Tanda Lelaki Benar-Benar Jatuh Cinta

Share on Tumblr Bila lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas,perubahan sikapnya amat mengejtkan. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba secara semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dengan relanya. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa sahaja untuk kekasihnya.Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. untuk melihat lelaki menangis amatlah payah.

Diantara tanda-tanda lelaki yang jatuh cinta dengan hebat ialah:

1. Dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kekasihnya dengan rela bukan kerana terpaksa.

2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yang kuat bercakap.

3. Dia banyak menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.

4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap.

5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.

6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.

7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dengan kekasihnya.

8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.

9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari orang lain.

10. Dia menjadi orang yang paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.

11. Dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk oleh kekasihnya.

12. Dia akan mengelabah apabila kekasihnya berjauhan daripadanya terlalu lama.

13. Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.

14. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.

15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana dia merasa kasihnya lebih kuat daripada kekasihnya.

16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.

17. Dia cuba meluangkan lebih banyak masa dengan kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dengan sabar.

18. Dia membanggakan kekasihnya di depan orang lain.

19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.

20. Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.

21. Dia menganggap kekasihnya sebagai orang yang paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.

22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.

23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan. HARGAILAH MEREKA Tanda Lelaki Benar-Benar Jatuh Cinta

31 Komen:

vina berkata...

kata-kata ini persis apa yang dilakukan oleh mantan pacarku
dia sangat mencintaiku. setelah kami putus dia berusaha merebut hatiku kembali.
dan dia sering menangis untukku. untuk mengharapkan cintaku kembali.
aku benar2 sedih. apa yang harus aku lakukan
dia sering meneteskan airmatanya di depanku

Azrul berkata...

Salam. benar lah luahan yang diatas. perkara ini berlaku pada semua lelaki yang normal. sehingga hari ini cinta yang terpendam belum lagi dapat hilang dalam hati yang kecil ini, walaupun di mulut mengatakan tidak tetapi dalam hati hanya diri dan Allah sahaja yang mengetahui. wanita mereka terikat dengan faktor keluarga selagi mana mereka tidak dirosakkan oleh lelaki yang tidak bertanggungjawab. ramai lelaki yang benar-benar bertanggungjawab menjadi mangsa jiwa dan perasaan jika wanita mereka cintai telah melafazkan hubungan biasa kepada pasangannya atau kekasihnya. renungkanlah dan fikirlah……………………………………………………………..

Tanpa Nama berkata...

INSAN KESAYANGAN KU MEMG MEMPUNYAI CIRI2 SEMUA DI ATAS,ALHAMDULILAH ! AKU BETUL BERSYUKUR PADA TUHAN KERANA TELAH MENEMU KAN AKU BERSAMA INSAN KESAYANGAN KU...........TRIMA KASIH YA TUHAN BAHGIAKAN LAH HUBUNGAN AKU BERSAMA DIA HINGGA KE AKHIR HAYAT KAMI.......

Tanpa Nama berkata...

DIALAH INSAN KESAYANGANKU FaRiD&AINn doakanlah kami bahagia untuk selamanya....time kasih...

Tanpa Nama berkata...

yup ...harap ade la org yang sanggup wat mcm tu kan

shazz_waniey berkata...

pergh..!! mmg la bf aku skrg cam ni..n bnd2 yg die wat ni wat aku rase burden n terkongkong. sbb asek nk kene bg report..

tp..watever it is..

thanks for loving me.. ahaks..suke lak aku..

Tanpa Nama berkata...

Yuup,,,gue nyesel udah mutusin cowo yang benar2 sepenuh hati sayang ama gue.coz,sifat doi sama persis seprti yang tertulis di artikel atas.kebodohan gue udah bikin dia bener2 terluka dan akhirnya dia mengeluarkan kata2 kasar sampe nyumpahin gue.al hasil,udah 2 taon gue pisah ama tu cowo,gue masih belom bisa dapatin pengganti dia.alias masih zomlo.ni hukum karma x yaa...????sedangkan dia udah married dan punya baby.andai suatu saat gue di pertemukan ama cowo yang bener2 sayang ama gue,gue ga bakalan ninggalin dia lagi.gue janji.............

Tanpa Nama berkata...

salam..tingat plak bf sy...mmg spt dnyatakan d atas..alahmdulillah..sy pn xsgka syg dia pd sy mcm 2,dia pnh nanges dpn ku,huaa,t.ksh ats pengorbann mu mjg dr ku..smg dberkatiNya,bsama dnia&akhrat,insyaAllah,amin...

Tanpa Nama berkata...

saya pernah jumpa lelaki yg jatuh cinta pada diri saya & buat macam2 seperti di atas tu.. tapi saya pula langsung tak dapat nak belajar sayangkannya atau jatuh cinta padanya. Saya rasa amat terharu dgn cinta & perhatiannya itu, serta rasa bersalah sebab buatkannya sedih... TAPI takkan la pula saya mesti paksa diri saya nak 'CINTA' dgn dia kan? saya amat menghargai kesungguhannya tapi.... itulah cinta! hati & perasaan sukannya dapat i atur-aturkan..

Tanpa Nama berkata...

oh ya...... aq pernah lihat cowok sprt itu lho... klu gitu cowok itu pasti setia bgt ma ceweknya, enak ya...... bisa punya cowok seperti itu

Tanpa Nama berkata...

memang betul bukan mudah nak mencari lelaki yang betul2 syng kita yang ada sekarang cuma pandai berkata cinta tpi hakikatnya dusta belaka,hargailah ia...

Tanpa Nama berkata...

aku pernah temui lelaki sebegini tpi aku tlah sia2kan dia akibat jatuh cinta dgn insan lain namun aku dpermainkan sehingga hari ini aku masih mnyesal namun semuanya sdah terlambat dan slps ini semoga tuhan pertemukan aku dgn insan yang brtul2 sygkan aku...amin n/tepoh

Tanpa Nama berkata...

Semua ciri2 di atas ada pada lelaki itu...sehingga aku yakin dan percaya pdnya...tp kenapa dia buat semua itu pd ku padahal dia dh ada tunang...ahh lelaki, mcm mn nak aku percaya lg.....

Tanpa Nama berkata...

seb baek la sye jmpe artikel nie...
ari nie sye gadoh ngn bf...
dye mmg sprti yg disebut di ats...
n i tought dye x caye kt sye...
rpenywer mmg cm2 ek...
i love him so much...

Tanpa Nama berkata...

haha,ciri2 yang ade kat sni,
sme ngan HUBBY ku!!!!

Tanpa Nama berkata...

yezzaaa..memang semua di atas ada pada dirinya. sayanggg sgt!

Tanpa Nama berkata...

lau gurl cmner lak?????

Tanpa Nama berkata...

ade yg stgah btul bagi aku. tpy yg no 22, aku tabule na bce o dga. sbb bengang! yela, klu btul 100 patus dye syg kita, tpy dye still ckp psal ex gf dye dye? dye still sakitkan hati kita. wlupun tu hnye gurauan. tabule trime laa. sbb aku da syg dye. tade ex ex da.

Tanpa Nama berkata...

klu dulu, kwn aku nie mmg kemaruk cnta sgt kt awek die. klu aku mara die skit, msti mengadu kt awek die. kdg2 die lbih lyn awek die drpd aku. tp, x kisah sgt... ble dh ptus, die mmg cdih giler. cian lak aku kt die wpun selalu mara2 die... smpai skrg, kwn aku 2 x prnh lupekn awek die. mmg aku setuju artikel kt ats 2!!

Tanpa Nama berkata...

pakwe aku mmg syg gle2 kat aku...smpai die ngis2 jeles ngan laptop aku...die ckp aku dh krg lyn die...asyk men game je....hehehe...

dea exira berkata...

bile lh nk jumpe insn spt 2...

Tanpa Nama berkata...

akulah lelaki itu...

Tanpa Nama berkata...

pkwe aku nangis ble aku mintx putus.1st time aku dgr die sedih sgt.aku jnji xkn wt die cdey lg.... tp aku.........

Tanpa Nama berkata...

tapi,ada benda yg wat sy confius...

Tanpa Nama berkata...

btl kot coz aku dh jmpa lelaki yg cmtu..slow..tapi terharu ngan sikap dia.tak menunjuk, tapi terasa di hati...waaaaaaaaaaaa....miss him so much!!!

p i a berkata...

bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang wanita. HARGAILAH MEREKA :)

Tanpa Nama berkata...

gk smua lelaki bgtu amat syg am pcrnya kadang ada yg hanya mau mempermainkan hati seorg perempuan

regreat berkata...

yer betul apa yang ditulis tu..
tapi apabila seorang lelaki kecewa,,,susah dia nak ubat hati dia dalam masa singkat...


Feel With Art :)

Tanpa Nama berkata...

x semua lelaki yang sanggup menitiskan air mata kerana seorg perempuan adalah lelaki yg betul2 setia,,-bercakap berdasarkan pengalaman-

nieymizie berkata...

kalau lelaki tu mgeluarkng air mata nya itu tndanya dia btol2 syg kita,coz sush nk jmpatu... lelaki mcm

Tanpa Nama berkata...

ermmm bagi kawan2 kat cini lah cth nya bila kita bercinta tapi langsung tak penah jumpa and belum sempat jumpa dia dah meninggal dunia so patut kah kita rasa sdih. . .ermm tpi bgi saya patut sebab saya rasa sayang2 kat dia. .

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.