang...adakah aku cinta dia?knp aku sering merinduinya?mngingatinya?perlukah ada perasaan ini terhadap kawan baikku?knapa kami xboleh bsama dsaat perasaan tu hadir....sakitt untuk mlupakan..sayang untuk mninggalkan..sukar diungkapkan...

biarlah rahsia...

-Rahsia kerjan~

fredy Bat berkata...

I LOVE YOU TI....
:(

Tanpa Nama berkata...

eika_wan
cinta itu selalunye pahit...
tp ade gak yg yg paling manis....
jike pasangan kite sepadan ngn kite...
so...kite la pasangan yg paling bertuah...
sbb dpt pasangan yg memahami...
ape pon...cinte kte no stu ttap kt AlLaH!
second PaReNt...third MybE Our CouPle......

Tanpa Nama berkata...

ak mncintai sseowg....tp....ak x dpt nk ungkpknnye....
ak jge dibelenggu cinta tiga segi...
ak x thu nk pilih yg mne...
dua2 owg tu baik...
z_l or A_W_N.....

Tanpa Nama berkata...

cintailah diri kite terelebih dahulu dan ...cubalah memberi cinta iu tanpa mengharapkan balasan daripada orang yang kite sayang...kerana percaye lah seikhlas kite pamerkan cinta itu..ttpi tiada balasannya..Allah pasti akan menemukan kite dengan cinta yang sejati dan indah dengan sebesar maner cinte yang kiter pamerkan.......

Tanpa Nama berkata...

cinta itu pembodohan...........

Tanpa Nama berkata...

knp dia x mengerti ak..
knp dia seakan tidak pedulikan prasaanku pdnya..
sdgkn setiap hari waktuku banyak dihabiskan bersamanya..
dia seakan tidak pernah tahu tentang rasaku padanya..
knp dia perlakukan aku sebegini rupa..
tahukah dia betapa tersiksanya aku mengharapkannya..
tahukah dia betapa kecewanya aku dengan perlakuannya..
kenapa kau tak mengerti aku..

Tanpa Nama berkata...

cinta...??
gw bingung nih ma cinta,katanya dia cinta dan sayang tp kenapa dia pergi meninggalkan gw apakah ini tg namanya cinta??
gw bener2 nggak ngerti bgt deh yg namanya cinta males ah gw dengernya...!!

Tanpa Nama berkata...

Cinta... gw punya cinta... tapi apa iya.. cinta punya gw... scr.. apa yg gw rasa... cuma tiupan khayalan yang membutakan.. membingungkan... menyakitkan.. & hanya tinggal setitik harapan... cinta.. menjadi indah ketika susah u/ digapai... cinta.. menjadi hampa ketika yg kita miliki hanya kenangan...tp hanya cinta pula yg memberi gw 1 harapan u/ hidup.. u/ menikmati cinta...

Tanpa Nama berkata...

TUHAN seandainya dia tercipta untukku
ijinkan cinta ini tumbuh di dalam hatiku
namun jika dia bukan untukku
maka bakarlah smua sisa cinta yang tumbuh menjalar dalam hatiku

Tanpa Nama berkata...

TUHAN seandainya dia memang kau ciptakan untukku
maka ijinkanlah cinta ini tumbuh mengakar didalam hatiku
Namun jika dia kau ciptakan bukan untukku
maka bakarlah smua sisa cinta yang tumbuh menjalar di dalam hatiku
just for anna

"G"

Tanpa Nama berkata...

CinTa~~(^_^)

RiZqIaH berkata...

cInta Ntu mNurutQ..... sEsuatu yANg InDah,olEh kArNa nTu CiNtA hAruS DiJAgA & di SyUkuRI.............!!!!!!! (^_^)

kiki " QINES" berkata...

MnURT Q cnTA nTU A/ Sling MNgertI N mNGhrGAI 1 SMa LAin,,,
jd Cnta tnpa da nya SLing mnghargai,mngerti, dan Prcaya Psti Cnta Tdk Dpt brjlN dgN baE,,,,
"trUE FOR LAS fOREVER"

afifah berkata...

apa arti CINTA yang sebenarnya, bila kita hanya berkorban..
CINTA katanya saling memberi dan menerima, tapi mengapa.. mengapa aku hanya berkorban untuknya..?

Tanpa Nama berkata...

Hidup bercinta mati di surga

Tanpa Nama berkata...

kren2 tuh.
bisa tolong krimin ke nie e-mail gak...?
santrismallboy@yahoo.co.id.
krimin okey...?...
please...?..
Thanks...

Tanpa Nama berkata...

cinta ku tiada penghujung nya..
cintaku terhenti di sini..
atiku sunyi..

Tanpa Nama berkata...

CINTA ITU SUNGGUH ANEH...
DATANG TANPA KITA SEDARI..
HADIR TANPA KITA PINTA..
CINTA ITU SUCI,
SUCI SESUCI SUTERA PUTIH..
CINTA ITU INDAH..
TAK ADA YANG INDAH SELAIN CINTA DAN MENCINTAI ALLAH!

QYN QYNA

Tanpa Nama berkata...

cinta.............
cinta tu ta punya mata..
buta,ta pernaha melihat.....
tpi aku sangat bersyukur punya cinta sebab dengan cinta hiduk terasa berwarna....

hidup cintaaaaaaaaaaa.............

Tanpa Nama berkata...

smua nya g bner

Tanpa Nama berkata...

fatin,
sesungguhnya cintalah kpd yg 1 iaitu cinta kpd allah,yg maha esa.
syg kpd keluarga dan slps itu barulah kasih kpd kekasih.............

cinta e2 suci berkata...

i love u my prince!!!!!!!!!!!!!!!!!!
timer kasih epi tsayang...(*_*)
khadiranmu amat ku hargai.....
hanya mu cinta pertama dan terakhir ku....
insyaAllah....amin...
afiq afiqah slme2nye!!!!

Tanpa Nama berkata...

kwan2...!!
cinta 2 suci tau..:)
cinta mengajar stiap insan erti khdupan..:)
:(andai cinta 2 pergi,jgn mrah die..
cinta xslah...
cinta untuk diberi bukan diminta...
cinta sejati...tulus dari hati...
semailah cinta bersama insan tersayang...
cintailah seseorng e2 dengan seikhlas hati andai dirimu ingin dicintai seikhlasnya...

Tanpa Nama berkata...

jubah hitam" mank susah melupakan cinta,yg lama kita benah ,sakit hati karna dia .tapi apa daya ngkau dan dia bahagia "

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah.....
tapi kadang cinta itu kejam...
karna cinta orang bisa mendarita,menangis,sengsara.
dan tampa cinta apa arti'a hidup kita di dunia(-_-) by dika

Tanpa Nama berkata...

kalau dah ramai sangat yang sayang kat kite,memang susah nak pilih yang mana satu.sampaikan kalau boleh nak tinggalkan kedua-duanya kerana tak tahu nak pilih mana satu sampai bileh jadi gila memikirkannya...

Tanpa Nama berkata...

jangan jadikan cinta sebuah masalah........
karana cinta adalah sebuah jawaban,jawaban yang tak kan kau temukan dari masalah....
hadpi masalh dengan cinta...

Tanpa Nama berkata...

cinta adalah kehidupa yg harus dijalani setiap orang

Tanpa Nama berkata...

ada orang bilang cinta itu seprti api,yang jika di permainkan akan mebakar diri sendiri,
ada orang bilang cinta itu sumber kebahagian, tapi ketiadaan cinta menjadi sumber derita...
cinta bagai kan angin hanya bisa dirasa oleh orang yang merasakan.
datang tak terasa pergi meninggalkan bekas, itulah cinta.

Tanpa Nama berkata...

orang yang istimewa itu bukan yang selalu di dipan mata dan bukan juga yang senantiasa di sisi kita..
tapi dia yang setia mengingat kita di hati dan dalam bisikan doa nya....

Tanpa Nama berkata...

cinta...
hmmmm
sukar nak ungkapkan
tpi bla merasa manisnya cinta ini
aku basyukur sbab dpertemukan dengan insan yang pandai menjga cinta suci ini
cinta itu xsalah
tapi kta yang perlu mcorakkan cinta itu
jika hitam jalan y kta pilih maka
cinta kta akan dilaknat DIA
B... SYANG B...
khas untuk nik zamzuri

shai berkata...

AKU SAYANG KAMU....fahmi...

Tanpa Nama berkata...

girl berkata..
aku cintakan drimu,..
ABU

Tanpa Nama berkata...

CINTA PERTAMA SUKAR DILUPE..
NMUN SUME ITU MENGAJAR KITE ERTI CNTA YG SEBENAR,.
PERIT DAN DERITANYA HILENG CINTA PERTAMA..
NMUN APE YG TERJADI ADE HIKMAH DISEBALIKNYE..
CINTA ITU SUATU YG MENYAKITKAN BLE KITA KEHILANGAN ORG YG BTUL2 KITE SYANGI....

Tanpa Nama berkata...

ape perasaan anda ble kehilangan org yg kite sayangi?????
sedih..
derita..
kecewa..

Tanpa Nama berkata...

I LOVE U BABY..

Timur Pangestu berkata...

saya sudah mendapatkan apa yg dicari oleh semua orang dan tidak banyak orang mendapatkannya, yaitu satu orang di dunia ini yang aku cintai selamanya....
semoga hal ini dapat dirasakan oleh semua orang sehingga dunia ini selalu terasa damai...

oskar berkata...

cinta itu suci
suci itu putih
putih itu hampir sama dengan kuning....
nah..
kuning itu tahi...
tahi itu bau.....
jadi.....
cinta itu bau tahi........
ok.

linda berkata...

cinta pertama sungguh menyakitkan....

Tanpa Nama berkata...

cinta...
kadang snang ,,kdng mneyakitkan...
tulah nmya cinta...

Tanpa Nama berkata...

hmmm..cintakah klu kita selalu igt padanya...????
cintakah dia bl dia melayan kita dgn mesra?????

Tanpa Nama berkata...

cinta itu,....sungguh membinggungkan,.....tp heranx byk org yg mengejarx,....katax walau smpe ke ujung dunia sekalipun,.....binggungkan loe,....krn qt trmsk org2 yg sdng mengejar cinta itu loe,.....'',

Tanpa Nama berkata...

cinta itu buta jadinya harus ngeraba-raba

Tanpa Nama berkata...

mengharapkan sebuah penantian yang tak mungkin terjadi.... menyakitkan

Tanpa Nama berkata...

cinta itu palsu,
datang jika butuh sesuatu
menghilang jika tidak butuh sesutu
akhirnya aku harus melakukan sesuatu

Tanpa Nama berkata...

cinta itu buta,karena cinta tdak memandang siapa siapa.dunia serasa milik berdua

Dhian berkata...

I LouPhz U :*

fad berkata...

apakah ertinya cinta???
dimanakah hadirnya cinta??

Tanpa Nama berkata...

apakah kau myayangiku seperti mana
ku myayangimu???fatin??

Tanpa Nama berkata...

sapi...

Tanpa Nama berkata...

a true love requires no words....

Tanpa Nama berkata...

cinta itu seperti jelangkung
datang tak dijemput,
pulang tak diantar

Tanpa Nama berkata...

aku percaya cinta itu pusing...

Tanpa Nama berkata...

cinta. beginilah cinta deritanya tiada akhir. by panglima tian feng

Tanpa Nama berkata...

ENAKAN JOMBLO_
BEBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSSSSS

Tanpa Nama berkata...

cinta itu gila,,,,,sama seperti ornG yG lg asyik baca,,,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

bertuahla sape2 yg dicintai dgn ikhlas. tpi aku kian sepi.. cinta itu makin pergi. dasar lelaki hdp brteraskan nafsu.cinta itu sakit.perkahwinan blm pasti mebuktikan cinta itu pasti. terasa spt prkahwinan 1 kesilapan

YUSUF ROKHIS S. berkata...

cinta....
kita di dunia ini sebenarnya memiliki tujuan cinta....
yaitu :
1 YG pertama mencintai ALLAH...
2 YG kedua mencintai orangtua kita
3 YG ketiga saudara kita
4 yg ke empat mencintai semua mahklukNYA yg ada di dunia ini

yayak berkata...

yayak says:

Cinta itu indah..
Kadang aq ga mengerti disaat cinta datang disaat itu juga aq kehilangan cinta...Tapi aq ga akan pernah menyerah atas nama cinta, karena cinta bukan tuk dipaksa..tapi cinta datang dari lubuk hati yang paling dalam agar kita senantiasa hidup suka ataupun duka itu slalu disirami oleh cinta...

Tanpa Nama berkata...

cinta gak pernah adil

Tanpa Nama berkata...

cinta...
bg aq amat menyeksakan...
cinta...
menyedarkan aq tentang perhubungan aq ngan si dia...
cinta...
xmungkin hadir lagi dalam hidup aq selepas pemergian si dia...
orang yang paling aq sayang...cinta...
aduh perit untuk aq lupakan...
ohhh...tidak...nape aq yang patut menerima dugaan seperti ini...tidakkkkkkk......aq xdapat menerima semua ini....

Tanpa Nama berkata...

cinta itu manis jika kita saling memberi dan menerima...mmg xde yg sempurna, tp sekurang2nya kt try 2 b perfect 1..

Tanpa Nama berkata...

van.,.,
memang cinta susah dTebak

egik berkata...

cinta itu buta..
cinta cuma bisa meraba~rabah..!!

kanya berkata...

merabah di atas paha.. ;)

Cyute berkata...

mungkin cinta emang indah..lok dirasa,,
pi cinta itu sakit adanya..??
Qta mungkin hrus belajar untuk mencintai..
tapi kenyataan yng ada...
rasa sakit....sakit...sakit..!!!
tpi meskipun sakit Q hannya bilang..I LOVE U..
kau cinta pertamaQ

RIri berkata...

KLO mnurut gw
cinta itu.......abstrak
yah kta g bsa blng cinta itu indah,,,dan blng bahwa cinta itu menyakitkan
krana cinta itu sbenrenmya hadir krena dri kta sndri yg mrsakannya
jdy jngan prnah mnyalahkan cinta
karan sbnernya kta tdak mnegrty betul akan makna dari cinta
karna sjujurnya cinta itu g pnya arti
dy hanyalah kumpulan** argument orank** tetang cinta itu sndri
by:riri

Tanpa Nama berkata...

kerana cinta aq relakn..kerna rindu aq turutkn...ketahuilh akn dirimu..bkn paras rupa ataupun harta milikmu yg aq agungkan..aq menyintaimu kerana ketulusan budi pekertimu..aq gembira kerana kau sudi bertakhta di hatiku..dan aq resah bila kau tiada di cc ku..cuma yg kupinta darimu,aq hrap kau sudi menyayangiku dan menjadi teman hidupku selamya...kerana hdup ku cuma sementara sahaja..

Tanpa Nama berkata...

bukan cinta yg membuat dia pergi
bukan pula sayang yg membuat dia pergi
tapi sikap mu yg membuat dia pergi
cinta itu tidaklah harus memiliki
tapi cinta itu harus dirasakan
cinta bukan sebuah perminan
tapi cinta adalah sebuah perasaan
jangan pernah berharap untuk dicintai
tapi berharaplah untuk mencitain
karna cinta akan mencintai yg mencintainya

BY ariel
wasalam

Nru@eyka berkata...

cinta memang memedihkan,menyakitkan,memeritkan kerana ditipu oleh jantan-jantan yang tidak tahu menghargai kasih syg yang kita curahkan..
disbbkan sowg jantan sume jantan terlibat sama..
oleh itu nru sarankan spya jgn mudah jatoh cinta!!!!ooooooooooooooookkkkkkkkkkkkk?????????

cinta itu umpama kentut
hendak di lepaskan terasa malu
hendak di dipendam terasa tertahan

Tanpa Nama berkata...

Cintaaa ITuuu Busyiiiiiiiiiiiii..

By, Vixmu

Tanpa Nama berkata...

winda say ..
cinta itu seperti kehidupan , tak smwa jlan tu lurus dan tak smw jlan t brliku. jika khidupan tak kta tngglkan , mengapa hrus cinta kta tinggalkan?

Tanpa Nama berkata...

Cinta memang tak semudah angan...
karena cinta datang setiap detik namun ia datng tak sesuai....krn selalu adah sakitnya pada akhirnya....

CINTA MEMILIKI BERIBU RASA.....

Tanpa Nama berkata...

cinta tak seharusnya memiliki..... namun memberi..... tiada yg indah melainkan cinta sejati.... kejujuran dan pengorbanan demi seseorang lebih bermakna dan tiada yang lebih membahagiakan melainkan senyuman yg terukir di bibir insan yang dicintai.....

fujiyama berkata...

cinta itu salin9 men9erti..setia..dan salin9 percaya,, Tak luput dari semua itu cinta ada yan9 berakhir den9an baha9ia, sedih, bahkan men99antun9 begitu saja. Cinta tak menuntut imbalan apapun,,karena semua'a dilakukan den9an tulus. Cinta itu tidak buta,tapi terkadan9 hati manusia itulah yan9 membutakan cinta tersebut. Semua manusia tidak bisa hidup tanpa ada'a cinta..karena cintalah yan9 membuat semua arti dalam kehidupan ini....

chyello berkata...

aku;' sangat menginginkan kamu slalu hadir di hatiku,,' walau,'mungkin sekarang,,;'kamu sudah tidak mengharapkan aku lagi untuk ada di dalam hatimu,,tapi skarang semuanya terserah padamu...aku hanyalah seseorang yang hanya mempunyai satu harapan yang menjadi alasan untuk aku bisa terus hidup,,dan harapan itu ,,satu-satunya hanyalah..kamu.......feni...!!!!

drummer,,, chyello berkata...

cinta seperti mata hari yang menyinari tanpa mengharapkan kembali....cinta seperti mata hari yang menyinari tanpa memilih.... cinta juga seperti mata hari yang selalu menghangatkan hati ini..........!!!!

kogay berkata...

apakah cinta itu????
Anak kecil yang berumur 5 tahun berkata :"Cinta itu seperti aku dan ibuku,,,,dia sangat mencintai aku,,,,"
Remaja usia belia berkata :"Cinta itu datang dan pergi tanpa disadari,,,,,dan kadang kala menyakiti,,,,"
Sosok Pria Beranjak Dewasa berkata :"Cinta itu hanya memberi,,,,,tanpa harus menerima,,,,,,"
Seorang Ustad berkata :"Cinta yang Hakiki itu adalah kepada Dzat Yang Maha Kuasa...."
,
,
,
,
Apakah Cinta itu,,,,,?????
,
,
,
Tergantung dari segi mana kita dapat melihat,,,,,
(Katanya....)
^-^

agus berkata...

wanita itu seperti bunga yang semua orang tau kalo bunga itu indah dari pada yang lainnya... tapi ku melihat mu tak seperti bunga, apa lah arti sebuah keindahan jika sarinya dapat dinikmatin sembarang kumbang... karna ku melihatmu seperti bintang, yang semua orang tau kalau bintang bisa terangi gelapnya malam, seperti kamu terangi hari-hariku yang cenderung gelap..

indra(JEMI) berkata...

kita masih cinta pa once...!!!!!!!!!!!!!!
kita masih suka mo tambah anak....sampe 17 anak....!!!!

CHYELLO....!!!!!!!!!!!!!!1 berkata...

AKU BENCI DI TINGGALKAN......!!!!!!!!!!!
TAPI... KALAU DITINGGALKAN '',,, CARI LAENG NOCCHHHH....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

cinta...aku derita...kerana cinta aku terseksa....cinta..membuat aku sedih...tapi...aku tetap mencari cinta....kerana aku tidak boleh tanpa cinta...

hol berkata...

aiiii
sa cinta dia
tapi kenapa dia begitu tertutup

hol berkata...

I Love YOU kk

Tanpa Nama berkata...

cinta?

Tanpa Nama berkata...

Cinta bukanlah dari kata-kata tetapi dari segumpal keinginan diberi pada hati yang memerlukan.
Tangisan juga bukanlah pengobat cinta karena ia tidak mengerti perjalanan hati nurani.

Tanpa Nama berkata...

Cinta seringkali akan lari bila kita mencari, tetapi cinta jua seringkali dibiarkan pergi bila ia menghampiri.

Tanpa Nama berkata...

Hanya diperlukan waktu semenit untuk menafsir seseorang, sejam untuk menyukai seseorang dan
sehari untuk mencintai seseorang, tetapi diperlukan waktu seumur hidup untuk melupakan seseorang.

Tanpa Nama berkata...

Cintailah orang yang engkau kasihi itu seadanya,mungkin saja dia akan menjadi orang yang
kau benci pada suatu hari kelak. Juga bencilah terhadap orang yang kamu benci itu sekadarnya
barangkali dia akan menjadi orang yang engkau kasihi pada suatu hari nanti.

Tanpa Nama berkata...

Janganlah kau tangisi perpisahan dan kegagalan bercinta, karena pada hakikatnya jodoh itu bukan ditangan manusia.
Atas kasih sayang Tuhan kau dan dia bertemu, dan atas limpahan kasihNya jua kau dan dia dipisahkan
bersama hikmah yang tersembunyi. Pernahkan kau berfikir kebesaranNya itu ?

Tanpa Nama berkata...

Dalam sebuah percintaan, janganlah kamu sesali perpisahan tetapi sesalilah pertemuan.
Karena tanpa pertemua tidak akan ada perpisahan. Menikahlah dengan orang yang lebih mencintai diri kita
daripada kita mencintai diri orang itu. Itu lebih baik daripada menikahi orang yang kita cintai tetapi tidak menyintai
diri kita karena adalah lebih mudah mengubah pendirian diri sendiri daripada mengubah pendirian orang lain.

Tanpa Nama berkata...

Cinta yang suci dapat dilihat dari pengorbanan seseorang, bukanlah dari pemberian semata.

Tanpa Nama berkata...

Cinta tidak selalu bersama jodoh, tapi jodoh selalu bersama cinta.

Tanpa Nama berkata...

Cinta letaknya di hati, meskipun tersembunyi, namun getarannya jelas sekali. Ia mampu mempengaruhi fikiran sekaligus mengendalikan tindakan kita sehingga kadangkala kita melakukan hal terbodoh tanpa kita sadari.

Tanpa Nama berkata...

Cinta dimulai dengan senyuman, tuumbuh dengan dekapan dan seringkali berakhir dengan air mata.

Tanpa Nama berkata...

cinta tuk semua......

Tanpa Nama berkata...

aku mau cari ciwik yg baik hati...:))

Tanpa Nama berkata...

tu burubg diatas lumpat2 marah ntah napa tue...marah nda di cintai kali:))

Tanpa Nama berkata...

buduhhh punya kumin...kumin yg bagus2 ooo

Tanpa Nama berkata...

ada apa dalam seluar?

Tanpa Nama berkata...

kalau sama2 buka salana..ada kah tu nama nya cinta...kalau sudah puas main...ada lagi kah cinta?fikir2 lah

Tanpa Nama berkata...

betul ooo apa yg tertulis di atas tuh...

Tanpa Nama berkata...

BARU kali INI kumenemukan CINTA SEJATI Q da kaulah cinta ku ayhu I love you ♥ ♥ ♥

Tanpa Nama berkata...

kindo love indah


aq gak akan pernah melupakan mu sampai kapan pun,krna aq sangat sayang sama kmu...
I LOVE U indah.........muuach..

Tanpa Nama berkata...

cinta bukan M'cari S'orang yg sempurna,M'lainkan cinta adalah untuk M'cari S'orang yg bisa M'buat kita M'rasa S'mpurna ,,,
Jangan M'cari cinta dengan mata kasarmu,tapi carilah cinta dengan mata hati,,,
karna kau pasti akan menemukan "CINTA SEJATI"
(^_^)~~~~~~~~(^_^)~~~~~~~~(^_^)

Tanpa Nama berkata...

cinta bukan mencari seseorang yang sempurna,melainkan cinta adalah untuk mancari seseorang yang bisa membuat kita merasa sempurna.
jangan mencaricinta dengan mata kasarmu,carilah cinta dengan mata hati.
karna kau pasti akan menemukan "CINTA SEJATI"
~~~(^_)~~~(^_^)~~~(^_^)~~~(^_^)~~~

Tanpa Nama berkata...

kasih tiba di saat cinta memerlukan,canda dan tawa menyirami,sungguh manis cinta bersemi,sungguh pahit luka dihati,jadi jagalah cinta hingga abadi, dan sirami dengan doa-doa N kasih sayang yang murni....

Tanpa Nama berkata...

kenapa pada saat aku mulai merasakang kasih sayangnya,dia telah pergi.

Tanpa Nama berkata...

akankah kebahagian itu akan datang pada diriku...........????

Tanpa Nama berkata...

hidupku penuh dengan cobaan,,,,,!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kapan cinta sejati datang padaku........?????

Tanpa Nama berkata...

///aku sayang ama dia,,,apkah dia juga sayang ama aku,.,.,.,.??? seperti kasih sayang yang aku berikan,,,,untuknya,,,,????

Tanpa Nama berkata...

,.,.,.,.,.,aku berusaha setia sama dia,,, apakah dia juga setia ma aku,.,.,.,

Tanpa Nama berkata...

cukup satu kali saja aku merasakan yang namanya sakit hati,.,.,.,
Tuhan,,,,,,,,, biarkan aku bahagia... jangan biarkan aku sakit hati yang ke dua kalinya...

Tanpa Nama berkata...

Tuhan satukanlah kami...!!!!
berikanlah jalan terbaik untuk cinta kami berdua.....

Tanpa Nama berkata...

aku hanya bisa menyayangi,,,
tapi tidak ada yang menyayangiku.,.,.,.,.,
Dimana kasih sayang untuk ku???????

Tanpa Nama berkata...

pertemukan aku dengan dia....!!!!
aku sangat sayang sama dia ....
jangan pisahkan aku dan dia ,,,,,

Tanpa Nama berkata...

LopH yOu................PorEphEr............. :p

Tanpa Nama berkata...

Banyak pecinta sejati menangisi perpisahannya tetapi yang benar adalah dia menyesali pertemuan awal dengan kekasihnya

Tanpa Nama berkata...

Cinta tak bisa ku hindari meski ku tau cinta membuat hatiku tergores

Tanpa Nama berkata...

Ada pepatah mengatakan,kejarlah citamu sampai ke ujung langit!!!tapi jangan cintamu,karna cinta tanpa syarat itulah keagungan yg utama.....

Tanpa Nama berkata...

keragu-raguan adalah tanda ketidakpastian!!!tentukan pilihan mulai detik ini!!!

Tanpa Nama berkata...

aku sayang dia,aku cinta dia!!!tapi adakah perasaanku itu dia mengerti???

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 774   Terbaru› Baru»

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.